TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 21 Apr 2019 15:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Oct 2009 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Microbuze noi la CTP

21.10.2009
http://www.aradon.ro


Attachments:
ctp1.jpg
ctp1.jpg [ 21.16 KiB | Viewed 12352 times ]
ctp2.jpg
ctp2.jpg [ 25.56 KiB | Viewed 12352 times ]
ctp3.jpg
ctp3.jpg [ 21.63 KiB | Viewed 12348 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Apr 2010 13:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Studii pentru achizitionarea de tramvaie noi

CLM a aprobat alocarea sumei de 100.000 de lei pentru efectuarea unui Studiu de oportunitate vizand achizitionarea de tramvaie noi.


7.04.2010
http://www.glsa.ro/informatii/actualita ... e_noi.html

Comentariul meu, Sintea: 100.000 de lei? Pentru ce??? Pentru a studia oportunitatea achizitionarii de tramvaie noi??

NU ESTE LOGICA NEVOIA DE INNOIRE A PARCULUI DE TRAMVAIE? Cu atat mai mult cu cat ai investit in infrastructura acestuia!


Attachments:
tram_592021127.jpg
tram_592021127.jpg [ 16.71 KiB | Viewed 11716 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Apr 2010 19:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
10 autobuze noi pe an!

3.04.2010
http://www.vestic.ro/articol_9260/10-au ... pe-an.html


Attachments:
ctp.jpg
ctp.jpg [ 151.19 KiB | Viewed 11634 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 May 2010 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Transport schilodit in public

Dezbaterea pe tema eliminarii liniilor de tramvai: aplauze, public numeros si aceleasi pareri dezaprobatoare

Dezbatereapublică pe tema modificării programului de transport public a stârnit interesul a câtorva zeci de persoane, foarte mulţi arădeni, cetăţeni simpli, venind la Primărie pentru a-şi exprima nemulţumirea pe tema scoaterii liniilor de tramvai. Dezbaterea, organizată la solicitarea Mişcării Arădene, a fost marcată printr-un număr record de luări de cuvânt. Aproape toţi cei 15 vorbitori au fost aplaudaţi. Ca o premieră absolută, administratorul public al oraşului, Claudia Macra, a declarat la finele întrunirii că sunt mari şanse ca proiectul să fie modificat – fapt nemaiîntâlnit până acum, după dezbaterile anterioare.
Absolut toţi arădenii care au luat cuvântul au subliniat că prin modificarea programului de transport public se rup, efectiv, cartierele oraşului de zona centrală şi că preţurile abonamentelor sau ale biletelor sunt prea mari. Au venit cu pancarte, cu diferite scheme, a fost invocat chiar şi Ceauşescu! Un tânăr care s-a declarat „pasionat de tramvaie” a venit cu o propunere extrem de bine documentată, expusă în termeni tehnici(!), şi a subliniat că propunerea CTP de acum va avea efecte negative chiar şi pentru Companie: aglomerări la capete de linie. Claudiu Cristea, preşedintele Mişcării Arădene, a înmânat, de la început, Claudiei Macra, petiţia cu cele peste 800 de semnături ale arădenilor care cer ca proiectul să nu fie aprobat de CLM şi a promis că semnăturile vor fi strânse în continuare.
La dezbatere a participat şi Mariana Birău, directorul executiv al CTP. Un reprezentant al Companiei a făcut, la început, o prezentare subliniind că „sunt foarte multe tronsoane în care se suprapun foarte multe linii. În zona centrală sunt 12 linii, iar în Vlaicu sunt 11. Chiar dacă reuşeşti să faci un program coerent de circulaţie, la următorul ciclu tramvaiele se ajung din urmă şi se întâlnesc în staţii. Acest tip de reţea creează presiunea călătorilor de a introduce noi linii”. Acesta a menţionat că prin centru trec zilnic peste 440 de tramvaie, iar în Grădişte – 101, iar capacitatea oferită de transport este mult mai mare decât cea ocupată. „În Grădişte, din 12.000 de locuri oferite, 3.800 sunt ocupate. Ideea este ca prin reducerea numărului de linii să oferim o frecvenţă mai bună”.
Nevoie de calitate
Claudiu Cristea a subliniat că „de la CTP am primit explicaţii tehnice, care nu privesc consumatorul, care are nevoie de servicii de calitate. Se elimină linii, se desfiinţează abonamentul pe o linie şi se înlocuieşte cu un abonament unic la preţ mai mare. La ora aceasta sunt foarte mulţi care folosesc abonamentul pe o linie, iar acestor oameni le vom scumpi abonamentul. În două-trei luni, vă garantez că va ajunge la 90 de lei, pentru că această perioadă de instabilitate se va reflecta şi în abonamente”. Alesul a subliniat că după ce s-au focut toate investiţiile BERD, în liniile de tramvai, ar trebui ca acestea să nu devină inutile. „Nu oamenii trebuie să facă CTP rentabil”, a spus Cristea. Reprezentanţii ULALA, prezenţi la dezbatere, au susţinut iniţiativa Mişcării Arădene.
Grădişte şi Alfa, în frunte!
Cartierele Grădişte şi Alfa au fost cel mai bine reprezentate în dezbatere. Cei mai mulţi vorbitori, cetăţeni de toate vârstele din cele două cartiere, au subliniat că prin noul program se rupe legătura cartierelor cu centrul oraşului şi vor fi în situaţia de a plăti bani frumoşi pentru bilete („de trei lei mănânc pâine cu soţia timp de o săptămână”), trebuind să schimbe 2-3 tramvaie. Reprezentanţii CTP au fost chiar întrebaţi cine îi va despăgubi pe cei care plătit abonament pe două linii, iar acum s-a scos linia 2.


