TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 14:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Timisoara: troleibuze
PostPosted: Sat 31 Mar 2007 16:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
La ordinul primariei, #69 si #34 au fost CASATE, iar #83 a fost oprit in depou. Ceea ce inseamna ca, din pacate, numai un singur Dac 117E mai circula in Timisoara, #71.
Este interesanta strategia Primariei de a casa aceste troleibuze care erau mult mai noi si mult mai bune decat Renault Berliet si care nu aveau obiceiul sa ia foc (vezi Berlietul cu cateva posturi mai sus).
Nu credeam sa mai apuc sa merg cu Dac 117E cu lada de contactori nemodificata... asta pana am ajuns la Timisoara si am dat de #69 (cu care va prezint cateva poze mai jos)... asa ca a fost dragoste la prima vedere.
Troleibuzul a fost fabricat in 1987 si NU a avut niciodata RK. Desi, in timp, i s-au auds unele modificari:
-scaune de Timis 2
-stopuri noi
-au disparut tragatoarele
-botul pare refacut
-peretele cabinei a fost schimbat.

In schimb, muzica ce razbatea din cutia contactorilor era divina!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2007 22:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Troleibuzul 51/traseul 14.

Acestea erau troleibuze DAC-ROMANIA 112 E de generatie mai noua, vezi formatul geamurilor. Am vazut autobuze si troleibuze DAC-ROMAN 112 E in aceeasi schema de culoare, dar o nuanta mai deschisa a culorii rosu.
(foto: Hans Oerlemans).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2007 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Si modelul mai nou. Nu stiu ce numere de parc a avut aceasta serie dar, cu siguranta pot spune ca a existat troleibuzul 75, vazut de mine.
Fotografia am scanat-o dintr-un ghid turistic.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007 14:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
S-a tot vorbit de troleibuze, dar nimeni nu a precizat ce tipuri de troleibuze circula in Timisoara:

-Dac 317E
-Dac 217E (se taie toate cand vin Skodele)
-Dac 117E (se taie toate cand vin Skodele)
-Renault Berliet in vreo 2 variante (o parte se taie cand vin Skodele)
-Rocar 312E (1 bucata)
-Vetter
-Graf & Stift
-Ikarus GANZ 280T
-Dac 117 scurtat pentru gresarea retelei (vezi atasament)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007 14:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Daca Dac 117E puteti vedea cateva posturi mai sus, sa vedem Dac 217E #48, alintat cadavra de catre soferul care-l avea atunci (,,Pai la cadavra asta vreti voi sa faceti poze?"):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007 14:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Rocar 312E este numai unul, #84:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007 14:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Graf & Stift:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 01:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Mar 2006 22:20
Posts: 14
Location: Suceava
In Timisoara se vor pastra toate troleibuzele mai noi fabricate cum sunt 1 ,2 ,3 , 84, cele care au avut recent RK (27). 6,7, 33 sunt inca la RK.
7 si 33 stau in curte pentru ca nu sunt inca bune de circulat, chiar daca arata bine pe dinafara. Troleibuzele nu se vor casa in masa decat dupa ce vor venit toate cele 50 de troleibuze noi, care nu vor veni toate prea degraba.
Se vor casa cateva doar, cand vor veni primele troleibuze noi. Urmand sa caseze tot ce e rau si vechi dupa ce vin toate cele 50 de troleibuze. Se vor pastra unele Ikarusuri mai bune, iar cele mai rele vor fi casate.
17-le va fi donator de piese pentru 33, pentru a-i termina RK-ul. 17 va fi si primul troleibuz Ikarus 280 casat de cand acestea au venit in 85. Pacat ca in timisoara nu au mai adus troleibuze Ikarus. Din toate Berlieturile care s-au adus in Timisoara (peste 30), doar vreo 14-15 sunt in stare de existenta, restul fiind casate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 01:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Mar 2006 22:20
Posts: 14
Location: Suceava
69 inca se afla in depou, numai ca e putin "dezbracat".

Iata niste fotografii cu 69.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 01:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Mar 2006 22:20
Posts: 14
Location: Suceava
Bordul lui 69.

