În anul 1982, uzinele IKARUS au construit primul lor autobuz articulat, cu motorul amplasat în consola spate a semiremorcii articulate şi acţionarea pe axa a treia. Acesta a purtat denumirea IKARUS 284. Faţă de clasicul IKARUS 280 cu motorul amplasat la mijloc, sub podea, acesta avea podeaua mai joasă, la o înălţime de la sol de 760 mm, faţă de 920 mm.
Pe baza caroseriei acestui autobuz, în anul 1983, este construit un prototip experimental de troleibuz, în colaborare cu firma finlandeză STRÖMBERG. Montajul echipamentului electric provenit de la firma finlandeză a avut loc la uzinele GANZ, unde, de asemenea, a fost montat şi electromotorul de tracţiune de tip BREDA (importat din Italia), acesta fiind electromotor asincron trifazat în curent alternativ şi având 175 kW. Era montat în consola spate şi acţiona axa a treia. Troleibuzul era echipat cu agregat auxiliar pentru mers autonom, de provenienţă VOLKSWAGWN-AEG.
Denumirea sa a fost IKARUS 284 T.1 GANZ STRÖMBERG. A fost testat la Winterthur, după care s-a întors la Budapesta, şi a primit numărul de parc al BKV-ului 198. A fost singurul troleibuz articulat cu numai trei uşi de acces, neavând ultima uşă în consola spate, din cauza amplasării electromotorului. Cum am mai spus, înălţimea podelei de la sol era de 760 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 17900 mm; lăţime 2500 mm; înălţime caroserie 2880 mm; înălţime cu echipamente 3350mm. Ampatament 5530 + 6510 mm; consolă faţă 2710 mm; consolă spate 3150 mm.
Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.