TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 24 Aug 2017 04:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 09 Jul 2009 10:56 
Conform unei stiri aparute in ziarul Adevarul, circulatia troleibuzelor in Vaslui a fost suspendata!

Din pacate, Vasluiul se adauga pe lunga lista a oraselor care renunta la transportul ecologic, in conditiile in care guristii politici romani si europeni se bat cu caramida in piept cu tot felul de abureli cu combaterea poluarii :evil:

http://www.adevarul.it/node/5528


Attachments:
Sistare TroleibuzVaslui.JPG
Sistare TroleibuzVaslui.JPG [ 67.29 KiB | Viewed 9337 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Din discutia purtata cu d-na director Ileana Daniel a rezultat ca este necesara inlocuirea statiei de redresare.

Daca fondurile vor fi aprobate, se va trece la extinderea retelei de troleibuz la Moara Grecilor si transportul electric s-ar putea relua anul urmator.

Exista si varianta de a incerca sa se achizitioneze 5 troleibuze second-hand si transportul cu troleibuze sa fie reluat anul acesta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 14:51 
Silviu Sintea wrote:
. . si transportul cu troleibuze sa fie reluat anul acesta.
Sa vedem peste cati ani va fi "anul acesta", daca va mai exista vreun nou an pentru troleibuzul vasluian...

In general sunt mai pragmatic, iau de bun doar ce e sigur si concret, ceea ce pana acum inseamna ca 07.07.2009 este ultima zi de troleibuz in Vaslui.

De garagara cu "Vom face, vom drege" sunt plin pana peste cap. Admitand ca exista buna-vointa din partea societatii, nu vor fi bani s.a.m.d. si odata stinse "ecourile", lucrurile vor reintra in "normal", Vasluiul va reintra in randul oraselor incapabile sa-si mentina o investitie pentru care au platit cu totii...

Romania, anul 2008-2009, promisiuni cu mariri de salarii cu 50%, 20.000 EUR alora care se intorc acasa, autostrazi suspendate, acum metrou in Ilfov (ca in Bucuresti au terminat, mai ramasese de "finalizat" redenumirea stupida a statiilor :twisted: ) 10.000 de km de drumuri judetene reabilitate s.a.m.d. :evil: Ca nu-i doare pliscul, iar romanii sunt naivi si pun botul la orice prostie, fara sa cerceteze credibilitatea unor "intentii", minciuni sfruntate...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 19:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3533
Silviu Sintea wrote:
... a rezultat ca este necesara inlocuirea statiei de redresare.
Inlocuirea unei statii de redresare dupa numai 15 ani? Pai inca nici nu s-a amortizat. Functioneaza fara probleme statii de redresare de 50 de ani in Romania, cu tehnologii mult mai vechi. Poate o fi ravnind cineva terenul pe care sta acea statie - asta ar putea fi o explicatie mai credibila.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 15:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Extras din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana al Municipiului Vaslui, referitor la proiectul de extindere a transportului cu troleibuze. Este oarecum ciudat sa vorbesti de extinderea transportului cu troleibuze in conditiile in care, la ora actuala, el nu functioneaza!!!

Se vorbeste de 5 troleibuze ce vor deservi traseele extinse.

http://www.primariavaslui.ro


Attachments:
Troleibuze Vaslui.pdf [3.57 MiB]
Downloaded 694 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 23:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3533
Silviu Sintea wrote:
Este oarecum ciudat sa vorbesti de extinderea transportului cu troleibuze in conditiile in care, la ora actuala, el nu functioneaza!!!
Poate pe hartie, in actele contabile, inca functioneaza... S-au mai vazut cazuri, inclusiv in orase mai mari...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Jul 2013 17:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Probabil ca in 2014 vom vedea troleibuzele noi in Vaslui.

