TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 06 Dec 2019 13:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 12:31 
La adresa http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck. ... ?idt=15364
am dat de

HOTARARE nr.790 din 14 noiembrie 1994
privind aprobarea studiului de fezabilitate a obiectivului de investitii "Introducere transport in comun cu troleibuze in municipiul Pitesti", judetul Arges
Textul actului publicat în M.Of. nr. 325/24 noi. 1994

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Se aproba studiul de fezabilitate a obiectivului de investitii "Introducere transport in comun cu troleibuze in municipiul Pitesti", judetul Arges, cu caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici prevazuti in anexa *) la prezenta hotarire.

ART. 2
Finantarea obiectivului se face din surse proprii, din credite bancare, din alte fonduri legal constituite cu aceasta destinatie si, in completare, de la bugetul local, conform listelor de investitii aprobate potrivit legii.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU Contrasemneaza:
----------------Ministru de stat, ministrul finantelor, Florin Georgescu Secretar de stat, seful Departamentului pentru Administratie Publica Locala, Octav Cozmanca

*) Anexa se comunica numai beneficiarului de investitie.
----------------------------



Stie cineva ce s-a mai intamplat? S-a mai facut studiul ala?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 12:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
S-a preferat pana la urma falimentarea ROCAR-ului. Asta s-a intamplat, de aceea nu a mai fost si nu mai este sustinuta extinderea retelei de troleibuze din Romania. Aproape toate extinderile, de dupa momentul marilor desfiintari de troleibuze din Bucuresti, au avut se pare ca scop asigurarea comenzilor pentru acest producator. Din momentul in care Rocar a prins comanda cu De Simonurile pentru RATB, s-a franat dezvoltarea troleibuzului in Romania, pentru ca mai apoi, cand s-a hotarat indreptarea sa spre faliment, sa se opreasca total aceasta dezvoltare. Sa fie doar o coincidenta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 16:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Corespondenta purtata prin intermediul site-ului http://www.domnuleprimar.ro

14 Decembrie 2006
Cod: 12182

Troleibuze

Domnule primar,

Am citit o Hotarire de Guvern prin care se aproba introducerea troleibuzului in municipiul Pitesti.
Nu s-a dus la indeplinire hotarirea aceea.

Cind aveti de gind sa introduceti transportul ecologic cu troleibuze in municipiul Pitesti? Si pe ce rute?

Cadariu Elena



Raspunsul primarului
08 Februarie 2007
In anul 1998 a exista o Hotarare de Guvern in acest sens, dar anumite evenimente au facut ca imprumutul necesar realizarii investitiei sa nu mai poata fi obtinut. Rating-ul de tara a scazut foarte mult in acea perioada. In problema transportului local va facem cunoscut faptul ca SC Publitrans 2000 SA va fi dotat cu peste 70 de autobuze care vor respecta toate normele prevazute de protectia mediului.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

08 Ianuarie 2007
Cod: 12653

Introduceti reabilitarea termica si transportul electric

Domnule primar,am avut azi placerea sa citesc in TOP despre cele 17 proiecte de modernizare a orasului pe banii UE.Este un lucru laudabil dar pacat ca lipsesc 2 proiecte importante care ar trebui sa fie asezate in fruntea acestei liste si anume:
a)Reabilitarea termica a blocurilor construite inainte de 1970.Se risipeste foarte multa energie termica prin peretii exteriori ai acestor blocuri si fara efectul scontat,in camere tot frig este.Guvernul Romaniei a intreprins ceva masuri in acest domeniu dar foarte timid iar la Pitesti este liniste.Platim in jur de 250-300 lei intr-un apartament de doua camere dar in dormotorul cu 2 pereti afara nu se simte caldura decat daca tinem la maxim caldura 24 de ore din 24.
O asemenea masura se impune de urgenta mai ales ca este o prioritate si a UE.
b)In Pitesti avem doua strazi cu o ciculatie extrem de densa iar mijloacele de transport-indiferent de categorie si capacitate-sunt actionate de motoare termice si care motoare elimina in atmosfera milioane de tone de gaze si particole daunatoare vietii si sanatatii.Sunt cateva intersectii une gazele si particolele evacuate ne ineaca pur si simplu,ne ametesc,mai ales la unele ore de circulatie maxima.
De ce nu introduceti trensportul actionat electric mai ales pe principalele artere care traverseaza orasul de la SE la NV si retur. si pentru aceasta ar exista solutia tranvaiului sau a troleibuzului.In acest fel pe traseul respectiv ar putea fi eliminatecomplect autobuzele si mictobuzele maxi-taxi.
De fapt microbuzele maxi-taxi ar trebui eliminate imediat si inlocuite cu mijloace de transport de mare capacitate si ecologice cu un confort sporit de transport.
Daca nu va este greu sa va ocupati si de aceste doua probleme de foarte mare interes cetatenesc poate le ve-ti introduce in planul primariei pentru rezolvare prioritar.
Va multumrsc pentru rabdarea de a citi aceste propuneri si va salut cu respect.
Popescu Emilian


