TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 15 Dec 2019 21:02

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Au ramas marturiile.


Attachments:
1155_181.jpeg
1155_181.jpeg [ 272.4 KiB | Viewed 23059 times ]
1156_105.jpeg
1156_105.jpeg [ 360.29 KiB | Viewed 23059 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Strada Muresenilor.


Attachments:
vamii_197.jpeg
vamii_197.jpeg [ 76.04 KiB | Viewed 23060 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Tot amintiri... fara tramvai.


Attachments:
kertsch_134.jpeg
kertsch_134.jpeg [ 81.18 KiB | Viewed 23058 times ]
piata_sfatului_745.jpeg
piata_sfatului_745.jpeg [ 85.08 KiB | Viewed 23055 times ]
Darste.jpg
Darste.jpg [ 348.94 KiB | Viewed 10746 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 02:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Primul "tramvai" brasovean, cel cu aburi, a circulat intre 1892 si 1960. Initial a avut doua ramuri: 1. Gara Bartolomeu-Str Lunga-Piata Sfatului, si 2. Ramificatie delta Parcul Rudolf (azi giratoriul de rigoare din fata Casei Armatei)-Promenada-Ramificatie Gara mare-Fabrica de ciment-Darste-Turches-Cernatu-Satulung. Prin 1904 s-a realizat devierea sa prin Noua, unde se pastreaza si utima cladire de gara (Str. Garii Noua nr. 9, azi locuinte). Pana in 1948 a fost exploatat de firme private.
Modul in care a fost dezafectata linia ne arata ca istoria se repeta, din pacate (cel putin la Brasov :evil: ): in 1922-27 - tronsonul Delta Rudolf-Piata Sfatului (pe motiv ca incurca targul ce avea loc in piata); apoi in 1933 linia de pe Str Lunga, pe care se circula cu frecventa scazuta (aceasta facea concurenta autobuzelor private proaspat aparute, adevaratilor "dubari" ai anilor interbelici); in 1938, fara nici o autorizatie, Primaria desface linia intre Promenada-Hidromecanica (no comment); dupa nationalizare, noul proprietar al liniei, Statul Roman (prin CFR), ca bun gospodar, desfiinteaza tronsoanele Hidromecanica-Temelia si Steagul Rosu-Satulung si suspenda traficul de calatori. Ultimele ramasite de linie industriala s-au dus la fier vechi anul acesta, tot fara aprobarile necesare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Nov 2007 20:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Alt "tramvai" brasovean care a fost desfiintat candva.


Attachments:
File comment: Garnitura trenului suburban numit "tramvaiul cu abur" Brasov-Satulung, intrand in statia "Noua"
Gara NOUA - anii '20.jpg
Gara NOUA - anii '20.jpg [ 60.62 KiB | Viewed 22597 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
In ce perioada a circulat trenul suburban (asa-zisul tramvai cu abur)? Dupa aspect, pare a fi contemporan cu cel clujean - in Cluj, acesta circuland intre 1893 si 1903.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 23:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
In ce perioada a circulat trenul suburban (asa-zisul tramvai cu abur)? Dupa aspect, pare a fi contemporan cu cel clujean - in Cluj, acesta circuland intre 1893 si 1903.

Pe acest traseu au circulat atat trenuri de pasageri (garnituri vagoane+locomotiva miniaturala, iar din 1903 si automotoare) cat si trenuri de marfa, existand foarte multe racorduri industriale. Tramvaiul sacelean a circulat intre 1892 si 1960, fiind intr-adevar contemporan si cu cel clujean. Maxima extensie a traseului a fost intre 1904-1922 (cca 21 km), apoi s-a restrans treptat. Dupa 1948, portiunea ramasa a fost administrata de CFR, atat pentru pasageri cat si pentru marfa. Pentru partea de linii industriale ce nu puteau fi desfiintate din Brasov, s-a facut in 1960 un nou racord dinspre Triajul nou si s-a construit statia "Steagul Rosu" (ulterior "Autocamioane" si "Astra"). Ultimele portiuni de linie s-au demontat in 2006-2007. Nu a ramas nimic din materialul rulant de epoca, nici macar al CFR. Fiind vorba de o linie initial particulara, s-a dorit probabil stergerea oricaror urme lasate de aceasta in istorie. Exista insa foarte multe fotografii, harti, relatari scrise, orare etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Iata ce am primit pe mail de la un prieten. Se poate observa, ca o data in Brasov, tramvaiul era principalul mijloc de transport, iar acum se implinesc in curand, doi ani de la disparitia acestuia, ceea ce revela nivelul de cultura din Romania secolului XXI.


