TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 22 Jul 2018 06:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 
Author Message
 Post subject: Troleibuze IKARUS 280 T
PostPosted: Tue 20 May 2014 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2260
Location: Bucureşti
În anul 1975, uzinele IKARUS construiesc un prototip de troleibuz articulat IKARUS 280 T.1, pe baza caroseriei autobuzului articulat IKARUS 280. Acesta are tot echipamentul electric cumpărat din Uniunea Sovietică, identic cu al troleibuzului ZiU-5. Electromotorul de tracţiune este de tip DINAMO-MOSCOVA DK-207G, având 110 kW, montat pe vehiculul tractor, la mijloc, sub podea.
    Dimensiunile de gabarit sunt: lungime 16500 mm; lăţime 2500 mm; înălţime caroserie 3040 mm; înălţimea totală inclusiv echipamente 3500 mm. Ampatament 5400 + 6200 mm; consolă faţă 2460 mm; consolă spate 2440 mm. Înălţimea podelei de la sol este de 920 mm.
      Troleibuzul este testat şi apoi dat în exploatare la BKV Budapesta, având numărul de parc 100.
        Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


        Attachments:
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_a.jpg
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_a.jpg [ 68.72 KiB | Viewed 5708 times ]
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_b.jpg
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_b.jpg [ 64.53 KiB | Viewed 5708 times ]
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_c.jpg
        1975_280T.1_Budapest prototip nr. 100_c.jpg [ 76.13 KiB | Viewed 5708 times ]
        1975-1987_IKARUS 280T.gif
        1975-1987_IKARUS 280T.gif [ 50.92 KiB | Viewed 5708 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Tue 20 May 2014 14:17 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2260
        Location: Bucureşti
        Între anii 1976 şi 1978, uzinele IKARUS vor construi, sub denumirea IKARUS 280.91T, 78 de troleibuze ce vor intra în dotarea BKV Budapesta. Sunt identice cu prototipul construit cu un an înainte. Vor avea numerele de parc de la 101 la 178.
          Unele dintre ele vor avea, totuşi câteva caracteristici suplimentare. Astfel, troleibuzul cu numărul 102 va avea circuitele de înaltă tensiune realizate de BKV. Troleibuzul cu numărul 104 va fi dotat cu acumulatori suplimentari pentru a se putea deplasa autonom, pe distanţe scurte. Troleibuzul cu numărul 120 va fi echipat cu agregat auxiliar pentru deplasare autonomă, compus din motor pe benzină tip JIGULI (fabricat în URSS) şi electrogenerator GANZ. Troleibuzul cu numărul 155 va fi echipat cu agregat auxiliar pentru deplasare autonomă de tip VOLKSWAGEN - AEG.
            Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


            Attachments:
            File comment: 102
            1976_280.91T_Budapest nr. 102_a.jpg
            1976_280.91T_Budapest nr. 102_a.jpg [ 51.2 KiB | Viewed 5705 times ]
            File comment: 104
            1976_280.91T_Budapest nr. 104_a.jpg
            1976_280.91T_Budapest nr. 104_a.jpg [ 51.75 KiB | Viewed 5705 times ]
            File comment: 120, la Târgul Internaţional Leipzig
            1976_280.91T_Budapest nr. 120_a.jpg
            1976_280.91T_Budapest nr. 120_a.jpg [ 31.27 KiB | Viewed 5705 times ]
            File comment: 155
            1976_280.91T_Budapest nr. 155_a.jpg
            1976_280.91T_Budapest nr. 155_a.jpg [ 25.13 KiB | Viewed 5705 times ]
            1976_280.91T_Budapest serie_a.jpg
            1976_280.91T_Budapest serie_a.jpg [ 72.85 KiB | Viewed 5705 times ]
            1976_280.91T_Budapest serie_b.jpg
            1976_280.91T_Budapest serie_b.jpg [ 53.84 KiB | Viewed 5705 times ]
            1976_280.91T_Budapest serie_c.jpg
            1976_280.91T_Budapest serie_c.jpg [ 61.35 KiB | Viewed 5705 times ]
            1978_280.91T_Budapest serie_a.jpg
            1978_280.91T_Budapest serie_a.jpg [ 70.63 KiB | Viewed 5705 times ]
            Top
             Profile  
             
            PostPosted: Tue 20 May 2014 18:06 
            Offline
            User avatar

            Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
            Posts: 2260
            Location: Bucureşti
            Începând cu anul 1978, uzinele IKARUS caută noi parteneri pentru a echipa troleibuzele IKARUS 280 T, echipamentul sovietic ce a fost folosit până atunci era uzat moral.
              În acest context, o caroserie este trimisă la uzinele AUTOBUZUL din Bucureşti, pe care va fi montat echipament electric românesc, inclusiv electromotorul de tracţiune IMEB TN-71, având 134 kW, la 750V. Este, de fapt, echipamentul ce se va monta pe noile troleibuze DAC 117E, ce vor intra în producţia de serie doi ani mai târziu. Troleibuzul, cu denumirea IKARUS 280 T.2 DAC, va fi testat în Bucureşti şi va rămâne în proprietatea uzinelor AUTOBUZUL.


