Silviu wrote:
Din pacate, colaborarea Skoda Electric - Solaris a incetat.
Informația nu este oficială. Sunt, până acum, numai zvonuri.
În același context se vehiculează și încetarea colaborării cu SOR ČESKÁ LIBCHAVY.
Legătura dintre aceste două informații culminează cu așa zisa știre că ŠKODA ELECTRIC își va produce propria caroserie pentru autobuze și troleibuze. Probabil că cei ce au lansat aceste zvonuri nu au aflat până acum că, în utimii 65 de ani, firma ŠKODA (nu ŠKODA ELECTRIC, care echipează acum troleibuze și nu are nimic de a face cu autobuze, decât cele electrice), nu a produs caroserii.
Autobuzele ŠKODA 706RO, ŠKODA 706RTO, au avut caroseriile produse de KAROSA VYSOKÉ MÝTO.
Troleibuzele ŠKODA, de la anticul 3Tr pâna la ultimul 22Tr, au fost construite de ŠKODA OSTROV, uzină ce a fost închisă acum 13 ani, în 2004 și sediul mutat la Plzeň, o dată cu intrarea în fabricație a primelor troleibuze ŠKODA 24Tr și ŠKODA 25Tr, pe caroserii IVECO IRISBUS, caroserii ce erau produse de fosta KAROSA VYSOKÉ MÝTO, preluată de divizia de autobuze a holdingului IVECO.
Nu cred că ŠKODA ELECTRIC s-ar lansa în așa ceva, netestat și cu multă concurență pe piața Uniunii Europene.
Și am mai observat în aceste zvonuri o confuzie gravă, din punctul meu de vedere, se confundă electromotorul de tracțiune cu sistemul de control putere cu tehnologie tip IGBT.
Oferta la zi este următoarea, cu mențiunea că se produc, fizic, numai ce se contractează:
Firma ŠKODA ELECTRIC PLZEŇ:
-ŠKODA 26Tr SOLARIS, pe caroserie SOLARIS 12, lungime 12,00 m, electromotor de tracțiune asincron ŠKODA ELECTRIC, 160 kW.
-ŠKODA 28Tr SOLARIS, pe caroserie SOLARIS 15, lungime 14,59 m, electromotor de tracțiune asincron ŠKODA ELECTRIC, 240 kW.
-ŠKODA 27Tr SOLARIS, pe caroserie SOLARIS 18, lungime 18,00 m, electromotor de tracțiune asincron ŠKODA ELECTRIC, 240 kW, sau 260 kW, sau 2 x 160 kW (acționare pe axele 2 și 3).
-ŠKODA 30Tr SOR, pe caroserie SOR 12, lungime 12,18 m, electromotor de tracțiune asincron ŠKODA ELECTRIC, 160 Kw.
-ŠKODA 31Tr SOR, pe caroserie SOR 18, lungime 18,75 m, electromotor de tracțiune asincron ŠKODA ELECTRIC, 250 kW.
Se oferă sistemul de control putere cu tehnologie tip IGBT, ŠKODA BLUE DRIVE.
Se oferă echiparea cu agregat DIESEL-electric pentru deplasare autonomă, echipat cu motor IVECO, 50 kW, 80 kW, 100 kW sau 175 kW (acesta din urmă numai pentru cele articulate), cu normă de poluare EURO 5 sau EURO 6.
Se oferă echiparea cu baterii de tracțiune pentru deplasare autonomă.
Firma SOR LIBCHAVY:
-SOR TNB12, lungime 12,18 m, electromotor de tracțiune asincron PRAGOIMEX TAM, 175 kW.
-SOR TNB18, lungime 18,75 m, electromotor de tracțiune asincron PRAGOIMEX TAM, 250 kW.
Se oferă sistemul de de control putere cu tehnologie IGBT, CEGELEC TV EUROPULS.
Începând cu acest an, se oferă și sistemul de control putere cu tehnologie IGBT, RAIL ELECTRONICS.
Se oferă echiparea cu baterii de tracțiune pentru deplasare autonomă.
Firma SOLARIS BUS&COACH BOLECHOWO:
-SOLARIS TROLLINO 12, lungime 12,00 m, electromotor de tracțiune asincron PRAGOIMEX TAM, 175 kW, sau electromotor de tracțiune asincron EMIT, 175 kW.
-SOLARIS TROLLINO 15, lungime 14,59 m, electromotor de tracțiune asincron PRAGOIMEX TAM, 175 kW, sau electromotor de tracțiune asincron EMIT, 175 kW.
-SOLARIS TROLLINO 18, lungime 18,00 m, electromotor de tracțiune asincron PRAGOIMEX TAM, 250 kW, sau 2 x 175 kW (acționare pe axele 2 și 3), sau electromotor de tracțiune asincron EMIT, 240 kW.
Se oferă sistemul de control putere cu tehnologie IGBT, CEGELEC TV EUROPULS, sau sistemul de control putere cu tehnologie IGBT, MEDCOM.
Se oferă echiparea cu baterii de tracțiune pentru deplasare autonomă.