Daca mai doreste cineva alte poze cu 69 sa-mi ceara pe Y Messenger. Am peste 100 de poze cu el.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 02:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Mar 2006 22:20
Posts: 14
Location: Suceava
S-a mai casat alt Berliet in Timisoara. Acesta era foarte "dezbracat" in comparatie cu 69.

#43


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 08:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
In Timisoara au fost aduse 3 troleibuze Vetter VE 16 SO/Kiepe, in noiembrie 2000. Anul de fabricatie al acestora este 1987.

Mai multe date despre ele gasiti aici:

http://www.obus-es.de/Vetter_Obusse.htm
http://www.obus-es.de/Timisoara.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
91 RATT (201 Esslingen)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 09:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
92 RATT (204 Esslingen)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 09:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
93 RATT (203 Esslingen)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 07:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Troleibuzele tip Skoda 24 Tr au motor diesel Euro 4. 20 de troleibuze sunt asamblate la Plzen iar 30 la Budapesta (Skoda Ganz Budapesta). Caroseria acestora este Citelis 1B.

Sunt cele mai moderne troleibuze aflate la ora actuala in Romania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Feb 2008 17:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Prezentarea Skoda

Performantele tehnice ale troleibuzului sunt urmatoarele:

-Troleibuzele sunt actionate cu motor asincron trifazat, alimentat printr-un invertor de putere electronic condus de microprocesoare. Are un sistem computerizat de diagnoza care duce la o mentenanta facila. Troleibuzul are regim de mers autonom rezolvand astfel evenimentele aparute in reteaua de contact respectiv a devierilor de circulatie ca urmare a lucrarilor realizate pe traseele unde acestea circula
-Troleibuzul permite recuperarea energiei electrice pentru regimul de franare, care poate fi utilizata de catre consumatori auxiliari ai troleibuzului sau de alte troleibuze aflate in circulatie pe sectorul respectiv.
-Troleibuzul are in dotare tahograf digital pentru a monitoriza activitatile conducatorului de troleibuz, care vor fi transmise prin radio, alaturi de alte informatii cu privire la starea tehnica a troleibuzului si a consumului de energie electrica, la intrarea in depou.
-Troleibuzul are caroseria cu podea coborata pe toata lungimea pentru facilitarea accesului persoanelor cu handicap. Scaunele sunt de tip antivandalizare cu suprafata neteda usor lavabila.
-Troleibuzul are instalatie de climatizare si incalzire proprie. Troleibuzul este dotat pentru confortul calatorilor cu instalatie de climatizare si sistem de incalzire separat in salon fata de postul de conducere.
-Troleibuzul are usile actionate independent avand comanda de deschidere si inchidere pentru fiecare usa, de la postul de conducere si exista posibilitatea de eliberare si blocare a comenzii de deschidere a usii de catre calatori, de la postul de conducere. In caz de urgenta, dupa oprirea vehiculului usile trebuie sa poata fi deschise, atat din interior cat si din exterior, chiar si in absenta alimentarii cu energie electrica.
-Troleibuzul are podeaua din materiale hidrofuge si ignifuge pe care se va lipi etans un covor izolant, rezistent la uzura, neted, antiderapant.
-Troleibuzul are sistem de franare servoasistat cu dublu circuit si este prevazut cu sistem ABS( asistenta la franare impotriva blocarii rotilor) si ASR ( asistenta la demaraj impotriva patinarii rotilor ). Frana are prioritate fata de tractiune, astfel incat la actionarea oricarui sistem de franare comanda de tractiune nu va fi validata.
-Troleibuzul are suspensia cu burduf pneumatic, amortizoare hidraulice si limitatoare cu sistem de control al garzii la sol si este prevazut cu sistem de micsorare a garzii la sol pe partea dreapta, in stationare, pentru facilitarea urcarii calatorilor.
-Troleibuzul are sistemul de captare al curentului(trolee) cu actionare pneumatica supravegheata de un dispozitiv care masoara si supravegheaza pozitia si forta de apasare a troleelor, cu posibilitatea de coborare automata din postul de conducere in caz de eveniment sau de trecere la mers autonom.
-Troleibuzul are sursa statica pentru servicii auxiliare prin care se va realiza incarcarea bateriei de acumulatori de 24Vcc, respectiv tensiunea alternativa trifazata de 50Hz pentru alimentarea motoarelor asincrone auxiliare, instalatie de climatizare.
-Troleibuzul are sistem de informare calatori in partea frontala, deasupra parbrizului, un indicator care afiseaza numarul liniei si destinatia, un indicator care afiseaza numarul liniei si destinatia, in partea din spate, un indicator care afiseaza numarul liniei. Indicatoarele de traseu sunt vizibile pe timp de noapte. In interiorul troleibuzului exista montat un display cu tehnologie tip LED (diode luminiscente) care afiseaza numele statiei urmatoare. Exista statie de amplificare pentru a anunta prin voce (sinteza vocala) numele statiei urmatoare.
-Troleibuzul are instalat in interior un sistem video digital cu doua camere de supraveghere mascate care sa functioneze in conditii de iluminare redusa.
-Troleibuzul are garantia pentru 24 de luni de la punerea sa in exploatare, dar nu mai putin de 150.000 km. In acelasi timp furnizorul va garanta unele subansamble.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Am fost saptamina trecuta la Timisoara pt. a vedea noile achizitii.
La ora actuala au fost aduse 4 troleibuze, numerotate provizoriu 297, 298, 299 si 300.
Sint troleibuze performante si felicitam Timisoara pentru alegerea facuta.