Raspunsul primarului
06 Februarie 2007

Stimate domnule Popescu Emilian,

Bugetul local al Municipiului Pitesti pe anul 2007 include sume pentru reabilitarea termica a cladirilor, iar la Primaria Pitesti gasiti deja informatii privind metodologia, inclusiv cereri tipizate, pentru a putea incepe procedura de includere a imobilului in Programul anual de reabilitare termica a cladirilor.

In ceea ce priveste transportul public de calatori actionat electric, va facem cunoscut ca in anii 90 a existat un proiect in acest sens, dar conjunctura economico-politica a tarii din acel moment nu a permis finantarea lucrarilor de acest tip.

In luna februarie 2007 se va analiza in cadrul Consiliului Local al Municipiului Pitesti modalitatea si forma de imbunatatire a activitatii SC Publitrans 2000 SA, care realizeaza transportului public de calatori in orasul nostru, in asa fel incat fluidizarea circulatiei si confortul cetatenilor sa fie obiective prioritare. Fluidizarea circulatiei se va realiza in paralel si cu construirea de noi drumuri, sosele ocolitoare sau strapungeri ale axelor principale de drum, care speram ca vor imbunatati considerabil acest aspect.

Daca doriti informatii mai ample, ori mai concrete, le puteti obtine de la Primaria Pitesti, Centrul de Informatii pentru Cetateni, intrarea "D".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Ce trasee se dorea a fi deservite de catre troleibuze? A demarat investitia?

Transportul ecologic preocupa multa lume. Iata ca se vorbeste de un proiect de introducere a tramvaiului intre Pitesti si Mioveni dar si intre Pitesti si Valea Ursului. Vom incerca sa aflam mai multe detalii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 May 2009 06:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Troleibuzele urmau a deservi linia 2, principala linie de autobuze a Pitestiului, exploatata pana nu de mult cu articulate (acum nu mai sunt, deci sunt frecvente cazurile in care calatorii raman in statie). Traseul strabate orasul de la N la S, de la Gara Bascov si pana la Rafinaria Arpechim. Avand in vedere ca trece exact prin centrul Pitestiului si pe la Gara se bucura de un flux de calatori constanta chiar si in afara orelor la care se schimba turele muncitorilor de la Arpechim. O alta linie ,,grea" a Publitrans-CNCD-Girexim este linia 19, al carui traseu se suprapune mai mult de 80% cu linia 2. Si aceasta linie era deservita si de articulate in trecut, in ciuda pantei destul de accentuate urcate de autobuze spre Cartierul Gavana. In ceea ce priveste introducerea de troleibuz, pe o parte din traseu au fost pozitionati corespunzator stalpii, dupa cum se poate vedea si in poza de mai jos.


Attachments:
0043-007-004.jpg
0043-007-004.jpg [ 95.49 KiB | Viewed 13364 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Aug 2009 22:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Troleibuz versus ,,metrou usor pe ruta Pitesti-Mioveni

Dupa cum v-am mai informat, o echipa de japonezi vor sta un an si jumatate in Arges pentru a realiza un master-plan al transportului in zona metropolitana a Pitestiului, adica un fel de un raport detaliat privitor la mijloacele de transport cele mai eficiente, civilizate si ecologice care sa circule pe drumurile judetului. Unul dintre traseele care au suscitat cel mai mare interes este cel de pe ruta Pitesti-Mioveni. Daca japonezii au lansat, la debut, ideea unui posibil transport cu tramvaiul sau ,,metroul usor”, pe adresa redactiei ne-a sosit un punct de vedere al inginerului Silviu Sintea, presedinte al Asociatiei TRANSIRA. Acesta sustine si aduce si argumente in favoarea unui transport cu troleibuzul pe ruta mai sus amintita.


