TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 22:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze MAZ
PostPosted: Wed 11 May 2011 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Propun inceperea unei discutii despre uzina MAZ din Minsk, Belarus, deoarece gasim multe autobuze de acest fel in multe dintre orasele Romaniei, cum ar fi Constanta, Brasov, Galati, Iasi, Pitesti, Targu-Mures. Voi incepe eu aceasta discutie, printr-un scurt istoric:

In 1992, se da startul productiei de autobuze in uzina MAZ, autobuzele respective fiind produse sub licenta Neoplan. Primul autobuz iesit pe poarta fabricii a fost modelul MAZ 101 (imi pare rau ca nu am putut gasi poze cu acest tip de autobuz, mi-ar fi placut sa-l vad si eu). In 1999, incepe productia de autobuze MAZ 103, pe care le gasim si astazi in multe orase ale patriei.

In prezent, MAZ se ocupa cu fabricarea autobuzelor, autocarelor, midibuzelor, troleibuzelor si camioanelor. Printre cele mai importante modele de autobuze produse de MAZ, se numara:
-MAZ 103
-MAZ 104
-MAZ 105
-MAZ 107
-MAZ 203

Mentionez ca daca exista pe forum membri care stiu mai multe despre istoricul uzinei, pe parcursul discutiei ce va urma, putem sa il dezvoltam.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2011 22:02 
Sa nu uitam de MAZ 205..un frumos autobuz articulat.Poza este preluata de pe www.google.ro


Attachments:
maz.205.minsk.7ekt2488.20091007.pa073968.500_969[1].jpg
maz.205.minsk.7ekt2488.20091007.pa073968.500_969[1].jpg [ 54.42 KiB | Viewed 12905 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 May 2011 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Am si eu o curiozitate: modelul MAZ 205 are, asemenea lui MAZ 105, rotile axei C neorientabile pe rotile axei B?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 May 2011 20:19 
Istoria uzinelor MAZ (МИНСКИЙ АВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД) din oraşul Minsk începe în anul 1947 cu construcţia de autocamioane. Deşi suntem la secţiunea "Autobuze", voi face o scurtă trecere în revistă a anilor 1947-1950 şi 1950-1965 şi numai a primului tip de autocamion produs aici. După sfârşitul celui de al doilea război mondial, multă tehnică de luptă americană primită de Armata Roşie în cadrul planului de ajutor de război, rămâne pe teritoriul Uniunii Sovietice. În acest context, în oraşul Iaroslavli, din actuala Rusie, la uzinele IaAZ (ЯРОСЛАВСКИЙ АВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД) care producea autocamioane, autobuze şi troleibuze încă din anul 1925 (printre care cunoscutele troleibuze IaTB-1, IaTB-2 şi IaTB-3), intră în producţie, începând din anul 1947 autocamionul IaAZ-200, copie fidelă a autocamionului GENERAL MOTORS GMC-803. El este echipat cu motorul pe benzină IaMZ-M204, produs la uzinele, tot din oraşul Iaroslavli, IaMZ (ЯРОСЛАВСКИЙ МОТОРНЫЙ ЗАВОД), care, de asemenea, era o copie fidelă a motorului GENERAL MOTORS GMC-4-71. În cursul anului 1950, prin Decret al Sovietului Suprem al Uniunii Sovietice, vechile ateliere de reparaţii de autovehicule din oraşul Minsk, se vor transforma în uzinele MAZ (МИНСКИЙ АВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД). Întreaga linie de fabricaţie a autocamionului IaAZ-200 va transferată aici, iar autocamionul va fi redenumit MAZ-200, păstrându-şi codul numeric. Producţia sa şi a derivatelor sale, a continuat până în anul 1965. Diferenţa dintre ele constă în două lucruri care se pot observa foarte uşor. La autocamionul IaAZ-200, emblema, care este un bizon, este montată pe capota motorului, iar grila radiatorului este orizontală. Uzinele din Minsk păstrează emblema reprezentând un bizon, dar la autocamionul MAZ-200 este montată pe părţile laterale ale capotei motorului, iar grila radiatorului este verticală.
    Autocamioanele MAZ şi derivatele sale, se produc şi azi şi sunt apreciate pentru rezistenţa şi fiabilitatea lor.
Ca un fapt divers, echipa de raliuri a uzinelor MAZ poartă cu mândrie pe caroseria autocamionului său emblema reprezentând bizonul. Autocamionul de raliuri, bazat pe autoşasiul de serie MAZ-5309 are tracţiune integrală (4x4), iar motorul său dezvoltă nu mai puţin de 800 CP şi poate atinge o viteză maximă de 160 km/oră. MAZ vizează o participare la raliul DAKAR de anul viitor, intrând în competiţie directă cu campionii ruşi de la KAMAZ. Autocamionul însoţitor de intervenţii al echipei este bazat pe autoşasiul MAZ-6317, tot cu tracţiune integrală, dar 6x6, iar motorul dezvoltă 400 CP.
    Până în anul 1993, uzinele MAZ nu au construit autobuze, autocare sau troleibuze.


