TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 17 Aug 2019 19:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Oct 2008 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 83 din 06 octombrie 2008

COMUNICAT DE PRESĂ

În ultimul timp s-a pus în discuţie problema troleibuzelor din Satu Mare, existînd două variante luate în discuţie: păstrarea /extinderea reţelei electrice a troleibuzelor sau desfiinţarea acestora. Decizia aparţine Consiliului Local şi este nevoie de o fundamentare bine pusă la punct.

Organizaţia Non-Guvernamentală TRANSIRA consideră că transportul electric trebuie îmbunătăţit şi extins, avînd nenumărate exemple în acest sens (cele mai recente, oraşele Szeged şi Debrecen din Ungaria, Timişoara, Cluj Napoca, Craiova, Oneşti, Ploieşti, etc. –din ţara noastră). Este de neconceput ca un pol de dezvoltare urbană să nu beneficieze de transportul electric, economic, ecologic şi ergonomic. În plus, in portofoliul de probleme identificat înainte de alegerile locale, prin sondarea publicului, 41,6% dintre repondenţi solicitau reînfiinţarea liniilor de troleibuz.

Investiţia privind linia de troleibuz cuprindea trei etape, din care s-au realizat numai două. În prima etapă s-a realizat linia Gara Ferăstrău–Gara şi conexiunea cu depoul iar în etapa a doua s-a realizat legătura liniei iniţiale cu cartierul Micro 16.

Investiţiile s-au realizat prin fonduri guvernamentale, reţeaua de troleibuz fiind executată la standarde tehnice ridicate. Cu această ocazie s-au construit o substaţie de redresare, un atelier modern de reparaţii, modernizîndu-se iluminatul public, semnalizarea rutiera, etc.

Etapa a treia nu s-a mai realizat, investiţia fiind oprită în mod nejustificat. Această etapă ar fi dat valoare economică investiţiei deja realizate, prin racordarea altor cartiere şi a zonei industriale de linia existentă. Lucrările au fost demarate pe bul. Octavian Goga dar au fost stopate brusc.

“Troleibuzele sînt ineficiente”. Acestea sînt declaraţii ale unor factori locali de decizie. Dimpotrivă, troleibuzul, ca sistem de transport este cel mai ieftin şi mai ecologic dintre sistemele de transport. Nerealizarea etapei a treia a investiţiei iniţiale a condus la nerentabilitatea traseelor de troleibuz.

Considerăm că finalizarea proiectului de extindere a transportului electric cu troleibuze este necesar şi stă la îndemîna Primăriei şi a Consiliului Local Satu Mare şi cerem implicarea instituţiilor respective.

Achiziţionarea unor troleibuze silenţioase şi economice, rezolvînd problema ambuteiajelor prin performanţele motorului electric, rezolvînd şi problema strigentă a înnoirii parcului auto, păstrînd preţul legitimaţiilor de călătorie constant o lungă perioadă de timp (Transurban Satu Mare are printre cele mai mari tarife din ţară, în timp ce oraşele cu transport electric au tarife moderate) reprezintă o strategie pe termen mediu ce trebuie definitivată şi implementată. Proiectele necesare se vor realiza cu specialiştii Transurban SA iar finanţarea se poate asigura prin fonduri proprii, resurse guvernamentale sau fonduri europene.

Cu stimă,

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 10:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Cronica Satmareana

http://www.cronicasatmareana.ro

(in fisierul pdf atasat, pag. 2)


Attachments:
prima_pagina_editia_436.pdf [941.02 KiB]
Downloaded 1493 times
Cronica Satmareana.JPG
Cronica Satmareana.JPG [ 477.25 KiB | Viewed 18180 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Oct 2008 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Reteaua de troleibuze va fi demontata

O situatie privind sistemul de instalatii de pe raza municipiului Satu Mare amenajat in anul 1996 pentru circulatia troleibuzelor a fost solicitata conducerii SC Transurban SA de conducerea Primariei. Solicitarea are drept scop analizarea modalitatii prin care se va proceda la desfiintarea definitiva a sistemului, in sensul demontarii stalpilor, liniilor electrice si a sistemelor de fixare. In conditiile in care, dupa sistarea completa, in anul 2005, a circulatiei troleibuzelor, liniile si stalpii ramasi pe pozitii au incurcat circulatia determinand inclusiv producerea de evenimente rutiere. Potrivit directorului SC Transurban SA Satu Mare, Simon Iosif, pentru inceput obiectivele vor trebui trecute, prin hotarare a Consiliului Local, din patrimoniul public in patrimoniul privat al municipiului. Dupa care, deoarece lucrarea este complexa si prezinta riscuri daca nu este efectuata de specialisti, demontarea liniilor electrice si a stalpilor va trebui scoasa la licitatie. Lucrarile de amenajare a instalatiilor pentru circulatia troleibuzelor au inceput in anul 1993 si, din cauza felului in care au fost concepute traseele, au fost de la bun inceput fiasco. Primul tronson - pe traseul Gara Ferestrau - Statia CFR Satu Mare a fost inaugurat in anul 1996, iar un an mai tarziu au fost incheiate lucrarile pentru jumatatea celui de-al doilea tronson, pe ruta Micro 16 - Statia CFR. Continuarea investitiei privind extinderea liniilor de troleibuz a fost sistata in anul 1998, iar in anul 2005 - din cauza ineficientei determinate de conceperea traseelor - circulatia troleibuzelor a fost sistata complet.