5.05.2010
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol ... 5-05284946


Attachments:
aradon.jpg
aradon.jpg [ 33.71 KiB | Viewed 11487 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 May 2010 19:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
O dezbatere de care va trebui sa se tina cont

Dezbaterea legată de eliminarea unor trasee de tramvai din Arad a fost un real succes. Peste 40 de participanți (excluzând presa și organizatorii) au dezbătut cu într-un mod foarte decent și argumentat în favoarea neadoptării acestui proiect de hotărâre. Lor li se alatură peste 1.000 de arădeni care au semnat petiția Mișcării Arădene, petiție care respinge categoric acestă măsură greșită legată de transportul cu tramvaiul.

În sala festivă a primăriei au luat cuvântul peste 15 arădeni. Dezbaterea a avut parte de păreri de bun simț, argumentate dar ferme din partea acestora. Toți (cu excepția consilierulu PD-L Schill) împotriva acestei măsuri greșite inițiate de Primarul Aradului. Am fost plăcut impresionat de faptul că arădenii se implică tot mai mult problemele cetățenești. Fără doar și poate este o dezbatere peste care Primarul și Consiliul Local nu vor putea trece. Vor trebui să accepte, în sfârșit, părerea arădenilor.

Cazul nu este închis. Mișcarea Arădeană continuă strângerea de semnături pentru petiția inițiată în acest sens, atât online cât și pe tabele tipărite. Îi rog pe toți cei afectați de această măsură să ni se alăture. Curaj, vom reuși!


5.05.2010
http://www.miscarea-aradeana.ro/claudiu ... -tina-cont


Attachments:
300x195_dezbatere_1.jpg
300x195_dezbatere_1.jpg [ 12.03 KiB | Viewed 11489 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 12:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Uzura la limita pe Arad-Ghioroc

Tronsoane importante din calea de rulare a tramvaielor între Arad şi Ghioroc sunt sub orice critică, cel puţin asta reiese din documentaţia întocmită de specialiştii Companiei de Transport Public. CTP se pregăteşte să cheltuiască banii primiţi de la administraţie, din buget, pentru a face primii paşi în sensul remedierii situaţiei. Compania scoate la licitaţie contractul de întocmire a unui „Studiu de fezabilitate şi proiect tehnic pentru Refacţie (n.r.- înlocuire a elementelor unei căi ferate când acestea au suferit o uzură peste limita adminisibilă) linie de tramvai în zona suburbană Arad – Ghioroc” şi pune la bătaie pentru documentaţia menţionată 84.033 lei – echivalentul a circa 20.000 euro. „La prezenta dată, tehnic, se reclamă refacerea căii de rulare care nu permite un trafic şi sarcini corespunzătoare unui transport cu viteze comerciale ridicate (mai mari de 20 km/h)”, subliniază reprezentanţii CTP. Pentru realizarea efectivă a lucrărilor nu există fondurile necesare, la stadiul de intenţie fiind şi ideea atragerii de fonduri europene. Potrivit cerinţelor din caietul de sarcini, Studiul de fezabilitate va fi astfel realizat încât să se şi muleze pe programe ale Uniunii Europene.

