TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Mon 14 Oct 2024 08:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 337 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
PostPosted: Fri 31 Jul 2020 07:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Sa inteleg ca troleibuzele traseului 2 se vor intoarce pe str. Câmpului? Ar fi bine!

Trei linii vor fi complet noi și vor face legătura între cartierele Mănăștur și Gheorgheni cu Piața Gării și platforma CUG, iar actuala linie 23 de autobuz va fi transformată în linie de troleibuz, a anunțat joi viceprimarul Dan Tarcea.

Din luna august vor circula următoarele două linii:

Linia 2 nou înființată va lega cartierul Mănăștur de Piața Gării.

traseu: Izlazului – Calea Mănăștur - Agronomia – Calea Moților – Memorandumului – Central - Cloșca – Piața Gării

și retur

Piața Gării – Traian – Pod Traian – Memorandumului – Spitalul de Copii – Fabrica de Bere – Grădini Mănăștur – Ion Meșter – Izlazului

Linia 23 de autobuz care leagă Piața Mihai Viteazu de platforma CUG, va fi transformată în linie de troleibuz.

Din luna septembrie, cetățenii vor avea la dispoziție alte două linii noi:

Linia 10 va lega cartierul Gheorgheni de platforma CUG.

traseu: Unirii – Titulescu – Piața Cipariu – Piața Avram Iancu – Regionala CFR – Paris – Câmpul Pâinii – Fabricii – Bulevardul Muncii

retur

Bulevardul Muncii – Fabricii – (intră pe linia lui 25) – Piața Mărăști – Mareșal Constantin Prezan – Dorobanților - Campus Universitar V - Iulius Mall – Valeriu Bologa

Linia 14 va circula din cartierul Mănăștur până la platforma CUG.

traseu: Izlazului – Calea Mănăștur- Agronomia – Spitalul de Copii - Memorandumului – Victoria – Regionala CFR – Biserica Sf. Petru – Piața Mărăști – Fabricii – Bulevardul Muncii – CUG

retur – aceeași rută.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2020 13:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Trecu si luna august si nu avem nici un traseu nou de troleibuz. Nu inteleg de ce nu circula macar troleibuze pe traseul 2. Zac in depoul Gheorgheni masini scumpe (incluzand 17 troleibuze Solaris noi-noute) in timp ce CTP-ul cumpara autobuze second-hand!

Nici vorba de extinderi de retele de troleibuz, ci doar de reactivarea unora. In timpul starii de urgenta a fost timp berechet pentru lucrari, nu sa se monteze acum macaze in giratoriul din Marasti (macaze cu tehnologia anilor '60).

Traseele reactivate sau cele "noi" sunt neimportante, neaducand un plus transportului public clujean (o sa fie folosite 10 troleibuze).

Repet pana ma fac auzit: e nevoie de troleibuzele articulate noi pe culoare de transport cu calatori multi, in care sa fie pus in valoare motorul electric (Calea Turzii - Zorilor - Manastur - Grigorescu)!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2020 19:47 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Rețeaua pentru linia 2 e 100% făcuta de aproape un an. Chiar nu înțeleg de ce nu i-au dat drumul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2020 17:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
Punem pariu că se vor da în funcţiune "noile" trasee cam în două săptămâni, odată cu începerea şcolii? Dar nu de dragul elevilor, ci de dragul zilei de 27 septembrie, când se va vota realegerea lui Bok.

Apropo de elevi, autobuzele cumpărate special pentru elevi au circulat pe alte trasee din martie până în prezent sau stau şi adună praf în garaj? Sau, măcar, dacă tot stau, au RCA-ul suspendat sau se plăteşte degeaba?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2020 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 90
Location: Brașov
Nu, Setrele nu au circulat nicăieri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Sep 2020 13:46 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Le-am mai văzut de vreo 2 ori pe ceva curse speciale. Cel puțin unul a circulat la evenimentul noaptea companiilor pe traseul Cluj Arena - Parc Industrial Tetarom III.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Sep 2020 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Din anul școlar 2020/2021, Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca extind programul „Autobuze școlare” cu noi trasee dedicate transportului în siguranță al copiilor către și de la școală. Noile rute pentru elevi vor conecta zonele Lombului și Iris cu zona centrală, precum și strada Făget (vila Tușa), respectiv zona E. Ionesco de Piața Avram Iancu/ str. Dorobanților.

Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță. Polițiștii locali asistă copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori.

Inițiat ca proiect pilot în cadrul procesului de bugetare participativă al Primăriei, extins ulterior de la 5 la 12 trasee, programul Autobuze școlare ajunge acum la 14 trasee și acoperă dus-întors o distanță de peste 200 km/zi.

Săptămânal, mii de elevi sunt transportați în municipiu către școlile unde învață - de la startul programului până în prezent au fost transportați peste 150.000 de elevi.

De asemenea, Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca achiziționează 10 noi autobuze pentru transportul școlar, astfel încât să putem oferi cele mai bune condiții pentru copii și să avem rute și către zonele cu mai puțini elevi.

Mai multe informații despre noile rute disponibile pentru elevi începând din 14 septembrie:

Traseul E 13
TUR: „La Ciuperca” - str. Giordano Bruno - str. Partizanilor - str. Lombului - str. Corneliu Coposu - str. Giordano Bruno - str. P-ta Gării - str. I.L. Caragiale - str. Horea - str. Regele Ferdinand - str. Memorandumului - str. Petru Maior - str. Republicii - str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților
RETUR: Str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților - str. Anghel Saligny - B-dul 21 Decembrie 1989 - str. Regele Ferdinand - str. Horea - str. P-ta Gării - str. Giordano Bruno - str. Partizanilor - str. Lombului.

Traseul E14
TUR: Str. Câmpina - str. Fabricii - str. Sobarilor - str. Ovidiu - str. Iris - str. Nicolae Romanul - str. Gheorghe Asachi - str. Oasului - str. Traian - Pod Traian - str. Regele Ferdinand - str. Memorandumului - str. Petru Maior - str. Republicii - str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților.
RETUR: Str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților - str. Anghel Saligny - B-dul 21 Decembrie 1989 - str. Cuza Vodă - Piața Mihai Viteazul - str. Decebal - str. Oasului - str. Gheorghe Asachi - str. Nicolae Romanul - str. Iris - str. Ovidiu - str. Sobarilor - str. Fabricii - str. Câmpina

Traseul E10 se prelungește din strada Observator pe strada Eugen Ionesco până pe strada Făget (Vila Tușa).


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni


Attachments:
118881503_3343304819091653_4303596393594014507_o.jpg
118881503_3343304819091653_4303596393594014507_o.jpg [ 214.37 KiB | Viewed 16641 times ]
118917368_3343304832424985_7497334781208430781_o.jpg
118917368_3343304832424985_7497334781208430781_o.jpg [ 142.44 KiB | Viewed 16641 times ]
119064472_3343304952424973_4684971453418386871_o.jpg
119064472_3343304952424973_4684971453418386871_o.jpg [ 186.07 KiB | Viewed 16641 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Oct 2020 09:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Trecu si septembrie si noile trasee de troleibuz nu au fost date in folosinta :evil:

Foto 2: orarul in format .pdf :shock:


Attachments:
Screenshot_20201001-094712_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201001-094712_Samsung Internet.jpg [ 201.99 KiB | Viewed 16443 times ]
Screenshot_20201001-094648_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201001-094648_Samsung Internet.jpg [ 239.45 KiB | Viewed 16443 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Oct 2020 11:49 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Orar există, cel puțin pentru linia 10 (afișat în capătul liniei 3. Pe site încă nu e).


Attachments:
Webp.net-resizeimage.jpg
Webp.net-resizeimage.jpg [ 245.46 KiB | Viewed 16364 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Oct 2020 14:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
darius wrote:
Orar există, cel puțin pentru linia 10 (afișat în capătul liniei 3. Pe site încă nu e).


Desi programul e valabil incepand cu 14.09.2020, e mincinos, deoarece troleibuzele nu circula nici azi pe traseul 10.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Oct 2020 17:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Cluj-Napoca este singurul oras din Romania in care transportul public cu tractiune electrica nu s-a diminuat dupa anul 1990 , desi in alte orase au fost desfiintate partial sau in intregime retelele de transport electric cu troleibuze sau tramvaie. Mijloacele de transport public cu tractiune electrica parcurg cele mai solicitate si aglomerate trasee din oras.