Stela Tudor, Gazeta de Nord-Vest, 3 iulie 2008
http://www.gazetanord-vest.ro


Ca sa vezi ce preocupari au edilii satmareni.

Sublinierea din articol imi apartine. In sfirsit, se spune ca traseele erau ineficiente. Cine ii impiedica insa pe edili sa "eficientizeze" traseele?
Exemplu negativ, cel al liniilor 6 si 13, ce deservesc cartierul Micro16: merg pe un traseu comun in proportie de 80%. Unde merg? In centrul vechi. Insa nu exista legatura cu centrul nou (care este centru economico-administrativ)! Dar s-a preferat distrugerea legaturii de troleibuz a cartierului Micro 16.

Ce este mai corect? Sa viabilizezi investitia sau sa distrugi ce deja ai construit?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Oct 2008 10:35 
Silviu Sintea wrote:
In sfirsit, se spune ca traseele erau ineficiente. Cine ii impiedica insa pe edili sa "eficientizeze" traseele?
Sunt din ce in ce mai ingrozit de cretinii astia politici de prin Consiliile Locale, cum sunt si astia din Satu-Mare, majoritatea a-tehnici, total pe dinafara.
Ei pun problema asa: o investitie enorma, cu avantajul de a fi nepoluanta, dar inceputa prost, trebuie distrusa, ca asa vor niste slugoi politici! Cine-i retine sa eficientizeze reteaua prin finalizarea, intr-o prima faza, macar a unui traseu rentabil? Dar nu, se prefera DISTRUGEREA a tot ce s-a construit pana acum! De ce? Ca sa bage autobuze, care tot poluante sunt oricat de Euro IV ar fi si sa nu va mire daca apoi vor apare si prolifera dubele, ca asa-in Romania asta de mamaliga, in loc sa progresam, sa extindem transportul electric, noi ne intoarcem in timp, in feudalism, facem transport cu birjele, zise si "maxi-taxi"...
Chiar nu-i intreaba nimeni de sanatate pe nenorocitii astia care fac ce vor, ignorandu-i pe toti cei care le stau in calea ideilor lor de aducere a transportului din Romania la stadiul epocii de piatra a transporturilor, obligandu-ne sa "calatorim" in grajduri pe roti carora ei le zic "maxi-taxi"?
Iata ca dupa 3 ani de cand ne-am coagulat intr-o comunitate de "prieteni ai mijloacelor de transport", rezultatele sunt aproape nule, noi ne certam de tampiti intre noi, mai facem cate un protest izolat, dar nemernicii ne ignora si cam asta-i tot. Asta-i masura capacitatii noastre? Am asistat neputinciosi la distrugerea transportului electric din Constanta, Iasi, Satu -Mare, Slatina, Targoviste, asistam cum pe lipsa noastra de atitudine dubele prospera, fortand incet-incet chiar si disparitia autobuzelor.
Daca mai aveti vreo urma de mandrie, haideti sa facem ceva pana nu e prea tarziu, luati atitudine, faceti scandal, incercati prin orice mijloace sa dati in vileag "manevrele" prin care alesii, pe banii vostri din impozite si taxe, va vor oferi "conditii" de calatorie cu dube arhipline ale "pritenilor" lor, in loc sa-i fortam sa ne asigure transport ecologic, electric, sau macar cu autobuze, dar nu cu jegurile alea de dube!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Cotidian