Tronsonul de linie de tramvai vizat a fost reabilitat între anii 1973 – 1984, informează reprezentanţii CTP. De atunci, acesta s-a degradat încontinuu. Dintre deficienţele enumerate în documentaţia de licitaţie întocmită de conducerea CTP sunt enumerate: „uzuri ale traverselor din beton armat la care au putrezit diblurile din lemn, fapt ce a adus la o fixare superficială a şinelor pe traverse cu consecinţe: abateri de ecartament şi apariţia de declivităţi transversale; aparatele de cale prezintă uzuri ale părţii mobile, respectiv inimii, traverse din lemn – degradate (putrezite)”. De asemenea, mai multe peroane ale staţiilor sunt degradate. Lista continuă cu necesitatea înlocuirii firului de contact pe circa 35-40% din traseu, respectiv, „reţeaua purtătoare (fir multifilar din oţel) este în proporţie de 80% cu un grad de uzură a toroanelor ce reclamă a fi schimbat”, se subliniază în documentaţie.

Aproape la limită

Potrivit datelor cuprinse în Caietul de sarcini pentru licitaţia anunţată, una dintre cele mai stringente probleme este că „traversările la nivel cu calea ferată Aradul Nou – Vladimirescu prezintă uzuri date de rulajul pe calea ferata, rulaj care a dus la degradarea zonei de încrucişare. În prezent este în limita acceptată de normele de exploatare a CFR”.

Piste de biciclişti

Studiul comandat de CTP va cuprinde soluţii şi pentru „realizarea între localităţi pe lângă platforma liniei a unor piste pentru biciclete, securizate corespunzător (protejate de rutier DN7 şi calea de rulare tramvai)”.

A opta din lume

Calea ferată Arad – Podgoria s-a inaugurat în anul 1906, avand în dotare automotoare ,,benzo-electrice” vagoane de călători şi marfă. La 13 aprilie 1913 s-a finalizat electrificarea şi dotarea cu automotoare electrice de fabricaţie GANZ, devenită a opta din lume şi prima din estul Europei, iar până în 1965, în România a fost singura cale ferată comercială cu tracţiune electrică.


3.06.2010
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol ... 3-05265719


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Aug 2010 14:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Cu viteza melcului prin Arad

Nu stăm bine cu traficul din municipiu nici la capitolul circulaţia tramvaielor. Stăm, mai exact, de cel puţin două ori mai prost decât în occident. Şi nu e vorba de aspectul tramvaielor, de curăţenia din mijloacele de transport, ori de frecvenţa în circulaţie, unde s-ar putea să stăm şi mai prost, ci de viteza cu care se deplasează vehiculele aparţinând Companiei de Transport Public pe liniile din municipiu.

Specialiştii firmei germane, care realizează acum un amplu studiu de trafic în municipiu, au ajuns la concluzia că în Arad se circulă prea încet. Mai exact, în urma măsurătorilor de pe teren, nemţii au pus verdictul: tramvaiele circulă pe linii arădene cu 13 km/oră, în condiţiile în care media occidentală este de 25-26 km/oră. Deplasarea cu tramvaiul nu are cum să fie atractivă în condiţiile date, susţin nemţii, care au mai adăugat la capitolul probleme grave spaţiile insuficiente pentru călători în staţiile de tramvai, lipsa copertinelor, absenţa unui sistem modern de ticketing, absenţa trecerilor de pietoni spre spaţiile de tramvai, absenţa afişajului pentru aceste mijloace de transport (hărţi cu circuitul şi orarul) etc.

