TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 21 Nov 2017 05:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tramvaie Astra Autentic
PostPosted: Wed 16 Mar 2016 09:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
In depoul RATT se afla un tramvai fabricat de Astra Vagoane Calatori Arad, denumit "Autentic".

Foto: http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2421&st=0


Attachments:
Tramvai Autentic Arad.jpg
Tramvai Autentic Arad.jpg [ 258.49 KiB | Viewed 560 times ]
Tramvai Autentic Arad 1.jpg
Tramvai Autentic Arad 1.jpg [ 269.49 KiB | Viewed 560 times ]
Tramvai Autentic Arad 2.jpg
Tramvai Autentic Arad 2.jpg [ 239.81 KiB | Viewed 560 times ]
Tramvai Autentic Arad 3.jpg
Tramvai Autentic Arad 3.jpg [ 294.67 KiB | Viewed 560 times ]
Tramvai Autentic Arad 4.jpg
Tramvai Autentic Arad 4.jpg [ 324.93 KiB | Viewed 560 times ]
Tramvai Autentic Arad 5.jpg
Tramvai Autentic Arad 5.jpg [ 262.05 KiB | Viewed 560 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 16 Mar 2016 09:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
Quote:
Tion.ro a deslușit misterul tramvaiului numit „Autentic”. Potrivit primarului Nicolae Robu, acesta este o concepție proprie care aparține Astra Vagoane Arad, firma cu care municipalitatea are încheiat un contract pentru modernizarea tramvaielor Timișoarei.

„Tramvaiul este al Astra Vagoane, concepție proprie 100% urmare a curajului prins cu «Armonia». A fost adus pentru teste la Timișoara, în vederea omologării AFER (n.r. organismul tehnic al Ministerului Transporturilor, specializat în domeniul feroviar și de transport cu metroul)”, a declarat Nicolae Robu pentru Tion.ro.

Edilul susține că tramvaiul nou-nouț din depoul RATT nu are nicio legătură cu investitorii de la NEPI.

Așadar, acesta va fi testat la Timișoara, dar apoi se va întoarce la Arad.

În prezent, în Timișoara circulă două tramvaie modernizate, iar alte 12 se află la reabilitare în Arad și Pașcani.

Din ultimele declarații ale primarului Timișoarei, municipalitatea intenționează să cumpere tramvaie noi cu fonduri europene, dacă UE permite alocarea de fonduri pentru mijloace de transport noi. Rămâne de văzut dacă planurile lui Robu nu se schimbă între timp.


http://www.tion.ro/autentic-un-tramvai- ... ra/1625603


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Mar 2016 11:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
Inca o poza cu tramvaiul mov, postata pe forumul RATT.

Sunt curios ce pret va avea acest tramvai.


Attachments:
Tramvai Autentic.jpg
Tramvai Autentic.jpg [ 86.33 KiB | Viewed 536 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 May 2016 13:46 
Offline

Joined: Wed 10 Sep 2008 14:39
Posts: 70
Silviu wrote:
Inca o poza cu tramvaiul mov, postata pe forumul RATT.


Cu numar de Arad.


Attachments:
Autentic AR 01089.jpg
Autentic AR 01089.jpg [ 533.7 KiB | Viewed 500 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 May 2016 13:47 
Offline

Joined: Wed 10 Sep 2008 14:39
Posts: 70
Prezentarea echipamentului de actionare (ICPE-SAERP).


