TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 26 Jun 2019 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 21 Aug 2012 08:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Contract bilateral CFR Călători – MAV Trakcio

17-08-2012

În cursul acestei săptămâni, la sediul CFR Călători din Bucureşti, a fost semnat un Contract de Colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din Romania – CFR Călători şi MAV Trakcio - operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria.
Contractul bilateral reprezintă concretizarea măsurilor de interoperabilitate promovate de Uniunea Europeană, menite să permită fluidizarea traficului feroviar cu Europa Centrală şi să contribuie la reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, prin utilizarea unei singure locomotive între Bucureşti şi Budapesta.

Contractul de Colaborare are ca obiect - remorcarea reciprocă a trenurilor internaţionale pe ruta Bucureşti – Budapesta, cu locomotive şi personal de locomotivă, astfel încât să se optimizeze trecerea frontierei fără a mai fi necesară schimbarea locomotivelor la graniţa celor doua state.

Domnul Ştefan Roşeanu, director general al CFR Călători a declarat : «Politica Statului Român este de a dezvolta noi servicii feroviare în condiţiile unui raport optim tarif de transport /costuri, motiv pentru care se impune o reevaluare a serviciilor transfrontaliere. Trebuie sa ţinem cont pe lângă interesele comerciale şi de faptul că ambele intreprinderi feroviare au ca obiect de activitate transportul feroviar public care trebuie sa asigure mobilitatea persoanelor».

Cu ocazia acestei întâlniri, ambele părţi si-au exprimat disponibilitatea de a colabora în continuare pentru dezvoltarea relaţiilor bilaterale de cooperare transfrontalieră pentru satisfacerea nevoilor de transport ale locuitorilor celor doua ţări membre ale Uniunii Europene, Romania şi Ungaria. Astfel, la invitaţia MAV Trakcio, s-a stabilit ca prima reuniune a grupului de lucru – înfiinţat pentru reevaluarea serviciilor feroviare transfrontaliere - să aibă loc la Budapesta în luna ianuarie 2013, după definitivarea noului mers de tren.

http://www.cfrcalatori.ro/6186


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Oct 2012 12:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Au si elvetienii probleme! Exista riscul inchiderii a 175 linii regionale din 300 (inlocuire trenuri cu autobuze)!!

http://www.nzz.ch/nzzas/nzz-am-sonntag/ ... 1.17680583

http://www.rts.ch/info/suisse/4348783-u ... aitre.html


Attachments:
Regionalzuge.jpg
Regionalzuge.jpg [ 130.23 KiB | Viewed 3597 times ]
18770.pdf [35.64 KiB]
Downloaded 202 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2012 13:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Mai cumparam cateva? Sunt 150 de rame disponibile.

Quote:
SNCF is selling off benches, baggage racks and even stainless steel doors from its famous “Petits Gris” trains in Paris as they get set to roll for the last time after 50 years.

The auction comes as the grey stainless steel electric-powered Z6100, with its distinctive corrugated sides, is being taken out of service after running continuously on the Paris train network since 1960. It will make its last run on the Ligne H in Paris Nord at the end of this month.

Mementoes go on display today in an exhibition on the forecourt of Gare Saint-Lazare in Paris and will then be sold at auction at the station on Tuesday, December 18 with all proceeds going to the Restos du Coeur food charity .

The sale includes 150 items plus 10 that have been “redesigned” as feature pieces: train banquettes benches reupholstered to look like theatre seats or modern art. The “ordinary” items include handrails, front and rear lights, doors – either single or a pair - an alarm bell, braking wheel, speedo, an SNCF plaque and a driver’s seat.

First used on the Paris-Crépy-en-Valois and Paris-Creil route in 1961, the Petits Gris were the mainstay of the Ile-de-France rail network for decades, despite the lack of comfort and modern fittings.

The last three trains will be taken out of service on December 31. They date from 1970-71 and it is estimated each has covered 3.7million kilometres in that time.

SNCF will send many of the trains to be scrapped but is also in discussions with rail companies across Europe for them to stay in use. Rail fans have also expressed interest.