              Attachments:
              1978_280T.2 DAC_Bucureşti_a.jpg
              1978_280T.2 DAC_Bucureşti_a.jpg [ 20.6 KiB | Viewed 5690 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Tue 20 May 2014 18:34 
              Offline
              User avatar

              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
              Posts: 2260
              Location: Bucureşti
              În acelaşi an, 1978, două caroserii sunt trimise la Geneva la firma SECHERON. Aici vor fi echipate de firmele SECHERON - Geneva şi BBC BROWN BOVERI & CIE A.G. - Baden. Vor avea electromotor de tracţiune tip 4 ELO 2052 S de 168 kW. Sunt echipate cu agregat auxiliar de tip VOLKSWAGEN - AEG pentru deplasare autonomă.
                Primul, IKARUS 280 T.3 BBC - SECHERON va efectua, începând din anul 1978, teste la Geneva, apoi în anul 1981 va fi prezentat şi va efectua teste la Mexico-City şi San Francisco. În cursul anului 1982 va efectua teste la Seattle. Se întoarce la Budapesta, unde nu va avea număr de parc.
                  Al doilea, IKARUS 280 T.3/1 BBC - SECHERON va fi prezentat în anul 1978 şi va efectua primele teste la Linz, după care, în anul 1980 va efectua teste la Grenoble. Se întoarce la Szeged, unde va circula un timp cu numărul de parc T6-282.
                    Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                    Attachments:
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_a.jpg
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_a.jpg [ 41.42 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_b.jpg
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_b.jpg [ 112.78 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_c.jpg
                    1978_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Geneva_c.jpg [ 49.3 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1981_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Mexico City_a.jpg
                    1981_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Mexico City_a.jpg [ 54.42 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1981_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_San Francisco_a.jpg
                    1981_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_San Francisco_a.jpg [ 34.71 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1985_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Budapest_a.jpg
                    1985_280T.3 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Budapest_a.jpg [ 86.39 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1978_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Linz_a.jpg
                    1978_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Linz_a.jpg [ 55.76 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1978_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Linz_b.jpg
                    1978_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Linz_b.jpg [ 47.54 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_a.jpg
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_a.jpg [ 48.83 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_b.jpg
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_b.jpg [ 41.75 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_c.jpg
                    1980_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Grenoble_c.jpg [ 59.78 KiB | Viewed 5688 times ]
                    1985_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Szeged_a.jpg
                    1985_280T.3-1 BROWN BOVERI & CIE-SECHERON_Szeged_a.jpg [ 59.14 KiB | Viewed 5688 times ]
                    Top
                     Profile  
                     
                    PostPosted: Tue 20 May 2014 18:47 
                    Offline
                    User avatar

                    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                    Posts: 2260
                    Location: Bucureşti
                    Tot în acelaşi an, 1978, este trimisă la Düsseldorf, la firma KIEPE, o caroserie pe care se va monta echipament electric KIEPE, cu electromotor de tracţiune tip BGC 75-37.5, avînd 150 kW. Şi acest prototip, troleibuzul IKARUS 280 T.4, va fi echipat cu agregat auxiliar de tip VOLKSWAGEN - AEG, pentru deplasare autonomă. Va fi testat la Budapesta, de unde, în final va ajunge la Szeged, unde va circula un timp cu numărul de parc T4-281.
                      Sursă şi fotografii:vilamosok.hu.


                      Attachments:
                      1978_280T.4 KIEPE_Budapest_a.jpg
                      1978_280T.4 KIEPE_Budapest_a.jpg [ 85.58 KiB | Viewed 5688 times ]
                      1985_280T.4 KIEPE_Szeged nr. T4-281_a.jpg
                      1985_280T.4 KIEPE_Szeged nr. T4-281_a.jpg [ 56.88 KiB | Viewed 5688 times ]
                      1985_280T.4 KIEPE_Szeged nr. T4-281_b.jpg
                      1985_280T.4 KIEPE_Szeged nr. T4-281_b.jpg [ 100.25 KiB | Viewed 5688 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Tue 20 May 2014 19:04 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                      Posts: 2260
                      Location: Bucureşti
                      IKARUS 280 T.5 ŠKODA, ar fi trebuit să fie o colaborare prin care se monta echipamentul electric de la troleibuzul articulat ŠKODA 15Tr şi, de asemenea ar fi trebuit ca tracţiunea să fie 6 x 4, cu axele 2 şi 3 motoare, echipate cu două electromotoare de tracţiune 2 X 100Kw = 200Kw, unul pe vehiculul tractor şi al doilea pe semiremorca articulată. Însă, din cauza costurilor prea mari de adaptare a unei axe motoare pe semiremorca articulată, proiectul a fost sistat.
                        Sursă: vilamosok.hu.


