TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 13:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
- Hotararea CJ Cluj pentru aprobarea constituirii Asociatiei Zona Metropolitana Cluj
- Actul constitutiv al Asociatiei Zona Metropolitana Cluj
- Statutul Asociatiei Zona Metropolitana Cluj


-in atasament. Preluate de pe pagina de internet a Consiliului Judetean Cluj, http://www.cjcluj.ro


Attachments:
Hotarare CJ de aprobare constituire.pdf [118.51 KiB]
Downloaded 412 times
Act de constituire.pdf [119.13 KiB]
Downloaded 846 times
Statut.pdf [198.54 KiB]
Downloaded 1082 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Nov 2010 08:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Scandal în Metropolă: cine “agaţă” traseele de transport în comun?

Regia de transport din Cluj-Napoca urmăreşte preluarea traseelor metropolitane, dar se loveşte de opoziţia Consiliului Judeţean

Modul în care Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) implementează noul concept de transport public local contravine legislaţiei în vigoare, susţine vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Radu Bica. El a precizat că atât timp cât traseele din comunele limitrofe municipiului au fost adjudecate de alţi operatori de transport, prin licitaţie publică, RATUC nu are nici un drept să intervină. De cealaltă parte, primarul Sorin Apostu spune că proiectul ce vizează îmbunătăţirea transportului public local include şi comunele limitrofe, ce fac parte din Zona Metropolitană. Proiectul este finanţat din fonduri europene în baza programului Metropolei Cluj, a precizat edilul.

Primarii din comunele Chinteni, Apahida, Floreşti şi Gilău s-au întâlnit cu edilul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu, şi cu directorul RATUC, Liviu Neag, pentru a afla ce implicaţii are noul proiect de transport public local. Pe traseele care leagă aceste comunităţi de municipiul Cluj-Napoca vor fi amenajate staţii moderne pentru călători, dar şi un sistem de ticketing. “Toţi locuitorii din comunităţile ce vor adera la acest sistem vor beneficia de un tarif egal şi de curse regulate”, a anunţat directorul RATUC, Liviu Neag. Proiectul ce vizează îmbunătăţirea sistemului de transport public local urmează să fie finanţat din fonduri europene, beneficiar fiind Asociaţia Zona Metropolitană Cluj.

Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a avertizat că RATUC nu va putea opera pe acele trasee câştigate la licitaţie de alţi operatori de transport şi că nu face decât să forţeze legea. “Atât timp cât avem semnat un contract cu un operator de transport, el are exclusivitate pe traseul pe care l-a câştigat. RATUC nu poate să intervină, pentru că asta ar însemna să plătim noi, CJ, daune. Iar în ceea ce îi priveşte pe primarii comunelor limitrofe, ei trebuie să înţeleagă faptul că implementarea programului de transport public local - ce va fi finanţat din bani europeni, nu are absolut nici o legătură cu RATUC. Vorbim de un proiect implementat de Asociaţia Zona Metropolitană, iar aceste comune, de altfel toate cele 18 comune din asociaţie, au dreptul să beneficieze de pe urma acestui program, fără să fie condiţionate de RATUC sau de vreun alt operator. Noi ne-am oferit să asigurăm locaţiile pentru staţii pe domeniul nostru (drumurile judeţene – n. red.), astfel încât să poată fi amenajat sistemul de ticketing. Primăriile nu au, prin urmare, de ce să îşi facă griji din acest punct de vedere. În rest, RATUC, dacă doreşte să obţină traseele pe comunele limitrofe, trebuie să aştepte procedura de licitaţie, să participe şi să câştige”, a declarat Bica.

Licitaţia pentru transportul public pe traseele interjudeţene s-a organizat în 2008, la Bucureşti, de Ministerul Transporturilor. “Trebuie specificat faptul că noi nu am avut nici o legătură cu desemnarea acestor operatori. A fost licitaţie electronică. RATUC a participat asemeni altor operatori, dar a câştigat doar comuna Baciu. Aceasta este situaţia şi trebuie acceptată, pentru că nu ne putem juca cu legea”, a spus Bica. În mod normal, contractele urmau să expire în 2011, dar printr-o ordonanţă de urgenţă emisă de guvern au fost extinse până în 2013.

Primarul municipiului, Sorin Apostu, a precizat că nimeni nu doreşte să-i concureze pe transportatorii care operează pe rute interjudeţene. “Noi vorbim aici de un proiect care vizează dezvoltarea transportului local într-un municipiu care se află într-o continuă creştere. Ceea ce ne dorim să aplicăm este un regim de transport menit să completeze ceea ce avem azi pe piaţă, şi nu să concureze. Mai exact, prin intermediul Zonei Metropolitane, care înglobează şi comunele limitrofe, vorbim de o nouă structură administrativă, al cărei scop este tocmai acela de a dezvolta astfel de proiecte integrate de infrastructură”, a declarat Apostu pentru ZIUA de CLUJ.

Edilul a fost completat de directorul RATUC, Liviu Neag, care a precizat că Zona Metropolitană Cluj va funcţiona după un model similar implementat la Bucureşti, unde regia publică asigură transportul în zonele limitrofe şi pe rutele intersectoriale. “Când Zona Metropolitană Cluj va funcţiona în scopul pentru care a fost creată, la aceeaşi situaţie se va ajunge şi la noi. Eu nu spun că acum vrem să intrăm peste ceilalţi operatori de transport, dar aceste contracte vor expira şi atunci regulamentul de transport va fi aplicat de către Asociaţia Zona Metropolitană”, a spus Neag.

Radu Bica a precizat că directorul RATUC se referă la o ordonanţă care priveşte strict Bucureştiul. “Eu nu am nimic împotrivă ca pe viitor astfel de reguli să se aplice şi la noi, dar deocamdată ne raportăm la ceea ce spune legea astăzi, iar RATUC trebuie să înţeleagă că nu are ce căuta pe traseele care nu îi aparţin”, a declarat Bica.

Unul dintre cei mai puternici transportatori locali, Fany, care asigură curse pe rutele Cluj-Napoca - Floreşti, Cluj-Napoca - Chinteni şi Cluj-Napoca - Cojocna, critică intervenţiile RATUC. “De foarte multă vreme, RATUC se străduieşte să ne ia traseele. Este ilegal ce face, pentru că noi avem un contract foarte clar, semnat cu CJ, şi acesta ne asigură exclusivitatea. RATUC a participat la licitaţii şi a pierdut traseele pe care operăm noi. Trebuie să înţeleagă şi domnul Neag, şi domnul primar Apostu că nu sunt mai presus de lege”, susţine directorul Fany, Cristian Măhălean. Acesta a precizat că RATUC îşi poate face planuri pentru traseele din comunele limitrofe de abia din 2013. “Contractele noastre au fost prelungite, iar CJ a eliberat noi licenţe de transport. Aşa încât toate demersurile pe care le face RATUC sunt ilegale”, a spus Măhălean.

