TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:35

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Intr-un oras in care a fost desfiintat transportul ecologic, se deruleaza proiecte de genul "MIDAS": "Masuri privind influentarea cererii de transport pentru dezvoltare durabila" sau Civitas.
Auzi acolo, ei promoveaza "eco-rute"!

In atasament gasiti pliante informative ale acestor programe, preluate de pe pagina de internet a Primariei Suceava.


Attachments:
MIDAS_pliant_informativ_pag_1.pdf [423.61 KiB]
Downloaded 396 times
MIDAS_pliant_informativ_pag_2.pdf [190.84 KiB]
Downloaded 455 times
CIVITAS-SMILE_pliant_TPL_iunie2006.pdf [441.09 KiB]
Downloaded 467 times
sv1.jpg
sv1.jpg [ 335.33 KiB | Viewed 22139 times ]
sv2.jpg
sv2.jpg [ 445.59 KiB | Viewed 22140 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Feb 2011 12:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
TPL Suceava doreste achizitionarea a 3 autobuze (cu o capacitate de transport de minim 100 calatori, in sistem leasing. Cu 300.000 euro/bucata!!!

Nr anunt seap/Data publicare: 115875/24.02.2011
Autoritate contractanta: TRANSPORT PUBLIC LOCAL S.A. SUCEAVA
Denumire contract: Achizitie autobuze noi cu podea joasa
Valoare estimata: 900.000 EUR

www.e-achizitii.com


Attachments:
documentatie licitatie autobuze TPL Suceava.doc [443 KiB]
Downloaded 496 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 May 2011 13:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Panică în autobuz

Un autobuz plin cu călători a luat foc ieri după-amiază, în trafic, în zona sennsului giratoriu de la Bazar.

Șoferul a declarat că a observat în oglindă cum din partea din spate a autobuzului ieșea un fum gros așa că a oprit motorul, a deschis ușile să coboare călătorii și a început să stingă focul, fiind ajutat de câțiva șoferi. În ajutorul acestora au venit mai multi angajați ai unei benzinării din apropiere, reușind astfel să stingă flăcările, nemaifiind nevoie de intervenția echipei de descarcerare și a ambulanței care au fost trimise la locul incidentului. Incendiul se pare că a fost cauzat de un scurtcircuit la instalația electrică a autobuzului. Traficul rutier din zona bazarului a fost perturbată pentru câteva zeci de minute până când autobuzul a fost tractat către baza TPL.
.

http://www.adevarul.ro/locale/suceava/S ... 51259.html


Attachments:
Autobuz foc Suceava.pdf [57.58 KiB]
Downloaded 313 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 16:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Abonamentul TPL, mai scump de la 1 iulie

Peste două zile, sucevenii vor plăti 60 de lei pentru un abonament TPL de 30 de zile, cu 10 lei mai mult faţă de preţul curent.

În cazul abonamentelor pentru două săptămâni, preţul va creşte de la 30 la 36 de lei, iar unul pentru şapte zile va costa 22 de lei faţă de 18 lei. Singurul tip de abonament care nu va fi modificat este cel pentru elevi şi studenţi, a cărui valoare rămâne 15 lei. Motivaţia municipalităţii pentru creşterea preţului este că societatea de Transport Public Local (TPL) riscă falimentul dacă se păstrează tarifele actuale.

„Avem înregistrate de la TPL două cereri în 2010 şi două în 2011 pentru modificarea preţului. În baza evidenţelor contabile ale firmei de transport, am hotarât să introducem pe ordinea de zi în Consiliu Local de joi, 30 iunie, modificarea preţului abonamentelor. TPL riscă falimentul pentru că acum merge pe pierdere", a declarat Lucian Harşovschi, viceprimarul Sucevei.