Attachments:
old_brasov.002.jpg
old_brasov.002.jpg [ 143.5 KiB | Viewed 22149 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 20:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
SPA29 wrote:
Se poate observa, ca o data in Brasov, tramvaiul era principalul mijloc de transport...

In vremea de glorie a "tramvaiului cu abur", orasul facea parte dintr-un regat cu capitala la Budapesta plus un imperiu cu capitala la Viena. Era direct legat de doua metropole care promovau progresul tehnic. Acum face parte dintr-o republica cu capitala la Bucuresti. Dar asta nu conteaza atat de mult, cat un alt "amanunt": ce fel de oameni traiau atunci in Brasov, si ce fel de oameni traiesc acum... Nu trebuie sa dam nici un raspuns, acesta se intrezareste la tot pasul, facand o plimbare prin oras.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 22:43 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Un articol interesant, atat despre Gara Brasov, cat si despre Tramvaiul galben:

http://transilvaniaexpres.ro/index.php? ... od=articol


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 May 2009 23:23 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Din colectia mea de fotografii cu mijloacele de transport din Brasov, tramvaiul cu aburi:


Attachments:
File comment: Tramvai cu aburi la 1900, langa casa Sfatului. Unul vine, celalalt pleaca.
Tramvai1900.jpg
Tramvai1900.jpg [ 110.64 KiB | Viewed 21704 times ]
File comment: Detaliu asupra locomotivei
Tramvai1900-2.jpg
Tramvai1900-2.jpg [ 60.18 KiB | Viewed 21705 times ]
File comment: Noile tramvaie, cu motorina. 1908
Tramvaie1908.jpg
Tramvaie1908.jpg [ 122.5 KiB | Viewed 21705 times ]
File comment: Acelasi model, 1910
Tramvai1910.jpg
Tramvai1910.jpg [ 59.84 KiB | Viewed 21706 times ]
File comment: Acelasi model. Pe vedere nu scrie data
Tramvai-3.jpg
Tramvai-3.jpg [ 94.16 KiB | Viewed 21709 times ]
File comment: Tramvaiul in 1930. Venea dinspre Sacele in statia Noua
Tramvai1930.jpg
Tramvai1930.jpg [ 115.59 KiB | Viewed 21705 times ]
File comment: Detaliu asupra locomotivei
Tramvai-4.jpg
Tramvai-4.jpg [ 122.3 KiB | Viewed 21704 times ]
File comment: Tramvaiul, in 1937.
Tramvai1937.jpg
Tramvai1937.jpg [ 80.3 KiB | Viewed 21705 times ]
File comment: Statia Noua
StatiaNoua-1.jpg
StatiaNoua-1.jpg [ 149.06 KiB | Viewed 21705 times ]
File comment: Linia de tramvai in Noua
StatiaNoua-2.jpg
StatiaNoua-2.jpg [ 110.95 KiB | Viewed 21706 times ]
File comment: Statia Noua
StatieNoua-3.jpg
StatieNoua-3.jpg [ 59.39 KiB | Viewed 21707 times ]
File comment: Macazul de la Parc
StatieParc.jpg
StatieParc.jpg [ 92.49 KiB | Viewed 21705 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 May 2009 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Inca doua imagini din colectia mea:


Attachments:
File comment: Tramvai in dreptul Primariei (circa 1937). Curand dupa aceasta, linia a fost scurtata la Hidromecanica.
Tramvai1937.jpg
Tramvai1937.jpg [ 73.59 KiB | Viewed 21582 times ]
File comment: In acest desen se poate observa mai bine cum "intorceau" tramvaiele in Piata Sfatului.
SineTramvai.jpg
SineTramvai.jpg [ 96.78 KiB | Viewed 21582 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jun 2010 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Mai exista terasamentul vechii cai ferate a tramvaiului galben, in Sacele. Ar fi interesant de reconstituit in teren (si pe harta) acest traseu.


