TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 17 Aug 2018 14:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Vaslui: troleibuze
PostPosted: Tue 25 Oct 2005 22:51 
Cine a rasfoit SB Atlas 2004 a observat ca la Vaslui apare o fotografie cu troleibuzul #502. Din pacate, la momentul actual nu mai functioneaza (oficial asteapta piese de schimb, insa cred ca va fi dezmembrat pana la urma - deja s-au scos multe de pe el, atat din interior cat si din exterior). Un aspect interesant: este garat cu spatele la gard si captatorii ies in afara, deasupra trotuarului. Cu putin efort pot fi atinsi.

O alta problema: troleibuzul #503 este si el tras in interiorul garajului si cam sta acolo... Ce am vazut in interiorul lui nu ma face sa fiu optimist. Oficial se pare ca e functional (am primit o explicatie, ma abtin, insa, sa o fac publica). Sa dea Domnul sa fie...

In interiorul garajului SC Transurb SA nu exista retea de contact pentru troleibuze. S-a intentionat realizarea acesteia, insa ideea a fost abandonata. Troleibuzele sunt garate in fata societatii - aflata in zona garii -, unde, de altfel, se afla si capatul de linie de unde pleaca toate traseele Transurb (autobuz/microbuz/troleibuz). Exista un singur traseu de troleibuz (numerotat 2, in conditiile in care restul traseelor de autobuz/microbuz sunt identificate exclusiv prin ruta), intre Gara si Textila (s-a intentionat prelungirea pana la Moara Greci - iesirea din Vaslui spre Iasi -, insa si acest proiect a fost abandonat). Intre orele de varf se circula cu un singur troleibuz (se pare ca in permanenta e vorba de #505, al carui sofer a lucrat, pana nu demult, la RATB), in rest cu doua (la momentul vizitei, al doilea era #504; nu stiu daca si cand face curse #501).

Voi reveni - sper - cu lista traseelor Transurb.

Multumesc din nou pentru amabilitate doamnei director Ileana Daniel si sefului de coloana, domnul Nastase.

De asemenea, multumesc soferului de pe autobuzul VS-14-TUV (unicul DAC 117 UD al Transurb) pentru discutia pe care am avut-o despre ITI (unde a lucrat inainte de transformarea in IJTL Iasi).


Top
  
 
 Post subject: Vaslui: troleibuze ROCAR
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 16:24 
Offline

Joined: Mon 24 Oct 2005 17:58
Posts: 775
Location: IASI
502 cind functiona.


Attachments:
502.....jpg
502.....jpg [ 24.68 KiB | Viewed 12801 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2005 16:24 
Offline

Joined: Mon 24 Oct 2005 17:58
Posts: 775
Location: IASI
Acum tras pe dreapta...


Attachments:
502.JPG
502.JPG [ 93.56 KiB | Viewed 12797 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Prezenta troleibuzului in Vaslui este destul de discreta, desi traseul rectiliniu al acestuia, de la un capat la altul al orasului, trecind prin centru, ar fi trebuit sa ii dea consistenta.

Lungimea traseului este de 4,5 km. Ar fi doua troleibuze la traseu si unul la ranforsare.

Reteaua se afla in stare foarte buna iar troleibuzele sint ingrijite cu atentie.

Consider ca ar fi necesara trecerea la 600 V, achizitionarea macar a doua troleibuze second-hand si prelungirea retelei conform proiectului initial, pina la Moara Grecilor. Nu exista nici un fel de macaz, chiar si accesul troleibuzelor in depoul aflat in zona garii facindu-se cu ajutorul autoturnului, fiind tractate.


Attachments:
Retea troleibuz Vaslui 1902.JPG
Retea troleibuz Vaslui 1902.JPG [ 329.59 KiB | Viewed 11738 times ]
Retea troleibuz Vaslui 1903.JPG
Retea troleibuz Vaslui 1903.JPG [ 310.95 KiB | Viewed 11738 times ]
Retea troleibuz Vaslui 1904.JPG
Retea troleibuz Vaslui 1904.JPG [ 429.35 KiB | Viewed 11738 times ]
Retea troleibuz Vaslui 1906.JPG
Retea troleibuz Vaslui 1906.JPG [ 355.22 KiB | Viewed 11739 times ]
S5001905.JPG
S5001905.JPG [ 112.92 KiB | Viewed 10909 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Imbarcarea calatorilor catre Centru si Textila se face din fata depoului, necum din fata garii, cum e logic.