                        Top
                         Profile  
                         
                        PostPosted: Wed 21 May 2014 18:49 
                        Offline
                        User avatar

                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                        Posts: 2260
                        Location: Bucureşti
                        În anul 1980, două caroserii de troleibuz sunt preluate de GANZ, care va monta pe ele echipament propriu, nou conceput pentru acestea. Vor fi echipate cu electromotor de tracţiune GANZ TK-101, având 150 kW. Sunt echipate cu agregat auxiliar de tip VOLKSWAGEN - AEG pentru deplasare autonomă.
                          Primul, IKARUS 280 T.6 GANZ, după o serie de teste efectuate la Budapesta, va fi prezentat, în acelaşi an, la Târgul Internaţional de la Leipzig. De aici va ajunge la Weimar, unde va fi testat. Apoi, în anul următor, 1981, va fi trimis pentru teste la Sofia şi Plovdiv. Anul 1982 îl găseşte la Szeged, unde va avea numărul de parc T6-281.
                            Al doilea, IKARUS 280 T.6/1 GANZ va fi supus probelor la Budapesta, după care, în anul 1982 va prezentat la o expoziţie în Turcia, la Izmir, după care va fi testat la Ankara. Se întoarce, mai întâi la Szeged, unde va avea numărul de parc T5-281, iar de acolo va ajunge la Debrecen, cu numărul de parc 400.
                              Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                              Attachments:
                              1980_280T.6 GANZ_Budapest_a.jpg
                              1980_280T.6 GANZ_Budapest_a.jpg [ 69.02 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1980_280T.6 GANZ_Leipzig Messe_a.jpg
                              1980_280T.6 GANZ_Leipzig Messe_a.jpg [ 22.79 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1980_280T.6 GANZ_Weimar_a.jpg
                              1980_280T.6 GANZ_Weimar_a.jpg [ 41.27 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1980_280T.6 GANZ_Weimar_b.jpg
                              1980_280T.6 GANZ_Weimar_b.jpg [ 39.48 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1981_280T.6 GANZ_Sofia_a.jpg
                              1981_280T.6 GANZ_Sofia_a.jpg [ 34.19 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1981_280T.6 GANZ_Plovdiv_a.jpg
                              1981_280T.6 GANZ_Plovdiv_a.jpg [ 23.7 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1982_280T.6 GANZ_Szeged nr. T6-281_a.jpg
                              1982_280T.6 GANZ_Szeged nr. T6-281_a.jpg [ 52.75 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1980_280T.6-1 GANZ_Budapest_a.jpg
                              1980_280T.6-1 GANZ_Budapest_a.jpg [ 58.06 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1980_280T.6-1 GANZ_Budapest_b.jpg
                              1980_280T.6-1 GANZ_Budapest_b.jpg [ 44.56 KiB | Viewed 5658 times ]
                              1990_280T.6-1 GANZ_Debrecen nr. 400_a.jpg
                              1990_280T.6-1 GANZ_Debrecen nr. 400_a.jpg [ 33.91 KiB | Viewed 5658 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 21 May 2014 19:05 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                              Posts: 2260
                              Location: Bucureşti
                              În acelaşi an, 1980, pe o caroserie de troleibuz este montat, la uzinele GANZ, echipament electric şi electromotor de tracţiune importate din Japonia, de la firma HITACHI. Va avea denumirea IKARUS 280T.7 HITACHI. Şi acesta va fi echipat cu agregat auxiliar de tip VOLKSWAGEN - AEG pentru deplasare autonomă.
                                Este supus testelor la Budapesta, iar în anul 1985 îl vom regăsi la Szeged, cu numărul de parc T7-281.
                                  Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                  Attachments:
                                  1980_280T.7 HITACHI_Budapest_a.jpg
                                  1980_280T.7 HITACHI_Budapest_a.jpg [ 61.77 KiB | Viewed 5658 times ]
                                  1985_280T.7 HITACHI_Szeged nr. T7-281_a.jpg
                                  1985_280T.7 HITACHI_Szeged nr. T7-281_a.jpg [ 47.84 KiB | Viewed 5658 times ]
                                  1985_280T.7 HITACHI_Szeged nr. T7-281_b.jpg
                                  1985_280T.7 HITACHI_Szeged nr. T7-281_b.jpg [ 67.47 KiB | Viewed 5658 times ]
                                  Top
                                   Profile  
                                   
                                  PostPosted: Wed 21 May 2014 19:39 
                                  Offline
                                  User avatar

