TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 21 Oct 2019 05:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Nov 2005 11:28 
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/

Alternativa: http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3 si http://www.tatrabahn.de/index.php?n=4. De fapt, tot site-ul http://www.tatrabahn.de merita vizitat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:00 
Iata 3 T4D cuplate, toate 3 avand pantograful pe retea:

http://www.strassenbahnen-online.de/tat ... 515_1.html


Attachments:
dd224515_1.jpg
dd224515_1.jpg [ 76.09 KiB | Viewed 8824 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Poate unul din ele e defect. In Bucuresti, ele umbla cate 2:


Attachments:
3393_3427-035-001_104.jpg
3393_3427-035-001_104.jpg [ 47.21 KiB | Viewed 9453 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Cele din Bucuresti sunt T4R. Iata T4D din Brasov:


Attachments:
0049_0006-101-001_910.jpg
0049_0006-101-001_910.jpg [ 64.71 KiB | Viewed 9766 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
T4D + B4D:


Attachments:
0049_0006-101-002_834.jpg
0049_0006-101-002_834.jpg [ 36.66 KiB | Viewed 9758 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Interior remorca B4D:


Attachments:
0049_0006-101-003_interior_remorca_b4d_514.jpg
0049_0006-101-003_interior_remorca_b4d_514.jpg [ 64.52 KiB | Viewed 9759 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2005 17:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
KT4D din Ploiesti:


Attachments:
0070-102-002_120.jpg
0070-102-002_120.jpg [ 66.61 KiB | Viewed 9757 times ]
0070-102-005_523.jpg
0070-102-005_523.jpg [ 80.39 KiB | Viewed 9757 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Dec 2005 00:34 
Tatra T4D #274 -Piata Unirii Iasi


Attachments:
274.jpg
274.jpg [ 29.97 KiB | Viewed 9696 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 17:42 
tudor wrote:
ata 3 T4D cuplate, toate 3 avand pantograful pe retea:

http://www.strassenbahnen-online.de/tat ... 515_1.html


Acel "Dreifachtraktion" compus din 3 vagoane motor tip T4D-MI (adica numar 224 5xx-x) cum numesc nemtii aceasta configuratie a fost formata la Dresden din 224 515+224 529+224 569, insa doar o singura doata pentru cateva zile cu ocazia unei festivitati a companiei de transport din acel oras (DVB), pentru a prezenta ceva neobisnuit. A circulat cateva zile in regim de calatori dupa care a fost decuplat vagonul din fata. Inainte de a se compune acesta tripla tractiune acest 224 515 era deja oprit definitiv iar 224 529+224 569 circula inca in regim normal.
Mai este o poza in care ele apar fotografiate din spate

Ma simt norocos! De ce? Ca tramvaiele din acest "tren" le vad zi de zi, caci sunt toate la Oradea....ma invidiati cumva? :lol

T4D-urile modernizate (T4D-MI, T4D-MS si T4D-MT) din Dresden se pot cupla implicit avand integrate contactele pentru comanda vagonului din spate in cuplul automat electric, insa la T4D-urile originale din Dresden cat si cele din Magdeburg compatibilitatea pentru multi-tractiune era asigurata de doua mufe (pe bara de remorcare A si B al vagonului respectiv) si un cablu de conexiune Cablul facea legatura intre mufa de pe bara de remorcare B al primului vagon si mufa de pe bara A al vagonului 2. Acest sistem de tranmitere a comenzilor insa a fost realizat de MVB (compania de transport din Magdeburg) nefiind compatibile din fabrica pentru tractiune in tandem. Aceasta mufa este versiunea in miniatura a mufelor de pe T4R care sunt inglobati in caroserie sub luneta din fata si spate
In imaginea de mai jos puteti observa aceasta mufa mica situata la mijloc deasupra cutiei de cupla electrica automata. Dealtfel dupa decuplarea vagoanelor motor in 1999 au inceput sa dispara si aceste mufe dandu-mi seama ca nu o sa mai vad la Oradea in curand o astfel de configuratie.
Pentru cei interesati de detalii despre poza:

Vagon 1154+1078 in 1996 la capatul liniilor 4N 4R si 2 adica in statia de debarcare de la bucla de intoarcere "Nufarul".
De altfel pe poza nu se vede dar vagonul din spate avea luneta sparta care a fost inlocuita cu o tabla de otel (neavand piesa de schimb).


