TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 10 Dec 2018 22:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 10:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Începând cu 1 Decembrie 2018 au intrat în circulaţie primele autobuze Otokar, astfel:
- Otokar Kent 10: 302 (Ferentari)
- Otokar Kent 12: 336 (Militari) şi 601 (Nordului)
- Otokar Kent 18: 780 (Titan)

Date tehnice:
Code:
Lungimea:           10.780 mm      12.000 mm     18.740 mm
Lăţimea:             2.540 mm       2.540 mm      2.540 mm
Înălţimea:           3.145 mm       3.145 mm      3.215 mm
Amapatamentul 1-2:   5.900 mm       5.900 mm      5.900 mm
Ampatamentul 2-3:      -              -           6.740 mm
Motorul                  Cummins ISB6 7E6        DAF MX11 Intercooler Turbo Diesel
Norma de poluare:                    EURO 6
Puterea nominală:            206kW/280CP         271kW/369CP


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Otokar Kent 10
#6304 - cap de linie Ghencea
Attachment:
1.jpg

Attachment:
2.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Otokar Kent 12

Cu modelul de 12m chiar am reuşit să fac o călătorie. La prima vedere, interiorul e un pic mai aerisit decât cel de la Citaro. Pe scaunele de deasupra punţii spate chiar pot sta 4 oameni fără să se înghesuie. Motorul trage bine, şoferii merg cu viteza legală, spre deosebire de Citaro care în primele zile nu prea treceau de 30 - 35 km/h. Retatderul îşi face bine treaba la coborârea dealului Cotroceni.
Scaunele sunt destul de OK, dar par mai slab fixate decât la Citaro Euro-3, însă mult mai bine prinse decât la Irisbus Citelis. Sunt produse de firma germană Franz Kiel GmbH, fiind modelul IDEO.
Cele două ecrane funcţionează, unul arătând schema traseului, celălalt diverse informaţii legate de validarea cardurilor (probabil în curând va arăta reclame). Amplasarea e nefericită, insistenţa STB de a avea două monitoare a făcut ca vizibilitatea lor să fie obturată parţial de barele de susţinere. Anunţul de staţii funcţiona, dar erau aceleaşi înregistrări folosite şi pe Citaro.

#6405 - linia 601, Bd. Regina Elisabeta, mergând spre Semănătoarea
Attachment:
6405.jpg


#6428 - linia 336, staţia ,,Facultatea de Electronică", sensul spre Piaţa Rosetti
Attachment:
6428.jpg

Attachment:
6428b.jpg

Attachment:
6428c.jpg

Attachment:
6428d.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Mon 03 Dec 2018 12:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Otokar Kent 18

Deocamdată Titan a scos articulate doar pe 780 (adică 2 bucăţi), urmează şi 783 după ce se finalizează procedurile de înmatriculare (cine a înmatriculat o maşină în ultimii ani ştie ce înseamnă asta). O mare risipă de capacitate de transport, pe 780 se cară aer la greu şi nici 783 nu e atât de plin cât să justifice articulate. Erau mai bune pe 335 şi 102 (da, ştiu că 335 e posibil să primească ce va rămâne în plus peste 780 şi 783).

#6802 - linia 780, cap de linie Gara Basarab
Attachment:
6802a.jpg

Attachment:
6802b.jpg

Attachment:
6802c.jpg

Attachment:
6802cc.jpg


Aburul pe care-l vedeţi în poză e de la sistemul de încălzire auxiliară a motorului diesel. Fiind foarte frig şi autobuzele fiind în garanţie extinsă, nu s-a mai putut face treaba de la Citaro, în care să se pornească motorul şi să se lase să se încălzească prin forţe proprii (acţiune care poate dura şi o oră la temperaturi foarte scăzute, cu consecinţe grave asupra motorului), aşa că s-a alocat carburant şi pentru acest încălzitor (nu ştiu cu ce funcţionează, ori e cu motorină, ori e cu păcură), care e folosit la staţionări îndelungate.

La gara de Nord:
Attachment:
6802d.jpg

Autobuzul nu a pătruns pe roşu, ci a rămas în intersecţie până a putut face stânga. Oricum, pare destul de uşor de manevrat (să vedem de mâine când se termină devierea prin Dămăroaia şi va circula pe Str. Clăbucet, Str. Dornei şi Str. Puţul lui Crăciun).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2287
Location: Bucureşti
Dr2005 wrote:
Aburul pe care-l vedeţi în poză e de la sistemul de încălzire auxiliară a motorului diesel. Fiind foarte frig şi autobuzele fiind în garanţie extinsă, nu s-a mai putut face treaba de la Citaro, în care să se pornească motorul şi să se lase să se încălzească prin forţe proprii (acţiune care poate dura şi o oră la temperaturi foarte scăzute, cu consecinţe grave asupra motorului), aşa că s-a alocat carburant şi pentru acest încălzitor (nu ştiu cu ce funcţionează, ori e cu motorină, ori e cu păcură), care e folosit la staţionări îndelungate.


Acel nor de fum alb, nu de abur, denotă o defecțiune majoră a bujiei incandescente a instalației de încălzire auxiliare tip Webasto, arderea nefiind corectă.
Funcționează cu carburant extras din rezevorul autobuzului, deci motorină.
Nu există rezervor de păcură și, dacă ar funcționa cu așa ceva, autobuzul nu ar mai fi conform cu norma de poluare EURO 6.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Autobuze Otokar
PostPosted: Wed 05 Dec 2018 21:20 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2287
Location: Bucureşti
Dr2005 wrote:
Date tehnice:
Code:
Lungimea:           10.780 mm      12.000 mm     18.740 mm
Lăţimea:             2.540 mm       2.540 mm      2.540 mm
Înălţimea:           3.145 mm       3.145 mm      3.215 mm
Amapatamentul 1-2:   5.900 mm       5.900 mm      5.900 mm
Ampatamentul 2-3:      -              -           6.740 mm
Motorul                  Cummins ISB6 7E6        DAF MX11 Intercooler Turbo Diesel
Norma de poluare:                    EURO 6
Puterea nominală:            206kW/280CP         271kW/369CP


Câteva observații :

Autobuzul C10 nu are ampatamentul de 5900 mm, nu poate fi identic cu cel al autobuzului C12.
Ampatamentul autobuzului C10 este de 4680 mm.

Autobuzul de catalog C18 al firmei OTOKAR are lungimea de 18740 mm și apatamentul între axele 2 și 3 de 6740 mm, cum este scris mai sus.
Autobuzul C18 produs pentru STB are lungimea de 18400 mm, încadrându-se în caietul de sarcini al STB, lungime obținută prin scurtarea ampatamentului între axele 2 și 3, acesta fiind de 6400 mm.
Acest lucru se vede și cu ochiul liber, observând distanța dintre burduf și ușa a treia, autobuzul de catalog având dispuse în acel interval două scaune transversale, autobuzul pentru STB având dispus un singur scaun transversal.


Notă: Penultima fotografie aparține lui Marian Andrei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group