Pentru a veni în sprijinul societăţii care asigură transportul public în municipiu, Primăria Suceava a decis reducerea numărului de maxi-taxi care circulă pe traseele din oraş, de la 52 la 27. „Vrem astfel să evităm situaţia care era înainte de 2006 atunci când era haos în transportul public, când maxi-taximetrele deţineau monopol. Acum avem şi un parc auto bine pus la punct cu 33 de autobuze şi trebuie să sprijinim asta", a mai spus viceprimarul.


http://www.adevarul.ro/locale/suceava/A ... 49288.html


Attachments:
Suceava.jpg
Suceava.jpg [ 51.28 KiB | Viewed 18442 times ]
tpl.pdf [12.4 KiB]
Downloaded 319 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Planificarea transportului in Suceava. Un mod interesant de abordare a nevoii de mobilitate a populatiei.

www.primariasv.ro


Attachments:
PLANIFICAREA_TRANSPORTULUI_in_municipiul_Suceava.pdf [1.1 MiB]
Downloaded 464 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2012 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Autobuzele pentru transportul local în comun din Suceava „mor” pe capete

http://www.adevarul.ro/locale/suceava/A ... 5406.html#


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 44.94 KiB | Viewed 17662 times ]
suceava.pdf [61.92 KiB]
Downloaded 306 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Feb 2014 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
Poliţiştii au interzis autobuzul electric aflat în probe la TPL Suceava

Situaţie ilară la Suceava. Autobuzul electric aflat în probe pentru câteva zile la societatea de transport public local a fost interzis de poliţişti pe motiv că nu este înmatriculat în România.

Un autobuz propulsat de un motor electric se află în probe de o săptămână la societatea de transport public local din municipiul Suceava. Autobuzul a fost utilizat pe traseele TPL Suceava pentru a se vedea dacă o astfel de soluţie se poate dovedi viabilă pentru transportul local din oraş. Joi dimineaţă, autobuzul a fost oprit în trafic de un echipaj de poliţie rutieră, pe strada Traian Vuia, în zona sensului giratoriu. În timpul controlului, poliţiştii au constata că autovehiculul nu deţine licenţă de transport şi nici copie conformă, motiv pentru care nu poate efectua servicii de transport public local în municipiul Suceava. Poliţie Rutieră a permis circulaţia autobuzului doar în cursul zilei de joi, până la epuizarea acumulatorilor. Începând de vineri, autobuzul va rămâne în garaj până când va fi reprezentanţii firmei furnizoare în vor lua înapoi.

Directorul societăţii de transport public local s-a arătat deranjat de atitudinea poliţiştilor. "Sunt 70 de maxi-taxi care circulă ilegal în Suceava, dar singura maşină pe care o văd este autobuzul electric. L-am adus în probe, suntem mulţumiţi de el şi pentru noi ar fi mană cerească dacă am reuşi să cumpărăm câteva autobuze electrice", a precizat Darie Romaniuc, directorul TPL Suceava.

http://adevarul.ro/locale/suceava/polit ... index.html


I-auzi la Darie...el e mana, dar aia neagra :evil:


Attachments:
Suceava.pdf [64.71 KiB]
Downloaded 329 times
Suceava.jpg
Suceava.jpg [ 50.49 KiB | Viewed 15363 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Aug 2015 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Cele cinci mini-autobuze noi, achiziţionate de Primăria Suceava pentru TPL, au fost scoase pe traseu, începînd de astăzi.Viceprimarul Lucian Harşovschi a declarat că vehiculele vor circula pe liniile 17, 22 şi 30. El a mai spus că, de luni, 17 august, traseul 22 va fi modificat, astfel încît un mijloc de transport în comun să ajungă şi în cartierul „Tinereţii” din Burdujeni. Staţia de autobuz va fi amenajată pe strada Constantin Sofroni, situată la ieşirea din Suceava spre Botoşani. Cele cinci mini-autobuze au costat un milion de lei.

https://svnews.ro/noile-mini-autobuze-a ... seu/59618/


Attachments:
minibuz.jpg
minibuz.jpg [ 65.38 KiB | Viewed 14774 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Nov 2017 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Parcul auto al TPL a crescut, începând de astăzi, cu trei autobuze Irisbus Agora, aduse din Franța, din orașul Rouen, unde au circulat până acum câteva săptămâni.

Cele trei autobuze recent achiziționate sunt fabricate în 2005, au parcurs între 600.000 și 640.000 de km, mult mai puțin decât actualele autobuze ale TPL, care au 900.000 – 1.000.000 de km parcurși. Toate cele trei autobuze au costat doar 28.000 de euro.

