TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 23:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject: Brasov: tramvaie
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Si acum amintiri despre o linie de tramvai si altele...

Iata articol din ziarul "Drum Nou" din data de 05.01.1988 referitor la strategia IJTL Bv pentru 1988:

Importante fonduri pentru dezvoltarea si modernizarea transportului in comun
Anul pe care l-am incheiat de curand a fost, pentru Intreprinderea Judeteana de Transporturi Locale Brasov, un an "plin" din punct de vedere al investitiilor, datorita punerii in functiune a primei linii de tramvai pe traseul Saturn - Rulmentul, in lungime de 6,7 km, cale dubla, ceea ce, desigur, a contribuit la mai buna functionare a transportului comun in localitatea resedinta de judet.
Ce noutati ne ofera, din acest punct de vedere, anul 1988? In primul rand va creste numarul de garnituri de tramvai prezente pe traseu. La aceasta ora circula 6 tramvaie dublu articulate, iar in urmatoarele saptamanivor sosi inca 2 asemanatoare, plus 4 simplu articulate. In cursul acestui an, acest parc se va mari cu inca 20 de garnituri, cele mai multe dublu articulate, deci de mare capacitate. Referitor la extinderea actualului traseu, pot comunica brasovenilor ca, in prezent, documentatia pentru traseul Saturn - Noua in lungime de 4,6 km cale dubla se afla in faza de avizare.
Trecand la dezvoltarea transportului in comun cu celelalte mijloace, as dori sa amintesc ca intreprinderea va fi dotata, in 1988, cu 30 troleibuze articulate, fiind reimprospatat si actualul parc de autobuze, taximetre, autobasculante, toate aceste dotari insumand circa 57 milioane lei fonduri de investitii.
In ceea ce priveste actuala retea de troleibuze as vrea sa amintesc ca in acest an va fi finalizat noul traseu (pe Bulevardul Muncii) al linie de troleibuze 31 si 31 barat si se va continua reparatia capitala a retelei de contact (anul trecut s-au reparat peste 27 km) si a liniei de alimentare de 1kV. Tot in scopul imbunatatirii intretinerii mijloacelor de transport, in primul trimestru al acestui an vom da in exploatare o statie de spalare si vopsire pentru troleibuze si autobuze la sediul central al intreprinderii de pe str. Harmanului, in lunile urmatoare urmind sa fie extins spatiul de lucru si la atelierul de intretinere si reparare a troleibuzelor de pe str. 13 Decembrie.
In anul 1987, 127 milioane de persoane au utilizat, in municipiile Brasov si Fagaras, mijloacele noastre de transport in comun, ceea ce practic, inseamna ca fiecare locuitor al acestora a calatorit de circa 360 ori, adica o calatorie pe zi! Daca din punct de vedere cantitativ ne putem declara multumiti, colectivul nostru este constient ca mai are multe de facutpentru intarirea ordinii si disciplinei personalului, imbunatatirea starii de curatenie si intretinere a mijloacelor de transport, optimizarea circulatiei si este hotarit ca in noul an sa actioneze cu mai multa raspundere pentru cresterea calitatii prestatiilor pe care le oferim populatiei.

Valentin FOLEA[/
[i]directorul Intreprinderii Judetene de Transporturi Locale Brasov


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jun 2006 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Si inca o amintire...

