TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 22 Nov 2019 00:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 08:22 
Motorul e produs de RABA, dar e o licenta MAN. Asa ca mai corect ar fi RABA-MAN. Si da, e acelasi motor ca pe Ikarus 260-280 si Autobuzele urbane DAC112 si Roman 112.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 00:46 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
pe IK 4 au fost cel putin doua modele diferite de motoare (D2156HM6V/Y si D2156HM6U). Din pacate nu inteleg ceea ce scrie pe placutele VIN pentru a putea face diferenta intre ele (capacitate cilindrica, putere etc).

Stiu sigur insa ca IK4 a avut cel putin doua tipuri de sasiu fundamental diferite. Cele cu masca frontala 'cu dungi' au avut sasiu profil patrat, mult mai robust, pe cind ultimul lot (cele cu masca precum in poza lui nokia) - venite in perioada '79-'81 au avut sasiu profil U, mult mai fragil.

Cei care au trait vremurile respective poate isi aduc aminte ca multe din autobuze aveau plafonul rupt - in dreptul usii 2 - din cauza ca sasiul lucra in suprasarcina. Pentru cele care au mai supravietuit, montarea tuburilor de gaz a fost lovitura finala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jun 2006 01:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Am regasit azi, (pe DVD-ul pe care l-am primit de la Mario Doro acum cateva luni!! Cred ca ii datorez o lada de bere lui Mario :) ), acea poza cu #611 salvata acum multa vreme de pe forum!!!
Din nefericire, nu cunosc autorul, banuiesc ca e vorba de digital_me.

Image

Se afirma atunci ca poza e facuta in Autobaza Titan... insa... sa privim intai putin autobaza Nordului:
Image

Si apoi Autobaza Titan... vi se pare ca decorul din poza cu #611 si cel cu Autobaza Titan seamana?? Nu e nicio cladire in constructie langa Autobaza Titan si nici nu era la data pozei cu #611!
Image

Daca privim cu atentie langa #611 vedem un autobuz galben-verde:
Image

Si daca privim cu atentie poza cu Autobaza Nordului.... ce vedem? Un Ik4 galben-verde si o cladire in constructie!
Image

Concluzia mea: Poza cu #611 e facuta in Autobaza Nordului. La data pozei existau 2 Ik4 intregi. Insa la 6.05.2006 cand am facut poza Autobazei Nordului... mai era doar Ik4 cel misterios, vopsit in galben-verde. Deci, totusi, unde e #611?? S-a casat? S-a vandut? Un sofer afirma ca #611 ar fi acel Ik4 albastru pozat de Cata la Ploiesti, ceea ce este total fals, acea poza fiind facuta cu mult inaite de poza cu #611.
Concluzie generala: Cel putin la 5.12.2005 existau 2 Ik4 intregi la RATB. Acum mai e vizibil doar unul...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jun 2006 02:01 
Si daca te uiti cu si mai mare atentie in portiunea marita, vei vedea si al doilea IK4 (#611).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jun 2006 11:18 
Daca nu e un utilitar, este 263.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jun 2006 12:48 
Un IK4 8) la P-ta Unrii, in 1975, pe linia 31
Poza luata de aici:
http://www.trolejbus.comernet.pl/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jun 2006 11:50 
Ieri am mers cu IK4-ul alb, asa ca:
Ce mi-a placut la el:
- E mai silentios decat credeam (bine am stat in fata, nu in spate)
- Nu vibreaza caroseria (desi are suspensii pe arcuri foi, nu pe perna de aer)
- Nu simti cand schimba vitezele
- E spatios si mare cat un vapor :D
Ce nu mi-a placut la el:
- Se balanganea inainte si inapoi ca un vapor :lol: (eu am rau de masina si de mare)
- Iuliminarea se face cu beculete ca la "Dac", nu cu neoane...
- Frana de mana e hidraulica, si daca se scurge lichidul... :twisted:

Radiatorul este montat sub sofer, iar ventilatorul de la radiator este actionat hidraulic! :sho