Attachments:
gara Vaslui 1912.JPG
gara Vaslui 1912.JPG [ 374.59 KiB | Viewed 11735 times ]
depou Vaslui 1913.JPG
depou Vaslui 1913.JPG [ 299.71 KiB | Viewed 11736 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Sa vedem ce se mai intimpla cu troleibuzele din dotare. De mentionat ca acestea nu au fost dotate cu tragatoare.

501
, la reparat.


Attachments:
501-1961.JPG
501-1961.JPG [ 304.65 KiB | Viewed 12505 times ]
501-1965.JPG
501-1965.JPG [ 357.98 KiB | Viewed 12505 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
502, descompletat.


Attachments:
502-1950.JPG
502-1950.JPG [ 428.48 KiB | Viewed 12504 times ]
502-1954.JPG
502-1954.JPG [ 430.09 KiB | Viewed 12504 times ]
502-1970.JPG
502-1970.JPG [ 370.78 KiB | Viewed 12504 times ]
S5001923.JPG
S5001923.JPG [ 99.84 KiB | Viewed 11677 times ]
S5001924.JPG
S5001924.JPG [ 41.18 KiB | Viewed 11677 times ]
S5001922.JPG
S5001922.JPG [ 77.48 KiB | Viewed 11677 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
503, gata de plecare in cursa.

Ulterior, garat in fata depoului, pt. plecare in cursa abia a doua zi.


Attachments:
503-1969.JPG
503-1969.JPG [ 358.25 KiB | Viewed 12503 times ]
503-1971.JPG
503-1971.JPG [ 378.6 KiB | Viewed 12503 times ]
503-1972.JPG
503-1972.JPG [ 338.04 KiB | Viewed 12503 times ]
S5001929.JPG
S5001929.JPG [ 100.25 KiB | Viewed 11678 times ]
S5001928.JPG
S5001928.JPG [ 84.45 KiB | Viewed 11678 times ]
S5001925.JPG
S5001925.JPG [ 94.16 KiB | Viewed 11678 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
504, ultimile pregatiri, inaintea iesirii in cursa, la ranforsare.


Attachments:
504-1962.JPG
504-1962.JPG [ 397.72 KiB | Viewed 12501 times ]
504-1964.JPG
504-1964.JPG [ 350.88 KiB | Viewed 12501 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
505, la strada si el.


Attachments:
505-1915.JPG
505-1915.JPG [ 325.78 KiB | Viewed 12500 times ]
505-1978.JPG
505-1978.JPG [ 386.67 KiB | Viewed 12500 times ]
S5001914.JPG
S5001914.JPG [ 64.59 KiB | Viewed 11679 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 May 2007 17:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Autoturnul.


Attachments:
turn1959.JPG
turn1959.JPG [ 356.54 KiB | Viewed 11727 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Jan 2009 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
503, 505, la traseu.


Attachments:
503 -2.JPG
503 -2.JPG [ 68.41 KiB | Viewed 11719 times ]
503, 504.JPG
503, 504.JPG [ 67.04 KiB | Viewed 11719 times ]
505 -2.JPG
505 -2.JPG [ 80.98 KiB | Viewed 11719 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Jan 2009 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
504 "in conservare", linga depou.


Attachments:
504 -2.JPG
504 -2.JPG [ 97.38 KiB | Viewed 11717 times ]
504 -2 a.JPG
504 -2 a.JPG [ 78.01 KiB | Viewed 11718 times ]
504 -2 b.JPG
504 -2 b.JPG [ 68.17 KiB | Viewed 11718 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Jan 2011 14:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Silviu Sintea wrote:
504 "in conservare", linga depou.


In fotografiile recente ale lui "mariooo" 504 pare "intreg", in fata depoului.

Troleibuzele 505 si 503 se afla in curtea depoului. Se observa cat de bine sunt "conservate", troleibuzelor furandu-li-se farurile si beculetele.