În schimb, primarii par să fie de acord că transportatorii ar trebui schimbaţi. “Transportatorului nostru nu îi place să vină decât în comună. Ceilalţi oameni din satele Săliştea Veche, Feiurdeni şi Satul Lung sunt privaţi de un astfel de lux. Avem nevoie de un transportator care să lucreze în folosul comunităţii, nu pentru interesele sale. Iar cei de la CJ trebuie să înţeleagă acest lucru. Şi noi avem nevoie de staţii moderne, de transport public de nivel european”, a afirmat primarul comunei Chinteni, Lucia Suciu. “Eu înţeleg că există contracte cu actualii transportatori, dar nu înţeleg de ce s-au prelungit. Cred că era timpul să alegem o variantă mai bună”, a spus şi primarul din Apahida, Ionel Fărcaş. Primarul din Floreşti, Ioachim Vancea, a apreciat că Primăria Cluj-Napoca va trebui să ajungă la o înţelegere cu CJ. “Indiferent ce ne dorim, este evident că legea nu poate fi încălcată. Va trebui să se ajungă la o înţelegere, mai ales că şi administraţia judeţeană este parte din Asociaţia Zona Metropolitană”, a afirmat Vancea.


http://ziuadecj.ro/administratie/scanda ... 55996.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Din 2016, municipiul Cluj-Napoca asimilează toate comunele vecine

Primarul Sorin Apostu a dezvăluit, aseară, în emisiunea Clujul în Realitate, moderată de Raul Chiş la REALITATEA TV Cluj, că, începând din 2016, Cluj-Napoca se va transforma într-un centru metropolitan puternic, înglobând toate celelalte localităţi vecine

În acest sens, a spus Apostu, se lucrează deja la un proiect ce vizează transportul în comun la nivel de zonă metropolitană, urmând ca finanţarea să fie obţinută din fonduri europene.

Clujul va deveni, asemeni oricărui alt oraş important din lume, un adevărat centru metropolitan începând cu anul 2016, a atras atenţia primarul Sorin Apostu. El a adăugat că, deşi este greu de înţeles la acest moment, ideea că municipiul va junge să includă toate celelalte unităţi teritorial-administrative din vecinătate va fi primită foarte bine la momentul potrivit. "Ca oricare alt centru urban din lume aflat în plină dezvoltare, şi Clujul va asimila celelalte comunităţi locale vecine, cu bune şi cu rele. Acest lucru se va întâmpla chiar din 2016, când Clujul va deveni un centru metropolitan, aşa cum este şi firesc să fie. Chiar dacă primarii şi oamenii politici nu pot accepta acum acest lucru, vă asigur că cetăţenii nu vor avea nici un motiv să se împotrivească", a comentat Apostu.

În sensul acesta, Primăria Cluj-Napoca pregăteşte un prim proiect integrat ce va funcţiona la nivelul zonei metropolitane Cluj. "Este vorba despre prelungirea unor linii de troleibuz şi în celelalte comunităţi din vecinătate. Astfel, cetăţenii din localităţile învecinate vor putea avea o nouă alternativă pentru o legătură cu municipiul", a precizat Apostu. Acest proiect se va finanţa din fonduri europene, urmând să întregească noul sistem de transport public în comun ce va fi implementat în oraş.


http://www.ziuadecj.ro/administratie/di ... 71197.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
METROPOLA CLUJ PRINDE CONTUR – Primarul Emil Boc va demara discuțiile pentru extinderea liniilor RATUC

Emil Boc îi cheamă la discuții pe primarii comunelor limitrofe – Baciu, Apahida, Feleac, Chinteni, Florești – pentru a găsi soluții cu privire la transportul în comun în formă extinsă al zonei metropolitane

Zeci de mii de clujeni s-au mutat în aceste comune și acum cer RATUC să le asigure serviciul public de transport în comun pentru că vin zi de zi la serviciu în municipiul Cluj. Autoritățile locale vor să găsească o soluție de extindere a liniilor RATUC, pentru moment singura variantă a navetiștilor fiind ”rechinii” sau firma Fany, care are exclusivitate pe ruta Cluj-Napoca – Florești, ceea ce nemulțumește tot mai mulți clujeni.

Primarul Emil Boc a precizat în emisiunea La Raport moderată de Raul Chiș la Transilvania L!ve, că ”urmează să se stabilească ce se întâmplă cu Floreștiul, cu Apahida, Feleac, Chinteni, sau cu Baciu, unde există posibilitatea aceasta de a extinde inclusiv RATUC, dacă primarii de acolo vor fi deschiși să contribuie la transport.”

În ceea ce privește singura firmă de transport în comun autorizată în prezență pe ruta Cluj-Napoca – Florești, primarul municipiului a amintit că în prima parte a acestui an îi va expira licența, iar ”rutele de transport în comun sunt concesionate de Consiliul Județean (CJ). Eu am primit solicitări ale oamenilor pentru a extinde prin RATUC în Florești, Apahida, Baciu, Chinteni sau Feleac. Sunt deschis la asemenea soluții, însă cu un plan foarte clar de finanțare pe termen mediu și lung și voi avea o întâlnire cu primarii, iar dacă va exista deschidere, există șanse să extindem, pentru că legea ne permite în zona metropolitană. Dar, repet, e în fază de proiect.”

Un alt proiect, care ar urma să vină în sprijinul miilor de floreșteni ce tranzitează zilnic municipiul Cluj-Napoca, este cel al unei linii de tramvai până în Florești, cuprins în programul electoral din primăvară al primarului. Potrivit lui Emil Boc, proiectul așteaptă unde verde din partea primarului din Florești.

”E un proiect pe care nu l-am abandonat. L-am propus Floreștiului și sper ca împreună cu domnul primare, care este deschis, chiar dacă nu la această soluție, ci la unele adiacente, să găsim o alternativă”, a arătat Emil Boc despre mai vechiul proiect. ”Eu am propus extinderea tramvaiului pentru că așa specialiștii mi-au spus că se poate, dar se poate merge și pe varianta liniilor de troleibuz. Repet, aștept OK-ul primarului din Florești ca să putem merge mai departe cu proiectul.”

În plus, primarul a amintit de proiectul existent al pistelor de biciclete de 58 de km de la Florești până în Apahida. ”Se lucrează și la stații și la piste, este un proiect în derulare”, a menționat Emil Boc, neputând însă să avanseze un termen de finalizare a proiectului pentru că, potrivit acestuia, ”primarii Apahida și Florești întâmpină unele probleme cu finalizarea pistelor lor de biciclete”.

Totuși, Emil Boc a ținut să sublinieze că prioritatea, în opinia sa, ar fi o centură prin spatele Practiker pentru a decongestiona intrarea în municipiu dinspre Florești.

”Eu cred că în acest moment CJ și primăria Florești trebuie să se pună de acord foarte repede și să facă acea centură prin spatele Practiker, din Florești spre capătul Mănășturului, pentru a găsi o alternativă la intrarea principală în municipiu. Eu voi sprijini acest lucru, dar atributul îl are CJ și primăria Florești.


http://www.buzznews.ro/2013/01/23/metro ... lor-ratuc/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2013 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
RATUC va relua transportul de călători pe ruta Cluj Napoca – Apahida

Edilul va înainta un proiect de hotărâre în Consiliul Local, iar apoi autobuzele își vor relua cursele.

”Am efectuat sondaje de opinie atât pe site-urile din localitate, cât și personal de responsabili din primărie care au intervieviat călători în stațiile de autobuz. Părerile au fost împărțite însă mai mult de 50% au dorit reintroducerea autobuzelor RATUC în localitate, lucru pe care după unele discuții cu domnul Liviu Neag, director RATUC, îl accept și eu”, a declarat primarul comunel Apahida, Grigore Fati, conform Apahida.ro.

Directorul RATUC Cluj, Liviu Neag, a declarat că autobuzele car vor circula pe această rută vor fi identice cu cele care circulă în oraș.

”Vor fi îmbunătățiri în ceea ce privește prețul biletelor și abonamentelor. Nu vreau să fac încă publice detaliile, însă vă pot spune că intenționăm să asigurăm continuitate din punctul debarcării autobuzelor de Apahida până în orice punct al orașului, pe una din liniile de transport din oraș”, a mai spus Grigore Fati

Autoritățile intenționează ca până în anul 2014 - 2015 să fie prelungită linia de troleibuz până în localitatea Câmpenești, din comuna Apahida.


http://www.stiridecluj.ro/politic/ratuc ... da-video-1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 19:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Se infiinteaza Autoritatea Metropolitana de Transport Public Cluj.