Probleme uşor de rezolvat, susţin germanii. Aceasta părea să fie acum mai bine de un an şi opinia executivului local, care susţinea că proiectul BERD va avea ca rezultat final o viteză mult mai mare de circulaţie a tramvaielor. Se spunea atunci că tramvaiul va fi cel mai rapid mijloc de transport în Arad (se va circula cu 40 km/oră), că va avea undă verde la semafoare iar tot sistemul conex acestui mijloc de transport se va schimba ridical. Până acum însă…


http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol ... 9-05320926


Attachments:
arad tatra.jpg
arad tatra.jpg [ 52.23 KiB | Viewed 10432 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Dec 2010 10:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Achizitionarea unui nr. de 10 autobuze tip M3, clasa III, de capacitate minim 47 locuri pentru transport persoane prin leasing financiar: http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=359184


Attachments:
Caiet sarcini autobuze SEAP.doc [122 KiB]
Downloaded 332 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2011 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Asa arata tramvaiul Imperio, cel mai modern din Romania. Costa 1,7 milioane de euro

Un tramvai care sa le ia ochii aradenilor a iesit, joi, pe poarta uzinei Astra din oras. E realizat cu componente Siemens, se numeste Imperio si este cel mai economic din lume, dupa cum il lauda producatorii.
Dar pana sa ajunga localnicii sa se plimbe cu el, primaria ar trebui sa-l cumpere la pretul de 1,7 milioane de euro. Aerul conditionat, camerele de supraveghere video si controloarele electrice de bilete sunt doar cateva dintre atuurile tramvaiului Imperio. Este cel mai modern mijloc de transport in comun produs vreodata la noi in tara, unde avem un deficit de 2.000 de tramvaie. Localnicii s-au inghesuit sa-l imortalizeze cand a aparut pe sine.

Toti cei care au lucrat la acest proiect si-au vazut acum visele implinite, dupa mai bine de o jumatate de an de truda. Modelul este unul foarte silentios si are o capacitate de 200 de locuri. Dar chiar si asa nu e pe placul tuturor: unii spun ca scaunele nu ar fi confortabile.

Oricum, in 15 minute tramvaiul a fost tras la depou pentru a face cale libera modelelor deja cunoscute in oras. Pretul tramvaiului poate parea mare, dar producatorii spun ca este mai ieftin decat alte modele produse in Europa, unde cel mai ieftin costa 2,5 milioane euro.



Top
 Profile  
 
 Post subject: Tramvaie noi pt. Arad
PostPosted: Tue 13 Sep 2011 19:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Ma gandesc ca era necesara licitatie, insa vad ca primarul Aradului a "licitat" deja.

http://www.actualitati-arad.ro/index.ph ... &Itemid=56



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Nov 2011 10:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Primăria Arad împrumută bani pentru a cumpăra tramvaie

Conform celor precizate de Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad, suma care va fi împrumutată de la BERD pentru achiziţia de tramvaie este de 10 milioane de euro. La această sumă se va adăuga 2 milioane de euro, bani rezultaţi în urma unor economii făcute în etapa a doua a proiectului de reabilitare a transportului urban în municipiu, cu bani de la BERD, care vor fi utilizaţi la modernizarea infrastructurii depoului principal, la introducerea unui sistem e-ticketing pentru transportul public şi pentru planul de externalizare a serviciului de transport judeţean cu autobuze. „În timpul discuţiilor cu reprezentanţii BERD s-a obţinut o maturitate de 11 ani la tranşa a doua a împrumutului, faţă de 9 ani cât era înainte, şi o dobândă de 2 la sută, faţă de 3,7 la sută. De asemenea, pentru tranşa a treia a împrumutului vom încerca, prin negociere, să obţinem cea mai mică dobândă”, a precizat Gheorghe Falcă. Primarul a mai adăugat că, în urma contractării celei de-a treia tranşe de împrumut, în anul 2015, gradul de îndatorare al municipiului va fi de 15,72 la sută.

Cele 10 milioane care vor fi obţinute din al treilea împrumut vor fi folosite la achiziţia a cel mult 7 tramvaie noi. Conform proiectului de hotărâre privind acordul de prefinanţare, aprobat luni de consilierii locali, garantarea finanţării rambursabile se va face cu tramvaiele achiziţionate din împrumut, acestea urmând să fie înregistrate în domeniul privat al municipiului Arad. Primarul municipiului Arad şi-a exprimat, de mai multe ori, intenţia de a cumpăra tramvaie “Imperio”, produse la Fabrica de Tramvaie din cadrul SC Astra Vagoane Călători Arad. În lunile decembrie şi ianuarie, reprezentanţii BERD vor fi prezenţi la Arad pentru a continua negocierile cu reprezentanţii municipalităţii, privind acordarea împrumutului.

