TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 18 Apr 2024 08:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 57  Next
Author Message
PostPosted: Fri 18 Jul 2014 18:19 
Offline

Joined: Mon 17 Sep 2012 21:52
Posts: 14
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Alte schimbari (de culise)

RATBv a disparut de pe feisbuci. Pur si simplu.

Dom' director si-a sters tot de acolo tot ceea ce facea referire la RAT.

"Fuziunea" a inceput sa lucreze si la Brasov? Oricum, va fi amuzant cu aceasta fuziune, indiferent daca Sc. va deveni subalternul lui Ca., sau Ca. va deveni subalternul lui Sc... :lol:

Pacat doar ca amuzamentul il vom deconta din nivelul de trai si calitatea vietii din Brasov.

Au revenit la vechea pagină, cea în care nu trebuia să dai add friend, dar în afară de comentariile imbecile ale lui Ionescu nimic nou.
https://www.facebook.com/rat.brasov.3


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jul 2014 20:50 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Au aparut pe geamuri autocolante cu WI-Fi Free. (Oare a cui o fi afacerea cu autocolante?) Am incercat internetul si functioneaza binisor. La nume retea apare Primaria Brasov. (O alta afacere cu routere, nu?).
De asemenea pe cutiile albastre prinse pe cabina soferului a aparut o hartie tiparita la imprimanta - „Recenzii” si in interiorul autobuzelor un afis care te invita sa citesti asa ceva. Intr-o cutie chiar am vazut o hartie scoasa la imprimanta.
Raman insa problemele care nu s-au rezolvat si care ar duce la rentabilizarea cat de cat a transportului: programele de circulatie adaptate nevoilor de transport si modificarea programului caselor de bilete. (dupa ora 18 in zile de lucru si dupa ora 16 in celelalte zile mai raman cateva case deschise.) Dar asa ceva nu se vrea.
Controlorii au trecut la tinuta de vara cu tricouri polo gri in loc de binecunoscutele geci albastre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jul 2014 21:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Kappa wrote:
Controlorii au trecut la tinuta de vara cu tricouri polo gri in loc de binecunoscutele geci albastre.
Sper ca pana la toamna sa le vopseasca si gecile in gri, altfel sunt frumosi dar total inutili, cu culoarea aia stridenta speriind prada de la zeci de metri distanta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Jul 2014 16:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Urci pe la ultima uşă să vezi ce e în autobuz şi cobori pe la prima ca să vezi ce/cine e în staţie. Aşa se face la Bucureşti. La Braşov nu ştiu cât de realizabil e, ţinând cont de faptul că uşa 1 e des ,,confiscată" de şoferi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Jul 2014 19:10 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Kappa wrote:
Au aparut pe geamuri autocolante cu WI-Fi Free. (Oare a cui o fi afacerea cu autocolante?)

Bineinteles ca este o afacere mizerabila. Desi mai totii stalpii care au ramas au fost pregatiti sa fie numerotati, fiind vopsiti cu vopsea alba, vopseaua a fost acoperita cu alta verde, iar acum au aparut pe stalpi autocolante cu numerele acestora.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Jul 2014 19:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Desi mai totii stalpii care au ramas au fost pregatiti sa fie numerotati, fiind vopsiti cu vopsea alba, vopseaua a fost acoperita cu alta verde, iar acum au aparut pe stalpi autocolante cu numerele acestora.
Pai sigur ca da... Nu se doreste (re)inventarierea precisa a stalpilor, pentru ca atunci s-ar pune intrebarea unde sunt cei cateva sute disparuti "peste noapte" si cine ii plateste din buzunarul propriu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Aug 2014 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Transportatorii privaţi de persoane, alungaţi din staţiile RAT prin lege şi trimişi la marginea oraşului

Un Ordin al Ministerului Administraţiei, elaborat încă din 2007, şi modificat în 2011, interzice ca staţiile publice din oraş destinate transportului în comun să fie folosite şi de alţi operatori care efectuează curse regulate speciale, cum este cazul firmelor care prestează servicii de transport al angajaţilor pentru societăţile care îşi desfăşoară activitatea în jurul Braşovului. Respectivul Ordin specifică foarte clar că „staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate, în cazul transportului local sau judeţean de persoane prin curse regulate speciale, sunt altele decât staţiile publice şi trebuie să asigure condiţii minime de siguranţă pentru persoanele transportate”.

