TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 21 Aug 2019 14:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Casari autobuze
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 20:28 
Deschid acest topic pentru discutarea si postarea de poze cu cele care au inceput sa dispara , deocamdata sunt casate cam 10-15 dar peste cateva luni o sa fie peste 150.Stiu ca exista si un topic "Viitorul autobuzelor actuale ale Ratb" dar vad ca este folosit doar pentru organizarea liniilor si parerea mea este ca aceasta casare in masa merita o pagina speciala.Parerea mea este ca si-au facut treaba destul de bine si unele inca sunt aproape perfecte pentru varsta lor. Iata o poza cu un Dac perfect:
Image

LISTA AUTOBUZELOR DAC CASATE (pana la data postarii mesajului) :

474,1769,1777,1843,2083,2104,2273,2275,2343,2518,2519,2523,2564.

Dar iata si cateva care au fost retrase din circulatie si se caseaza saptamana asta:
Image
Image
Image
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 21:10 
Iata demontarea si scoaterea pieselor care mai pot fi refolosite:
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jun 2006 21:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Sa vedem cateva dintre autobuzele care acum nu mai sunt printre noi in zilele lor bune:

#474:
Image

#1769:
Image

#1777 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net
Image

#1788 - Foto: Catalin Ghita (Whitewolfcata) - poza preluata de pe www.ratb.stfp.net
Image

#1843:
Image

#1864 - Foto: Catalin Ghita (Whitewolfcata), poza preluata de pe www.ratb.stfp.net.
Image

#2083:
Image

#2104:
Image

#2273:
Image

#2275 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net
Image

#2343:
Image

#2514 - Foto: Andrei Caudray, poza preluata de pe www.ratb.stfp.net
Image

#2518:
Image

#2519:
Image

#2523:
Image

#2564 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net
Image

Fie-le tarana (tabla) usoara :((


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 21:33 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Pot sa spun ca nu prea se practica nicaieri in Europa casare la 8 ani... In schimb este uzuala intinerirea continua a parcului. Din ceea ce observ, RATB prefera sa aduca serii masive la intervale lungi de timp.
DAC a fost un autobuz al anilor '80. Ne place sau nu, este depasit. Confortul calatorilor tinde spre zero, conditiile de lucru pe care le ofera soferilor - cu toate 'imbunatatirile' (cu si fara ghilimele) pe care unii - mai inimosi - au incercat sa le aduca sint departe de cele normale. Ginditi-va, totusi, ca nu cred ca mai exista vreun un DAC netrecut prin cel putin 2 RK si nici unul nu mai are vreo piesa originala. AB nu (cred ca) mai produce nici punti nici motoare de RABA, Rocar e de mult istorie, deci totul inseamna regie proprie URAC si re-re-reconditionari (le luam de pe unul de proaste, le cirpim si le punem pe altul de noi). Marturisesc sincer ca atunci cind au aparut primele DAF-uri in Bucuresti am ris in barba si am zis 'heh, or sa vada ei'. Iata ca au aproape 10 ani si - asa, fragile cum pareau - trebuie sa recunoasteti ca vor rezista DeSimon-urilor.
N-as vrea sa deschid o polemica interminabila, insa DAC si-a trait viata. Are mai bine de 25 de ani de cind a fost conceput, majoritatea au fost produse sub niste standarde de calitate indoielnice, au fost exploatate in niste conditii mizerabile, intretinerea a fost de proasta calitate (motorina si uleiuri de proasta calitate, multi soferi neinteresati etc). Am citit opinii - chiar ale celor care par sustinatori ai DAC - in care se recunostea ca marea majoritate a DAC-urilor nu 'mai au fata de centrul orasului'. Indiferent cite miracole ar face URAC (si trebuie sa recunosc ca am fost uimit de calitatea unora din RK-urile de Ikarus), nu ai cum sa reconstruiesti la infinit un DAC. Si chiar daca s-ar putea, intrebarea se pune daca merita...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 21:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Si DAF-urile au destule carpeli romanesti pe ele.Multe subansamble si piese sunt fabricate pe la noi.Chiar si DAF-urile au trecut prin URAC(aproape toate ELVO) dupa ce au avut probleme cu sasiul.Exemplul cel mai bun este 823 care acum vreo catva ani a zacut mult timp prin URAC.Cele mai multe ELVO au tabla de deasupra geamurilor inlocuita pt ca se rupea la usa 2si3.Iar lucrarile au fost facute ca la noi,deja au ruginit.
Se vede calitatea lucrarilor facute in vest(Castrosua si Hispano),si prin partile mai estice ale europei(ELVO-grecia,DE SIMON-romania)Ultimele doua avand probleme mai multe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 23:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Am mai aflat ceva azi, despre niste Dac-uri pe care eu le consideram disparute... din pacat, inofrmatiile sunt dintre cele mai tragice :(