Attachments:
503, 505.jpg
503, 505.jpg [ 145.48 KiB | Viewed 8177 times ]
505, 503.jpg
505, 503.jpg [ 136.53 KiB | Viewed 8177 times ]
504a.jpg
504a.jpg [ 147.72 KiB | Viewed 8177 times ]
504b.jpg
504b.jpg [ 117.95 KiB | Viewed 8177 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 09:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Quote:
Situatia actuala a liniei de troleibuz

In municipiul Vaslui actuala linie de troleibuze are o lungime de aproximativ noua km (dus-intors), trecand prin principalele strazi ale orasuli Vaslui, orasul avand avantajul unei structuri lineare. In prezent pe aceasta opereaza patru troleibuze.

Linia troleibuzelor incepe in Gara Vaslui si se continua pe singur sens pe str. Decebal, pana la intersectia cu strada Stefan cel Mare. Din strada Stefan cel Mare se continua pe un singur sens pana la intersectia cu strada Republicii si strada Traian. Din acest punct, se continua intr-un sens dublu cu strada Stefan cel Mare, mergand prin oras longitudinal pana la capatul ce este situat in spatele strada Spitalului, unde exista un ocol la dreapta exclusiv pentru troleibuze ce permite intoarcerea troleibuzelor in strada Stefan cel Mare. In intersectia strada Stefan cel Mare cu strada Republicii si cu strada Traian, troleibuzele merg (de-a lungul strazii Republicii) intr-un singur sens pana la Gara. De-a lungul liniei, exista noua statii pe fiecare sens.

Frecventa troleibuzelor este de un vehicul la fiecare 20 de minute, cu 10 minute de pauza la fiecare terminal. Linia de troleibuze are un centru de transformare a energiei cunoscut ca Substatie de Tractiune, care furnizeaza energie pentru linia respectiva. De asemenea, Substatia de Tractiune este alimentata de 2 linii electrice M.T. de 20 kV fiecare cu curent alternativ trifazic de 50Hz si a carei functie este sa transforme aceasta energie de 20kV in curent direct de 750DCV pentru alimentarea firelor suspendate. Substatia de Tractiune dispune de echipamentul necesar pentru alimentarea liniei si de asemenea, pentru controlul si propriul management. Linia de troleibuz este alimentata de o Substatie de Tractiune (situata in Str. Emil Racovita) prin trei conexiuni electrice. Linia este alimentata in 3 puncte astfel incat la extremitatile liniei un curent de 750 DCV este asigurat iar la jumatate un curent direct de 850 DCV. Distributia asigura in fiecare moment o valoare minima de 750 DCV (+20%-30%) in orice punct al liniei.

Cablajul suspendat este responsabil pentru transportul energiei necesare functionarii troleibuzelor. Cablajul suspendat este conectat si alimentat de substatia de tractiune, acesta fiind izolat de structurile de mentinere (stalpi) prin mijloace si elemente specifice ansamblului (izolatori). Cablurile suspendate au un diametru de 10 mm fiecare. Inaltimea minima este de 5,800 mm de la planul drumului, astfel incat celelalte vehicule sa poata trece fara a interfera cu acestea (autobuze si camioane). Stalpii laturalnici ce sustin cablurile servesc de asemenea si la iluminatul strazilor si al trotuarelor pentru pietoni. Stalpii laterali sunt folositi de asemenea pentru instalarea pancartelor publicitare, semafoare si semne de circulatie. Vehiculele care in prezent opereaza pe linia troleibuzului din Vaslui au o putere de 145 kW.


Reabilitare a 9.550 m linie de troleibuz si extindere linie de troleibuz cu 4.000 m

-Reabilitarea liniei existente consta in mentinerea traseului general actual al liniei, a celor doua terminale existente, unul la Gara Vaslui si celalalt in str. Spitalui, precum si in modernizarea instalatiilor (inlocuirea tuturor stalpilor pentru sustinerea firelor de contact, cat si pentru iluminatul stadal si mentinerea cablurilor de alimentare cu cele 3 injectii). Linia va fi adaptata in orice moment traseului drumului, dupa reabilitarea drumurilor pentru vehicule, trotuare si zona pietonala prin alte proiecte.