Operatorii privaţi aglomerau staţiile RAT

Reprezentanţii Primăriei Braşov au precizat că în conformitate cu legea ar trebui amenajate staţii noi, cu alveole, ceea ce este practic imposibil, ţinând cont că sunt mai multe firme de transport private, nu doar una şi fiecare are un traseu diferit. Singura soluţie, în prezent, este utilizarea capetelor de linie ale RAT de către aceşti transportatori pentru a prelua angajaţii, după cum a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. „A fost o perioadă în care aceste firme au fost lăsate să oprească în staţii, dar s-a constatat că la orele de vârf staţiile erau foarte aglomerate şi practic mijloacele de transport în comun nu mai puteau opri în staţii, pentru a debarca şi îmbarca călătorii în siguranţă, din cauza maşinilor firmelor private de transport, care, uneori, staţionau mai mult în staţii pentru ca să îi aştepte pe toţi pasagerii. Pentru moment soluţia este ca firmele de transport să oprească în capetele de linie, cum ar fi cel de la Stadionul Municipal. Odată cu finalizarea lucrărilor la celelalte capete de linie din oraş, se va permite staţionarea operatorilor privaţi care execută transport metropolitan sau alte curse regulate, să staţioneze la peroanele special amenajate”, a explicat Toarcea. Totodată, operatorii privaţi de transport mai au posibilitatea să staţioneze şi în autogările din oraş.

RAT a introdus deja o linie specială pentru două fabrici

Până acum, reprezentanţii Primăriei Braşov au eliberat doar un singur aviz de oprire în capătul de linie de la Stadionul Municipal, unde există un peron special destinat opririi altor mijloace de transport în comun, în afara celor aparţinând RAT Braşov. „Am încercat ca împreună cu RAT să găsim soluţii pentru a asigura transportul angajaţilor către societăţile care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Braşov, şi, de exemplu, am înfiinţat linia 5 M, care asigură transportul pentru angajaţii de la Avicola Măgurele şi Losan. Majoritatea firmelor care execută servicii de transport pentru angajaţii firmelor private din afara municipiului vin dinspre Cristian şi au posibilitatea de a opri în capătul de la Municipal, însă, până acum, s-a dat doar un singur aviz în acest sens”, a subliniat Toarcea.

Ţinând cont că din aprilie „convenţiilor” nu li s-a mai permis oprirea în staţiile RAT, practic, şoferii care au continuat să oprească în aceste staţii au fost sancţionaţi. Poliţia Locală şi RAT Braşov au derulat acţiuni comune de control, şi au fost încheiate 30 de procese verbale de contravenţie, în mare parte dându-se doar avertismente, amenzile aplicate fiind de doar 2.000 de lei. Conducătorii auto au fost însă sancţionaţi, conform Codului Rutier, cu puncte de penalizare la carnet.


http://www.bizbrasov.ro/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Aug 2014 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Primele troleibuze de la Bestomnibus au sosit astazi in garajul din 13 Decembrie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Aug 2014 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Ia uitati ce proiecte de Hotarari CL se afla pe ordinea de zi a sedintei din 29.08.2014.

Quote:
26. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al Municipiului Brasov, in vederea casarii a unor mijloace fixe cu nr. inventar 12002132/2 - retea contact str. Aurel Vlaicu intersectie B-dul Grivitei si 12000004/2, instalatie protectie retea contact.


Dupa cum am spus la timpul potrivit, reteaua a fost demontata ilegal, fara Hotarare a Consiliului local, adica FURT. Acum se doreste oficializarea furtului.

