TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 08 Aug 2020 21:43

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Fri 16 Mar 2018 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Cele mai bune autobuze electrice exista de multa vreme, dovedindu-si eficienta: troleibuzele.

De ce sa arunci o gramada de bani pe experimente cu baterii?

https://www.facebook.com/dw.german/vide ... 788485411/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 May 2018 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Ilie Bolojan, primar Oradea:

”Un autobuz electric se ridică la 450.000 de euro. Acumulatorul electric trebuie înlocuit din doi în doi ani și costă 200.000 de euro. Nu este bine să punem carul înaintea boilor, trebuie să adoptăm soluții la problemele noastre”.

http://oradeaindirect.ro/ilie-bolojan-l ... i-cu-7-km/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 May 2018 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Mihail Genoiu, primarul Craiovei:

"Nimeni nu îmbrățișează ideea de autobuze electrice, nimeni din țară nu își dorește acest lucru".

http://www.gds.ro/Local/2018-05-11/prim ... electrice/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 May 2018 06:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Explozia bateriilor unui autobuz electric, urmata de incendiu, a dus la intoxicarea a 5 oameni!

https://www.lavozdegalicia.es/noticia/v ... C3991.htm#


Attachments:
VA22C3F3.jpg
VA22C3F3.jpg [ 148.18 KiB | Viewed 1978 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Jun 2018 14:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Autobuz electric in flacari; imagini devenite traditionale :evil:

Autobuzul cu baterii a ars complet in Hranice (Cehia).

https://www.denik.cz/krimi/v-hranicich- ... 80610.html


Attachments:
hranice-pozar-elektrobus23344_galerie-980.jpg
hranice-pozar-elektrobus23344_galerie-980.jpg [ 194.32 KiB | Viewed 1816 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Jul 2018 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
TOSA, un esec rasunator!

https://www.radiolac.ch/actualite/le-to ... -a-geneve/

https://lecourrier.ch/2018/07/16/bus-to ... -ca-roule/


Attachments:
bus-tosa-alors-ca-roule-2-936x546.jpg
bus-tosa-alors-ca-roule-2-936x546.jpg [ 84.32 KiB | Viewed 1586 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Aug 2018 15:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Locuitorii din Minsk se plang de zgomotul produs la incarcarea bateriilor autobuzelor electrice.

Instalatiile de incarcare rapida se supraincalzesc, fiind nevoie de ventilatoare puternice, deci zgomotoase.

Asadar, mult zgomot pentru "jucariile" costisitoare, ineficiente si poluatoare (amprenta de carbon a autobuzelor cu baterii e mai mare decat cea a autobuzelor diesel)!!

https://news.tut.by/society/605503.html?crnd=68084


Attachments:
17_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg
17_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg [ 905.95 KiB | Viewed 1386 times ]
19_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg
19_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg [ 654.35 KiB | Viewed 1386 times ]
2_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg
2_elektrobus_15052017_zam_tutby_phsl.jpg [ 978.32 KiB | Viewed 1386 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 14 Sep 2018 09:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
"Autobuzele electrice pentru Varșovia sunt o idee ratată".

Solutia optima? Troleibuzele, cu baterii ce se incarca in timp ce vehiculele circula conectate la reteaua electrica, putand ulterior sa circule 20-40 km fara retea.

http://www.rdc.pl/informacje/slawomir-a ... posluchaj/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 21 Oct 2018 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Sa adaugam costurile uriase cu reciclarea ori distrugerea bateriilor! Inca nestudiat e impactul toxic al litiului, in timpul functionarii bateriilor.

Quote:
Numai pentru producția unei singure baterii pentru un vehicul de doar 500 de kilograme (cele minuscule, precum Smart), este emisă cu 74% mai multă poluare decât în cazul producției unui întreg vehicul pe combustibil (într-o uzină care, la fel, se bazează pe combustibili fosili).

