TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 19 Oct 2018 12:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
Autobuze din seria 28-37

Toate sunt Dac 112UDM si stau in Autobaza Ferentari. Acestea sunt cele mai noi Dac-uri din Bucuresti(au venit prin '92-'93).

Si stateau la Autobaza Nordului... si acum se alege praful de ele la Ferentari... alea mai norocoase, dupa ce sunt frecate ani de zile numai pe 139 (de exemplu #36) pupa o linie mai buna, cum ar fi 173 (dar mai intra si pe 139).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 09:15 
"Noile" autobuze second hand locuiesc momentan la Pipera. Este vorba de niste autobuze Iveco portocalii. Au fost vazute de frate-miu, care ulterior s-a dus sa le mai vada o data si impreuna cu Vali Sava.
Autobuzele se prezinta intr-o stare excelenta, cel putin la caroserie. Ca o curiozitate, au 4 :!: usi, nu 3. Usile sunt asemanatoare cu cele ale DAF-ului #205, cu geam de sus pana jos, plus o traversa undeva in zona trapelor.
Numerele de parc sunt de forma 47xx, deci nu-i exclus sa ramana si la RATB tot cu aceleasi numere. Surprinzator este faptul ca au numere provizorii de . . . Constanta, asa ca din punctul meu de vedere nu-i sigur daca raman la RATB sau le ia . . . RATC-ul si or fi fost aduse in Bucuresti doar pentru omologare . . .
Vali Sava are ceva poze cu ele, mi-a promis ca va si posta dupa ce rezolva problemele legate de contul sau de user.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jan 2006 16:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
4763, 4720, 4748, 4768, 4743... acestea sigur sunt in Bucuresti. Atat pot distinge din pozele vazute pe ecranul camerei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jan 2006 15:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 287
Location: Bucuresti 4, Berceni
Au venit pe roti singurele din italia?... ma gandesc ca au venit cu vaporu' din italia si in C-ta si-au luat nr de inmatriculare provizorii :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jan 2006 17:30 
Exact asa s-a intamplat, mi-a confirmat asta un sofer de pe 783 care stia despre autobuzele in cauza (IVECO). Au luat numere provizorii de Constanta ca sa poata merge pe propriile roti de la Constanta la Bucuresti. Ma intreb insa cand si cate vor intra efectiv in circulatie, ma tem ca unele sa nu fie destinate din start sa devina piese de schimb, desi inca nu am nimic concret care sa-mi sustina "temerea". Sunt vechi, e drept, insa la aceeasi varsta cu DAC-urile sunt in mod cert mai bune. Dragos, n-o lua pe urma lui tudor, stii ca si mie imi plac DAC-urile, dar una e sa ne placa noua, subiectiv, si alta e sa o recunoastem, obiectiv, ca sunt mai bune, chiar si asa, vechi si second-hand... Iar daca sunt primite ca donatie, adica nu s-au platit decat eventualele taxe si impozite, atunci trebuie sa le leam cu amandoua mainile...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006 21:06 
M-am plimbat si eu cu o portocala din asta azi... am plecat mai devreme de la scoala pt asta... a fost o experienta interesanta. In general mi-a placut interiorul, iti da impresia de spatiu desi banuiesc ca nu e asa la dimensiunile autobuzului... e mai ingust sau visez eu? In fine era placut in cabina, fara noxe si zgomot... asta pana m-a depasit un alt Iveco... maaama ce huruia motorul ala!! O alta observatie a fost legata de educatia romanului... nimeni nu respecta indicatiile de urcare/coborare... prea ciudate probabil. Intrebare: ce model de Iveco sunt astea?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006 21:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
Iveco TurboCity-U.