Quote:
27. Proiect de hotarare privind darea in administrare catre Regia Autonoma de Transport Brasov a retelei de contact pentru troleibuze cu stalpii aferenti, proprietate a Municipiului Brasov.


Reteaua demontata de RAT unde e? Daca nu avea dreptul de administrare a sa, de ce a demontat-o? D.N.A.!!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Aug 2014 21:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Dupa cum am spus la timpul potrivit, reteaua a fost demontata ilegal, fara Hotarare a Consiliului local, adica FURT. Acum se doreste oficializarea furtului.
Reteaua demontata de RAT unde e? Daca nu avea dreptul de administrare a sa, de ce a demontat-o? D.N.A.!!!
Asa cum toti am observat la timpul respectiv, famiglia care a pus RAT pe butuci lucreaza nestingherita si sub noua conducere, care este mai mult de decor. Hotararea respectiva este nula de drept din moment ce se refera la ceva ce nu exista, pe deasupra documentatia care sta la baza ei reprezinta fals in acte publice. Dar cine sa sesizeze organele in drept? Toate partidele sunt la Brasov conduse de acelasi om.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Sep 2014 14:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Regia Autonomă de Transport Braşov revine din data de 15 septembrie la programul extins de circulaţie. Astfel, va creşte frecvenţa mijloacelor de transport în comun pe 14 dintre cele 44 de trasee, ajungându-se ca la orele de vârf R.A.T. Braşov să aibă în circulaţie peste 140 de autovehicule. Vor fi modificate orarele liniilor: 1, 2, 5, 6, 8, 15, 17, 23, 23 barat, 31, 32, 36, 50 şi 52.
Noul program de circulaţie al mijloacelor de transport în comun va putea fi consultat pe portalul www.ratbv.ro, în secţiunea „Trasee şi orare“, începând din cursul zilei de sâmbătă, 13 septembrie a.c. De asemenea, vor fi actualizate şi tabelele afişate în toate staţiile, până în cursul zilei de duminică, 14.09.2014. Toate tabelele ce conţin noile orare de circulaţie vor conţine menţiunea „Valabil din data de 15.09.2014“.
De asemenea, începând cu data de 15 septembrie 2014, R.A.T. Braşov introduce unele modificări în traseele unor linii, după cum urmează:
- traseul liniei 41 (Livada Poştei – Stupini) se prelungeşte până pe Strada Lujerului din cartierul Stupini;
- autobuzele de pe linia 31 (Valea Cetăţii – Livada Poştei), pe sensul de deplasare spre Livada Poştei, vor opri şi în staţia „Liceul Meşotă”;
- autobuzele de pe linia 32 (Valea Cetăţii – Gara Braşov), pe sensul de deplasare spre Valea Cetăţii, vor opri şi în staţia „Liceul Meşotă”;
- liniile de transport 50 şi 50 barat se vor unifica, noua linie urmând a purta indicativul 50. Aceasta îşi va prelungi traseul, pentru anumite curse, până la capătul de linie „Pietrele lui Solomon” şi va avea un grafic de circulaţie ce va asigura o frecvenţă a trecerilor prin staţii îmbunătăţită pentru tronsonul Livada Poştei – Pe Tocile.
Aparent nu vom mai avea trenuletze formate din 50 si 50b, urmate de o juma' de ora pauza. Practic, dupa cursele prelungite la Pietrele lui Solomon va aparea inevitabila "gaura". Deci nimic spre bine. Oricum, nu aceste linii trebuiau sa fie obiectul imbunatatirii, ci 51 si 52, pe care frecventele ar trebui dublate, din respect pentru cetatenii care circula precum sardelele in ele, in timp ce autobuze de 12 metri umbla de-a arsul gazului prin periferii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Sep 2014 17:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Din 16 şi până în 22 septembrie, Braşovul sărbătoreşte „Săptămâna Europeană a Mobilităţii”, iar scopul campaniei, care are loc în fiecare an, este de a încuraja autorităţile locale să introducă şi să promoveze măsuri în domeniul transportului durabil, dar şi să motiveze cetăţenii să aleagă metode alternative de transport, în defavoarea utilizării autoturismului personal. Cu această ocazie, RAT Braşov va introduce pe traseele din oraş 10 troleibuze achiziţionate la mâna a doua.