E vineri. Ploua. Ce vreme. Ce vremuri. Nu stiu cati reusesc sa mai inteleaga ceva din stirile contradictorii care ne inunda pe toate caile de comunicatie. Avem crestere industriala dar nu avem bani. Avem un sistem bancar sigur, la conferinta de presa a celor doi capi ai Romaniei a reiesit altceva. Se mareste salariul la profesori pe baza unei legi votate de Parlament, dar premierul zice ca nu va fi de acord cu nicio majorare. Se primeste, in sfarsit, ma rog in toate conditiile dubioase semnalate de presa, un RMN, dar nu-l vom putea folosi pana luna viitoare pentru ca nu exista un aviz pentru spor de energie. Am mai intrebat si cu alta ocazie, ce e cu linia de troleibuze din Satu Mare? Miliarde cheltuite si abandonate si noi ne plangem ca nu avem bani sa foram niste puturi la strandul satmarean. Dupa ce ne-am bucurat ca o sa se rezolve de bine de rau cu parcarile in centru, aflam ca pe fondul crizei internationale, a temerilor si ale altora, firma care intentiona sa construiasca o parcare supraetajata isi amana investitia. Romanii le cer ungurilor sa se grabeasca cu drumul expres, dar tot romanii sunt cei care au reusit sa construiasca 8 km din Autostrada Transilvania, in timp ce in Ungaria de cand tot vorbim de drumuri s-au mai terminat doua mari tronsoane de autostrazi. Ba mai mult ca o facilitate pentru Ford, la Craiova , Guvernul promite realizarea unui drum de peste 128 de km, pana la Pitesti, in mai putin de un an. Urmeaza alegerile si s-au cheltuit si se vor mai da carute de bani. Fluturasi, emisiuni platite pentru a constientiza electoratul ca prezenta la vot este in interesul romanilor. Numai in Satu Mare se vor tipari peste 700.000 de buletine de vot. Avem o multime de saraci dar si bogati. Si pensii de 3 lei dar si de 300 de milioane. Toata lumea se plange ca o duce rau, dar daca te uiti pe la periferiile localitatilor din judet nu vezi decat vile si vilute. Avem si bogati. In Top 500 avem 4 miliardari de obarsie satmareana, iar in Top 300 Capital avem 3. Cu toata bogatia noastra, 70% dintre romani nu-si permit sa plece in vacanta, iar in varianta politiei bucurestene un Logan a ajuns sa coste zeci de mii de euro, fara sa se mai puna la socoteala si CASCO-ul aferent. Avem o agricultura infloritoare si o recolta cum n-am mai avut demult, dar aproape 67 % din produsele agricole le importam. Am putea deveni aproape independenti energetic, doar cu sistemul eolian, dar nu se poate. E nevoie de instalatii de conexiune intre cele doua sisteme energetice. Tariceanu si Basescu, acum cand, vorba aia, tarii nu- i bine, s-au suportat cu greu la conferinta de Bruxelles, in fata unei Europe intregi. Se suporta greu si acasa in fata romanilor. Dar asta nu foloseste nimanui. Foarte rar, politicienii au stiut sa-si depaseasca conditia si sa participe efectiv si afectiv la rezolvarea unor probleme serioase si grele pentru tara. Acum ar fi momentul, dar ca de obicei nu se va intampla nimic. Fiecare isi va vedea de interesele sale. Nu atat de cele de grup, cat mai mult de cele personale, mai importante de cat toate celelalte. Patru ani in care sa poti da cu votul, un lucru important pentru multi si pentru viitorul familiilor lor. De scumpiri nu mai vorbesc. De fapt nici nu avem ce. O sa le simtim oricum. E vineri. Ploua. Ce vreme. Ce vremuri!

Emilian Onciu, Gazeta de Nord -Vest, 02.11.2008


http://www.gazetanord-vest.ro/index_files/stradasm.htm

Edit 17.11.2008, Silviu Sintea:
Odata cu corespondenta purtata cu presa satmareana, am inceput sa lecturez citeva ziare cu placere, in limita timpului disponibil. Din pacate, exact omul pe care l-am citat in acest mesaj s-a prapadit!
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Silviu Sintea wrote:
Ca tot veni vorba de operatorul de transport satmarean: troleibuzele au fost casate, luind drumul REMAT-ului. S-a propus si desfiintarea retelei electrice de troleibuz.


Anexa se afla in atasament, fiind preluata de la http://www.satu-mare.ro


CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
SATU MARE

HOTĂRÂREA nr.145/24.04.2008
privind aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Satu Mare în vederea scoaterii din funcţiune


Având în vedere Referatul de specialitate întocmit de Birou Patrimoniu, Nr.17056/17.04.2008 şi Expunerea de motive a Primarului Municipiului Satu Mare, Raportul comisiilor de specialitate ale consiliului local precum şi Procesul Verbal nr.45233/07.12.2007 al Comisiei de inventariere a mijloacelor fixe din patrimoniul public aflate în administrarea SC Transurban SA.
Cu respectarea H.G. nr. 841/1995, actualizată, privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, Anexa 2,
În conformitate cu prevederile art. 21 din Legea nr. 15 din 1994, repubicată, privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale,
Conform prevederilor cap.III pct.21, 22, 23 din H.G. nr.909/1997, actualizată, privind Normele Metodologice de aplicare a Legii nr.15/1994, modificată şi completată cu Ordonanţa nr.54/1997,
În conformitate cu prevederile Legii nr.213/1998, actualizată, privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia,
În conformitate cu prevederile O.G. nr.112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţii administrativ-teritoriale,
În baza prevederile art.36, aliniat 2 litera c şi art.45 aliniat 3 din Legea nr.215/2001/A, republicată, privind administraţia publică locală,

Consiliul local al municipiului Satu Mare
HOTĂRĂŞTE :

Art.1. Se aprobă trecerea unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Satu Mare.
Art.2. Se aprobă scoaterea din funcţiune, casarea şi valorificarea mijloacelor fixe, conform prevederilor legale, cuprinse în Anexa la prezenta hotărâre din 24.04.2008”.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarul municipiului Satu Mare, Direcţia Economică şi Direcţia Tehnică.


PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ CONTRASEMNAT
Albu Adrian Secretar
Suciu Mariana


Attachments:
Hcl145anexa1.pdf [1011.85 KiB]
Downloaded 319 times
Primăria Satu Mare 2.pdf [95.44 KiB]
Downloaded 137 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Nov 2008 18:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
CONSILIUL LOCAL AL
MUNICIPIULUI SATU MARE

HOTĂRÂREA nr.244/30.10.2008
privind aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al municipiului Satu Mare, în vederea scoaterii din funcţiune,casării şi valorificării


Având în vedere H.G. nr.967/2002 privind atestarea domeniului public al judeţului Satu Mare, precum şi al municipiilor, oraşelor si comunelor din judeţul Satu Mare,
Cu respectarea H.G. nr.841/1995, actualizată, privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, Anexa 2,
În conformitate cu prevederile art.21 din Legea nr.15 din 1994/R, privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale,
Conform prevederilor cap.III pct.21, 22, 23 şi 25 din H.G. nr.909/1997, actualizată, privind Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994, modificată şi completată cu Ordonanţa nr.54/1997,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 213/199/A, privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia,
Având în vedere solicitarea S.C. Transurban S.A. nr.41459/17.10.2008, Referatul de specialitate întocmit de biroul evidenţă patrimoniu şi Expunerea de motive a primarului municipiului Satu Mare,
În conformitate cu prevederile O.G. nr.112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţii administrativ-teritoriale,
În baza prevederile art.36, aliniat 2 litera c şi art.45 aliniat 3 din Legea nr.215/2001/R/A privind administraţia publică locală,

Consiliul Local al municipiului Satu Mare
HOTĂRĂŞTE :

Art.1. Se aprobă trecerea unor mijloace fixe din patrimoniul public în patrimoniul privat al Municipiului Satu Mare în vederea casării şi valorificării, conform Anexei 1.
Art.2. Se aprobă înregistrarea în patrimoniul public al municipiului Satu Mare a mijloacelor fixe , conform Anexei 2.
Art.3. Se aprobă scoaterea din funcţiune în vederea casării şi valorificării a mijloacelor fixe , conform Anexei 3.
Art.4. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarul municipiului Satu Mare, Direcţia Economică, Direcţia Tehnică şi SC Transurban SA.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ CONTRASEMNAT
Boldor Călin Răzvan Secretar
Suciu Mariana


Attachments:
Hcl244anexa1.pdf [21.94 KiB]
Downloaded 311 times
Hcl244anexa2.pdf [15.01 KiB]
Downloaded 313 times
Hcl244anexa3.pdf [12.38 KiB]
Downloaded 303 times
Primăria Satu Mare 1.pdf [98.87 KiB]
Downloaded 144 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Nov 2008 18:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 86 din 13 noiembrie 2008

COMUNICAT DE PRESĂ

Prin adresele cu nr. 35/08.11.2006, 52/06.08.2007 şi 82/06.10.2008 transmise Consiliului Local Satu Mare şi Primăriei Satu Mare am cerut, respectând statutul şi obiectivele Asociaţiei TRANSIRA, întocmirea/reactualizarea studiilor necesare extinderii transportului cu troleibuze, în vederea dezvoltării transportului economic şi ecologic. Nu am primit răspuns la nici una din petiţiile noastre, nerespectându-se prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

În schimb, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Satu Mare din data de 30.10.2008 s-a adoptat Hotărârea nr. 244/30.10.2008 privind “aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al municipiului Satu Mare, în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării”. Apreciem că adoptarea acestei hotărâri s-a făcut fără respectarea legislaţiei în vigoare cu privire la protecţia mediului, transporturi, mijloace fixe şi soluţionarea petiţiilor. În plus, consider că hotărârea a fost adoptată în baza unei fundamentări tendenţioase.

Considerăm că nu au fost respectate Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local Cap. I, art. 1, alin. 4, lit. e, f, k, p; art. 6 lit. d şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, ce obligă autorităţile publice locale să ia măsuri în vederea introducerii/extinderii sistemelor de transport public nepoluante, în vederea limitării emisiilor de gaze cu efect de seră datorate motorului termic.