Ana Jianu, 03-08-2009

http://www.bitpress.ro/articole/adminis ... oveni.html

Apar doua comentarii jegoase ale lui radub.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 16:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Precizez ca am adus argumente in favoarea alegerii solutiei "troleibuz", dupa documentarea la fata locului a ceea ce inseamna flux de calatori dar si a ceea ce ar insemna costuri.

Japonezii vor sa caute solutia optima pt. ruta Pitesti - Mioveni, fara a se antepronunta in favoarea solutiei "metrou usor". Solutia "metrou usor" a fost fluturata, probabil, in scop propagandistic, de catre autoritatile locale. Sa vedem ce decizie se va lua in urma studiului.

Text comunicat de presa:

Dorim să aducem completări în ceea ce priveşte demararea posibilului proiect de introducere a transportului electric pe ruta Piteşti - Mioveni.

Considerăm că varianta vehiculată, cea de introducere a “metroului uşor” nu este viabilă, deoarece:

-conceptul de “metrou uşor” (“light rail”) înseamnă un tramvai separat de trafic. Pentru ruta preconizată, nu se poate realiza acea separare de trafic, doar cu izolarea totală a sistemului, nerealizându-se interconexiunea cu celelalte sisteme de transport, nerealizându-se nici o deservire eficientă a locuitorilor municipiului Piteşti;

-un asemenea sistem necesită investiţii foarte mari în calea de rulare, chiar dacă o parte din fonduri ar putea fi accesate prin Programul Operaţional Regional;

-este nevoie de mijlocul de transport propriu-zis (tramvaiul). Costul unei rame electrice se cifrează în jurul a 2,5 - 3 milioane euro, achiziţionarea vehiculelor fiind considerată neeligibilă în Programul Operaţional Regional.

Considerăm că soluţia viabilă este cea a transportului electric cu troleibuze:

-troleibuzul este un mijloc de transport ecologic, ca şi tramvaiul;

-pachetul de investiţii în realizarea sistemului de transport cu troleibuzul este mult mai puţin costisitor faţă de cel al tramvaiului;

-investiţiile pentru reţeaua de troleibuz sunt, de asemenea, finanţate prin Programul Operaţional Regional;

-troleibuzul reprezintă, în comparaţie cu tramvaiul, un sistem de transport flexibil, infrastructura acestuia putând fi extinsă pe rutele principale deservite de către autobuze, în municipiul Piteşti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Dec 2009 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana Pitesti, in atasament. Preluat de aici: http://www.primariapitesti.ro

Un proiect din PIDU:

Infiintarea unei linii de troleibuz pe traseul Prundu - Bascov"


Attachments:
Pitesti.rtf [761.46 KiB]
Downloaded 429 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jan 2010 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Municipalitatea din Pitesti nu a renuntat la ideea infiintarii unei linii de troleibuz pe traseul Prundu - Bascov

Conform Planului Integrat de Dezvoltare Urbana elaborat deja de Primarie, municipalitatea a trecut intre obiectivele legate de transportul rutier si infiintarea unei asemenea linii. Conform Planului Integrat, proiectul privind linia de troleibuz ar putea fi realizat pana in anul 2013.


Claudiu Dita, Ziarul Top, 11.01.2010
http://www.ziarultop.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Mar 2010 11:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a municipiului Pitesti a fost aprobat de Consiliul Local al Municipiului Pitesti prin HCL nr. 440/ 29.10.2009 si depus spre evaluare la Agentia de Dezvoltare Regionala Sud Muntenia in data de 11.11.2009, urmand ca dupa aprobarea admisibilitatii sa fie evaluate si proiectele componente ale acestuia.
In lista proiectelor care urmeaza sa fie implementate prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a municipiului Pitesti nu este prevazut proiectul de introducere a transportului ecologic cu troleibuze.


Primaria Pitesti, 12.03.2010


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 12:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Postelnicescu vrea troleibuz intre Pitesti si localitatile limitrofe

Saptamana viitoare, liberalul Marius Postelnicescu va depune in Consiliul Judetean un proiect referitor la dezvoltarea si modernizarea transportului public de persoane intre Pitesti si localitatile limitrofe.

Proiectul prevede introducerea troleibuzului ca mijloc de transport intre localitatile Pitesti, Stefanesti, Bascov, Maracineni si Bradu. Chestionat de TOP pe aceasta tema, consilierul judetean PNL spune ca investitia ar urma sa fie realizata printr-un parteneriat public-privat si ca santierul ar putea fi deschis chiar anul viitor.