#1877 - Foto: Stefan Puscasu, www.ratb.stfp.net - Casat in primavara lui 2006.
Image

#2122 - Foto: Catalin Ghita (Whitewolfcata) - poza preluata de pe www.bucuresti2.3x.ro - casat in 2005
Image

#2466 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net - casat in mai 2006. Poza a fost facuta pe 10 mai 2006, cu doar cateva zile inainte de casare (poate chiar ultima lui zi de lucru). Nu l-am mai vazut insa demult pe #2465... sper ca nu ti tine acum companie lui #2466, desi nu era stralucit.
Image

#2531 - din pacate e singura poza pe care o am cu el si, totodata, singura poza existenta cu el :(, poza ce poate fi regasita si pe site-ul www.ratb.stfp.net
Image

....................................
#2578 - oprit din circulatie incepand cu 18.06.2006. Autobuzul nu era stralucit, dar fusese re-vopsit in luna martie:
Image
....................................

Odihneasca-se in pace.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jun 2006 01:22 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 25
Si sa nu-l uitam pe 2107 ca DAC ar putea sa mai supravietuiasca destul de mult timp...
Ce-i drept, numai a autobuz RATB nu arata cand te uiti prima data la el , dar omul isi iubeste masina si trebue respectat pentru asta.
De vineri, de cand am intrat in schimbul 3, il vad mereu de la balcon pe linia lui 101. Ce naiba, autobuzul asta merge non-stop? Cum e orarul la soferi, nu au si ei o zi libera? Fiindca nu cred ca masina asta e imartita de 2 soferi... sau ma insel?
Iar ideea de a taia UDAN... brrrrr... nu cred nici o iota. Poate o sa pupe vreun 139, dar de taiat... Sunt practic masini (aproape) noi, nu le caseaza numeni dupa 2-3-4 ani de exploatare. Adica, mai stii :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jun 2006 10:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
Doua poze cu ex-autobuzul #1777, facute de colegul meu Sorin in URAC inainte de executie(marti 20 iunie 2006).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Jul 2006 21:56 
Altele care sunt scoase din circulatie si in curs de pregatire de taiere: 2628 , 1860 , 2527? , 484 .


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 14:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 May 2006 13:37
Posts: 1
Location: Bucuresti
460 la casare azi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 23:56 
Urmeaza DAC 531 luni.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2007 00:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Pacat de ele ... aveau RK in 2005. Tabla era nou-nouta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Mar 2007 12:45 
Azi la casaj - #2460,#460,#2483,#589,#2495. Ikarus #5.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar 2007 11:28 
Offline

Joined: Fri 12 May 2006 11:55
Posts: 4
Dr2005 wrote:
Pacat de ele ... aveau RK in 2005. Tabla era nou-nouta.

Nici vorba de RK in 2005. Tehnic vorbind, RK la autobuzele DAC s-a facut prin anii 1992-1995. Dupa aceea s-au facut diverse lucrari ce vizau exclusiv caroseria (tabla) si / sau structura de rezistenta. Lucrarile efectuate in 2005 la DAC-uri au vizat exclusiv caroseria, dar au fost lucrari foarte mici ca volum (s-au pus petice, nu s-a inlocuit nici macar panoul de tabla in totalitate), la devize de 15-20% din valoarea unei recarosari (inlocuirea in totalitate a tablei si a grinzilor corodate din structura de rezistenta). Lucrarile facute in 2005 au fost niste carpeli care sa ne permita sa trecem iarna si atat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Mar 2007 12:47 
Azi la casaj - 531,2131,1854; Ikarus 4. Retrase si in curs de dezmembrare - 1869,2533,2579.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Mar 2007 20:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Apr 2007 17:16 
Azi la casaj 2556 + inca peste 20 DAC nu am mai retinut numere + Ikarus #19