Articol din ziarul "Drum Nou" din data de 14.05.1988

Ce se intimpla cu linia de tramvai?
- Tovarase ing. Augustin Pulpea, director tehnic la I.J.T.L., mai multi cititori ne intreaba de ce este intrerupta circulatia in anumit perioade ale zilei pe linia de tramvai?
- Ca la orice investitie noua, dupa o anumita perioada de functionare pot apare unele deficiente care se remediaza in perioada de garantie. Dupa cum se stie, tramvaiul a fost introdus in Brasov in anul trecut intr-o perioada scurta, practic intre 1 martie si 10 septembrie de catre A.C.M.-R.C.F. Brasov. In timpul in care a trecut au aparut unele deficiente pe care constructorul, in virtutea obligatiilor pe care le are, le remediaza in aceste zile.
- De ce natura sint aceste deficiente?
- In principal este vorba de linia de tramvai al carei ecartament este pe alocuri necorespunzator fapt care conduce la uzura prematura a bandajelor rotilor, pe care le remediem la Bucuresti. Si fiindca veni vorba despre remedieri, zilele acestea ne-am procurat si noi o instalatie pentru reconditionarea rotilor, care intr-o luna va fi data in exploatare, desi dupa reconditionarea liniei acestea vor fi mult mai rare.
- Pe ce lungime a fost revizuita linia pana in prezent?
- Pina azi, din totalul de 6,7 km cale dubla s-au reconditionat circa 4 km, respectiv tronsoanele de pe B-dul Al. Vlahuta, B-dul Garii si o parte din cel de pe str. 13 Decembrie.
- Cind se va termina aceasta lucrare?
- Termenul este de 31 mai a.c. si constructorul s-a angajat sa il respecte. In acest scop actioneaza cu mai multe formatii de lucru. Evident si noi, ca beneficiar, le acordam o mina de ajutor.
- Ce masuri ati luat ca, in perioada cand circulatia tramvaiului este intrerupta transportul calatorilor pe aceasta linie sa se desfasoare in conditii normale?
Tramvaiul circula totusi la orele de virf, respectiv 5,30-8,30 si, respectiv 19-0,30. Evident daca lucrarile planificate pentru o zi sunt terminate mai repede si circulatia cu tramvaiul se reia mai repede. In perioada cit circulatia este intrerupta pentru lucrari, am suplimentat troleibuzele de pe linia 8 la nivelul dinaintea introducerii tramvaiului in Brasov.
- Va dorim succes si impreuna cu cititorii speram ca la finele lunii circulatia cu tramvaiul se va relua in conditii optime!

Mihai DRAGU


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 21:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Vesti proaste... s-a facut licitatie pentru vanzarea Duewagurilor si a unicului V3A ramas (#16). Pretul de pornire a fost 0,5 RON/kg, lictatia fiind castigata de o firma din aporpierea garii, care a oferit 0,8 RON/kg. In fiecare noapte (probabil incepand de luni), cate o jumatate de Duewag (sau sectiune de V3A, depinde cu ce vor incepe) va fi urcata pe trailer si dusa la fier vechi :(
Primul vagon Duewag care va fi ucis va fi #36.
Dupa aceea se va face licitatie pentru Tatra, apoi pt. sine, boghiuri, motoare, strunguri pt. bandaje si tot ce mai e de fier si a folosit tramvaielor si se alfa in depou.

Fie-le tarana usoara tramvaielor :(((((((


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 03:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Acele Duewaguri NU mai apartin RATBv, ci firmei de fier vechi. Au fost vandute la o licitatie, deci, cel putin in aparenta, este 100% legal. Sunt curios daca s-au dat comisioane pt. asa ceva, pt. ca 0.8 RON/kg de fier vechi mi se pare enorm de mult.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:20 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Cum adica se taie 16-le? Locul lui nu era intr-un muzeu? Si macar un Duewag?!?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Apr 2007 23:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Ar fi fost, dat fiind ca era ULTIMUL V3A existent in lume! Dar... la ce sa te astepti de la un violonist ca ala de la Brasov? :x


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007 14:13 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Intrebare: cate tone are un V3A? Nu de alta, dar ca sa fac un mic calcul sa vad la cat se ridica pretul sau.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Depou
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 21:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
bogdan wrote:
Daca se toaca tramvaie, se scoate linia, in fine se distruge tot ,ce va fi in locul depoului?

Autobaza de BMC-uri.

bogdan wrote:
cred ca scosul tramvaiului e doar inceputul acestei mari magarii numita desfiintarea transportului electric


Cica Scripcarul ar mai vrea sa cumpere autobuze (sa speram ca nu apuca...ca daca mai castiga un mandat se alege praful de Brasov)... atunci... adio troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:58 
emil1980 wrote:
...Brasovul este oras turistic.
Dar nu in Franta :!:
Ar fi chiar frumos ca scripcarul sa-si faca campanie ca va reintroduce tramvaiul undeva prin 2011.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 03:41 
Offline