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Jun 2006 16:10 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Nokia, ce numar de parc a avut IK 4 alb inainte si de la ce autobaza a fost ? Nu cumva este fostul 3423 de la Serban-Voda/Ferentari?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 16:36 
Ieri seara intre Simeria si Deva am zarit intr-o curte de langa calea ferata un IK 4 care arata foarte bine si care cred ca inca mai este in serviciu.
Pana m-am dumirit eu ce sa intampla am ratat sa-i fac si o poza.
La intoarcere era mult prea noapte ca sa se mai vada ceva.
Cineva din zona ne poate ajuta cu niste informatii?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Aug 2007 17:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Iata un scurt video cu succesorul ik-4 : Ik-160 (filmat in Polonia ?)

http://www.youtube.com/watch?v=4_AM8ENX ... ed&search=

Iar aici, un video cu Ik-161, filmat in Turcia

http://www.youtube.com/watch?v=cjPnmn9c ... ed&search=


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Aug 2007 14:37 
Acum cateva zile am vizitat incinta unde este garat acest IK4 din Deva.
Este im-pe-ca-bil, am fost teribil de fericit sa dau de el.
Imi doresc tare mult sa reusim cumva sa punem mana pe el, pentru a putea fi expus in cadrul viitorului Muzeu Transira.
Fac un apel la Silviu Sintea si la membrii Asociatiei Transira sa actioneze si sa nu lase sa le scape printre degete aceasta bijuterie.

Un alt IK-4, intr-o stare mult mai precara, dar totusi mult mai buna decat cea a IK-4-urilor Interventii ale RATB am depistat la Drobeta Turnu Severin, pare abandonat si, dupa parerea mea, ar trebui luat si el in calcul, macar pentru piese.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Sep 2007 23:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Mai exista niste topice despre Ik4:
-Autobuze R.A.T.B.: http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1621
-Autobuze particulare din Bucuresti: http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1617


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 16:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Dupa cum se poate vedea si din fotografii, au circulat doua variante de IK 4. Cea importata in 1973-1975 numai pentru Bucuresti avea masca din 6 bare orizontale independente, inscriptia pe centru, deasupra acestora. Cealalta, importata incepand cu 1976, avea masca trapez rotunjit, inscriptia pe masca si semnalizatoare mici dreptunghiulare sub bara.

Dupa 1979, nu s-a mai facut decat un singur import de IK 4, si anume prin 1983, numai pentru Bucuresti. Tot atunci cred ca a venit si celebrul exemplar albastru (IK 105), pe care l-am intalnit initial purtand inscriptia "PROBE", si parca fara insemnele ITB. Banuiesc ca motivul acestui import singular a fost aducerea acelui IK 105, pentru a putea fi studiat mai indeaproape de cei de la "Autobuzul". Se practica pe atunci intens furtul de tehnologie intre asa-zisele "tari infratite" din lagarul comunist. In perioada 1981-1989 nu s-a mai facut nici un alt import de autobuze in Romania, din nici o tara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Nov 2007 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Am descoperit ca ik-4 are caroseria unui autobuz Volvo din anii 60.
Pe aceasta pagina a unui forum yugoslav, veti gasi poze ale modelului original :

http://autobusi.net/forum/YaBB.pl?num=1181814803/30

Tabloul de bord este una dintre schimbarile benefice facute de sarbi cind au fabricat ik-4. Cel de la Volvo are, intre altele, butoanele de comanda a usilor, la stanga. Veti observa si cutia de viteze (semi ?)automatica, ne preluata de ik-4 (avea cutie manuala cu 6 viteze + R)

Pe pagina precedenta a aceluiasi topic, sint si cateva poze cu un ik-105 (eventual un ik-160P, versiunea articulata asamblata in Polonia).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Dec 2007 13:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Doua video de pe Youtube, cu un Ik-160P, in timpul unei excursii cu pasionati polonezi :

http://www.youtube.com/watch?v=PvKOjJDx ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=8SDQaJyaCB0&NR=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Dec 2007 17:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Un asemenea autobuz deteriorat in Polonia pare de neconceput. IK 160 P este, de fapt, un hibrid intre:
-IK 4
-Jelcz

Elementele preluate de la IK 4 sunt, mai ales:
-desiglul interiorului
-amplasarea motorului, acesta gasindu-se chiar in spatele axei A. Dupa cum suna, motorul nu este, cu siguranta Raba D 2156, ci, mai degraba Raba D10. Ascultati cu atentie sunetul motorului si, veti vedea ca sunetul respectiv este foarte asemanator cu cele ala Ikarusurilor 280 cu usi formate din doua elemente (tot pe Youtube se afla si "exemple" cu autobuzele respective).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jan 2009 00:57 
IK4 pe la polonezi.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jul 2009 21:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Este ik-4 VP, probabil o versiune speciala pt Polonia (cum a fost si ik-160, o versiune a lui ik-110 montata in Polonia).

Pe aceasta pagina, veti gasi informatii si poze cu ik-4, ik-110, ik-111 si ik-160 ; precum si cu seriile iesite la inceputul anilor 1990 (ik-103, samd) :

http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=0304&nr=80


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 14:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Reiau mesajul interesant postat in alt topic de dl. Bucsan.
bucsan wrote:
Autobuzul IKARUS IK-4 a fost construit anterior cumpărării licenţelor MAN din Germania. După cumpărarea licenţelor, construcţia lui IK-4 a continuat în paralel cu licenţele MAN, denumite mai întâi IKARUS IK-5, apoi revenind la denumirile germane.

Autobuzul IKARUS IK-4 NU este licenţă VOLVO şi nici licenţă MAN, cum se vehiculează pe alte forumuri.

Primele autobuze de acest tip au fost construite pe şasiu LEYLAND, cu motor LEYLAND (185CP/136kW), având codul G-100.14S BEOGRAD, apoi, pe acelaşi şasiu LEYLAND, dar cu motor VOLVO (208CP/153kW), având codul G-100.15S BEOGRAD.

A nu se uita că în timpurile acelea, LEYLAND şi VOLVO produceau împreună mai multe tipuri de autobuze şi autocare,acestea fiind similare, dar vândute sub ambele denumiri, în funcţie de cumpărător.

Caroseria autobuzului IKARUS IK-4, de tip semiportantă era proiectată în colaborare cu BERLIET, dar se construia integral la IKARUS ZEMUN - Belgrad, mai târziu fiind construită şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).

A urmat echiparea cu cu motorul FAMOS (160CP/118kW), produs în Jugoslavia, pe acelaşi şasiu LEYLAND, având codul G-100.16 BEOGRAD, după care, în sfârşit, apare noul şasiu FAP PRIBOJ, produs în Jugoslavia, la uzinele cu acelaşi nume, echipat cu acelaşi motor FAMOS (160CP/118kW), autobuzul având codul G-80.13 BEOGRAD.

După ce au fost cumpărate licenţele MAN, se vor importa motoarele RABA MAN D2156HM6U (192CP/141kW), cu care vor echipate de acum şi autobuzele IK-4, pe şasiul FAP PRIBOJ. Acestea vor avea codul GP-70.ZAGREB şi GP-70.BEOGRAD.

Din acestea se vor importa şi în România.

A fost construit şi un prototip articulat pe şasiu adaptat FAP PRIBOJ, având codul G3-160.16S BEOGRAD, echipat cu motorul RABA MAN, dar care s-a dovedit a fi nefiabil.

Autobuzele IK-4, indiferent de şasiu, LEYLAND sau FAP PRIBOJ, au avut aceleaşi dimensiuni de gabarit: lungime 12400 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3040 mm.

Diferenţa dintre ele era la ampatament şi console, cele pe şasiu LEYLAND aveau ampatamentul 5540 mm; consola faţă 2570 mm; consola spate 3310 mm, cele pe şasiu FAP PRIBOJ aveau ampatamentul 5400 mm; consola faţă 2760 mm; consola spate 3260 mm.