Attachments:
Tramvai Autentic.pdf [470.33 KiB]
Downloaded 50 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 May 2016 08:30 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 1938
Location: Bucureşti
Conform mentalităţilor rămase din apusele timpuri, nu sunt publicate caracteristici ale produsului în sine, cu excepţia celor de la ICPE SAERP.
    Dar se pot obţine... Aşadar, dimensiuni de gabarit: lungime 18600 mm, lăţime 2400 mm, înălţime inclusiv echipamente 3600 mm.
      Masa netă 25000 kg, masa totală rulantă 38000 kg.
        Capacitate 32 locuri pe scaune, 90 locuri în picioare la 6 călători pe mp, total 112 pasageri. Oare o fi o normă internă, că eu nu am auzit până acum de aşa ceva, ori este conform STAS, 8 călători pe mp, ori este conform DIN, 5 călători pe mp. Dacă considerăm, totuşi, 8 călători pe mp, obţinem 120 locuri în picioare, total 152 pasageri.
          Este echipat cu două boghiuri, fiecare cu ampatamentul de 1800 mm, fiecare osie fiind motoare, diametrul roţii 600 mm.
            Electromotoarele de tracţiune, asincrone, în curent alternativ, în număr de 4, sunt de tip DKABZ 0310-4, produse de SACHSENWERK VEM Germania, având fiecare 120 kW, total 480 kW.
              Spre comparaţie, tramvaiele PESA, în funcţie de tip, au o capacitate totală de 190-220 pasageri, o lungime de 30000-31000 mm şi sunt echipate cu patru electromotoare DKCBZ 0211-4FA, de la acelaşi producător, având 4 x 105 kW = 420 kW.
                Alte trei comparaţii, de această dată cu troleibuze estice, deci care nu sunt conforme normelor UE.
                  LAZ E301A1. Gabarit: lungime 18750 mm, lăţime 2550 mm, masa totală rulantă 30000 kg, capacitate 46 locuri pe scaune, 134 locuri în picioare, total 180 pasageri, echipat cu două electromotoare de tracţiune asincrone în curent alternativ, DTA 2U1, având 2 x 180 kw = 360kW.
                    LAZ E301D1. Aceleaşi caracteristici, mai puţin tracţiunea, este echipat cu două electromotoare de tracţiune în curent continuu, ED 139AU2, având 2 x 140 kW = 280 kW.
                      LuAZ BOGDAN T901.10. Gabarit: lungime 18750 mm, lăţime 2550 mm, masa totală rulantă 30000 kg, capacitate 50/43 locuri pe scaune, 134/144 locuri în picioare, total 184/187 pasageri, echipat cu două electromotoare în curent continuu, ED 139AU2, având 2 x 140 kW = 280 kW.
                        Vă las pe voi să trageţi concluziile, dar specific, nu am nimic împotriva acestui ASTRA, numai că eu nu îi înţeleg rostul, nu va cumpăra nimeni aşa ceva.


                        Top
                         Profile  
                         
                        PostPosted: Thu 12 May 2016 09:40 
                        Offline
                        User avatar

                        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                        Posts: 44880
                        Rostul? Comertul!

                        Ar fi de neinteles de ce se fabrica tramvaie de capacitate atat de mica (dubotramvaie), cand e nevoie de tramvaie de mare capacitate, pe trasee temeinic realizate...

                        Suntem in Romania, unde nu m-ar mira ca politrucii zilei sa cumpere doua-trei minitramvaie si sa scoata ochii poporului ca se preocupa de modernizarea transportului public cu tramvaie noi.


                        Top
                         Profile  
                         
                        PostPosted: Thu 12 May 2016 15:22 
                        Offline

                        Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
                        Posts: 8035
                        Asta se întâmplă când îţi trece prin mână boghiul Siemens şi după aia prinzi o articulaţie de Wegmann.

                        Ca dimensiuni şi capacităţi, se potriveşte perfect cu multe tramvaie care circulă prin România (GT4, GT6, KT4D). Iar ideea radubistă că tramvaiul trebuie musai să aibă o capacitate de cel puţin 300 locuri nu mi se pare sustenabilă pentru un oraş ca Botoşani, de exemplu, iar comparaţia lui cu Berna nu stă în picioare.

                        E drept, mare parte din UE merge pe ideea unor tramvaie cât mai mari şi desfiinţează ,,cioturile" care nu generează suficienţi călători. Însă când ai o reţea proaspăt refăcută sau anumite legături pe care pur şi simplu e mai ieftin să foloseşti un tramvai, existând deja infrastructura, e păcat (şi păgubos) să introduci autobuze. De aia Praga, de exemplu, a cumpărat un vagon nearticulat cu podea joasă şi probabil va mai cumpăra, pentru a înlocui Tatrele solo. Şi Szeged are Tatre solo. Ca să nu mai vorbim că, pe măsură ce mergem mai la est, găsim destule ,,mini-tramvaie", iar sistemele respective mor, în mare parte, doar din motive politice (de ex. Taşkent).

                        În concluzie, mai bine aşa ceva, decât GT4 cu tracţiune pe 2 osii din 4 şi frână cu tamburi sau KT4D cu transmisie cu ax cardanic şi accelerator. În plus, pornind de la modelul de bază, s-ar mai putea adăuga secţiuni intermediare pentru a mări capacitatea.