Comparativ cu autobuzele Irisbus Iveco aflate în dotarea societății de transport public local, cu care sunt compatibile inclusiv la piese de schimb, autobuzele aduse din Franța stau mult mai bine la capitolul dotări, având aer condiționat, trei aeroterme, trape acționate electric și geamuri heliomate.


http://www.cinemasuceava.ro


Attachments:
Rouen Suceava.jpg
Rouen Suceava.jpg [ 134.5 KiB | Viewed 13296 times ]
Rouen Suceava 1.jpg
Rouen Suceava 1.jpg [ 139.12 KiB | Viewed 13296 times ]
Rouen Suceava 3.jpg
Rouen Suceava 3.jpg [ 161.95 KiB | Viewed 13296 times ]
autobuze-second-hand-suceava.jpg
autobuze-second-hand-suceava.jpg [ 82.92 KiB | Viewed 12594 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jan 2018 09:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
Aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală

Preşedintele Organizaţiei Municipale PSD Suceava, Dan Ioan Cuşnir, a continuat, ieri, analiza priorităţilor anunţate de primarul Ion Lungu pentru anul 2018, apreciind că aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală.

El arată, într-un comunicat de presă, că, dintre cele 20 de priorităţi ale edilului Ion Lungu pentru anul 2018, 15 se regăseau şi pe lista de priorităţi a anului 2017.

„Pentru că nici în anul 2017 nu s-a întâmplat nimic care să ducă la dezvoltarea Sucevei şi la creşterea calităţii vieţii sucevenilor, avem obligaţia să oprim această nesfârşită bătaie de joc la adresa sucevenilor şi a memoriei lor” susţine Cuşnir.

El adaugă că nu mai miră pe nimeni faptul că proiectele lui Ion Lungu şi ale PNL-ului sunt realizări doar pe hârtie, pentru că în realitate nu s-a întâmplat nimic şi nu se va întâmpla nici în 2018.

„Aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală marca Lungu/Harşovschi/ PNL; până în prezent proiectul nici măcar nu a fost depus şi există şanse minime de finalizare a lui” menţionează Cuşnir.

El subliniază că în timp ce la Suceava se fac proiecte doar pe hârtie, la Iaşi, Primăria a achiziţionat 88 de autobuze noi în anul 2017, iar în timp ce unitatea de măsură a respectului faţă de utilizatorii transportului în comun din Iaşi este 88 autobuze noi, în Suceava unitatea de măsură a respectului faţă de suceveni este reprezentată de trei autobuze second hand, utilizate deja timp de 12 ani şi cu peste 650.000 km la bord.

„Viceprimarul PNL, responsabil de transportul public local, se numeşte Lucian Harşovschi şi prezintă achiziţionarea celor trei autobuze second hand ca pe o mare realizare. În oraşele civilizate, durata de viaţă a autobuzelor este considerată 10 ani, iar autobuzele care au peste 500.000 km la bord sunt vândute şi înlocuite cu altele noi. Lungu şi Harşovschi achiziţionează second hand-uri vechi de 12 ani şi cu peste 650.000 km la bord” se mai arată în comunicat.

El atrage atenţia că întâmplarea face că un operator de pe ruta Sf. Ilie – Mitocu Dragomirnei a achiziţionat tot trei autobuze second hand, „piratând de fapt transportul public local din Suceava”.

„Această societate este controlată de celebrul «Sorinel», apropiat al lui Harşovschi. Tot întâmplarea face că Harşovschi, viceprimarul PNL responsabil de transportul public local al Sucevei, în loc să fie preocupat de soarta TPL-ului (societatea de transport a Primăriei Suceava), în şedinţa Consiliului de Administraţie din luna iunie 2017 a făcut timp de 3 ore presiuni pentru ca TPL-ul să solicite în scris Primăriei prelungirea contractelor de maxi-taxi private cu încă 6 luni. Deci viceprimarul responsabil cu transportul public, în loc să dezvolte TPL-ul (societatea primăriei), face presiuni pentru dezvoltarea concurenţilor TPL. De menţionat că Primăria Suceava are datorii de 4.000.000 lei la TPL, aceasta din urmă având conturile blocate pentru datorii la bugetul de stat în valoare tot de 4.000.000 lei” mai arată Cuşnir în comunicat.

