În 23. 08. 1987, tronsonul Mănăştur-Gară nu era inaugurat, dar, pentru propagandă, 3 din cele 10 rame iniţiale au fost aduse până în dreptul Stadionului Municipal (actualul "Cluj-Arena"). Ordinea tramvaielor a fost: 11-12 (vagonul 12 s-a asociat cu 63-ul, formând rama 044, apoi, la renumerotare 44) 15-16 01-02 (e posibil ca rama respectivă să fi dat naştere actualului 01, dar nu am nicio certitudine în acest sens)
Ceea ce atrage atenţia este inadvertenţa dintre: -orientarea tramvaielor (cu faţa spre gară) -firul de circulaţie (care e cel spre Mănăştur, nu dinspre Mănăştur) Eu mi le aduc aminte cu faţa spre Mănăştur, după care au dat cu spatele. E foarte posibil ca, pentru a crea impresia de autenticitate (că tramvaiele au "întors"), ramele să fi dat cu spatele de la gară, dar, probabil, firul spre gară nefiind gata, s-a mers pe firul spre Mănăştur.
E posibil ca, pentru a se face acea poză, două din cel 3 rame să fi circulat ca "suveică", adică legate spate în spate. Repet, doar pentru acea poză. Eu când le-am văzut, tramvaiele au circulat normal până la Stadionul Municipal după care au dat cu spatele. Dacă nu greşesc, deja la intersecţia Splaiul Independenţei-Garibaldi linia era întreruptă (adică nu era gata). Asta nemaivorbind că, dacă e să dau crezare gurilor rele, deraierile au fost frecvente în curbe, trebuind să se facă rectificări până să fie posibilă circulaţia cu călători.
Calitatea execuţiei a fost - din punctul meu de vedere - slabă. La intrarea pe porţiunile drepte - realizate, aproape exclusiv, cu dale - tramvaiele duduiau de nu-i adevărat. Alteori, periodic, se practicau rosturi - temporare - la începutul porţiunilor curbe; acestea care, după o vreme, erau sudate, dar până atunci..
|