-Extensia liniei actuale consta in incorporarea stalpilor cu linia de contact (firele suspendate) cat si pentru iluminatul zonelor respective, suport pentru pancardele publicitare si pentru ansamblul dispozitivelor de supraveghere prin mijloace fixe, camere video.Punctul de intoarcere al liniei extinse va fi situat dupa str. Grigore Moisil (180 m inainte de iesirea din oras). Este necesara dezvoltarea zonei care sa permita intoarcere troleibuzelor. Linia va fi adaptata in fiecare punct al sau la noul profil prevazut al strazilor, dupa reabilitarea acestora (pentru vehicule), trotuare si zone pietonale ce vor fi dezvoltate in celelalte proiecte aflate in derulare. Substatia de redresare S2 actuala fiind mentinuta pentru dimensionata (estimat) pentru o circulatie de pana la 20 troleibuze similare celor patru care in prezent sunt in circulatie pe aceasta linie. Includerea unui nou troleibuz (al cincilea) in aceasta linie nu cere nici o modificare in ceea ce priveste amplificarea echipamentul si substatiei, si nu necesita un plan de investitie pentru o noua substatie.

Caracteristicile principale ale investitiei propuse a se rezolva:
Lungime totala - cale simpla linie troleibuz total= 13850 m
o traseu existent reabilitat total = 9.550 m
o traseu linie intermodala total = 300 m
o traseu extindere linie total = 4.000m
Lungime totala - fir contact (Cu 80 ) total = 28.900 m
o traseu linie reabilitata total = 19.100 m;
o traseu linie intermodala total = 600 m;
o traseu extindere linie total = 9.200 m;
Stalpi de sustinere - cale simpla linie troleibuz total buc= 505;
o traseu linie reabilitata total buc= 341;
o traseu linie intermodala total buc= 18;
o traseu extindere linie total buc = 146.

Stalpii si linia de contact

Cea mai buna solutie tehnica consta in integrarea pe aceIasi stalp a elementelor pentru montarea liniei de contact si a iluminatului, deoarece prezinta un avantaj mai mare din punct de vedere estetic (mai putine dispozitive pe trotuare inseamna o mai mare mobilitate), mentinand aceIeasi functionalitati si de asemenea un cost mai mic al constructiei, materialelor si lucrarilor.

In acest sens, se va realiza inlocuirea tuturor stalpilor existenti precum si a conductorilor liniei suspedate. Inlocuirea si ansamblul noilor stalpi se vor executa in concordanta cu modificarile efetuate asupra drumurilor, trotuarelor si a zonelor pietonale, pentru care va fi necesara o reamplasare a cutiilor de conexiune pentru aceste fire precum si puncte de conexiune cu iluminatul public.

Proiectul stalpilor metalici care servesc la suspendarea cablajului (firelor de contact) trebuie sa incorporeze dispozitive de iluminat (integrate in acelasi stalp prin mijloace support ancorate pe acelasi stalp), pentru drumuri si trotuare.

Caracteristici generale ale ansamblului

S-au luat in considerare conductorii liniei de troleibuz, fara suport, cu o buna integrare estetica in strazile municipiului Vaslui.

Conductorii liniei de contact suspendate vor fi din 2 fire de 80 in sectiune precum si conductori de egalizare de potential al firelor de intoarcere, paralele si cu aceleasi caracteristici.

Pentru reducerea Ia minim a impactului vizual pe care astfel de instalatii il pot introduce aproape intotdeauna in mediul urban, vor fi considerate diferite metode de sustinere, tinand cont de tipurile specifice de insertii si de caracteristicile aferente. Se recomanda ca materialul electroizolant sa fie de natura sintetica.

Suspendarea firelor va fi realizata rigid in aliniament si intr-o forma flexibila in curbe, cu un dispozitiv numit ,,Delta” datorita configuratiei sale geometrice, ce face ca elasticitatea acestor fire sa fie mai constanta de-a lungul liniei, eliminand punctele dure cauzate de bratele de intindere si consolele de sprijin.