Attachments:
oradea1154.jpg
oradea1154.jpg [ 90.99 KiB | Viewed 8820 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 17:57 
Singura cupla de TATRA T4-D fotografiata de mine...
Nu stiu daca se observa bine....iat tramvaiele astea din poza mea...tot din Magdeburg sunt aduse...e vorba de tandemul #7 +#10


Attachments:
HPIM0329.JPG
HPIM0329.JPG [ 44.02 KiB | Viewed 9557 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 17:59 
Mufele de cuplare sunt pe "barele de remorcare " la T4D.Deci acele bare de remorcare ajuta si la cuplarea electrica intre tremvaie.La T4R se foloseste cablul.

GABI: T3R nu ai fotografiat in tandem? au fost cuplate in tandem si la Galati,nu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 18:00 
Iata mai amplu....la alt tramvai din Dresda....dar care acum e in Galati...
Poza e facuta pe Str. Traian din Galati...
Se vede mufa...


Attachments:
HPIM0678.JPG
HPIM0678.JPG [ 44.65 KiB | Viewed 9556 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 18:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
La Brasov, Tatrele aduse din Leipzig nu au mufe de nici un fel. Probabil ca la Dresden si Magdeburg s-au pus mufe pe acoperis deoarece cele de pe cutia de cuplaj puteau curenta si se puteau strica daca vagonul era inundat (si asa ceva s-a intamplat la Dressden).


Attachments:
0044_and_0012-101-003.jpg
0044_and_0012-101-003.jpg [ 31.78 KiB | Viewed 9611 times ]
0044_and_0012-101-002.jpg
0044_and_0012-101-002.jpg [ 31.22 KiB | Viewed 9610 times ]
0044_and_0012-101-001.jpg
0044_and_0012-101-001.jpg [ 36.52 KiB | Viewed 9609 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 18:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Tatrele T4R din Bucuresti au mufele camuflate de o usita. De ceva vreme nu am mai vazut unul cu usita deschisa.... Dar cred ca se vede usita si in aceste poze.

A 3a poza prezinta un T4R cuplat la ceva mai neobisnuit... o remorca V12 intoarsa, pe care se transport o masina, premiu al unui concurs de radio. Legaturile dintre Tatre sunt mai groase.


Attachments:
3358-047-009.jpg
3358-047-009.jpg [ 38.77 KiB | Viewed 9609 times ]
3325-in_Dep_Dudesti-002.jpg
3325-in_Dep_Dudesti-002.jpg [ 49.74 KiB | Viewed 9610 times ]
3399-035-001.jpg
3399-035-001.jpg [ 46.49 KiB | Viewed 9606 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 18:49 
Au fost tramvaie in TATRA T3-R in tandem cate...3 vagoane....prin anii 80....
Iata o poza de pe site-ul _tatrabhn_

Acest tandem de 3 vagoane Tatra T-3R,...veneau de la Combinat in ora de varf !!!Se observa cum se circula pe scara in acele vremuri....Imi placea la nebunie sa merg pe scara tramvaiului...


Attachments:
history_t3r.jpg
history_t3r.jpg [ 11.66 KiB | Viewed 9600 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 18:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Am vazut si eu poza aia pe site-ul respectiv... se pare ca primele 2 erau T3R si ultimul era T4R... sau era invers?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2005 19:00 
Da!!!!
Este cert Tatra T4-R....
Se observa ca ultima usa de la ultimul vagon ...nu este ,,cotita" adica montata pe unghiul de fuga al vagonului.Care unghi de fuga, este mai accentuat la T3-R fata de T4-R.
Motivul???
Caroseriile de T3-R...sunt mult mai late fata de T4-R....
Si de aceea se vede f clar ultima usa...de la ultimul vagon....
Fata de celelalte usi....vedeti cum sunt oblice ?? Duse parca mai in spate si nu se vad....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:29 
Vagon TATRA T4R #220, zona Podu Ros - IASI