...........


Cele 4 linii noi de troleibuz care au fost realizate in acest an si care vor fi puse in functiune luni 2 noiembrie 2020 sunt Linia 2, Linia 10, Linia 14 si Linia 23.


http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/stiri/extinderea-retelei-de-troilebuze/1382


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 31 Oct 2020 09:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Au fost publicate orarele noilor trasee de troleibuz (harta pt. linia 23 e tot cea veche, pentru autobuz). Dupa cum am spus, trasee cu programe slabe (sambata si duminica nu circula), probabil cu calatori putini, deci mult zgomot pentru nimic. Totusi, cum de CTP-ul nu a putut instala cateva console si cabluri, iar Mediturul ori RATBv-ul au putut? Macar daca electrificau traseele 33, 34, 48, atunci puteai vorbi de extinderea retelei de troleibuze, de cresterea ponderii transportului electric!

Usor si rapid de realizat ar fi fost electrificarea traseelor 32 si 32 barat (exista stalpii pentru troleibuz trebuie doar remontate console si traversee si firul de contact) sau introducerea unui 25 barat, ce sa fie alternativa traseului 25, pe sensul opus (nu e greu de instalat cateva console sub viaductul din Marasti).

Asadar, iata numarul maxim de troleibuze folosite pe noile trasee:
- linia 2: 2 troleibuze
- linia 10: 2 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 1 troleibuz

Total 9 troleibuze.


Attachments:
orar_2.pdf [13.29 KiB]
Downloaded 279 times
orar_10.pdf [13.04 KiB]
Downloaded 285 times
orar_14.pdf [13.3 KiB]
Downloaded 251 times
orar_23.pdf [12.69 KiB]
Downloaded 303 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Nov 2020 10:15 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Dacă liniile se inaugurau la 14 septembrie, ar fi avut 12 troleibuze astfel:
- linia 2: 3 troleibuze
- linia 10: 3 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 2 troleibuze

Dar, conform orarelor valabile din 02 noiembrie numărul de troleibuze va fi de 9, astfel:
- linia 2: 2 troleibuze
- linia 10: 2 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 1 troleibuz

Tot de luni, 02 noiembrie 2020 se "ajustează" orarele tuturor troleibuzelor, astfel: 1 troleibuz mai puțin pe linia 3, 3 troleibuze mai puțin pe linia 6 și 4 troleibuze mai puțin pe linia 25.

Dacă tragem linie, CTP va scoate la stradă, de luni, mai mult cu UN troleibuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Feb 2021 18:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Odată cu începerea cursurilor în data de 8 februarie, elevii clujeni din clasele primare vor beneficia din nou de transport gratuit către și de la școlile unde învață, prin programul Autobuze Școlare - un proiect implementat în urma procesului de bugetare participativă. 16 autobuze vor deservi cele 14 trasee din municipiu, preluând elevii din cartierele orașului și aducându-i la școală.

Primăria Cluj-Napoca și CTP au achiziționat recent 10 autobuze școlare de 9,1 m pentru elevi, tip IVECO DAILY FENIKSBUS. Acestea corespund tuturor normelor europene în domeniu, pentru a oferi elevilor clujeni cele mai bune condiții de transport.
2 vor intra în circulație de luni, iar restul vor intra pe trasee pe parcurs, după finalizarea procedurilor legale necesare.
Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță.
Accesul elevilor se va face doar pe ușa din față și au fost instalate dispensere pentru dezinfectant. Polițiștii locali vor asista copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori. În toate mijloacele de transport va fi obligatorie purtarea măștii de protecție.
De la startul proiectului și până în prezent, peste 180.000 elevi au fost transportați cu autobuzele școlare. Cele 14 trasee pentru transportul elevilor pot fi consultate în detaliu la acest link: http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-lini ... port-elevi