Troleibuzul 297 este cel folosit la prezentarea oficiala. De mentionat ca se afla la Timisoara o echipa de cehi, ce pregateste personalul ce va avea grija de aceste minunate vehicule.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Capete de captare moderne, ce nu se rabateaza.

297


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Interior 297.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Interior 297.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
298


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
298


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
298


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
299


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
299


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
300


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Detalii tehnice.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 22:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Citeva date culese de mine de-a lungul vremii, direct de pe teren:

Troleibuzele 317 EC

1 crem/verde inchis/verde inchis-inchis
2 crem/albastru inchis/albastru inchis-inchis
7 crem/roz/rosu (inchis) -dunga roz era trasata median
10 alb complet

Troleibuzele 4 si 6 au fost 217E. Troleibuzul 6 crem/verde/verde (inchis) (aidoma troleibuzelor 021-025 Cluj sau 215, 216 Medias).
Troleibuzul 4 crem cu schema de dungi (sablonul) a troleibuzului 096 Cluj, dar culorile fiind albastru deschis/galben deschis.

Troleibuzele 217 EA (de fapt, 317 ETR -vezi seria DAC Chavdar 317 E). Au aparut inaintea troleibuzelor denumite 217E sau 217EC.

48 crem/albastru/albastru inchis
55, 53 crem/albastru inchis /albastru inchis-inchis (spre mov)
37 crem/albastru/albastru inchis
31 crem/roz inchis/bordeaux
43 alb/rosu inchis

Troleibuze 217 E, de formatia celor din Kiev (diferente vizibile: vezi nr. geamurilor ce se pot deschide si al usilor (diferenta 317 E-217 E).

5 galben complet
22 alb/albastru inchis -CASAT-
19 crem/(rosu deschis) -deci are o singura dunga colorata, jos
80, 83 crem/albastru (deschis)
79 crem/albastru inchis
51 crem/albastru inchis /albastru inchis-inchis
59 alb/albastru inchis
46 gri inchis/albastru inchis-inchis

Troleibuze 117 E mai moderne, generatia troleibuzelor 001-014 Cluj:

78 crem/albastru inchis /albastru inchis-inchis
81 crem/albastru inchis

Troleibuze 117 EA "scunde", vezi 49 Brasov, 197 Medias.

70, 76 crem/verde deschis/verde inchis
69 alb/albastru (inchis) -CASAT- in octombrie 1996 si inlocuit cu troleibuzul 69, din pozele de mai sus.

Troleibuze DAC 117 E, alb cu dungi rosu/albastru, primele troleibuze 117E moderne.

Troleibuzele timisorene ce au facut parte din aceasta categorie, dar revopsite astfel:
66, 29, 21, 14 -vopsite cu reclama tigari Assos-
14 si 21 erau deja casate in 20 octombrie 1996. Casat era si troleibuzul 28, exact in culorile troleibuzului brasovean 228, dar fara "dunga de metal-plastic" de deasupra geamurilor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
RATT 1

An fabricatie: 1994

Schema de culoare initiala: crem/verde/verde inchis


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group