TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 23 Mar 2019 02:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 26 Feb 2009 20:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Cu marfa prin oras, pe santiere, in industrie... ipostaze mai putin obisnuite pentru troleibuze. Am avut si noi parte de un experiment asemanator prin 1985.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Filovia dello Stelvio (Filovia dell'Alta Valtellina) a reprezentat un sistem de tractiune electrica cu trolee, folosit pt. transportul materialelor de constructie pt. doua baraje, gestionat de AEM Milano.

Au fost folosite si doua troleibuze pt. transportul personalului.

Doua trasee:

Tirano-Bormio-Boscopiano, 66 km

Bivio Molina-Digapoli, 14 km

Quote:
L'Aem disponeva di venti filoveicoli Fiat CGE con guida a destra per la gestione della filovia, cose ripartiti:

16 filocarri a tre assi modello FIAT 672F/121 (matricole 1-16)
2 filotrattori a due assi FIAT 666F/20 (matricole 17-18)
2 filocorriere a due assi su telaio FIAT 666F/20 (matricole 19-20).
Tra il 1947 ed il 1949 per il servizio di linea Tirano-Bormio furono utilizzati anche due filobus Alfa Romeo serie 621-630, prestati dall'ATM di Milano.


http://it.wikipedia.org/wiki/Filovia_dello_Stelvio

http://hutnyak.com/Trolley/trolleyhisto ... Valtellina


Attachments:
Bormio 1940.jpg
Bormio 1940.jpg [ 67.15 KiB | Viewed 11619 times ]
Sondalo.jpg
Sondalo.jpg [ 55.71 KiB | Viewed 11619 times ]
TrolleyTruck.jpg
TrolleyTruck.jpg [ 55.99 KiB | Viewed 11614 times ]
AEM 17 -anul 1944.jpg
AEM 17 -anul 1944.jpg [ 226.13 KiB | Viewed 9018 times ]
aem15 Valtellina.jpg
aem15 Valtellina.jpg [ 232.97 KiB | Viewed 9017 times ]
filovia.jpg
filovia.jpg [ 139.85 KiB | Viewed 9003 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Se foloseau cele doua fire pt. deplasarea in ambele sensuri. Din loc in loc existau incrucisari, sistem adaptat dupa cel de tramvai.

Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM trolleytrucks.jpg
AEM trolleytrucks.jpg [ 230.28 KiB | Viewed 9017 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
AEM 12, anul 1950.

Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM 12.jpg
AEM 12.jpg [ 848.36 KiB | Viewed 9017 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 17:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Gara Tirano.

Foto: Alessandro Albe, transphoto.ru


Attachments:
Tirano gara.jpg
Tirano gara.jpg [ 133 KiB | Viewed 9018 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Nov 2011 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Brassovia wrote:
Cu marfa prin oras, pe santiere, in industrie... ipostaze mai putin obisnuite pentru troleibuze. Am avut si noi parte de un experiment asemanator prin 1985.


Troleibuzul ITB 5941 devenit ITB 01.

In anii '82-'83 s-a experimentat si in Romania transportul cu trolley-trucks, denumite "trolecare". Am vazut la TVR un reportaj pe aceasta tema si ulterior am citit despre trolecar intr-o revista Magazin. Nimeni nu a reusit pana in prezent sa dea detalii referitoare la aceste trolecare.


Attachments:
5941.jpg
5941.jpg [ 118.58 KiB | Viewed 11600 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Feb 2012 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
"Filocompattatore", gunoiera bi-mode, prezenta in Bologna: http://www.pdbologna.org/Blog-Democrati ... sieme.html

Urmand link-ul gasiti planuri ambitioase de dezvoltare a retelei de troleibuz in Bologna dar si prezentarea troleibuzelor si tramvaielor folosite pt. transformarea marfii.

Foto 3, 4: A. Albe, flickr.


Attachments:
Cargo filobus Bologna 1.jpg
Cargo filobus Bologna 1.jpg [ 203.19 KiB | Viewed 11398 times ]
Cargo filobus Bologna 2.jpg
Cargo filobus Bologna 2.jpg [ 212.19 KiB | Viewed 11398 times ]
Filocompattatore ASM Bologna.jpg
Filocompattatore ASM Bologna.jpg [ 187.46 KiB | Viewed 9017 times ]
Filocompattatore Bologna.jpg
Filocompattatore Bologna.jpg [ 1.63 MiB | Viewed 9017 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Feb 2012 14:58 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
Silviu Sintea wrote:
In anii '82-'83 s-a experimentat si in Romania transportul cu trolley-trucks, denumite "trolecare".Nimeni nu a reusit pana in prezent sa dea detalii referitoare la aceste trolecare.
În decursul anului 1984, la URAC-ITB, a fost transformat un troleibuz DAC 112E în troleibuz de "transport materiale". A avut numărul de inventar ITB 01. Este cel din fotografia postată de Silviu, de altfel se vede şi sigla ITB-ului cu numărul respectiv. Caroseria a fost scurtată la partea din spate şi pe peretele spate au fost montate uşi de acces, de asemenea, a avut o uşă glisantă dintr-o singură foaie, pe partea dreaptă. Consola spate a măsurat 2890 mm în loc de 3370 mm, lungimea troleibuzului scurtându-se de la 11680 mm la 11200mm. Dulapul cu contactori de la partea din spate a fost mutat pe laterala stângă, în spatele postului de conducere, de asemenea şi canalul de cabluri ce coboară de pe acoperiş.
    În anul 1985, URAC-ITB transformă în continuare alte 14 troleibuze în "transport materiale" şi "transport tehnologic", deosebirea fiind că acestea vor avea şi o uşă de acces pe partea stângă, ambele fiind glisante dar din câte două foi. ITB 02 va avea aceeaşi schemă de culoare, ITB 03 la ITB 07 vor avea schema de culoare modificată (conform desenelor postate) în alb şi albastru, iar ITB 08 la ITB 15 vor avea schema de culoare în galben şi roşu.


