TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 25 Oct 2020 02:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ikarus 280 si C80
PostPosted: Tue 09 May 2006 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
TIP: urban si suburban articulat
LUNGIME: 16500 mm
LATIME: 2500 mm
INALTIME: 3200 mm
MOTOR: Raba D 2156 HM6U, cu 6 cilindri in linie; cilindree 10350 cmc (dupa alte surse 10344); putere: 141 Kw / 192 CP. Optional: MAN/DAF, situatie in care usa 2 trebuie deplasata in fata, pentru a incapea motorul respectiv.
CUTIA DE VITEZE: mecanica, cu 5 sau 6 trepte; optional: automata
AXA A: directoare
AXA B: motoare
AXA C: purtatoare, cu roti orientabile, comandate de articulatie,prin intermediul unui sistem de parghii
AMPATAMENT:
5400 mm intre axele A si B
6200 mm intre axele B si C
RAZA MINIMA DE VIRAJ: 11,25 m
INALTIMEA PODELEI: 920 mm
NUMaRUL UsILOR: 4 pentru varianta urbana, 2 pentru cea suburbana. Fiecare usa are fie 4 elemente (usi armonice), fie 2 (usi "planetare" sau usi glisante); termenul de "planetare" nu imi apartine
VITEZA MAXIMA: 67 km/h (probabil, limita e orientativa)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006 22:46 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:48
Posts: 6
Location: Arad
Poate cele mai fiabile autobuze ce au vazut soselele stirbe ale Romaniei. Inca se mai aduc Ikarusuri, in Arad au venti prin 2002 ultimlele. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006 23:27 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
quiksilver wrote:
Poate cele mai fiabile autobuze ce au vazut soselele stirbe ale Romaniei. Incaq se mai aduc Ikarusuri, in Arad au venti prin 2002 ultimlele. :D


Se numara printre autobuzele mele preferate :D :D :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 09:56 
Iata un model asemanator, dar cu remorca mai lunga. Au circulat la rusi.
Sursa pozei (+ alte poze cu Ikarus):
http://www.ikarusbus.cz/historie/histor ... bus_2.html
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 14:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
Modelul de mai sus este Ikarus 282. Deriva din Ikarus 280, dar are 18 m. Asemenea Ikarusului 280, rotile axei C sunt orientabile, fiind comandate de articulatie, prin intermediul unui sistem de parghii. Ikarus 282 mai are o varianta fara usa 3; altfel spus, autobuzul are usile 1, 2 si 4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 May 2006 17:08 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
un Ikarus 280 foarte bine intretinut:


Attachments:
280ak.jpg
280ak.jpg [ 37.8 KiB | Viewed 4757 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Jun 2006 23:06 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
einstein1984 wrote:
Are 10349 cmc motorul (121x150 DxS), e un MAN 2156 HM6U. Cica radiatorul e in spatele puntii fata, inclinat la 45 de grade si are ventilator actionat cu un ambreiaj electromagnetic.


Tipul motorului:

Quote:
Raba D2156 HM6U


Probabil, e licenta MAN. Cand se uzeaza, apare un uruit care vine din zona ventilatorului, dar e imposibil ca ventilatorul sa scoata asemenea sunete.

Optional, motorizarea poate fi:

Quote:
DAF GS, MAN 0826, MAN 2866, Mercedes OM-447
la care se poate adauga RABA D 10. In cazul motorizarii MAN/DAF, usa 2 e deplasata an fata, pentru a face loc motorului.

Radiatorul se gaseste, antr-adevar, an spatele axei A si e anclinat; altfel (cred ca) nu s-ar putea asigura suprafata necesara de racire. Ventilatorul e asezat an plan vertical si actionat de curea. Ambreiajul hidraulic de care spui poate ca a aparut la autobuzele mai noi. la autobuzele faricate anainte de 1975 ma indoiesc sa fi exista asa ceva.

Viteza maxima: 67 km/h. S-ar putea sa aiba limitator. Vitezometrul merge pana la 120 km/h iar la Ikarusurile 280 mai noi se preciza, pe marginea vitezometrului ca:
-viteza minima e de 10 km/h sau 15 km/h (probabil viteza minima pe care o poate arata)
-viteza maxima 115 km/h


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jun 2006 01:00 
Iata singura bucata Ikarus Agora. Practic acesta a fost condamnarea la moarte a fabricii. BKV-ul a preferat, pentru prima data in istoria sa, sa aduca autobuze de import. Asa au ajuns Volvo-urile in Budapesta.

A fost prezentat publicului in 10 decembrie 2002, insa nu a avut succesul dorit. Tot a fost transferat intregaraje, a circulat pe diferite linii, insa datorita deschiderii lente a usilor si dar mai ales a fiabilitatii scazute, toata lumea a vrut sa scape de el.

Dupa ce s-a rupt sasiul s-a facut o revizie totala. Momentan circula pe linia 136GY.

Datele si pozele sunt preluate de pe http://www.freeweb.hu/busztipus/agora/ag.htm

Prezentare
Image

Interior:
Image
Image
Observati cat de ingusta este locul intre rotile axei B si C.

Pe linia 136GY:
Image
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jun 2006 11:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
Iata urmasul de drept a lui Ikarus 280. Este vorba de Ikarus Classic C 80

Image

Image

Image

Un Ikarus Classic cu usi armonice, pentru fosta URSS:

Image

Schema tipului cu 3 usi:

Image

Schema tipului cu 4 usi:

Image

Schema variantei cu gaz:

Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group