TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 24 Sep 2020 12:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 214 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: Wed 17 Dec 2014 09:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50006
Momente din constructia barajului de la Vidraru.

Foto: Viorel Simionescu.


Attachments:
Vidraru.jpg
Vidraru.jpg [ 177.13 KiB | Viewed 10426 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Jan 2015 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50006
Eforie Nord.


Attachments:
Eforie Nord.jpg
Eforie Nord.jpg [ 62.52 KiB | Viewed 10283 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Jan 2015 21:51 
Offline

Joined: Thu 28 Oct 2010 13:40
Posts: 25
Autobuz din România în Lublin. Dată necunoscută. Foto Wojciech Turżański.


Attachments:
9025900.jpg
9025900.jpg [ 146.4 KiB | Viewed 10384 times ]
9026900.jpg
9026900.jpg [ 154.85 KiB | Viewed 10384 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jan 2015 16:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50006
Venus, Hotel Egreta.


Attachments:
Hotel Egreta.jpg
Hotel Egreta.jpg [ 49.23 KiB | Viewed 10792 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jan 2015 20:09 
Nadhob wrote:
Autobuz din România în Lublin. Dată necunoscută. Foto Wojciech Turżański.
FIAT 306/3 ORLANDI, frate bun, de şasiu şi mecanică, cu FIAT 306, postate în acest topic de Silviu şi de Brassovia, dar mai tânăr.
    FIAT 306 este construit integral la uzinele FIAT din Torino, începând cu 1962. La ONT a ajuns cam prin 1964-1965.
      FIAT 306/3 ORLANDI este carosat pe acelaşi şasiu, de ORLANDI SpA din Modena, începând cu anul 1967. În fotografia postată aici este o caroserie cu calandrul iniţial, cele ce au venit la ONT, prin 1971-1972 au calandrul modificat.
        Ambele au o lungime de 11,1 m, ampatament de 5,8 m şi o capacitate de 62 locuri în varianta autocar standard.
          Ambele sunt echipate cu motor Diesel tip O.M. FIAT, cu 6 cilindri în linie, vertical, amplasat transversal, în consola spate, având 137 kW, 187 CP.


          Attachments:
          1962_FIAT 306.jpg
          1962_FIAT 306.jpg [ 70.61 KiB | Viewed 10787 times ]
          1967_FIAT 306.3 ORLANDI.jpg
          1967_FIAT 306.3 ORLANDI.jpg [ 78.38 KiB | Viewed 10787 times ]
          Top
            
           
           Post subject: Re:
          PostPosted: Wed 21 Jan 2015 20:23 
          Brassovia wrote:
          Au existat foarte multe astfel de autocare, ale ONT Carpati, aduse in anii 60. ...., Fiat 308-Orlandi, ....
            FIAT 308 ORLANDI, şasiu şi mecanică FIAT, carosat de ORLANDI SpA din Modena, începând cu anul 1971. A ajuns la ONT după 1972.
              Lungime 9,5 m, ampatament 4,3 m şi o capacitate de 46 locuri în varianta autocar standard. Echipat cu motor Diesel tip O.M. FIAT , cu 6 cilindri în linie, vertical, amplasat transvesal, în consola spate, având 106 kW, 145 CP.


              Attachments:
              1971_FIAT 308 ORLANDI.jpg
              1971_FIAT 308 ORLANDI.jpg [ 61.05 KiB | Viewed 10785 times ]
              Top
                
               
              PostPosted: Wed 28 Jan 2015 07:37 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Arad, Hotel Parc.


              Attachments:
              Hotel Parc.jpg
              Hotel Parc.jpg [ 105.85 KiB | Viewed 10713 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sun 01 Feb 2015 10:15 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Mănăstirea Golia.

              Broșura: Iași - Ghid comercial turistic. Anii '70-'80.

              Sursa: http://sanuuitam.blogspot.ro/2014/07/di ... vei-2.html


              Attachments:
              Iasi.jpg
              Iasi.jpg [ 324.52 KiB | Viewed 10677 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Tue 17 Feb 2015 07:44 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Poiana Brasov.


              Attachments:
              Poiana Brasov.jpg
              Poiana Brasov.jpg [ 125.97 KiB | Viewed 10595 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Tue 17 Feb 2015 19:12 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3352
              Silviu wrote:
              Poiana Brasov.
              E in schema tipica a autocarelor Ikarus de la "Sovtransavto". Cu ele veneau turistii din republicile sovietice. Va dati seama ca erau fiabile, daca se incumetau la mii de km pe drumurile pline de hartoape de atunci.


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Fri 13 Mar 2015 07:21 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Baile Herculane.


              Attachments:
              Baile Herculane.jpg
              Baile Herculane.jpg [ 469.57 KiB | Viewed 10443 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Thu 26 Mar 2015 15:29 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Bucuresti.


              Attachments:
              Bucuresti Skoda.jpg
              Bucuresti Skoda.jpg [ 76.98 KiB | Viewed 10377 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Wed 22 Apr 2015 16:47 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Bucuresti - Ploiesti cu autobuzele CFR-ului.