Attachments:
1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg
1984_DAC 112E utilitar 01_b.jpg [ 51.99 KiB | Viewed 11356 times ]
1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg
1984_DAC 112E utilitar 01_c.jpg [ 51.71 KiB | Viewed 11355 times ]
1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 02_b.jpg [ 51.24 KiB | Viewed 11355 times ]
1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 02_c.jpg [ 53.19 KiB | Viewed 11355 times ]
1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 03-07_b.jpg [ 50.01 KiB | Viewed 11355 times ]
1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 03-07_c.jpg [ 53.06 KiB | Viewed 11354 times ]
1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg
1985_DAC 112E utilitar 08-15_b.jpg [ 53.44 KiB | Viewed 11354 times ]
1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg
1985_DAC 112E utilitar 08-15_c.jpg [ 54.86 KiB | Viewed 11356 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Feb 2012 15:11 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
În anul următor, 1986, la URAC-ITB, este transformat un troleibuz DAC 112E în laborator mobil de verificare a reţelei de alimentare. La fel ca şi la troleibuzele "transport marfă", dulapul cu contactori de la partea din spate a fost mutat pe laterala stângă, în spatele postului de conducere, de asemenea şi canalul de cabluri ce coboară de pe acoperiş. Peretele din spate a căpătat o pereche de uşi, cu balamale, care aveau geamuri atât la partea superioară cât şi la partea inferioară.


Attachments:
1986_DAC 112E laborator_b.jpg
1986_DAC 112E laborator_b.jpg [ 55.46 KiB | Viewed 11354 times ]
1986_DAC 112E laborator_c.jpg
1986_DAC 112E laborator_c.jpg [ 53.95 KiB | Viewed 11354 times ]
1986_DAC 112E laborator_d.jpg
1986_DAC 112E laborator_d.jpg [ 52.43 KiB | Viewed 11354 times ]
1986_DAC 112E laborator_e.jpg
1986_DAC 112E laborator_e.jpg [ 50.18 KiB | Viewed 11354 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Mar 2012 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Folosit in Elvetia (St. Gallen) pt. degivrarea retelei de troleibuz.

Foto: www.bahn-bild.de


Attachments:
ein-neuer-mini-trolleybus-fuer-sg-83902.jpg
ein-neuer-mini-trolleybus-fuer-sg-83902.jpg [ 150.59 KiB | Viewed 11226 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2012 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Folosit in Kaiserslautern.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren

Foto 2: Harry Sanders, anul 1985.


Attachments:
kaiserslautern001akk5.jpg
kaiserslautern001akk5.jpg [ 167.45 KiB | Viewed 10744 times ]
trolecar Kaiserslautern.jpg
trolecar Kaiserslautern.jpg [ 353.51 KiB | Viewed 6403 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2012 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Folosite in Bitterfeld si Elbingerode (Germania).

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-4020081


Attachments:
bitterfeld1fl6.jpg
bitterfeld1fl6.jpg [ 129.82 KiB | Viewed 10742 times ]
elbingerode1tp2.jpg
elbingerode1tp2.jpg [ 177.62 KiB | Viewed 10743 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
DTU-10 (KrAZ-219) -fabricat in anul 1961- in depoul Simferopol.

Foto: http://www.transphoto.ru


Attachments:
DTU-10.jpg
DTU-10.jpg [ 380.67 KiB | Viewed 9018 times ]
KRAZ Crimeea.jpg
KRAZ Crimeea.jpg [ 175.91 KiB | Viewed 8934 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Apr 2014 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Trolleybusman :)



Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Silviu wrote:
Filovia dello Stelvio (Filovia dell'Alta Valtellina) a reprezentat un sistem de tractiune electrica cu trolee, folosit pt. transportul materialelor de constructie pt. doua baraje, gestionat de AEM Milano.

Au fost folosite si doua troleibuze pt. transportul personalului.