Stalpii (laterali) ai ansamblului vor fi incastrati solid prin mijloace adecvate (fundatii beton) si integrate in trotuar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 09:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Nr. anunt SEAP/Data publicare: 114453/25.01.2011
Tip: REABILITARE, MODERNIZARE SI EXTINDERE INFRASTRUCTURA DE TRANSPORT PUBLIC CU CREAREA UNUI TERMINAL INTERMODAL, PRECUM SI REABILITARE, EXTINDEREA ILUMINATULUI PUBLIC IN MUNICIPIUL VASLUI
Valoare estimata: 18.337.337 RON

www.e-achizitii.com


Attachments:
Investitii Vaslui POR.doc [936.5 KiB]
Downloaded 416 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 15:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Revin troleibuzele

Municipalitatea doreste sa achizitioneze troleibuze

Reteaua de troleibuz a orasului Vaslui a fost pusa in functiune la 1 mai 1994, cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Pasti.Circulatia troleibuzelor a fost sistata pe termen nelimitat incepand cu 7 iulie 2009, iar incepand cu 2011- 2012, Vasluiul va avea din nou retea de troleu. Muncipalitatea se gandeste astfel, ca s-ar inregistra o economie de combustibil si un mod de deplasare mai ecologic


5 troleibuze au fost puse la dispozitia vasluienilor in anul 1994, iar dupa 15 ani circulatia acestora a fost sistata pe termen nelimitat. O data cu Proiectul Integrat de Dezvoltare Urbana, vasluienii vor avea parte din nou de transportul in comun cu troleibuzele pe care Primaria, impreuna cu societatea Transurb, doreste sa le achizitioneze.

Conform noului plan,reteaua ar urma sa se extinda pana la DGASPC. Mai mult, troleibuzele noi nu doar vor consuma electricitate, ci si vor produce.

Primaria Vaslui ar putea pune in aplicare, in urmatorul an, un proiect de extindere a transportului ecologic cu troleibuze, prin finantare europeana nerambursabila. Pe adresa primariei si a CL Vaslui a ajuns o adresa din partea organizatiei non-guvernamentale Transira, prin care se anunta ca se pot obtine fonduri europene pentru modernizarea acestui sistem de transport. In ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reteaua de troleibuze a fost extinsa, atat in metropole, cat si in orasele mici si mijlocii, municipalitatile europene facand eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic. De mentionat ca fondurile europene nerambursabile se obtin numai pentru implementarea transportului public cu troleibuze sau tramvaie.


4.02.2011
http://tvtotal.ro/stiri/1206-revin-troleibuzele.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Vasluiul intrã „în operatie”!

Reabilitarea Centrului Civic: 22.000 metri pãtrati de granit!

Cert este cã Primãria Vaslui începe PIDU cu reabilitarea unor conducte de apã si canalizare din zona Moara Grecilor si în zona Gãrii, dupã care va începe reabilitarea Centrului Civic. “De la sediul Primãriei Vaslui si pânã la hotelul Racova va fi schimbatã conducta de apã. Pregãtim astfel terenul pentru pavarea cu granit. Vor fi 22.000 de metri pãtrati de granit în toatã zona centralã”, explicã Pavãl. Firma care a câstigat licitatia este S.C. UTI Bucuresti. Proiectul arhitectural prevede o reabilitare si reasezare a centrului: va fi desfiintat parcul din fata statuii, vor fi scosi brazii si gardul din fata Prefecturii Vaslui si vor fi puse jardiniere si bãnci noi. Proiectul reabilitãrii transportului în comun prevede reînfiintarea liniei de troleu. Aici va lucra firma SC Flash Group Bucuresti, care a câstigat licitatia. “Totusi atentia noastrã nu este centratã numai pe acest proiect integrat. Am multe lucrãri finantate de Consiliul Local care sunt în derulare, iar unele le vom începe în viitorul apropiat: cartierele din zona strãzilor Ion Creangã, George Cosbuc, 1 Mai, Andrei Saguna. Avem în plan definitivarea strãzii Dragos Vodã, strãpungerea din Gheorghe Racovitã, dar si modernizarea cimitirului si reabilitarea completã a cartierului din zona strãzii Smârdan”, mai spune primarul.


http://www.vrn.ro/vasluiul-intra-%E2%80 ... e%E2%80%9D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 23:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
A inceput demontarea vechii retele de troleibuz. Vor fi inlocuiti stalpii ce sustineau reteaua troleibuzelor.

Ciudat, totusi: corpurile de iluminat par destul de noi, stalpii si reteaua la fel.

Nu e o cheltuiala fara rost???