              Sursa foto: https://www.facebook.com/pages/Calatori ... 31?fref=nf


              Attachments:
              autobuz al CFR.jpg
              autobuz al CFR.jpg [ 116.82 KiB | Viewed 10280 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Wed 22 Apr 2015 17:55 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3352
              Silviu wrote:
              Bucuresti - Ploiesti cu autobuzele CFR-ului.

              Sursa foto: https://www.facebook.com/pages/Calatori ... 31?fref=nf

              In fosta autogara centrala CFR din Piata Victoriei, Bucuresti. Pe fundal, Palatul Functionarilor Publici (distrus in razboi).


              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Thu 11 Jun 2015 20:11 
              Offline
              User avatar

              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
              Posts: 50006
              Hotel Bucuresti.

              Foto: Viorel Simionescu.


              Attachments:
              Hotel Bucuresti.jpg
              Hotel Bucuresti.jpg [ 69.53 KiB | Viewed 10051 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 22:06 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3352
              Un microbuz din import, ce inca mai putea fi vazut prin Romania la inceputul anilor 70. Roata de rezerva isi avea locul pe bot. Nu am fost din pacate atent la momentul potrivit sa retin ce tip era. In atasament - parcat impreuna cu "tovarasii de drum" mai mari, TV 2-R si TV 1 (imagine 1965).

              Isi mai aduce aminte cineva despre ce e vorba? A fost si in dotarea IRTA acest vehicul?


              Attachments:
              Autobuz mic XXX.jpg
              Autobuz mic XXX.jpg [ 125.02 KiB | Viewed 9981 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 22:26 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3352
              Brassovia wrote:
              Isi mai aduce aminte cineva despre ce e vorba? A fost si in dotarea IRTA acest vehicul?
              Si un alt tip de autobuz de mici dimensiuni, dar diferit fata de precedentul (nu are fata inclinata). Este al patrulea din stanga, intre Skoda 706-RO si TV 2-R. Primele din stanga sunt TV 1.

              Nici pe acesta nu sunt in stare sa-l identific, dar cert este ca era al IRTA, altfel nu avea ce sa caute in autogara (1962, Brasov).


              Attachments:
              Autobuz mic YYY.jpg
              Autobuz mic YYY.jpg [ 128.28 KiB | Viewed 9976 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 20 Jun 2015 23:02 
              Poate aşa ceva? Caroserie construită de IRTA pe şasiu ZIS-150 sau pe şasiu SR-101.
                Până au apărut primele MŢD-uri şi primele TV-1, ele duceau greul autotransportului interurban.


                Attachments:
                caroserie IRTA pe şasiu ZIS-150 sau şasiu SR-101.jpg
                caroserie IRTA pe şasiu ZIS-150 sau şasiu SR-101.jpg [ 44.81 KiB | Viewed 9970 times ]
                Top
                  
                 
                PostPosted: Sat 20 Jun 2015 23:09 
                Offline

                Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                Posts: 3352
                bucsan wrote:
                Poate aşa ceva? Caroserie construită de IRTA pe şasiu ZIS-150 sau pe şasiu SR-101.
                  Până au apărut primele MŢD-uri şi primele TV-1, ele duceau greul autotransportului interurban.
                  Posibil, dar parca totusi in imagine este ceva de dimensiuni si mai mici. Din pacate, calitatea tiparului este infecta. Ma gandeam ca o fi un "Nysa" polonez, tip pe care demult il suspectez ca ar fi circulat si in transportul in comun din Romania (trasee dificile, inainte de aparitia lui TV 7). In atasament, un supravietuitor.


                  Attachments:
                  Nysa N59M (old-timer Cracovia).jpg
                  Nysa N59M (old-timer Cracovia).jpg [ 92.31 KiB | Viewed 9969 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Mon 22 Jun 2015 18:41 
                  Nu, nu poate fi NYSA.
                    Argumentele mele sunt:
                      -TV-1 avea înălţimea 2920 mm, TV-2 şi ŠKODA aveau înălţimea 2950 mm. Microbuzul NYSA avea înălţimea 1955 mm. În fotografie se vede clar că diferenţa de înălţime dintre ele nu are cum să fie de aproape 1 metru.
                        -În anul 1958 demarează în România producţia de microbuze TV-3, motiv pentru care nu văd importul microbuzelor NYSA.
                          -Legat de acest lucru, nu îmi amintesc să fi văzut microbuze NYSA la IRTA.
                            Microbuzele NYSA s-au exportat masiv în Ungaria, care nu avea producţie de microbuze, în Cehoslovacia, care nu a avut decât o producţie sporadică de microbuze tip TATRA şi în Germania de Est, care nu începuse încă producţia de microbuze BARKAS. Au mai fost exportate în Bulgaria, Uniunea Sovietică, dar şi în ţări din Africa şi Asia.
                              Microbuzele NYSA au fost fabricate la uzinele ZSD din oraşul Nysa, începând cu anul 1957, iar microbuzele ZUK au fost fabricate la uzinele FSC din oraşul Lublin, începând cu anul 1958. Ambele tipuri erau concepute pe platforma autoturismului WARSZAWA M20 (licenţa sovietică GAZ M20 POBEDA), păstrând ampatamentul de 2700mm, echipate iniţial cu motor OTTO de 51 kW/70 CP şi cilindree de 2112 cmc.