                                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                  Posts: 2260
                                  Location: Bucureşti
                                  În anul 1981, IKARUS, BKV şi VKI (Vilamosipari Kutatóintézet - Institutul de Cercetări pentru Energie Electrică din Budapesta), colaborează pentru realizarea unui prototip, denumit IKARUS 280T.8 BKV-VKI, echipat cu două electromotoare de tracţiune, cuplate prin transmisie hidraulică. Însă, în timpul testelor de la Budapesta, unul dintre electromotoare a fost demontat. Rezultatul testelor nu a fost făcut public. Troleibuzul a avut numărul de parc BKV 300. Nu se cunoaşte soarta acestui prototip, se presupune că a rămas în propietatea VKI.
                                    Acest prototip a fost realizat şi sub influenţa testelor ce aveau loc, în acelaşi timp, la Lausanne, pe un troleibuz MAN, care avea tot o transmisie hidraulică, concepută de VOITH şi echipament electric BBC BROWN BOVERI & CIE A.G.
                                      Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                      Attachments:
                                      1981_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_a.jpg
                                      1981_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_a.jpg [ 62.28 KiB | Viewed 5655 times ]
                                      1985_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_b.jpg
                                      1985_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_b.jpg [ 66.34 KiB | Viewed 5655 times ]
                                      1985_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_c.jpg
                                      1985_280T.8 BKV-VKI_Budapest nr. 300_c.jpg [ 52.98 KiB | Viewed 5655 times ]
                                      Top
                                       Profile  
                                       
                                      PostPosted: Thu 22 May 2014 11:28 
                                      Offline
                                      User avatar

                                      Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                      Posts: 2260
                                      Location: Bucureşti
                                      În anul 1985, IKARUS primeşte o comandă de 75 troleibuze pentru Sofia. Sunt dotate cu echipament electric GANZ şi au electromotor de tracţiune GANZ TK-110K de 196 kW. Denumirea lor va fi IKARUS 280.92T GANZ.
                                        În anul 1987, IKARUS primeşte o nouă comandă de 16 troleibuze, tot pentru Sofia. Au acelaşi echipament electric ca şi cele livrate cu doi ani în urmă, dar au denumirea IKARUS 280.92FT GANZ.
                                          De asemenea, vor fi livrate şi 4 troleibuze IKARUS 280.92T GANZ pentru oraşul Vraţa.
                                            Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                              Fotografii: transphoto.ru.


                                              Attachments:
                                              File comment: Sofia/280.92T GANZ
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_a.jpg
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_a.jpg [ 63.03 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_m.jpg
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_m.jpg [ 71.14 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_n.jpg
                                              1985_280.92T GANZ_Sofia_n.jpg [ 109.83 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              File comment: Sofia/280.92FT GANZ
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_a.jpg
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_a.jpg [ 61.66 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_m.jpg
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_m.jpg [ 137.21 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_n.jpg
                                              1987_280.92FT GANZ_Sofia_n.jpg [ 104.82 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              File comment: Vraţa/280.92T GANZ
                                              1990_280.92T GANZ_Vraţa_m.jpg
                                              1990_280.92T GANZ_Vraţa_m.jpg [ 91.51 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              1990_280.92T GANZ_Vraţa_n.jpg
                                              1990_280.92T GANZ_Vraţa_n.jpg [ 105.02 KiB | Viewed 5632 times ]
                                              Top
                                               Profile  
                                               
                                              PostPosted: Thu 22 May 2014 11:51 
                                              Offline
                                              User avatar

                                              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                              Posts: 2260
                                              Location: Bucureşti
                                              În anul 1985, IKARUS va livra în fosta Republică Democrată Germană troleibuze cu denumirea IKARUS 280.93T GANZ. Acestea vor circula în oraşele Eberswalde (20 unităţi), Potsdam (10 unităţi) şi Weimar (4 unităţi). Vor avea echipamentul electric GANZ şi electromotorul de tracţiune GANZ TK-110K de 196kW, similare cu cele ale troleibuzelor livrate în Bulgaria.
                                                Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                  Fotografii: transphoto.ru.


                                                  Attachments:
                                                  1985_280.93T GANZ_Eberswalde_a.jpg
                                                  1985_280.93T GANZ_Eberswalde_a.jpg [ 97.04 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                  1985_280.93T GANZ_Eberswalde_m.jpg
                                                  1985_280.93T GANZ_Eberswalde_m.jpg [ 79.56 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                  1985_280.93T GANZ_Potsdam_a.jpg
                                                  1985_280.93T GANZ_Potsdam_a.jpg [ 46.09 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                  1985_280.93T GANZ_Weimar_m.jpg
                                                  1985_280.93T GANZ_Weimar_m.jpg [ 80.42 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                  Top
                                                   Profile  
                                                   
                                                  PostPosted: Thu 22 May 2014 12:07 
                                                  Offline
                                                  User avatar