In atasamente, un Volvo iugoslav care de fapt are imaginea binecunoscuta a lui IK-4.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 14:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Un mic off-topic. Alaturi de cele cateva sute de IK-4 care au circulat in Romania, din care in Bucuresti au fost si din cele cu masca cu dungi orizontale (modelul vechi de pana in 1975), a existat si un singur IK-105, albastru. Acesta era produs in 1980 si a fost adus cu scopul de a fi testat in Romania. Unele surse afirma ca ar fi circulat in teste si pe traseul brasovean spre Poiana Brasov (linia 20). In Bucuresti, l-am vazut doar in 1982 sau 1983 pe linia 105, fiind inmatriculat sub nr. 36-B-3730 si avand numar de parc 1604 la ITB. Nu stiu daca inca de la inceputuri a fost detinut de ITB sau doar dupa incheierea perioadei testelor. Imaginea sa era similara cu aceea din atasamente (al doilea autobuz pare modificat fata de aspectul original). Nu stiu sa existe fotografii cu cel din Bucuresti. A fost singurul IK din Romania de alta culoare decat cea rosie.

Asemanarea caroseriei cu Berliet este si mai evidenta in cazul acestui tip, apropo de cele explicate in mesajul de mai sus.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 18:28 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Citeva informatii/comentarii referitoare la IK-105.

In 1988 am avut ocazia sa discut cu soferul care a preluat unicatul 1604 de la inceputurile sale in ITB si - conform declaratiilor lui - autobuzul a fost livrat in Resita, de unde l-a condus spre Bucuresti.

Nu garantez autencitatea acestei povesti, insa - tinind cont ca era destul de in virsta (de altfel s-a pensionat la scurt timp dupa conversatia noastra - cred ca declaratiile sale erau adevarate.

Autobuzul a fost produs in 1980 si - conform seriei de sasiu - a fost dintre primele (serie sasiu 0070 / serie caroserie 0071) de acest tip.

1604 era identic - frontal - cu imaginea IK-105 B, din fata.jpg. Avea (la vremea respectiva) chiar si mastile negre pentru farurile de ceata ca in imagine, inscriptionate "Ikarus".

Lateral insa, 1604 era identic cu IK-4 (nu avea trape de acces precum in imaginea IK-105, lateral-stanga.jpg).

Lampile spate aveau design-ul similar celor de la DAC-112 (generatiile 1987-199x), cu blocuri de lumini independente, plasate jos. Nu tin minte daca avea inscriptia IK 105 si pe panoul din spate.

In ultimii ani, parbrizul prezenta o fisura destul de ampla, insa - din cauza ca era un exemplar izolat - nu s-a putut inlocui. Din fericire, nu s-a apelat la o adaptare.

Am avut sansa (unica) de a obtine placuta VIN a lui 1604 de la ultimul sofer (fotografie postata in forum), cu putin timp inainte de a fi radiat (Octombrie, 1991). Ulterior, autobuzul a fost vindut si a trecut printr-un RK ce i-a modificat radical aspectul.

Comparind tipul de sasiu cu al altor autobuze IK 4(R), am observat ca IK-105 a avut acelasi tip de sasiu (V017). Motorul a fost tip D2156HM6 V/Y, similar cu cel de pe autobuzele IK-4 (IK4-R au avut - conform placutelor VIN pe care le am - D2156HMU).

Bordul era destul de primitiv (mult mai rudimentar decit la IK4) construit din placaj/melaminat acoperit cu vinilin si prins in suruburi evidente. Design-ul insa era complet diferit, mult mai "aerisit' si bazat pe linii drepte, extins pe verticala si orizontala. Tind sa cred ca, fiind dintre primele exemplare, era inca la stadiu de prototip. Instrumentele de bord erau identice cu cele de la IK-4 (2 ceasuri mari, vitezometru + ceas combinat pentru nivel combustibil/tensiune/etc. si 2 ceasuri mici pentru presiune in instalatia de frinare + ??). Butoanele pentru pornire/oprire/actionarea usilor erau identice cu cele de IK-4, insa asezate in plan orizontal.