Attachments:
Asociatia Metropolitana Cluj.PDF [6.68 MiB]
Downloaded 364 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Troleibuze spre Apahida și Florești? Emil Boc anunță că din vară RATUC ar putea intra în zona METROPOLITANĂ a Clujului

Primarul Emil Boc a anunțat că s-a format Asociația Metropolitană de Transport Public, care cuprinde orașul Cluj-Napoca și alte 5 comune.

”Am fondat împreună cu primarii din Apahida, Florești, Baciu, Chinteni și Ciurila Asociația Metropolitană de Transport Public, care urmează să fie validată de instanță săptămâna viitoare, după care vom comunica Consiliului Județean Cluj să scoată traseele din aceste comune din lista licitațiilor pentru transportul public de călători. Astfel că, din vară, RATUC să își extindă transportul în zona metropolitană.

Acum, după ce se validează de către instanță Asociația Metropolitană de Transport Public, urmează să se adopte noi hotărâri de Consiliu Local de către consiliile comunelor menționate și, după aceea, vom intra cu RATUC, dacă alte obstacole nu vor apărea”, a declarat primarul Emil Boc.

Edilul a spus că asociația este deschisă și altor comune, inslusiv pentru Jucu și altele. ”În perspectivă socitatea RATUC se va transforma în societate comercială și va face transport în zona metropolitană. Parcul auto al RATUC este în extensie. Noi avem în vedere să cumpărăm anul acesta între 10 și 15 autobuze. Am discutat cu directorul Regiei și s-a arătat interesat și de modernizarea parcului de troleibuze, chiar și în perspectiva introducerii spre zona metropolitană a troleibuzului, pentru că Apahida și Floreștiul se pretează foarte ușor la troleibuz, spre exemplu”, a mai subliniat Emil Boc.

Emil Boc a discutat pe larg despre acest subiect și în emisiunea Știri de Cluj LIVE, de joi, 11 aprilie.


http://www.stiridecluj.ro/politic/trole ... ului-video


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Oct 2013 06:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
RATUC poate prelua transportul în Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida. S-a făcut un pas URIAȘ!

Consiliul Județean Cluj a decis să retragă de la licitație traseele de transport public din comunele Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida.

Propunerea președintelui CJ Cluj, Horea Uioreanu, a fost aprobată de consilierii județeni. ”Prin această decizie firmele private nu vor mai putea efectua transport public de la sfârșitul acestui an, pe 19 trasee din Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida. Traseele nu vor mai fi scoase la licitație și vor fi atribuite societății de transport a Asociației metropolitane de la nivelul Clujului. Problema este că dacă RATUC nu va deveni societate pe acțiuni nu va putea prelua aceste trasee și se va ajunge ca oamenii să nu mai aibă cu ce circula”, a declarat Uioreanu.

Directorul RATUC Cluj, Liviu Neag, a declarat că transformarea regiei în societate pe acțiuni se va face repede și are deja și planuri pentru Apahida și Florești.

”S-au făcut unele calcule la prețurile actuale. Tarifele vor fi cu ceva mai jos decât cele actuale. Floreștiul este undeva la 3,5 lei - 4 lei acum și va fi undeva la 3 lei un bilet. Floreștiul fiind una dintre cele mai mari comune și cu probleme de trafic.

Eu vreau să îi aduc pe floreșteni până la un nod de circulație al RATUC, de unde ei să aibă legături cu tot Clujul. Acest nod ar putea fi în Mănăștur sau în zona centrală, dar această zonă este mai grea. Vrem să le facem un bonus ca în prețul unui abonament pe care îl avem să le dăm și o linie la alegere, pe lângă abonamentul Cluj - Florești. Vin până în Cluj-Napoca se dau jos și au legătură în orice zonă a Clujului. Nu mai poartă grija aboamentului și al biletului. Acest abonament ar fi cel mult la actualul preț pe ruta Cluj-Florești, undeva la 80 de lei, parcă. Nu știu exact.

Zona Apahida este mult mai lejeră. O dată cu centura de Apahida avem un flux mult mai bun, față de ceea ce se întâmplă pe relația Florești. Din Apahida am putea să îi aducem până în Piața Mărăști, unde avem suficiente linii și oamenii să plece unde vor. Am evita să tot aglometăm Clujul. Sunt momente când stațiile sunt blocate din cauza unor acte de indisciplină. Se fac eforturi mari pentru a intra în alveole.

Prețul pentru Apahida este mare. Acum este la 135 de lei, un abonament, dacă nu greșesc. Noi am putea coborî mult mai jos și să includem și o linie la alegere în oraș. Repet, toți acești oameni care vin în Cluj-Napoca au nevoie de a merge în diverse zone. Prețul maxim al unui abonament ar fi de 120 de lei.

Apahida se pretează și pentru transportul electric. E linie dreaptă și ecartamentul străzii este foarte bun. Apahida s-ar preta la transportul cu troleibuzul. Primarul din Apahida mi-a spus că s-ar asocia la acest lucru”, a mai spus Liviu Neag.


http://www.stiridecluj.ro/politic/ratuc ... -pas-urias


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 25 Nov 2013 21:03 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
http://www.stiridecluj.ro/politic/fany- ... n-floresti

Quote:
Fany a atacat în instanță hotărârea de Consiliu Judeţean prin care erau scoase de la licitație traseele din zona metropolitană și a primit câștig de cauză. Sentința a fost dată de Tribunalul Cluj.

Prin Hotărârea de Consiliu Judeţean 354/2013 a fost care modifică HCJ 328/2012, fiind retrase mai multe trasee de la licitaţia de transport public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean pe anii 2014-2019, scrie gilău-florești.ro

Decizia a fost atacată în contencios administrativ de firmele GVP, Ovid Trans, Fany, Favorit Trans şi MV Trans, ca fiind nelegală. Motivul invocat a fost acela că forul județean nu avea nici un temei legal pentru a scoate traseele din Zona Metropolitană de la licitaţie, fiind vorba de o licitaţie la nivel naţional pentru transport intrajudeţean. ”Îmi pare rău că cei de la Consiliul Judeţean nu cunosc Legile. Vom cere şi daune. O situaţie similară s-a petrecut la Vâlcea şi ţin să vă spun că acolo transportatorul a câştigat procesul. Soluţia nu este ca cei de la Consiliul Judeţan să scoată traseele şi apoi să le atribuie prin încredinţare directă către RATUC. Soluţia era ca RATUC să se transforme în SA în timp util şi să participe la licitaţie”, a spus Cristi Măhălean, directorul Fany.

RATUC a devenit deja Compania de Transport Public SA având acţionar unic Consiliul Local, tocmai pentru a putea prelua aceste rute din Zona Metropolitană.

”Traseele respective se scot acum la licitaţie. Decizia este fără recurs. Termenul limită de depunere al dosarelor este azi, 25 noiembrie 2013, ora 19.00. Din câte ştiu RATUC nu şi-a depus dosarul. Probabil că nu e interesată de aceste trasee. Oricum, nu se putea ca aceste trasee să fie acordate direct unui transportator”, a spus Cristi Măhălean, directorul Fany.

Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, a declarat că va rezolva altfel problema. ”Am făcut tot ceea ce omeneşte s-a putut. Nu te poţi împotrivi unei decizii a Justiţiei. Nu cunosc detalii despre proces, dacă este sau nu cu recurs. Mă gândesc însă foarte serios să propun realizarea unei regii locale de transport, pe raza localităţii Floreşti. Până în Polus, care e pe raza comunei”, a spus primarul Şulea.

Conducerea Consiliului Județean Cluj nu a putut fi contactată.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 30 Nov 2013 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Am urmarit cu atentie desfasurarea evenimentelor.