Attachments:
ADVAZI20110607_0026[1].pdf [339.09 KiB]
Downloaded 228 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jun 2011 11:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
La lucrarile pt. reteaua de troleibuz participa doua autoturnuri ale RATC, posibil si muncitorii sa fie tot de la Regia constanteana de transport.

http://www.vrn.ro/oficial-vasluiul-a-de ... ntier-foto


Attachments:
firma-cabluri6440.jpg
firma-cabluri6440.jpg [ 104.81 KiB | Viewed 8665 times ]
firma-cabluri6444.jpg
firma-cabluri6444.jpg [ 186.79 KiB | Viewed 8664 times ]
lucrari-autostrada6456.jpg
lucrari-autostrada6456.jpg [ 159.58 KiB | Viewed 8664 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Aug 2011 19:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Troleibuze noi pentru vasluieni

„Noi vrem să cumpărăm cinci sau şase troleibuze noi, însă, deocamdată, studiem ofertele de pe piaţă. În momentul în care vom găsi cea mai avantajoasă ofertă, vom veni cu un proiect de hotărâre în cadrul Consiliului Local“, a precizat viceprimarul Valeriu Caragaţă. El a adăugat că achiziţionarea troleibuzelor este necesară deoarece parcul auto al Transurb Vaslui, societatea subordonată municipalităţii care asigură transportul public în oraş, este uzat.

Reţeaua de troleibuze a oraşului Vaslui a fost pusă în funcţiune la 1 mai 1994, cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paşte. Circulaţia acestora a fost sistată pe termen nelimitat începând cu 7 iulie 2009. Din cele cinci troleibuze care au fost achiziţionate atunci, două au fost casate, iar celelalte trei se află în stare de conservare. În prezent, prin intermediul Programului Integrat de Dezvoltare Urbană, se construieşte o nouă linie de troleibuz care va fi finalizată anul viitor. Proiectul vizează construcţia unui sistem de rulare, fixarea stâlpilor şi crearea unui terminal intermodal.


http://www.adevarul.ro/locale/vaslui/Tr ... 47449.html


Attachments:
Vaslui.jpg
Vaslui.jpg [ 52.09 KiB | Viewed 4857 times ]
vaslui.pdf [69.06 KiB]
Downloaded 60 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Oct 2011 17:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Troleibuze in anul 2005, filmate de Dave Spencer.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Feb 2012 12:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Vasluienii vor circula cu troleibuzele

Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului, vasluienii vor circula din nou cu troleibuzele. Primaria Vaslui doreste sa innoiasca parcul auto al societatii Transurb. Lucrarile la linia de troleu au fost demarate in primavara anului trecut si se vor finalize in luna septembrie

Investiile in municipiul Vaslui continua si in acest an. Locuitorii municipiului resedinta de judet nu vor mai circula din a doua jumatate a anului au autobuzele vechi de 15 ani. Primaria Vaslui doreste sa reabiliteze si sa extinda linia de troleu a muncipiului.

"Vorbim de anul 2012, cand se continua perspectiva investitiilor si aici fac referire la Proiectul Integrat de Dezvoltare Urbana, la subproiectul de Reabilitare, modernizare si extindere a infrastructurii de transport. Se va reabilita aproximativ 9500 metri de linie de troleu, extinderea a peste 4000 de metri a liniei de troleu, pana la DGASPC Vaslui. Beneficiile acestui proiect sunt: cresterea confortului in ceea ce priveste transportul public local, scaderea costurilor in ceea ce priveste exploatarea masinilor de transport, poluarea scazuta si nu in ultimul rand costurile mult mai reduse. De la semnarea contractului de finantare, intr-un termen de 21 de luni acest proiect ar trebui sa fie gata", ne-a spus Valeriu Caragata, viceprimarul municipiului Vaslui.

O data cu redeschiderea liniei de troleu se vor achizitiona si 4 sau 6 troleibuze. Transportul in comun nu va mai avea atat de multe pierderi avand in vedere faptul ca energia electrica este mult mai ieftina decat combustibilul folosit de autobuze in prezent.

"In paralel cu infrastructura de troleibuz, trebuie sa existe si masinile in sine. In aceasta directie exista o analiza de a achizitiona un numar de 4-6 troleibuze, dar asta va ramane o perspectiva care sa se coreleze cu finalitatea proiectului de infrastructura", a mai declarat Valeriu Caragata.