Troleibuzele, cu o capacitate de 150 de locuri, vor circula pe toate liniile actuale, iar cu tot cu acestea, flota electrică a RAT a ajuns la 39 de vehicule. Această măsură face parte din Planul de Management al RAT Braşov, prin care se urmăreşte îmbunătăţirea şi eficientizarea activităţii.

Aceste troleibuze vor conduce la creşterea capacităţii transportului electric pus la dispoziţie de către RAT Braşov, pe diferite rute care conectează zone ale municipiului. De asemenea, mini-flota va creşte atractivitatea în raport cu transportul electric şi va contribui la dezvoltarea unui sistem de transport durabil şi mai puţin poluant, în municipiul Braşov.

Totodată, pe 19 şi 20 septembrie va fi sărbătorită şi Ziua europeană a Troleibuzului, ocazie cu care copiii vor putea participa la „Ziua Uşilor Deschise”, când la capătul de linie Poienelor le va fi prezentat unul dintre noile troleibuze achiziţionate.

Nu în ultimul rând, cu ocazia Săptămânii Mobilităţii va fi lansată şi Campania Traffic Snake Game, care se va derula timp de 2 săptămâni în opt şcoli din Braşov şi îşi propune să combată o serie de percepţii negative privind deplasarea şi siguranţa în trafic. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze alte acţiuni şi să familiarizeze elevii cu concepte precum trafic şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate şi să încurajeze mersul la şcoală pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport public.


http://brasovevents.ro/


Attachments:
Troleibuz.jpg
Troleibuz.jpg [ 353.23 KiB | Viewed 3416 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Sep 2014 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Le e frica sa faca ziua portilor deschise in autobaza din Rulmentul? Nu o sa iasa cele 39 de troleibuze la numaratoare? Sau ca oamenii vor vedea un morman de fiare in capatul garajului? A, da... Zona in care vor sa faca evenimentul este mai accesibila. De ce nu le prezinta pe toate 10?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Sep 2014 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Am ajuns sa ne mandrim cu 39 de troleibuze. Faina treaba! Multumim si pe aceasta cale artizanilor distrugerii transportului electric in Brasov.

Incepe scoala. Hop si noile programe de circulatie.
Linia 50B se desfiinteaza. Un nou semn de respect pentru cei din Schei.
RAT Brasov - un pic mai bine pentru dumneavoastra. (prietenii stiu de ce)


Attachments:
Program 1.jpg
Program 1.jpg [ 132.96 KiB | Viewed 3514 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Sep 2014 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Oricum nu ies la numarat 39 de troleibuze pentru ca cele 5 Renault-uri cu doua usi nu vor mai fi reparate, sunt pastrate doar pentru inventar si piese deocamdata, insa cele cu trei usi din cate stiu circula.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Sep 2014 01:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Kappa wrote:
Am ajuns sa ne mandrim cu 39 de troleibuze.
De fapt circula maximum 16 concomitent. Mai putine ca in 1959, anul infiintarii primei linii.
Kappa wrote:
Linia 50B se desfiinteaza. Un nou semn de respect pentru cei din Schei.
De fapt, practic se desfiinteaza 50 si 50 barat devine 50.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Sep 2014 15:59 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
De unde cifra de 39?
- 10 acestea noi
- 10 Volvo (11 daca nu s-a casat #67)
- 11 Renault (cate mai circula si cate au fost casate?)
Si restul?
Graf-uri mai exista? Nu cred. Poate #808.
FBW-uri mai exista ceva din cele 15 aduse in 2006?
Apte circulatie daca mai sunt maxim 15 din cele vechi si cu cele 10 nou venite ar cam fi 25.
Cred ca au fost numarate si cateva bucati de caroserii care se mai afla intamplator in curtea REMAT. Sau poate fac cu troleibuzele ca si cu reteaua care este demontata dar ea figureaza inca in scripte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Sep 2014 19:28 
Offline

Joined: Fri 01 May 2009 00:08
Posts: 43
@Kappa <sarcasm>Ai uitat să adaugi ungătorul la listă (pe care l-am mai văzut prin garajul din Rulmentul) ;-)</sarcasm>


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Sep 2014 06:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
E prima data cand se intampla asa ceva la Brasov. Felicitari!