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 14:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Azi la taiere:

Ik4 utilitar: B-43-PGH, #20 (??? asa scria pe roti, numarul de inamtriculare disparuse))
Ikarus 260: #4, #5, #14, #19
Dac 112UDM: #460, #523, #531, #589, #1828, #1854, #1869, #1894, #1897, #1924, #2131, #2156, #2167, #2458, #2460, #2483, #2495, #2556, #2569, #2579, #2589, #2623, #2627, #2638, #2643, #2644

Deci 32 de autobuze, plus multe altele care nu au mai putut fi identificate din mormanul de fiare :(

La RK erau 2 De Simoane si doar 1 singur Ikarus, #653.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 17:04 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Casarea lui 2556 mi se pare lipsita total de logica. Foarta multa vreme masina a facut doar curse speciale si a avut un singur sofer. Daca ar fi existat intentia de pastrare a unui DAC 112, 2556 era clar printre favoriti. Ultima data l-am vazut in Decembrie, 2006 si arata inca foarte bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 17:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
#2556 a fost expus la TIB 1992 (cred ca 1992), fiind, probabil, si primul Rocar 112 UDM (nu DAC), mai ales ca (era probabil tot primul) nu avea tunel de cablu intre corpurile de iluminat, sarmele fiind trase pe undeva pe deasupra melaminei.
Interesant ca l-au trimis cu anvelope tubeless si, probabil, motor cu RK si cutie noua :( deci e clar ca nu va mai ramane niciunul :((
Ultima oara cand Ferentari a tatiat un autobuz f. bine intretinut, #1881, ce a ajuns la taiat a fost doar caroseira, restul fiind tot oprit la garaj si inlocuit cu piese antice (anvelope, motor, scaune, boxe din salon(!!!) ).
Si ma gandesc cu groaza ca urmeaza in curand la taiere #1888, cel iluminat cu neon, cu anvelope tubeless si scaune tapitate imitatie de piele de sarpe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 18:59 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 76
Pana la urma care va fi Dac-ul pastrat? Va ramane vreunul pastrat?
2556 facea aproape zilnic liniile spre Popesti si mergea ok.
Banuiam ca dc se doreste pastrarea unui DAC va fi pastrat unul care sa arate/sa mearga ok.
Am inteles ca nici 2156 nu mai este, asa ca nu prea a mai ramas nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 19:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
#2156 a fost masacrat odata cu #2556.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 13:26 
Initial am crezut ca 2556 este dus pentru a fi transformat in utilitar , mai ales ca a stat cateva zile pe canal in hala de autobuze si au mesterit ceva la el. Dar azi mai era doar un morman de fiare :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 21:57 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
bogdan_buc wrote:
S-a mai discutat in nu stiu cate pagini. NIMENI nu citeste NIMIC pe forumul asta. Vehiculele sunt alese nu dupa aspect, sau starea tablei de pe ele, ci dupa starea sasiului care este in mare parte mancat, si reprezinta un adevarat pericol pentru public. Asta e motivul pentru care au trebuit sa sacrifice vehivule care aratau foarte bine, cum ar fi 2556 si altele. Am inteles ca deja le cam aleg la nimereala, ca nu mai au mult de trait, doar sa scape de ele autobazele.
Oricum le caseaza pe toate pana in vara, deci cui ii mai pasa 8-| ...


Tocmai in aceasta idee, ca starea tehnica (si nu estetica) e criteriul de baza pentru casare, m-am intrebat de ce s-a casat 2556. In conditiile in care masina a fost folosita primordial pentru curse speciale si a circulat un singur schimb o lunga perioada de vreme, am putut concluziona ca a suferit mai putine degradari.

Logic (?), m-as fi asteptat sa se procedeze la o casare in primul rind in ordinea virstei (iar 2556 facea parte din ultimele loturi de DAC-uri).

Credeam ca procesul de innoire a parcului urmareste, in primul rind, eficientizarea costurilor, imbunatatirea conditiilor de calatorie, extinderea acoperirii cu trasee de transport in comun atit a zonei urbane, cit si a zonei suburbane si imbunatatirea ritmicitatii.