Cu cât capacitatea cilindrică și distanțele parcurse vor fi mai mari, cu atât va fi necesară o baterie mai mare și, implicit, mai multă energie utilizată pentru fabricarea ei. Se va reduce poluarea și zgomotul motoarelor din orașe, dar emisiile se vor concentra în cantități mai mari în alte zone.


https://playtech.ro/2018/masini-electri ... e-baterii/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 31 Oct 2018 14:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Orasul ceh Olomouc are si el un autobuz electric. Acesta nu a circulat... din cauza vantului, ce a deteriorat bateriile aflate pe acoperisul vehiculului.

Se spune ca autobuzul electric ar circula 150 km, intre doua incarcari ale bateriilor. O incarcare lenta dureaza 8 ore iar una rapida 2-3 ore (ENORM!).

https://olomouc.idnes.cz/olomouc-vitr-p ... zpravy_stk


Attachments:
DPMO 501.jpg
DPMO 501.jpg [ 334.89 KiB | Viewed 1122 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Nov 2018 13:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Autobuzele cu baterii se transforma, firesc, in troleibuze IMC!!!

Battery bus = fail => IMC trolleybus, the right solution!!!

LiAZ-6274.

Foto: transphoto.ru


Attachments:
1088295.jpg
1088295.jpg [ 154.18 KiB | Viewed 1047 times ]
1139101.jpg
1139101.jpg [ 286.5 KiB | Viewed 1047 times ]
1163062.jpg
1163062.jpg [ 494.71 KiB | Viewed 1047 times ]
1163061.jpg
1163061.jpg [ 484.92 KiB | Viewed 1047 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jan 2019 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Vehiculele cu baterii nu vor reprezenta e-mobilitatea viitorului!

https://deutsch.rt.com/wirtschaft/82778 ... -nicht-in/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Jan 2019 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Un autobuz electric a luat foc in timp ce isi incarca bateriile, in Edam (Olanda).

Din cauza acestui accident, toate autobuzele cu baterii au fost retrase de pe trasee.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239206/v ... us-in-edam


Attachments:
362417.w1600.r16-9.9afbbf4.q90.jpg
362417.w1600.r16-9.9afbbf4.q90.jpg [ 264.36 KiB | Viewed 914 times ]
362416.w1600.r16-9.4490df5.q90.jpg
362416.w1600.r16-9.4490df5.q90.jpg [ 258.04 KiB | Viewed 914 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Feb 2019 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Exemplu de autobuz electric "ecologic" in Košice.

Este vorba de un midi-autobuz (SOR EBN 10,5), ce foloseste motorina pt. incalzirea salonului, din cauza ca bateriile se descarca prea repede pt. a putea fi folosite si la aeroterme!


Attachments:
51584452_2187102478015298_3892654763036114944_o.jpg
51584452_2187102478015298_3892654763036114944_o.jpg [ 156.01 KiB | Viewed 814 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Feb 2019 12:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Din cele 4 autobuze electrice Skoda 26BB din Trutnov (Cehia), circula doar doua, celelalte doua (unul cu probleme tehnice, celalalt cu probleme la incarcarea bateriilor) fiind inlocuite cu autobuze cu gaz natural comprimat (CNG).

https://zdopravy.cz/v-trutnove-je-docas ... lyn-24068/


Attachments:
Trutnov.jpg
Trutnov.jpg [ 93.44 KiB | Viewed 763 times ]
Trutnov 1.jpg
Trutnov 1.jpg [ 85.44 KiB | Viewed 763 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Mar 2019 09:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Quote:
Und zu guter Letzt ist der Autor für einen Ausbau der E-Mobilität, die schon lange da ist und sich durch ihre Effizienz bewährt hat: Trolleybusse, U- und S-Bahn. Von E-Bussen hält er dagegen nicht viel: Warum, fragt er, sollte ein Bus überall diesen schweren Akku mit sich tragen, wenn er den Strom aus Oberleitungen direkt beziehen kann und für ein paar Kilometer im Notfall auch ein kleiner Sicherheits-Akku reicht?


https://de.sputniknews.com/wissen/20190 ... sackgasse/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 May 2019 09:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Orasul german Sylt are un autobuz electric, Sileo... Bateriile s-au descarcat, mandria a trecut...

https://www.shz.de/lokales/sylter-runds ... 78947.html


Attachments:
23-107330656-23-107330657-1553878041.jpg
23-107330656-23-107330657-1553878041.jpg [ 87.61 KiB | Viewed 480 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 19 May 2019 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Au sosit primele autobuze electrice de 18 m, Irizar ie tram, in orasul francez Amiens. Din prima zi, probleme. Cu bateriile...