Attachments:
1947-1950_IaAZ-200_1.jpg
1947-1950_IaAZ-200_1.jpg [ 19.51 KiB | Viewed 12849 times ]
1950-1965_MAZ-200.jpg
1950-1965_MAZ-200.jpg [ 18.48 KiB | Viewed 12848 times ]
1957-1966_MAZ-502(200tracţiune4x4).jpg
1957-1966_MAZ-502(200tracţiune4x4).jpg [ 24.78 KiB | Viewed 12848 times ]
rally5309_1.jpg
rally5309_1.jpg [ 84.46 KiB | Viewed 12848 times ]
rally5309_2.jpg
rally5309_2.jpg [ 96.83 KiB | Viewed 12848 times ]
rally5309_3.jpg
rally5309_3.jpg [ 107.1 KiB | Viewed 12848 times ]
tehnic6317_1.jpg
tehnic6317_1.jpg [ 78.93 KiB | Viewed 12848 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 May 2011 21:09 
În anul 1992, uzinele MAZ primesc sarcina de a deveni producătoare şi de autovehicule destinate transportului de pasageri. In acest context, uzinele MAZ cumpără din Germania licenţa pentru autobuzul urban NEOPLAN-N 4014. Un an mai târziu, în 1993, sunt asamblate primele patru autobuze, toate componentele lor fiind de origine germană. Motorul a fost de tipul MAN D 0826 LOH-07, cu 6 cilindri în linie, montat în consola spate în partea stângă a autobuzului. A primit denumirea MAZ-101, având pe partea frontală şi inscripţia NEOPLAN. Testele pe teren au dovedit, însă, că autobuzul era exploatat în suprasarcină şi nu se putea adapta la condiţiile de drum din Belarus. De asemenea, şoferii care le-au testat s-au plâns de nefiabilitatea uşilor acţionate electromecanic. Din aceste motive, rezistenţa structurii autobuzului a fost mărită corespunzător, de asemenea a fost mărită garda la sol, pentru a putea circula corespunzător pe drumurile din Belarus. Foarte important, consola faţă a autobuzului a fost scurtată, tot pentru a mări rezistenţa structurii autobuzului. Uşile vor fi acţionate pneumatic. De asemenea a fost schimbat aspectul interior, cât şi tabloul de bord al şoferului. Au fost schimbate şi farurile originale cu faruri provenite de la autoturismele ruseşti GAZ-3102 VOLGA. Noile exemplare au pereţii din tablă din oţel galvanizat, fără sudură, geamuri lipite, iar partea frontală a autobuzului este din fibră de sticlă. În intervalul 1994-1996 au fost produse aproximativ 40 de autobuze, aproape toate componentele lor fiind produse în Belarus şi Rusia. Unele exemplare au fost echipate cu motorul german iniţial de tip MAN, iar alte exemplare au fost echipate cu motoare produse la uzinele IaMZ din Iaroslavli-Rusia.
    Sursă: denisovets.narod.ru.