Mai exact, sunt Iveco 480.12.21 TurboCity U. Modelul este prezent si in Roma. Pe site-ul Companiei de Transport din Roma se gasesc si ceva date tehnice.

http://www.ares-dark.com/autobus/Iveco_ ... htm#atm-mi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006 10:44 
Ieri am avut neasteptata ocazie de a da o raita cu 3322. Interiorul arata foarte bine. Toate suprafetele metalice sunt vopsite fara cusur. Ca si comparatie cu Simonurile. Mult mai aerisite. Pasajele de la roti sunt mult mai reduse (probabil si anvelopele sunt mai mici). Nu sunt montate pe acestea scaune duble, ca in Simon si nu se creaza acele dopuri de calatori, din cauza culoarului mult ingustat. Exista scaunul copilotului, primul scaun de pe partea dreapta orientat in sensul de mers, nu ca in Simon unde acel spatiu e pierdut si nu e utilizat decat de eventualii cascadori ce escaladeaza barele. De altfel, orice alt spatiu fara scaune, si unde s-ar fi putut strecura niste calatori smecheri e proptit cu bare mai ceva ca si cusca leilor. Dupa amplasarea lor acolo au fost niste validatoare de bilete. Usile duble de la mijloc permit o circulatie mai buna, evitand ambuteiajele atat de dese in Simon. Izolarea fonica a motorului in interior e deosebita, de afara acesta vuind destul de bine. Nu in ultimul rand cabina inchisa partial, fara acces direct pe usa separata, face posibila deschiderea ambelor usi in fata. Nu exista meschinaria facuta traditional la Dac-uri si preluata apoi la Daf, Simon, VxA-uri si din pacate la Astra Ikarusuri. Pe de alta parte cabina, asa cum e acum nu stiu cat tine de cald iarna si cat tine la nervii locali. Insa nici nu prea vad sa ii poata face acces separat pt ca exista o diferenta foarte mare de nivel. La prima usa prima foaie se deschide pana dincolo de pozitia perpendiculara pe axul longitudinal al masinii, directionand usor pasagerii spre stanga, ocolind astfel cabina soferului. Acest lucru se vede foarte bine in prima poza din step-by-stepul lui Catalin. Astfel treapta e mai scurta, pt a lasa loc usii sa se deschida. Deci, in cazul realizarii unui acces direct catre scaunul soferului, ar trebui modificata treapta si tot nu ar fi suficient, pentru ca in cabina cota podelei e mai ridicata decat in restul autobuzului. Asadar ar mai trebui decupata o treapta, daca nu cumva pe dedesubt nu sunt oarece instalatii care sa faca imposibil acest lucru. Cam dificil. Concluzie. Niste autobuze care se vede ca vin din afara, intretinute ca la carte, infim vandalizate (ceva geamuri zgariate), destinate unui numar sporit de calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 May 2006 13:57 
Azi am avut noroc , nu am timp sa ajung sa pozez autobuze Iveco dar se pare ca vin ele la mine , iata-l 3351 de pe 268....dar in spatele scaunului soferului sunt si table cu 116 si 117 :!: L-am prins la sectia 21 politie care e pe strada mea :lol: si am avut timp si loc sa il pozez cum vreau :lol: .


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 14:34 
Azi era Iveco 3339 la Ghencea pe linia 221.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:31 
Cateva poze cu autobuze din aceasta serie.
#30 a fost casat in toamna lui 2006.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Mar 2007 23:58 
Dr2005 wrote:
Si stateau la Autobaza Nordului... si acum se alege praful de ele la Ferentari... alea mai norocoase, dupa ce sunt frecate ani de zile numai pe 139 (de exemplu #36) pupa o linie mai buna, cum ar fi 173 (dar mai intra si pe 139).


Cand au stat la Nordului???
Eu le stiu foarte bine din anii 93 cand erau pe 313, si aveau inautru inscriptii in spaniola, fiind refuzate la export de Venezuela sau Columbia.


Top
  
 
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 00:11 
Acesta este asamblat si carosat in URAC, are numarul de parc 904 si sta la autobaza Nordului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 00:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
De adaugat este faptul ca este singurul vehicul din dotarea RATB cu afisajul bazat pe LED-uri verzi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 01:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
Nu stiu cat au stat :oops:

Sa le vedem si pe cele pe care Metrouusor nu le-a postat:
#28, #29, #32, #33, #34, #35:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 01:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
Interiorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Apr 2007 01:15 
Offline

