TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 23:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: LangLKW
PostPosted: Thu 12 Mar 2015 14:12 
De circa doi ani, transportatorii din Germania fac presiuni pe autorităţi pentru eficientizarea transportului cu autocamioane, prin mărirea lungimii şi a masei totale rulante a trenurilor rutiere. Au obţinut, mai întâi, derogări pentru probe, iar constructorii de remorci şi semiremorci au trecut la treabă.
    Toate aceste probe se desfăşoară sub denumirea generică "LangLKW".
      Acum, comisiile de specialitate din cadrul UE, vor elabora şi vor aproba, cât de curând, aceste noi prevederi.
        Vă redau două exemple, cu ajutorul revistei "Lastauto omnibus".
          Primul este un autotractor MAN cu formula roţilor 4x2, care se cuplează cu o semiremorcă sprijinită frontal pe şaua autotractorului şi în spate pe un peridoc pe două osii, după care urmează o semiremorcă pe trei osii, sprijinită frontal pe şaua montată pe peridoc.
            Al doilea este un autocamion SCANIA cu formula roţilor 6x2-2, care se cuplează prin remorcare cu un peridoc pe două osii, pe care este sprijinită, pe şaua acestuia, o semiremorcă pe trei osii.
              Sisteme obligatorii:
                -Motor cu normă de poluare EURO 6.
                  -Retarder.
                    -ABS, sistem de antiblocare al frânării.
                      -EBS, sistem de frânare cu control electronic.
                        -ESP, program electronic de stabilitate.
                          -ASR, sistem de control al tracţiunii.


                          Attachments:
                          MAN-Lang-Lkw-fotoshowBigImage-76efbe33-66705.jpg
                          MAN-Lang-Lkw-fotoshowBigImage-76efbe33-66705.jpg [ 75.76 KiB | Viewed 841 times ]
                          SCANIA-Lang-Lkw-fotoshowBigImage-af6a513f-204998.jpg
                          SCANIA-Lang-Lkw-fotoshowBigImage-af6a513f-204998.jpg [ 143.95 KiB | Viewed 841 times ]
                          Top
                            
                           
                           Post subject: Re: LangLKW
                          PostPosted: Thu 12 Mar 2015 17:02 
                          Offline

                          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                          Posts: 3297
                          Stiam ca parca era in discutie ca rutierii sa treaca pe calea ferata (la curse de peste 2-300 km) pana la un termen destul de apropiat, nu calea ferata sa treaca pe sistemul rutier...


                          Top
                           Profile  
                           
                           Post subject: Re: LangLKW
                          PostPosted: Thu 12 Mar 2015 20:35 
                          Offline

                          Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
                          Posts: 7774
                          Deşi există prevederi în Cartea Albă, din păcate situaţia nu e chiar aşa şi nici termenul nu e prea apropiat (2030)...
                          Din România au plecat trenuri RO-LA până în anul 2007, având ceva clienţi. Însă motivul era simplu: Ungaria dădea foarte greu autorizaţii de tranzit pentru firmele româneşti, iar numărul autorizaţiilor era limitat. Din acest motiv, se puteau face foarte puţine transporturi spre Occident prin Ungaria. După intrarea în UE, a dispărut necesitatea autorizaţiilor de tranzit, aşa că TIRiştii au putut circula mult mai rapid şi ieftin direct pe şosea.

                          La momentul actual, transportul rutier - cel puţin în ţara noastră - e în mare vogă. Motivul e simplu: chiar şi cu respectarea integrală a legislaţiei, cheltuielile sunt mult mai mici decât la transportul feroviar. Însă câţi respectă toată legislaţia? Mai ales dpdv al timpilor de odihnă... sunt şoferi care conduc câte 12 - 15 ore neîntrerupt, îmi povestea un prieten - şofer de camion - că face singur curse Bucureşti - Satu Mare şi retur şi că, fiind firmă de curierat, dacă îl opreşte Poliţia sau ISCTR zice că vine de la distanţă mică (tahograful e obligatoriu doar pe distanţe de peste 150 km), justificând cu corespondenţa luată din oraşul respectiv, iar dacă se lasă cu amenzi (adică nu merge cu scuze sau cu şpăgi), amenda se dă firmei, nu implică puncte pe permis, iar numărul amenzilor e atât de mic, încât firma face profit şi achitându-le. Să nu mai vorbim de rovinietă, ITP, RCA, şoferi fără atestat sau chiar fără permis pentru categoria respectivă, şoferi care lucrează la negru şi modul de conducere (viteză excesivă, depăşiri riscante, opriri aiurea) specific majorităţii şoferilor ,,profesionişti" (fie ei de TIR, autobuz sau taxi).
                          Pe când la tren, nu poţi să mişti locomotiva 1 mm dacă ea nu are revizia la zi. Apoi, nu poţi ieşi din depou fără să ţi se factureze taxa de utilizare a infrastructurii, care e de vreo 14 lei/tren*km pentru trenurile de marfă. Pentru comparaţie, un TIR plăteşte maxim 5300 lei pe an şi circulă nelimitat de banii ăştia. După ce ai ieşit cu trenul din depou, în prima staţie se verifică personalul... nu poţi să ieşi cu personal incomplet (mecanic + mecanic ajutor + şef de tren, după caz), neautorizat corespunzător, fără contract de muncă sau sub influenţa alcoolului (că ţi se pune fiola). Toate locomotivele au diagramă, verificată periodic de AFER, dacă ai depăşit viteza şi cu 1 km/h te paşte o amendă consistentă, iar dacă faci asta periodic rişti ca firma să piardă licenţa de transport.

                          Revenind la RO-LA, el nu prea e profitabil. S-au făcut demersuri pentru acordarea unei subvenţii de 60%, însă UE a blocat-o, fiind ajutor de stat. Se poartă negocieri cu UE de ceva ani pe această problematică.


                          Top
                           Profile  
                           
                          Display posts from previous:  Sort by  
                          Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

                          All times are UTC + 3 hours


                          Who is online

                          Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


                          You cannot post new topics in this forum
                          You cannot reply to topics in this forum
                          You cannot edit your posts in this forum
                          You cannot delete your posts in this forum
                          You cannot post attachments in this forum

                          cron
                          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group