Din ceea ce imi amintesc, ultima bancheta dubla spate era diferita ca montaj/aspect, ceea ce ma face sa cred ca si 1604 a fost initial livrat cu cabina pentru taxator (ceea ce ar explica faptul ca la numarul de locuri jos este indicat 21+2, la fel ca la toate celelalte IK-4 despre care am informatii).

Stiu sigur ca IK-4 611 a fost livrat cu cabina taxatoare (am vazut-o inca instalata in 1990 cind am avut ocazia sa-l studiez in detaliu).

Volanul era alb, cu trei spite, identic cu cel din imaginea IK-105 B, din fata.jpg..

Inclin sa dau crezare zvonurilor vremii, conform carora 1604 a fost livrat ca autobuz de test pentru viitoarele contracte dintre Romania si Yugoslavia.

Din ceea ce imi amintesc, 1604 a trecut printr-o revopsire (inclusiv partial interioara), insa melaminatul interior, podeaua si scaunele au ramas originale pina la radierea din inventarul ITB.

Autobuzul a rulat numai pe linii speciale sau marginase (125, 142, rar 300 sau 127 si pe 232 in ultimii sai ani), asa ca e greu de spus cum s-ar fi comportat in conditii de trafic intens de calatori similar celui la care a fost supus IK-4.

Experienta IK-105 in ITB a fost frumoasa, unica si enigmatica...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 21:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
1689 wrote:
Am avut sansa (unica) de a obtine placuta VIN a lui 1604 de la ultimul sofer (fotografie postata in forum), cu putin timp inainte de a fi radiat (Octombrie, 1991). Ulterior, autobuzul a fost vindut si a trecut printr-un RK ce i-a modificat radical aspectul.


Ăsta? (Foto: Cătălin Ghiţă)
Attachment:
il02tlc_p1080448_262.jpg


A rezistat până la sfârşitul lui 2008. Bine, diverse rămăşiţe s-ar putea să mai fie prin garaj, dar şi când circula şi m-am dus la Urziceni după el (şi alte autobuze - Dac 112, Dac 117, Rocar Montana şi 111 RDTM), m-am trezit că mă urmăreşte proprietarul lor până la capătul străzii să se asigure că nu fac poze. Aşa-mi trebuie dacă întâi vorbesc şi pe urmă fac poze... de atunci m-am învăţat minte.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 21:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Sau poate http://s304.photobucket.com/user/bucure ... 6.jpg.html deşi la vremea respectivă mi-a părut un Rocar Montana modificat... acum parcă mi se pare prea lung pentru un Montana.

Ca şi cel de mai sus, aparţine aceleiaşi firme din Urziceni, Locmar. Au dat faliment în 2008, probabil totul a fost executat silit, dar dacă a mai rămas ceva, chiar şi pe post de magazie, ar putea fi în garajul lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 22:29 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Comparind poza frontala a IK-105 cu imaginile postate, inclin sa cred ca e mai repede vorba de prototipuri Rocar... Nu regasesc nimic din forma originala. Geamurile frontal-laterale coboara mult mai jos, toate geamurile laterale sint mult mai mari, parbrizul e mult mai mare comparat la scara...