                                                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                  Posts: 2260
                                                  Location: Bucureşti
                                                  Anul 1986. Moscova se confruntă cu creşterea numărului de pasageri transportaţi de MOSGORTRANS. La uzinele ZiU din Engels, primele troleibuze articulate, ZiU-683, sunt de abia în teste, iar producţia de serie este departe de a începe. O soluţie ar fi importul troleibuzelor articulate IKARUS.
                                                    În acest scop, uzinele IKARUS trimit pentru teste un prototip de troleibuz IKARUS 280.94T GANZ. Acesta va fi dotat cu noi echipamente electrice GANZ şi va avea electromotor de tracţiune GANZ TK-110K, de 196 kW. La Moscova va primi numărul de parc 0010. MOSGORTRANS îl testează, dar nu prea e mulţumit de rezultate, iar preconizatul import de troleibuze nu se mai realizează.
                                                      Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                        Fotografii: transphoto.ru


                                                        Attachments:
                                                        1986_280.94T GANZ_probe Budapest pentru Москва № 0010_a.jpg
                                                        1986_280.94T GANZ_probe Budapest pentru Москва № 0010_a.jpg [ 68.47 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_b.jpg
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_b.jpg [ 59.18 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_c.jpg
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_c.jpg [ 179.77 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_d.jpg
                                                        1986_280.94T GANZ_Москва № 0010_d.jpg [ 189.37 KiB | Viewed 5632 times ]
                                                        Top
                                                         Profile  
                                                         
                                                        PostPosted: Thu 22 May 2014 12:19 
                                                        Offline
                                                        User avatar

                                                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                        Posts: 2260
                                                        Location: Bucureşti
                                                        În anul următor, 1987, BKV achiziţionează, în prima fază, 7 troleibuze IKARUS 280.94T GANZ. Aceste vor avea echipamentul electric de provenienţă GANZ, de asemenea şi electromotorul de tracţiune GANZ TK-110K, de 196 kW.
                                                          Vor primi numere de parc de la 200 la 206.
                                                            Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                              Fotografii: transphoto.ru.


                                                              Attachments:
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_a.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_a.jpg [ 58.65 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_b.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_b.jpg [ 88.71 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_c.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_c.jpg [ 122.41 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_d.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_d.jpg [ 126.61 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_e.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_e.jpg [ 299.16 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_f.jpg
                                                              1987_280.94T GANZ_Budapest_f.jpg [ 252.68 KiB | Viewed 5631 times ]
                                                              Top
                                                               Profile  
                                                               
                                                              PostPosted: Thu 22 May 2014 12:34 
                                                              Offline
                                                              User avatar

                                                              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                              Posts: 2260
                                                              Location: Bucureşti
                                                              Între anii 1987 şi 1988, BKV va achiziţiona şi următoarele 76 troleibuze IKARUS 280.94T GANZ, având aceleaşi echipamente electrice şi electromotoare de tracţiune. Spre deosebire de primele 7 troleibuze livrate anterior, acestea vor avea noile uşi de acces, formate din două foi, care, până atunci au fost folosite numai la prototipuri.
                                                                Vor primi numere de parc de la 207 la 282.
                                                                  Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                                    Fotografii: transphoto.ru.


                                                                    Attachments:
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_a1.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_a1.jpg [ 243.59 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_a2.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_a2.jpg [ 56.65 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_b.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_b.jpg [ 78.88 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_c.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_c.jpg [ 66.21 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_d.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_d.jpg [ 62.47 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_e.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_e.jpg [ 108.51 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_f.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_f.jpg [ 131.45 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_g.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_g.jpg [ 139.17 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_h.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_h.jpg [ 100.59 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_i.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_i.jpg [ 233.09 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_j.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_j.jpg [ 245.49 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_k.jpg
                                                                    1988_280.94T GANZ_Budapest_k.jpg [ 112.56 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    1987-1997_IKARUS 280T.jpg
                                                                    1987-1997_IKARUS 280T.jpg [ 31.26 KiB | Viewed 5629 times ]
                                                                    Top
                                                                     Profile  
                                                                     
                                                                    PostPosted: Thu 22 May 2014 12:49 
                                                                    Offline
                                                                    User avatar

                                                                    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                    Posts: 2260
                                                                    Location: Bucureşti
                                                                    În anul 1989, uzinele IKARUS realizează un nou prototip, denumit IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO. Acesta va fi dotat cu noile echipamente electrice importate din Uniunea Sovietică şi electromotorul de tracţiune DINAMO DK-210A-3, având 110 kW, care erau folosite în serie pe troleibuzele ZiU-682 şi pe prototipurile articulate ZiU-683 construite la Engels.
                                                                      BKV-ul a atribuit acestui prototip numărul de parc 199.
                                                                        Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                                                        Attachments:
                                                                        1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Budapest nr. 199_a.jpg
                                                                        1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Budapest nr. 199_a.jpg [ 81.27 KiB | Viewed 5627 times ]
                                                                        1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Budapest nr. 199_b.jpg
                                                                        1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Budapest nr. 199_b.jpg [ 41.38 KiB | Viewed 5627 times ]
                                                                        Top
                                                                         Profile  
                                                                         