Transurb-ul are un autobuz Mercedes Citaro, folosit pe ruta Gara - Gura Bustei (pe acesta l-or numi ''autocar"?).

http://v24tv.ro/index.php/component/jomtube/video/4318


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 153
Location: Iasi
Silviu wrote:
Probabil ca in 2014 vom vedea troleibuzele noi in Vaslui.

Transurb-ul are un autobuz Mercedes Citaro, folosit pe ruta Gara - Gura Bustei (pe acesta l-or numi ''autocar"?).

http://v24tv.ro/index.php/component/jomtube/video/4318


De fapt sunt 3 autobuze Mercedes Citaro vazute personal:
VS26TUV
VS27TUV
VS29TUV (l-am vazut in garaj!)


Attachments:
C2.JPG
C2.JPG [ 423.67 KiB | Viewed 2998 times ]
C1.JPG
C1.JPG [ 373.94 KiB | Viewed 2999 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Mar 2015 07:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării de troleibuze de către TRANSURB S.A.Vaslui


http://www.primariavs.ro/index.php/ro/c ... 26-03-2015


Attachments:
expunere.pdf [69.66 KiB]
Downloaded 45 times
rap spec reprezentanti AGA.pdf [71.47 KiB]
Downloaded 64 times
HCL AGA Goscom.pdf [137 KiB]
Downloaded 60 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Mar 2015 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
BVC 2015 SC Transurb SA Vaslui.


Attachments:
BVC 2015 Transurb.rar [758.89 KiB]
Downloaded 58 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Nov 2016 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Quote:
La aproape un an de la finalizarea proiectului privind reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport public în Vaslui, călătorii circulă în aceleaşi condiţii vitrege, în timp ce troleibuzele care ar fi trebuit să îmbunătăţească condiţiile de transport au cedat după doar două luni de exploatare. Terminalul intermodal nu a fost dat nici până în prezent în folosinţă, călătorii aşteptând autobuzele la colţ de stradă, în aer liber.

La sfârşitul anului trecut, municipalitatea din Vaslui anunţa închiderea proiectului „Reabilitare, modernizare şi extindere infrastructură de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum şi reabilitarea, extinderea iluminatului public în municipiul Vaslui". Proiectul, finantat din Fondul European de Dezvoltare, cu o valoare totală de 24.651.400 lei, a presupus extinderea a 4.000 metri linie de troleibuz, extinderea a 4.130 metri iluminat public, reabilitarea a 9.550 metri de linie de troleibuz, montarea a 285 corpuri de iluminat, dar şi construirea unui terminal intermodal pe o suprafaţă de 19.505 metri (cladirea principală cu functiunea terminal intermodal şi o clădire secundară – vestiare pentru personal).

Practic, prin acest proiect municipalitatea vasluiană readucea la viaţă transportul cu troleibuzul în Vaslui, care fusese sistat în anul 2009.

Deşi finalizat la sfârşitul anului trecut, proiectul privind reabilitarea transportului public s-a dovedit a fi, cel puţin până în prezent, un fiasco. Şi asta pentru că în proiectul iniţial nu au fost prevăzute şi sumele necesare achiziţionării troleibuzelor, acestea fiind achiziţionate ulterior din fonduri locale.

Dacă în cursul derulării proiectului oficialii din Vaslui vorbeau de achiziţionarea a cinci troleibuze noi, în final au cumpărat trei, toate la mâna a doua. Cele trei troleibuze, cu an de fabricaţie 1991, 1993 şi 1994 au fost achiziţionate din Austria şi au cedat după doar două luni de exploatare, perioadă în care au funcţionat cu rândul. Terminalul intermodal, care ar fi trebuit să ofere condiţii civilizate călătorilor care aşteaptă mijloacele de transport în staţia de plecare nu a fost deschis nici până în prezent.

Oficialităţile din Vaslui evită să ofere explicaţii clare în legătură cu situaţia noilor troleibuze a căror exploatare a fost sistată în luna august şi a clădirii uriaşe care zace nefolosită, în timp ce călătorii aşteaptă autobuzele şi microbuzele în aer liber.