Attachments:
terasament tramvaiul galben.JPG
terasament tramvaiul galben.JPG [ 69.25 KiB | Viewed 20570 times ]
terasament tramvaiul galben 1.jpg
terasament tramvaiul galben 1.jpg [ 50.4 KiB | Viewed 20568 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jul 2010 20:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu Sintea wrote:
Mai exista terasamentul vechii cai ferate a tramvaiului galben, in Sacele. Ar fi interesant de reconstituit in teren (si pe harta) acest traseu.
Conform informatiilor ramase, traseul era cu putin timp inainte de desfiintarea sa cam acesta (denumirile strazilor sunt cele de astazi): B-dul 15 Noiembrie, Calea Bucuresti, Str. Carpatilor, fosta Str. Levanticai (incinta Roman SA), Str. Laminoarelor, Str. Garii Noua, Str. Stejarului, Str. Lacurilor, Str. I. Mesota, Calea Bucuresti, zona intrare pe Str. Cedrilor, pod vechi peste Timis, ocolitoarea Sacele (DN 1A, Str. Campului), fabrica Rouleau-Guichard. Se intersecta la nivel cu linia industriala Steagul Rosu - Fabrica de Jenti - Statia CFR Darste (azi disparuta) si cu linia dubla principala de cale ferata Predeal - Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Oct 2010 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Schiel.

http://orasulmemorabil.ro


Attachments:
Schiel.jpg
Schiel.jpg [ 163.83 KiB | Viewed 20179 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 02:32 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Fotograf: Willy Pragher, iunie 1934


Attachments:
Tramvai Galben 1934-1.jpg
Tramvai Galben 1934-1.jpg [ 106.22 KiB | Viewed 20064 times ]
Tramvai Galben 1934-2.jpg
Tramvai Galben 1934-2.jpg [ 110.76 KiB | Viewed 20065 times ]
Tramvai Galben.zip [315.56 KiB]
Downloaded 771 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 02:38 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Am observat ca si in gara se folosea acelasi tip de automotor pentru transportul marfii:


Attachments:
AutomotorTramvai.jpg
AutomotorTramvai.jpg [ 196.03 KiB | Viewed 20064 times ]
tramvai_4_114.jpg
tramvai_4_114.jpg [ 122.3 KiB | Viewed 20062 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 15:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
AlexD wrote:
Am observat ca si in gara se folosea acelasi tip de automotor pentru transportul marfii:
Nu este automotor, este o locomotiva cu abur miniaturala "tip tramvai". Prima linie din gara mare era exclusiv rezervata caii ferate particulare spre Satulung, pentru manevrele vagoanelor de marfa si de posta operate de catre aceasta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 16:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
AlexD wrote:
Fotograf: Willy Pragher, iunie 1934

Locul fotografierii este actualul Bulevard Eroilor, in dreptul arterei de legatura spre Str. Nicolae Iorga, dintre posta si teatru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Oct 2010 11:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 251
Location: Brasov
Brassovia wrote:
cu culoarea rosu = linia curenta CFR Strungul - Satulung, deschisa traficului de pasageri

cu culoarea albastru = linii industriale de garaj si linii de legatura



Poza dintr-un atlas rutier al Romaniei datand de pe la inceputul anilor '60 (din pacate lipseste pagina cu data cand a fost tiparit), reprezentand linia spre Sacele.


Attachments:
DSCN2835.JPG
DSCN2835.JPG [ 168.66 KiB | Viewed 19986 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Oct 2010 15:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Seby wrote:
Brassovia wrote:

cu culoarea rosu = linia curenta CFR Strungul - Satulung, deschisa traficului de pasageri

cu culoarea albastru = linii industriale de garaj si linii de legatura



Poza dintr-un atlas rutier al Romaniei datand de pe la inceputul anilor '60 (din pacate lipseste pagina cu data cand a fost tiparit), reprezentand linia spre Sacele.