Toate modificarile sint posibile, dar e greu de crezut ca cineva, in 1991, ar fi investit atitia bani sa modifice atit de major un autobuz (fie acesta si IK-105), cind se puteau gasi altele mult mai ieftin.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Fri 19 Jun 2015 10:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Dac 112 UDM de la aceeaşi firmă:
Image

E clar că modificările sunt făcute ,,în regie proprie". Rămâne, totuşi, întrebarea ce model sunt autobuzele din mesajele anterioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Fri 19 Jun 2015 17:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Dr2005 wrote:
E clar că modificările sunt făcute ,,în regie proprie". Rămâne, totuşi, întrebarea ce model sunt autobuzele din mesajele anterioare.
Modificarile nu respecta nici cele mai elementare norme tehnice si de siguranta a pasagerilor. RAR, ARR ce pazesc? Fiecare isi face masina cu care circula pe drumuri publice dupa cum vrea muschii lui?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Sat 20 Jun 2015 23:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Nu mai are ce să păzească, pentru că vehiculele nu mai există din 2008. Pe de altă parte, dacă MAZurile din Constanţa trec ITP-ul, autobuzele Locmarului chiar nu ar fi trebuit să aibă probleme (măcar nu aveau şasiurile rupte ca MAZurile).
Curios cum acţionează RAR acum şi trage la gard majoritatea Romanurilor şi a altor maşini româneşti din generaţia lor, în vreme ce microbuzele de maxi-taxi sunt complet ocolite, la fel şi hârburile aduse la mâna a 2a sau a 3a de prin restul Europei.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Sun 12 Jul 2015 02:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Quote:
Sau poate http://s304.photobucket.com/user/bucure ... 6.jpg.html deşi la vremea respectivă mi-a părut un Rocar Montana modificat... acum parcă mi se pare prea lung pentru un Montana.


Pare a fi un Roman 112 RDT-S "tunat" într-o manieră care sfidează orice bun-simţ.

Revenind la topic. În Cluj îmi aduc aminte de un Ik-4 vopsit în albastru, sper să nu îmi joace feste memoria. Avea numărul de parc 296 şi circula pe fosta linie 6, (strămoşul liniei 22). ceea ce nu pot spune este dacă aparţinea "subgrupei" cu bare orizontale sau celei cu "trapez".

Legat de stopuri. Ik4-urile clujene aveau 3 tipuri de stopuri:

1. formate din 3 elemente distincte, aşezate unul sub altul, dar nu echidistante; elementul inferior era, considerabil, mai depărtat, exemplu: 298 (număr reatribuit; înainte fusese 308); suna urât de tot

2. fusiforme, (dacă ţin bine minte) cu semnalizatorul în mijloc; similare - oarecum, TV-urilor; parcă 311-le avea aşa ceva

3. dreptunghiulare - similar DAC-urilor; exemplu: 313-le


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Sun 12 Jul 2015 15:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
Ceea ce nu pot spune este dacă aparţinea "subgrupei" cu bare orizontale sau celei cu "trapez".
Cu bare orizontale au existat doar in Bucuresti, fiind vorba de cele fabricate in anii 1973-1975, cand nu s-au livrat altor orase din Romania.
OAB wrote:
Legat de stopuri. Ik4-urile clujene aveau 3 tipuri de stopuri:

1. formate din 3 elemente distincte, aşezate unul sub altul, dar nu echidistante; elementul inferior era, considerabil, mai depărtat, exemplu: 298 (număr reatribuit; înainte fusese 308); suna urât de tot

2. fusiforme, (dacă ţin bine minte) cu semnalizatorul în mijloc; similare - oarecum, TV-urilor; parcă 311-le avea aşa ceva

3. dreptunghiulare - similar DAC-urilor; exemplu: 313-le
Pana in 1976 inclusiv, au fost prevazute din fabricatie cu lampi independente rotunde, pentru ca in 1979 sa primeasca lampi dreptunghiulare combinate, asemanatoare cu cele de la DAC-uri. Despre varianta fusiforma nu mai am amintiri sigure, posibil sa fi fost doar o mestesugareala locala sau sa fi fost din fabricatie la seriile livrate in 1978. La Roman 112 UD si DAC-Romania 112E s-au folosit lampi fusiforme tip TV in 1977-78.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Mon 20 Jul 2015 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Quote:
Despre varianta fusiforma nu mai am amintiri sigure, posibil sa fi fost doar o mestesugareala locala sau sa fi fost din fabricatie la seriile livrate in 1978.


A se vedea IK-4 din faţă. Cel din spate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group