Legea scoate in evidenta urmatorul aspect: daca se realizeaza o investitie (tramvai, troleibuz) pe un anumit traseu, atunci contractul existent poate fi reziliat, operatorul rutei "electrificate" primind traseul respectiv.

Pe de alta parte, la expirarea contractului, consider ca se pot scoate de la licitatie anumite trasee si incredintate direct cui considera Consiliul Judetean. Dar sa stopezi un contract aflat in derulare, pt. a inlocui autobuzele unui operator cu cele ale altui operator, mi se pare o actiune fortata.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Dec 2013 09:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
De fapt, RATUC-ul pierde si alte trasee, nu doar cele iluzorii, spre Floresti si Apahida. Consiliul Judetean Cluj putea scoate la licitatie orice traseu si/sau putea incredinta direct orice traseu RATUC-ului (ma rog, CTP Cluj Napoca).


Attachments:
Rezultatele atribuirii 18.12.2013.pdf [431.88 KiB]
Downloaded 488 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Dec 2013 09:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Penibil...

Quote:
Operatorul rutei spre Floreşti, Fany Prestări Servicii SRL, a dat în judecată Consiliul Judeţean în toamnă. Tribunalul, în şedinţa sa din 25 noiembrie, a dat câştig de cauză reclamantei şi a suspendat decizia instituţiei. "Consiliul Judeţean a procedat la adoptarea acestei hotărâri fără transparenţa care trebuie să guverneze activitatea acestuia cu locuitorii şi actele emise de către acesta", se arată în motivarea instanţei. "Totodată, dispoziţiile legii 92/2007 impun ca transportul public să se facă cu consultarea operatorilor de transport rutier, în speţă programul de transport fiind adoptat înainte cu o săptămână, fără consultarea nimănui, şi fiind pus pe ordinea de zi cu două ore înainte de începerea şedinţei Consiliului Judeţean".

De ce programul transportului în comun a fost introdus intempestiv pe ordinea de zi a unei şedinţe extraordinare? Nici instanţa nu-şi poate explica. "Pârâtul (Consiliul Judeţean-n.red.) a fost sesizat cu această problemă încă de la sfârşitul lunii august şi în acest context este evident că nu se poate susţine că includerea pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare orgnaizate la data de 17 octombrie era justificată prin caracterul excepţional al măsurii şi urgenţa deosebită", arată instanţa. "Doar pasivitatea pârâtului a determinat neadoptarea unei hotărâri în timp util".

Consiliul Judeţean a explicat în faţa instanţei că dezbaterea proiectului de hotărâre în şedinţă extraordinară a fost necesară deoarece conform calendarului licitaţiei pentru programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate era obligatorie introducerea programului de transport în sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene şi interjudeţene.

După ce CJ Cluj a decis să permită RATUC să intre în zona metropolitană, preşedintele instituţiei, Horea Uioreanu, le-a trimis floreştenilor scrisori, în care i-a anunţat, "cu bucurie", că a finalizat cadrul legal pentru unificarea transportului în comun în zona metropolitană. "Din acest moment singurul impediment în punerea în practică a acestei soluţii este legat de transformarea actualei regii de transport urban de călători Cluj-Napoca în societate comercială şi tranportator licenţiat, chestiune care ţine de Primăria Cluj-Napoca, respectiv de domnul primar", arăta Uioreanu în scrisoarea sa. Între timp RATUC s-a transformat în societate comercială, dar tot nu poate opera în zona metropolitană, decât în Feleacu - restul traseelor au fost adjudecate de alţi operatori, după o "greşeală" în licitaţia organizată de Consiliul Judeţean.

"Practic erau trei chestiuni principale care trebuiau respectate", spune fostul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, Alexandru Coroian (PDL): "înfiinţarea asociaţiei de transport metropolitan, transformarea RATUC în societate comercială - care s-a întâmplat în 18 decembrie, şi al treilea - scoaterea din pachetul de licitaţie al traseelor din zona respectivă, lucru care nu s-a realizat. Instanţa spune că e din vina Consiliului Judeţean".

Nu sunt singurele probleme, însă, pentru care RATUC nu a putut intra decât pe un singur traseu din zona metropolitană, cel spre Feleacu. Consilierul Octavian David, de la Serviciul Transporturi al CJ Cluj, explică de ce: dintr-o eroare de introducere a datelor în sistemul electronic, destinaţiile au fost licitate pe trasee, nu pe grupe. E vorba în total de 5 astfel de trasee, dar cele care contează, spre Floreşti şi Apahida. Mai exact, spre Floreşti, Tăuţi, Floreşti Polus, Apahida şi Dezmir, respectiv Câmpia Turzii-Ceanu Mare şi Câmpia Turzii-Frata.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 21717.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Jan 2014 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
La ora actuala CTP (RATUC) procedeaza ilegal, cel putin cu traseul la Baciu. Iar celalalt, cu Polus-ul, trebuia si el aprobat de CJ! Cum si traseele ce leaga diferite cartiere ale Clujului cu Polus-ul trebuiau aprobate de Consiliul local!

Quote:
Nebunie! RATUC nu s-a retras de pe Baciu şi Floreşti, pe traseele câştigate la licitaţie de Fany!

Nici nu am intrat bine în 2014 şi, la Cluj, nebunia a început. Compania de Transport Public Cluj SA, fosta RATUC asigură mai departe transportul de persoane pe rutele Cluj Napoca (staţia Bucium/capăt Mănăştur)-Polus (care e pe raza teritorială a comunei Floreşti) şi pe ruta Cluj Napoca-Baciu. Cele două trasee se află în Zona Metropolitană Cluj, dar, ele au fost licitate la finele lunii decembrie în cadrul Licitaţiei Naţionale privind atribuirea de trasee intrajudeţene, licitaţie care a avut câteva zeci de mii de trase, din care aproximativ 140 pe raza judeţului Cluj. RATUC, care la momentul respectiv nu se transformase în societate pe acţiuni, nu a participat la licitaţie deşi avea toate atributele necesare. În aceste condiţii RATUC a pierdut la momentul respectiv şi ultimele trasee din Zona Metropolitană (ZMC).

În urma licitaţiei cele două trase au fost câştigate de transportatorul Fany, dar, deocamdată, incredibil, atât Fany cât şi Ratuc operează pe cele două trase de Floreşti/Polus, respectiv Baciu. Reprezentanţii Fany afirmă că RATUC operează ilegal întrucât nu a câştigat la licitaţie acel trasee, iar directorul CTP SA, Liviu Neag, afirma acum două săptămâni că nu are nevoie de licitaţie pentru că traseele se află în Zona Metropolitană şi se atribuie direct. Atâta tot că Tribunalul Cluj a suspendat în luna noiembrie o decizie a Consiliului Judeţan prin care aceste trasee (şi altele din ZMC) au fost excluse de la licitaţie, practic Justiţia repunând traseele în licitaţie. Trasee care au fost dorite doar de Fany, singurul ofertant pentru ele.

În aceste condiţii, la început de an, deja se nasc o serie de întrebări:

Cum este posibil ca pe un traseu de transport persoane o firmă, Fany, să presteze pentru că a câştigat traseul la o licitaţie naţională, iar o alta, CTP să presteze pentru că traseele fac parte din ZMC?

Este Clujul mai presus de Lege şi de o licitaţie naţională?

Dacă CTP şi Fany operează în paralel de ce a mai fost nevoie de o decizie a Consiliului Judeţan privind scoaterea de la licitaţie a traseelor, apoi de un proces şi de o licitaţie?

Dacă Fany va sesiza organele abilitate, lucru absolut cert, şi acestea vor decide că CTP operează în afara Legii, amenzile vor fi plătite de cine? De clujeni, de acţionariatul CTP sau...?