În expunerea de motive (Primăria Satu Mare nr. 42087/22.10.2008) şi în referatul de specialitate (Primăria Satu Mare nr. 42089/22.10.2008) privind aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al municipiului Satu Mare, în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării se afirmă că reţeaua de troleibuz prezintă un grad avansat de uzură. Nu suntem de acord cu această afirmaţie. Cum, şi pe ce bază s-a stabilit că reţeaua de troleibuze prezintă un grad avansat de uzură? Dimpotrivă, considerăm că reţeaua de troleibuz sătmăreană este una dintre cele mai performante reţele din România, avînd în vedere anul punerii în funcţiune a acesteia (1994), a dispersiei troleibuzelor pe diferite tronsoane ale reţelei electrice şi a amplasării acesteia (din punct de vedere tehnic). Singurele probleme, ce pot fi uşor remediate, se pot referi la neancorarea corespunzătoare a unor tronsoane ale reţelei de troleibuz, în special a pieselor speciale (macaze, încrucişări) după ce troleibuzele au fost scoase din circulaţie, soldată cu avarii minore.

În anexa 1 a Hotărârii Consiliului Local nr. 244/30.10.2008 se face referire la mijloacele fixe cu numărul de inventar 2052, 2053, 2055 şi 2056, fără a fi trecute capacităţile fizice şi valorice ale acestora. De asemenea, mijloacele fixe propuse pentru casare nu au durata normală de funcţionare epuizată, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe.

Din Anexele Hotărârii Consiliului Local nr. 244/30.10.2008 nu ne putem da seama dacă s-au respectat prevederile Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale, referitoare la calcularea amortizării şi a regimului de amortizare.

În expunerea de motive se specifică faptul că troleibuzele (în total 7 unităţi) au fost casate. Aspect nerelevant, deoarece acele troleibuze (tip ROCAR 212 E şi 217 E) erau uzate fizic şi moral. Am propus achiziţionarea unor troleibuze cu variator de tensiune.

Avînd în vedere faptul că municipalitatea nu a dorit să se implice în modernizarea transportului cu troleibuze, era necesar ca să existe consultări cu populaţia. Amintesc încă o dată de sondajul realizat înainte de alegerile locale din acest an că 41,6% dintre repondenţi solicitau reînfiinţarea liniilor de troleibuz.

În baza dispoziţiilor art. 7 şi următoarele din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, am înaintat Consiliului Local Satu Mare o plângere, prin care cerem revocarea în totalitate a Hotărârii Consiliului Local Satu Mare nr. 244/30.10.2008, plângerea respectivă constituind în acelaşi timp şi îndeplinirea procedurii prealabile în vederea promovării altor căi de atac, respectiv în faţa instanţei de contencios administrativ.

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Dec 2008 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Un gheseft cu cabluri si "conexiuni"

In urma cu multi ani, Primaria municipiului Satu Mare a spart un sac de bani ca sa puna la punct reteaua de troleibuze. Minunea nu a tinut prea mult, si intr-o buna zi, vorba vine buna, edilii au abandonat troleibuzele si s-au intors la vechile autobuze.

Anii au trecut, iar zecile de kilometri de cabluri au ramas stinghere intre stalpi.

Asta pana intr-o zi, in care niste smecheri au si vazut ca afacerea vietii lor sta spanzurata sus de tot in aceste cabluri care, daca n-ati stiut, sunt de fapt niste conducte groase de cupru, un material extrem de scump.

Gheseftul este unul gras daca ne gandim cate sute de tone de cupru pot fi recuperate si valorificate. Nici dracu nu poate verifica exact cat cupru a fost sau n-a fost.

Toate ar fi fost bune si frumoase daca nu ar fi existat un alt dracusor, verde de data asta, verde in sensul ca e un ONG ecologist, care sustine ca sistemul de troleibuze poate fi reabilitat foarte usor, astfel ca a cerut Primariei Satu Mare, prin nenumarate adrese, sa nu demonteze cablurile si sa revina la sistemul de troleibuze.

Se stie doar ca troleibuzele fac parte din categoria transporturilor ecologice deoarece nu sunt poluante.

Normal ca Primaria nu le-a dat oengistilor niciun raspuns, ca doar n-o sa se impiedice de un ciot de acesta ecologist, tocmai acum cand afacerea asta grasa este pe teava.

Cronica Satmareana, 29.11.2008


http://www.cronicasatmareana.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Dec 2008 22:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Ce s-a intamplat cu retelele de troleibuz demontate dupa anul 2003 in Romania se numeste delapidare din avutul public si fals si uz de fals in inscrisuri, in limbaj juridico-economic.

Smecherii probabil isi inchipuie ca, disparand cablurile, nu mai exista dovada in ce cantitate au fost acestea. Se inseala amarnic, atat cei din Satu Mare, cat si omologii lor, fie ei din Constanta, Suceava, Braila, Slatina sau Brasov. Atata vreme cat se cunoaste exact ce trasee au fost servite de troleibuze, se poate reconstitui aproape la centimetru lungimea cablurilor, pe baza de planuri de precizie sau fotograme GPS. Iar un metru liniar dintr-un anume tip de cablu se stie exact cat cantareste, are o greutate specifica imposibil de contestat. Asa ca morcovul de la dosul acestor oameni ar cam trebui sa-i deranjeze dimineata la imbracare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Dec 2008 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Ca sa-i ajutam pe cei din primarie, le spunem ca lungimea caii de rulare a troleibuzului in Satu Mare (incluzind reteaua din depou) este de 18,2 km. Adica 36,4 km cablu de cupru TTB80.