Foto: Alessandro Albe, flickr


Attachments:
AEM.jpg
AEM.jpg [ 283.79 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM a.jpg
AEM a.jpg [ 651.3 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM b.jpg
AEM b.jpg [ 137.43 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM 12a.jpg
AEM 12a.jpg [ 160.83 KiB | Viewed 9017 times ]
Garaj Grosio.jpg
Garaj Grosio.jpg [ 144.07 KiB | Viewed 9017 times ]
Tirano.jpg
Tirano.jpg [ 167.13 KiB | Viewed 9017 times ]
Tirano 1.jpg
Tirano 1.jpg [ 173.74 KiB | Viewed 9017 times ]
filovia AEM.jpg
filovia AEM.jpg [ 209.4 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM c.jpg
AEM c.jpg [ 272.85 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM d.jpg
AEM d.jpg [ 229.69 KiB | Viewed 9017 times ]
Scale di Fraele.jpg
Scale di Fraele.jpg [ 179.97 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM e.jpg
AEM e.jpg [ 233.15 KiB | Viewed 9017 times ]
AEM f.jpg
AEM f.jpg [ 215.56 KiB | Viewed 9017 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Vetra,

Colectia Alessandro Albe, flickr


Attachments:
Vetra.jpg
Vetra.jpg [ 610.6 KiB | Viewed 9017 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Datele tehnice ale trolecarelor (click pe poza pt. rezolutia originala).

Sursa: http://www.skyscrapercity.com/


Attachments:
00copertina.jpg
00copertina.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 9001 times ]
01pag01.jpg
01pag01.jpg [ 1.16 MiB | Viewed 9001 times ]
02pag02.jpg
02pag02.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 9001 times ]
03pag03.jpg
03pag03.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 9001 times ]
04pag04.jpg
04pag04.jpg [ 1.27 MiB | Viewed 9001 times ]
05pag05.jpg
05pag05.jpg [ 1.26 MiB | Viewed 9001 times ]
06pag06.jpg
06pag06.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 9001 times ]
07pag07.jpg
07pag07.jpg [ 1.15 MiB | Viewed 9001 times ]
08pag08.jpg
08pag08.jpg [ 980.29 KiB | Viewed 9001 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Jul 2014 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Si aici gasim cateva date despre trolecarele italiene dar si despre trenurile epocii respective (sper ca ati remarcat in pozele cu gara Tirano, reteaua bifilara a trenurilor).


Attachments:
Valtellina.pdf [3.86 MiB]
Downloaded 132 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Au existat si trolevaporase :D

Cititi aici: http://www.lowtechmagazine.com/2009/12/ ... boats.html


Attachments:
Trolley.jpg
Trolley.jpg [ 129.22 KiB | Viewed 8934 times ]
Trolley 1.jpg
Trolley 1.jpg [ 369.56 KiB | Viewed 8934 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 11:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Trolecare folosite in agricultura.

In Belarus, in localitatile Snov, respectiv Kosino.

Foto: transphoto.ru


Attachments:
Snov.jpg
Snov.jpg [ 364.46 KiB | Viewed 8806 times ]
Kosino.jpg
Kosino.jpg [ 352.19 KiB | Viewed 8806 times ]
Kosino 1.jpg
Kosino 1.jpg [ 106.82 KiB | Viewed 8806 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Nov 2014 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Troleibuz cu 4 captatoare!!

Primele doua sunt pt. degivrare, iar celelalte pt. alimentarea la reteaua electrica in scopul propulsarii vehiculului.

Foto: Harry Sanders, Lausanne, anul 1984.


Attachments:
TL de-icing trolleybus.jpg
TL de-icing trolleybus.jpg [ 94.97 KiB | Viewed 8710 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Nov 2014 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Masina de interventie in Solingen.

Foto: Marcus Fey.


Attachments:
Solingen.jpg
Solingen.jpg [ 120.47 KiB | Viewed 8705 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Dec 2014 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Silviu wrote:
Au existat si trolevaporase.


"Ein Obus auf dem Teltowkanal".


Attachments:
Vb6-2006_Obus auf dem Teltowkanal.pdf [1.14 MiB]
Downloaded 168 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Aug 2015 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Folosit in Eberswalde.


Attachments:
IFA W 50L.jpg
IFA W 50L.jpg [ 51.06 KiB | Viewed 7703 times ]
W50-955.jpg
W50-955.jpg [ 252.65 KiB | Viewed 7446 times ]
955 Eberswalde.jpg
955 Eberswalde.jpg [ 442.66 KiB | Viewed 7437 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Sep 2016 12:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Trolecar tip YaG-6 folosit in Odessa pt. transport de marfa, intre anii 1948 si 1958.

transphoto.ru


Attachments:
Odessa YaG-6.jpg
Odessa YaG-6.jpg [ 578.75 KiB | Viewed 7063 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
St. Lambrecht (Austria).

http://www.sfu.ca/person/dearmond/morph ... ht.ett.htm


Attachments:
St.Lambrecht.1.jpg
St.Lambrecht.1.jpg [ 58.57 KiB | Viewed 7016 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Dec 2016 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47229
Masina de interventie in Biel/Bienne.


Attachments:
Biel trolley.jpg
Biel trolley.jpg [ 295.24 KiB | Viewed 6462 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group