Troleibuze second hand: componente prea vechi pentru piaţa modernă

Societatea care asigură transportul public în Vaslui, SC Transurb SA, aflată în subordinea Consiliului Local, este condusă de Iulian Creţu. Acesta invocă faptul că cele trei troleibuze puse în funcţiune în luna iunie se află "în verificări logistice". Tot Iulian Creţu a invocat că s-a ales varianta troleelor second hand pentru că erau mai ieftine.

Specialiştii afirmă, însă, că alegerea celor trei troleibuze a fost una neinspirată şi s-a optat pentru această variantă deoarece proiectul risca să nu fie dat în folosinţă în termenul prevăzut, Transurb riscând să restituie fondurile europene. Astfel, s-a ales pentru soluţia de avarie a troleibuzelor second hand. În iulie 2005, Transurb a atribuit societăţii Best Omnibus Sibiu, un intermediar de autobuze şi troleibuze rulate, contractul privind furnizarea celor trei troleibuze. Procedura a fost de tip cerere de oferta, deoarece valoarea estimată de autoritatea contractantă era de 332.745 de lei, nefiind obligatorie licitaţia. Astfel, preţul unul troleibuz a ajuns la 27.000 euro. Intermediarul din Sibiu a achiziţionat cele trei troleibuze de tip ÖAF Gräf & Stift GE 112 M16, articulate (16,614 m), cu trepte, din Salzburg (Austria), fiind aduse în ţară la începutul lunii septembrie 2015. După sosirea în ţară, au fost revopsite şi setate afişajele electronice, ajungând la Vaslui pe 15 octombrie 2015. Primele curse de probă cu cele trei troleibuze au avut loc abia în luna mai 2016 şi asta pentru că, după achiziţionarea troleibuzelor, reprezentanţii Transurb au constatat că nu le pot folosi la reţeaua ce tocmai a fost reabilitată.

Trase pe dreapta după două luni

Staţia de redresare pentru reteaua de troleibuze din Vaslui a fost construită şi concepută la momentul inaugurarii singurei linii de troleibuze din Vaslui, în 1994, la o tensiune de 750 Vcc, deoarece troleibuzele romanesti DAC/Rocar funcţionau la acea tensiune. Troleibuzele second-hand aduse din Austria, ca majoritatea troleibuzele noi care se produc în Europa, funcţionează la tensiunea de 600 Vcc.

Pentru schimbarea transformatoarelor au fost necesare noi fonduri, care "au scăpat" proiectului iniţial. După o aşteptare îndelungată, la începutul lunii mai 2016 a sosit la Vaslui reprezentantul austriac al producătorului de troleibuze, precum şi specialişti de la RATP Iaşi, care au ajutat la verificarea şi punerea în funcţiune a troleibuzelor. S-a reuşit rulajul cu două dintre ele, care au intrat în circuitul transportului public în luna iunie. În august însă şi acestea au fost trase pe dreapta.

Troleibuzele achizitionate întâmpină probleme din cauza componentelor electronice depaşite ce compun echipamentele de control al tracţiunii şi de alimentare a auxiliarelor, care se găsesc greu pe piaţă, spun specialiştii.

Terminalul ultramodern, închis. Călătorii, în frig

În privinţa clădirii, denumită pompos terminal intermodal, reprezentanţii Transurb şi-au declinat "competenţa" către Primăria Vaslui. Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, contactat de reporterii "Adevărul", a dat asigurări încă de acum câteva săptămâni că terminalul intermodal de la Transurb va fi dat în folosinţă "în cel mai scurt timp".