Telenovela Zona Metropolitană – “RATUC SA” – uite trasee, nu e licitaţie

-Licitaţia pentru atribuirea traseelor de transport public judeţean este o licitaţie naţională. Ea nu e organizată de primării sau de consilii judeţene. Este o licitaţie naţională (SC X SRL din Galaţi poate licita un traseu din Bihor) electronică, pe bază de punctaj.

-Licitaţia trebuia să aibă loc la începutul acestui an dar a fost amânată din cauza unui proces la Curtea de Apel Piteşti. Aşa că s-a decis prelungirea licenţelor de transport pe actualele trasee până la 31.12.2013

-Consiliul Judeţean Cluj a stabilit la finele lui 2012 prin HCJ 328/2012 traseele ce urmează a fi scoase la licitaţie. Apoi, prin HCJ 328/2013 modifică decizia anterioară şi elimină de la licitaţie traseele din ZMC. Între timp se conturează Asociaţia de Transport Metropolitan iar RATUC se pregăteşte să devină SA, lucru absolut necesar pentru a putea prelua traseele din ZMC. Numai că toate traseele din ZMC fuseseră deja aprobate de Consiliul Judeţean, care apoi a dat HCJ 328/2013, cel modificator, în mare grabă!

-Cinci operatori de transport contestă HCJ 328/2013 în instanţă

-Tribunalul Cluj decide să SUSPENDE HCJ 328/2013 până la judecata pe fond şi o sentinţă definitivă

-Consiliul Judeţean, din nou în grabă, repune traseele din ZMC la licitaţie

-RATUC nu participă la licitaţie, traseele din ZMC sunt câştigate de varii operatori

-RATUC poate efectua transportul pe Feleacu, Vâlcele și Gheorgheni, întrucât acestea, neinteresante, au fost retrase de la licitaţie printr-o altă decizie a CJ care nu a fost atacată de transportatori.

-Dacă transportatorii obţin o sentinţă favorabilă în proces (lucru probabil având în vedere uşurinţa cu care HCJ 328/2013 a fost suspendată) lucrurile sunt clare. Dacă însă Consiliul Judeţean Cluj obţine câştig de cauză, din nou, situaţia e hilară. Pe de-o parte avem o sentinţă ce trebuie pusă în aplicare, pe de altă parte avem o licitaţie just adjudecată şi o licenţă valabilă şi just obţinută. O situaţie care va face deliciul avocaţilor, nefiind excluse chiar imputarea de daune.

http://www.cotidiantr.ro/nebunie-ratuc- ... sb9xvRdWnY


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 03:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
E la indigo situaţia de la Bucureşti... acolo avem:
- trasee pe care RATB circulă la ,,mica înţelegere" (prin HCL de la comunele respective, că CGMB nu a mai emis nimic), evident alături de dubari
- trasee pe care merg doar dubarii care au câştigat traseele în 2008, pe 3 ani, care apoi prin HG s-au făcut 5, dar deja sunt 6 şi nu s-a mai licitat nimic
- trasee RATB spre diverse obiective (Carrefour Militari - Chiajna, Băneasa SA - Voluntari, Aeroportul Otopeni, Şos. Fundeni - Dobroeşti, Cart. Latin - Bragadiru, Gara Progresu - Jilava) care aparţin administrativ de alte localităţi
- trasee înfiinţate prin HCL ale unor localităţi (Voluntari, Pantelimon) care intră până în Bucureşti, evident dublate de dubarii care le-au luat la licitaţie şi, uneori, chiar şi de RATB pe trasee în genul celor de la primul paragraf
- trasee de dube către satele din jur, prelungite ilegal de dubari până în apropierea centrului oraşului, cu foarte mare succes de când cu fragementările unor linii RATB ori cu lucrările la liniile de tramvai (de ex. poţi merge cu duba de la Granitul la Bucur Obor ori din Titan la Bucureşti Mall sau în Vitan fără să schimbi 102 cu 202)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Jan 2014 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
RATUC rămâne să opereze şi pe comuna Floreşti

Locuitorii din Floreşti vor putea circula şi cu autobuze ale RATUC, în aproximativ două luni, a anunţat primarul comunei, Horia Şulea. Contractul de transport în comun, ce vizează principala rută care leagă Floreştiul de municipiul Clujn Napoca, a fost câştigat de firma Fany, însă legea nu-i interzice administraţiei locale să lanseze şi alte trasee, pe care mai apoi să le includă în proiectul transportului metropolitan. Astfel, Şulea afirmă că firma Fany va trebui să se obişnuiască cu prezenţa RATUC-ului în Floreşti.

Primăria Floreşti a gândit patru noi trasee pe care le va introduce în proiectul transportului metropolitan. „Cam în şase, sapte săptămâni aceste noi rute vor deveni operabile. Vom avea şi o dezbatere publică, în 24 ianuarie, pe tema transportului, însă, de principiu, toate lucrurile au fost deja stabilite", a informat edilul Horia Şulea. Astfel, în afara rutei pe care operează în prezent firma Fany, locuitorii Floreştiului vor putea circula cu RATUC pe liniile: DN1/Avram Iancu/Cetăţii/Intersecţia Eroilor/zona Multiserv; A.Iancu/S. Bărnuţiu/Gh.Doja/M.Kogălniceanu/Someşului/DN1 şi Floreşti sat/sens giratoriu/Luna de Sus. Un al patrulea traseu vizează străzile din Luna de Sus.

Şulea spune că îşi menţine părerea şi că Floreştiul ar fi putut rămâne integral în serviciul RATUC dacă administraţia judeţeană ar fi dorit să sprijine acest proiect. Oricum, lupta nu este încheiată, apreciază edilul, având în vedere că procesul cu compania Fany nu s-a încheiat. „Oamenii nu sunt dispuşi să înţeleagă de ce nu a fost posibil să le oferim un sistem de transport în comun integrat, de ce nu pot beneficia de aceleaşi servicii de care se bucură şi locuitorii municipiului Cluj-Napoca, prin urmare, este de datoria noastă să găsim soluţii", a explicat Şulea.

Iniţial, Consiliul Judeţean şi-a dat acordul pentru ca traseele din localităţile care se învecinează cu municipiul să fie introduse în proiectul integrat de transport pe care l-a lansat Primăria Cluj-Napoca. Astfel, traseele din Floreşti, Apahida, Baciu, Chinteni şi Feleacu au fost scoase din pachetul general ce urma să facă obiectul licitaţiei organizate de Ministerul Dezvoltării. Compania Fany, care până anul trecut opera pe comunele Floreşti şi Chinteni, s-a adresat instanţei şi a reuşit să suspende Hotărârea Consiliului Judeţean exact cu câteva zile înainte de a demara licitaţia pentru atribuirea acestor trasee. Liderul Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a considerat că se impune să reintroducă aceste trasee în pachetul de licitaţie, astfel că Fany a câştigat nu doar Floreştiul şi Chinteniul, ci şi comuna Baciu, pe care opera RATUC.

Directorul RATUC Liviu Neag a explicat că nu şi-a dorit să se înscrie în licitaţie pentru că n-avea nici un rost, de vreme ce proiectul de transport metropolitan fusese demarat. În prezent, RATUC operează pe comuna Feleacu, având în vedere că acesta este singurul traseu care nu a fost inclus în licitaţia ministerului. Oricum, există o cursă specială a RATUC-ului şi în Baciu, linia 31, care a rămas în vigoare, iar sursele noastre spun că autobuzele Fany circula cam goale, din acest motiv. De altfel, ZIUA de CLUJ a relatat într-o ediţie anterioară despre memoriul semnat de peste 2.000 de localnici din Baciu care cereau ca RATUC să preia cursele firmei Fany.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 22082.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Jan 2014 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
În zona metropolitană Cluj apar trasee de transport paralele. Boc ”îngroapă” FANY și MV Trans

Primăriile din zona Metropolitană Cluj, Apahida, Florești, Baciu și Chinteni, vor crea trasee paralele față de cele licitate de Consiliul Județean Cluj.

