TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 12 Dec 2019 11:23

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 11:32 
In Bucuresti, in afara "clasicelor" IK-4 ale RATB, transformate in vehicule de interventii, mai apar sporadic si cate unele ale unor particulari, in diverse stari de "conservare".
Pentru inceput iata o cazatura, in adevaratul sens al cuvantului. Locatia sa era bucla de intoarcere de la Depoul Militari. In spate se vede si un Ikarus 260, folosit probabil pe linia provizorie 635.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 11:35 
Iata acum un Ik-4 ceva mai bine conservat, din pacate ramas in doar 2 usi. Are numar de Giurgiu, dar eu l-am vazut in parcarea Carrefour Militari. Am si vorbit cu soferul si inca cativa oameni care erau impreuna cu acesta, si mare mi-a fost surpriza sa aflu ca unul dintre cei care erau impreuna cu soferul pretindea ca a lucrat la ... ROCAR! si ca stie cate-n luna si-n stele... Naspa ca eu eram intr-o graba nebuna atunci si n-am luat macar un numar de telefon al omului in cauza... :evil: :evil: :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 11:41 
Inca un IK-4, aparent intr-o stare buna. L-am vazut de vreo 2 ori, insa de fiecare data pe partea fara usi, asa ca nu-mi dau seama care era starea acelei parti. In rest pare O.K.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 11:48 
Un alt IK-4 pentru care-mi dau palme si acum, l-am dibuit pe la Piata Sudului, era parcat undeva pe marginea bulevardului care merge de la Sudului spre Obor. Eu eram intr-un tramvai, am sarit din el la prima statie si am fugit spre acel IK-4, insa cand mai aveam doar de trecut strada, ala a plecat!!! Mama, ce m-am ofticat! I-am tras o poza de departe, in care autobuzul ocupa nici 5%... ca sa mai vedeti ceva, am decupat autobuzul si apoi l-am marit un pic... Parea intr-o stare excelenta! Stie cineva ce-i cu el?
Intr-o alta expeditie de cautat IK-4, mai multi soferi de autobuze pe care-i intrebam, ne indicau prezenta unor IK-4 undeva in zona I.M.L., dar n-am dat de ele, poate nu erau atunci acasa.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 22:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
whitewolfcata wrote:
Inca un IK-4, aparent intr-o stare buna. L-am vazut de vreo 2 ori, insa de fiecare data pe partea fara usi, asa ca nu-mi dau seama care era starea acelei parti. In rest pare O.K.


Daca e cel pe care il stiu eu are 2 usi, una in fata, una in spate.... ma rog...cate o jumatate de usa in fata, o jumatate in spate. E destul de bine ingrijit in interior. A fost folosit la alegerile din 2004 (bineinteles, pentru campania PSD anti-Basescu). Circula pe traseul Valea Casacadelor-Bd. Timisoara-Bd. Brasov (intorcea la intersectia cu 41). Bineinteles, la exterior mustea de pancarte cu Darabont.... desi mai erau cateva luni pana la alegeri (era Pastele). Circula gratuit, DUBLAND portiuni din traseele 635 si 637 (care suplineau lipsa tramvaiului 35). Circula garatuit, fiind mai mereu incarcat cu calatori compresati UHARC in el, majoritatea mosi si bab... aaa... oameni in varsta foarte nervosi cu sacose mai mari decat eie (ca de, autobuzul intorcea la SC Continent Marine,,,mai cunoscut ca Economat Sector 6, un complex laudat de Darabont). Ma rog....preturile erau mai mici cu cateva sute sau mii de lei (vechi)... si tocmai asta atragea clientii ca un magnet... si cand se auzea ca se ofera transport gratuit pana la tramvaiul 41... era NENOROCIRE... se calcau oamenii in picioare in halele cu carne, oua, branzeturi si alte produse alimentare congelate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2006 23:59 
1. IK 4 31-IS-7846 apartinand SC Autobuzul SA Iasi, transformat in vehicul utilitar.