Alongside the last trains, the end of the year also marks the closure of the Chapelle rail depot in the 18th arrondissement.

http://connexionfrance.com/SNCF-Petits- ... ticle.html


Attachments:
4337-1355476013_.jpg
4337-1355476013_.jpg [ 8.4 KiB | Viewed 3530 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Jun 2013 13:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Comisia salută acordul „istoric” privind noua rețea transeuropeană de transport

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene responsabil de transporturi, a salutat astăzi acordul dintre Comisie, Consiliu și Parlament cu privire la propunerile de a transforma mozaicul actual de drumuri, căi ferate, aeroporturi și canale europene într-o rețea unificată de transport (TEN-T).

Vicepreședintele Kallas a declarat: „Acesta este un acord istoric pentru a crea o rețea europeană de transport solidă care să parcurgă 28 de state membre. Transportul este vital pentru economia europeană, iar fără conexiuni bune Europa nu se va dezvolta și nici nu va prospera. Acest acord va face legătura între est și vest și va înlocui mozaicul de transporturi actual cu o rețea care este cu adevărat europeană. Acesta este un pas înainte important către crearea unei noi rețele de transport care va reprezenta piatra de temelie pentru stimularea creșterii economice și a competitivității pe piața unică a Europei.”

Prin acordul de astăzi se stabilește o rețea centrală de transport care urmează să fie instituită până în 2030 pentru a reprezenta coloana vertebrală a transporturilor în cadrul pieței unice. Finanțarea transportului în cadrul mecanismului Conectarea Europei (pentru perioada 2014-2020) se va concentra, de asemenea, pe această rețea centrală de transport, completând verigile lipsă la nivel transfrontalier, înlăturând blocajele și transformând-o într-o rețea mai inteligentă.

Noua rețea TEN-T centrală va fi susținută de o rețea cuprinzătoare de rute la nivel regional și național care aduc trafic în rețeaua centrală. Aceasta din urmă va fi în mare parte finanțată de statele membre, cu câteva posibilități de finanțare UE și regionale din fonduri destinate transporturilor, inclusiv noi instrumente de finanțare inovatoare. Scopul este ca treptat, până în 2050, cea mai mare parte a cetățenilor și a întreprinderilor din Europa să se afle la cel mult 30 de minute distanță, ca timp de deplasare, de această rețea globală.

Luată în ansamblu, noua rețea de transport va oferi:
-călătorii mai sigure și mai puțin aglomerate,
-precum și călătorii mai fluente și mai rapide.
Acest acord, la care s-a ajuns în cadrul negocierilor trilaterale dintre Parlamentul European, Consiliu și Comisia Europeană, trebuie să fie aprobat în mod oficial de către plenul Parlamentului European și Consiliu.

Acordul:
Noua politică UE în materie de infrastructură are ca scop crearea unei veritabile rețele și nu mai pune accentul pe proiectele izolate. Orientările conțin hărți precise ale rețelei care a fost identificată pe baza unei metodologii obiective.

Noul regulament prevede termene pentru a garanta că toate proiectele care contribuie la rețeaua centrală de transport sunt puse în aplicare cu titlu prioritar. El stabilește norme menite să asigure faptul că trenurile, navele, avioanele, camioanele și automobilele pot utiliza infrastructura de transport în condiții de siguranță și fără nicio problemă tehnică. Rețeaua centrală urmează să fie finalizată până în 2030.

De exemplu, până în 2030, rețeaua feroviară centrală va fi dotată cu sistemul european de semnalizare ERTMS, care permite desfășurarea de operațiuni feroviare transfrontaliere cu ușurință și în condiții de siguranță. Statele membre vor trebui să ofere suficient spațiu de parcare de-a lungul drumurilor rețelei centrale pentru utilizatorii comerciali. Combustibilii alternativi ecologici trebuie să fie disponibili la principalele noduri ale rețelei.

Vor fi create coridoare ale rețelei centrale pentru a promova dezvoltarea coordonată de infrastructură și modalități de utilizare a acesteia eficiente din punctul de vedere al resurselor. Noua politică se concentrează pe cele mai importante elemente: proiectele transfrontaliere, interoperabilitatea și a intermodalitatea între diferite mijloace de transport. Coordonatorii europeni vor sprijini statele membre și promotorii proiectelor în așa fel încât să se obțină beneficii optime din toate investițiile.