"Se aşteaptă avize de la ISU, care urmează să fie eliberate în perioada imediat următoare", a declarat primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavăl. Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Vaslui au transmis într-un răspuns furnizat "Adevărul" că Transurb nici măcat nu a depus documentaţia în vederea autorizării ISU, fiind eliberat doar avizul de principiu odată cu începerea construcţiei, în 2010. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ”Podul Înalt” al judeţului Vaslui, a eliberat în data de 12.05.2010 avizul de securitate la incendiu pentru proiectul „ Reabilitare, modernizare şi extindere infrastructură de transport public cu crearea unui terminal intermodal precum şi reabilitare şi extindere iluminat public în municipiul Vaslui”. "Până la momentul de faţă, investitorul nu a depus documentaţia completă în vederea obţinerii autorizaţiei de securitate la incendiu pentru investiţia sus menţionată, conform Normelor metodologice privind avizarea şi autorizarea de securitate la incendiu şi protecţie civilă aprobate prin O.M.A.I. 129 din 25 august 2016. Totodată, vă comunicăm că personalul de specialitate din cadrul inspectoratului a venit în sprijinul investitorului prin acordarea de asistenţă tehnică de specialitate privind obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, care este actul administrativ prin care se certifică în urma verificărilor în teren şi a documentelor depuse, realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor pentru îndeplinirea cerinţei esenţiale securitate la incendiu", se arată în răspunsul transmis de ISU Vaslui ziarului "Adevărul".


http://adevarul.ro/locale/vaslui/cum-fo ... index.html


Attachments:
vaslui troleibuze.pdf [205.86 KiB]
Downloaded 12 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Jul 2017 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44307
Cu banii primiti de la UE, cei 27,7 milioane euro alocati pe axa 4 resedintelor de judet, municipalitatea intentioneazã sã facã unele proiecte extrem de îndrãznete, care vor schimba imaginea orasului. Primarul Vasile Pavãl a spus cã, din suma primitã de la Comunitatea Europeanã, peste 22 milioane euro vor fi investiti în transport, conditie obligatorie pentru a primi finantarea. Ce se va face cu acesti bani, o sumã extraordinar de mare pentru Vaslui?

Primarul spune cã, pe baza retelei actuale de troleibuze, se va face o prelungire a traseelor de troleu în tot orasul, inclusiv spre CET-Zona Industrialã (pânã la CFS)-Rediu-liceul ”Procopiu”-liceul ”Mincu”-coborâre pe strada 11 iunie, cu legãturã în reteaua actualã de pe Stefan cel Mare. Se va realiza o retea nouã si în Moara Grecilor, pânã cãtre Koket si scoala din aceastã suburbie, având în vedere cã UE sustine transportul public electric, dorind sã elimine transportul public cu masini care folosesc combustibil conventional. La capãt de linie, în zona CFS, Motor Grup sau Muntenii de Sus, de exemplu, primãria intentioneazã sã facã niste module de parcare – “as fi dorit sã fac parcãri de 2-300 de masini, însã nu ni s-a dat voie”. Cei care vin în oras îsi pot lãsa masinile acolo, dupã care pot folosi sistemul de transport în comun al orasului, care va fi bine pus la punct, sustine primarul.

“Vreau ca în zona Crucea Gãrii, care este un nod important de comunicatii al orasului, sã construim, cu aceste fonduri europene, un pasaj subteran, cu iesiri cãtre cele patru strãzi din zonã, astfel ca traficul auto sã nu mai fie blocat, asa cum se întâmplã acum. Vom vedea cât vor costa aceste proiecte si chiar dacã nu ne vor ajunge banii de la UE vom interveni cu fonduri de la Consiliul Local”, a spus primarul Pavãl. Cel mai probabil, proiectele vor fi finalizate în cursul acestui an, urmând ca de anul viitor sã înceapã lucrãrile în tot orasul, crede primarul.

În locul actualului obor, de pe soseaua care duce spre CET, municipalitatea va face un depou de troleibuze, mai ales cã vor fi cumpãrate mai multe mijloace de transport electrice pentru oras.


http://www.vremeanoua.ro/vasluienii-vor ... tot-orasul


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Jul 2017 00:47 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 188
Pina la urma, in Vaslui circula vreun troleibuz acum ?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group