2. IK 4 IS-04-BVY (#326) apartinand SC Autobuzul SA Iasi, transformat in vehicul utilitar.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 10:31 
Pentru ca multi dintre voi nu ati fost si pe forumul "vechi", iar subiectele de acolo nu s-au "teleportat" automat in forumul nou, haide sa mai postez o data cateva poze cu un IK-4 in stare excelenta, pe care l-am depistat, impreuna cu Vali Sava, la Ploiesti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 10:33 
Iata si un lateral-spate...
Imi radea inima de bucurie cand am dat de el...
Din pacate usa II nu era functionala, in rest era impecabil...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 10:34 
Iata-i si spatele. Prin geamuri se observa oarecum si interiorul, conservat oarecum in forma initiala...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 10:37 
Si o ultima poza, care sper sa va bucure.
Un alt IK-4 care parea in stare excelenta am mai vazut intr-un sat undeva intre Bucuresti si . . . Timisoara... :lol: :lol: :lol:
Extrem de precisa incadrarea, nu? Ma intorceam cu Vali Sava si cu sotia mea de la un concert Moonspell la Timisoara si cand l-am vazut p-ala ne venea sa sarim din IC, nu alta... Si daca nu eram cu sotia, careia nu-i puteam pretinde sa inteleaga nebunia dusa la extrem a mea si a lui Vali, chiar coboram la prima si asteptam pana a doua zi dimineata ca sa-i fac poze...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 11:28 
Acum din categoria "Mai vreti sa vedetiv si alte IK-4-uri ?".
iata unul care "domiciliaza" in zona cimitirului Eroii Revolutiei.
Prima vopsire, in care l-am prins eu:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 11:29 
Si schema noua a aceluiasi autobuz:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 11:31 
Si un altul, peste care am dat in zona Depoului de tramvaie Giurgiului, daca urmariti linia, din locul de unde se separa ea de traseul normal al linmiei 12, dati de el.
Acum, ca o paranteza, m-a ingrozit starea acelei linii, pe o strada noroioasa, ca de tara, dar cat de cat dreapta, linia era . . . serpuita! De ce? N-am priceput....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 17:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
nokia2010 wrote:
Care a fost ultimul an in care s-au importat IK4 in Ro?


1979


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 10:56 
Iata o alta serie de IK-4-uri pe care le-am dibuit printre poze.
Pentru inceput, un IK-4 modificat in stilul RATB, undeva pe Stefan cel Mare/Iancu de Hunedoara.
Unele dintre pozele astea le-am mai postat si pe forumul vechi, si nu-mi prea convine nici sa ma repet, nici sa le postez de "n"-spe ori...
Sper ca in cazul mutarii (si a forumului) pe adresa cea noua, sa fie preluate automat si mesajele de pe forum...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 11:03 
Iata un IK-4 modificat care arata insa extrem de bine, pe asta l-am dibuit, dupa mari peripetii, impreuna cu Vali Sava, undeva in zona Metalurgiei. Dupa multe tratative si discutii cu un paznic cam zapacit, asta s-a cam enervat pana la urma si l-a sunat pe patronul sau care i-a spus ca vine si el acolo cam in 15-20 de minute...
Patronul, care era si sofer in acelasi timp :!: , s-a tinut de cuvant si a navalit peste noi cu tot cu autobuzul pe care il conducea. Desi enervat la inceput, a inceput niste discutii cu noi, pana cand si-au dat seama, si Vali si soferul ala ca . . . se cunosteau, prin prisma meseriei lui Vali. Atunci omul a devenit mai cooperant si ne-a permis sa facem ceva poze, ba chiar ne-a permis sa vizitam o hala unde erau in lucru vreo 2 autobuze Ikarus 280 in stare extrem de buna. despre alea nu mai stiu nimic, ce s-o fi intamplat cu ele?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 11:04 
Si iata un altul, ultimul pe ziua de azi, un IK-4 modificat mai deosebit, transformat intr-un fel de camioneta.
Pe asta l-am "prins" cam prin zona Orsova, de pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jan 2006 03:13 
1. Fata.

