TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 27 Oct 2020 07:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 20 Mar 2010 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50116
Ideea folosirii autobuzelor cu gaz in Romania s-a nascut la Tirgu Mures in anul 1982, prezentarea oficiala facandu-se la Targul International Bucuresti, un an mai tirziu. Se remarca somitatile muresene, una fiind Ioan Vasluianu, viceprim-secretar al judetului, vicepresedinte al Consiliului Judetean, dupa Revolutie.

Chiar si camioanele au suportat tuburile cu gaz metan, adevarate bombite.

Roman 111 nu am vazut sa fi avut aceste tuburi cu gaz si nici Skoda Karosa. In rest, aproape tot ce misca in Romania, functionau cu gaz metan.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 52.05 KiB | Viewed 6311 times ]
2.jpg
2.jpg [ 69.19 KiB | Viewed 6310 times ]
3.jpg
3.jpg [ 81.88 KiB | Viewed 6311 times ]
4.jpg
4.jpg [ 54.36 KiB | Viewed 6310 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 20 Mar 2010 20:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Silviu Sintea wrote:
... si nici Skoda Karosa. In rest, aproape tot ce misca in Romania, functionau cu gaz metan.
Skoda Karosa SM 11 a avut probleme mari in Romania, datorita suprasarcinii repetate incovoindu-se sasiul si caroseria. Probabil de aceea nici macar nu s-a luat in considerare rachetarea lor. O caroserie care isi modifica forma de la o zi la alta nu era un bun suport pentru "bombite". Oricum, teoretic ar fi trebuit sa existe acceptul producatorilor, pentru ca modificarile sa fie legale. La Brasov s-a evitat cu desavarsire rachetarea vreunui vehicul de import.

Dupa cum se observa, au fost dotate cu butelii si unele autobuze TV 20, care erau atunci (1982-83) aproape disparute din peisajul romanesc. Se vede ca erau pastrate motoarele originale, tip SR-211. Oare cum se impacau motorul pe benzina cu gazul metan?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 00:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
1. Conform celor afirmate de userul Andras (DM), autobuzul TV din imagine a venit la expozitie utilizand doar benzina. Cand a fost scris mesajul respectiv, nu stiam ca echiparea TV-urilor cu motor diesel era ocazionala si, ca urmare, ma miram de ce zice de motor cu benzina.
2. La Cluj, tin minte ca s-au rachetat:
-IK 4 (2 butelii)
-RD 112 (2 butelii)
-Ikarus 280 (3 butelii)
-DAC 117 UD cu 4 usi (3 butelii)
-DAC 117 UD cu doua usi (4 butelii: 2 pe segmentul A, 2 pe segmentul B; nu stiu cum rezistau conductele care legau buteliile de pe tractor de cele de pe ramorca avand in vedere miscarile ample ale remorcii
In legatura cu SM 11, nu imi aduc aminte daca au existat butelii pe acestea sau nu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Sep 2010 20:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50116
Primele autobuze cu gaz din Romania au fost TV-urile 20, apoi Roman 112, la Targu Mures.

In imagine un autobuz TV 20 din Satu Mare, fotografie a d-lui Bogdan Ciurica de la Transurban Satu Mare, sufletul introducerii troleibuzelor in acel frumos oras.


Attachments:
transurban.jpg
transurban.jpg [ 53.61 KiB | Viewed 5908 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Nov 2014 16:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50116
Autobuz articulat cu butelii si pe remorca...n-am vazut asa ceva.

Foto in Bod: http://www.fortepan.hu/


Attachments:
fortepan_47176.jpg
fortepan_47176.jpg [ 2.13 MiB | Viewed 3789 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Nov 2014 19:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Silviu wrote:
Autobuz articulat cu butelii si pe remorca...n-am vazut asa ceva.
Ba chiar asa erau unele dintre ele, vorbim despre ITA. Ca sa le-ajunga gazul la drum lung... :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Nov 2014 09:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50116
Am tot scormonit prin memorie, dar nu mi-aduc aminte ca autobuzele apartinand ITA sa fi avut butelii cu gaz. Nu in judetele Sibiu si Mures, de exemplu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Nov 2014 14:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3351
Silviu wrote:
Am tot scormonit prin memorie, dar nu mi-aduc aminte ca autobuzele apartinand ITA sa fi avut butelii cu gaz. Nu in judetele Sibiu si Mures, de exemplu.
Este vorba de traseele din zona periurbana, care practic erau asemanatoare ca exploatare cu cele interioare locale. Bineinteles ca autobuzele de lung parcurs nu aveau butelii. La Brasov, statia de incarcare cu gaz a Autobazei 2 calatori ITA a fost construita si a functionat ani de zile in extremitatea vestica a platformei Autogarii 3, intre Str. Harmanului si pachetul de linii feroviare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Nov 2014 14:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50116
La nici un autobuz ITA din jud. Sibiu si Mures nu am vazut tuburi de gaz, deci nici la traseele de scurt parcurs.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group