”Consiliul județean a alocat traseele prin licitație firmelor care au câștigat. În sensul că a trimis traseele la București, în vederea licitației, licitație care s-a adjudecat și anumite firme au câștigat traseele inclusiv din zona metropolitană.

Noi, și când spun noi mă refer la primăriile din zona metropolitană de transport public, am decis, utilizând prevederile legale, să concepem trasee speciale de transport public, pe zona metropolitană de transport, altele decât cele pe care le-a licitat Consiliul Județean Cluj. Pentru asta este nevoie ca acele consilii locale, din zona metropolitană, să adopte hotărâri de consiliu local prin care să stabilească alte trasee decât cele licitate de Consiliul Județean și să solicite asociației ca RATUC să poată face transportul public acolo.

Comuna Baciu a adoptat un traseu prin hotărâre de consiliu local. Joi, cel mai probabil, voi convoca Asociația metropolitană de transport public pentru a delega transportul pe acele trasee RATUC -ului”, a explicat primarul Emil Boc, președintele Asociației Metropolitane de Transport.

”Dacă celelalte primării, Floreștiul sau Apahida, vor proceda la fel, eu voi sprijini RATUC -ul să meargă în acele localități pe alte trasee decât cele pe care CJ Cluj le-a dat la licitație”, a mai spus Emil Boc.

La licitația pentru traseele publice, Fany a câștigat traseele spre Florești și Baciu, iar MV Trans pe cel spre Apahida.

http://www.stiridecluj.ro/politic/in-zo ... i-mv-trans


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jan 2014 17:13 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Astazi de la ora 19 va avea loc o discutie despre transportul public metropolitan cu directorul CTP Liviu Neag si cu primarii din Apahida, Floresti si Chinteni.

http://www.stiridecluj.ro/politic/discu ... eful-ratuc

---------------------------------------------------------------------------

http://www.stiridecluj.ro/politic/ratuc ... zi-traseul

Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj a aprobat documentația de atribuire a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate la nivelul comunei Baciu prin atribuire directă Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA.

Traseul este următorul:

Dus: Piața Mihai Viteazu (I.P. Voitești) - strada Horea - Piața Gării - Autogara - strada Locomotivei - strada Corneliu Coposu - strada Transilvaniei - strada Viilor - strada Magnoliei.

Întors: Strada Magnoliei - strada Privighetorii - strada Transilvaniei - Calea Baciului - strada Corneliu Coposu - strada Locomotivei - Piața Gării - strada Horea - Piața Mihai Viteazu (I.P. Voitești).

Compania Fany va opera în continuare pe rutele licitate de Consiliul Județean Cluj, dar la tarife mai mare decât RATUC.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jan 2014 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Sunt foarte curios cum va evolua "cauza", deoarece nu mi se pare in regula cum a procedat Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj; Asociatia nu are cum inventa trasee, ce oricum sunt interurbane. In final, vom vedea ce va decide Justitia.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 03 Feb 2014 16:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Asociaţia nu are cum, dar parcă Legea 92/2007 lăsa o portiţă prin introducerea unor trasee între două localităţi, aprobate prin HCL de localităţile respective.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Feb 2014 07:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Primarul Florestiului dorea troleibuz in detrimentul tramvaiului, acum doreste "monorail". Cel mai corect raspuns pt. Floresti ar fi TRAMVAIUL! De ce nu s-ar realiza si o legatura cu Polus-ul? E nevoie de dezvoltarea infrastructurii tramvaiului clujean, daca tot in oras exista infrastructura noua si tramvaie noi sau reconditionate.

Quote:
Troleibuzele ies din Cluj-Napoca

În ciuda opoziţiei pe care o fac unii transportatori privaţi, proiectul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, avansează destul de repede. În afara traseelor suplimentare care au fost deja introduse în comuna Baciu, iar din martie vor fi introduse şi în comuna Floreşti, urmează să se extindă şi reţeaua de transport electric. Directorul CTP, Liviu Neag, a precizat că primele troleibuze vor fi introduse în Apahida, urmând ca reţeaua de transport electric să ajungă în Floreşti şi în celelalte comune din zona metropolitană.

Proiectul de transport metropolitan se confruntă cu mai multe piedici din partea unor operatori privaţi de transport, ceea ce nu înseamnă, însă, că nu s-au găsit soluţii pentru ca acesta să avanseze. Neag a menţionat că se fac pregătiri pentru prelungirea reţelei de transport electric în Apahida. "Acum pregătim documentaţia tehnică şi economică pentru a extinde reţeaua de transport electric şi în zona metropolitană. Apahida este prima comună în care vor ajunge troleibuzele", a spus Neag.

El a precizat că primarul din Apahida îşi doreşte foarte mult ca transportul electric să ajungă în comuna sa. "Este mai ieftin şi nu poluează. Normal că toţi primarii sunt dispuşi ca liniile de troleibuz să ajungă şi în comunităţile lor", a spus Neag. Dacă proiectul va fi aprobat, cel mai probabil, linia de transport electric va fi extinsă până în Apahida chiar de anul acesta. Ulterior, va fi introdus şi în celelalte comunităţi din aria metropolitană. "Toate cele şase comune, plus municipiul Cluj-Napoca, vor fi legate prin această reţea de transport electric", a comentat Neag.

Comuna Floreşti ar putea primi linia de transport electric pe traseul noii centuri ocolitoare, pentru care administraţia locală ar urma să o realizeze începând de anul acesta. "Am văzut că traseul acestei centuri a Floreştiului ar putea permite accesul troleibuzelor. Vom avea discuţii şi cu administraţia locală în sensul acesta", a spus Neag.

Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, nu exclude această posibilitate, dar este de părere că o mai bună alternativă ar fi proiectul liniei suspendate pentru monorail. "Drumul principal şi chiar şi această centură pe care ne dorim să o realizăm au fost, sunt şi vor fi din ce în ce mai aglomerate. Dacă tot am înfiinţat această Asociaţie de Transport Metropolitan, că se impune să gândim proiecte de viitor. Eu cred în proiectul monorail. Un sistem de transport suspendat este ideal în condiiţile de trafic pe care le avem în prezent. Nu văd cum două, trei troleibuze ar putea rezolva în viitor problema aglomeraţiei din trafic", a comentat Şulea.

Oricum, acesta s-a declarat mulţumit de faptul că de luna viitoare cetăţenii din Floreşti vor putea circula şi cu autobuzele CTP aşa cum, de altfel, se întâmplă şi în Baciu. Procesele intentate de compania privată Fany nu îl sperie nici pe Şulea, nici pe Neag, nici pe liderul Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. Aceştia sunt de părere că asociaţia are tot dreptul să impună noi trasee în aria metropolitană, astfel încât cetăţenii să poată alege cu cine să circule, să poată opta pentru cele mai bune servicii de transport.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 23335.html


Quote:
Compania de Transport Public Cluj pregăteşte un proiect pentru introducerea liniilor de troleibuz în mai multe localităţi ale judeţului. Primarii comunelor respective s-au arătat încântaţi de idee.Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag, susţine că locuitorii din Apahida ar putea să beneficieze în viitorul apropiat de o linie de transport în comun cu troleibuzul. Acesta mai spune că există proiecte în acest sens şi pentru alte localităţi ale judeţului, iar Floreştiul este printre primele vizate. "În prezent noi pregătim documentaţia tehnică şi economică pentru a extinde reţeaua de transport electric şi în zona metropolitană. Deocamdată, Apahida este prima comună în care vor ajunge troleibuzele. Din discuţiile avute până acum cu primarul acestei localităţi am văzut că este foarte deschis şi mi se pare normal să fie aşa. Locuitorii din Apahida vor beneficia de un transport de calitate, nepoluant, ceva mai ieftin decât cel asigurat cu autobuzele. Asemenea domnului primar din Apahida sunt şi alţii, care aşteaptă cu nerăbdare ca liniile de troleibuz să ajungă în localităţile lor", a afirmat Neag.