Attachments:
1993_MAZ101 NEOPLAN_1.jpg
1993_MAZ101 NEOPLAN_1.jpg [ 51.78 KiB | Viewed 12843 times ]
1993_MAZ101 NEOPLAN_2.jpg
1993_MAZ101 NEOPLAN_2.jpg [ 58.46 KiB | Viewed 12843 times ]
1993_MAZ101 NEOPLAN_4.jpg
1993_MAZ101 NEOPLAN_4.jpg [ 71.37 KiB | Viewed 12843 times ]
1994-1996_MAZ101_1.jpg
1994-1996_MAZ101_1.jpg [ 88.3 KiB | Viewed 12843 times ]
1994-1996_MAZ101_2.jpg
1994-1996_MAZ101_2.jpg [ 67.98 KiB | Viewed 12843 times ]
1994-1996_MAZ101_3.jpg
1994-1996_MAZ101_3.jpg [ 101.37 KiB | Viewed 12843 times ]
1994-1996_MAZ101_4.jpg
1994-1996_MAZ101_4.jpg [ 110.3 KiB | Viewed 12843 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 23:21 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Continui istoricul inceput de dl. bucsan:
In 1999, se incepe realizarea in uzina MAZ a autobuzelor MAZ 103. Autobuzele MAZ 103 se gasesc in toate orasele care au MAZ-uri, exceptand Galati-ul, care are MAZ 203, despre care vom vorbi tot aici, la momentul potrivit.

Postez acum patru poze cu autobuze MAZ in Iasi, Targu Mures, Brasov si Constanta:

1) CT-70-YTC (Constanta)-arhiva personala
2) BV-13-JJD (Brasov)-arhiva personala
3) B-60973 (Targu Mures)-arhiva lui Silviu Sintea
4) B-24823 (Iasi)-arhiva lui Silviu Sintea


Attachments:
CT-70-YTC.jpg
CT-70-YTC.jpg [ 117.14 KiB | Viewed 12672 times ]
BV-13-JJD.jpg
BV-13-JJD.jpg [ 325.82 KiB | Viewed 12672 times ]
B-60973.jpg
B-60973.jpg [ 79.55 KiB | Viewed 12672 times ]
B-24823.jpg
B-24823.jpg [ 90.39 KiB | Viewed 12672 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Dupa ce uzina din Minsk s-a facut remarcata cu modelele MAZ 101 si MAZ 103, a inceput fabricarea unui alt model de autobuz: MAZ 104. Despre MAZ 104 putem spune ca este aproximativ ''ruda'' cu MAZ 103, singura diferenta dintre ele fiind faptul ca modelul 104 este mai incapator, deoarece este mai lung cu 15 mm. si nu are in spate acel ''dulap'' pe care il au toate celelalte MAZ-uri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
BadeaCartzan wrote:
este mai lung cu 15 mm


Bine ca nu cu 15 nanometri :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 22:42 
"Bade Cartzan", îmi pare rău, dar greşeşti. Deosebirea dintre MAZ-103 şi MAZ-104 este una esenţială, dar nu la cei 15 mm, care sunt sublimi, dar nu există. MAZ-103 urban (şi varianta suburbană MAZ-103S) este un autobuz cu podeaua parţial coborâtă, cu înălţimea podelei de la sol de 360 mm, în dreptul primelor două uşi, după care începe o rampă ce ajunge la 593 mm înălţime de la sol, la spatele autobuzului. MAZ-104 urban (şi varianta suburbană MAZ-104S), este un autobuz clasic, cu înălţimea podelei de la sol de 600 mm, în dreptul primelor două uşi, după care începe o rampă ce ajunge la 833 mm înălţime de la sol, la spatele autobuzului. În privinţa dimensiunilor, MAZ-103 (şi MAZ-103S), are o lungime de 11985 mm, ampatament 6140 mm, consola faţă 2465 mm, consola spate 3380 mm, înălţimea caroseriei 2782 mm. MAZ-104 (şi MAZ-104S), are aceeaşi lungime 11985 mm, dar are ampatamentul mai scurt, 6000 mm, consola faţă mai lungă, 2605 mm, consola spate 3380 mm, înălţimea caroseriei 3000 mm.
    Sursă: transphoto.by.ru.