El mai adaugă că în timp ce Ion Lungu anunţă că achiziţia de autobuze noi reprezintă o prioritate pentru el, realitatea spune că ultima investiţie în autobuze a avut loc acum 12 ani, în 2006, când s-au achiziţionat 40 de autobuze care acum au peste 1.000.000 km la bord şi că „ceea ce Ion Lungu anunţă ca fiind o prioritate, de fapt înseamnă un traseu binecunoscut lui Lungu/ Harşovschi/ PNL, drumul spre falimentul TPL pe aceeaşi schemă cu care au falimentat Termica”.

„O altă surpriză pe care Lungu şi PNL-ul au pregătit-o în mod iscusit sucevenilor pentru 2018 este anularea reducerilor pentru pensionari, reduceri de care beneficiau cei 2200 de pensionari care achiziţionau lunar abonamente cu 33 de lei în loc de 66 lei. De fapt, prin anularea acestor reduceri, Ion Lungu şi Harşovschi îi direcţionează pe cei 2200 de utilizatori ai TPL către operatorii privaţi care tranzitează şi piratează transportul public local din Suceava. Ion Lungu, Harşovschi şi PNL-ul fac tot ceea ce le stă în putinţă pentru falimentarea transportului public din Suceava, lucrează împotriva dorinţelor şi priorităţilor sucevenilor, în loc să înţeleagă că trebuie să facă «Totul pentru Suceava!» a conchis Dan Ioan Cuşnir.


https://www.crainou.ro/2018/01/11/asa-z ... lectorala/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jan 2018 21:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
De câteva zile, în municipiul Suceava este funcțională o nouă linie de transport public local – nr. 1. Gândită ca fiind o linie expres, cu care călătorii să ajungă rapid în mai multe zone cheie ale orașului, fără a mai intra pe la mall și nici pe străzile de prin cartiere, ci limitându-se strict la arterele principale, noua linie TPL nr. 1 circulă de fapt pe vechiul traseu al troleibuzelor, de la Cinema Burdujeni până la spital și la stația de la baza cartierului Obcini.

Mai exact, traseul liniei 1 TPL este:
Cinema Burdujeni- Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor – Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică – Spital - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour – Orizont – Cinema.

„Primele curse au fost introduse de luni, iar primele reacții sunt foarte bune. Mulți sunt încântați că au cum ajunge rapid în zone principale ale orașului și ne gândim ca de săptămâna viitoare să suplimentăm numărul de curse, astfel încât pe această linie să se circule din 7 în 7 minute”, a declarat directorul TPL, Darie Romaniuc.

Anul trecut, când TPL a cumpărat cele trei autobuze Irisbus Agora, aduse din Franța, a fost înființată experimental linia expres nr. 1, pe care să circule acestea, dar numai de la Cinema până în Centru, dar pe la Autogară, ceea ce s-a dovedit rapid a fi un fiasco. Noua linie expres, care se suprapune parțial cu traseele liniilor 2 și 4, dar fără a se mai abate de la artera principală, se dovedește a fi mult mai căutată și pe placul călătorilor.


https://www.monitorulsv.ro/Local/2018-0 ... leibuzelor


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 17 Mar 2018 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
Începând de luni dimineaţă, numărul autobuzelor de transport în comun care circulă pe traseele TPL din municipiul Suceava va fi de 36, ca urmare a introducerii în circulaţie a încă trei autobuze Irisbus Agora.

Acestea au fost aduse din Franţa, din oraşul Rouen, unde au fost folosite tot la transportul în comun de persoane, TPL cumpărându-le cu doar 28.000 de euro.

„Cele trei autobuze aduse la finele anului trecut s-au dovedit foarte fiabile, au o stare bună de funcţionare şi nu au necesitat nici un fel de reparaţii de când le utilizăm. De aceea am decis să mai suplimentăm parcul auto al societăţii cu încă trei autobuze, cumpărate la acelaşi preţ, dar care au un număr mai mic de kilometri parcurşi – aproape la jumătate faţă de cele Irisbus Iveco, pe care le avem în dotare”, a declarat administratorul societăţii, Darie Romaniuc.

