TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 20:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Tramvaiul V3A #7 (imagine ce apartine lui Sludge Gulper) si V2A-ul #12 aflat in zona parcului Tractorul (sursa: http://www.phototrans.eu/).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 15:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu Sintea wrote:
Cap linie Saturn. Fosta linie de rezerva.

Nu era linie de rezerva (nici nu a fost niciodata folosita pentru asa ceva). Era linia cu peron unde ar fi trebuit sa intoarca tramvaiele spre directia Noua. EXista posibilitatea unui traseu local Saturn-Noua, dar si a unui traseu Rulmentul-Noua (fostul autobuz 35). Avea toate macazurile montate, incrucisarea cu linia lui 101, precum si firul aerian. Exista de asemenea refugiul pentru calatori. Linia urma sa continue in paralel cu Calea Bucuresti, pe spatiul verde, pana in zona Selgros (unde initial era prevazuta o intersectie denivelata in trefla, de unde s-ar fi ramificat noul drum spre Noua (prin redeschiderea ultimei portiuni a Strazii Brazilor) si ocolitoarea Sacelelor. In momentul construirii Selgros, interesele au anulat acest proiect, dar tramvaiului i s-a pastrat totusi o fasie de teren libera, in ideea continuarii liniei spre Darste. In primavara anului 2005, in cadrul programului de dezvoltare durabila, primarul afirma ca se va extinde curand tramvaiul spre Darste si transportul cu troleibuze. Ce a urmat imediat dupa aceea se cunoaste.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Nov 2009 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Disparitia tramvaiului: s-au scurs deja 3 ani.

http://brasovnews.blogspot.com/2009/11/ ... amvai.html

http://brasovnews.blogspot.com/2006/10/ ... spaga.html

http://www.prinbrasov.com/2009/11/17-no ... de-la.html

Actualul primar al Brasovului, George Scripcaru Primaru' vorbea de introducerea unui "tramvai usor"!! Pe cand asta, "profesore"?

http://www.georgescripcaru.ro/content/view/16/38/

Si, sa ne aducem aminte de intrebarile fara raspuns...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 May 2010 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Iata ca inca se mai gasesc poze cu Rathgeber-urile din Brasov.

Foto: Yury Maller.
http://ymtram.mashke.org


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jun 2010 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
4

Foto: anul 1997, W. si H. Brutzer: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jun 2010 23:00 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
15

http://hampage.hu


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jun 2010 23:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Cateva imagini cu Duewag-urile ce au circulat in Brasov si cu o Tatra:

Sursa: Marcus Lehmann.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jun 2010 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Cap linie Saturn. Fosta linie de rezerva.

Nu era linie de rezerva (nici nu a fost niciodata folosita pentru asa ceva). Era linia cu peron unde ar fi trebuit sa intoarca tramvaiele spre directia Noua. EXista posibilitatea unui traseu local Saturn-Noua, dar si a unui traseu Rulmentul-Noua (fostul autobuz 35). Avea toate macazurile montate, incrucisarea cu linia lui 101, precum si firul aerian. Exista de asemenea refugiul pentru calatori. Linia urma sa continue in paralel cu Calea Bucuresti, pe spatiul verde, pana in zona Selgros (unde initial era prevazuta o intersectie denivelata in trefla, de unde s-ar fi ramificat noul drum spre Noua (prin redeschiderea ultimei portiuni a Strazii Brazilor) si ocolitoarea Sacelelor. In momentul construirii Selgros, interesele au anulat acest proiect, dar tramvaiului i s-a pastrat totusi o fasie de teren libera, in ideea continuarii liniei spre Darste. In primavara anului 2005, in cadrul programului de dezvoltare durabila, primarul afirma ca se va extinde curand tramvaiul spre Darste si transportul cu troleibuze. Ce a urmat imediat dupa aceea se cunoaste.


Iata ce e acum.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jul 2010 15:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Brasovul si Constanta mai au tramvaie :twisted: la McDonalds :evil: :oops:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jul 2010 23:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Silviu Sintea wrote:
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Cap linie Saturn. Fosta linie de rezerva.

Nu era linie de rezerva (nici nu a fost niciodata folosita pentru asa ceva). Era linia cu peron unde ar fi trebuit sa intoarca tramvaiele spre directia Noua. EXista posibilitatea unui traseu local Saturn-Noua, dar si a unui traseu Rulmentul-Noua (fostul autobuz 35). Avea toate macazurile montate, incrucisarea cu linia lui 101, precum si firul aerian. Exista de asemenea refugiul pentru calatori. Linia urma sa continue in paralel cu Calea Bucuresti, pe spatiul verde, pana in zona Selgros (unde initial era prevazuta o intersectie denivelata in trefla, de unde s-ar fi ramificat noul drum spre Noua (prin redeschiderea ultimei portiuni a Strazii Brazilor) si ocolitoarea Sacelelor. In momentul construirii Selgros, interesele au anulat acest proiect, dar tramvaiului i s-a pastrat totusi o fasie de teren libera, in ideea continuarii liniei spre Darste. In primavara anului 2005, in cadrul programului de dezvoltare durabila, primarul afirma ca se va extinde curand tramvaiul spre Darste si transportul cu troleibuze. Ce a urmat imediat dupa aceea se cunoaste.