Pentru mai multe informații, a se vedea: http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... dex_en.htm


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Oct 2014 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
UIC si EIA au lansat cu ocazia summitului ONU privind schimbarile climaterice un studiu privind impactul asupra mediului produs de transport feroviar, in corelare cu celelalte moduri de transport.


Attachments:
iea-uic_railway_handbook_2014_web.pdf [10.36 MiB]
Downloaded 185 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Nov 2014 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Stadler opens Belarusian factory

President Alexander Lukashenko attended the opening of Stadler’s factory in Fanipol on November 20.

The factory was built on a greenfield site in the town outside Minsk and will be used for the production of Kiss and Flirt trains, as well as trams, for the CIS market.

The total cost of the factory was €73m, with the European Bank for Reconstruction & Development providing loans worth €26m.

In 2007 Stadler AG created a joint venture with the Minsk Region Executive Committee, which included the tram and trolleybus manufacturing facilities of local rolling stock maker Belkommunmash. Stadler subsequently bought out the minority stake to become the sole owner of Stadler Minsk in May 2014.


Attachments:
stadler_minsk_factory_opening.jpg
stadler_minsk_factory_opening.jpg [ 224.04 KiB | Viewed 2807 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 09 Dec 2018 22:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Dupa 25 de ani, s-a reluat circulatia trenurilor intre Delle si Belfort.



The 22 km missing link between Belfort in eastern France and Delle on the border with Switzerland is to reopen for passenger trains with the European timetable change on December 9, following a formal opening ceremony on December 6 to be attended by French Transport Minister Elisabeth Borne and Peter Füglistaler from the Swiss Federal Office for Transport.

Although located on French territory, Delle has only been served by SBB trains from Delémont in canton Jura since it reopened in December 2006. Through trains between Delémont and Belfort last ran in 1992. It had been anticipated when Delle reopened that services to Belfort could be reintroduced by 2012, but it was not until August 2014 that the Swiss and French transport ministers signed an international agreement authorising the work.

Rehabilitation began the following September, co-ordinated by partners including the région of Bourgogne Franche-Comté, canton Jura and SNCF Réseau. The €110·5m cost has been co-funded by the regional and national governments on both sides of the border as well as the European Regional Development Fund.

Infrastructure works included track renewals with new rails and monobloc concrete sleepers, 25 kV 50 Hz electrification and resignalling. Six new stations have been built, while those at Delle, Meroux and Granvillars have been refurbished and enhanced to comply with accessibility regulations. Two new bridges have been built, and eight level crossings abolished; a further 12 crossings have been updated with enhanced obstacle detection and warning systems. The maximum line speed will be 110 km/h.

Interchange with high speed services will be available where the reopened line serves Belfort-Montbéliard TGV station on LGV Rhin-Rhône, close to Meroux.

SNCF Mobilités plans to run six local passenger trains each way per day between Belfort Ville and Delle, as well as a shuttle of 10 trains per day between Belfort Ville and the TGV interchange. SBB is to operate 10 cross-border TER services each way linking Biel/Bienne with Belfort-Montbéliard TGV in 1 h 43 min.


https://www.railwaygazette.com/news/pas ... -link.html


Attachments:
tn_fr-Train_d_essai_Danjoutin.jpg
tn_fr-Train_d_essai_Danjoutin.jpg [ 426.95 KiB | Viewed 835 times ]
Region BFC Tarifs 10x21 8 pages Belfort Delle sept 2018-12-11-2018-V2_tcm74-209552_tcm74-209635.pdf [710.52 KiB]
Downloaded 15 times
CFF_RV_Biel_Delemont.pdf [810.32 KiB]
Downloaded 15 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Jun 2019 09:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
O noua legatura cu Ucraina: Kosice - Mukachevo (West).

Un reportaj de la cursa inaugurala: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,8967009


Attachments:
Kosice - Mukachevo.jpg
Kosice - Mukachevo.jpg [ 215.46 KiB | Viewed 60 times ]
Kosice - Mukachevo 1.jpg
Kosice - Mukachevo 1.jpg [ 263.63 KiB | Viewed 60 times ]
Kosice - Mukachevo 2.jpg
Kosice - Mukachevo 2.jpg [ 366.12 KiB | Viewed 60 times ]
Kosice - Mukachevo 3.jpg
Kosice - Mukachevo 3.jpg [ 379.1 KiB | Viewed 60 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group