Attachments:
MAZ-103_МАЗ-103_b.JPG
MAZ-103_МАЗ-103_b.JPG [ 235.91 KiB | Viewed 12574 times ]
MAZ-103_МАЗ-103_c.JPG
MAZ-103_МАЗ-103_c.JPG [ 386.95 KiB | Viewed 12574 times ]
MAZ-103S_МАЗ-103С_b.JPG
MAZ-103S_МАЗ-103С_b.JPG [ 176.89 KiB | Viewed 12574 times ]
MAZ-104_МАЗ-104_b.JPG
MAZ-104_МАЗ-104_b.JPG [ 252.3 KiB | Viewed 12575 times ]
MAZ-104_МАЗ-104_c.JPG
MAZ-104_МАЗ-104_c.JPG [ 287.34 KiB | Viewed 12574 times ]
MAZ-104S_МАЗ-104С_b.JPG
MAZ-104S_МАЗ-104С_b.JPG [ 253.11 KiB | Viewed 12574 times ]
Top
  
 
 Post subject: Alin_Sibiu
PostPosted: Tue 12 Jul 2011 16:44 
Maz-urile sunt perfecte pt Romania,dar au si puncte slabe:puntea spate face urat cand se mai uzeaza pivotii si ai impresia ca se rupe,cel putin asa faceau cand circulam cu ele in Sibiu (nu toate),vibrau urat pana in maduva oaselor.Mazurile din Sibiu au avut parte in 2003-2010 de o intretinere groaznica.Noroc ca le-au mai reparat capital si revopsit.


Top
  
 
 Post subject: Re: Alin_Sibiu
PostPosted: Mon 18 Jul 2011 17:59 
Alin_Sibiu wrote:
Maz-urile sunt perfecte pt Romania,dar au si puncte slabe:puntea spate face urat cand se mai uzeaza pivotii
Pivoţii de la puntea spate nu se vor uza niciodată. Motivul: la autobuzele MAZ 103, MAZ 203, puntea spate este motoare, dar nu este şi directoare. Pivotul este o piesă care face parte din sistemul de direcţie al unui autovehicul şi se găseşte numai pe o punte directoare, numele de pivot vine de la verbul a pivota, a se roti. La autobuzele menţionate mai sus, numai puntea faţă este directoare, deci pivoţii se găsesesc numai acolo. Vă recomand călduros, la mulţi colegi de forum să se documenteze mai mult şi mai bine (de exemplu, cartea "Mecanica automobilului". Mai există şi cărţi de citit, tipărite pe hârtie), nu de alta, dar nu aş vrea să ajungem, ca pe alte forumuri, cu troleibuze cu cutie de viteze (neapărat automată....).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Aug 2011 16:17 
bogdan2009 wrote:
Sa nu uitam de MAZ 205..un frumos autobuz articulat.Poza este preluata de pe www.google.ro

Nici nu se compara cu Irisbus crealis sau Mercedes Capacity acest jaf. Este varianta articulata a lui 203?
In ce orase circula acest model?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Aug 2011 17:37 
Citelis wrote:
Nici nu se compara cu Irisbus crealis sau Mercedes Capacity acest jaf. Este varianta articulata a lui 203?
In ce orase circula acest model?
Dacă nu ştii în ce oraşe circulă, de unde ştii că este "jaf"? Prejudecata că produsele din ţările fostei URSS sunt "jafuri", văd că funcţionează foarte bine. Uiţi ca România nu este în stare nici măcar de atât. Se pare că şi aici se poate folosi acelaşi cuvânt, dar în alt sens.
    IVECO IRISBUS CREALIS şi MERCEDES BENZ CAPACITY fac parte dintr-o cu totul altă categorie de produse şi nu le poţi compara cu MAZ-ul din Belarus.
MAZ-205 este la stadiul de prototipuri în curs de omlogare şi nu este varianta articulată a lui MAZ-203. Dacă încerci să te documentezi mai serios, vei observa că MAZ-203 este un autobuz cu motorul amplasat în consola spate, iar MAZ-205 este un autobuz articulat cu motorul amplasat între axele vehiculului tractor. Aceasta este deosebirea esenţială dintre cele două modele.