In prezent, in parcul auto al societatii Transurb sunt 16 autobuze, patru microbuze si un autocar. Autobuzele noi vor fi redistribuite, iar cele vechi vor fi casate. Proiectul este finantat din fonduri europene prin Proiectul Integrat de Dezvoltare Urbana.


http://impactv.ro/index.php/acasa/64-va ... uzele.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Troleibuzele Vasluiului, mândria lui Cristea, au ajuns la fier vechi!

S-a mai scris o paginã de istorie în transportul public urban al Vasluiului, dupã ce primele si singurele troleibuze care au circulat vreodatã prin oras au ajuns la fier vechi. Actiunea s-a petrecut în noiembrie 2011, când conducerea unitãtii a decis sã se debaraseze de uriasele troleibuze cu burduf, care ocupau un spatiu destul de mare în curtea unitãtii.

De abia în martie a.c., sefii de la Transurb au adus problema casãrii masinilor în atentia consilierilor locali, fapt care a atras nemultumiri din partea unor alesi locali. “Am vrut sã le vãd, însã mi s-a spus cã nu mai sunt, cã s-au casat. Nu mi s-a pãrut normal sã discutãm în Consiliul Local despre o problemã pe care Transurb a rezolvat-o din noiembrie si abia în martie 2012 ne informeazã si pe noi”, a spus Mãrioara Idriceanu, consilier PDL. Ileana Daniel, managerul Transurb, spune cã, dupã ce a negociat la sânge cu cumpãrãtorii de fier vechi, a obtinut de pe vechile troleibuze în jur de 300 milioane lei vechi, bani care se vor constitui venit la primãrie.

Ileana Daniel recunoaste cã a gresit cã nu a informat Consiliul Local la timp despre operatiunea de casare a celor trei troleibuze scoase din uz de multi ani, însã a încercat sã îndrepte greseala în fata consilierilor locali.

“Acele trei troleibuze aveau norma de casare îndeplinitã, plus patru ani mai mult peste acea normã. Erau masini articulate, pentru care nu mai existau nici cãlãtori la acele tipuri de troleibuze. În plus, aveau consumuri de energie electricã foarte mari, la costuri foarte mari, care ne duceau în pierdere. Având în vedere cã a fost demaratã o investitie în curtea noastrã si cã aici mai functioneazã un distribuitor de materiale de constructii, care are nevoie de spatiu pentru masinile sale, am decis sã casãm vechile troleibuze. Am fãcut valorificarea corectã, la un pret bun, am pãstrat si unele piese pe care le-am putea refolosi”, a spus managerul Daniel.

Casarea vechilor troleibuze a fost aprobatã în Consiliul de Administratie si AGA, însã era nevoie si de o aprobare din partea consilierilor locali. “Nu am stiut cã trebuie sã aduc la cunostinta consilierilor aceastã casare, însã acum am îndreptat problema”, a spus Ileana Daniel. “Am vrut sã vãd aceste troleibuze, supuse dezbaterii, însã mi s-a spus cã nu mai sunt, cã s-au casat. Nu mi s-a pãrut normal sã discutãm în Consiliul Local despre o problemã pe care Transurb a rezolvat-o din noiembrie si abia în martie 2012 ne informeazã si pe noi”, a spus Mãrioara Idriceanu, consilier PDL.

Povestea unor troleibuze “de poveste”

Reteaua de troleibuze a municipiului Vaslui a fost pusã în functiune la 1 mai 1994, cu ocazia Sfintelor Sãrbãtori de Paste, fiind un obiectiv cu care Cristea se lãuda la fiecare campanie de alegeri. Circulatia acestora a fost sistatã pe termen nelimitat începând cu 7 iulie 2009. Din cele cinci troleibuze care au fost achizitionate la momentul inaugurãrii, douã au fost casate, iar celelalte trei se aflã în stare de conservare. Conducerea Primãriei intentioneazã sã cumpere mai multe troleibuze pentru a asigura transportul public în comun în municipiul Vaslui. “Noi vrem sã cumpãrãm cinci sau sase troleibuze noi, însã, deocamdatã, studiem ofertele de pe piatã. În momentul în care vom gãsi cea mai avantajoasã ofertã, vom veni cu un proiect de hotãrâre în cadrul Consiliului Local”, spune unul dintre viceprimari. La Vaslui, prin intermediul PIDU, se prelungeste si se modernizeazã vechea linie de troleibuz, care leagã zona Garã-Autogarã de Directia pentru Protectia Copilului, de la Moara Grecilor.


http://www.vrn.ro/troleibuzele-vasluiul ... fier-vechi


Attachments:
autobuze-transurb9402.jpg
autobuze-transurb9402.jpg [ 181.79 KiB | Viewed 6199 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Cap de linie Textila, mai 2011.