BERD a mai acordat Primăriei Arad două împrumuturi, în valoare totală de 33 de milioane euro, pentru derularea proiectului „Reabilitarea transportului urban în municipiul Arad”, proiect care constă în reabilitare infrastructurii rutiere şi a căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul Făt-Frumos – Podgoria – Teatru – Calea Romanilor – Calea Timişorii.


http://www.citynews.ro/arad/din-oras-10 ... ie-207773/


Attachments:
Imperio.jpg
Imperio.jpg [ 29.81 KiB | Viewed 2726 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Dec 2011 11:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Tronsonul Piaţa Romană - Piaţa Sârbească şi clădirea Preparandiei, finalizate!

Cu primarul in tramvai

Odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii Centrului vechi a fost reluată circulaţia tramvaielor între Piaţa Romană şi cartierul Faleza Sud. Pentru a se convinge că totul este în regulă, primarul Aradului a făcut un tur cu tramvaiul. „Am inaugurat cele două linii de tramvai, Preparandiei şi Dornei şi, evident, două străzi. Am făcut un tur cu tramvaiul pe cele două magistrale ale Municipiului Arad. Se comportă foarte bine atât tramvaiul cât şi linia de rulare. Astfel, putem spune că s-au finalizat lucrările pe cele zece străzi care au cuprins acest proiect în zona istorică. Săptămâna aceasta vom merge şi la Podul Traian, tot o componentă a acestui mare proiect. Sunt bucuros de această realizare” – a precizat Gheorghe Falcă.

Edilul şef a precizat că, prin această realizare, peste 72 % din reţeaua de linii de tramvai din Municipiul Arad a fost modernizată. “Evident, vom continua având un nou tronson în apropiere de finalizare, cel de la P-ţa Romană până în intersecţie cu Calea Timişorii cu Ştefan cel Mare” – a declarat Falcă.

Muzeu în clădirea Preparandiei

La inaugurarea clădirii Preparandiei au participat reprezentanţii Complexului Muzeal Arad şi alte personalităţi care de-a lungul timpului au studiat istoria Preparandiei, rectorii celor două universităţi arădene, directorul Liceului Pedagogic Dimitrie Tichindeal - instituţia arădeană de învăţământ care continuă bogatele tradiţii ale Preparandiei, numeroşi oameni de cultură, constructorul şi consultantantul proiectului. „Am făcut un gest extraordinar în Mun. Arad aducând istoria la suprafaţă. În urmă cu câţiva ani am luat decizia să cumpărăm această clădire. E adevărat că a fost o decizie contestată de mulţi oameni dar, pe fonduri europene, am reuşit să o readucem la viaţă. Pe viitor sperăm să o transferăm muzeului şi să devină punct de întâlnire a învăţământului românesc. Mă bucur de prezenţa oficialităţilor din municipiul şi judeţul nostru care ne-au ajutat să atingem acest lucru. Sunt bucuros de realizare din punct de vedere tehnic şi vreau să le mulţumesc constructorului şi consultantului” – a declarat primarul Aradului.

Şi Peter Hugel, directorul Complexului Muzeal Arad s-a declarat extrem de fericit de această realizare şi spune că este un gest foarte important pentru Arad faptul că Primăria a decis reabilitarea clădirii Preparandiei. “Există şanse mari ca centrul vechi să revină în poziţia pe care o merită în cadrul urban arădean. Interesul comun este mare şi merită să folosim această şansă şi să facem o şcoală arădeană. Anul viitor ar fi păcat să ne facem de râs la 200 de ani de Preparandia. Ne vom consulta dar vrem să avem un loc plin de viaţă, nu doar un muzeu fără activitate. Vrem să vină copiii, să avem tot felul de acţiuni pentru şi cu tineri” – a spus Hugel.