Despre noile autobuze:
- capacitatea de transport este de 33 locuri pe scaune fixe + 1 scaun șofer + 1 scaun însoțitor - pliabil. Scaunele sunt de tip Smartline, și sunt prevăzute cu centuri de siguranță retractabile, cu fixare în 3 puncte, spătar rabatabil (cu excepția ultimului rând), cotieră rabatabilă pe partea culoarului, mânere de susținere pe colțul scaunului dinspre culoar, mâner de susținere orizontal la scaunul dinspre fereastră. Scaunele dinspre culoar sunt culisabile lateral. Toate scaunele sunt prevăzute cu tetiera integrată, tip pernă, cu susținere laterală și tubulatură de protecție a țesăturilor de contur.
- puterea motorului diesel este de 132 kW (180 CP), cu norma de poluare EURO VI etapa D
- cutie de viteze automată cu 8+1 trepte
- lungimea autobuzului este de 9,1 m
- sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece al salonului, cabinei și degivrare a parbrizului
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- ventilație naturală prin geamurile laterale şi prin cele 2 trape de aerisire
- geamuri laterale atermice cu tentă de culoare
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
- 2 uși, astfel: 1 ușă de acces dreapta față prevăzută cu sistem de deschidere/închidere cu telecomandă și ușa 2 folosită în caz de urgență
- indicatoare transport elevi cu iluminare tip LED – 2 unități (1 față + 1 spate)
- staţie de amplificare
- Radio - CD și microfon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- computer de bord cu afișaj digital multifuncțional
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
- sistem Wifi
- 16 mufe USB montate pe peretele lateral dintre scaune, pentru încărcare dispozitive mobile.
Prețul unui autobuz este de 625.000 lei/ buc +TVA. Este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție este de 5 ani sau 250.000 km (care condiție se îndeplinește prima).


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni


Attachments:
147489474_3761259763962821_5907016050498110633_o.jpg
147489474_3761259763962821_5907016050498110633_o.jpg [ 96.62 KiB | Viewed 15176 times ]
147544772_3761259880629476_9200027363459129336_o.jpg
147544772_3761259880629476_9200027363459129336_o.jpg [ 94.61 KiB | Viewed 15176 times ]
147156892_3761259760629488_331162718465045098_o.jpg
147156892_3761259760629488_331162718465045098_o.jpg [ 81.19 KiB | Viewed 15176 times ]
147382538_3761259843962813_1618095417373760672_o.jpg
147382538_3761259843962813_1618095417373760672_o.jpg [ 92.48 KiB | Viewed 15176 times ]
147260420_3761259910629473_6357448127950951522_o.jpg
147260420_3761259910629473_6357448127950951522_o.jpg [ 105.07 KiB | Viewed 15176 times ]
147494538_3761259837296147_3486903824184150942_o.jpg
147494538_3761259837296147_3486903824184150942_o.jpg [ 91.97 KiB | Viewed 15176 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Apr 2021 17:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Proiect de hotărâre nr. 39
Privind modificarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători nr. 42/29.12.2018, aprobat prin Hotărârea nr. 1124/2018.


Attachments:
39.rar [12.94 MiB]
Downloaded 250 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 May 2021 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
ClujBike


Attachments:
Cluj Napoca 15.05.2021 (86).jpg
Cluj Napoca 15.05.2021 (86).jpg [ 150.08 KiB | Viewed 14326 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 May 2021 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
"Vinerea Verde" e concreta la Cluj Napoca. Se circula gratis, in fiecare vineri, cu mijloacele de transport ale CTP. Incepand cu data de 18 iunie 2021.


Attachments:
54a.pdf [1.09 MiB]
Downloaded 218 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 May 2021 18:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
CTP: aprobare situatii financiare 2020 + BVC 2021.

Next: autobuze electrice articulate, troleibuze IMC si autobuze cu hidrogen.


Attachments:
CTP260521.rar [17.27 MiB]
Downloaded 272 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jun 2021 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Traseele cetepiste nr. 2 si 10 au ajuns sa fie deservite cu un singur troleibuz, doar in orele de varf! Bravos, Cluj, ce lux pe tine, sa stai cu troleibuze nefolosite, dar sa atunci bani pe bazaconii "autonome" sau hardughii cu hidrogen, doar ca sa fii "premiera nationala"!