Top
  
 
 Post subject: Re: Autobuze MAZ
PostPosted: Sun 08 Jun 2014 20:47 
Cum am promis în topicul dedicat noului troleibuz MAZ ETON 215, aici vă voi face o prezentare a autobuzelor articulate MAZ 205 şi MAZ 215, produse de uzina din Minsk, apărute cu mult timp înaintea troleibuzului.
    În anul 2009 este lansat în fabricaţie autobuzul articulat cu podea integral coborâtă MAZ 205. Acesta are motorul amplasat pe vehiculul tractor, între axe, pe partea stângă a autobuzului. Ocupă destul de mult loc, în detrimentul spaţiului pentru pasageri. Tracţiunea este pe axa a doua, a vehiculului tractor. Este echipat cu motor DIESEL MERCEDES BENZ OM906LA ,cu norma de poluare EURO 5, cu şase cilindri în linie, verticali, cilindree 6370 cmc, având 210 kW/286 CP. Opţional, poate fi echipat cu motor DIESEL MERCEDES BENZ OM926LA, cu norma de poluare EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles - EEV - este norma de poluare facultativă ce permite trecerea de la norma de poluare EURO 5 la norma de poluare EURO 6), cu şase cilindri în linie, verticali, cilindree 6370 cmc, având 240 kW/326 CP. Este echipat cu cutie de viteze ZF 6HP 604C, automată. Opţional, poate fi echipat cu cutie de viteze VOITH D 845,5, manuală, cu şase viteze.
      Dimensinile de gabarit sunt: lungime 18750 mm, lăţime 2550 mm, înălţime caroserie 2800 mm, înălţime totală 3150 mm. Ampatament 5865+6937 mm, distanţa între axa a doua şi pivotul articulaţiei 1922 mm, distanţa între pivotul articulaţiei şi axa a treia 5015 mm. Consolă faţă 2568 mm, consolă spate 3380 mm.
        Autobuzul MAZ 205 a fost prezentat, un an mai târziu, la Expoziţia Internaţională ExpoCityTrans 2010, ce a avut loc la Moscova în luna septembrie 2010.
          Sursă şi fotografii: МАЗразмер; q-rex.livejournal.com; fotobus.msk.ru.


          Attachments:
          1.255514.jpg
          1.255514.jpg [ 218.75 KiB | Viewed 9378 times ]
          2.256032.jpg
          2.256032.jpg [ 196.33 KiB | Viewed 9378 times ]
          3.255513.jpg
          3.255513.jpg [ 215.47 KiB | Viewed 9378 times ]
          4.expoct_mosgortrans_44_big.jpg
          4.expoct_mosgortrans_44_big.jpg [ 430.25 KiB | Viewed 9378 times ]
          5.expoct_mosgortrans_54_big.jpg
          5.expoct_mosgortrans_54_big.jpg [ 427.69 KiB | Viewed 9378 times ]
          6.expoct_mosgortrans_46_big.jpg
          6.expoct_mosgortrans_46_big.jpg [ 433.48 KiB | Viewed 9378 times ]
          7.expoct_mosgortrans_47_big.jpg
          7.expoct_mosgortrans_47_big.jpg [ 447.78 KiB | Viewed 9378 times ]
          8.expoct_mosgortrans_50_big.jpg
          8.expoct_mosgortrans_50_big.jpg [ 438.13 KiB | Viewed 9378 times ]
          9.expoct_mosgortrans_51_big.jpg
          9.expoct_mosgortrans_51_big.jpg [ 397.56 KiB | Viewed 9378 times ]
          10.expoct_mosgortrans_52_big.jpg
          10.expoct_mosgortrans_52_big.jpg [ 415.99 KiB | Viewed 9378 times ]
          11.expoct_mosgortrans_49_big.jpg
          11.expoct_mosgortrans_49_big.jpg [ 410.87 KiB | Viewed 9378 times ]
          12expoct_mosgortrans_48_big.jpg
          12expoct_mosgortrans_48_big.jpg [ 424.75 KiB | Viewed 9378 times ]
          13.expoct_mosgortrans_53_big.jpg
          13.expoct_mosgortrans_53_big.jpg [ 369.7 KiB | Viewed 9378 times ]
          14.169990.jpg
          14.169990.jpg [ 99.49 KiB | Viewed 9378 times ]
          205_правая рука.jpg
          205_правая рука.jpg [ 43 KiB | Viewed 9378 times ]
          205_размер_левая рука.jpg
          205_размер_левая рука.jpg [ 43.86 KiB | Viewed 9378 times ]
          Top
            