Acesta a ţinut să precizeze că, potrivit proiectului la care încă se lucrează, toate cele şase comune incluse în aria metropolitană vor beneficia pe viitor de transport electric. ."Şase comune, plus municipiul Cluj-Napoca, vor fi legate prin această reţea de transport electric. Este o investiţie care îşi va arăta din plin roadele", a adăugat directorul Companiei de Transport Public Cluj.

Proiectul intoducerii unei linii de troleibuz până în Apahida ar putea să fie finalizat până la finele acestui an.

http://www.clujtoday.ro/2014/02/13/lini ... vizat.html


Attachments:
troleibuz CTP.jpg
troleibuz CTP.jpg [ 83.55 KiB | Viewed 17980 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Feb 2014 16:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Delegare serviciu transport public A.D.I. Asociatia de Transport Public Cluj.


Attachments:
20140127_25.PDF [22.54 MiB]
Downloaded 257 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Feb 2014 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Sateliţii Clujului intră în era troleibuzelor

Compania de Transport Public vrea să atragă în schema sa de acţionariat şi administraţiile locale din jurul municipiului Cluj-Napoca.

Şeful Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, Liviu Neag, a anunţat că deja se pregătesc studii de mobilitate şi proiecte pentru extinderea transportului electric în comunele Apahida, Floreşti sau Baciu cu bani europeni. În 2-3 ani, Neag estimează că acţionariatul CTP se va schimba şi ccel puţin cele trei administraţii vor face parte din acesta.

CTP are un capitalul social de 159 de milioane de lei, din care 1 milion de lei vărsaţi în natură, iar restul format din mijloacele fixe. O acţiune la noua companie este 1.000 de lei, deci Primăria Cluj-Napoca deţine 159.000 de acţiuni.

Neag spune că în funcţie de proiectele de extindendere a serviciilor companiei în zona metropolitană şi acţionariatul recent înfiinţatei societăţi se poate modifica. "În 2-3 ani, cel puţin comunele limitrofe municipiului vor face parte din acţionariat, prin aport de capital, în funcţie de viitoarele proiecte pe care le vom avem pe partea de transport metropolitan. Chiar astăzi (ieri, n. red.) am discutat la Adunarea Generală a Asociaţiei de Transport Metropolitan (din care fac parte municipiul şi cinci comune din vecinătate) despre proiectul de extindere a transportului electric în Baciu, Floreşti şi Apahida, care s-ar preta acestui tip de transport nepoluant, cu troleibuze. În funcţie de cum vom gândi aceste proiecte, primăriile pot intra în acţionariat. Ori accesăm noi bani europeni pe schema 50-50% pentru realizarea reţelei şi achiziţionarea de troleibuze, ori accesează administraţiile locale bani pentru reţea şi o predau companiei. Încă nu am decis detaliile. Vom demara în următoarea perioadă o serie de studii de mobilitate care ne vor ajuta să stabilim toate aspectele", a menţionat Neag.

Primarul Floreştiului, Horea Şulea, a declarat că susţine iniţiativa CTP pentru că ar aduce sistemul care funcţionează şi în afară în ceea ce priveşte asigurarea transportului locuitorilor între localităţile urbane şi cele rurale. "Este adevărat că ne doream înfiinţarea unei regii proprii de transport, însă nu ar fi fost rentabil aşa că parteneriatul cu CTP este mai avantajos", a menţionat Şulea.

Neag a confirmat deja interesul care există din partea administraţiei locale din Apahida pentru extinderea transportului electric. "Este mai ieftin şi nu poluează. Normal că toţi primarii sunt dispuşi ca liniile de troleibuz să ajungă şi în comunităţile lor", a precizat Neag. Comuna Floreşti ar putea primi linia de transport electric pe traseul noii centuri ocolitoare, pentru care administraţia locală ar urma să o realizeze începând de anul acesta. "Am văzut că traseul acestei centuri a Floreştiului ar putea permite accesul troleibuzelor. Lucrăm deja la un proiect comun pentru atragerea de bani europeni", a spus Neag.

Administraţia locală clujeană a decis în noiembrie transformarea în societate comercială a regiei de transport a Consiliului Local, tocmai pentru ca aceasta să poată presta servicii de transport în zona metropolitană. Aşa s-a născut CTP, care a început să opereze trasee de transport şi în comunele de lângă municipiu. Administraţia locală a înfiinţat şi Asociaţie de Transport în Zona Metropolitană din care fac parte, şase administraţii locale, pe lângă Cluj-Napoca. Asociaţia este o formă juridică gândită pentru a putea atrage fonduri europene în direcţia modernizării şi extinderii transportului în comun. Societatea autonomă de transport a fost înfiinţată pentru a putea opera curse în cele şase comune parte a asociaţiei: Floreşti, Baciu, Apahida, Chinteni, Ciurila şi Fleacu.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 23791.html


Attachments:
ctp trolee.jpg
ctp trolee.jpg [ 72.97 KiB | Viewed 17544 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Mar 2014 14:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Fany pusă cu ”botul pe labe” de Curtea de Apel Cluj. CTP poate funcționa în comunele limitrofe

Curtea de Apel Cluj scoate Fany de pe rutele care spre principalele localități satelit ale municipiului Cluj Napoca, Florești, Apahida, Chinteni, Baciu și Feleac

Pentru prima dată de la începerea războiului legat de operarea traseelor care duc spre municipiul Cluj Napoca, Fany pierde o bătălie importantă. Curtea de Apel Cluj a dispus, definitiv, ca decizia Consiliului Județean Cluj din data de 17 octombrie 2013, care se referă la eliminarea din programul public de transport persoane a rutelor spre localitățile Apahida, Dezmir, Ciurila, Florești, Luna de Sus, Tăuți, Baciu, Mera, Coruș, Chinteni, Florești - Fetei etc., este legală și poate fi aplicată în spiritul și litera ei. Consilieri județeni au decis că aceste trasee să nu mai fie scoase la licitație publică pentru că, localitățile enumerate mai sus se află în zona metropolitană Cluj, care asigură transportul de persoane prin intermediul Companiei de Transport Public, o societate înființată de către Consiliul Local Cluj și celelalte comune limitrofe municipiului Cluj Napoca.

Fany a solicitat suspendarea aplicării Hotărârii Consiliului Județean Cluj și a obținut un prim succes la Tribunalul Cluj, unde judecătorul Anamaria Gabriela Călugăr a dat dreptate companiei de transport și a dispus suspendarea deciziei atacate. Cu această sentință, Fany s-a prezentat la licitația publică și a câștigat câteva dintre traseele scoase la licitație. În sentința prin care a fost suspendată hotărârea CJ Cluj, judecătoarea Clăugăr arată că Fany ar suferi o pagubă iminentă din cauza aceste hotărâri deoarece avea intenția de a participa la licitația pentru adjudecarea traseelor dar nu era sigură dacă aceste trasee vor mai fi licitate.