Celelalte 30 de autobuze Irisbus Iveco din parcul auto al TPL cu care se circulă au cam un milion de kilometri parcurşi pe traseele din oraş. Iniţial, numărul lor a fost mai mare, dar două autobuze au fost scoase din circulaţie din cauza defecţiunilor, costurile de reparaţii fiind foarte mari, iar unul din cauza unui accident.

Cele şase autobuze Irisbus Agora (trei aduse anul trecut, trei aduse acum) sunt compatibile cu cele din parcul auto al TPL inclusiv la piese de schimb, doar că autobuzele aduse din Franţa stau mult mai bine la capitolul dotări, având aer condiţionat, trei aeroterme, trape acţionate electric (inclusiv cea pentru persoanele cu dizabilităţi) şi geamuri heliomate (se închid la culoare atunci când soarele luminează puternic).

Suplimentarea parcului auto al TPL este bine-venită, în condiţiile în care autobuzele sunt foarte aglomerate la orele de vârf, iar un număr mai mare de vehicule pe trasee poate reduce din timpii de aşteptare ai călătorilor, între curse.


https://www.monitorulsv.ro/Local/2018-0 ... va-de-luni


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Mar 2018 20:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Primăria Suceava a dispus o anchetă după ce, sâmbătă seara, transportul public local nu a mai funcţionat din dispoziţia directorului instituţiei, a declarat presei, luni, viceprimarul Lucian Harşovschi.

Acesta a spus că Societatea de Transport Public Local (TPL) a scos de pe traseu autobuzele din cauza ninsorii, fără să anunţe conducerea municipalităţii, şi consideră că măsura a fost una exagerată, în condiţiile în care a nins doar o oră şi jumătate, iar pe bulevardele principale se putea circula.

"Am solicitat colegilor de la biroul de transport al primăriei să ceară o informare în scris de la TPL. Acest lucru nu s-a întâmplat niciodată în ultimii 16 ani. S-a circulat bine. Nu a nins nici trei zile şi nici cinci zile, ci o oră şi jumătate. Va trebui să facem o analiză amănunţită. Cred că a fost o măsură exagerată luată de cei de la TPL. S-a ţinut legătura cu şeful serviciului de ecologizare, care a spus că poate pune la dispoziţie o maşină de deszăpezire care să circule în faţa autobuzelor acolo unde nu se circulă. Cei de la TPL ne-au explicat telefonic că au adoptat această măsură pentru că era sâmbătă seara şi nu erau mulţi călători. Normal este ca sistemul de transport public să funcţioneze atunci când sucevenii îşi lasă maşinile acasă şi acolo unde sunt probleme, punctual, să intervenim'', a spus Harşovschi.

Pe de altă parte, directorul TPL, Darie Romaniuc, a spus că măsura a fost adoptată din cauza vremii nefavorabile, după ce două autobuze au derapat în zona blocului IRE din cartierul Obcini şi au avariat uşor două maşini parcate.

"Cele două autobuze erau echipate cu cauciucuri de iarnă şi nu aveau viteză în momentul producerii accidentelor. Numai că, din cauza zăpezii moi şi a gheţii formate, mergeau la vale fără niciun control, deşi frânele erau călcate până la podea. Mergeau ca săniile. A trebuit să oprim total circulaţia lor, pentru a nu se produce accidente mult mai grave, în care să punem în pericol nu doar şoferii şi călătorii acestora, dar şi alţi participanţi la trafic", a spus Romaniuc.

AGERPRES


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 23 Jul 2019 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Tot masini second-hand la Suceava. De aceasta data, 3 autobuze Mercedes Citaro ce au circulat in districtul Graz-Umgebung.

monitorulsv.ro


Attachments:
Suceava Citaro 1.jpg
Suceava Citaro 1.jpg [ 97.82 KiB | Viewed 8734 times ]
Suceava Citaro.jpg
Suceava Citaro.jpg [ 100.74 KiB | Viewed 8734 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group