           
           Post subject: Re: Autobuze MAZ
          PostPosted: Mon 09 Jun 2014 20:49 
          În anul 2011 este lansat în fabricaţie autobuzul articulat cu podea integral coborâtă MAZ 215.069. Am spus despre el că este de concepţie nouă. În primul rând, deşi are aceeaşi lungime de 18750 mm (conformă normelor UE), el a fost proiectat cu o consolă a vehiculului tractor mai lungă cu aproape 500 mm decât la tipul MAZ 205. Tocmai, pentru a permite dezvoltarea, pe baza sa, a unui troleibuz articulat. În al doilea rând, la proiectarea acestuia s-a ţinut seama de o eventuală echipare cu motoare cu normă de poluare EURO 6. Şi, nu în ultimul rând, consola faţă a fost mărită cu aproape 130 mm, pentru o eventuală echipare, la cererea beneficiarului, cu program electronic de stabilitate ESP.
            Motorul este amplasat pe vehiculul tractor, între axe, pe partea stângă a autobuzului. Compartimentul motorului este mai compact şi partea ce se înalţă spre acoperiş (admisia aerului) este mai îngustă decât la MAZ 205. Însă, în plan, ocupă tot un loc important, în detrimentul spaţiului pentru pasageri. Tracţiunea este pe axa a doua, a vehiculului tractor. Este echipat cu motor DIESEL MERCEDES BENZ OM926LA, cu norma de poluare EURO 5, cu şase cilindri în linie, vertical, cilindree 6370 cmc, având 240 kW/326 CP. Este echipat cu cutie de viteze ZF 6HP 604C, automată.
              Dimensiunile de gabarit sunt: lungime 18750 mm, lăţime 2550 mm, înălţime caroserie 2800 mm, înălţime totală 3350 mm. Ampatament 5800+6870 mm, distanţa între axa a doua şi pivotul articulaţiei 2400 mm, distanţa între pivotul articulaţiei şi axa a treia 4470 mm. Consolă faţă 2700 mm, consolă spate 3380 mm.
                Autobuzul MAZ 215.069 are cinci uşi de acces.
                  Autobuzul a fost prezentat, un an mai târziu, la Expoziţia Internaţională BEOTRUCK 2012, ca a avut loc la Belgrad în luna aprilie 2012.
                    Sursă: МАЗразмер; fotobus.msk.ru; autobusi.net.


                    Attachments:
                    1.532270.jpg
                    1.532270.jpg [ 307.63 KiB | Viewed 9346 times ]
                    2.1128352.jpg
                    2.1128352.jpg [ 321.99 KiB | Viewed 9346 times ]
                    3.533122.jpg
                    3.533122.jpg [ 207.41 KiB | Viewed 9346 times ]
                    4.1076205.jpg
                    4.1076205.jpg [ 270.69 KiB | Viewed 9346 times ]
                    5.1076711.jpg
                    5.1076711.jpg [ 257.26 KiB | Viewed 9346 times ]
                    6.673943.jpg
                    6.673943.jpg [ 338.15 KiB | Viewed 9346 times ]
                    7.1076206.jpg
                    7.1076206.jpg [ 303.99 KiB | Viewed 9346 times ]
                    8.beotruckmaz13.jpg
                    8.beotruckmaz13.jpg [ 137.39 KiB | Viewed 9346 times ]
                    9.beotruckmaz12.jpg
                    9.beotruckmaz12.jpg [ 142.36 KiB | Viewed 9346 times ]
                    10.beotruckmaz11.jpg
                    10.beotruckmaz11.jpg [ 144.78 KiB | Viewed 9346 times ]
                    12.beotruckmaz21.jpg
                    12.beotruckmaz21.jpg [ 121.76 KiB | Viewed 9346 times ]
                    13.beotruckmaz20.jpg
                    13.beotruckmaz20.jpg [ 152 KiB | Viewed 9346 times ]
                    14.beotruckmaz19.jpg
                    14.beotruckmaz19.jpg [ 123.71 KiB | Viewed 9346 times ]
                    15.beotruckmaz18.jpg
                    15.beotruckmaz18.jpg [ 134.03 KiB | Viewed 9346 times ]
                    16.beotruckmaz17.jpg
                    16.beotruckmaz17.jpg [ 113.29 KiB | Viewed 9346 times ]
                    17.beotruckmaz16.jpg
                    17.beotruckmaz16.jpg [ 141.81 KiB | Viewed 9346 times ]
                    18.beotruckmaz15.jpg
                    18.beotruckmaz15.jpg [ 140.08 KiB | Viewed 9346 times ]
                    19.beotruckmaz23.jpg
                    19.beotruckmaz23.jpg [ 105.12 KiB | Viewed 9346 times ]
                    215.069_правая рука.jpg
                    215.069_правая рука.jpg [ 50.28 KiB | Viewed 9346 times ]
                    215.069_размер_левая рука.jpg
                    215.069_размер_левая рука.jpg [ 51.47 KiB | Viewed 9346 times ]
                    Top
                      