2. Spate.

In interior era o problema mare sa-ti mentii echilibrul. Iar de zgaltait, nu mai vorbesc.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jan 2006 03:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Am reusit sa dibuiesc si eu Ik4 #027, cel cu fata de Ikarus 280... Din pacate, la partea din fata, mi-a intrat o duba in cadru :(


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jan 2006 09:52 


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Jan 2006 10:30 


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Feb 2006 16:04 
IK4, in vremurile lui bune si varianta de interventii ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Feb 2006 11:49 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Tom, autobuzele de interventii IK4 sint toate foste autobuze normale care au fost modificate prin eliminarea usilor 2 si 3 si a majoritatii geamurilor. Partea din spate a fost sectionata si inlocuita cu o usa de acces.

Cumva ai pozele respective intr-un format mai mare ? Poti eventual sa le postezi via photobucket sau flickr ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Apr 2006 14:41 


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:43 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Promiteam cu ceva vreme in urma placutele VIN de la 1134, 1600, 1604 si 1689.

Va urez sa va bucurati de ele si - celor care pot - sa le trezeasca amintiri placute.

1. 1604.

2. 1134.

3. 1689.

4. 1600.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 May 2006 11:50 
Am dat, dupa vreo 2 ani, si de acel IK-4 modificat mai ciudat pe care il vazusem de mai multe ori din tren in Autobaza Floreasca. Acum (o fi fost si inainte?) e particular, si apartine sau face servicii pentru un teatru, de altfel, dupa numar, B-xx-JAN, inclin sa cred ca are acelasi proprietar ca si un alt IK-4 modificat despre care am mai vorbit. Din pacate era prins in trafic in zona APACA si asta-i tot ce-am putut scoate, ca poza, in conditiile de trafic si de lumina de acolo. I-am facut si o poza din lateral, chiar daca era acoperit de alte masini, pentru a i se observa mai bine "profilul".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 May 2006 21:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Eu am dat de unul aproape nemodificat...dupa mutra soferului, cred ca este cel care a (re)aparut pe Sos. Oltenitei langa Lic. Catolic. Mai ramane sa pozez si al 3lea Ik4 care trece prin Aparatorii Patriei intre 16 si 17.
[vezi poza]

Al 3lea Ik4 care trece prin Berceni vine dinspre Vitan Barzesti si o ia spre IMGB...azi l-am vazut mai de aproape... nu o sa va vina sa credeti, este autobuz de puscariasi!!!!! Gratii la geamuri, 2 usi, usa 2 sudata(!) aspect destul de rau. Si totusi, circula zilnic supraaglomerat cu parnaiasi (cum era si azi).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 02:29 
jantele din bucati (de ex. IK 4) au avantajul unei manipulari mai rapide si mai sigure in momentul inlocuirii anvelopei, sunt mai rezistente la sarcina. dezavantajele sunt costul mult mai mare, descentrarea celor trei elemente in timp si imposibilitatea de a folosi anvelope tubeless.
jantele plate cu cerc (de ex. DAC 112) sunt ieftine, usoare si fiabile insa montarea lor defectuoasa a facut MII de accidente mortale in toata lumea. daca cercul nu este batut bine in locasul sau, sare. Sare impins de cele 7-8 atmosfere, fara simptome prealabile, fie in momentul umflarii, fie la o crestere brusca a sarcinii, stand sau in mers. Asta a dus la aparitia jantei adanci, ieftina, elastica, sigura si iubitoare de tubeless, singurul dezavantaj major fiind imposibilitatea schimbarii anvelopei de catre sofer. Operatiunea de schimbare se face doar cu echipament specializat (presa hidraulica).
Apropos, uitasem de al patrulea tip, janta adanca din doua bucati, simetrice uneori (de ex. autobuzele Saviem, camionetele Multicar, electrocarele Balkancar etc.) Janta asta e "safe" dpdv al accidentelor, e ieftina dar nu se poate monta decat una pe butuc, in consecinta nu suporta suprasarcina pe osia din spate. Arata ca un sandwich, are doua randuri de gauri, unul pentru a prinde placile intre ele, celalalt pentru a prinde roata de butuc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 May 2006 23:27 
De aici rezulta ca IK4 avea motor de "RABA"! :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 00:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Pentru cei care nu stiau IK4 este un Ikarus carosat de sarbi cu unele modificari.Asa ca era normal sa aiba motor RABA.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group