TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 20 Aug 2019 00:23

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 20:09 
TATRA #210, zona Podul de Piatra, traseul 5: DACIA - PODU ROS - TUTORA


Attachments:
IM007330.JPG
IM007330.JPG [ 47.91 KiB | Viewed 5683 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 20:19 
TATRA T4D #271 - Podul de Piatra, traseu: 2b: CANTA - GARA - GARA INTERNATIONALA - BAZA 3. Vagonul a circulat in Halle - Germania.


Attachments:
IM007333.JPG
IM007333.JPG [ 47.09 KiB | Viewed 5681 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 20:25 
In primplan TATRA T4D #269 (Halle - Germania), aflat pe traseul 2b; in dreapta se vede mic TATRA T4D #249, iar in stanga GT 4 #323, facandu-si datoria pe traseul 6: DACIA - GARA - TARGU CUCU. In urma cu cativa ani, in Podul de Piatra s-a modificat intersectia realizandu-se un sens giratoriu, nu numai auto, ci si pentru tramvaie. Nu este nici un capat de linie, iar din pozele vazute de mine pe net, cred ca Iasul este singurul oras din tara cu sens giratoriu pentru tramvaie. Curand voi posta si o poza cu vedere de pe pasajul Alexadru cel Bun, se vede mai bine intersectia.


Attachments:
IM007336.JPG
IM007336.JPG [ 46.87 KiB | Viewed 5678 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 20:45 
TATRA #269, Pasaj Alexandru cel Bun


Attachments:
IM007335.JPG
IM007335.JPG [ 46.9 KiB | Viewed 5771 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 19:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Iata niste T3 modernizate. Nu stiu de unde sunt...nu cunosc limba in care este scris site-ul:

http://www.samaratrans.info/tra/tatra-t3rf.php


Attachments:
%D23%D0_1206%2B1205_%CF%EE%EB%E5%E2%E0%FF_6.07.05.JPG
%D23%D0_1206%2B1205_%CF%EE%EB%E5%E2%E0%FF_6.07.05.JPG [ 96.56 KiB | Viewed 5569 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 19:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Si un site despre tramvaiele din Budapesta: http://hampage.hu/trams/e_talalkozasok.html

Image

Si despre transportul din Moscova:

http://membres.lycos.fr/megabus4/Moscou.htm

Image
Image

Cele de mai sus sunt T3SU.

Si site-ul http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/t4/

Image

Inca un site interesant: http://bytrans.net/tram/htm/t6.html
Galeria foto: http://bytrans.net/foto/index.php?cat=6

Din pacate, e in rusa :(

Image
Image
Image
Image

La Kharkov:

http://gortransport.kharkov.ua/index.ht ... oto_id=783

Image
Image

Acest vehicul se pare ca este Tatra:

http://www.spis.sk/regiony/poprad/de.html

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 22:47 
cautand pe dc filmulete cu tramvaie, am gasit unul cu o deraiere destul de urata intr-un peron plin... iata imagini extrase din filmulet:


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 16.32 KiB | Viewed 5099 times ]
2.jpg
2.jpg [ 16.47 KiB | Viewed 5098 times ]
3.jpg
3.jpg [ 16.27 KiB | Viewed 5098 times ]
4.jpg
4.jpg [ 17.08 KiB | Viewed 5098 times ]
5.jpg
5.jpg [ 16.82 KiB | Viewed 5098 times ]
6.jpg
6.jpg [ 17.16 KiB | Viewed 5099 times ]
7.jpg
7.jpg [ 16.6 KiB | Viewed 5100 times ]
8.jpg
8.jpg [ 16.66 KiB | Viewed 5097 times ]
9.jpg
9.jpg [ 15.94 KiB | Viewed 5098 times ]
10.jpg
10.jpg [ 16.51 KiB | Viewed 5099 times ]
11.jpg
11.jpg [ 15.89 KiB | Viewed 5097 times ]
12.jpg
12.jpg [ 16.07 KiB | Viewed 5098 times ]
13.jpg
13.jpg [ 17.44 KiB | Viewed 5098 times ]
14.jpg
14.jpg [ 16.51 KiB | Viewed 5098 times ]
Top
  