Nu uitati de cablurile de injectie.

Iata ce mi-a adus Mos Craciun in cutia postala:


Attachments:
Primaria Satu Mare.JPG
Primaria Satu Mare.JPG [ 397.09 KiB | Viewed 18047 times ]
CL Satu Mare.JPG
CL Satu Mare.JPG [ 305.21 KiB | Viewed 18045 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Dec 2008 11:02 
Am citit raspunsul primit de Silviu si sunt socat: si nesimtitii aia de la Satu Mare ii spun textual, nici mai mult nici mai putin, decat ca daca nu i-a fost afectat vreun drept, nu poate reclama o ilegalitate! :shock:

Simt ca nu mai pot de nervi, astia din consiliile locale ne sfideaza si in loc sa caute rezolvarea problemelor grave care afecteaza transportul public, ei cauta tertipuri si justificari pentru a ascunde sub pres problemele semnalate!

Silviu, cred ca singura cale e sa te adresezi Directiei Generale Anticoruptie si Agentiei Nationale de Integritate pentru a investiga dedesubturile acestei magarii sat-marene.

Cum insa in urma "monstruoasei coalitii/(onanitii, de fapt)", PSD-PD, cred ca astia se vor proteja unii pe altii, ca de - o mana spala pe alta - slabe sanse de rezolvare, dar trebuie incercat.

Ulterior, dupa ce primesti raspunsul de la ei, iti propun sa facem o plangere catre Comisia Europeana, semnaland neregulile flagrante din Romania, sa semnalam gestionarea cel putin defectuoasa a banilor publici si sa solicitam monitorizare speciala a transportului public, pentru a impiedica jaful fara jena care are loc in prezent.

Trebuie sa le atasam toate aceste raspunsuri sfidatoare ale autoritatilor romanesti, sa vada si ei ce jeg moral e intr-o tara proaspat aderata la U.E.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Mar 2009 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Vineri 6 martie voi discuta cu reprezentanti ai Conducerii executive si legislative satmarene cu privire la transportul cu troleibuze.

http://prourbe-satumare.blogspot.com/20 ... -satu.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 23:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Un ONG din Medias pledeaza pentru repunerea in functiune a troleibuzelor din Satu Mare

Batalia pentru un mediu mai putin poluat este la ordinea zilei in intreaga Europa. Utilizarea mijloacelor auto cu un grad redus de poluare se impune in ultima perioada inclusiv in domeniul autoturismelor, in timp ce o serie de organizatii nonguvernamentale, prin reprezentantii lor, fac pledoarii pentru folosirea sau repunerea in functiune a mijloacelor de transport urban de calatori actionate electric. Pe aceasta tema Silviu Sintea, reprezentantul ONG "Transira" din Medias, care are ca preocupare principala promovarea transportului public electric si ecologic, a poposit doua zile si la Satu Mare.

La Satu Mare au existat 7 troleibuze

Inainte de a ajunge la Satu Mare, Silviu Sintea a aflat despre o hotarare a Consiliului Local privind demontarea retelei de alimentare cu energie electrica a troleibuzelor si vanzarea ei pe componente. Fiind sustinatorul transportului ecologic, oaspetele a discutat o serie de detalii privind cei 11 kilometri de traseu, tronsoane care ar putea deveni rentabile si posibilitati de extindere a liniilor pentru rentabilizare. Cu ocazia acestei intalniri conducerea SC Transurban a spus ca, cele sapte troleibuze de odinioara au fost casate si vandute ca fier vechi.

S-a discutat si despre traseele de autobuze si graficul de circulatie, fiind mentionat faptul ca la Satu Mare autobuzele de oras circula la intervale cuprinse intre 15 si 70 de minute, fiind invocate si unele aspecte privind mijloacele de transport pirat.

Ca o curiozitate, Silviu Sintea a mentionat faptul ca la Satu Mare ar fi cele mai scumpe bilete de calatorie. Daca media preturilor biletelor in majoritatea oraselor mari din tara este 1,3-1,5 lei, la Satu Mare biletul costa 1,8 lei.

Municipalitatea va incerca rentabilizarea troleibuzelor

Discutiile avute cu reprezentantii Primariei si ai Transurban se pare ca au fost cu efect. Municipalitatea a acceptat ideea de a intocmi un studiu privind posibilitatile de rentabilizare a transportului electric, cu posibilitatea extinderii unor linii. Se pare ca bani pentru o asemenea investitie s-ar putea obtine pe seama unor proiecte depuse in cadrul Programului Operational Regional (POR). Nu s-a exclus posibilitatea realizarii unui asemenea proiect daca necesitatile o vor impune. Subiectul ramane deschis.

