TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 17 Oct 2018 07:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Autobaza Obregia gazduieste temporar un Solaris Urbino 18 Hybrid. Se pare ca a fost adus pentru teste inaintea licitatie ce se prefigureaza a avea loc in curand. E posibil sa si circule de proba pe vreun traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:38 
Se vede dorinta RATBului de a lua articulate prin faptul ca asa zisa cea mai moderna autobaza nu poate gazdui in hala autobuze articulate, ca sa nu mai zic de hala de intretinere si revizii care este facuta exclusiv pentru autobuze de 12m. Si dupa cum vedeti in poza autobuzul sta in curte, pentru ca nu au reusit sa il bage in hala. Acelasi lucru valabil si pentru autobaza Nordului si daca se vor moderniza Alexandria si Ferentari.

Autobuzul de mai sus cel mai probabil face parte din pregatirile RATB pentru licitatia de 300 autobuze ce are rolul de a scoate din circulatie toate autobuzele vechi ramase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
RATB ar trebui sa actioneze in favoarea calatorului URGENT, daca nu doreste sa dea motiv pentru scoaterea la licitatie a unora dintre traseele sale din Bucuresti. Sau poate vrea sa scape de ele, si sa ramana doar cu ce-i convine?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:29 
Sau poate Solarisul este doar garat, asa cum a fost si troleul Neoplan !Cine poate stii daca este adus ptr licitatia care va avea loc la Bucuresti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:43 
Pentru licitatie este stati linistiti. Oricum sanse mici ca acesta sa fie castigator la licitatie. Daca se va merge pe criteriul pretului cel mai mic lupta va fi intre Mercedes si MAN.

Offtopic - cu troleul Neoplan au mai fost experimente si ce va pot zice este ca au reusit pana la urma sa il cupleze la reteaua RATB, apoi s-a facut liniste din nou :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 00:55 
Mercedes si MAN au preturile cele mai mici? :lol: Astea sunt printre cele mai scumpe marci. Vrei sa spui ca vor avea preturile cele mai mici pentru niste specificatii cerute in caietele de sarcini din licitatie care se regasesc la un anumit model de la Mercedes sau de la MAN.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Preturile cele mai mici cred ca le are BMC, poate MAZ sau Roman Braşov. Însă astea nu corespund caietului de sarcini (primele 2 la motoare, al 3lea la cifra de afaceri de pe ultimul an).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 09:51 
RobertC wrote:
Mercedes si MAN au preturile cele mai mici? :lol: Astea sunt printre cele mai scumpe marci. Vrei sa spui ca vor avea preturile cele mai mici pentru niste specificatii cerute in caietele de sarcini din licitatie care se regasesc la un anumit model de la Mercedes sau de la MAN.


M-am exprimat eu gresit. MAN si Mercedes au preturile cele mai mici in raport cu cerintele caietului de sarcini si cu dotarile lor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 21:52 
Alte cateva poze cu autobuzul. Acesta ar trebui sa iasa o perioada in traseu pe o linie RATB.
La ora actuala doar autobazele Militari si Titan pot exploata in conditii normale articulate. Autobuzul a ajuns la Obregia pentru ca aici a fost loc suficient, curtea fiind goala.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 23:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46439
bogdan2009 wrote:
Sau poate Solarisul este doar garat, asa cum a fost si troleul Neoplan !Cine poate stii daca este adus ptr licitatia care va avea loc la Bucuresti?


Nu e neaparat ca prezenta Solaris-ului sa aiba o legatura cu preconizata licitatie pt. 300 autobuze. Solaris Bus isi prezinta acum modelul in multe orase ale lumii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 22:17 
Autobuzul pleaca de la RATB pe 11 august.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:21 
Acesta a circulat in schimbul 1 pe linia 381 astazi. Maine nu cunosc programul.

Cateva poze cu exteriorul, realizate in autobaza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:24 
Interiorul, partea 1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:26 
Interiorul partea II


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:28 
Altele, revin cu poze mai detaliate cu bordul cand se gaseste cheia in autobaza sau cand il gasesc in traseu :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 67
Location: Bucuresti
Daca va fi achizitionat.. sper sa nu faca aceasi greseala ca si la Mercedesuri, adica fara AC. Am vazut ca exemplarul asta are doar pt sofer, si geamurile mici nu asigura o ventilatie suficienta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 22:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Nu prea ai unde sa pui aer conditionat... cel putin pe remorca. Acolo sunt mai multe echipamente.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 23:13 
Pe partea din fata se vede clar ca este un loc "suspect" de liber, acolo este loc pentru o unitate AC rezonabila. Totusi oarecum ciudat ca Solaris nu a dotat cu AC un autobuz de prezentare :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 23:28 
Action baby :P
http://videonews.ro/action/viewvideo/20 ... Capitalei/


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 00:38 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2060
Location: Brasov
Un reportaj realizat de Antena 1, pe aceasta tema, il puteti urmari pe http://www.antena3.ro/stiri/rutier/auto ... 76756.html .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Autobuzul a circulat si astazi pe linia 381, ca tur mic (nu are aer conditionat in salon), retragandu-se in jurul orei 10.