Foto: Loïc Beauvisage.


Attachments:
47038721664_1a6242dc33_k.jpg
47038721664_1a6242dc33_k.jpg [ 765 KiB | Viewed 425 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Aug 2019 18:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Hamburg: autobuzele electrice reprezinta costuri mari, multe defectiuni si autonomie mica...
https://www.abendblatt.de/hamburg/artic ... weite.html
...stand prea mult la incarcarea bateriilor in loc sa se afle in trafic, transportand pasageri. In acest caz, e nevoie de solutii alternative, cum ar fi troleibuzele IMC.
https://www.linksfraktion-hamburg.de/di ... sprobleme/


Attachments:
E-Busse.jpg
E-Busse.jpg [ 123.42 KiB | Viewed 397 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 Sep 2019 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Silviu wrote:
Au sosit primele autobuze electrice de 18 m, Irizar ie tram, in orasul francez Amiens. Din prima zi, probleme. Cu bateriile...


Ieri s-a dorit inaugurarea pompoasa a aceluiasi tip de autobuz in Schaffhausen, insa vehiculul cu baterii s-a defectat. Esec previzibil, al naibii de scump!

https://www.toponline.ch/news/schaffhausen/detail/news/pannenstart-fuer-schaffhauser-elektrobus-00119619/


Attachments:
190913_elektrobus_schaffhausen_3.jpg
190913_elektrobus_schaffhausen_3.jpg [ 67.8 KiB | Viewed 384 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Nov 2019 07:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Berlin: proiectul autobuzelor cu baterii, cu incarcare inductiva, dupa o serie de esecuri, si-a dat sfarsitul. 2015-2019.

Costurile de intretinere, de 60.000 euro, sunt uriase chiar si pentru capitala Germaniei. Mai trebuie adaugati cei 25.000 euro necesari pentru repararea statiei de incarcare.

https://www.neues-deutschland.de/artikel/1128442.e-mobilitaet-keine-e-busse-mehr-auf-der-linie.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Nov 2019 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Fiascobuzele, noi victime!

In urma cu 4 ani, au inceput sa circule in Bruges 3 autobuze cu baterii (cu incarcare wireless, prin inductie, precum cele din Berlin, descrise mai sus), pt. care s-au platit 1,5 milioane de euro.

Au circulat doar doi ani, cu probleme in exploatare (circulau doar 7 km apoi trebuiau sa stea la incarcare baterii 12 minute; ulterior s-au defectat sistemele de incarcare ale bateriilor). Acum zac, pur si simplu!

https://www.focus-wtv.be/nieuws/elektrische-bussen-staan-al-2-jaar-stil-brugge


Attachments:
2019-11-20_at_15.10.37.jpeg
2019-11-20_at_15.10.37.jpeg [ 110.19 KiB | Viewed 352 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Dec 2019 10:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Flixbus a testat un autocar chinezesc cu baterii (BYD) pe ruta Mannheim - Frankfurt. Din cauza problemelor tehnice repetate si a timpului indelungat de incarcare a bateriilor, proiectul a fost abandonat.