Iata ce e acum.


Si ce a fost in 12 iunie 2005.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jul 2010 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Tramvaie in cap linie Saturn.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jul 2010 23:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
La Rulmentul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Oct 2010 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Albastrul Rathgebeber-urilor predominant.

Foto: Andreas Gurtler, http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,5031425


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Oct 2010 16:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu Sintea wrote:
Albastrul Rathgebeber-urilor predominant.

Se remarca cuplarea lui 26 cu 27, ce nu a existat inca de la inceput. Primele cupluri au fost 21+27, 22+28, 23+29 si 24+30. Dupa mult timp (circa un an) au fost introduse in circulatie si vagoanele motor 25 si 26, precum si remorca 31. Remorca 32 a fost pastrata pentru piese, nu stiu daca a circulat vreodata in Brasov. 25 si 26 au fost cuplate in timp cu remorci puse in circulatie in prima serie, de exemplu 25+28, 26+27, apoi 26+29, vagoanele 21, 22 fiind retrase foarte timpuriu. Stie cineva cu ce vagon motor a circulat remorca 31? Eu nu-mi mai amintesc exact, stiu ca nu era 25, asa cum ar fi fost de asteptat. Sa fi fost 23?...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Oct 2010 15:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
biszakabel wrote:
Mai exista depoul de tramvaie Brasov.Daca da,unde?

Str. 13 Decembrie nr. 125. Halele uzinei de tractoare de pe cealalta parte a drumului au fost demolate intre timp.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Oct 2010 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 95
Location: Brasov
Niste imagini din interiorul lui 49, datand de prin 2004, poate chiar mai incoace:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Oct 2010 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
AlexD wrote:
Niste imagini din interiorul lui 49, datand de prin 2004, poate chiar mai incoace:

O mica rectificare: ultimele doua imagini nu sunt din #49. Sunt imagini dintr-un Duewag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Mar 2011 12:38 
Offline

Joined: Fri 01 May 2009 00:08
Posts: 35
Azi am observat că mai nou depoul de tramvaie are rol de depozit de pământ:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Mar 2011 02:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Pok wrote:
Azi am observat că mai nou depoul de tramvaie are rol de depozit de pământ:
Si-o fi sapand fundatia la vila proprie vreun neam de-a lui Gusti Pulpa sau Ghita Spaga si n-are unde sa duca pamantul fara sa plateasca taxa de rampa. Se practica intens chestia asta la Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Nov 2011 22:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Haideti sa fim obiectivi. In actuala conjunctura, cand orasul este condus in totalitate de oameni care nu au nimic comun cu buna credinta fata de interesul public, tramvaiul ar fi murit oricum, la fel cum este acum aproape mort si troleibuzul.

Pe de alta parte, inca de la inceput a existat o puternica impotrivire fata de tramvai, in chiar sanul IJTL si al autoritatilor locale. Planul prevedea mai multe linii ce trebuiau deschise etapizat, dar in mod premeditat, toate celelalte (in afara de 101) nu erau realizabile tehnic decat daca mai intai ar fi fost facute niste investitii mari in infrastructura stradala (strapungeri, largiri, pasaje). Investitiile respective nu au fost in cea mai mare parte posibile nici macar pana acum, deci nici in 30 de ani... Acest fapt nu poate fi intamplator. Fie s-a dorit ca tramvaiul sa nu aiba posibilitatea extinderii si dovedirii viabilitatii sale, fie - mai degraba - s-a sperat ca in numele extinderii tramvaiului sa se aprobe mai usor alte lucrari adiacente de infrastructura, dificil de promovat altfel.

Sa nu uitam si faptul ca tramvaiul la Brasov nu a fost la vremea respectiva o necesitate, ci o alternativa dictata politic. Sistemul de troleibuze era suficient de dezvoltat pentru a putea prelua traficul, insa acest sistem a fost sabotat intentionat prin nepromovarea unei a doua baze de exploatare si prin disparitia in anii 83-86 a liniilor de autobuze. Astfel, in 1987, realmente se ajunsese intr-un mare impas, iar tramvaiul parea solutia salvatoare, caci Bucurestiul nu vroia sa dea bani pentru nimic altceva, fortand practic mana autoritatilor locale.