Marius Postelnicescu afirma ca liniile de troleibuz de pe axa Pitesti-Prundu - Bascov s-ar intinde pe o lungime de circa 20 de kilometri. Precizand ca ramane de vazut cat ar costa o astfel de investitie, Postelnicescu argumenteaza ca troleibuzul este un mijloc de transport fiabil, civilizat si cu consum redus.


2.04.2010
http://ziarultop.ro/politica/18934-post ... limitrofe-


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Apr 2010 14:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813


Attachments:
Postelnicescu.jpg
Postelnicescu.jpg [ 8.98 KiB | Viewed 12416 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Apr 2012 18:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
S-a discutat proiectul in sedinta CJ Arges din data de 28 martie a.c. (vezi pg. 65-66 din documentul atasat).

www.cjarges.ro


Attachments:
28.03.2012_16.pdf [502.55 KiB]
Downloaded 728 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Nov 2013 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Quote:
Infiintarea unel linii de troleibuz Bascov –Prundu (eventual una Prundu-Costache Negri-Depozitelor-Bascov) atat pentru eliminarea poluarii (directivele europene ne cer eliminarea poluarii in centrele urbane) cat si o mai fluenta circulatie, actualele autobuze nu satisfac intr-o masura acceptabila cerinta de trafic a calatorilor.


Attachments:
postelnicescu_corina.doc [31.5 KiB]
Downloaded 199 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Nov 2013 14:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Quote:
Consiliul Judeţean Argeş a elaborat o strategie de dezvoltare multianuală, pentru perioada 2014-2020. Strategia se bazează pe atragerea de fonduri europene pentru proiecte de interes judeţean, deja fiind creionate câteva astfel de obiective. Planul va fi prezentat săptămâna viitoare şi Asociaţiei Oamenilor de Afaceri şi Camerei de Comerţ.

Obiective

În strategie sunt prevăzute mai multe domenii de interes pentru dezvoltarea judeţului. Vorbim de promovarea unor forme ecologice de producere a energiei electrice, de programe de coeziune socială, de competitivitate în industrie şi cercetare, dar şi de proiecte pentru sănătate şi educaţie. S-au conturat deja şi câteva proiecte concrete. Unul dintre acestea presupune dezvoltarea zonelor turistice în munţi, prin crearea de staţiuni în masivele Ghiţu, Oticu, Iezer şi Păpuşa. Un alt proiect este cel de aducţiune de apă prin cădere de la nord la sud, iar altul vizează construirea spitalului regional. Nu s-a renunţat nici la ideea creării unei linii de transport cu tramvaiul sau cu troleibuzele pe ruta Piteşti – Mioveni.

http://ziarulargesul.ro/19846-strategie ... arges.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Oct 2014 10:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Extrag o enormitate dintr-o corespondenta purtata aici: http://www.domnuleprimar.ro/81761-Propu ... -imple.htm

Quote:
De ce nu accesati fonduri europene pentru crearea unui linii de troleibuz pe axul central al orasului: Prundu - Bascov, contribuind astfel al diminuarea poluarii si la reducerea cheltuielilor cu transportul?


Raspuns al Primariei.
Quote:
Propunerile dumneavoastra au fost analizate cu atentie de specialistii nostrii.

In ce priveste crearea altor mijloace de transport calatori pe axul central al orasului va precizam ca aceasta a facut obiectul mai multor discutii intre specialistii avizati.Toate studiile efectuate au fost negative intrucat profilul transversal al caii de comunicatie existente nu permite realizarea acestui tip de mijloc de transport.


What? Profilul transversal al strazii nu permite circulatia troleibuzelor??? Care sunt "specialistii nostrii"??

Pitestii prefera sa se imprumute, pt. a cumpara autobuze, in loc sa acceseze fonduri europene pt. troleibuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Oct 2014 17:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Au avut proiect pentru troleibuz acum vreo 20 de ani. Iar traseul 2 merge pe o vale, e relativ plat, fără declivităţi prea mari (în Bucureşti se urcă Şos. Cotroceni fără probleme, iar până acum câţiva ani erau troleibuze şi pe la Academia Militară). Dacă Dac-urile puteau urca, nu văd de ce troleele noi nu ar putea parcurge traseul.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group