TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 27 Oct 2020 07:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 10 May 2006 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
Pentru inceput, o remorca fabricata de Jelcz:


Attachments:
JEL P 01.jpg
JEL P 01.jpg [ 45.59 KiB | Viewed 5149 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
O remorca D4 fabricata de Karosa: L= 7220 mm


Attachments:
B40.gif
B40.gif [ 44.77 KiB | Viewed 5138 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 22:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
Interiorul unei remorci B 40. Observati starea impecabila a tapiteriei.


Attachments:
B 40 INTERIOR.jpg
B 40 INTERIOR.jpg [ 10.79 KiB | Viewed 5134 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 04:15 
A incercat si RATB-ul prin 80 si ceva cateva probe tehnologice cu remorci, mai precis autobuzele au circulat cu remorca fara pasageri, dar nu isi mai aduce nimeni aminte in afara de mine :( .


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 13:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
Acier wrote:
a incercat si RATB-ul prin 80 si ceva cateva probe tehnologice cu remorci, mai precis autobuzele au circulat cu remorca fara pasageri, dar nu isi mai aduce nimeni aminte in afara de mine :(


1. Ce autobuze au circulat cu remorci? Romanuri? DAC-uri 112 UD din 1979-1980? (între 1980 ºi 1985 nu s-au fabricat decât articulate)
2. Ce dimensiuni aveau remorcile?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 May 2006 12:06 
din cate imi aduc aminte, tractoarele erau Roman. Remorcile erau facute fie din Ikarus 556 sau 180 casate. Posibil TV 2 sau 2O. Tractarea se facea cu bara, firesc, dar nu aveau gratar de protectie intre ele (ca la tramvaie). Ce mi s'a parut complet inedit a fost schema de vopsire, crem-galben, dar erau si clasice, crem-rosu. Jantele erau gri-petrol. Am mai intrebat niste batrani si experimentul a avut loc intre 1978-1981 (undeva in perioada asta, vara) pe trasee din Drumul Taberei. Daca au circulat si in alta parte a orasului, nu stiu, eram prea mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 May 2006 12:36 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
1. Ikarus 556 are 10,8 m lungime. Era folosit tot autobuzul (evident, fara motor + transmisie) sau doar o parte din el. TV-ul are, cred, in jur de 9 metri. Oricum, remorcile erau mult mai mari decat cele folosite in alte tari foste socialiste. De exemplu:
-remorca de Karosa are fie in jur de 5,8 m fie in jur de 7,2 m la care se adauga bara de tractare care, la remorcile respective, avea 1,4 m
-remorca de Ikarus 60 are mai putin de 7 m (6,8 m)
-remorca de Jelcz are, de asemenea, mai putin de 7 m (in jur de 6,9 m)
2. Autobuzele Roman 112 care tractau remorci au fost cumva modificate? :roll: Ma refer la:
-motor
-transmisie


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 May 2006 13:32 
erau scurtate sigur, nu erau lasate intregi. probabil aveau aprox. 7m lungime. daca am avea acces la arhiva URAC... :)
nu cred ca modificasera autobuzele, din moment ce au circulat cu remorcile fara calatori. cred ca ideea era sa le testeze manevrabilitatea, sistemul de franare etc., cert e ca ceva n'a mers bine din moment ce nu au intrat in exploatare. ITB-ul a dus lipsa permanent de material rulant si in anii aia s'a luat decizia sistarii importurilor, asa ca au incropit si ei ce au putut pana s'au livrat "salamurile" DAC 117.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 May 2006 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 653
1. In jurul anului 1970, Ikarusul 60, cel care tragea remorca, a fost transformat in autobuz articulat, lungimea marindu-i-se de la 9500 mm la 15000 mm. Motivul; autobuzul articulat era mai usor de condus
2. Autobuzele articulate sunt de doua tipuri:
-cu articulatie trasa: DAC 117, Ikarus 280, Vanhool AG 300 etc.
-cu articulatie impinsa: Irisbus 18, Citaro G; practic, majoritatea autobuzelor articulate moderne au acest sistem.
In ambele cazuri, articulatia este unul din punctele vulnerabile ale autobuzului. In cazul articulatiei impinse, lucrurile se complica. Daca in cazul autobuzului cu articulatie trasa
-segmentul A este tractorul iar
-segmentul B este remorca
in cazul autobuzului cu articulatie impinsa
-segmentul A este caruciorul iar
-segmentul B este impingatorul
articulatia avand tendinta de a se rupe. Ca urmare, in cazul autobuzelor articulate cu motor in spate se adopta doua solutii:
-tractiune pe axele C si B; in acest caz nu putem vorbi de o articulatie impinsa in adevaratul inteles al cuvantului, deoarece... trage si segmentul A. Un exemplu sigur este Heuliez GX 187, unde se specifica clar acest lucru. ªasiul este tubular, apartinand Renaultului PR 180.2, dar nu stiu exact daca si Renault PR 180.2 are acelasi tip de tractiune. Ar mai fi tractiunea tandem, dar asta numai la troleibuze.
-tractiune numai pe axa C, (articulatie impinsa in adevaratul inteles al cuvantului) situatie in care articulatia are un sistem hidraulic care sa o blocheze cand aceasta e in pericol de a se rupe. E de la sine de inteles ca un autobuz cu articulatie impinsa e scump si, in plus, vulnerabil.
Indiferent daca tractiune e pe axele B si C sau numai pe axa C, rotile axei C sunt rigide, adica neorientabile. De aici rezulta probleme la viraje.
3. Remorca distincta nu e "afectata" de pozitia motorului vehiculului tragator; eventual pasagerii, care pot inhala mai multe gaze daca motorul e in spate decat daca motorul e central. Trenul rutier este, insa, mai greu de condus. Conform celor spuse de Alin, trenul rutier revine in occident.
Timpul va decide daca, in viitor, transportul de mare capacitate va fi efectuat:
-mai ales cu autobuze articulate (cum e in prezent)
-mai ales cu remorca distincta
Atentie la nuanta; am spus MAI ALES, nu NUMAI, deoarece cele doua modalitati vor coexista, dar una va predomina.

O Scanie cu remorca distincta:

Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group