TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 19:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 01 Aug 2011 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Primaria vrea sa se imprumute de 50 de milioane de euro ca sa cumpere tramvaie noi in Timisoara

Primarul vrea sa cumpere 50 de tramvaie noi pentru parcul auto al RATT. Dupa cum http://www.opiniatimisoarei.ro anunta in urma cu cateva saptamani, Ciuhandu nu a renuntat la ideea de a lua bani imprumut pentru a cumpara mijloace de transport noi in oras.

"In principiu, mergem pe acelasi proiect. Noi avem un mandat prin acea hotarare de a incepe negocieri si de a pregati achizitia acestor tramvaie. Acum o sa facem o informare la Consiliul Local si vom propune concret un caiet de sarcini pe partea tehnica, o varianta de finantare. Ne-ar mai trebui o hotarare de consiliu local si, daca lucrurile merg bine, atunci evident ca de la anul ar putea fi tramvaie noi", a spus edilul pentru http://www.opiniatimisoarei.ro in urma cu cateva saptamani.

Iata ca primul pas a fost facut deja. Marti, in sedinta extraordinara la care se vor intruni consilierii locali cu ocazia Zilei Timisoarei, alesii vor avea pe mese un proiect prin care "se aproba contractarea unei finantari rambursabile interne/externe in valoare de maxim 50 milioane euro, cu o maturitate cuprinsa intre 15 si 20 de ani". Potrivit proiectului, banii vor fi folositi si pentru modernizarea depoului RATT.

"Din bugetul local al Municipiului Timisoara se asigura integral plata serviciului anual al datoriei publice locale, oricaror impozite si taxe aferente realizarii obiectivelor de investitii de interes local, alte cheltuieli neeligibile ale finantarii rambursabile interne mentionata", se arata in proiectul de hotarare.

Primarul Gheorghe Ciuhandu vrea ca pe intreaga durata a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite, sa aiba obligatia sa publice pe pagina de internet a primariei mai multe detalii despre datorie. Ramane de vazut ce vor vota insa consilierii locali si daca vor fi de acord cu contractarea imprumutului de 50 de milioane de euro.


http://www.opiniatimisoarei.ro/primaria ... 31/07/2011

Un milion de euro pt. un tramvai???!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Aug 2011 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Tramvaie de 50 de milioane de euro la Timişoara

Un proiect contoversat al municipalităţii timişorene a trecut în ultimul plen al consiliului local din luna august. De ziua oraşului, aleşii locali au aprobat un împrumut de 50 de milioane de euro, pe care Primăria Timişoara îl va contracta pentru a cumpăra mai multe tramvaie performante. Singurii care s-au opus acestui proiect au fost consilierii locali PNL, care îşi argumentau obiecţiile prin faptul că gradul de îndatorare al primăriei ar creşte prea mult. Cu toate acestea, proiectul a trecut lejer prin Consiliul Local Timişoara.

RATT are nevoie urgent de tramvaie noi

Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al Regiei Auitonome de Transport Timişoara (RATT), spune că în ultimii ani travaiele care au fost primite imediat după revoluţie s-au deteriorat vizibil. „Era nevoie să ne reînnoim parcul de tramvaie, pentru că cele pe care le aveam în acest moment au fost primite din Germania, prin anii 95-96. La acea vreme, aceste tramvaie erau foarte bine dotate şi erau în perfectă stare de funcţionare, dar în timp acestea au început să se degradeze şi este urgentă nevoie de noi tramvaie, care să asigure tot confortul de care au nevoie timişorenii”, ne-a declarat Cosmin Bradu.

Tramvaie vechi de aproape 50 de ani

Tramvaiele care circulă în aceste moment pe străzile oraşului Timişoara nu mai pot satisface cerinţele timişorenilor, care au nevoie de aer condiţionat vara, căldură iarna, rampe pentru persoanele cu dizabilităţi şi multe altele. Tramvaiele existente, care au fost făcute cadou de nemţi Primăriei Timişoara, au fost fabricate prin anii ‘66-‘70 şi nu mai pot asigura un minim de confort în mileniul al treilea. Însă la data în care aceste mijloace de transport au fost aduse, toată lumea s-a bucurat pentru că tramvaiele primite erau mult mai performante decât tramvaiele fabricate în România, pe vremea lui Ceauşescu.

