TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 09 Dec 2018 21:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 10 Apr 2012 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 09 Apr 2012 11:42
Posts: 4
Reteaua de transport in comun numara, in anii 1990, cam 30 de troleibuze si 20 de autobuze; in 1995 s-a mai adus un alt set de 10 troleibuze si 5 autobuze.
Dar, tot in acesti ani, la inceput, existau 32 de linii functionale care aveau drept scop transportul calatorilor, dar cel mai important este ca unele dintre ele erau linii de muncitori, pe care azi nu le gasesti nici in arhive.
Aceasta este lista completa:
1. Gara Suceava Nord - Str. Marasesti - G. Enescu
2. Gara Suceava - Obcini
3. Gara Suceava - Fca Confectii - Intr. Rulmenti
4. Cinema Bdj. - Obcini
5. Gara Suceava Nord - Centru - Obcini
6. Gara Suceava - Mitoc
6. Gara Suceava - Mitoc Consil
6. Gara Suceava - Mitocul Dragomirnei
7. Gara Suceava Nord - Lisaura
8. Gara Suceava Nord - Ipotesti
9. Gara Suceava - Salcea
10. Gara Suceava Nord - Ilie Pintilie - Intr. Rulmenti
11. Gara Suceava Nord - Sf. Ilie
12. Cinema Bdj. - Mihoveni
13. Gara Suceava Nord - Mihoveni
14. Gara Suceava - Plopeni
15. Cinema Bdj. - Tisauti
16. Gara Suceava - Sf. Ilie
17. Cinema Bdj - Fca Confectii - Intr. Rulmenti
18. Gara Suceava - Scheia
19. Gara Suceava Nord - Fca Confectii - G. Enescu
20. Gara Suceava - CET
21. Cinema Bdj. - Str. Marasesti - Intr. Rulmenti
22. Gara Suceava - Lipoveni
23. Gara Suceava - Prelipca
24. Gara Suceava - Dornelor - Avicola
25. Gara Suceava - Varatec
26. Gara Suceava - Obcini
27. Gara Suceava Nord - Obcini - SUT Itcani
28. Cinema Bdj. - Str. T. Vuia - Gara Suceava Nord
29. Gara Suceava Nord - Zamca
30. Gara Suceava - Zamca
31. G. Enescu - Avicola - Gostat Itcani
32. CET - Obcini.

Mici precizari in legatura cu ceea ce am scris.

Liniile 1, 2, 31 (si poate nu numai) aveau si o versiune scurta, asa numitele 1barat, 2barat si 31barat care mergeau din Itcani, respectiv Gara numai pana in Centru sau pana la Gostat pentru ca erau linii de muncitori.
Exista o singura statie in cartierul Obcini propriu-zis (cea cu denumirea era la margine, daca vroiai sa ajungi in capat mergeai cu 11/16), anume asa-numita "Dornelor" pe care opreau numai 24 si 32.
Statia "G. Enescu" de pe liniile 1, 19 era cea din fata Liceului Sanitar.
Liniile 9, 14, 23, 25 opreau la Avicola Burdujeni.
Liniile 22, 31 si 31 barat opreau la Gostat.
Liniile 20, 32 aveau statie comuna, in afara de CET, statia de la IRA (inaintea mall-ului, exista si acolo o mini-statie).
Liniile 7, 8, 15 opreau la statia "Uzina".
Scheia era unul dintre cele mai bine-deservite comune, acolo circuland 3, 10, 12, 13, 17, 18, 21, dintre care 18 intorcea la Primarie.
Cand coborau din Sf. Ilie, 11 si 16 veneau inapoi pe 1 Mai si opreau exact in intersectia de la Politie, erau singurele care opreau la Spitalul Vechi.
Liniile de troleibuz erau: 2, 3, 4, 5, 17, 28.
Atunci cand era necesar, linia 10 mergea pe Ilie Pintilie (Cernauti). Dupa ce aceasta s-a degradat sau nu a mai fost nevoie, s-a renuntat la traseul direct spre centru.
Pe Marasesti existau 2 statii: la urcare, opreau autobuzele spre Zamca - 29, 30, dimpreuna cu Rulmentul - 10, 21 si evidentul 1. Dar, la coborare, undeva pe unde este "fieraria" azi, coborau toate autobuzele care strângeau muncitori: 26 (de noapte), 27 - SUT, 29, 30 si 32.
In Centru erau 2 statii: una pentru Burdujeni si una pentru Itcani, pentru ca majoritatea autobuzelor acolo se intalneau si era nevoie de loc.
Atunci cand primariile Suceava si Scheia s-au "certat" si fosta TPS a taiat linia spre Scheia care pornea de langa "Studenteasca", o noua conexiune a fost realizata pe la Spital dupa ce s-au reconciliat, astfel incat 3 si 17 aveau scris "Spital" in mijlocul tablei pentru a nu se creea confuzii; troleibuzele mergeau pe la spital, autobuzele pe Marasesti.
Singura linie barata care mai exista si pana in ziua de azi este 1 barat si merge de la Gara Itcani pe Cernauti si urca Marasesti pe la Kaufland, un fel de 10 mai scurt.
Singura linie care mai deserveste Zamca in mod regulat este linia 17 care nu mai intoarce la statuie, ci merge la Casa de Pensii.
Nu a fost vreodata o linie care sa uneasca Str. Marasesti cu Str. Marasti si dupa aia cu Casa de Cultura, precum sa fi fost vreo linie care sa uneasca cele 3 gari.
Linia 27 era singura care a oprit vreodata la In.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Apr 2012 09:53 
Offline
User avatar

Joined: Mon 09 Apr 2012 11:42
Posts: 4
Iata si o incercare de a face o schema a ceea ce era odata.


Attachments:
100.jpg
100.jpg [ 178.17 KiB | Viewed 1945 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Suceava: file de istorie
PostPosted: Sun 17 Feb 2013 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46709
Anii '70.


Attachments:
Suceava 70.jpg
Suceava 70.jpg [ 209.69 KiB | Viewed 1388 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
...


Attachments:
suceava.jpg
suceava.jpg [ 130.19 KiB | Viewed 779 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group