TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 12 Dec 2019 17:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2007 08:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 130
Location: Brasov/Varsovia
Buna domnilor

Ieri seara pe la ora 10 s-a dat drumul la sensul giratoriu din fata Garii. Din aceasta cauza ieri tot timpul au circulat autobuze pe linia 8 inclusiv un MAZ :evil: verde. Daca doriti sa vedeti troleibuze intrand in sens giratoriu in BV mergeti la gara. Cu aceasta ocazie s-a desfintat si legatura fostel linii 10B spre Gara si a liniei 32.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 02:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Referitor la Linia 43, nascuta cu greu dupa 35 de ani in care studentii tot cer lucrul asta vorbind singuri.
In ziua inaugurarii, un "tovaras" a insotit soferul la primele curse, notand cu atentie observatii pe o hartie (probabil timpii parcursului sau nr de calatori). In statii era afisat un orar cu frecventa la 40 minute. Luand in considerare un timp mediu de asteptare de 40:2=20 minute si un timp mediu de parcurs de cca 13 minute, rezulta ca mai repede ajunge bietu' student pe jos. Dar cineva acolo-sus s-a gandit ca nu e de ajuns acest impediment, astfel incat, de pe la pranz, soferul (BMC#666 :twisted: ) n-a mai respectat timpii de stationare de pe Colina si a ajuns curand sa circule cu 30 minute in avans fata de grafic. Astfel incat, si asa putinii calatori, care s-or fi luat dupa orarul afisat, au luat-o-n freza inca din prima zi.
Acesta este un bun exemplu cum cineva poate face - cand vrea - ca un traseu sa devina nerentabil. Ce este insa comic este ca a inceput chiar din prima zi, si ca e vorba de un traseu de "microbuze", ca sa folosesc distinctia aberanta (dar nu lipsita de un oarecare dedesubt) utilizata in site-ul RAT Brasov. Va las sa ghiciti adevaratul motiv singuri.
Nu mai pun la socoteala faptul ca pe indicatoarele de statii nu apare "43". Oricum, calatori erau putini, dar teama ca ar putea deveni mai multi nu lipseste, dupa cum vedeti. La cap de linie Universitate, soferul n-a deschis usile decat atat timp cat au coborat calatorii, apoi a intors rapid , de fiecare data, si a demarat in tromba, ca nu cumva sa apuce cineva sa observe autobuzul nou introdus. Astfel a obtinut si "avansul" mentionat.
Asteptam cu interes sa aflam ca, citez din memorie, "nu se justifica economic... bla,bla,bla etc"
Apropo: singura perioada cand - pe atunci ITBv-ul - a servit cu un traseu Colina Universitatii a fost pentru cateva zile in anul 1972, cand a avut loc acolo o mare expozitie americana. S-au suplimentat atunci si deviat unele curse de pe linia 12, fiind utilizate autobuze TV 20U - care nu erau deloc mai mari decat BMC-urile de azi , si totusi, oficial, li se spunea "autobuze de medie capacitate " si nu "microbuze" (sic!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 22:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
ULTIMA ORA !!! : :shock: :shock: :shock:

Sub denumirea de "Modernizare statie terminus RAT Bartolomeu" Primaria se pare ca construieste pentru RAT o autogara pentru curse preorasenesti. Primaria a dat terenul, iar RAT se pare ca s-a asociat cu un SRL care va avea un minimarket in corpul rotund mare al cladirii.

- Starea actuala: scheletul de rezistenta metalic deja terminat, urmeaza finisarea cladirii care va fi ultramoderna;
- Destinatia cladirii: transport urban, transport preorasenesc, comert;
- Locatia: langa stadionul Municipal;
- Peroane pentru trasee interioare - situate pe locul fostului capat de linie al troleibuzelor: 3 - pt. lliniile 5,9,15,16,23,23barat,28;
- Peroane pentru curse preorasenesti - situate in spatele cladirii, in partea dinspre stadion: 4, fiecare putand adaposti 2-3 vehicule;
- Alte facilitati: statie taximetre, parcari automobile, acces direct al curselor interurbane spre intersectia Sibiu/Bran, dispecerat si sala de asteptare, toate peroanele acoperite.

Ma intreb, din moment ce RAT nu are in exploatare trasee externe, cine va folosi aceasta importanta investitie ? Sau poate se are in vedere revenirea traseelor preorasenesti la RAT, ca si odinioara (ceea ce cred ca ar fi foarte bine) ? Va rog sa-mi spuneti daca ati aflat ceva !