                                                                        PostPosted: Thu 22 May 2014 13:02 
                                                                        Offline
                                                                        User avatar

                                                                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                        Posts: 2260
                                                                        Location: Bucureşti
                                                                        În acelaşi an, 1989, este construit un al doilea prototip IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO, cu aceleaşi echipamente electrice şi electromotor de tracţiune DINAMO DK-210A-3. Acesta va fi trimis la Moscova, pentru teste.
                                                                          La Moscova, MOSGORTRANS îi atribuie numărul de parc 0011. Nici acest prototip nu va conduce la realizarea preconizatului import de troleibuze IKARUS în Uniunea Sovietică.
                                                                            Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                                              Fotografii: transphoto.ru.


                                                                              Attachments:
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_a.jpg
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_a.jpg [ 60.08 KiB | Viewed 5626 times ]
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_b.jpg
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_b.jpg [ 78.74 KiB | Viewed 5626 times ]
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_c.jpg
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_c.jpg [ 166.13 KiB | Viewed 5626 times ]
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_d.jpg
                                                                              1989_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0011_d.jpg [ 175.87 KiB | Viewed 5626 times ]
                                                                              Top
                                                                               Profile  
                                                                               
                                                                              PostPosted: Thu 22 May 2014 13:29 
                                                                              Offline
                                                                              User avatar

                                                                              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                              Posts: 2260
                                                                              Location: Bucureşti
                                                                              Anul 1989 aduce o nouă livrare de troleibuze IKARUS 280.93 GANZ în fosta Republică Democrată Germană. Vor avea acelaşi echipament electric GANZ şi electromotor de tracţiune GANZ TK-110K de 196 kW.
                                                                                Vor fi livrate la Eberswalde (5 unităţi), Weimar (8 unităţi) şi pentru prima oară la Hoyerswerda (24 unităţi). Spre deosebire de primele livrări, acestea vor avea noile uşi de acces în două foi.
                                                                                  Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.
                                                                                    Fotografii: transphoto.ru.


                                                                                    Attachments:
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Eberswalde_n.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Eberswalde_n.jpg [ 21.88 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Weimar_p.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Weimar_p.jpg [ 45.39 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_a.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_a.jpg [ 78.69 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_m.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_m.jpg [ 71.63 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_n.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_n.jpg [ 307.2 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_o.jpg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_o.jpg [ 240.44 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_p.jpeg
                                                                                    1989_280.93T GANZ_Hoyerswerda_p.jpeg [ 124.03 KiB | Viewed 5620 times ]
                                                                                    Top
                                                                                     Profile  
                                                                                     
                                                                                    PostPosted: Thu 22 May 2014 17:12 
                                                                                    Offline
                                                                                    User avatar

                                                                                    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                                    Posts: 2260
                                                                                    Location: Bucureşti
                                                                                    În anul 1991, uzinele IKARUS livrează patru troleibuze la Debrecen şi şase troleibuze la Szeged. Acestea sunt de tipul IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO, cu echipamente electrice importate de la ZiU şi electromotor de tracţiune DINAMO DK-210A-3, având 110 kW.
                                                                                      La Debrecen vor avea numerele de parc de la 401 la 404, iar la Szeged vor avea numerele de parc de la 500 la 505.

                                                                                        Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                                                                        Attachments:
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_a.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_a.jpg [ 360.43 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_b.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_b.jpg [ 87.3 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_c.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_c.jpg [ 53.83 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_d.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_d.jpg [ 60.06 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_e.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_e.jpg [ 61.59 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_a.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_a.jpg [ 270.18 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_b.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_b.jpg [ 69.17 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_c.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_c.jpg [ 55.08 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_d.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_d.jpg [ 67.49 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_e.jpg
                                                                                        1991_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_e.jpg [ 71.04 KiB | Viewed 5603 times ]
                                                                                        Top
                                                                                         Profile  
                                                                                         
                                                                                        PostPosted: Thu 22 May 2014 17:42 
                                                                                        Offline
                                                                                        User avatar

                                                                                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                                        Posts: 2260
                                                                                        Location: Bucureşti
                                                                                        La Debrecen, cele patru troleibuze IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO sunt încă funcţionale.
                                                                                          Fotografii: transphoto.ru.