                        Top
                         Profile  
                         
                        PostPosted: Thu 12 May 2016 18:25 
                        Offline
                        User avatar

                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                        Posts: 1938
                        Location: Bucureşti
                        Dragoş ai perfectă dreptate în privinţa unui tramvai de capacitate mică pentru linii cu flux mic de călători.
                          Întrebarea mea este, însă, de ce să te încurci cu o articulaţie care îţi va creea probleme pe infrastructura precară, o articulaţie care costă, fiind din import (apropos, concepţie sută la sută românească).
                            Vrei un tramvai de mică capacitate, concepe sau copiază unul solo cu podeaua integral coborâtă, fără să te mai complici cu articulaţia.
                              Tramvaiul despre care vorbeşti, construit de PRAGOIMEX sub denumirea EVO1, are următoarele dimensiuni de gabarit: lungime 15100 mm, lăţime 2480 mm (deci cu numai 80 mm mai lat ca AUTENTIC, căci acolo sunt alte dimensiuni de trecere decât la noi), ampatament 7000 mm, ampatament boghiu 1780 mm.
                                Capacitate 30 locuri pe scaune, 80 (la 5/mp)-128 (la 8/mp) locuri în picioare, total 110/158 pasageri.
                                  Este echipat cu patru electromotoare de tracţiune asincrone în curent alternativ, având 4 x 65 kW = 260 kW.
                                    Masa netă 20000 kg, masa totală rulantă 27770 kg.
                                      La aceeaşi capacitate, este mai manevrabil, mai economic, mai uşor cu 8000 kg, mai simplu de întreţinut.
                                        Şi sigur, mult mai ieftin.


                                        Attachments:
                                        0033.3.jpg
                                        0033.3.jpg [ 74.78 KiB | Viewed 449 times ]
                                        0033.4.jpg
                                        0033.4.jpg [ 79.32 KiB | Viewed 449 times ]
                                        0033.5.jpg
                                        0033.5.jpg [ 80.83 KiB | Viewed 449 times ]
                                        0033.6.jpg
                                        0033.6.jpg [ 98.93 KiB | Viewed 449 times ]
                                        0033.39.jpg
                                        0033.39.jpg [ 70.28 KiB | Viewed 449 times ]
                                        0033.41.jpg
                                        0033.41.jpg [ 73.75 KiB | Viewed 449 times ]
                                        Top
                                         Profile  
                                         
                                        PostPosted: Mon 23 May 2016 14:38 
                                        Offline
                                        User avatar

                                        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                        Posts: 44880
                                        "Scheletul" :)

                                        http://www.arq.ro/dupa-imperio-astra-ca ... emens/1750

                                        Quote:
                                        „A fost un an slab pentru că activitatea noastră a fost blocată din cauza licitaţiei organizate de Metrorex. Nu am mai luat comenzi noi, nu am mai semnat contracte pentru că am aşteptat să vedem ce se întâmplă cu această licitaţie”, a spus Valer Blidar, unul dintre puţinii români care deţin fabrici construite în pe­rioada industrializării masive a României din anii ’70 - ’80.

                                        Industriaşul Blidar s-a plâns de mai multe ori că statul nu susţine capitalul românesc şi a contestat încă de la început criteriile puse de Metrorex pentru achiziţia de trenuri. El contestă acum şi legea achiziţiilor publice sectoriale, votată de Parlament în 10 mai anul acesta, şi chiar a cerut printr-o scrisoare deschisă ca aceasta să nu fie promulgată.

                                        „Legea achiziţiilor publice sectoriale aprobată zilele trecute în Parlament este o invitaţie la corupţie şi la eliminarea industriaşilor români încă din faşă din orice licitaţie organizată în ţară”, a susţinut Blidar.

                                        zf.ro

                                        Tz-tz-tz :cry:


                                        Attachments:
                                        IMG_0227.jpg
                                        IMG_0227.jpg [ 184.13 KiB | Viewed 416 times ]
                                        IMG_0230.jpg
                                        IMG_0230.jpg [ 199.42 KiB | Viewed 416 times ]
                                        IMG_0234.jpg
                                        IMG_0234.jpg [ 181.71 KiB | Viewed 416 times ]
                                        Top
                                         Profile  
                                         
                                        Display posts from previous:  Sort by  
                                        Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

                                        All times are UTC + 3 hours


                                        Who is online

                                        Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                                        You cannot post new topics in this forum
                                        You cannot reply to topics in this forum
                                        You cannot edit your posts in this forum
                                        You cannot delete your posts in this forum
                                        You cannot post attachments in this forum

                                        cron
                                        Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group