TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 15 Dec 2019 21:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 27 Mar 2008 23:10 
Pe forum nu exista momentan un topic despre avioane, desi se poate spune ca sunt mijloace de transport in comun in felul lor.
De aceea voi scrie aici despre ceva care s'a intamplat cu mult timp in urma.

Pe 27 Martie 1977, pe aeroportul Los Rodeos din Tenerife, doua avioane Boeing 747 s'au ciocnit pe pista. Un avion al KLM a decolat in timp ce altul al companiei PanAm se afla inca pe pista. 583 persoane si-au pierdut viata atunci. Din avionul PanAm au scapat 61 persoane, printre care si pilotii. Nimeni din avionul KLM nu a supravietuit, doar o singura persoana care a renuntat la cursa inainte de decolare.
Cauza accidentului a fost o serie de evenimente, printre care un atac terorist la aeroportul din Las Palmas (destinatia avioanelor), devierea acestora catre un aeroport foarte mic, oboseala si nervozitatea pilotilor, constransi de limite de timp de zbor, ceata, probleme de comunicatie, tehnice si umane.
Cea mai mare parte de vina este atribuita pilotului KLM care a decolat fara permisiune, desi convorbirea cu turnul de control prezinta o serie de exprimari ambigue care il puteau induce in eroare. KLM acuza pe controlori ca ascultau la radio un meci de fotbal, ceea ce este destul de improbabil, pentru ca ei aveau casti pentru a asculta comunicatiile cu avioanele.
Acest accident este pana in prezent cea mai mare catastrofa aeriana din istoria aviatiei, depasita doar de evenimentele dela 11 Septembrie, care nu sunt insa incidente aviatice propriu-zise, avioanele nefiind tintele atacurilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Mar 2008 23:50 
Intr-adevar, a fost cel mai tragic accident din categoria celor aviatice.
Din pacate, insa, nu este singurul.
Poate la fel de tragic este si prabusirea avionului Japan Airlines 123, un Boeing 747, care la data de 12 august 1985, in timp ce efectua o cursa interna intre Tokyo si Osaka, s-a prabusit in Muntele Fuji, pierzandu-si viata in total 520 de persoane (505 pasageri si 15 membrii ai echipajului).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Mar 2008 17:16 
Unele din aceste accidente, sunt surse de cercetare pentru inginerii automatisti si cei de la studii aeronavale. Sunt foarte multe proiecte, facute in parteneriate dintre universitati si companii pentru imbunatatirea si eficientizarea transportului aerian.
Tom a subliniat bine, calatoria cu avionul a devenit o necesitate, deci s-a transformat in transport in comun interstatal/continental.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Mar 2008 19:48 
Ionescu wrote:
calatoria cu avionul a devenit o necesitate, deci s-a transformat in transport in comun interstatal/continental.


Nu doar! Si local.
Cursele Bucuresti - Timisoara si Bucuresti - Cluj-Napoca sunt pline aproape tot timpul. Deja cate 2 curse pe zi sunt operate cu avioane Airbus A318 sau Boeing 737 (aprox. 110-120 locuri).
Atata vreme cat o calatorie cu trenul pana la Timisoara dureaza 8-9 ore si costa 300 RON la clasa I, iar una cu masina te cam umple de nervi pe faimoasele sosele ale patriei, lejer luandu-ti tot vreo 8-9 ore (si poate si o spaguta de radar), avionul devine o solutie mai ales pentru mediul de afaceri. Intr-adevar, preturile pot fi destul de piperate, mai ales cand vrei sa iti cumperi biletul doar cu cateva zile inainte de a calatori, dar daca il cuperi cu mai mult de 15-20 de zile inainte, poti sa il cumperi si la 450 RON dus-intors.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 03:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
KAL007 - avion coreean doborat de rusi, cand acesta a deviat de la ruta lui intrand in spatiu aerian sovietic; avionul nu a raspuns somatiilor, iar aviatia sovietica s-a confomat odrinelor specifice. Se intampla in anii 80. (accidentul a inspirat si un film).
Tot in anii 80, prabusirea de la Lockerbie, din cauza teroristilor - ultima nenorocire de acest gen a fost pe 11 septembrie 2001.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 14:04 
@ Robert C: si cu sosele si tot nu scapi cu sub 6 ore. Uneori am inteles ca exista si promotii, la fel ca la cursele internationale, poti sa prinzi zbor dus-intors la aprox 50E...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 16:46 
rosetti61 wrote:
KAL007 - avion coreean doborat de rusi, cand acesta a deviat de la ruta lui intrand in spatiu aerian sovietic; avionul nu a raspuns somatiilor, iar aviatia sovietica s-a confomat odrinelor specifice. Se intampla in anii 80. (accidentul a inspirat si un film).
Tot in anii 80, prabusirea de la Lockerbie, din cauza teroristilor - ultima nenorocire de acest gen a fost pe 11 septembrie 2001.
Au existat supozitii ca avionul facea spionaj deasupra teritoriului sovietic, iar abaterea dela ruta a fost deliberata. Mai exista si acum speculatii ca avionul ar fi reusit sa aterizeze, iar pasagerii ar fi fost arestati si nu au fost nici pana acum eliberati.
Cu 5 ani inainte, rusii au mai doborat un avion coreean care intrase pe teritoriul sovietic. Atunci insa, doar 2 persoane au murit cand avionul a fost lovit de racheta, dar a aterizat fara probleme pe teritoriul sovietic.
Daca tot vorbim de terorism, sa nu uitam ca inainte de Lockerbie, americanii au doborat un avion de pasageri iranian, omorand 290 persoane. Exista controverse privind pozitia exacta a portavionului, sugerandu-se ca ar fi fost in interiorul teritoriului iranian. Acest act terorist, privit de americani ca o eroare, este deseori ignorat cand se vorbeste de catastrofe aeriene provocate deliberat sau din neglijenta criminala. Cel putin, spre deosebire de cazul Teo Peter, iranienii au fost pe punctul de a razbuna moartea celor 290 pasageri, dar comandantul portavionului, detasat la o baza in SUA, nu se afla la acea ora in masina care a sarit in aer.