Joined: Sat 14 Apr 2007 00:01
Posts: 14
Au fost pe 123 si 133 din cate imi amintesc. Asta se intampla prin 1994-1995, dar nu stiu de ce autobaza apartineau.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Apr 2007 09:18 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Prima linie pe care au fost distribuite a fost 313 si erau garate la autobaza Ferentari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Apr 2007 10:08 
Intr'adevar le-am vazut si prin centru dar pe 123 si 133. Pe 300 nu le-am vazut si pe atunci linia 300 o vedeam in fiecare zi. Pe urma le-am vazut mai mult pe 139. Pe 300 erau autobuzele DAC din seria 259x-262x. Apoi au venit DAF'urile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Apr 2007 16:59 
Pai si 123 si 133 tineau de Ferentari la acea vreme


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 02:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Liniile 123 si 133 au fost luate de la ferentari aproape de 2000 poate 98-99 dar stiu sigur ca prin 97 spre toamna am lucrat pe 133 in Ferentari.

Si toate DAC-urile cu numere mici au fost date la Ferentari, au fost refuzate la export de Venezuela si toate aveau o inscriptie aniversara pe lateral (Rocar xx ani) .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 09:56 
Nu stiu inainte unde erau, dar la sfarsitul anilor '80 pe 133 mergeau IK4, dar mai scapa si cate un DAC articulat. Nu prea imi amintesc ce mergea pe linia 133 prin 1988-'89, dar dupa 1989 au aparut autobuzele DAC112UDM maron, din seria 177x-1807. Ulterior, cred ca au pus Ikarusurile din seria 152-176, dar mai tarziu pe 133 mergeau si 28-37.
Inainte de '89 mai scapau pe linia 133 si autobuze DAC112 din seria 93x-969.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 14:46 
Offline

Joined: Sat 14 Apr 2007 00:01
Posts: 14
123 si 133 au fost luate de la Ferentari cand au inceput sa soseasca de Simoane la autobaza Nordului. Si la vremea aceea aveau traseu comun cu 135 pana la Eminescu, daca imi amintesc bine


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 14:54 
Si atunci unde erau 123 si 133 inainte ? 28-37 au aparut inainte de DeSimonuri si mergeau si pe 123 si 133 si pe 139 care era sigur la Ferentari. Iar inainte mergeau si 934-969 si 3140-3179 si 3262-334x care erau tot la Ferentari ca si 177x-1807 mai tarziu. Pe vremea lui IK4 chiar nu stiu unde erau.
Dar 28-37 cred ca au fost dintotdeauna la Ferentari.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Apr 2007 22:08 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
Repet ceea ce am scris mai sus.

Sint 100% sigur ca 28-37 au fost alocate autobazei Ferentari de cind au intrat in dotarea RATB. Prima linie care a fost deservita de aceste masini a fost 313. Sporadic, mai apareau si pe 232/139 si pe alte linii deservite de Ferentari la vremea respectiva, insa pentru o perioada destul de lunga (pina la venirea lotului de Ikarus-uri 42-67 (?)) au fost titulare pe 313. Ulterior au fost imprastiate care incotro.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Sep 2007 20:59 
Pe forumul celalalt a aparut informatia ca astazi 3360 era la strada pe linia 116. Chiar s'a comentat ce se spunea pe aici ca nu va circula niciodata pentru ca e donator de piese.
La vremea respectiva explicatia dela autobaza era ca "nu are sofer". Iata ca acum are si sofer si nu-i lipsesc piese. Asteptam poze.


Top
  
 
 Post subject: Autobuze DAC 117 UDA
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 11:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Date tehnice:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 11:08 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
continuare...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 16:22 
Adevarat, 3360 circula azi pe linia 117. Dar faptul ca pe 116/117 se mai gasesc si Ikarus ma face sa cred ca cel putin un Iveco sta pe dreapta in garaj, probabil a cazut unul cu o problema mai grava si a fost mai usor sa il repare pe 3360 si sa il traga pe altul pe dreapta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Celestin Draganescu wrote:
De adaugat este faptul ca este singurul vehicul din dotarea RATB cu afisajul bazat pe LED-uri verzi.


Mai bine zis este singurul vehicul RATB cu afisaj tip "combo", flip-dots si leduri. Pe timp de noapte, flip-doturile sunt iluminate fiecare, individual, de led-ul propriu aflat langa el.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group