Referitor la reteaua actuala de alimentare a troleibuzelor, Silviu Sintea a spus ca este una dintre cele mai bune din tara. Ar fi pacat sa fie demontata si vanduta pe bani marunti. Important este sa se gaseasca sursa de finantare pentru a cumpara troleibuze moderne, care au un consum redus de energie electrica, iar durata de viata a acestora este de patru ori mai mare decat cea a autobuzelor, care, indiferent de motor, polueaza.

In ultima vreme, ca urmare a unor studii aprofundate facute, in Sibiu si Baia Mare s-a reusit rentabilizarea transportului electric prin folosirea troleibuzelor.


Cornel C., Informatia Zilei, 7 martie 2009
http://www.informatia-zilei.ro/index.ph ... 7&id=52786

S-au strecurat mici greseli in articolul de presa, referitoare la troleibuzele din Sibiu (vorbeam de frecventa crescuta a autobuzelor de pe linia 12 din Sibiu, ce a atras calatori), la orasele cu troleibuze si la pretul biletelor (Satu Mare are printre cele mai mari tarife din tara, alaturi de Ramnicu Valcea).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Inregistrarea emisiunii "Tema zilei" avindu-l ca invitat pe presedintele Asociatiei TRANSIRA, la TV1 Samtel:



http://www.tv1samtel.ro/articol/12/1143 ... a-TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Mar 2009 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
In anul 2005, cand primarul a decis sistarea transportului cu troleibuze in Satu Mare, 4 troleibuze au fost pastrate: un troleibuz ROCAR 217 E si 3 troleibuze ROCAR 212 E. Troleibuzele au fost conservate cu grija, intrucat se spera ca acestea vor fi reintroduse. Starea lor era exceptionala, se vede si din fotografiile ce le-am realizat in octombrie 2006. Pana la urma, prin decizie a primarului (??!!) cele 4 troleibuze au fost casate.

02


Attachments:
02 89.JPG
02 89.JPG [ 74.83 KiB | Viewed 11653 times ]
02 ,05.JPG
02 ,05.JPG [ 78.06 KiB | Viewed 11653 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Mar 2009 14:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
05


Attachments:
05 a.JPG
05 a.JPG [ 102.16 KiB | Viewed 11652 times ]
05.JPG
05.JPG [ 92.37 KiB | Viewed 11651 times ]
05 93.JPG
05 93.JPG [ 77.92 KiB | Viewed 11651 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Mar 2009 14:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
06


Attachments:
06 59.JPG
06 59.JPG [ 95.47 KiB | Viewed 11649 times ]
06 tr.JPG
06 tr.JPG [ 94.39 KiB | Viewed 11648 times ]
capt 06.JPG
capt 06.JPG [ 55.58 KiB | Viewed 11639 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Mar 2009 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
07


Attachments:
07, 06.JPG
07, 06.JPG [ 66.8 KiB | Viewed 11648 times ]
07.JPG
07.JPG [ 82.95 KiB | Viewed 11648 times ]
07 54.JPG
07 54.JPG [ 77.11 KiB | Viewed 11647 times ]
capt 07.JPG
capt 07.JPG [ 49.43 KiB | Viewed 11637 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 12:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Autoturnul este functional si la ora actuala.


Attachments:
sm 01 kys.JPG
sm 01 kys.JPG [ 92.67 KiB | Viewed 11596 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 17:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Continui cu fotografiile din 2006.

Macaz electric intrare depou Transurban.


Attachments:
S5001840.JPG
S5001840.JPG [ 40.01 KiB | Viewed 11574 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Fotografii din depoul Transurban. Depoul a fost modernizat odata cu introducerea troleibuzelor.


Attachments:
S5001843.JPG
S5001843.JPG [ 60.15 KiB | Viewed 11573 times ]
S5001842.JPG
S5001842.JPG [ 52.38 KiB | Viewed 11573 times ]
S5001869.JPG
S5001869.JPG [ 63.17 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001870.JPG
S5001870.JPG [ 99.7 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001871.JPG
S5001871.JPG [ 70.42 KiB | Viewed 11572 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Depoul Transurban.


Attachments:
S5001872.JPG
S5001872.JPG [ 89.95 KiB | Viewed 11571 times ]
S5001873.JPG
S5001873.JPG [ 88.82 KiB | Viewed 11571 times ]
S5001876.JPG
S5001876.JPG [ 69.75 KiB | Viewed 11571 times ]
S5001877.JPG
S5001877.JPG [ 68.31 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001878.JPG
S5001878.JPG [ 47.56 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001879.JPG
S5001879.JPG [ 52.11 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001880.JPG
S5001880.JPG [ 72.25 KiB | Viewed 11571 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 17:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48278
Depoul Transurban.