Indiferent de istorie, acest tramvai era in 2006 o realitate pozitiva si doar cu un mic efort putea fi modernizat (costul echivalent a cateva giratorii sau autobuze de 12 metri absolut inutile). Insa acest lucru depasea capacitatea intelectuala a factorilor de decizie, fiind evident mult mai importante foloasele necuvenite rezultate din asa-zisul "furt" al sinei etc etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Nov 2011 23:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Brassovia wrote:
Planul prevedea mai multe linii ce trebuiau deschise etapizat, dar in mod premeditat, toate celelalte (in afara de 101) nu erau realizabile tehnic decat daca mai intai ar fi fost facute niste investitii mari in infrastructura stradala (strapungeri, largiri, pasaje). Investitiile respective nu au fost in cea mai mare parte posibile nici macar pana acum, deci nici in 30 de ani...

Configuratia finala initial prevazuta pentru tramvai, 1980.

Se observa ca si prima linie ar fi trebuit sa fie usor diferita de ce s-a realizat in 1987 (Hidromecanica II - Tractorul - Gara - Complexul Mare - Zorilor - Poienelor - Saturn), iar depoul trebuia sa fie in spatele noului sediu al IJTL.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 01:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 1942
Location: Bucureşti
Să avem, măcar noi, cei de pe acest forum, grijă să nu fie uitate de cei din generaţiile următoare ce vor avea aceeaşi pasiune ca a noastră. 18 decembrie 1987, au trecut aproape 24 de ani de când le-am fotografiat. Să nu îl uităm nici pe cel care a contribuit decisiv la proiectarea şi construirea prototipului 001 de la Bucureşti, aşa cum am scris împreună cu Dominatrix pe "Ştirile RATB". Cu bune, cu rele, V3A-urile şi V2A-urile şi-au făcut treaba cu brio, şi, pentru cei ce afirmă, fără dovezi concrete, că proiectarea de la ITB a copiat fără scrupule LHB-ul, mai bine "ciocu' mic".
    Cred că am mai spus, dar repet, boghiurile V3A au fost construite de IRA-GRIVIŢA, nu au fost construite de ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 15:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Poze superbe ca subiect, intr-adevar.

O intrebare pt. dl. Bucsan:

Vagoanele V3A si V2A fabricate pentru Brasov erau considerate exemplare ale modelului de baza sau erau un model denumit cumva distinct (de ex. "1987")? Situatia este similara cu a vehiculelor scunde fabricate la Autobuzul.

Intreb asta, pentru ca aceste tramvaie erau cu 30 cm mai scunde (cota patinei pantografului) decat tot ceea ce se fabricase pana atunci. Din aceasta cauza a trebuit ca toata reteaua deja montata la Brasov sa fie coborata, pentru a se face contactul cum trebuie. Acest fapt si o serie de imperfectiuni ale caii de rulare au dus la ratarea termenului de 23 august pentru inaugurarea din 1987.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 15:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Trebuie spus ca, de fapt ,Brasovul nu a comandat initial vagoane tip ITB, ci 30 buc Timis-2. Pentru faptul ca la Cluj s-a terminat mai repede infrastructura de tramvai, cele 30 de Timisuri au fost redirectionate prin influente politice spre Cluj, fabrica din Timisoara nemaiavand timpul necesar de a fabrica altele, pana la inaugurarea retelei brasovene, ce nu mai putea fi amanata. Astfel, ca urmare a smecheriei clujenilor, brasovenii au ramas fara Timisuri si s-au trezit cu vagoane ITB, vagoane pe care nu le-au dorit niciodata (datorita proastei reputatii privind fiabilitatea si sistemul de franare) si care, in plus, s-au dovedit a fi si mai scunde decat se luase in calcul conform fisei tehnice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
FBW58 wrote:
Initial s-a vrut modernizarea retelei


A existat chiar si o Hotarare de Consiliu local in acest sens. Mai mult decat atat, s-au efectuat si cateva reparatii, in anul 2002, cu fonduri europene (!), in curbele cu probleme din Faget si Saturn. "Niste" nemti au incercat sa se implice, in sensul aducerii unor vagoane second-hand mai noi si a modernizarii infrastructurii, dar... terenul pe care se afla depoul de tramvaie RAT a facut cu ochiul mafiei scripcareze. Acesta a fost inceputul sfarsitului!