                     
                     Post subject: Re: Autobuze MAZ
                    PostPosted: Mon 09 Jun 2014 21:06 
                    La sfârşitul anului 2013 şi în cursul acestui an, la cererea beneficiarilor din Minsk şi Gomeli, a fost construită şi livrată noua variantă MAZ 215.169. Această variantă are numai patru uşi de acces. Are aceleaşi caracteristici tehnice şi aceleaşi dimensiuni ca şi MAZ 215.069.
                      Sursă: МАЗразмер; fotobus.msk.ru.


                      Attachments:
                      1.1077721.jpg
                      1.1077721.jpg [ 306.26 KiB | Viewed 9345 times ]
                      2.1088932.jpg
                      2.1088932.jpg [ 298.97 KiB | Viewed 9345 times ]
                      3.1092394.jpg
                      3.1092394.jpg [ 310.67 KiB | Viewed 9345 times ]
                      4.1077192.jpg
                      4.1077192.jpg [ 318.7 KiB | Viewed 9345 times ]
                      5.1076282.jpg
                      5.1076282.jpg [ 190.16 KiB | Viewed 9345 times ]
                      215.169_правая рука.jpg
                      215.169_правая рука.jpg [ 48.63 KiB | Viewed 9345 times ]
                      215.169_размер_левая рука.jpg
                      215.169_размер_левая рука.jpg [ 51.47 KiB | Viewed 9345 times ]
                      Top
                        
                       
                       Post subject: Re: Autobuze MAZ
                      PostPosted: Mon 11 Aug 2014 14:33 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
                      Posts: 619
                      La MAZ 205 prezentat, se vede o supraînălţare - de dimensiuni considerabile - pe capota tractorului. E vorba, cumva, de o variantă GPL a autobuzului sau acolo e instalaţia de climatizare?

                      MAZ 105 are roţi duble pe axa C. Aceeaşi poveste e şi la MAZ 205 şi 215?