https://www.kleinezeitung.at/wirtschaft ... lotprojekt


Attachments:
BYD failed.jpg
BYD failed.jpg [ 46.97 KiB | Viewed 340 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 08 Dec 2019 21:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Cei din Trier (Germania) au aruncat milioane de euro pe apa sambetei: cele 3 autobuze cu baterii, Sileo S12, au fost scoase din circulatie. Un autobuz a fost achizitionat in decembrie 2018 si scos din circulatie dupa doua saptamani, din cauza bateriilor proaste, iar celelalte doua au fost achizitionate in primul trimestru al acestui an si retrase din circulatie in luna iulie din cauza problemelor de hardware si software! :twisted: :mrgreen:

http://lokalo.de/artikel/185244/nach-mi ... trobussen/


Attachments:
SWT-STADTBUS.jpg
SWT-STADTBUS.jpg [ 149.64 KiB | Viewed 332 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Dec 2019 07:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Toate cele 53 de autobuze electrice Sileo S12, aflate in cateva orase germane, au fost retrase din circulatie. Cauza: un autobuz electric a luat foc in Burghausen!

Cei din Lübeck au avut doua astfel de fiascobuze, cu probleme la incarcarea bateriilor: in timpul noptii, acestea nu se incarcau complet, neasigurand autonomia de functionare garantata.

https://www.ln-online.de/Lokales/Luebeck/Stadtverkehr-zieht-E-Busse-vorlaeufig-aus-dem-Verkehr
https://www.freiewelt.net/blog/aerger-mit-elektrobussen-10078457/
https://www.pnp.de/lokales/landkreis_altoetting/burghausen/3372266_Nach-Elektrobusbrand-Kritik-von-Unternehmen-und-Feuerwehr.html


Attachments:
electric bus failed in Lubeck.jpg
electric bus failed in Lubeck.jpg [ 82.3 KiB | Viewed 319 times ]
190702-1440-29-73461525-img-1617.jpg
190702-1440-29-73461525-img-1617.jpg [ 68.21 KiB | Viewed 319 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Dec 2019 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
In anul 2017 a fost prezentat cu mare fast, autobuzul electric BKM E433 Vitovt Max Electro (foto 1, 2). Acesta a fost testat in Minsk, Moscova, Sankt Petersburg, Tambov, Chisinau.

Din cauza problemelor cu bateriile slabe, autobuzul electric a fost transformat, in 2019, in troleibuz IMC, BКМ 43303 (foto 3, 4). Va ajunge in Vitebsk.

Foto: transphoto.ru


Attachments:
1060772.jpg
1060772.jpg [ 483.68 KiB | Viewed 302 times ]
1094015.jpg
1094015.jpg [ 339.58 KiB | Viewed 302 times ]
1289051.jpg
1289051.jpg [ 379.76 KiB | Viewed 302 times ]
1289052.jpg
1289052.jpg [ 443.79 KiB | Viewed 302 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jan 2020 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Sankt Petersburg investeste masiv in troleibuze, inclusiv troleibuze IMC si tramvaie. In 2018 a achizitionat si 10 autobuze cu baterii, Volgabus-5270.E0, folosite pt. a inlocui autobuzele diesel de pe traseul 128.

Din cele 10, doar 6 au mai ramas functionale, din care erau folosite 3-5 autobuze zilnic, in restul timpului zacand la incarcat baterii. Alaltaieri au explodat bateriile dintr-o astfel de jucarie periculoasa!

https://m.fontanka.ru/2020/01/10/020/


Attachments:
1225101.jpg
1225101.jpg [ 358.11 KiB | Viewed 287 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Mar 2020 21:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49770
Un articol excelent despre viitorul mijloacelor de transport din Ungaria. Sunt comparatii intre troleibuz, autobuz cu baterii, autobuz hibrid, cu GNC, etc. Solutia corecta: troleibuzul IMC!

Budapesta:
-din cele 20 de midibuze Modulo C68 Electric (ce au costat aproape 4 milioane de HUF, o suma exorbitanta!), doua au fost deja casate. De obicei, circula doar 4 din 18;
-cele 28 de autobuze Volvo 7900A Hybrid (diesel-electrice) ale T&J (subcontractor al BKK) au fost retrase din circulatie;
-cele 20 de autobuze Mercedes Citaro CNG au fost si ele retrase din circulatie.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group