De la motoare Diesel la autobuze
Ziua de 4 aprilie 2006 va intra in istoria societatii noastre consemnand inca o premiera in lungul sir ce este presarat in filele existentei noastre. Este vorba de inaugurarea oficiala a primului autobuz fabricat la Resita si cu aceasta, a istoriei vehiculelor rutiere ce le vom realiza in urmatorii ani. Poate ca se vor gasi acum si unii nostalgici care isi vor aminti de vremurile cand uzina producea cate un motor Diesel de locomotiva pe zi si vor ofta dupa acele timpuri. Raspunsul poate fi acela ca progresul si existenta sa vreme de aproape un sfert de mileniu, a fost determinata de permanenta sa capacitate de adaptare la ceea ce a cerut piata si la faptul ca a reusit mereu sa innobileze resurse care deveneau tot mai deficitare.
Astazi, piata internationala de motoare Diesel pentru locomotive si nave este de peste un deceniu in mare suferinta, adevar cu care s-au confruntat in mod dramatic importanti producatori, inclusiv dintre aceia care aveau baza proprie de cercetare si proiectare. In aceste conditii, optiunea si actiunea managementului companiei de a se orienta in domenii unde exista perspective comerciale foarte bune, (acestea se si concretizeaza) a fost extrem de binevenita, ea s-a orientat spre valorificarea unor capacitati existente atat ca suprafete cat si ca forta de munca.
In mai putin de 10 luni fabrica de la Resita a luat o noua infatisare, devenind un etalon in domeniu. Facilitatile sunt la cel mai inalt nivel de calitate iar intreaga constructie s-a bazat pe ultimele standarde europene. Toti angajatii sunt instruiti periodic de echipe specializate din Rusia, iar conditiile de munca din fabrica sunt dintre cele mai bune: dusuri, sala de mese, sisteme performante de incalzire, etc.
Avand o echipa ce va ajunge la peste 300 de angajati, Romcar Russian Busses Production estimeaza o capacitate de productie de 700 de autobuze pe an. Datorita sistemului de asamblare foarte bine pus la punct capacitatea de productie poate fi marita usor in functie de cerere , ea putand fi chiar dublata. Investitia totala in constructia fabricii a ajuns la aproape cinci milioane de euro, suprafata totala fiind de un hectar, cu tot cu platforme.
La fabrica de la Resita s-a produs deja primul autobuz interurban romanesc, sub marca ROBUS, marca inregistrata national si international la OSIM, dupa o licenta ruseasca Liaz. Acesta este un produs fabricat total in Romania, un produs pe care deja specialistii in domeniu l-au laudat a fi mult mai bun si cu un design mai atragator decat cel din tara de origine.
De asemenea, la Resita a inceput productia unui autobuz urban cu podea joasa, un produs ce nu are echivalent pe piata in acest moment. Este de tip urban scurt, cu podeaua joasa pe doua treimi din autobuz. Acest model este perfect pentru orasele mici si cu strazile inguste. Are o capacitate totala de 55 de pasageri, din care 17 pe scaune. In curand va incepe si productia unui autobuz urban lung, cu podea coborata pe toata lungimea autobuzului, cu un numar total de 115 pasageri, din care 24 pe scaune. Ambele variante de autobuz urban respecta toate normele europene, inclusiv cele privind asigurarea accesului in autobuz a persoanelor cu probleme loco-motorii. Este o noua mutatie, un nou pas inainte pe care il facem noi, caramizi ale viitorului nostru. In decursul timpului am dovedit ca suntem capabili sa invatam si sa ne adaptam. DRUM BUN noilor noastre autobuze!
sursa:
http://www.ucmr.ro/index0.php