Ca impresii, la prima calatorie:

:arrow: Autobuzul este low-floor pe toata lungimea; trapa pentru persoanele cu handicap este doar la usa 2.
:arrow: Autobuzul e dotat cu 3 motoare: 2 electrice (axele 2 si 3) si unul Diesel. Se pare ca cel Diesel produce curent pentru actionarea celor electrice; acestea din urma sunt prevazute si cu franare recuperativa, energia astfel recuperata incarcand niste acumulatori, care apoi alimenteaza motoarele (lasand motorul Diesel sa se ,,odihneasca" o vreme - daca acumulatorii se descarca re-intra in actiune motorul Diesel).
:arrow: Autobuzul se conduce EXTREM de usor, soferul conducea cu o signrua mana; ca si manvrabilitate in curbe e relativ la fel ca un Citaro, dovada fiind si manevrele de tip ,,slalom" facute de sofer la intrarea si iesirea din alveole. Cu toate astea, persista ideea ca articulatele sunt mult mai greu de manevrat, desi singura problema in traseu e cu masinile parcate in terminalul de la Piata Resita.
:arrow: Nu are validatoare si nici perforatoare... dar oficial nu este anuntat la gratuit. Am nimerit o echipa de controloare care, dupa ce au verificat cateva carduri, nu stiau sa procedeze cu cei gasiti cu biletul ne-perforat. Pana la urma au coborat. Dealtfel, unii calatori intrebau la sofer cum e cu biletele, iar altii (majoritatea) se multumeau cu situatia actuala. De precizat ca autobuzul e dotat cu niste validatoare pentru bilete (care imprima data, ora, linia si nr. vehiculului), pornite, dar blocate cu autocalant pentru a nu fi folosite.
:arrow: Afisajele exterioare si interioare sunt setate pentru cele 2 semicruse ale liniei 381; cele interioare afiseaza si data si ora si urmatoarea statie, respectiv urmatoarele trei statii... de pe un traseu din Polonia (probabil fictiv), statiile liniei 381 nefiind introduse in sistem.
:arrow: Scaunele, desi par tapitate, nu sunt cu mult mai bune decat cele de Citaro sau DeSimon. Sunt doar acoperite cu o mocheta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:53 
Sa vedem si cabina autobuzului.
Acesta se pare ca va circula in general in schimbul 1 pana in ora 10-11.

Cateva completari la precizarile de mai sus:

- la achizitie obligatoriu ar trebui sa aiba AC in salon
- autobuzul demareaza si franeaza lin
- din cauza generatorului din spate cam tot corpul din spate vibreaza, zgomotul este ceva mai mare decat la Citaro
- realizarea interiorului este buna, dar tot Citaro mi se par cele mai elegante ca finisaje interioare


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:58 
Alte detalii ale interiorului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Sa vedem si bordul si echipamentele din cabina. Autobuzul este prevazut cu aer conditionat pentru sofer. Totodata, afisajele, anunturile si validatoarele sunt controlate de acelasi sistem, din aceeasi consola. Datele se introduc pe card CF.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:03 
Interior, partea 2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:04 
Ultimele poze cu interiorul


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:11 
In aceasta dupamasa autobuzul a mai facut 3 curse pe linia 381, totusi acesta va fi de gasit in general tot dimineata pana in ora 10, la pranz nu va iesi in fiecare zi.

Cateva impresii dupa 2 curse cu autobuzul
- se sparge mitul prin care articulatul nu se strecoara in trafic, a mers fara probleme si prin stradutele din Berceni, a facut depasiri si ocoliri prin centru si s-a strecurat fara griji in pasajul Unirii unde se circula doar pe o banda
- la Resita nu a fost nicio problema
- demaraj/frana foarte eficiente si line
- pe traseu nu s-a umplut, din ochi era 60-70% incarcat
- la inchiderea usilor piuie ca Bucur LF
- la aspecte negattive introducem lipsa instalatiei AC in autobuz cat si in cabina (revin cu detalii despre unitatea de pe autobuz)

Cateva poze cu el in zona Resita


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:12 
Alte poze, tot Piata Resita


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:23 
Piata Victoriei, pe o lumina nu prea fericita pentru poze.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:26 
Alte detalii de interior ale autobuzului, nu ma concentrez mult pe poze aici deoarece voi pune cateva zeci de poze la rezolutia mare pe site.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group