Alt incident aviatic important a fost coliziunea avionului saudit cu cel din Kazakhstan in India in 1996, considerat cea mai grava coliziune in aer si unul din cele mai grave accidente aviatice din istorie.

Mai multe despre aceste incidente puteti gasi pe Wikipedia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 19:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 57
Location: Sag Timis
Mai e zborul TWA 800 care pare a fi fost lovit de o racheta americana.
Si coliziunea avionului DHL cu 2 piloti la bord cu avionul rusesc cu copii.


Quote:
ultima nenorocire de acest gen a fost pe 11 septembrie 2001.
:shock: trebuie sa mai analizam ? mi se oare destul de clar ca nu au fost arabii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 20:29 
11 Septembrie depaseste oarecum topicul si nu este direct un incident aviatic, decat prin implicarea unor avioane. Atacurile nu au fost insa direct indreptate asupra avioanelor.

Pana peste ocean, la sfarsitul lui 2007 un avion Tarom s'a lovit pe pista de o masina de intretinere. Am vazut la stiri ca s'ar fi platit daunele pentru avion, dar ciudat mi se pare ca nu se mentioneaza a cui era masina, adica a carei firme. Nu vreau sa gresesc, dar cumva sunt cei cu validatoarele RATB ? :evil:

Despre evenimentele mai vechi, imi amintesc bine canalul 31, devenit cred ca in acelasi an PROTV. La 31/03/1995, am vazut acolo ceva ce semana a resturi de MIG. Pe urma am vazut ca "MIG"-ul se intindea pe o suprafata cam mare, iar insistenta cu care se filma si ceva pe care parea ca scrie Tarom mi-a atras atentia.
Martorii oculari spuneau atunci ca au vazut o "minge de foc cazand din cer", ceea ce ar sugera ca avionul ar fi explodat in aer, nu la impactul cu solul.
60 persoane au murit atunci. Nu au fost supravietuitori

In acelasi an, la 20/12, un avion al companiei Banat Air s'a prabusit la Verona datorita supraincarcarii si depunerii ghetii pe aripi.

La 4/02/1970, avionul AN-24 inregistrat YR-AMT s'a prabusit in muntii Apuseni. 21 din cei 22 pasageri au murit. Cauza accidentului nu se cunoaste. Avionul zbura catre Oradea dela Bucuresti.

La 7/12/1970 avionul BAC 1-11 YR-BCA s'a prabusit la Constanta la ca. 3km de pista datorita unei erori a instrumentelor de bord si a vremii nefavorabile. 18 din 27 pasageri au murit. Avionul venea dela Tel Aviv catre Bucuresti, dar a fost trimis la Constanta din cauza vremii.

La 29/12/1974 avionul AN-24 YR-AMD s'a prabusit langa Sibiu, toate cele 33 persoane dela bord si-au pierdut viata. Cauza accidentului este o eroare de pilotaj in conditii de turbulenta. Avionul s'a lovit de Muntii Lotrului la o altitudine de 1700m

O lista completa a accidentelor de avion ale companiei Tarom gasiti
[url=http://aviation-safety.net/database/dblist.php?sorteer=datekey_desc&kind=%&cat=%&page=1&field=Operatorkey&var=5181]A I C I[/url]

Tot acolo veti gasi ca la 18/11/1951 un avion american a fost doborat langa granita cu Yugoslavia, dupa ce a survolat Ungaria si a intrat in spatiul romanesc.

La 22/07/1938 un avion Lockheed 14H Super Electra al companiei polonez e LOT s'a prabusit la Stuplica, dupa ce a fost lovit de trasnet. 14 persoane au murit. Avionul venea dela Varsovia catre Bucuresti.