16.09.2014 - Lansare mini flotă troleibuze
Locaţie: Municipiul Braşov
Public ţintă: Cetăţenii Municipiului Braşov
Descriere: Lansare mini flotă - 10 troleibuze.

19-20.09.2014 - Marcare Ziua Europeană a Troleibuzului
Locaţie: Strada Poienelor
Tematică: Eveniment "Ziua Ușilor Deschise", prezentarea unui troleibuz nou achiziţionat
Public ţintă: Copii cu vârste între 9 şi 11 ani
Descriere: Reprezentanţii RAT Braşov vor oferi detalii tehnice despre principiile de funcţionare, importanţa transportului ecologic etc.


http://www.coronapress.ro/index.php?pag ... l&id=22980


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Oct 2014 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
De extins!

Quote:
Incepand de astazi, posesorii de abonamente de calatorie au 10 % reducere din pretul de vanzare al produselor de carte si muzica din libraria St. O. Iosif.


Attachments:
RATBv.jpg
RATBv.jpg [ 97.82 KiB | Viewed 3303 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Nov 2014 14:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pregatiti-va de noi desfiintari... Evident, dupa alegeri.
Unii lasa sa se creada ca transportul public este atat de intens in prezent incat a ajuns cauza de ambuteiaje. :lol:
Eu zic ca mai rarefiat ca acum nu a mai fost din 1960 incoace, dar chiar si atunci vindeau mai multe bilete.
Nu inseamna ca nu este nevoie de restructurari de trasee, am spus mereu ca transbordarea facila, statiile bine amplasate si dese in zona centrala si frecventele bune pe trunchiul comun al actualelelor puzderii de trasee sunt solutia corecta, si nu cea a unor legaturi fantomatice din orice cap de linie spre orice cap de linie.
Sa vedem ce se va intampla dupa.
Quote:
Al doilea proiect va fi cel de monitorizare trafic şi ticketing. Însă, până la implementarea acestui proiect va trebui să reconfigurăm şi noi liniile. Vom da o altă configuraţie transportului în comun, să nu mai avem aceste suprapuneri care creează ambuteiaje. Sper ca braşovenii să păstreze ceea ce s-a făcut aici, pentru că este un proiect util pentru absolut toţi locuitorii”, a precizat directorul RAT Braşov Cristian Radu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Nov 2014 18:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
S-a reactualizat harta traseelor RATBv si a inceput afisarea ei in statii. Nu stiu cum se face, dar este a treia oara cand harta se tipareste exact cu putin timp inainte sa aiba loc schimbari majore de trasee, deci iarasi va fi dezactualizata deja "de noua".

Ca noutati, harta are minunatele milioane de culori atribuite traseelor, care oricum pe tipar digital nu se diferentiaza vizual aproape deloc. Erau suficiente 8-10 culori distincte, atribuite pe pachete de linii care au trunchi comun semnificativ, asa cum se procedeaza in tarile cu apa calda cu care vrem sa ne comparam. Dar noi, mai originali, am vrut ca fiecare linie sa aiba nuanta ei si a iesit o sorcova greu de utilizat eficient. Mai utila va fi prezentza listei strazilor si obiectivelor majore pe marginea hartii, pentru cei nebrasoveni in special. Evident, schimbandu-se conducerea, s-a ales si alt furnizor al hartii, care este mult mai simpla, la o scara mai mare si nu mai prezinta tot teritoriul administrativ.