 
 Post subject: KT4D - Kt4DM
PostPosted: Sun 12 Feb 2006 11:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:23
Posts: 34
Location: Timisoara
In ce consta modernizarea unui KT4DM fata de KT4D ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 12:06 
Pai sunt multe diferente...In primul rand la KT-4D usile sunt compuse din 4 obloane ca la Tatre. Pe cand la celalalt usile sund din 2 segmente care se deschid ca la V3-Amodernizate. Apoi boghiurile de KT-4D sunt tipic Tatra-clasice- ori celalalt vagon are rotile altfel realizate, apoi are montat un amortizor hidraulic radial-axial in fata suspensiei secundare intre cele roti. In plus are montat o bara de tractiune care impiedica atacul de boghiu aparut la accelerare sau franare.Apoi patina are alt sistem de actionare si de sprijinire pe cadrul boghiului care cadru este in principiu tot de Tatra dar are elemente cam de...ultima generatie sau ..penultima cel putin.In orice caz este cu mult mai avansat decat KT-4D. Apoi are afisaj electronic la traseu, anuntul vocal al statiei de stationare sau celei care urmeaza. S-ar putea ca unele sa aibe chiar si aer conditionat..nu stiu exact..Oricum la Ploiesti sunt multe aceste vagoane modernizate !!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 14:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Sergabi28 wrote:
Apoi boghiurile de KT-4D sunt tipic Tatra-clasice- ori
Nu sunt boghiuri clasice de Tatra...daca te uiti cu atentie, vei observa ca patina e mai lunga.


Attachments:
1.Boghiu T4R #3364-Bucuresti.jpg
1.Boghiu T4R #3364-Bucuresti.jpg [ 51.87 KiB | Viewed 5431 times ]
2. Boghiu T4D #45-Brasov- .jpg
2. Boghiu T4D #45-Brasov- .jpg [ 60.37 KiB | Viewed 5431 times ]
3. Boghiu KT4D #078-Ploiesti.jpg
3. Boghiu KT4D #078-Ploiesti.jpg [ 56.22 KiB | Viewed 5432 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 14:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Sergabi28 wrote:
Oricum la Ploiesti sunt multe aceste vagoane modernizate !!!
Adica 7: #100, #101, #102, #103, #104, #105, #106.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 17:16 
Iata si o comparatie in privinta "mutrelor" celor doua KT4D.
Cel nemodernizat este #099, iar cel modernizat este #101. Difera vizibil si masca fata si tipul constructiv al usilor.


Attachments:
0101-102-001.jpg
0101-102-001.jpg [ 34.59 KiB | Viewed 5660 times ]
0099-101-003.jpg
0099-101-003.jpg [ 48.72 KiB | Viewed 5660 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006 18:50 


Attachments:
253.19.JPG
253.19.JPG [ 47.69 KiB | Viewed 5502 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006 18:54 


Attachments:
DSC04999.JPG
DSC04999.JPG [ 38.3 KiB | Viewed 5500 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006 19:04 


Attachments:
253.5.JPG
253.5.JPG [ 42.92 KiB | Viewed 5503 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006 20:47 


Attachments:
1.JPG
1.JPG [ 35.69 KiB | Viewed 5532 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Apr 2006 21:45 


Attachments:
2.JPG
2.JPG [ 49.11 KiB | Viewed 5523 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006 13:41 
Pe vremea cand pe linia lui 20 erau T4R prin dreptul Parcului Bazilescu a ramas blocata remorca unui tandem ( pe accelerare) , vatmanul nu a putut opri vagoanele care au deraiat la curba de intoarcere la Laromet.
Pe vremea aceea acolo intorcea 97 , vagoanele au intrat fiecare in cate un troleibuz care stationau la capat .
Vagoanele tamponate in fatza au stat o vreme la intrarea in Dep.Buc.Noi
A fost nasol ca din primul vagon nu se poate decupla electric al doilea.
Remorca l-a impins pe primul vagon care avea pantograful lasat.
Tatra , stii ca atunci cand pedala de frana e blocata in fund , acceleratia nu functioneaza?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Apr 2006 17:40 
Normal...sunt aplicate patinele pe linie si este posibil ca acceleratia sa fie total anulata pentru a nu forta motoarele. :roll:

