Traducerea evenimentelor importante:
in anul 1888 Karl Gustav Hiller a infiintat o firma de comercializare pentru masini textile, care au fost inventate si patentate de el insusi.
In 1890, dupa o vizita in Anglia, a cumparat de la Rover drepturile de a importa si construi biciclete Rover. Mai tarziu a cumparat Fabrica de masini unelte Müller&Preussberger din Zittau, produsele le vindea sub numele "Phänomen-Rover". In 1903 a inceput fabricarea motocicletei "Phänomen" cu motor FAFNIR. In 1906 a inceput fabricarea vehiculului pe 3 roti, numit "Phänomobil". A urmat o disputa pentru patentarea vehiculului, pentru ca, Firma Hüttel din Erlau a inceput in acelas timp productia la un vehicul foarte asemanator. Constructorii Hüttel si Stevescu, care au infiintat Firma Hüttel, au lucrat inainte la Hiller.
......................................................................................
In anul 1927 s-a inceput cu constructia de camioane pentru Posta. Acestea purtau numele "Phänomen Granit" si "Phänomen Garant".
......................................................................................
Dupa nationalizare, in anul 1946, Hiller nu a dat voie sa se foloseasca in continuare numele "Phänomen", de atunci se numea VEB ROBUR Werke Zittau.
In anul 1991, dupa eforturi de modernizare, folosind motoare Deutz, Firma ROBUR a fost inchisa.
Din cate stiu eu, au fost, cum era in socialism, o gama foarte mare de modele, de la Autobuz la camion. Modelele principale erau:
-Robur LO.... (O de la motor Otto)
-Robur LD.... (D de la motor Diesel). Amandoua erau racite cu aer.
|