Attachments:
S5001881.JPG
S5001881.JPG [ 69.1 KiB | Viewed 11572 times ]
S5001883.JPG
S5001883.JPG [ 51.82 KiB | Viewed 11571 times ]
S5001885.JPG
S5001885.JPG [ 91.34 KiB | Viewed 11570 times ]
S5001886.JPG
S5001886.JPG [ 77.4 KiB | Viewed 11571 times ]
S5001909.JPG
S5001909.JPG [ 40.04 KiB | Viewed 11570 times ]
S5001960.JPG
S5001960.JPG [ 60.43 KiB | Viewed 11569 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Pe Str. Brandusa reteaua este inca intacta, inclusiv intoarcerea. Sa o parcurgem dinspre capatul de linie spre Drumul Careiului:


Attachments:
Retea Str. Brandusa-001.jpg
Retea Str. Brandusa-001.jpg [ 71.03 KiB | Viewed 11415 times ]
Retea Str. Brandusa-003.jpg
Retea Str. Brandusa-003.jpg [ 114.27 KiB | Viewed 11413 times ]
Retea Str. Brandusa-004.jpg
Retea Str. Brandusa-004.jpg [ 90.81 KiB | Viewed 11414 times ]
Retea Str. Brandusa-005.jpg
Retea Str. Brandusa-005.jpg [ 83.66 KiB | Viewed 11414 times ]
Retea Str. Brandusa-008.jpg
Retea Str. Brandusa-008.jpg [ 57.36 KiB | Viewed 11413 times ]
Retea Str. Brandusa-009.jpg
Retea Str. Brandusa-009.jpg [ 76.29 KiB | Viewed 11413 times ]
Retea Str. Brandusa-011.jpg
Retea Str. Brandusa-011.jpg [ 83.75 KiB | Viewed 11415 times ]
Retea Str. Brandusa-012.jpg
Retea Str. Brandusa-012.jpg [ 86.3 KiB | Viewed 11414 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Mergem mai departe pe Drumul Careiului:


Attachments:
Retea Dr. Careiului-001.jpg
Retea Dr. Careiului-001.jpg [ 98.11 KiB | Viewed 11412 times ]
Retea Dr. Careiului-002.jpg
Retea Dr. Careiului-002.jpg [ 65.85 KiB | Viewed 11414 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Ne apropiem de macazul de despartire. Cu un stalp inaintea patinei macazului se afla piese de separatie pe ambele fire.
Si aici reteaua se prezinta exceptional, cu mici exceptii.


Attachments:
Retea Dr.Careiului-Praktiker-001.jpg
Retea Dr.Careiului-Praktiker-001.jpg [ 72.22 KiB | Viewed 11412 times ]
Retea Dr.Careiului-Praktiker-002.jpg
Retea Dr.Careiului-Praktiker-002.jpg [ 26.29 KiB | Viewed 11412 times ]
Retea Dr.Careiului-Praktiker-003.jpg
Retea Dr.Careiului-Praktiker-003.jpg [ 55.52 KiB | Viewed 11412 times ]
Retea Dr.Careiului-Praktiker-004.jpg
Retea Dr.Careiului-Praktiker-004.jpg [ 28.65 KiB | Viewed 11412 times ]
Retea Dr.Careiului-Praktiker-006.jpg
Retea Dr.Careiului-Praktiker-006.jpg [ 35.42 KiB | Viewed 11411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Sa vedem si macazul amplasat in zona Praktiker. Inainte mergea reteaua spre Str. Octavian Goga, retea ce nu a fost niciodata finalizata si folosita, ea oprindu-se in podul feroviar ce traverseaza Str. Octavian Goga. Spre dreapta mergeau troleibuzele spre Podul Decebal. Pentru a nu incurca traficul, accesul lor dinpre Drumul Careiului spre Podul Decebal se facea virand la dreapta pe Bd. Closca, unde intorceau dupa 100m. Nu inteleg, totusi, de ce macazul a fost amplasat acolo (si a incurcat troleibuzele) desi reteaua pe Str. Octavian Goga nu a fost niciodata functionala. Un lucru interesant la acest macaz este si patina de comanda. Aceasta este amplasata direct pe fir.


Attachments:
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-001.jpg
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-001.jpg [ 44.69 KiB | Viewed 11411 times ]
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-003.jpg
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-003.jpg [ 18.07 KiB | Viewed 11411 times ]
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-004.jpg
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-004.jpg [ 46.52 KiB | Viewed 11411 times ]
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-006.jpg
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-006.jpg [ 64.73 KiB | Viewed 11410 times ]
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-007.jpg
Retea Dr. Careiului-Macaz Praktiker-007.jpg [ 27.2 KiB | Viewed 11411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Curba la dreapta spre Bd. Closca:


Attachments:
Retea int. Dr. Careiului cu Bd. Closca-004.jpg
Retea int. Dr. Careiului cu Bd. Closca-004.jpg [ 49.03 KiB | Viewed 11411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 05:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Dupa curba urmeaza o portiune cu o ,,burta" destul de pronuntata a firului prilejuita - cel mai probabil - de disparitia unui stalp de sustinere.


Attachments:
Retea Bd. Closca-002.jpg
Retea Bd. Closca-002.jpg [ 46.32 KiB | Viewed 11408 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group