Trole Man wrote:
Legat de reteaua spre Tei, exista cateva ciudatenii a caror explicatie nu imi amintesc sa o fi dat-o pe forum cineva vreodata. Ma refer la bucla de intoarcere existenta in zona Batistei. Concret troleibuzele care veneau din Tei, puteau intoarrce inainte sa ajunga la Piata Rosetti, pe un traseu format de intersectia strazilor Alex Sahia, Italiana, Bacalogu, apoi Bacalogu - Batistei - Sahia. Urmele buclei sunt evidente si azi. Banuiala mea este ca a fost folosita doar provizoriu, din cauza vreunei lucrari edilitare sau nici macar de loc. De asemenea, din Bd Lacul Tei, pe str. Maica Domnului a existat retea de troleibuz, pana aproape de URAC. La fel, nu stiu daca s-a dorit crearea vreunui traseu nou sau a unui acces direct in URAC. Din pacate tot ce a mai ramas din aceasta retea sunt urmele de rugina de pe stalpi provenind de la colierele de prindere ale consolelor.
Bucla de care e vorba a fost realizata din cate cunosc imediat dupa cutremurul din 4 martie 1977, in urma prabusirii unor blocuri pe Str. Sahia (Calderon) si T. Arghezi. Avea rolul de capat de linie provizoriu pentru liniile 88 si 90, care veneau din Tei, respectiv Str. Verdi (Floreasca). Mai tarziu, bucla s-a folosit si pentru intoarcere in sens invers, a traseelor de ranforsare infiintate in anii 80 (liniile 65 si 98, din cate imi amintesc, care circulau dinspre Drumul Taberei si, respectiv Drumul Sarii), pe atunci neexistand posibilitatea intoarcerii in jurul pastilei din Piata Rosetti (in piata fiind si linia tramvaiului 5, care complica mult circulatia).
La cutremurul din 1977, s-au facut mai multe modificari "provizorii", unele ramanand definitive, printre care si:
- 74 (Granitul-Batistei-Militari) a fost impartit in 74 barat (ramura vestica, ulterior 274) si 124 (Granitul-Lahovary);
- Pe bulevardele Magheru-Balcescu s-a suspendat orice circulatie, cu exceptia liniei noi R1 (viitorul 300), care circula cu viteza mica pe mijlocul bulevardului, intre Piata Victoriei-Piata Unirii, ulterior prelungindu-se la Clabucet si Sincai;
- 37 (Foisorul de foc-Ateneu-Drumul Taberei-Frigocom, devenit apoi 137) a circulat de asemenea trunchiat o vreme;
- 34 (Clabucet-Piata Unirii-Piata Muncii, ulterior 134) a circulat ca 34 barat numai pana la Piata Victoriei;
- 35 (Verdi-Dorobanti-Piata Unirii-CET Vitan, ulterior 135) a circulat scurtat;
- 123R (viitor 323) s-a suspendat pe portiunea Piata Romana-Piata Unirii;
- Liniile 32 si 32 barat (viitoare 132, 232) s-au anulat pe portiunea Gara de Nord-Sala Palatului-Opereta;
- Linia 103R (devenita apoi 330) s-a anulat pe portiunea Lipscani-Tribunal.