De anul viitor vor apărea în Timişoara tramvaie noi

În momentul de faţă nu se ştie cu exactitate câte tramvaie vor fi achiziţionate, începând cu anul viitor. Cert este că municipalitatea are la dispoziţie 50 de milioane de euro, iar un tramvai performant ar putea costa mai mult de 2 milioane de euro. Cel mai probabil, în primă fază, vor fi achiziţionate 10 tramvaie care vor lua locul tramvaielor ce ar fi trebuit retrase de mult din circulaţie, deoarece nu mai corespund noilor cerinţe. Pentru a achiziţiona aceste tramvaie mai este nevoie doar de o licitaţie, care, cel mai probababil, va avea loc la sfârşitul acestui an sau la începutul anului viitor.


http://www.ziuadevest.ro/eveniment/2244 ... ioara.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2011 11:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Quote:
- Achizitia a 15 tramvaie noi, valoare estimata 46.600.000 euro;
- Modernizare hala de reparatii, retea linie contact, valoare estimata 1.860.000 euro;
- Dotari tehnice pentru mentenanta, valoare estimata 1.540.000 euro.


Studiul de oportunitate a fost respins!!!
http://oradetimis.oradestiri.ro/du-ma-a ... 011/12/13/

Quote:
O sa mai suspendam din liniile de tramvai si o sa introducem autobuze, a spus, dupa sedinta de marti, directorul general al RATT, Ioan Goia.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2012 22:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Hotararea Consiliului Local 419/13.12.2011
privind respingerea Studiului de Oportunitate pentru achizitia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonoma de Transport Timisoara.

:!: :!: :!:

http://www.primariatm.ro/hcl.php?unid=4 ... 600038BE6D


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2012 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Hotararea Consiliului Local 427/20.12.2011
privind modificarea si completarea Hotararii Consiliului Local nr. 290/03.08.2011 privind aprobarea contractarii unei finantari rambursabile interne/externe in valoare de maxim 50 milioane euro in vederea achizitionarii de tramvaie si modernizarea depoului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2012 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Hotararea Consiliului Local 428/20.12.2011
privind aprobarea Studiului de Oportunitate pentru achizitia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonoma de Transport Timisoara.


http://www.primariatm.ro/hcl.php?unid=7 ... 67002DDEBB


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Sep 2013 08:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Nicolae Robu.

Quote:
Consecvent cu angajamentele luate fata de timisoreni, am finalizat caietul de sarcini pt reabilitarea capitala a 30 de tramvaie si tocmai am autorizat transmiterea documentatiei la Agentia Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) pt publicare pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice SEAP). Reabilitarea se va face inlocuind TOTUL din tramvaie cu lucruri noi, identice cu cele de pe teamvaiele moderne, in afara de sasiu-boghiuri care au o durata de viata de 100 de ani si care se reabiliteaza efectiv, acest lucru meritand din plin. Deci, tramvaiele reabilitate vor avea caroserie noua, aceeasi forma cu tramvaiele noi, aceleasi sisteme de actionare care se pun pe tramvaiele noi, scaune noi, cu incalzire, climatizare de acelasi tip cu cea de pe tramvaiele noi, Internet, monitorizare a tot ce se intampla in vagoane si in jurul lor cu o multime de camere video, etc., etc. Reabilitarea va fi sustinuta financiar din veniturile proprii ale Primariei. Pe langa tramvaiele reabilitate, Timisoara va avea cel putin tot atatea tramvaie noi, superioare celor care exista la ora actuala in Romania, de indata ce achizitia lor va putea fi facuta pe fonduri europene nerambursabile sau, daca astfel de cheltuieli nu vor fi eligibile, pe masura ce ne vor fi rambursati banii pe care ii avansam in 2013 si 2014 in proiectele majore de midernizare a Timisoarei (subpasaje, carosabile, centrul istoric, malurile Begai, etc, etc.)


https://www.facebook.com/groups/impreun ... timisoara/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Feb 2014 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Quote:
Fost director RATT dezvaluie: „Tramvaiele pot fi reabilitate la Timisoara”

Fostul director al RATT, Eugen Stănescu, atacă Primăria Timișoara, afirmând că regia de transport are posibilitatea de-a reabilita tramvaiele la un preț mult mai mic decât este dispusă să-l dea unor firme din afara orașului. Municipalitatea vrea să dea între 500.000 și 800.000 de euro pentru reabilitarea unui tramvai printr-o licitație la care s-au înscris două firme având patroni anchetați de DNA.

Licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din Timișoara este în curs de desfășurare, rezultatul fiind așteptat în câteva săptămâni. În cursa pentru reabilitarea lor s-au înscris două firme: Remar din Pașcani și Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. Patronul primei firme, deja celebrul Gruia Stoica, se află momentan după gratii, fiind arestat pentru că a încercat să dea o mită de trei milioane de euro pentru măsluirea unei licitații. Remarul 16 Februarie este controlată de Călin Mitică, alt client al procurorilor, acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice într-un proces aflat pe rol. Prețul estimativ pentru reabilitarea unui tramvai variază între 500.000 și 800.000 de euro bucata.

Eugen Stănescu, fost director al RATT, face însă o dezvăluire cel puțin interesantă. „Primăria Timișoara nu știa că Regia de Transport Timișoara are deja o secție de reparații și modernizări la care sunt angajați profesioniști pentru a efectua astfel de reparații și modernizări tehnice? Sau, dacă știa, ce logică ar avea să aloce zeci de milioane de euro când reabilitarea se poate face la un preț indubitabil mai mic chiar de către regia care le gestionează? Toate tramvaiele germane care circulă, în acest moment, în Timișoara sunt produse în anii 1970, iar la achiziționare aveau toate reviziile și reparațiile efectuate la zi, inclusiv două cicluri de modernizări”, arată Stănescu, care este și vicepreședinte al filialei Timiș a Partidului Mișcarea Populară.

Stănescu susține că, dacă reparațiile costă mai mult de 30% din valoarea unui tramvai nou, este de preferat achiziționarea unui vehicul nou. „Spre exemplu, cele mai ieftine tramvaie se produc în Croația și costă aproximativ 1,2 milioane de euro, deci cu aproximativ 400.000 de euro mai mult decât prețul maxim propus în contractul primăriei pentru reabilitarea unui tramvai produs cu peste 40 de ani în urmă”, afirmă Stănescu. Fostul director susține că soluția cea mai eficientă ar fi achiziționarea a 60 de tramvaie noi printr-un contract pe șase ani (10 tramvaie pe an), în paralel cu modernizarea în cadrul regiei a 30 de tramvaie cu maximum 150.000 bucata. El mai spune că se pot achiziționa tramvaie noi și cu fonduri de la Uniunea Europeană, în cazul în care se reabilitează 40 de km de cale simplă.

http://www.debanat.ro/2014/02/fost-dire ... timisoara/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Jun 2014 14:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Vor fi modernizate maxim 30 unitati, minim o unitate.

Deschizator de...linie: 3504.

Foto: Florin Baca, forum RATT.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 12:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
In atasament, caietul de sarcini si alte documente relevante privind modernizarea tramvaielor (sursa: radub).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Aug 2014 10:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
:|

Sursa: pagina de facebook a primarului Nicolae Robu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Aug 2014 17:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
:|
Da, "REVOLUT" inseamna in limba romana un lucru aflat in mod voit in regres, inapoiat cu buna stiinta, contravenind dezvoltarii firesti.
I se potriveste bine numele cu aceasta culoare otravita.

Dar la ce sa te astepti de la o natie de agramati...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Apr 2015 10:33 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 160
Mai stie cineva care este status-ul modernizarii celor 2 tramvaie din Timisoara inceputa anul trecut ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 28 Jun 2015 22:36 
Offline

Joined: Tue 14 Jul 2009 18:39
Posts: 11
Location: Timisoara
A plecat din Timisoara.

http://www.opiniatimisoarei.ro/foto-exc ... 28/06/2015


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 30 Jun 2015 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Atata secretomanie... macar sa poti poza exteriorul unui tramvai!

http://www.tion.ro/avem-doua-tramvaie-m ... or/1549621


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group