Este de apreciat ca noua conducere a reusit sa schimbe mult in bine imaginea vetusta a regiei, asa cum era in veacul domniei lui Pulpea. Dar, din pacate, este tot doar o forma fara continut, pana la momentul cand primaria ii va permite sa ia taurul de coarne, adica sa reinfiinteze tot ce s-a stricat din prostie, rautate si hotie, in special in perioada 2006-2008. Acele asa-zise reorganizari au facut regia sa piarda 50% din calatorii si asa nu foarte multi, prin comparatie cu orase ca Timisoara, Ploiesti sau Cluj. Daca chiar doreste o "lovitura de imagine", RAT o poate face usor, recastigand traseele, statiile si calatorii din zona centrala. E greu insa de crezut ca primaria ii va permite sa o faca sub actuala domnie, avand in vedere orgoliile si razbunarile prostesti pe centrul si pe Scheiul Brasovului, dar si "protectia" de care se bucura la cel mai inalt nivel doua firme mari de taximetrie - principalii beneficiari ai ruinarii RAT de pana acum.


Attachments:
harta 2014.jpg
harta 2014.jpg [ 85.14 KiB | Viewed 3030 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Nov 2014 02:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Cu harta super-pestriţă s-au luat după Bruxelles... diferenţa e că, la ăia, harta din staţii e tipărită ca lumea, e mare şi se văd culorile, iar unde nu încape hartă mare, hărţile mai mici au mai puţine culori.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Nov 2014 21:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
Cu harta super-pestriţă s-au luat după Bruxelles... diferenţa e că, la ăia, harta din staţii e tipărită ca lumea, e mare şi se văd culorile, iar unde nu încape hartă mare, hărţile mai mici au mai puţine culori.

Mmmmda, sunt asemanari uluitoare intre modul cum este organizat transportul public la Bruxelles si la Brasov...
Totusi, exista si o mica deosebire: harta lor are doar 12 culori si acestea se repeta pentru mai multe linii. Deci, e clar: ei au plagiat modelul dupa cel din Brasov si nu invers.


Attachments:
Brussel.jpg
Brussel.jpg [ 389.77 KiB | Viewed 2973 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 14 Nov 2014 10:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Am fost în Bruxelles de curând şi mi s-a părut... varză de Bruxelles harta respectivă, la fel şi numerotarea liniilor. De exemplu 1, 2, 5 şi 6 sunt de metrou, 3 e tramvai, 20 e autobuz, 25 şi 81 tramvaie ş.a.m.d..
Nu mai zic că intervalele de succedare afişate erau de formă de cele mai multe ori (ori lipsea tramvaiul, ori veneau în trenuleţ 2 - 3 tramvaie, ori schimba afişajul pe ,,Hors service" şi trecea fără să ia călători). Validarea abonamentelor era obligatorie... da' în unele vehicule nu mergeau validatoarele de cartele magnetice (sistemul vechi, cel nou presupune nişte carduri contactless, dar cele 2 sisteme merg în paralel), deci cine avea cartelă cu număr limitat de călătorii ori aştepta autobuzul următor, ori mergea pe gratis, pentru că ,,Ca ne marche pas".
Hărţile multicolore se distribuiau gratuit la toate punctele de vânzare STIB. Şi e vorba de ditamai hărţile, nu de un A4 tras la xerox (la noi nici pe ăla nu sunt în stare să ţi-l dea).
Dar, per ansamblu, tot era un sistem de transport în comun de vreo 30 de ori mai bun decât cele de la noi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 14 Nov 2014 18:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
Hărţile multicolore se distribuiau gratuit la toate punctele de vânzare STIB. Şi e vorba de ditamai hărţile, nu de un A4 tras la xerox (la noi nici pe ăla nu sunt în stare să ţi-l dea).
Ha, ha, ha... RAT Brasov nu iti da nici macar fisier de download pe site, darmite ceva gratis tiparit pe hartie... Culmea e ca nici pe bani nu a existat niciodata posibilitatea de a cumpara harta cu traseele, desi probabil s-ar fi obtinut venituri frumusele.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Nov 2014 15:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Fiind final de campanie, s-au mai taiat panglici la inca doua ctitorii, ramanand doar cea de la Saturn in lucru. Regizarea a functionat perfect, toata primavara si vara au fost taraganate lucrarile in mod intentionat, pentru ca nu cumva sa se termine prea devreme, ca asa cere legea lucrului bine fatat.