Joined: Mon 16 Apr 2007 00:28
Posts: 1
Location: Timisoara
Linia 101 tramvai era comuna cu 8 trolebuz? Daca da, tramvaiul brasovean a fost condamnat de inceput.Nu inteleg de ce proiectantii aia care au gandit traseele sa faca linii comune tramvai-toleibuz. Ceva de genu asta am vazut si in Iasi si Bucuresti, in care exista bulevarde cu linie comuna tramvai-trolebuz.
Ceea ce am vazut ca se intampla in Brasov cu infrastructura lui 101 e foarte trist.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 04:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Exista retea de troleu pe toata lungimea liniei 101 dar... asta pentru ca tramvaiul a inlocuit (in 1987) linia 8 de troleu. Portiuni din acea retea au fost folosite, pana ce Scripcarul a adus Mazurile si a scos respectivele trasee de troleibuz (sau le-a inlocuit cu autobuze). Dupa ce s-a scos tramvaiul, a fost reinfiintata linia 8.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Inca o completare: traseul 8 a avut si ruta Saturn - Zizinului - Toamnei - Gara - (Tractorul Proiect) - Rulmentul.
Proiectul prevedea prelungirea liniei de tramvai pina in cartierul Noua, cu incepere a lucrarilor chiar in anul 1987.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 23:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
In depou nu mai exista tensiune! Reteaua de fir-contact este demontata aproape complet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Apr 2007 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Linia 8 a avut traseul Saturn - Rulmentul, chiar de la infiintare prin anii '70. Sa nu uitam ca unea platformele industriale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Apr 2007 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Traseul 2 Tractorul -Schei. Imi amintesc de ruta aceasta.

Aporopo: intrarea, respectiv iesirea inspre /dinspre Tractorul Proiect se facea cu macaze? A existat si un traseu Tractorul Proiect -Racadau (nr. 31)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Apr 2007 22:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Tot prin anii '70 a existat si un traseu 9 barat care intorcea la Tractorul pe acele macaze de care vorbeste Silviu. Linia 31 a fost infiintata in anii '80 dupa sosirea DAC 117 E si avea traseul Livada Postei - Racadau. Initial cand au inceput sa se construiasca blocurile se mergea pe jos pana la actuala str. Carpatilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007 01:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Linia 31 a fost transformata in 86-87 in troleibuz, autobuz fiind 31b, la randul lui devenit troleu, cu capat la Castanilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
Au mai ramas netaiate urmatoarele tramvaie:
#38 Duewag (restul au fost taiate)
#16 V3A
#43, #45, #49, #50, #51, #52, #53 vagon motor TATRA
#1, #3, #4, #6, #11(murdarit cu grafitti) si #12 remorci TATRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2007 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Crudul adevar prezentat de catre Kappa, pare greu de crezut si e greu de acceptat.
Tatrele, pastrate, Duewagurile, casate!!?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jun 2007 07:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Soarta Tatrelor... ele asteapta licitatia, tot la pret de fier vechi.
Craiova a vrut Tatrele... si RATBv-ul: ,,Pe noi ne-a costat 10.000 euro doar sa le aducem din Germania, si vrem sa recuperam macar transportul!". Asa ca craiovenii s-au dus frumos la Berlin (sau pe unde or mai fi KT4D-uri) si au luat de acolo tramvaie cu chopper, cu 1000 euro bucata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 00:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Sa vedem cum se prezenta situatia la 29 Mai 2007.
V3A si Duewag: moarte, cu cate o exceptie. Tatrele erau inca la locul lor. O sa incep cu ultimele poze ale lui #16. Pentru inceput exteriorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 00:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Boghiu motor, boghiu purtator si grilajul din fata:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 00:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Interiorul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Scaunele de deasupra sursei statice. Acest model de sursa statica (amplasata intr-o cutie ca aceasta) a echipat si Duewagurile (bineinteles...erau surse luate de pe V3A-urile casate):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Butonul semnalului de alarma, amplasat intr-o pozitie asemanatoare cu cea a butonului pentru deschis usa de la V3A-93 (numai ca e pe partea stanga). Asemenea butoane avea si V2A #4049 din Bucuresti inainte de RK.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Motorul usii 2. Este situat in treapta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Placuta cu traseul si un difuzor:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Am observat ceva interesant la geamurile lui #16... probabil in urma spargerii geamurilor (si casarilor...) s-a ales cu 2 modele diferite de geamuri:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Bordul:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Controller-ul la pozitia zero, la mers inainte si mers inapoi:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group