Din toate aceste deziderate pe care le-as fi urmarit eu, observ insa ca:

1. conditiile de calatorie s-au inrautatit (temperatura in timpul verii in autobuzele Mercedes depaseste limitele suportabile - lucru recunoscut macar si prin montarea noilor ferestre pe Citaro si impunerea ca o conditie necesara dotarea cu aer conditionat a urmatoarelor loturi de autobuze)

2. ritmicitatea a scazut (viteza medie a liniilor deservite de Citaro este mai mica, ducind la necesitatea maririi numarului de masini pe aceste linii)

3. urmare directa a acestei masuri, eficienta economica probabil a scazut (consum de motorina, costul vehiculelor suplimentare si personalului aferent, cheltuieli de intretinere, personal etc)

In conditiile in care s-a ajuns la casare pe principiul 'gata, ne-am saturat de ele si oricum le casam', propun sa se taie si toate Ikarus-urile - pentru a lasa loc in autobaze pentru masini noi, moderne, silentioase, confortabile si adaptate conditiilor de trafic din ce in ce mai civilizate din Bucuresti.

Si cu asta imi inchei interventiile deranjante pe acest topic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 22:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
metrouusor wrote:
Azi la casare 2609,2610, 1899,1913,2475.


#2609 - RK la sfarsitul lui 2005, a participat la niste filmari pentru un film turnat in Dec 2005, prilej cu care a avut montat sistem de A/C, care i-a fost dat jos ulterior. Poza e facuta pe 11.04.2007, in Autobaza Titan.

#2610 - RK in 2005, vopsit intr-o schema de culori superba, cea mai frumoasa dupa parerea mea. Poza este din 2 martie 2007.

#1899 - nu inteleg cum a rezistat pana acum... poaz este din 11 septembrie 2006

#1913 - si asta ma mira cum a rezistat... mai ales ca a fost busit zdravan si reparat de vreo 2 ori din cauza asta numai in 2007! Poza e din 2 martie 2007.

#2475 - una din cele mai bune masini ale autobazei, dar la ce sa te astepti de la un garaj care reduce cursele pe liniile preorasenesti de dragul dubelor? Poza e din 8 martie 2006.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Apr 2007 12:00 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
1689 wrote:
1. conditiile de calatorie s-au inrautatit (temperatura in timpul verii in autobuzele Mercedes depaseste limitele suportabile - lucru recunoscut macar si prin montarea noilor ferestre pe Citaro si impunerea ca o conditie necesara dotarea cu aer conditionat a urmatoarelor loturi de autobuze)


Scuze, dar de ce limitezi discutia la vara? Asta-iarna era o placere sa circuli cu autobuzele Citaro, baga aer cald prin toate locurile posibile (au pana si la usi, sus, guri prin care se obtine un efect asemanator cu cel al aparatelor AC tip "cortina").

In DAC-uri innebuneai de frig iarna, iar vara era moarte de om. Nu de putine ori se inlocuiau geamurile anapoda si ramaneau vreo 3-4 in toata masina care sa se deschida. Tin minte ca in liceu ma urcam in autobuzul gol si ma uitam cu un prieten la mainile noastre...se vedea pur si simplu cum iese apa din noi din cauza caldurii :shock:


1689 wrote:
2. ritmicitatea a scazut (viteza medie a liniilor deservite de Citaro este mai mica, ducind la necesitatea maririi numarului de masini pe aceste linii)


Fals! Cel putin unele linii au intervale de succedare MULT mai bune. Exemplu: 232.

1689 wrote:
3. urmare directa a acestei masuri, eficienta economica probabil a scazut (consum de motorina, costul vehiculelor suplimentare si personalului aferent, cheltuieli de intretinere, personal etc)


Masinile noi consuma mai putin, poluarea a scazut considerabil, confortul pasagerilor a crescut semnificativ...C'mon, cum puteti sa sustineti ca un autobuz din anii '60 este mai bun ca unul din 2000?!?! :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 May 2007 13:49 
La casat in ultimele zile - 210,2590,2649,2111.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 11:35 
Azi la casare - 485,2630,2520,2641....si multe deja taiate ca nu am mai fost vreo 2 saptamani sa urmaresc situatia...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 12:01 
S-a casat si 2107.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jun 2007 13:39 
Azi a murit si 2227
La URAC a fost rezolvata problema cu ridicatul deseurilor, de marti se curata curtea si se face loc destul pentru aducerea de morti la transare.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 265 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group