                                                                                          Attachments:
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_401.jpg
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_401.jpg [ 481.95 KiB | Viewed 5601 times ]
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_402.jpg
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_402.jpg [ 345.5 KiB | Viewed 5601 times ]
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_403.jpg
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_403.jpg [ 272.24 KiB | Viewed 5601 times ]
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_404.jpg
                                                                                          2012_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Debrecen_404.jpg [ 210.73 KiB | Viewed 5601 times ]
                                                                                          Top
                                                                                           Profile  
                                                                                           
                                                                                          PostPosted: Thu 22 May 2014 17:58 
                                                                                          Offline
                                                                                          User avatar

                                                                                          Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                                          Posts: 2260
                                                                                          Location: Bucureşti
                                                                                          La Szeged, din cele şase troleibuze IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO, a rămas funcţional numai troleibuzul cu numărul de parc 502. Acesta a trecut în anul 2001 printr-un RK, prilej cu care i-a fost înlocuit electromotorul de tracţiune original cu un electromotor de tracţiune asincron în curent alternativ.
                                                                                            Troleibuzul cu numărul de parc 505 a devenit piesă de muzeu.
                                                                                              Celelalte patru troleibuze au fost casate.
                                                                                                Fotografii: transphoto.ru.


                                                                                                Attachments:
                                                                                                File comment: 502 - RK - în funcţiune
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_502.jpg
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_502.jpg [ 230.3 KiB | Viewed 5599 times ]
                                                                                                File comment: 505 - piesă de muzeu
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_505.jpg
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_505.jpg [ 226.51 KiB | Viewed 5599 times ]
                                                                                                File comment: CASAT
                                                                                                2002_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_500.jpg
                                                                                                2002_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_500.jpg [ 202.66 KiB | Viewed 5599 times ]
                                                                                                File comment: CASAT
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_503.jpg
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_503.jpg [ 222 KiB | Viewed 5599 times ]
                                                                                                File comment: CASAT
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_504.jpg
                                                                                                2006_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Szeged_504.jpg [ 220.7 KiB | Viewed 5599 times ]
                                                                                                Top
                                                                                                 Profile  
                                                                                                 
                                                                                                PostPosted: Thu 22 May 2014 18:18 
                                                                                                Offline
                                                                                                User avatar

                                                                                                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                                Posts: 45714
                                                                                                Multumesc pt. prezentarea documentata.

                                                                                                Szeged

                                                                                                Pana la urma 502 e functional, desi a avut probleme. 505-ul e folosit, de multe ori, pe traseele din Szeged, nu doar ca "vintage trolley".

                                                                                                viewtopic.php?f=100&t=2815

                                                                                                L-am filmat in 2011.

                                                                                                In depou:


                                                                                                Interior:


                                                                                                Top
                                                                                                 Profile  
                                                                                                 
                                                                                                PostPosted: Thu 22 May 2014 21:14 
                                                                                                Offline
                                                                                                User avatar

                                                                                                Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                                                                                                Posts: 2260
                                                                                                Location: Bucureşti
                                                                                                Anul 1997 înseamnă producerea ultimului troleibuz articulat IKARUS din seria 280T. Acesta a fost comandat de MOSGORTRANS, în ideea de a fi un prototip pentru montajul, sub licenţă, a troleibuzelor IKARUS 280T.9.90, la fabrica din oraşul Tuşino, Tuşinskii Maşinostroitelinâi Zavod TMZ (Тушинский Машиностроительный Завод ТМЗ). Avea echipament electric provenit de la troleibuzul ZiU-682 şi electromotor de tracţiune DINAMO DK-210A-3, de 110 kW.
                                                                                                  La Moscova, MOSGORTRANS îi atribuie numărul de parc 0049.
                                                                                                    Condiţiile economice existente la acea dată în Rusia nu au permis dezvoltarea acestui proiect, din lipsă de valută, pentru că partea maghiară a vrut ca plata să se facă în valută şi nu în ruble. La aceasta s-a adăugat şi faptul că uzinele ZiU din Engels au trecut la producţia de serie a propriului troleibuz articulat ZiU-683.
                                                                                                      Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                                                                                      Attachments:
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_a.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_a.jpg [ 204.84 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_b.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_b.jpg [ 106.57 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_c.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_c.jpg [ 55.95 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_d.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_d.jpg [ 397.88 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_e.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_e.jpg [ 262.01 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_f.jpg
                                                                                                      1997_280T.9.90 ZiU-DINAMO_Москва № 0049_f.jpg [ 247.61 KiB | Viewed 5588 times ]
                                                                                                      Top
                                                                                                       Profile  
                                                                                                       
                                                                                                      PostPosted: Fri 23 May 2014 21:32 
                                                                                                      Offline
                                                                                                      User avatar

                                                                                                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                                      Posts: 45714
                                                                                                      Am gasit poze recenta pe forum.index.hu, cu caroseria lui T6-281. Oare va fi reconditionat? A fost salvat de un ONG: http://kealapitvany.hu/t6281.html

                                                                                                      Foto 1: in circulatie.