Atlasul este din 1960 si are si un plan al orasului.
De observat la harta postata:
- Linia Strungul-Satulung se intersecta cu linia Brasov-Predeal prin incrucisare simpla la nivel, dotata cu bariere, in paralel cu vechea sosea spre Sacele. Reprezentarea de pe harta ar sugera un fel de racord, care in realitate nu a existat la locul intersectiei celor doua linii. A existat in schimb, si nu este marcat, racordul Uz. Steagul Rosu-Fabrica de Jenti-Darste, total independent de linia ce strabatea Cartierul Noua, racord strict industrial care trecea prin spatele statiei Darste. Acesta a fost intrerupt in dreptul traversarii Caii Bucuresti, la momentul construirii Dacia-Service IDMS. Din el se mai pastreaza ultima sectiune, avand pe ea racordul nou al Aurora, a carui accesare necesita doua rebrusmente.
- Halta notata cu denumirea "Cerna" ar fi de fapt "Cernatu", si servea centrul Sacelelor, fiind la intersectia dintre Str. Lapedatu si actuala sosea ocolitoare, construita pe fostul terasament cf.
- Denumirea Garii Darste este gresit plasata. Existau doua gari in Darste, cea de pe linia Brasov-Predeal (prezenta si azi) si halta "Darste-Bere" de pe linia Strungul-Satulung, in apropierea actualei intersectii Calea Bucuresti-Str. Mesota. A mai existat inainte si halta "Darste-Bai", inainte de intersectia cu cf principala, in dreptul fostului Strand Darste (azi ansamblul Greenpark).
- Unicul simbol de statie plasat pe linia Strungul-Satulung corespunde in mare haltei "Steagul Rosu II", care era la intersectia Carpatilor-Poienelor, in fata clubului uzinei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jun 2012 12:39 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 251
Location: Brasov
Gara "Noua" in zilele noastre


Attachments:
DSC_1714.JPG
DSC_1714.JPG [ 292 KiB | Viewed 16702 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2013 20:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Serpuiesc marturiile civilizatiei in viitorul buruienesc...


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 250.17 KiB | Viewed 14772 times ]
Brasov 1.jpg
Brasov 1.jpg [ 323.74 KiB | Viewed 14772 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Sep 2013 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Civilizatie.


Attachments:
brasov q.jpg
brasov q.jpg [ 101.22 KiB | Viewed 13879 times ]
brasov q1.jpg
brasov q1.jpg [ 98.09 KiB | Viewed 13879 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Sep 2013 17:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Seby wrote:
Gara "Noua" in zilele noastre


Si in zilele de glorie.


Attachments:
Gara Noua.jpg
Gara Noua.jpg [ 236.45 KiB | Viewed 13815 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Sep 2013 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Frumoasa geometrie a progresului.


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 105.75 KiB | Viewed 13208 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Apr 2014 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Inca o frumoasa imagine alb-negru.


Attachments:
brasov 1.jpg
brasov 1.jpg [ 111.46 KiB | Viewed 13072 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Jan 2015 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Anul 1916.


Attachments:
Brasov, 1916.jpg
Brasov, 1916.jpg [ 103.3 KiB | Viewed 12966 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 17 Jan 2015 09:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Corona/Kronstadt/Brassó/Iasov, iata involutia.


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 85.65 KiB | Viewed 12890 times ]
Kronstadt.jpg
Kronstadt.jpg [ 109.42 KiB | Viewed 12834 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Feb 2015 09:28 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 50
Privind această ultimă poză, cu tramvaiul în Piaţa Sfatului, mi-aduc aminte de-o discuţie cu-n prieten arhitect (care a cercetat bine "istoria" tramvaiului, pentru o reeditare a "istoriei") şi care-mi spunea, că la vremea primului război mondial, capătul de linie (ce urca pe Briţiu cam 70m) era să fie prelungit până sus la spital (actuala maternitate), pentru transportul direct, rapid şi lesnicios al răniţilor... dar, n-a mai fost să fie..... Oricum, capătul de linie al tramvaiului, se oprea pe Bariţiu, cam pe unde este acum chioşcul de ziare de pe partea cu Biserica Neagră......


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group