http://newsbv.ro/2014/11/15/doua-termin ... folosinta/

Acum n-ar fi asta problema, oricum pe calatori nu-i ajuta absolut cu nimic imensele viitoare statii de benzina cu destinatie provizorie de terminal RAT. Partea semnificativa este ca s-au receptionat lucrarile (ca nu-mi inchipui ca s-au pus in functiune ca de obicei, adica in lipsa P.V. de receptie obligatoriu), fara strop de fir de troleibuz si fara macar sa fie plantati stalpi sau orice intentie de genu'. Probabil asa a fost aprobat proiectul: bine facut, in sensul sibian al lucrurilor privind transportul electric. Asta spune multe despre cat de verde i se permite Brasovului sa fie si concluzia o trageti singuri. Despre ecologie si dezvoltare durabila deci, la fel ca si acum un an, la fel ca si acum opt ani, doar "vorbe fara fapte". In evolutia vorbelor maiestre, am ajuns de la "3 magistrale de metrou pentru Brasov" in 2005, la "tramvai usor" in 2007, la "tren urban intre Ghimbav si Predeal" in 2009, la "troleibuz la Sanpetru si Harman" in 2010, la "RAT cu linii de autobuz metropolitane" in 2012...

Dar, iata ca in fine in 2014 avem si ceva urme slabe de fapte: troleibuze second-hand o data pe ora, pe trasee ciuntite si ciudate, intorcand ca niste balene pe uscat, la capetele de linie, cu motorul auxiliar turat sa-si ia zborul. Alt fapt mai solid invocabil ar putea fi doar dublarea pretului transportului public din Brasov, in intervalul amintit si dublarea deopotriva a timpului de asteptare in statii. Mai pot sa spun doar doua vorbe: pe nibil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Nov 2014 17:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Si anuntul oficial, din care nu putea lipsi poza Tampului de supt poala Basescului.


Attachments:
Terminal RAT.pdf [5.05 MiB]
Downloaded 177 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Nov 2014 18:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
nu putea lipsi poza.
Bine macar ca isi asuma raspunderea pentru aceasta uriasa risipa de bani publici europeni, bani cu care se putea reconstrui si tramvaiul si reteaua de troleibuze. Bani care au nascut adevarati monstri urbani, perfect integrati dealtfel printre giratorii. Monstri pe care n-am vazut sa-i iubeasca nimeni pe nicaieri, in afara de ionescul-de-serviciu (din ce in ce mai precaut totusi si dansul, avand in vedere ca i s-ar putea schimba finantatorul) si de cativa (alti) capsunari care, mai inainte de a-si putea realiza visul de a o taia din tara, au avut probabil deja exercitiul migratiei parintilor lor de la sat la Brasov si in felul acesta le-a fost problematica mai familiara.

Acum, ca sa nu lasam sa se creada ca avem ceva cu "oamenii de bine care este".

1. Terminalul de la Poienelor este pustiu si practic nu mai are de un deceniu nici o ratiune a existentei sale. Roman SA nu mai are angajati; linia 3, cea mai grea de odinioara (avea intervale de succedare de 2 minute in vremurile bune), a devenit amintire demult, liniile 5b si 7 au devenit fantome dupa mutarea geniala pe Carpatilor, sacelenii ar fi mult mai fericiti sa-i duca autobuzul macar pana la Hidromecanica. Practic, terminalul este doar tehnic, de transfer intre RAGCPS Sacele si RAT Brasov, alti calatori neavand ce sa caute in zona aia pustie. Normal era sa se comaseze cu Saturn.