Foto: Yury Maller, http://ymtram.mashke.org/romania/vaslui/


Attachments:
Textila.jpg
Textila.jpg [ 89.72 KiB | Viewed 5421 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Pana la urma nu am inteles daca modernizarea iluminatului public presupune si schimbarea stalpilor, nu doar a corpurilor de iluminat.

Ma repet, e risipa de fonduri europene, deoarece acei stalpi ar fi putut fi vopsiti (asta in cazul in care se doreste acum inlocuirea lor), la fel si consolele retelei de troleibuz, ce ar fi putut fi folosita probabil fara probleme in continuare. Da, sa se fi folosit fondurile pt. extinderea retelei de troleibuz.

Alte fotografii cu troleibuzele in diverse locatii, realizate de Yury Maller in anul 2007.

http://ymtram.mashke.org/romania/vaslui/


Attachments:
vaslui21010.jpg
vaslui21010.jpg [ 107.73 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui21090.jpg
vaslui21090.jpg [ 117.32 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui21110.jpg
vaslui21110.jpg [ 97.23 KiB | Viewed 5421 times ]
vaslui21130.jpg
vaslui21130.jpg [ 112.07 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui22141.jpg
vaslui22141.jpg [ 86.47 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui22142.jpg
vaslui22142.jpg [ 95.24 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22153.jpg
vaslui22153.jpg [ 88.66 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22210.jpg
vaslui22210.jpg [ 94.74 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22290.jpg
vaslui22290.jpg [ 122.47 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22430.jpg
vaslui22430.jpg [ 122.77 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22500.jpg
vaslui22500.jpg [ 107.22 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui22510.jpg
vaslui22510.jpg [ 101.91 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui22540.jpg
vaslui22540.jpg [ 132.01 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22590.jpg
vaslui22590.jpg [ 122.31 KiB | Viewed 5419 times ]
vaslui22630.jpg
vaslui22630.jpg [ 146.91 KiB | Viewed 5420 times ]
vaslui22640.jpg
vaslui22640.jpg [ 110.76 KiB | Viewed 5419 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
502 in anul 2007.

Foto: Yury Maller, http://ymtram.mashke.org/romania/vaslui/


Attachments:
502.jpg
502.jpg [ 150.74 KiB | Viewed 6192 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Interior 505.

Foto: Yury Maller, http://ymtram.mashke.org/romania/vaslui/


Attachments:
505.jpg
505.jpg [ 142.16 KiB | Viewed 6190 times ]
505a.jpg
505a.jpg [ 126.09 KiB | Viewed 6190 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Harta.

Yury Maller, http://ymtram.mashke.org/romania/vaslui/


Attachments:
vaslui_map_1994.jpg
vaslui_map_1994.jpg [ 29.45 KiB | Viewed 5416 times ]
vaslui_map_1994.rar [357.89 KiB]
Downloaded 425 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar 2012 12:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Silviu Sintea wrote:
Pana la urma nu am inteles daca modernizarea iluminatului public presupune si schimbarea stalpilor, nu doar a corpurilor de iluminat.

Ma repet, e risipa de fonduri europene, deoarece acei stalpi ar fi putut fi vopsiti (asta in cazul in care se doreste acum inlocuirea lor), la fel si consolele retelei de troleibuz, ce ar fi putut fi folosita probabil fara probleme in continuare. Da, sa se fi folosit fondurile pt. extinderea retelei de troleibuz.


Da, se inlocuiesc stalpii ce sustin reteaua de troleibuz. Acei stalpi aspectuosi trebuiau vopsiti, la fel si consolele. Reteaua de troleibuz era destul de noua (din 1994) si cum nu a fost prea folosita, cred ca era numai buna de folosit in continuare, probabil cel putin inca 10-15 ani.

Raspunsul "unui oficial implicat" e halucinant: "stalpii erau ruginiti". Pai sa-l fi contactat pe primarul Scripcaru, care vopseste in fiecare an stalpii de beton!!!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group