La eliberarea pedalei de frana sabotii nu se departeaza de tamburul de franare, ei ramanand pe pozitia infranat pana la actionarea pedalei de acceleratie. Deci, in momentul in care se apasa pana la fund pedala de frana, cele 2 sisteme de franare (mecanica si patinele) intra in actiune, asta sub 5 km/h, ca pana atunci actioneaza electrodinamica. In cazuri de urgenta se apasa butonul franei de urgenta si patinele cad imediat pe sina, vagonul oprindu-se cam in 8-10 metri, la o viteza de 50 km/h.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jun 2006 07:27 
Sunt curios,...la cate tramvaie KT-4D din Romania exista sistem de avertizare la trecerea acestora cu pantograful peste separatori sau incrucisari cu liniile de troleibuz???La noi in Galati cand un KT-4D trece peste separatori se aude o sonerie care scoate un zgomot de intensitate mica,dar se aude oricum.Si absolut toate vagoanele KT-4D din parcul Transurb-GL au asa ceva.In schimb la tatre au numai un bec de semnalizare in bord care se aprinde.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jun 2006 12:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Unele T4R din Bucuresti au niste sonerii care scot un bazait lung la trecerea pe separator.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:09 
Niciodata nu te poti baza 100% pe intuitie si pe faptul ca ai nu stiu cate ore de conducere la activ. Elementele de avertizare fac vehiculul mai sigur si eliminarea acestora poate duce le evenimente neplacute atat pentru conducator, cat si pentru calatori.
Daca tot vorbim despre siguranta vehiculelor (de transport in cazul de fata), si a participantilor la trafic, sa coboram putin sub botul unei Tatra T4R, apoi sub un T4D, sa vedem cum arata si eventual cum functioneaza "Salvarea" la aceste vagoane.
Sa incepem cu Tatra T4R: "Salvarea" este alcatuita din palpator si cos. In momentul in care palpatorul atinge un obstacol, acesta elibereaza cosul, care cade brusc pe linie., impiedicand astfel ca obstacolul sa ajunga sub rotile vagonului. Retragerea cosului si repunerea lui pe pozitie se face din cabina vatmanului, cu ajutorul unei parghii aflate pe podea, in dreapta scaunului. La iesirea din depou se verifica "Salvarea".


Attachments:
DSC06684.JPG
DSC06684.JPG [ 44.27 KiB | Viewed 5579 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:15 
In cazul Tatrelor T4D: au o lama inclinata spre partea fara usi a vagonului, obstacolul fiind astfel impins in afara gabaritului tramvaiului.


Attachments:
212.2.JPG
212.2.JPG [ 49.12 KiB | Viewed 5578 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 00:27 
Prinderea lamei la T4D-uri


Attachments:
DSC06791.JPG
DSC06791.JPG [ 48.19 KiB | Viewed 5575 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 20:38 
Iata si manerul parghiei de repozitionare al cosului de salvare la Tatra T4R. Fotografie facuta in Tatra T4R #262, printre ultimele care mai alearga in Iasi.


Attachments:
DSC07310.JPG
DSC07310.JPG [ 48.57 KiB | Viewed 5519 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 21:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Asa arata cosul la T4R-urile bucurestene:


Attachments:
3358-047-011.jpg
3358-047-011.jpg [ 110.35 KiB | Viewed 5095 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 23:12 
Sunt exact aceleasi vagoane ca in Iasi, numai ca au boghiurile pe 1435. Asta inseamna ca au aceleasi caracteristici tehnice.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 01:03 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
As dori sa stiu cum pot deosebi un T3 de un T4. La prima vedere, T3 seamana foarte mult cu T4R.

Un T3 din fosta URSS. Se observa fereastra patrata, corespunzatoare numarului de linie. Designul seamana mult cu T4R.


Attachments:
--T3.jpg
--T3.jpg [ 71.16 KiB | Viewed 5423 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 01:09 
Vizual: latimea, decupajele din dreptul boghiurilor, amplasarea si dimensiunile placii cu orificii pentru ventilatie, ingustarea carcasei catre capete (se observa mai usor pe partea dreapta - usile 1 si 3 nu sunt in acelasi plan cu geamurile).
Vagonul prezentat mai sus este varianta cu 2 usi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 01:39 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. O ciudatenie: KT6. Este low-floor la segmentul din mijloc.

2, 3. T3D
Nu vi se pare ca seamana mult cu T4D? E drept ca tramvaiele din imagine nu au acele decupaje din dreptul boghiurilor iar ferestrele sunt schimbate, dar in rest... nu se prea vad diferente. Are careva ochi ageri sa vada diferente majore intre T3D si T4D?


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 24.21 KiB | Viewed 5092 times ]
2.jpg
2.jpg [ 87.29 KiB | Viewed 5093 times ]
3.jpg
3.jpg [ 120.66 KiB | Viewed 5093 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group