În încheiere, primarul Falcă a precizat că au început deja pregătirile pentru anul 2012 când se împlinesc 200 de ani de învăţământ în limba română în Municipiul Arad. “Împreună cu un număr important de oameni vom constitui, între Crăciun şi Anul Nou, echipa care va pregăti evenimentele anului 2012, atât legate de Preparandia cât şi de Goldiş, care va împlini 150 de ani dar şi de activităţile care au fost făcute de oamenii ce au contribuit la istoria României şi, evident, a Aradului” – a încheiat Gheorghe Falcă.

Foto: Corina Huţan


http://arq.ro/tronsonul-piata-romana-pi ... zate-foto/


Attachments:
preparandia-inaugurare-1-800x600.jpg
preparandia-inaugurare-1-800x600.jpg [ 58.45 KiB | Viewed 5817 times ]
preparandia-inaugurare-49-800x600.jpg
preparandia-inaugurare-49-800x600.jpg [ 64.41 KiB | Viewed 5816 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jun 2014 12:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Quote:
Primăria Aradului va cumpăra tramvaie "Imperio" fabricate de Astra Vagoane Călători

Primăria Aradului va cumpăra şase tramvaie "Imperio" fabricate de Astra Vagoane Călători SA, care a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei organizate de municipalitate în acest scop. Comisia de licitaţie a apreciat ca superioare condiţiile oferite de compania arădeană, faţă de condiţiile companiei Pojazdy Szynowe PESA din Polonia, a anunţat primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă.
"Prin această licitaţie, municipiul Arad îşi propune să cumpere şase garnituri noi de tramvai, moderne, eficiente energetic, cu o durată de exploatare de minimum 30 de ani şi 600.000 de kilometri, ca parte a programului de modernizare a transportului public pe şine, derulat în parteneriat cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Bugetul alocat achiziţiei de tramvaie noi a fost de 8,7 milioane de euro, valoarea contractului urmând să fie anunţată în momentul semnării contractului", a declarat luni Gheorghe Falcă.

Potrivit acestuia, procedura de achiziţie a celor şase tramvaie noi în municipiul Arad s-a desfăşurat în conformitate cu Politicile şi Regulile BERD privind achiziţiile şi a cuprins două etape: depunerea ofertelor tehnice iniţiale şi depunerea ofertelor tehnice finale (îmbunătăţite), însoţite de ofertele financiare.

Considerat la ora actuală drept cel mai economic tramvai din lume, primul vagon de tramvai tip "Imperio" produs de Fabrica de tramvaie din cadrul companiei arădene Astra Vagoane Călători SA în parteneriat cu firma Siemens-Austria, care furnizează echipamentele de tracţiune şi comandă, a fost prezentat în premieră arădenilor pe 25 august 2011.

Vagonul de tramvai "Imperio" este cu podeaua foarte coborâtă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători şi pentru a garanta cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă. În funcţie de solicitări, vagonul poate avea trei sau patru module, fiind echipat 30% din lungimea acestuia cu uşi la solicitarea beneficiarului. Este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, cărucioare pentru copii şi zonă de acces fără bare, culoarul pentru pasageri din interiorul tramvaiului fiind fără diferenţă de înălţime, fără trepte, asigurând accesul facil al călătorului. Vagonul are un sistem de aer condiţionat atât în salonul pasagerilor, cât şi în cabina vatmanului. Vagonul are 168 sau 240 de locuri în funcţie de numărul de module din care este format, din care 45 sau 60 locuri sunt pe scaune. Valoarea comercială a unui vagon de tramvai se situează între 1,8 şi 2 milioane de euro.

AGERPRES


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jun 2017 16:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
Studiu de oportunitate in vederea delegarii serviciului de transport public.


Attachments:
p560.pdf [1.2 MiB]
Downloaded 91 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jan 2019 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47475
CTP-ul si-a adaugat 8 autobuze in flota sa, din care 5 turcisme Isuzu noi.

https://newsar.ro/vesti-bune-pentru-cei ... erie-foto/


Attachments:
Arad-Isuzu.jpg
Arad-Isuzu.jpg [ 81.92 KiB | Viewed 627 times ]
autobuze-2.jpg
autobuze-2.jpg [ 88.68 KiB | Viewed 627 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group