                                                                                                      Foto 2: in depoul SzKT, in anul 1993 (forum.index.hu)


                                                                                                      Attachments:
                                                                                                      teszt_T6-281-T4-281.jpg
                                                                                                      teszt_T6-281-T4-281.jpg [ 46.28 KiB | Viewed 5552 times ]
                                                                                                      t6-281s.jpg
                                                                                                      t6-281s.jpg [ 18.56 KiB | Viewed 5552 times ]
                                                                                                      t6-281.jpg
                                                                                                      t6-281.jpg [ 128.47 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281a.jpg
                                                                                                      t6-281a.jpg [ 116.8 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281a1.jpg
                                                                                                      t6-281a1.jpg [ 155.16 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281b.jpg
                                                                                                      t6-281b.jpg [ 119.41 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281c.jpg
                                                                                                      t6-281c.jpg [ 47.46 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281d.jpg
                                                                                                      t6-281d.jpg [ 92.04 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281e.jpg
                                                                                                      t6-281e.jpg [ 93.21 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      t6-281f.jpg
                                                                                                      t6-281f.jpg [ 73.91 KiB | Viewed 5528 times ]
                                                                                                      Top
                                                                                                       Profile  
                                                                                                       
                                                                                                      PostPosted: Fri 23 May 2014 22:04 
                                                                                                      Offline
                                                                                                      User avatar

                                                                                                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                                      Posts: 45714
                                                                                                      bucsan wrote:
                                                                                                      În anul 1989, uzinele IKARUS realizează un nou prototip, denumit IKARUS 280T.9.90 ZiU DINAMO. Acesta va fi dotat cu noile echipamente electrice importate din Uniunea Sovietică şi electromotorul de tracţiune DINAMO DK-210A-3, având 110 kW, care erau folosite în serie pe troleibuzele ZiU-682 şi pe prototipurile articulate ZiU-683 construite la Engels.
                                                                                                        BKV-ul a atribuit acestui prototip numărul de parc 199.
                                                                                                          Sursă şi fotografii: vilamosok.hu.


                                                                                                          In anul 1996 echipamentele electronice rusesti au fost inlocuite cu cele unguresti, GVM. Troleibuzul a fost renumerotat, primind nr. 283. Se si remarca distanta mai mare intre geamul soferului si primul geam al calatorilor.

                                                                                                          Image

                                                                                                          Image

                                                                                                          Image

                                                                                                          Image


                                                                                                          Top
                                                                                                           Profile  
                                                                                                           
                                                                                                          PostPosted: Fri 23 May 2014 22:10 
                                                                                                          Offline
                                                                                                          User avatar

                                                                                                          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                                          Posts: 45714
                                                                                                          Troleibuzele BKV cu nr. 202 si 205 si-au pastrat usile originale.

                                                                                                          202

                                                                                                          Image

                                                                                                          Image

                                                                                                          Image

                                                                                                          205

                                                                                                          Image

                                                                                                          Celelalte din aceasta serie, nu.

                                                                                                          203

                                                                                                          Image

                                                                                                          204

                                                                                                          http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=106012

                                                                                                          206

                                                                                                          Image


                                                                                                          Top
                                                                                                           Profile  
                                                                                                           
                                                                                                          PostPosted: Sat 04 Nov 2017 13:42 
                                                                                                          Offline
                                                                                                          User avatar

                                                                                                          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                                                                                          Posts: 45714
                                                                                                          Dupa ce testarea in orasele est-germane a fost incununata de succes, incepand cu anul 1985, DDR a lansat urmatoarea comanda de troleibuze Ikarus 280 T: pt. Weimar 15, Eberswalde 18, Potsdam 5, Hoyerswerda 12 si Suhl 5 unitati. Etapa II: Suhl 30 si Neubrandenburg 70 unitati.

                                                                                                          In perioada 1990-1995 se dorea introducerea troleibuzelor in Stralsund, Wismar, Stendal si ulterior in Freital (achizitionare si de troleibuze Ikarus 260 T).

                                                                                                          Info, foto (in Weimar): Carsten Blechschmidt.


                                                                                                          Attachments:
                                                                                                          21728818_1925008424431439_4209882571957361643_o.jpg
                                                                                                          21728818_1925008424431439_4209882571957361643_o.jpg [ 164.79 KiB | Viewed 3419 times ]
                                                                                                          Top
                                                                                                           Profile  
                                                                                                           
                                                                                                          Display posts from previous:  Sort by  
                                                                                                          Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 

                                                                                                          All times are UTC + 3 hours


                                                                                                          Who is online

                                                                                                          Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                                                                                                          You cannot post new topics in this forum
                                                                                                          You cannot reply to topics in this forum
                                                                                                          You cannot edit your posts in this forum
                                                                                                          You cannot delete your posts in this forum
                                                                                                          You cannot post attachments in this forum

                                                                                                          Search for:
                                                                                                          cron
                                                                                                          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group