Alt sit despre accidente aviatice:
http://www.planecrashinfo.com


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 20:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Sa nu uitam totusi recordul romanesc in materie, respectiv Airbus-ul prabusit la Balotesti. Se spunea atunci ca vor fi anuntate cauzele accidentului dupa ce comisia isi va termina ancheta. Maine se implinesc 13 ani... Stie cineva rezultatul acestei anchete?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 21:01 
Am discutat atunci cu specialisti in aviatie si acestia erau de aceeasi parere care explica ce era cu mingea de foc din aer. Nu stiu daca s'a publicat vreun raport oficial, dar pe internet cauza ar fi o problema tehnica, dar ce e ciudat ca dupa informatiile de pe net pilotul nu se afla in cabina sau era in incapacitate de a controla avionul. Vorba unui cantec, how bizarre.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 09:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 57
Location: Sag Timis
Ar mai fi accidentul de la Lupeni.
Si nu stiu daca e adevarat, dar mai era o rumoare despre zborul spre Belgrad din decembrie 1989.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 11:07 
28/12/1989
Antonov An-24RV, YR-BMJ
Cursa Bucuresti-Belgrad
Prabusit langa localitatea Visina, in conditii meteo nefavorabile, existand suspiciunea ca a fost doborat.
Avionul avea 1 pasager si 6 membri ai echipajului. Nu au fost supravietuitori.

9/02/1989
Tupolev 154B YR-TPJ, 5 persoane (echipaj)
S'a prabusit la Bucuresti dupa o defectiune a unui motor la decolare. Era un zbor de antrenament.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 01:10 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
Am discutat atunci cu specialisti in aviatie si acestia erau de aceeasi parere care explica ce era cu mingea de foc din aer. Nu stiu daca s'a publicat vreun raport oficial, dar pe internet cauza ar fi o problema tehnica, dar ce e ciudat ca dupa informatiile de pe net pilotul nu se afla in cabina sau era in incapacitate de a controla avionul. Vorba unui cantec, how bizarre.


Se pare ca aeronava avea probleme inca inainte de a fi achizitionata second-hand de la Delta Airlines, in 1994. Chiar in ziua precedenta pilotii observasera tractiunea asimetrica a motoarelor la decolarea din Dubai, dar din diferite motive problema nu a fost remediata. In plus, sunt zvonuri ca ancheta a fost ingreunata de faptul ca imediat dupa accident zona a fost invadata de anumiti membri ai unei minoritati conlocuitoare care au furat tot ce s-a putut - mai ales bucati de metal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 01:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Tom wrote:
Avionul avea 1 pasager...

Unul, da' bun.
Prietenii stiu de ce.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 13:05 
Un incident mai putin cunoscut este al unei curse Tarom intre Bucuresti si Cairo in august in 1984. Unul din motoarele avionului a luat foc, dar avionul a reusit sa aterizeze fara mari probleme la Atena, care era oricum o escala a acelei curse. Pasagerii au fost preluati de alt avion la destinatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 18:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
www.mt.ro

21 septembrie 2009

“Porţi deschise la aeroport” La împlinirea a 40 de ani de activitate aeronautică civilă, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti îşi deschide porţile publicului larg
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti sărbătoreşte anul acesta 40 de ani de activitate aeronautică civilă. În cadrul manifestărilor dedicate acestei aniversări, Aeroportul Henri Coandă organizează pentru publicul larg o serie de evenimente în cadrul programului “Porţi deschise la aeroport”, ce cuprinde următoarele acţiuni:

* Vizite programate de aproximativ 30 de minute în zona de operaţiuni aeroportuare (26 septembrie şi 03 octombrie 2009, între orele 13:00 – 17:00);
* Zboruri de agrement cu elicopterul, gratuite, de aproximativ 10 minute(26 septembrie şi 03 octombrie 2009, între orele 15:30 – 17:30);
* Miting Aviatic organizat cu sprijinul şi participarea Aeroclubului României, Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, Forţelor Aeriene Române şi Centrului de Cercetări şi Încercări în Zbor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale (03 octombrie, între orele 10:00 – 12:00). Accesul publicului la mitingul aviatic este liber.

Având în vedere condiţiile speciale de securitate specifice unui aeroport, înscrierile pentru vizitele programate în cele două zile, precum şi pentru zborurile de agrement cu elicopterul, se fac numai pe website-ul Aeroportului Henri Coandă www.otp-airport.ro, în perioada 22 – 23 septembrie 2009, în cadrul secţiunilor “Porţi deschise. Vizite la aeroport”, respectiv “Porţi deschise. Zboruri de agrement”.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Jan 2010 01:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
DuÅŸmani în război, faÅ£ă în faÅ£ă dupa ÅŸase decenii
Doi piloÅ£i foÅŸti inamici în timpul celui de-al doilea război mondial s-au întâlnit pentru prima dată faÅ£ă în faÅ£ă după mai bine de ÅŸase decenii la BucureÅŸti. Pilotul român a reuÅŸit să doboare avionul pilotat de americani. Amândoi au rezistat ororilor războiului ÅŸi astăzi ÅŸi-au dat mâna.



http://videonews.ro/action/viewvideo/35 ... e-decenii/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group