Attachments:
IM007320.JPG
IM007320.JPG [ 37.9 KiB | Viewed 9559 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:31 
#220


Attachments:
IM007321.JPG
IM007321.JPG [ 36.01 KiB | Viewed 9546 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:33 
#220 plecand din statia Podu Ros - IASI


Attachments:
IM007322.JPG
IM007322.JPG [ 42.79 KiB | Viewed 9543 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:36 
Vagon T4D #266, a circulat in Halle - Germania, avand culorile originale rosu si gri a fost revopsit in galben si rosu. Cartier Tatarasi (Flora) - IASI, traseul 11.


Attachments:
IM007323.JPG
IM007323.JPG [ 47.99 KiB | Viewed 9543 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:38 
#266


Attachments:
IM007324.JPG
IM007324.JPG [ 45.76 KiB | Viewed 9539 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:41 
Vagon motor TATRA T4D #241 - Tatarasi Iasi, traseul 11(Dacia - Podul de Piatra - Gara Internationala - Tesatura - Metalurgie - Tatarasi Nord).


Attachments:
IM007325.JPG
IM007325.JPG [ 47.11 KiB | Viewed 9620 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:43 
#241


Attachments:
IM007326 (Custom).JPG
IM007326 (Custom).JPG [ 43.8 KiB | Viewed 9618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:47 
Vagon Tatra T4R #211, statia Alexandru cel Bun - IASI, traseul 11


Attachments:
IM007256 (Custom).JPG
IM007256 (Custom).JPG [ 25.56 KiB | Viewed 9615 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 18:49 
Imi aduc aminte ca si in Iasi au circulat Tatre in regim de "dubla" (6 la numar), dar vagonul 2 era alimentat direct de la retea prin pantograf iar comenzile erau preluate printr-un cablu legat la prizele din fata si spatele vagoanelor, la fel ca la Tatrele din Bucuresti...

Tatra #211


Attachments:
IM007255.JPG
IM007255.JPG [ 47.99 KiB | Viewed 9608 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 21:27 
TATRA wrote:
...Imi aduc aminte ca si in Iasi au circulat Tatre in regim de "dubla" (6 la numar), dar vagonul 2 era alimentat direct de la retea prin pantograf iar comenzile erau preluate printr-un cablu legat la prizele din fata si spatele vagoanelor, la fel ca la Tatrele din Bucuresti...

Cred ca au fost mai multe.
In 1983-1985 erau:
243+251
248+247
252+270
261+259
264+265
268+266
In afara de acestea, mai erau 3 care pastrau urmele cuplajului cu al 2'lea vagon: 245, 253 si 258. Urmele erau o bara montata perpendicular pe bara din spate a vagonului, unde probabil se prindeau arcurile acelea sau ce erau, al caror rol era cred cel mult de a impiedica pe calatori sa traverseze printre vagoane.
Dupa 1985 erau:
244+254
245+263
246+250
247+248
252+270
255+267
264+265
268+260 ex 260+268
Deci, cred ca au fost cam 8 cupluri de Tatre in perioada 1982-1989. Nu stiu cand au disparut cuplurile de Tatre. Cred ca oricum la inceputul lui '90.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 08:56 
Nu stiu ce sa sa zic, sa te contrazic nu as putea, dar informatia mi-a fost intarita de spusele vatmanului de pe #210 care a lucrat pe una din "duble". O sa ma interesez pe la Depou si printre vatmani. :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 19:59 
TATRA T4R #261, Podul de Piatra - IASI


Attachments:
IM007332.JPG
IM007332.JPG [ 46.08 KiB | Viewed 9400 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 20:04 
TATRA #261, traseu: 11 si TATRA #218, tot pe acelasi traseu.


Attachments:
IM007331.JPG
IM007331.JPG [ 49.19 KiB | Viewed 8959 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group