TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 25 Oct 2020 03:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 28 Jun 2006 16:20 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
1. Codificarea Roman / Dac/ Rocar este, de multe ori, inconsecventa. De altfel, aceasta este si parerea fostului membru Claudiu din Timisoara
2. Conform manualului de utilizare, prima cifra ar corespunde seriei in timp ce urmatoarele doua indica lungimea aproximativa in metri. Daca in cazul ultimelor 2 cifre, exista, cat de cat, o consecventa, nu acelasi lucru se poate spune despre prima.
3. Pentru ca afirmatiile mele sa nu para nefondate, sa trecem la exemple concrete. Astfel, initial existau trei orientari: midibuz + doua modele de autobuze standard:
A. Orientarea "09". Deja aici se poate observa o mica eroare. Roman 109, avand o lungime de 9515 mm, ar fi putut fi botezat Roman 110
B. Orientarea "11". Lungime: 11365 mm
C. Orientarea "12". Lungime 11780 mm
D. Orientarea "17". Lungime 16565 mm

4. Orientarea "09" a cuprins diferite modele, printre care amintesc "Rocar Montana" si Rocar Satelit" acesta din urma constituind o orientare derivata din "09"
5. Orientarea "11" avut doua derivate
-Rocar 111 RDT-M; liniile generale sunt pastrate;
-Rocar 211 UD. Ei bine, acest model ( o raritate, de altfel) prezinta mai degraba caracteristici ale orientarii "12" decat "11". Ca design, se apropie mai mult de un DAC 112 decat de un Roman 111 / Rocar 111 RDT-M. Dupa cum vad eu, orientarea "11" a fost gandita ca fiind formta din autobuze interurbane; ca urmare, ideea unui autobuz urban de tipul x11 mi se pare un nonsens.
6. Orientarea 12.
6A: Roman 112: aici, codificarea se justifica; lungimea autobuzului e de 11780 mm
6B: DAC 112 UD. Primele modele au aparut prin 1980 iar apoi, din 1985 pana in 1987; dupa 1987a inceput faricarea modelului 112 UDM). Teoretic, codificarea ar fi trebuit schimbata:
-e alta serie
-lungimea e sub 11,5 m (11210 mm dupa Silviu Sintea, 11185 mm dupa Vali Sava)
-a exitat si in varianta interurbana, ceea ce nu mi se pare logic; pentru autobuzele interurbane exista orientarea "11"
6C: Roman 112 RDC. Desi are lungimea de 12000 mm, usa a II-a e asezata chiar in fata rotilor axei B, ceea ce constituie mai degraba o caracteristica a seriei 2 si 4 decat a seriei 1. In plus... autocar, nu autobuz urban. Dupa 1989 mai este folosit ca autobuz interurban
6D: Rocar 212 UD nu stiu sa fi existat
6E: Rocar 312, disponibil in doua variante
-U 312-245, cu motor Euro 1
-U 312-245
este un hibrid (ca sa nu zic caricatura) intre 112 UDM, 111 RDT-M, IK 4 si Rocar de Simon
6F: 412, (Rocar de Simon) disponibil in 3 variante
-412-220
-412-230
-412-260, cel prezent la Cluj
6G: Rocar 512-230. Conform celor spuse de Weeping Eye, modelul respectiv nu ar avea acele ferestre trapezoidale de deasupra axei B, cum au troleibuzele Rocar 512-750
6H: Rocar 812, cunoscut cu numele de Autodromo
7. Orientarea "17". Aceasta este cea mai monotona. Indiferent de modernizarile aduse, codul autobuzelor din orientarea 17 este 117 UD. Autobuzul din Zalau, semnalat de Andras e o raritate si aproape sigur are caroserie de 217 E.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Jun 2017 13:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 104
Mai bine ar fi ca sa gasim cat mai multe poze cu placutele VIN pentru a stabili codificarea autobuzelor.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group