Attachments:
18.06.2021.rar [15.38 KiB]
Downloaded 223 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Jan 2022 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Autobuzele cu hidrogen, ori nanobuzele "autonome" nu reprezinta decat megalomanii foarte costisitoare ale primarului Emil Boc. Sa nu mai vorbesc despre proiectului metroului, in varianta actuala.

Despre autobuzele cu hidrogen aici: https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ ... index.html

Un studiu recent arata ca exploatarea autobuzelor cu hidrogen e de 6 ori mai scumpa decat cea a unui autobuz cu baterii (Montpellier tocmai a renuntat la proiectul de introducere a lor): https://www.cs-dopravak.cz/stopka-pro-v ... lis-drahe/

Proiect inteligent pentru Cluj, dar si pt. alte zone metropolitane (Iasi, Timisoara), nu greu de pus in practica: tramvaiul-tren. In zonele metropolitane din Germania si Austria vor circula curand 246 tramvaie-tren Stadler Citylink (cu optiunea suplimentarii cu inca 258 unitati): https://www.bahnonline.ch/18011/stadler ... onsortium/

Transportul public are nevoie de specialisti, de infrastructura, de predictibilitate!


Attachments:
_locale_cluj-napoca_orasul-investeste-24-milioane-euro-autobuze-hidrogen-performante-comparativ-autobuzele-electrice-video-1_61e4269c5163ec4271cad678_index.pdf [431.17 KiB]
Downloaded 225 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Jan 2022 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Primăria clujeană a organizat o dezbatere publică pe bugetul anului 2022. În cadrul acesteia, un activist civic, Răzvan Radu, membru al Consiliului civic local, a cerut prelungirea liniei de troleibuz spre Zorilor și în Gheorgheni, pe strada Liviu Rebreanu. Extinderea liniei de troleibuz este prevăzută în planurile de mobilitate urbană durabilă, mai vechi și mai noi, ca soluție pentru un transport verde, nepoluant, în municipiu.

“Linia de troleibuz pe strada Liviu Rebreanu este finanțată în buget”, a răspuns primarul Emil Boc. Acesta a subliniat că, pentru Zorilor, este în pregătire un studiu de fezabilitate care să găsească soluția optimă pentru alimentarea rețelei electrice și pentru amplasamentele pe domeniu public ale substațiilor de redresare. “Nu va fi anul acesta”, a conchis Boc.


https://media9.ro/se-extinde-linia-de-troleibuz-la-cluj/


Attachments:
amendamente-buget.jpg
amendamente-buget.jpg [ 99.2 KiB | Viewed 13330 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Feb 2022 09:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Desi sunt inca multe de imbunatatit, Clujul are cel mai performant transport public din Romania.

Primăria Municipiului Cluj Napoca și Compania sa de Transport Public sunt onorate să vă anunțe că flota noastră de transport ecologic a înconjurat Pământul de 175 de ori în 2021. Pentru a vă transporta pe dumneavoastră la destinație, în siguranță și respectând orarul călătoriilor, în fiecare zi a anului trecut.

Astfel, cele 41 de autobuze electrice, impreuna cu cele 90 de troleibuze și cu cele 28 de tramvaie au parcurs 7.000.059 kilometri în anul 2021. Ținând cont de faptul că la Ecuator circumferința Pământului are 40.075 km și făcând un calcul aritmetic, rezultă că în anul care a trecut clujenii au înconjurat de 175 de ori Pământul, în mijloacele lor de transport ecologice și moderne.

În această fascinantă și continuă călătorie a noastră, folosindu-ne de mijloacele noastre de transport electrice și ecologice, am reușit nu numai să călătorim în siguranță, cu cel mai înalt confort și să ajungem la timp, la destinațiile noastre, ci și să realizăm, împreună, un mare beneficiu comun. Ne-am păstrat curat aerul pe care-l respirăm și care ne ajută să trăim o înaltă calitate a vieții, aici, la Cluj Napoca.

Suntem mândri să împărtășim cu dumneavoastră această realizare, pe care am obținut-o împreună, prin folosirea cu precădere a transportului nostru ecologic, în deplasările noastre zilnice.