                              Attachments:
                              1957_NYSA N-57_a.jpg
                              1957_NYSA N-57_a.jpg [ 37.51 KiB | Viewed 9923 times ]
                              1957_NYSA N-57_b.jpg
                              1957_NYSA N-57_b.jpg [ 33.04 KiB | Viewed 9923 times ]
                              1958_ZUK A-07_a.jpg
                              1958_ZUK A-07_a.jpg [ 43.96 KiB | Viewed 9923 times ]
                              1958_TV-3M_a.jpg
                              1958_TV-3M_a.jpg [ 40.73 KiB | Viewed 9923 times ]
                              Top
                                
                               
                              PostPosted: Tue 23 Jun 2015 01:21 
                              Offline

                              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                              Posts: 3352
                              bucsan wrote:
                              Nu, nu poate fi NYSA. Argumentele mele sunt: -TV-1 avea înălţimea 2920 mm, TV-2 şi ŠKODA aveau înălţimea 2950 mm. Microbuzul NYSA avea înălţimea 1955 mm. În fotografie se vede clar că diferenţa de înălţime dintre ele nu are cum să fie de aproape 1 metru.
                              Asa este, diferenta de inaltime este mult mai mica si foarte probabil acel autobuz este o carosare IRTA, asa cum ati mentionat initial. Acele autobuze aveau un nume al lor, de tip, de model? Oare sub ce nume erau inmatriculate? Inca din 1948 circulau la Brasov primele autobuze carosate de Atelierele RATA Tg. Mures, cu motor ZIS, foarte probabil cu caroserii rotunjite in genul celor antebelice. Apoi au aparut unele care nu erau nici ele inca monovolum cu post de conducere avansat, ci semanau cu ZIS-150 Aremkuz sau Praga RND. In atasament e ceva de acest gen. In fine, mai tarziu au aparut caroserii mai evoluate cu post de conducere avansat. Or fi fost inmatriculate sub numele autosasiului (ZIS, SR) sau a atelierelor de carosare (viitoarele IRA)?

                              Nu mai am clar in memorie, dar o cantitate foarte mica de microbuze Nysa imi pare ca a existat pe la diverse intreprinderi, sau poate chiar la ONT. Un model mai nou, Nysa 522, a existat sigur si ca vehicul de ambulantza in Romania.


                              Attachments:
                              Autobuz IRTA (foto 1957).jpg
                              Autobuz IRTA (foto 1957).jpg [ 70.66 KiB | Viewed 9905 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sat 27 Jun 2015 16:18 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Bucuresti, Sala Palatului.


                              Attachments:
                              Bucuresti - Sala Palatului.jpg
                              Bucuresti - Sala Palatului.jpg [ 80.59 KiB | Viewed 9811 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:49 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 321
                              Location: Timisoara
                              Lugoj


                              Attachments:
                              lugoj.jpg
                              lugoj.jpg [ 143.47 KiB | Viewed 9551 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:51 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 321
                              Location: Timisoara
                              Muntii Fagaras - Bilea Cascada


                              Attachments:
                              muntii fagaras - bilea cascada.jpg
                              muntii fagaras - bilea cascada.jpg [ 155.66 KiB | Viewed 9550 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:55 
                              Offline

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                              Posts: 321
                              Location: Timisoara
                              Satu Mare


                              Attachments:
                              satu mare.jpg
                              satu mare.jpg [ 156.29 KiB | Viewed 9548 times ]
                              satu mare-1.jpg
                              satu mare-1.jpg [ 139.99 KiB | Viewed 9548 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 13:43 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Oradea.


                              Attachments:
                              ITA Oradea.jpg
                              ITA Oradea.jpg [ 62.96 KiB | Viewed 9485 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:27 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Iernut.


                              Attachments:
                              Iernut.jpg
                              Iernut.jpg [ 239.14 KiB | Viewed 9463 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:27 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Drobeta Turnu Severin.


                              Attachments:
                              BTT Mehedinti.jpg
                              BTT Mehedinti.jpg [ 64.95 KiB | Viewed 9463 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Wed 19 Aug 2015 20:32 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Slobozia.


                              Attachments:
                              Slobozia.jpg
                              Slobozia.jpg [ 104.71 KiB | Viewed 9460 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              PostPosted: Mon 24 Aug 2015 12:11 
                              Offline
                              User avatar

                              Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                              Posts: 50006
                              Bucureşti, anul 1949.


                              Attachments:
                              R.A.T.A. Bucuresti.jpg
                              R.A.T.A. Bucuresti.jpg [ 92.92 KiB | Viewed 9375 times ]
                              Top
                               Profile  
                               
                              Display posts from previous:  Sort by  
                              Post new topic Reply to topic  [ 214 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

                              All times are UTC + 3 hours


                              Who is online

                              Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                              You cannot post new topics in this forum
                              You cannot reply to topics in this forum
                              You cannot edit your posts in this forum
                              You cannot delete your posts in this forum
                              You cannot post attachments in this forum

                              Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group