Argumentele puerile ale companiei Fany, invocate la Tribunalul Cluj nu au mai ținut la Curtea de Apel Cluj. La prima instanță, Fany a susținut că RATUC Cluj Napoca, care s-a transformat în Compania de Transport Public, nu poate opera traseele metropolitane pentru că, atentíe, pentru aceste zone trebuie autobuze speciale. "Operarea unor trasee metropolitane presupune mijloace de transport diferite față de cele utilizate în interiorul orașelor astfel că RATUC ar trebui să își completeze parcul auto". Cu alte cuvinte, autobuzele Fany care circulă în prezent între Florești și Cluj Napoca sunt diferite de cele care circulă în interiorul orașului, pe diferite rute, de exemplu linia 30, Mărăști-Grigorescu.

La recurs, Fany a aflat că dacă va vrea să opereze în regim de concurență cu Compania de Transoport Public este liberă să facă acest lucru.

"Admite recursul declarat de pârâtul Consiliul Județean Cluj împotriva sentinței dată de Tribunalul Cluj în dosarul 10434/117/2013, cât și cererile accesorii depuse de Comuna Feleacu, Comuna Baciu și Comuna Chinteni și în consecință: casează în parte sentința recurată și respinge cererea de suspendare formulată de reclamanta Fany SRL", se arată în decizia de azi a Curții de Apel Cluj.

http://www.stiridecluj.ro/politic/fany- ... -limitrofe


Attachments:
fany.JPG
fany.JPG [ 130.64 KiB | Viewed 17509 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 29 Mar 2014 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Transport ecologic în Apahida, Baciu și Florești. Troleibuzele înlocuiesc autobuzele

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a declarat că troleibuzele vor înlocui autobuzele în zona metropolitană.

”Asociația Metropolitană de Transport devine un exemplu de funcționalitate. Avem deja oportunități de a obține finanțare pentru a introduce troleibuzele. În primă fază vom extinde linia spre Apahida, în a doua fază spre Baciu, iar în faza a treia spre Florești”, a declarat Liviu Neag.

Directorul CTP a spus că pentru Apahida extinderea liniei de troleibuz se va face rapid din capătul străzii Traian Vuia. ”Ne ajută mult și faptul că avem centură și traficul nu se mai derulează pe DN 1C”, a spus Neag.

Pentru Baciu a fi extinsă linia de troleibuz din Piața Gării, dar lucrurile vor fi mai dificile în Florești.

”Comuna Florești va fi ultima etapă a extinderii liniei de troleibuz pentru că trebuie să avem un drum adiacent DN 1. Avem promisiuni de la primarul Horia Șulea că va fi terminat drumul prin spatele Polus Center și acolo vom putea duce transportul cu troleibuzul”, a mai adăugat Liviu Neag.

http://www.stiridecluj.ro/politic/trans ... autobuzele


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Statia Gara Cluj Napoca.


Attachments:
Cluj-nov.14 (3).jpg
Cluj-nov.14 (3).jpg [ 105.23 KiB | Viewed 16914 times ]
Cluj-nov.14 (4).jpg
Cluj-nov.14 (4).jpg [ 52.82 KiB | Viewed 16914 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 08 Dec 2014 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Baciu.

357, traseul M31.


Attachments:
Tasnad-Cluj (53).jpg
Tasnad-Cluj (53).jpg [ 95.94 KiB | Viewed 16869 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 17:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Florestenii vor merge cu troleul acasa - un proiect de 8 milioane de euro

Compania de Transport Public Cluj-Napoca are 19 propuneri de proiecte, clasificate intr-o ordine de importanta si prioritate, pe care doreste sa le realizeze in anii urmatori, prin accesare de Fonduri Europene nerambursabile. Decizia vine in urma dezvaluirii proiectului de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, unde se sublinia faptul ca transportul in comun in Cluj-Napoca este, de multe ori, deficitar

“Chiar daca nu se vor implementa toate, ne vom stradui sa implementam cat mai multe, in ordinea prioritatilor. Vom colabora cu grupul de lucru la acest Plan, avand in vedere ca aceasta este o conditie esentiala de obtinere a finantarii Europene pentru implementarea lor.

Doua dintre aceste proiecte importante, oportune si realizabile sunt: 'Extinderea transportului electric Cluj-Napoca - Floresti” si “Extinderea transportului electric Cluj-Napoca – Apahida”.

Extinderea transportului cu troleibuze in Apahida – un proiect de 8 milioane de euro

Pe model european, CTP isi propune sa introduca troleibuze din Cluj pana in Apahida. Numarul mare de calatori si avantajele transportului electric justifica infiintarea unei linii de troleibuz in zona, spun acestia.

“Aceasta linie de transport a devenit foarte aglomerata, zona fiind tot mai populata in ultimul timp. Apahida este in continua dezvoltare atat din punct de vedere economic, cat si rezidential. Transportul cu troleibuze este tot mai apreciat in Europa si nu numai, se extind liniile existente, se infiinteaza linii noi. Noi dorim sa ne integram in acest trend al transportului in Europa - este mijlocul de transport care va inlocui in mare masura transportul cu autobuze”, se arata intr-un raport al CTP.

Extinderea liniei de troleibuz in Floresti costa alte 8 milioane de euro

“Comuna Floresti, cea mai mare comuna din tara, are aproximativ 30.000 de locuitori, din care majoritatea lucreaza in Cluj-Napoca. Transportul persoanelor la si de la locul de munca este o problema serioasa, care trebuie rezolvata”, mai spun reprezentantii CTP.


http://www.ziardecluj.ro/florestenii-vo ... ne-de-euro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Se vorbea sa se construiasca nu-stiu-ce centura pe care sa circule troleibuzul.

Pe DN 1 nu e nevoie ca troleibuzele sa circule cu viteza mare (cea maxima trebuie sa fie de 50 km/h). Insa pe acolo de o aglomeratie de nedescris.

Pt. Floresti tramvaiul mi se pare solutia fezabila.

Prelungirea pana la Apahida mi se pare usor de realizat, un proiect realist.

Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. 9, 24, 29, 32, 32b). Si, evident, modernizarea retelei existente precum si achizitionarea de troleibuze noi.

Cel mai necesar proiect pt. troleibuze in Cluj Napoca ar fi, dupa parerea mea, extinderea retelei electrice pe Calea Turzii, pana in cart. Observator.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 23:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. 9, 24, 29, 32, 32b).
Raspunsul vine de la sine, precum rima de la sfarsitul unui vers: "Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."
Silviu wrote:
Cel mai necesar proiect pt. troleibuze in Cluj Napoca ar fi, dupa parerea mea, extinderea retelei electrice pe Calea Turzii, pana in cart. Observator.
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 02:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Pt. Floresti tramvaiul mi se pare solutia fezabila


Presupune lucrări importante în zona situată la sud de Polus. Şi costuri pe măsură.

Quote:
Se vorbea sa se construiasca nu-stiu-ce centura pe care sa circule troleibuzul.


Ori "Sud-Polus" (cu lucrări mai puţin costisitoare), ori "Nord-Cora" (cu exproprierea terenului de la Apele Române şi de la cei cărora li s-a retrocedat...Mai greu. Respectivii pot cere despăgubiri substanţiale, dar, la ce vremuri trăim, nu m-aş mira să văd troleibuz în actuala (care poate deveni fostă) zonă de restricţie sanitară..

Quote:
"Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."


Solarisurile ard 65 l / 100 km. Deci, dacă chiar se doreşte menţinerea cotei de motorină, să se mai ia încă 40 (sau chiar mai multe) Solaris Urbino 18 (că, măcar, nu au acel claxon asurzitor prezent la Renaulturi şi Irisbusuri) şi treaba e rezolvată. Nu mi se pare corect ca, în condiţiile unei posibile creşteri a traficului de pe Muncii în Zona Centrală - ca urmare a locuinţelor nou-construite - să nu se revigoreze 10-le.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group