Astfel, prin folosirea celor 41 de autobuze electrice, a celor 90 de troleibuze și a celor 28 de tramvaie, am protejat atmosfera Clujului de 10.022 tone de noxe poluante. Noi, împreună, zi de zi, alegând să folosim transportul public ecologic, am evitat să ne poluăm aerul pe care-l respirăm cu: 9756 tone de dioxid de carbon, 106 tone de monoxid de carbon otrăvitor, 133 tone de oxizi de azot foarte toxici, care afectează direct și imediat organismul uman; 0,78 tone de metan, și peste 25 de tone de particule in suspensie, in special praf ( PM 2,5 si PM 10 ), precum și alte substanțe toxice.

Această statistică ar fi incompletă în lipsa indicatorilor care arată determinarea clujenilor de a-și schimba mentalitatea și de a alege modul de viață ecologic, în cadrul căruia folosirea transportului public electric devine prima opțiune a fiecărui cetățean clujean. Fiindcă, astfel, alegem să ne protejăm unul pe celălalt, construindu-ne un mediu sănătos de viață.

Astfel, în 2021, flota noastră de transport ecologic a efectuat aproape 53 de milioane de călători. Cele mai multe, peste 30 de milioane de călătorii, le-au efectuat troleibuzele. Pe locul doi au fost tramvaiele, cu peste 14 milioane de călătorii, iar pe locul trei sunt autobuzele electrice, cu 7,6 milioane de călătorii.

Este important să mai precizăm că din cele cca. 125 de autobuze cu ardere internă care circulă în Cluj Napoca, toate au motoare Euro 6.

Astfel, Primăria Municipiului Cluj Napoca și Compania de Transport Public pun la dispoziția clujenilor cea mai ecologică flotă de transport în comun din țara noastră și este o mare satisfacție să luăm act că suntem împreună în această călătorie a noastră. Că avem același scop și aceeași destinație. Să avem o viață sănătoasă, un confort ridicat, timp mai mult la dispoziția noastră și un standard cât mai înalt posibil al serviciilor noastre publice.

Primăria și CTP vor continua și în 2022 să investească în modernizarea și ecologizarea transportului public clujean și metropolitan.

Vă mulțumim că alegeți în fiecare zi să călătorim împreună!


http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi ... -2021/1488


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Feb 2022 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 90
Location: Brașov
Silviu wrote:
Este important să mai precizăm că din cele cca. 125 de autobuze cu ardere internă care circulă în Cluj Napoca, toate au motoare Euro 6.
Asta-i glumă de 1 aprilie ori Neag nu știe ce autobuze se scot pe trasee?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Mar 2022 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
BVC CTP 2022.


Attachments:
4-07.03.2022.rar [11.05 MiB]
Downloaded 316 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 17 Jun 2022 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Cluj-Napoca, jumate de administrație la preț întreg

În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. Dar limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero.

Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie - https://bit.ly/3MXi5Kw, doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sfânta Maria lângă centru, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.

Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație la fiecare ocazie, e în realitate gestionat prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durată 1 an durează deja de... 4 ani. Asociația noastră a atras atenția în trecut asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă și acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit "a nu mai ști pe unde să scoți cămașa".

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. De ce? Din cauza că investiția necesară de 200 milioane de euro a fost "negociată" de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni.

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3 în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind.

În oraș, Compania de Transport Public, condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile.

Toate tramvaiele circulă azi cu maxim 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb "amenințări" cu autobuz fără șofer pe o ipotetică "linie 0". Cerem primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente.

Promitem tot, facem jumate. Vă mai amintiți de “Podul Porțelanului” cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie modernizat cu surle și trâmbițe, dar au omis să spună că doar pe... jumătate din lungime. Cealaltă urmează în viitor, iar laudele vor fi culese de două ori, bineînțeles.


https://www.facebook.com/proinfrastructura


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jun 2022 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Începând cu data de 2 iulie 2022, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță extinderea transportului public spre zonele de agrement ale municipiului Cluj-Napoca – Sfântul Ioan și Făget, în zilele de sâmbătă și duminică, pe următoarele linii:
- Linia 29S (Pod Traian – Drumul Sfântul Ioan);
- Linia 46L (P-ța Ștefan cel Mare – Colonia Făget).