PS. Aveti grija daca faceti poze ca au caine ! :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 14:48 
Intr-adevar, in cadrul autogarii de la Stadionul Municipal se va creea un nou terminal pentru liniile urbane. Cel mai probabil vor intoarce aici liniile 5, 9, 15, 16, 23, 23b + o noua linie ce va circula pe portiunea de traseu parasita de 9, 15 si celalalte linii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2007 19:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
icsilviu wrote:
Intr-adevar, in cadrul autogarii de la Stadionul Municipal se va creea un nou terminal pentru liniile urbane. Cel mai probabil vor intoarce aici liniile 5, 9, 15, 16, 23, 23b + o noua linie ce va circula pe portiunea de traseu parasita de 9, 15 si celalalte linii.

Iata ce s-a zamislit pe fosta bucla de intoarcere a troleibuzelor din Bartolomeu :shock: .
Nu cred ca se pune problema scurtarii la Stadionul Municipal a liniilor 9, 15, 16, 23, 23b. Desi statia este construita ca un terminal, e posibil sa fie doar o statie de parcurs pe traseul liniilor orasenesti (cu exceptia liniei 5). In schimb partea din spate (3 peroane) sunt clar gandite pentru linii interurbane, cu iesire spre Ghimbav, Codlea, Rasnov, Zarnesti, Bran-Moeciu etc.
Sunt curios ce spune Codreanu de faptul ca Primaria investeste intr-o noua autogara (pentru RAT?). Sau poate chiar dansul va fi beneficiarul peroanelor cu pricina. :twisted:


Attachments:
File comment: vedere generala
Autogara noua RAT Brasov 01.jpg
Autogara noua RAT Brasov 01.jpg [ 36.14 KiB | Viewed 21463 times ]
File comment: vedere generala
Autogara noua RAT Brasov 02.jpg
Autogara noua RAT Brasov 02.jpg [ 43.69 KiB | Viewed 21462 times ]
File comment: vedere generala
Autogara noua RAT Brasov 03.jpg
Autogara noua RAT Brasov 03.jpg [ 42.25 KiB | Viewed 21464 times ]
File comment: peroane curse interurbane
Autogara noua RAT Brasov 04.jpg
Autogara noua RAT Brasov 04.jpg [ 49.43 KiB | Viewed 21462 times ]
File comment: peroane curse interurbane
Autogara noua RAT Brasov 05.jpg
Autogara noua RAT Brasov 05.jpg [ 44.46 KiB | Viewed 21463 times ]
File comment: peroane curse interurbane
Autogara noua RAT Brasov 06.jpg
Autogara noua RAT Brasov 06.jpg [ 34.79 KiB | Viewed 21463 times ]
File comment: peroane linii de oras
Autogara noua RAT Brasov 08.jpg
Autogara noua RAT Brasov 08.jpg [ 40.21 KiB | Viewed 21463 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 14:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Brassovia wrote:
...Asteptam cu interes sa aflam ca, citez din memorie, "nu se justifica economic...

Ziarul Buna Ziua Brasov, miercuri 24 octombrie:
"Linia 43, de la Colina la Rectorat nu are nici calatori, iar cei cativa care folosesc autobuzul nu composteaza bilet. Vom vedea pana la sfarsitul lunii daca lucrurile vor ramane la acelasi stadiu sau nu. Deocamdata, nu prea pare ca renteaza";

Sunt absolut corecte cele afirmate. Nici eu n-am vazut mai mult de 6 pasageri deodata in 43. Ar fi interesant de adaugat aici si in ce masura renteaza urmatoarele prestatii ale RAT:

- linia 17 barat varianta ROMAN S.A.-Colegiul Tehnic Astra (Europharm), pe care se circula de mai bine de doi ani in integralitate fara bilet;
- cealalta linie 17 barat din Brasov, care circula goala (caci avem doua linii cu acelasi numar): ROMAN S.A.-Noua-Darste;
- linia 14 barat;
- linia 42 Gara-CET-Str. Timis Triaj;
- prelungirea liniilor 28 si 29 la Str. Fundaturii;
- prelungirea liniilor 9, 23, 23 barat la bariera din Sos. Cristianului.

Probabil ca aceste trasee "au fost cerute de cetateni", si este normal ca un sistem de transport intr-un oras mare sa aiba si linii nerentabile. Nu doresc nicidecum disparitia lor, doar sa aiba parte de controlul adecvat din partea RAT. Si apoi sa se tina un pic cont de faptul ca si studentii sunt tot "cetateni", chiar daca de rangul n.

Propuneri pentru ca linia 43 sa devina rentabila:

1. Timpul mediu de asteptare in statie la orele de interes + timpul de parcurs sa nu depaseasca timpul in care intregul traseu poate fi parcurs pe jos, asa cum este acum.
2. Numarul traseului sa fie inscris pe tablele indicatoare de statie (asa cum spre exemplu era scris 37 pe vremuri: cu autocolant).
3. Orarul sa fie corelat cu activitatea studenteasca. La orele de solicitare sa fie o frecventa mult mai mare, in rest una mai mica. E preferabil ca autobuzul sa aiba in afara orelor de varf stationare mai lunga pe Colina, decat sa "arda gazul" degeaba.
4. Sa se introduca in sfarsit acel bilet promis inca de mai bine de un an, cu valabilitate de 1 ora, indiferent de transbordari, ca doar exista acum validatoare de bilete cu inscrierea orei pe toate vehiculele.
5. Sa aiba statie si pe Str. Plevnei, pentru a putea prelua calatori care vin dinspre gara sau Astra.
6. Sa fie prelungit traseul de la Casa Armatei pana la complexul de camine din Str. Memorandului (intoarcere la Str. Lunga).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 14:38 
In plus, de ce nu la anumite ore prelungit la gara. Poate exista persoane care vin cu trenul sau cu microbuzul la scoala. Poate dimineata cand incep cursurile la prinz si seara la final de cursuri s-ar putea face aceasta modificare.
De acord cu controlul mai dur. Amenzile multe date corect, aduc rentabilitatea de care se plinge primaria!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Oct 2007 17:04 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Traseul liniei 43 mi s-a parut din start nu foarte bine ales. De ce? Pentru ca este un "carlig" si din oricare punct al sau se poate ajunge pe colina pe jos in 15 minute (din Livada in 25). Nu ma mira faptul ca este slab populata. In plus, studentii din cartiere (care reprezinta grosul) nu beneficiaza in nici un fel de aceasta linie 43. Propunerile mele sunt:
-una din variantele de traseu: Colina-Noua, Colina-Saturn sau Colina-Racadau (sau chiar mai multe dintre ele).
-programul sa fie facut in concordanta cu orarul Universitatii

Nota: programul cursurilor este astfel: 7.30-9.10, 9.25-11.05, 11.20-13.00, 13.10-14.50, 15.00-16.40, 16.55-18.35, 18.50-20.30.

Ideea mea este urmatoarea: cursele sa soseasca pe colina cu 10 min. inaintea inceperii fiecarui curs si sa plece de acolo la 10 min. dupa sfarsitul fiecarui curs. Astfel rezulta o stationare de 30-35 de minute si raman 80 de minute, suficient pentru o cursa destul de lunga. Profitand de cele 40 de minute ale unei semi-curse, se poate concepe un traseu mai intortocheat, care sa adune studenti din cat mai multe zone.

Dupa parerea mea, in acest mod circulatia liniei 43 va fi optimizata. Nu consider ca este necesar sa existe sosiri si plecari in mijlocul unui curs.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Nov 2007 20:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Antena 3 - http://www.antena3.ro/Primarul-Brasovul ... 9_ext.html

PRIMARUL BRASOVULUI A DESFIINTAT TRAMVAIUL SI A VANDUT SINELE LA FIER VECHI

,,Primarul din Brasov a desfiintat tramvaiul, iar sinele le-a vandut la fier vechi. A platit apoi 15 milioane de euro pe autobuze noi, cumparate tocmai din Ucraina. Si ca sa recupereze repede banii, a scumpit biletele de transport in comun si le-a refuzat gratuitatile pensionarilor, spun consilierii locali. Brasovenii se plang ca primarul nu a intrebat pe nimeni daca trebuie scoase tramvaiele. De cealalta parte, edilul sustine ca a luat decizia dupa ce a studiat problema.

Cat despre sine de tramvai: unele au fost vandute pe bani buni la fier vechi, altele au fost furate. Unii consilieri locali spun ca degeaba au tipat si-au protestat. Nu i-a interesat ca tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport, ca troleibuzele sunt la fel, ci doar sa cumpere autobuze dintr-un imprumut public, acuza Maria Ghise.

Ca sa recupereze banii, primaria Brasov a scumpit transportul public. Acum, brasovenii platesc pentru o calatorie un leu cincizeci, cel mai mare pret din tara. Pensionarii au incercat sa vorbeasca cu primarul, au fost si la sedintele de consiliu local. In zadar - nicio sansa sa primeasca gratuitate pe mijloacele de transport in comun."

Observator

Adaugat: 09 noiembrie 2007

---------
In stirea difuzata la Observatorul de pe Antena 1, violonistul declara ca ,,Avem in plan construirea unei linii de tramvai de tip usor" si ca ,,toate tramvaiele sunt intregi, in depou".
Se pare ca Scripcaru nici macar nu si-a invatat bine discursul (,,tramvai de tip usor"... o fi si ,,de tip greu"??), iar tramvaiele... mai sunt doar cateva Tatre in depou, restul fiind de mult fier vechi.


Attachments:
artid_1194629674.jpg
artid_1194629674.jpg [ 6.47 KiB | Viewed 21110 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Nov 2007 23:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Brassovia wrote:
Iata ce s-a zamislit pe fosta bucla de intoarcere a troleibuzelor din Bartolomeu...

INAUGURAREA TERMINALULUI DE LA BARTOLOMEU :shock: :!: :shock:

Dupa surse credibile, pe data de 1 Decembrie 2007 sau cu putin timp inainte va avea loc festivitatea oficiala de inaugurare a noului terminal de transport public construit de Primaria Brasov la Stadionul Municipal. Panourile indicatoare de linii sunt deja montate. Cu aceasta ocazie se vor opera din nou schimbari in circulatia vehiculelor, si anume:
- Liniile 9, 15, 16, 23 si 23 barat vor fi scurtate cu capat de linie la Stadionul Municipal; liniile 5, 15 barat si 28 isi mentin actualul traseu;
- SE INFIINTEAZA LINIA 44: Stadionul Municipal-Sos. Cristianului-Bariera CFR Depozite, servita de 2 vehicule la ora de varf (6 minute) si unul in rest (12-15 minute).
Nu stiu inca daca este vorba despre o linie gratuita sau normala, avand in vedere obiectivele comerciale servite de aceasta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2007 20:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Linia 44 va avea o lungime de 1,2 km, intrand probabil astfel in Cartea Recordurilor. Nu pot sa inteleg de ce nu s-a ales varianta lasarii unuia din vechile trasee pe Sos. Cristianului. Se face aceeasi idiotenie ca si cu cartierul Schei. Si fiindca veni vorba, ca sa ajungi din Schei in Sos. Cristianului va trebui fie sa astepti linia speciala gratuita cu interval de succedare de 2 ore (doua ore), fie sa calatoresti cu trei mijloace de transport (2 transbordari, facute ce-i drept in cele doua terminale modernizate ultimu' racnet).


Attachments:
File comment: Peroane locale: 1 taxi, 2 tranzit c. interurbane, 3-4-5 linii RAT. Mai exista in spate 3 peroane pt. interurbane care vor intoarce aici
TermBartol-0.jpg
TermBartol-0.jpg [ 45.74 KiB | Viewed 20941 times ]
File comment: Cele trei peroane ale RAT, dotate cu panouri similare cu cele de la Livada Postei
TermBartol-1.jpg
TermBartol-1.jpg [ 55.13 KiB | Viewed 20940 times ]
File comment: Detaliu dintr-un panou. Din pacate harta nu este actualizata la noua situatie!!! (datand din ianuarie 2007)
TermBartol-2.jpg
TermBartol-2.jpg [ 58.16 KiB | Viewed 20941 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2007 21:27 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Sa nu-mi spuneti ca linia 44 va fi taxabila separat. Caci atunci am ajunge sub orice critica...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2007 21:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
andreiashu wrote:
Sa nu-mi spuneti ca linia 44 va fi taxabila separat. Caci atunci am ajunge sub orice critica...

Pentru placerea unei transbordari care n-ar fi trebuit sa existe, cred ca transportatorul ar trebui sa-i plateasca ceva clientului (eventual o bere) si nu invers. Dar Romania, si mai ales Brasovul, s-au dovedit a fi locuri unde totul devine posibil. :evil:
Mergand pe logica lipsei de logica, probabil dupa privatizare Linia 44 va fi servita de alt operator decat restul traseelor din zona. Asta ar putea fi singura explicatie a inexplicabilului, atat in acest caz cat si in cazul Schei: crearea voita a unor franturi de retea fara legaturi intre ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2007 23:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Quote:
Linia 44 va avea o lungime de 1,2 km, intrand probabil astfel in Cartea Recordurilor


1. Nu credeam ca este posibila o asemenea absurditate. Sau sa o consider o gluma proasta??
2. Ce tip de autobuze vor deservi linia respectiva?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 00:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
1. Nu credeam ca este posibila o asemenea absurditate. Sau sa o consider o gluma proasta??
2. Ce tip de autobuze vor deservi linia respectiva?

Nu este nici o gluma. Deocamdata asta este afisat, poate vedea oricine la fata locului. Dar nu e exclus ca sa se mai razgandeasca pana in ultimul moment. Si in cazul liniilor 50+50b s-a anuntat un lucru, apoi s-a modificat in ultimul moment. Asta arata cu cata seriozitate sunt tratate problemele.
Cat despre tipul de vehicul - who cares? - pe motorina sa fie!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 00:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Pe 1 Decembrie se pare ca vom avea in Brasov (si cred chiar la noul terminal Bartolomeu) si expozitia cu un tramvai LF Citadis. Asta datorita interesului subit al autoritatilor de a reintroduce tramvaiul la Brasov.


Attachments:
File comment: In memoriam DUEWAG
Iunie 2006.jpg
Iunie 2006.jpg [ 80.33 KiB | Viewed 20896 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 16:36 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Harta color de pe panou exista cuma si in varianta pliata (ca cea galbena de la Bucuresti) ca vad ca are aceeasi grafica cu cea bucuresteana :?:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 17:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
rosetti61 wrote:
Harta color de pe panou exista cuma si in varianta pliata (ca cea galbena de la Bucuresti) ca vad ca are aceeasi grafica cu cea bucuresteana :?:

Da, exista sub o forma de plan turistic. Este vorba despre pliantul (ISBN: 978-973-86455-0-9) intitulat "100% Planul Orasului - Brasov, 2007 Editia a 2-a", editat de AGC BUSMAN SRL, Str. N. Drossu Nr. 25, 012071-Bucuresti, e-mail: agc-busman@agc-busman.ro, si se mai gaseste in general la chioscuri din centrele oraselor sau in gari. E usor de recunoscut datorita fundalului galben. In aceeasi serie exista si Bucuresti (mai multe editii, inclusiv brosura), Constanta, Cluj-Napoca si Iasi. Din pacate cea de Brasov deja nu mai e actuala in privinta traseelor RAT.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 20:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Astazi, chiar sambata fiind, au circulat troleibuze si pe alte linii in afara de 8, in acelasi timp si pe 8. :shock: :shock: :shock:

M-am bucurat la inceput, zicand ca e un timid semn de revenire la normalitate. Apoi am zarit mai multe autobuze ale RAT transportand persoane in regim "cursa speciala", chiar la intrarea in oras. Imi aduc aminte ca si la precedentele alegeri o mare parte din parcul de autobuze al RAT a fost utilizat in scopuri legate de evenimentul electoral.

Deci sunt bune si troleibuzele cateodata, mai ales daca servesc cauza propriei lor desfiintari. :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 17:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Astazi s-a dat in folosinta noul terminal Stadionul Municipal. Incepand de maine, 1 Decembrie, au loc si modificarile amintite anterior asupra liniilor de autobuz din zona. Acestea au fost abia astazi anuntate, doar prin lipire de afise discrete in statii.
Pe scurt:
- Liniile 9, 15, 16, 23, 23 barat vor intoarce la Stadionul Municipal.
- Se infiinteaza Linia 44 (Stadionul Municipal-Depozite); biletele validate pe liniile 5, 9, 15, 15 barat, 16, 23, 23 barat si 28 sunt valabile in prelungire si pe linia 44 si reciproc; abonamentele tuturor liniilor din zona sunt valabile si pe 44; pe Linia 44 nu se emit abonamente.

Terminalul are la intrarea la fiecare peron semnalizare cu indicatoare de circulatie gigantice tip "statie de autobuz" pe care sunt inscrise sub pictograma si mentiunile "Regia Autonoma de Transport Brasov", "Transport judetean" sau "Transport international".

Ceea ce este socant este ca peronul 1 (care-l credeam a fi pentru taxiuri) are destinatia "transport judetean" si este conformat geometric in asa fel incat sa poata fi utilizat numai de catre dube. DA, ATI VAZUT BINE CE-AM SCRIS: D.U.B.E. :!: :evil: :!: Cred ca este unicul caz in tara in care un peron nou este special conceput pentru dube. Cum aceasta se intampla la indicatia celor care au pus cruce transportului electric din Brasov, nu putem deduce decat ca ei au avut informatia ca dubele vor ramane bine-mersi in Romania si dupa 1 ianuarie 2008.

In continuare, peronul 2 este tot pentru "transport judetean", dar are conformatie care permite intrarea autobuzelor. Apoi, peroanele 3, 4 si 5 sunt rezervate pentru traseele RATBv si sunt dotate cu harta generala a retelei (valabila pentru ianuarie a.c. si neactualizata la noua situatie!), cate o schema a fiecarui traseu si programele de circulatie. Peroanele 6 si 7 poarta inscriptia "transport international". Sunt curios care firma (in conditiile in care plecarile internationale sunt in majoritate noaptea in Brasov) isi va aduce clientii noaptea in camp sa-i manance cainii asteptand autocarul. In fine, peronul 8 (si ultimul) nu are nici o inscriptie.
Peroanele 1, 2, 3, 4, 5 sunt la fata terminalului, iar 6, 7, 8 sunt la spatele acestuia. In cladirea comerciala dinspre est exista si spatii ale RATBv (case de bilete si abonamente, sala de asteptare, dispecerat), iar cladirea mai mica vestica se pare ca va fi autogara.

Deci, cinste lor onor Primariei si RAT Brasov: peronul 1, la fatada terminalului, conceput in 2007, in exclusivitate pentru dube.

PS. Trasee actuale de dube care au capat de linie in zona sunt: Brasov-Ghimbav (fosta linie 23 RATBv), Brasov-Codlea, Brasov-Colonia Bod, Brasov-Prejmer, Brasov-Podu Oltului. Probabil cel putin unele dintre acestea vor trage de acum la noul terminal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Quote:
Ceea ce este socant este ca peronul 1 (care-l credeam a fi pentru taxiuri) are destinatia "transport judetean" si este conformat geometric in asa fel incat sa poata fi utilizat numai de catre dube.


Ai niste poze?


Quote:
In continuare, peronul 2 este tot pentru "transport judetean", dar are conformatie care permite intrarea autobuzelor.


Permite numai intrarea autobuzelor de 12m sau si a celor de 18m?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 18:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
Ai ni?te poze?
Permite numai intrarea autobuzelor de 12m sau ?i a celor de 18m?

Din pacate nu am avut aparatul la mine si, sincer sa fiu, mi s-a facut si un pic greata cand am vazut indicatoarele albastre uriase cu litere de-o schioapa. Dar nu e timpul pierdut, de abia de acum incepe balul. Peronul pentru dube se poate insa vedea pe pozele postate anterior de mine (eu prostul credeam ca e pentru taxiuri, acum insa realizez ca a fost croit cu multa stiinta pe dimensiunile dubelor, in asa fel incat sa poata pleca in cursa fara sa se deranjeze una pe cealalta). De fapt, cu exceptia indicatoarelor, terminalul arata exact asa cum l-am postat ultima data.

In rest, peroanele sunt foarte lungi, permit si intrarea autobuzelor articulate (chiar cate doua), dar o alta idee geniala le submineaza: trecerile de pietoni de la unul la altul sunt la mijlocul lungimii peroanelor, lucru total ineficient si chiar periculos. Probabil cel care le-a gandit era dus (cu gandul) la Metro sau Selgros. :lol:


Attachments:
File comment: Vizibile de la stanga la dreapta peroanele 1 (dube judetean), 2 (autobuze judetean), 3, 4, putin din 5 (RAT).
TermBartol-0'.jpg
TermBartol-0'.jpg [ 47.64 KiB | Viewed 20743 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 16:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Au intrat in vigoare modificarile de trasee RAT. Totusi, desi e sambata, programul pe noua linie 44 a fost ca pentru ora de varf in zi de lucru, deci ceeace este afisat este inca din prima zi contrazis de realitate (oare unde si cand am mai intalnit asa ceva?). 5 (cinci) angajati ai RAT, sositi cu o Dacie-papuc, vegheau astazi chiar pe peron ca serviciul liniei 44 sa se desfasoare in cele mai bune conditii, dand sfaturi si incurajari soferilor. Bineinteles, dotarea acestei linii de importanta deosebita s-a facut alocandu-se doua vehicule varf-de-lance din dotarea RAT: mazuri verzi. Validatoarele de bilete ale acestora sunt un model diferit, vopsit rosu. Nu se vad deocamdata nici transport judetean, nici international pe aici. Autobuzele Transbus Codreanu evita sa intre la peron. Probabil urmeaza vreo licitatie, ceva taxe de inchiriere etc. Capacitatea unui peron este de 2 autobuze, pot intra cu ingaduinta si articulate, oricum se stationeaza deja si pe trecerea de pietoni atat de inteligent gandita. Pentru cunoscatori, inaltimea libera la peron se inscrie intre 4,20-5,60 m.

Cele trei linii gratuite Real nu au disparut, ba se pare ca sunt mai solicitate ca oricand.

Bomba zilei o reprezinta insa alaturarea in acelasi complex a unei functiuni inrudite cu transportul in comun: biroul de tamponari al politiei si parcarea aferenta acestuia. Drum bun!


Attachments:
Anunt.jpg
Anunt.jpg [ 47.69 KiB | Viewed 20687 times ]
Program+Schema Linia 44.jpg
Program+Schema Linia 44.jpg [ 50.7 KiB | Viewed 20687 times ]
MAZ630RATBv-L44-1dec2007.jpg
MAZ630RATBv-L44-1dec2007.jpg [ 66.46 KiB | Viewed 20685 times ]
De 3 x MAZ.jpg
De 3 x MAZ.jpg [ 58.53 KiB | Viewed 20685 times ]
Articulat Linia 5.jpg
Articulat Linia 5.jpg [ 58.66 KiB | Viewed 20684 times ]
Anexe RATBv Stad Mun.jpg
Anexe RATBv Stad Mun.jpg [ 52.78 KiB | Viewed 20683 times ]
Peron dube (transp jud).jpg
Peron dube (transp jud).jpg [ 62.03 KiB | Viewed 20683 times ]
Peroane Transp Jud si RATBv.jpg
Peroane Transp Jud si RATBv.jpg [ 49.16 KiB | Viewed 20684 times ]
Peroane transport international.jpg
Peroane transport international.jpg [ 56.69 KiB | Viewed 20685 times ]
Corp vestic.jpg
Corp vestic.jpg [ 45.97 KiB | Viewed 20686 times ]
Activitati inrudite.jpg
Activitati inrudite.jpg [ 70.15 KiB | Viewed 20685 times ]
Terminal-Tamponari.jpg
Terminal-Tamponari.jpg [ 48.22 KiB | Viewed 20686 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Transport gratuit REAL
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 16:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Ce e de pomana nu se comenteaza. Adica "no comment".


Attachments:
Transport gratuit - 0.jpg
Transport gratuit - 0.jpg [ 44.38 KiB | Viewed 16993 times ]
Transport gratuit 1.jpg
Transport gratuit 1.jpg [ 44.71 KiB | Viewed 16994 times ]
Transport gratuit 3 - a.jpg
Transport gratuit 3 - a.jpg [ 51.98 KiB | Viewed 16993 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 01:07 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Nu era mai logic sa se puna un articulat? Inca de 10 ori sa se intample asa ceva si... adio suspensii la MAN-ul standard


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 12:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
Nu era mai logic sa se puna un articulat? Inca de 10 ori sa se intample asa ceva si... adio suspensii la MAN-ul standard

Articulate nu sunt destule nici macar pe liniile care ar necesita. Numarul vehiculelor articulate din Brasov (troleibuz, autobuz, tramvai) a scazut de la circa 225 bucati in 1990 la numai 48 in prezent. Frecventa celor 3 trasee gratuite este la 2 ore, de asta e aglomeratie uneori. In schimb, pe liniile 5, 6, 8, 17, 22, 23 si 51 este aglomeratie chiar si in afara orelor de varf, iar dimineata sunt "cocosate" de calatori. Liniile gratuite au un statut semi-legal, ca sa nu zic ilegal, in lumina noii legi. Poate ca or fi platite de Real, dar in ele au acces si cei care "fac shopping" la Eliana Mall si Brintex, precum si cei care, din diverse cartiere, vor sa ajunga direct si pe gratis in Bartolomeu. Deci nu e nici transport public, nici privat. E doar inca o masura luata pentru a favoriza comerciantii din zona, aflati in lupta concurentiala acerba cu cei din Calea Bucuresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Dec 2007 22:51 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Stirile locale TVS data de 04.12.2007 ora 21.45.
"Primarele" nostru se lauda ca in 2008 va trece la modernizarea urmatoarelor capete de linie, ceva in genul celui de la Stadionul Municipal: Saturn, Poienelor, Racadau, Triaj, Rulmentul. Daca nu se va putea cu fonduri de la RAT se va incerca si in parteneriat privat.
Si surpriza! Vrea sa infiinteze doua noi linii de troleibuz cu retea noua (sic!) care sa lege Sampetru de Rulmentul si Harman de Triaj.
De unde asa interes brusc pentru troleibuze si transportul electric?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48831
Troleu pana la Sanpetru si Harman



Localitatile vecine, Sanpetru si Harman, ar putea fi legate de municipiului Brasov de cate o linie de transport in comun a RAT Brasov. In acest sens, RAT va incheia contracte cu fiecare Primarie in parte, astfel ca s-ar face primul pas in realizarea legaturilor intre localitatile din proiectul Zonei metropolitane. Primarul Brasovului, George Scripcaru, spune ca in primavara anului viitor se vor stabili orarele si traseele exacte ale curselor. „Vom discuta cu fiecare primar in parte pana unde va fi linia de transport in comun. Vom folosi pentru aceste linii intre Brasov si localitatile din jur troleibuzele care, pana in acest an, au fost folosite in municipiu. Stalpii ii avem, asa ca nu va fi greu de implementat acest proiect”, sustine primarul George Scripcaru. Pentru implementarea liniei RAT spre Harman va fi nevoie de sistematizarea intersectiei dintre DN 11 si drumul de acces in aceasta comuna, pentru a nu exista blocaje in trafic. Linia RAT catre comuna Sanpetru va avea trei kilometri lungime si va ajunge pana in capatul RAT Rulmentul. Iar linia de troleibuz spre comuna Harman va pleca din capatul RAT Triaj.

Autor: Cristina BAILA Data: 05 dec 2007
Buna Ziua Brasov
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=38183


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007 15:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Daca troleibuzele existente vor circula spre Sanpetru si Harman, ce troleibuze vor circula in oras? Probabil niciunul. Deci se poate infaptui visul de a desfiinta total reteaua din oras, de a valorifica imobilele aferente, si in acelasi timp, responsabilii acestei initiative sa apara ca mari iubitori de troleibuze (doar vor crea de la zero linii noi, nu-i asa?). Iar dupa cativa ani, liniile noi vor dispare si ele inevitabil, pentru ca se vor dovedi mult prea scump de intretinut, ingrosand din nou conturile recuperatorilor de metal vechi. Daca aceasta este esenta proiectului, vom asista la inca un cerc vicios complet. Insa pot apare si surprize, nimanui nu i se da in aceasta viata garantia a ce va putea face maine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007 17:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Situatia actuala a traseelor Brasov-Sanpetru si Brasov-Harman:

- operator: Transbus SA (cunoscut ca si "Codreanu") si nicidecum RAT;
- nr. maxim de vehicule pe fiecare traseu la ore de varf: 2 midibuze (nici macar autobuze standard, daramite articulate!);
- frecventa pe trasee: 30-120 minute;
- capatul de linie in Brasov: gara centrala (nu la marginea orasului!).

Acestea sunt trasee care sa merite efortul de electrificare de la zero, mai mult decat ar fi meritat efortul de mentinere a traseelor din oras 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 10b, 16, 31, 32? Ce calcul economic arata ca traseul spre Harman e mai potrivit sa fie servit de troleibuze decat linia 8, spre exemplu?

Daca RAT are autobuze de prisos, de ce nu preia cu autobuze traseele preorasenesti, si sa lase troleibuzul acolo unde ii este locul, adica pe traseele stabile si cu flux constant si consistent de pe marile artere ale orasului? Intr-o viitoare zona metropolitana, ar fi foarte binevenita o retea unica RAT (asa cum a avut ITBv intre 1961-1974).

Retea spre Sanpetru si Harman se merita in perspectiva dezvoltarii pe termen lung a acestor comune si doar in conditiile pastrarii si refacerii cel putin partiale a retelei interne din Brasov, cu penetrarea acestor trasee spre centrul orasului. O retea de troleibuz spre municipiul Sacele (lipit de Brasov, generator de mari fluxuri de pasageri) sau spre orasul Ghimbav (in plina dezvoltare) era de inteles, dar intre marginea orasului si cele doua comune nominalizate nu are sens. Adica vin din sat cu un troleibuz articulat elegant si aproape gol, care circula duminica o data la 2 ore, ajung la marginea orasului si apoi ma inghesui intr-un maz nenorocit cu scaunele amplasate aiurea prin salon. Cine ar avea de castigat din asta? Poate doar dezvoltatorii imobiliari care au terenuri in respectivele sate, dar nu prea sunt convins nici de asta.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1670 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group