2. Terminalul de la Saturn ar fi mai viabil, dar nu sta chiar unde trebuie. Dupa extinderea orasului cu noile centre comerciale de pe Calea Bucuresti, liniile trebuiau prelungite inca doua statii. Dar tre' sa traiasca si taximetristu', ca si el e om.

3. Terminalul din Noua este pe un amplasament care nici macar o zi din viata lui nu a fost unul fericit, obligand autobuzele la o bucla ciudata si fiind si departe de blocuri in acelasi timp. Existenta lui se explica printr-un accident al istoriei, respectiv ITBv s-a trezit in 1974 ca traseul lui 17 a fost blocat de Intreprinderea de Autocamioane si s-a ales o solutie de compromis, pana la o revenire posibila si care era dealtfel prevazuta in toate proiectele de urbanism, inclusiv dupa 1990. Totusi, autobuzele circulau initial in ambele sensuri pe Prunului, servind bine cartierul si intorcand frumos in jurul complexului comercial, unde era de 1000 de ori mai potrivita amplasarea statiei, decat infipta in parterul unui bloc, fie el si de nefamilisti.

4. Terminalul de la Triaj este hiperdimensionat in raport cu traficul existent si cu orice prognoza optimista pe urmatorii 50 de ani. Nici in perspectiva RAT-ului metropolitan nu serveste absolut la nimic. Chiar si Autogara 3 era prea excentric amplasata ca punct intermodal, darmite chestia asta. Normal, traseele externe ar trebui sa ajunga la gara, nu sa se opreasca in camp.

5. Despre terminalul de la Rulmentul, ca posibil punct de atractie pentru vreun calator singuratic, nici nu cred ca mai trebuie sa vorbim, conform principiului: "De morti - numai de bine!" Locul lui era in Tractorul, cel mult la intersectia cu Bulevardul Zaharia Stancu... Da, ati citit bine, acesta este numele de activist si ministru comunist din anii 50 pe care l-a ales insusi Zeus pentru unica strada construita de la zero in Brasov, dupa decenii. Probabil fiindca a scris romanul "Descult".

Si iata ca, ceea ce parea in 2006 o singularitate a stangaciei manageriale totale, anume amplasarea terminalului de la Raposatul Stadion Municipal departe de orice interes al calatorilor, devine acum regula de aur. Adica, dupa ce calci in excrement, mai rotesti putin tocul pantofului. De cinci ori, ca sa intre mai adanc. Ca sa se lamureasca toata lumea ca nu o a fost o greseala.

Singurul loc unde era tehnic justificat sa se construiasca un terminal de astfel de dimensiuni era si ramane Gara Brasov, adica exact unde nu s-a construit ca nu se vrea. Dar aud ca se mai face acolo inca o statie de benzina, se mai extinde un hipermarket, codreanul a fost improprietarit cu o halca din averea CFR si-si trage autogara independenta intr-o margine, eventual se construieste si in piata chestia aia uriasa lipita de fatada garii, pe care o viseaza de mult timp demiurgul.

Dar motivatia tehnico-stiintifica solida chiar nu are nici o relevanta in eligibilatea pentru proiecte finantate de Europa lu' Peshte. Sau a lui Vivianne ori Angela. Imi aduc aminte de o vorba veche, care circula prin Romania interbelica: "Dai un ban, da' macar stii ca nu-l mai ai." In cazul nostru, te asiguri ca banul nu va cadea in mana "dujmanilor"...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Nov 2014 23:55 
Offline

Joined: Mon 17 Sep 2012 21:52
Posts: 14
Location: Brasov
Se pare că sunt prea multe trasee de troleibuz, profitând și de lucrarile de Griviței au prelungit linia 5B, până la strada Panselelor, în plus de asta autobuzele de pe 25 își prelungesc și ele traseul până acolo. Oare nu era mai simplu să facă o singură linie, care să circule până acolo și nu 4 ? Și asa dacă ai ghinionul de a prinde un 5 care merge pe Panselelor, mai stă și acolo vreo 10 minute.
https://www.facebook.com/rat.brasov.3/p ... =1&theater


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group