De asemenea, pentru o mai bună deservire a cartierelor Iris, Bulgaria, zona P-ța 1Mai și B-dul Muncii, programul liniei 14 de troleibuze (Str. Bucium – B-dul. Muncii) va fi extins în zile de repaus, începând cu data de 2 iulie 2022. Pasionații de cumpărături din Târgul de vechituri (Piața Oser), vor putea utiliza sâmbăta și această linie.


Attachments:
orar_14.pdf [14.62 KiB]
Downloaded 280 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Aug 2022 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
3 noi autobuze diesel Mercedes-Benz Intouro sunt pregătite pentru livrare la Municipiul Cluj-Napoca.

Din 2004 până acum, toate autobuzele achiziționate de noi au fost cu podea joasă, iar începând cu 2014 și achizițiile de vehicule la mâna a doua au reprezentat flote accesibile, cu rampă. Acum, în 2022, noile autobuze ce urmează să se livreze sunt dotate cu podea înaltă și trepte la urcare, neavând rampă pentru persoanele cu dizabilități.

Deși în 2018 administrația vorbea de un transport public 100% electric până în 2025, iar în 2020 de un transport urban electric până în 2026, iată că noi autobuze diesel intră în flota operatorului de transport public. În mod normal, acestea ar funcționa în serviciu comercial până în 2034.

Flota de autobuze diesel a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi - 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 - cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante - 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020.

Din totalul de 263 de autobuze diesel aflate în flota CTP, 116 (44% din flotă) sunt Euro II/III, fără filtru de particule. Circa 184 autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș, comprativ cu 23 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie.


https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca


Attachments:
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg [ 581.42 KiB | Viewed 13641 times ]
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg [ 455.04 KiB | Viewed 13641 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Sep 2022 09:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Accident in care a fost implicat 698-ul.

https://foaiatransilvana.ro/accident-grav-cu-un-autobuz-ctp-circulatia-troleibuzelor-pe-linia-25-a-fost-grav-afectata/


Attachments:
ebdbeef0eb7cb29141ae064f1395c1af-scaled.jpg
ebdbeef0eb7cb29141ae064f1395c1af-scaled.jpg [ 296.83 KiB | Viewed 13564 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Mar 2023 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Primaria Cluj Napoca anunță achiziția a 40 autobuze electrice cu baterii și încărcare staționară pentru 7 trasee principale de transport public. Traseele în cauză utilizează 19 autobuze în zile de weekend, flota acestora ajungând la nu mai puțin de 50 de autobuze în ora de vârf a zilelor lucrătoare.

Datorită suprapunerilor cu rețeaua fir-contact existentă, aceste trasee puteau fi electrificate achiziționând troleibuze cu autonomie, cum exploatează deja cu succes RATBV SA și Transloc, nu autobuze electrice prea puține și cu încărcare staționară.

Atât planul de mobilitate aprobat în 2016 cât și cel actualizat în 2021 indică extinderea rețelei și operarea de troleibuze pe traseele în cauză. CTP deține momentan în conservare 52 de troleibuze nefolosite din 2020, accesibile și eficiente energetic, 37 dintre care produse între 2004 și 2011, iar 15 transformate în 2011 din autobuze.

foto: https://files.primariaclujnapoca.ro/202 ... Napoca.pdf pag 279.


https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca


Attachments:
334279480_756189759294158_7922227513481151501_n.jpg
334279480_756189759294158_7922227513481151501_n.jpg [ 581.79 KiB | Viewed 13397 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Mar 2023 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
BVC CTP 2023.

Fonduri de la bugetul local – 1.056.000 lei inclusiv TVA

Elaborare studiu de fezabilitate în vederea racordării a trei substații de redresare necesare extinderii rețelei de troleibuze – 266.000 lei. Substație de redresare Nod Calvaria pentru extinderea liniei pe Calea Florești – Nod N – strada Bucium, substație de redresare depou tramvaie pentru extinderea liniei Bulevardul Muncii – strada Cap. Grigore Ignat, substație de redresare în incinta fostei Școli Generale nr. 9 pentru extinderea liniei pe strada Corneliu Coposu – Calea Baciului.


Attachments:
5-060323.zip [6.55 MiB]
Downloaded 291 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 337 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group