                      Top
                       Profile  
                       
                       Post subject: Re: Autobuze MAZ
                      PostPosted: Sat 20 Dec 2014 10:59 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
                      Posts: 242
                      Location: Romania
                      Glaspo Polonia (producator de parbrize), Maz Auto Polonia, Maz Belarus si Peter Bus (importatorul autorizat Maz in Polonia) au pus bazele construirii unei fabrici Maz in Polonia. Aici se vor construi in mod special vehicule dotate pentru piata europeana, atat autobuze cat si camioane.
                      Quote:
                      The biggest sensation of this year's fair in Kielce was unannounced ekspozycjafirmy Glaspo from Wroclaw, who showed at the exhibition two buses MAZ. This announcement of launch vehicles Belarusian industrial assembly manufacturer in Płońsku. The decision about the emergence of right now at the bus scene is not accidental. MAZ Auto Poland, Glaspo and Peter Bus (dealer MAZ-a) implement powerful Silesia currently supplies to private carriers, which together until the end of the year to reach a level of approx. 100 pcs. The type of city buses 203, 107 and 206 All of these items were produced in 2014. but have Euro 5 engines, because they are imported into Polish as used. Such a large market, which was created by extending the contracts or ZKKM KZK GOP Chrzanów from 3 years to 8 years, shows how the Polish sector has the potential private carriers. Glaspo and MAZ not want stracićtego important, Silesian outpost and hence the decision to build the assembly of vehicles that meet Euro 6 -in parallel depending on the needs created a secondary market will be offered vehicles with Euro 5 produced in Minsk. For all sales of Belarusian buses in Poland will be responsible now Glaspo. The company MAZ Auto Poland will be maintained on the purpose of securing warranty and service, while the existing dealers -as Futura Bus and Peter Bus They'll work within the commercial network Glaspo. After a period of "commercial fragmentation" rebinding the grid MAZ, which has now run both on the basis of your own resellers Glaspo company and external representatives.
                      Why assembly in Płońsku? It's a good location plus the existing infrastructure. Until now, work here insulating glass manufacturing facility and warehouse Glaspo. Now -a particularly from November 15 -going implemented industrial assembly vehicles MAZ -autobusów and specialized trucks (4x4 and 6x4). Currently, the recruitment of employees, which in the first stage will help professionals from MAZ-a. First they have to move the truck (eg for firefighters), and right after them -autobusy. Will premiere a copy of the model 203, which both will become a model for further assembly and hit the certification tests.
                      1_i_front_100
                      Mounting in Płońsku to be a bridge between the Belarusian manufacturer with the EU market. With CKD Polish MAZ miss the 16-percent duty and will gain the opportunity to expand into a wider European markets. In addition, the company will push the entire production of Euro 6 vehicles to Płońska, leaving himself versions of Euro 4 / Euro 5 for the local and the Russian market. It's like the most logical separation of production in terms of sales area and a historic step in the history of MAZ-a O scale of this event is the fact that the Płońska reached so far only one TV -Just from Belarus. Here structures transferred from Minsk will be assembled Mercedes-Benz Euro 6 Glaspo glass company and any other fitting, which so desire European customers-from upholstery with additional configurations after the revised styling (already had the vehicles shown in Kielce little new logo on the front) . Another plus is the adherence to the delivery time and the lack of such spectacular mishaps as during the last contract for PKM Tychy, where because of the huge supply of Sochi, Minsk factory was late for a good few months of Tychy delivery vehicles of the type 107 and 215. It is worth noting Occupation Minski Autamabilny that annually produces approx. 3,000 complete buses. Given this volume even Polish market with a level of 100 vehicles per year is low clout. Płońska assembly plant has it all changed, so the plans for next year are very ambitious. Glaspo wants to deliver on the Polish market of approx. 150 buses, and ultimately has to be a level of 300 buses and 500 trucks a year.
                      2_100
                      Installation of MAZ buses in Poland is based both on city buses and intercity. The first group are well known to us come in three models:
                      - Low floor G-Midi (MAZ-203) with the engine Mercedes-Benz 906 Euro 6 and automatic transmission ZF;
                      - low-floor G-Mideco (MAZ-203 CNG) engine with Mercedes-Benz 906 Euro 6 and Allison automatic transmission;
                      - low-floor G-Mini (MAZ 206) with engine Mercedes-Benz 904 Euro 6 and Allison automatic transmission.
                      On the other hand, in terms of intercity buses, Glaspo great hopes on the model of the G-Magway (MAZ 232) of length of 9.9 m, the DMC at 13.8 t and a capacity of 50 passengers, which will be mounted on the engine Mercedes-Benz 924. SRIA egzemplarzjest presented in Kielce, one of the first such vehicles produced in Minsk. The company has been considering a number of changes in its design, including the development of intercity version with increased comfort -Once the toilet. The plans are also other models of MAZ-a portfolio, including articulated version of the 215, but they require more work to be adapted to the requirements of EU customers.

                      http://infobus.com.pl/text.php?from=main&id=67313


                      Top
                       Profile  
                       
                      Display posts from previous:  Sort by  
                      Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

                      All times are UTC + 3 hours


                      Who is online

                      Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


                      You cannot post new topics in this forum
                      You cannot reply to topics in this forum
                      You cannot edit your posts in this forum
                      You cannot delete your posts in this forum
                      You cannot post attachments in this forum

                      Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group