Orice metropola care se respecta trebuie sa aiba tramvai, ca mijloc de transport principal (si troleibuz, pentru a potenta reteaua tramvaielor). Deci si Brasovul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 1942
Location: Bucureşti
Aseară, când am postat fotografiile (regret că filmul original este zgâriat şi-mi cer scuze), n-am bănuit că voi stârni atâtea discuţii, care, recunosc, le-am citit cu mare plăcere. Nu voi mai cita din postările voastre, voi încerca să răspund, pe rând, la unele din nelămuriri.
    În general, în proiectare, pe desenele de execuţie ale unui produs existau rubrici de modificări. Deci pe desenul general de ansamblu pentru V3A se putea face modificarea la gabarite, mase, chiar componente, prin simpla înscriere la aceste rubrici. Se complecta rubrica cu "modificat înălţime" sau "modificat masa totală", se trecea data, semna proiectantul şi şeful de proiect. Titlul desenului original nu se modifica. În câmpul desenului se bara cu o linie oblică cota sau masa sau componenta ce se modifica şi se scria noua cotă, masă sau componentă. Atunci când "cârmaciul ştie-tot" a dat dispoziţie să se reducă consumul de metal, atât la ITB cât şi la AUTOBUZUL, singura cale de a reduce acest consum a fost reducerea înalţimii tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor, pentru că dacă s-ar fi umblat la şasiu, boghiu, alte elemente de rezistenţă, ar fi fost jale mare. La V3A, inălţimea vagonului de la capul şinei este 3186 mm, iar după modificare este 3086 mm, deci 10 cm mai scund, nu 30 cm. Dacă de aici se reducea greutatea cu 700 Kg şi proiectantul mai adăuga din burtă 300, "ura", am făcut o economie de 1000 Kg pe un tramvai. Tramvaiele fabricate pentru provincie au fost considerate exemplare ale modelului de bază, neoficial le spuneai "varianta .....".
Dacă reţeaua din Braşov a trebuit să fie coborâtă cu 30 cm, eu cred că a fost o greşeală de construcţie (nu de proiectare) a acesteia. Vă voi cita din desenul general de ansamblu al tramvaiului V3A : "Înălţimea de la capul şinei la suprafaţa de contact a captatorului în poziţia de blocare superioară: 6400 mm"; "Înălţimea de la capul şinei la suprafaţa de contact a captatorului în poziţia de blocare inferioară: 4270 mm"; "Cursa de lucru maximă a captatorului 6000 plus-minus 40 mm. Cursa de lucru minimă a captatorului 4800 plus-minus 40 mm." In concluzie, chiar dacă caroseria ar fi fost cu 30 cm mai scundă, captatorul se înscria în toleranţele admise.
    Reţeaua de tramvai nu este proiectată pentru un anume tip de tramvai, ci pentru a suporta o greutate maximă rulantă a mijlocului de transport ce circulă pe ea. Aici nu este cazul, pentru ca un vagon dublu articulat V3A are aceeaşi masă totală rulantă, la gol, ca şi un cuplu vagon-motor TIMIŞ-2 cu remorcă TIMIŞ-2. Mai exact, vagonul V3A are o masă totală rulantă la gol de 35000 Kg, vagonul-motor TIMIŞ-2 (sau dacă vreţi denumirea de fabrică TM-69) are 21500 Kg şi remorca TIMIŞ-2 (TR-69) are 13500 Kg, deci în total 35000Kg. Nu erau nici măcar cu 1 Kg mai uşoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 23:01 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 1942
Location: Bucureşti
Deşi am ajuns off-topic, vreau să precizez că masa nu se repartizează în mod egal pe toate cele 8 osii ale vagonului V3A, în primul rând din cauza boghiurilor, primul şi al patrulea, fiind motoare, sunt mult mai grele decât al doilea şi al treilea, care sunt boghiuri purtătoare. Se mai adaugă la primul boghiu şi cabina vatmanului şi, de asemenea, la primul şi la al doilea boghiu se adaugă greutatea echipamentelor electrice şi electronice de pe primul segment, mai multe decât pe al treilea segment.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Nov 2011 00:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Multumesc dlui Bucsan pentru precizarile mai mult decat binevenite. Intr-adevar nu putea fi vorba de 30 cm, eventual de 13 cm. Dupa atat timp, probabil cineva a facut o confuzie. Ideea este ca pantograful atingea firul de contact cu intermitente si a trebuit sa fie lasata mai jos reteaua. Lucrul acesta s-a facut din cate stiu intr-un timp record, dar alte probleme mai greu de rezolvat, la calea de rulare, au provocat mai multe deraieri in timpul probelor. Sa amintim ca linia fusese construita prin "munca patriotica" a intreprinderilor brasovene, in baza celebrei Legi nr. 1...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jan 2012 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Amintiri...

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,5708756


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Feb 2012 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Cateva imagini superbe, din perioada 1998 - 2003, preluate de pe http://www.shugotram.jp/

V3A-uri:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group