Păi să o iau pe rând. Nu mai citez, am să încerc să dau răspunsuri pentru ultimele şase-şapte postări ale voastre.
1.Motorul despre care se aminteşte (din 1971) era construit la I.A.Braşov, numai că era MAN D2156 HMN8, cu şase cilindri în linie, înclinaţi la 40 grade faţă de verticală, cu cilindreea 10349 cmc, momentul cuplului motor 76 daNm la 1400 rot/min, ce dezvolta 215 CP/158 kW la 2200 rot/min. Nu a fost folosit la echiparea autobuzelor.
Motorul pentru autobuze a fost asimilat la I.A.Braşov mult mai târziu, fiind o licenţă maghiară RABA MAN, cu denumirea I.A.B. D2156 HM81U, cu şase cilindri în linie, orizontali, cu cilindreea 10349 cmc, momentul cuplului motor 71 daNm la 1300 rot/min, ce dezvoltă 192 CP/141kW la 2100 rot/min. Nu a fost folosit la echiparea autocamioanelor şi derivatelor acestora.
Acest motor a avut şi o variantă cu denumirea I.A.B. D2156 MT85U, identică cu motorul precedent, dar avea încorporată o turbosuflantă, dezvoltând astfel 240 CP/175,5 kW. Nici acest motor nu a fost folosit la echiparea autocamioanelor şi a derivatelor acestora.
Toate aceste motoare DIESEL în patru timpi au avut camera de ardere centrală în capul pistonului, erau cu injecţie directă de motorină şi cu formarea şi arderea amestecului după procedeul MAN HM.
În Bucureşti, din câte ştiu eu, nu a existat uzină de motoare, ROMPRIM-ul de care aminteşte Dragoş se numea pe vremea aceea INTREPRINDEREA DE REPARAŢII AUTOVEHICULE BERCENI şi aparţinea de Centrala de Transporturi Auto, până în 1975, când din acest CTA s-a desprins în mod independent Centrala Industrială de Reparaţii Autovehicule, toate fiind subordonate Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor.