TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 14:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 233 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject: Brasov: lucrari, devieri
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 15:27 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Se are in vedere crearea unui sistem de sensuri unice in zona Centrului Civic pe urmatoarele strazi: Toamnei, Mihail Kogalniceanu, 15 Noiembrie (intre Kogalniceanu si Toamnei) astfel incat zona care cuprinde parcul din zona si unele cladiri ale bancilor va deveni practic un urias sens giratoriu.

Aceasta modificare ar putea aduce schimbari in traseele a numeroase linii de transport in comun. Acestea sunt: 1, 1b, 4, 5, 5b, 6, 7, 17, 22, 30, 31, 32, 34, 35, 37, 51. Modificarile cele mai importante ar fi:
-liniile care vin dinspre Zizinului/Calea Bucuresti spre centrul orasului, Rulmentul si Stad. Tineretului vor ocoli zona Hidromecanica pe Toamnei si prin fata liceului Ioan Mesota, racordandu-se la traseul actual in zona Camerei de Comert si Industrie
-liniile care vin din centru si merg spre gara/Triaj/Craiter au doua variante:
1) la cinema Patria merg drept inainte pana la intersectia Toamnei - Zizinului, acoo unde vor coti la stanga pe Toamnei si vor reintra pe traseul actual
2) la cinema Patria cotesc la stanga pe Castanilor si isi urmeaza traseul actual pana la noua cladire a Primariei (intersectia Grivitei - Kogalniceanu), unde vor fi obligate sa coteasca la dreapta spre Hidromecanica, apoi imediat la stanga pe 15 Noiembrie, contnuand pe Toamnei si racordandu-se la traseul actual. Aceasta varianta ar trebui adoptata macar pentru unele din traseele 1, 1b, 4, 37, 51 pentru ca altfel zona Onix ar ramane oarecum izolata fata de gara si Craiter/Triaj.
-liniile care merg de la gara spre Spitalul Judetean (32 si 35) vor efectua viraj la dreapta de pe bulevardul Victoriei spre liceul Mesota, continuand inainte pana la Hidromecanica, unde vor vira la stanga pe 15 Noiembrie, racordandu-se la traseul actual in intersectia Toamnei - Zizinului.

Dupa cum putem intui, aceste schimbari vor ridica unele probleme, printre care timpul marit de parcurgere a traseului, necesitatea creari unor racorduri la reteaua de troleibuz si aglomerarea unor statii. Pentru evitarea acestor inconveniente eu intrevad urmatoarea solutie: rezervarea unei benzi doar pentru vehiculele RAT pe contra-sens pentru pastrarea configuratiei actuale. Eu cred ca 5 benzi sunt suficiente pentru traficul rutier pe un sens.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 02:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Aceasta bazaconie cu crearea unui imens giratoriu in jurul Centrului Civic nu e o idee noua. Singurul sau rezultat ar putea fi acela ca un autovehicul va parcurge distanta dintre A si B pe o linie mult mai indepartata decat cea dreapta, adica va ocupa mai mult timp bucata sa de asfalt. Nici actuala sistematizare din 1987-89 nu e cu mult mai grozava, dar totusi e controlabila. Se incearca iarasi devierea atentiei de la adevarata problema: capacitatea de trecere total insuficienta a sectiunii din Calea Bucuresti intre "Trei alimentare" si "Judetean". Aceasta nu prea mai poate fi sporita. De altfel, tot orasul e gatuit intre aceste puncte: piata garii si intersectia Calea Bucuresti-Zizinului. Inaintasii au vazut adevarata rezolvare a problemei, inca din anii '20-'30: tunel prin Tampa. In 1970, planul de dezvoltare al Brasovului prevedea deja acest tunel (800m, intre Magazinul Star si Str. Tampei). Unii se lupta sa ne lamureasca ca nu e oportun. Probabil firma care face tunele n-are culoarea care trebuie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 15:35 
Zice-se ca Tampa ar ta pe un imens lac si ca construirea unui tunel ar conduce la prabusirea muntelui. Am inteles ca acest motiv a fost folosit de mai demult...


Top
  
 
 Post subject: Tunel Tampa
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 19:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Povestea cu lacul din Tampa este un exemplu tipic de mit modern. Nu are nici un suport stiintific - asta va poate spune orice geolog sau geotehnician care cunoaste zona. Tampa e un imens pinten de calcar. Si ca orice masiv calcaros, are fisuri (fenomene carstice) pe unde apa se infiltreaza. Aceasta apare apoi mai jos, fie sub forma de izvoare, fie ca panza de mica adancime, dar in nici un caz apa nu se poate acumula in calcar, care este o substanta dizolvabila.
Mistificarea a fost insa speculata de edili :twisted: , mai ales ca la constructia cartierului Valea Cetatii se promisese propagandistic si realizarea tunelului in scurt timp. De altfel, s-a aprobat prin sistematizare in 1980 ca acest tunel sa aiba 4 benzi, si nu 2, cate erau prevazute in 1970. Din Bd Eroilor ai fi putut ajunge intr-un minut si jumatate in Str Tampei, apoi era prevazuta strapugerea Tampei-Zorilor, care crea un nou acces in Steagul Rosu. Proiectantii si constructorii brasoveni s-au opus insa realizarii tunelului, in ideea ca era mai profitabil pentru ei varianta de a rezolva traficul prin demolari masive in zona Teatru-15 Noiembrie-Politie, lucrare care le-ar fi adus mai multa apa la moara decat tunelul.
Brasovul insa avea (si cred ca inca mai are) cea mai mare firma de executie tunele din sud-estul Europei :o , iar piatra de calcar care s-ar fi putut extrage din tunel, fiind de foarte buna calitate, se putea valorifica in industria cimentului si varului ca materie prima :idea: .
Chiar daca astazi ar parea uriase, costurile unui asemenea tunel devin neinsemnate in raport cu avantajele pe care le aduce prin echilibrarea incarcarii retelei rutiere. Nu mai vorbesc de cata motorina ar putea economisi RAT-ul si alte institutii publice, doar intr-un an.
Din pacate, si astazi exista persoane cu functii de decizie care se opun realizarii tunelului, in modul cel mai ilogic cu putinta. Probabil ca atunci cand se va realiza ca, in ciuda tuturor ocolitoarelor, a sensurilor giratorii, a eliminarii transportului electric si a desfiintarii trecerilor de pietoni, circulatia se inrautateste pe zi ce trece, se va gandi cineva serios si la tunel - insa vor mai trece ani buni pentru ca sa se poata finaliza.
In sprijinul celor spuse, vezi tunelele din orasele din Cehia, Ungaria, ca sa nu mai vorbim de Europa Vestica. Ele nu au fost si nu sunt un lux, ci o necesitate bine sesizata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 20:19 
O singura obiectie: nu inteleg cu economisirea motorinei la RAT... Traseele sunt facute sa colecteze lumea nu sa mearga pe traseul cel mia scurt. Asta, pentru ca ai adus vorba de Europa Vestica. In general traseele de transport public se judeca dupa cererea si acoperirea unei zone. La noi inca persista gandirea traseelor... liniare le-as zice adica o cursa oarecum directa de la punctul A la punctul B. In zilele noastre traseele trebuie gandite de la A la B via C, D...etc, eventual cu mai multe puncte vitale de oprire. Exemplu, pe care l-am mai dat candva: liniile 8, 23 ar trebui sa treaca prin capatul de la Gara, evitand astfel un semafor de trecere de pietoni care poate creea congestii. Asta, in conditiile in care oricum la Gara se realizeaza un sens giratoriu.
Cat despre giratorii, haideti sa o lamurim: daca bine nu fac, in nici un caz rau nu produc, ca sa ma exprim plastic. In general asigura o fluiditate a circulatiei. De ce? Nu se stie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 02:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Am remarcat si eu in gara din Frankfurt a. M. si in alte locuri faptul ca toate traseele intra prin piata garii, ba chiar utilizeaza acelasi loc de statie pentru ambele sensuri. A fost si in Brasov situatia asta pe linia 32, cand circula la Rulmentul in ore de varf. De asemenea, s-a uzitat aceasta formula si pe defunctele linii de noapte. De acord cu solutia, insa trebuie dusa pana la capat, adica:

1. N-au ce cauta in bucla de intoarcere a transportului in comun puzderie de taximetre, dube, autobuze interurbane, ba chiar internationale; peroanele trebuiesc conformate corespunzator si sa aiba semnalizarea clara: care linie unde opreste. Daca vizitezi acum gara, vei vedea ca unele linii care circula de ani sau luni de zile nici macar nu sunt trecute pe tabla indicatoare - de ex. 37 si 42. Iar despre linia 40, anuntul ca la ore de varf nu mai opreste in fata garii e complet nesesizabil.

2. Indicarea directiei de mers in casetele vehiculelor sa fie si ea ca-n occident: adica sa se afiseze doar terminusul spre care se indreapta vehiculul. Din cate stiu, doar la metro-ul din Bucuresti s-a reusit cu succes si pe deplin acest lucru. Pe linia 32, si pe alte linii de troleibuz din Brasov, a fost experimentat o vreme sistemul, insa soferii uitau sa schimbe placa la capat de linie - "sunt si ei oameni, doar n-o sa le taiem din salariu pentru asta". De afisaj matricial si GPS cred ca n-are rost sa amintesc.

3. Poti sa sustii trasee sinuoase, circulare ori frante intr-un oras mare, unde relatiile origine-destinatie sunt foarte complexe. Mi-as dori asa ceva si la Brasov, insa ma tem ca o durata mai mare de calatorie ("intre A si B") nu va face decat sa ingroase randurile celor care apeleaza consecvent la taximetristi. Sa nu uitam ca RAT a pierdut totusi cca 3/4 din clientela fata de anii '80, iar taximetristii practica preturi de dumping la Brasov, nefiind decat firav impozitati.

In ce priveste remarca cu "economia de motorina", am facut-o mai mult in gluma, caci, judecand dupa cate autobuze circula acum aproape goale in Brasov, nu cred ca asta preocupa pe cineva.
Motivul pentru care nu mai exista cerere mai mare ca oferta decat pe liniile 4, 5, 6, 8, 17, 22, 23 nu tine de performanta transportatorului ci de un lucru mult mai trist: lipsa clasei de mijloc. Pentru cel care are intr-adevar nevoie de transport in comun, 1.50 lei probabil ca este mult. Daca un om ajunge sa-si poata permite acest "lux", pe semne ca deja circula doar cu taxiul sau autoturismul personal. E o problema sociala, dar si de marketing. Imi cer scuze daca supar pe cineva. E posibil sa fac unele aprecieri gresite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 12:09 
De acord. La gara trebuie largite peroanele transportului in comun, meaparat. Inca o chestiune: poate totusi numai anumite linii sunt importante. Cum ai spus si tu, cele mai des uzitate. In consecinta trebuie regandit un program de orarii care sa accentueze aceste linii iar restul sa fie temporare sau sa circule numai in anumite zile. Stiu ca deja s-au luat astfel de masuri, poate mai trebuie lucrat la asta...
Revenind la Gara: taxiurile se pot muta mai in spate, iar prin desfiintarea parcarii din fatza si mutarea ei in locul unde acum pleaca cursele preorasenesti si sau dedesubtul garii, se pot amenaja circa 10 peroane a cate 2 autobusefiecare, atit pentru transportul local cat si pentru transportul interurban.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 18:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
In anul construirii sale (1962) piata garii era aproape de trei ori mai mare ca acum. Autoturisme personale erau putine, iar taximetre, mai mult de 5-10 nu stationau deodata. In piata intorcea o singura linie de troleibuz (4), iar la ore de varf mai circula, insa foarte rar, linia de autobuz 13. Si totusi a fost prevazut un peron pentru calatori la care puteau stationa simultan 10 troleibuze :shock: . Exista o statie, pe dreapta, numai pentru coborare, iar cealalta, pe stanga, numai pentru urcare (de accea este si tunelul de sub linii bifurcat la iesirea in piata garii).
In 1977 si dupa 1990, s-a furat, in etape, spatiul destinat transportului in comun din piata garii. Nu mai putem intoarce timpul inapoi, dar totusi masurile pe care le propui sunt inca realizabile. Taximetristii au insa ideea fixa ca, daca nu stau exact in fata garii, nu sunt taximetristi pe de-a-ntregul. Li s-a creat o parcare uriasa speciala, dar ei tot in fata garii stau, si nimeni nu-i intreaba de licenta. Nu cred ca vor renunta nici de acum inainte, avand in vedere influenta uriasa pe care o au firmele mari de taximetrie asupra Consiliului Local. Idealul ar fi pentru ei sa dispara complet bucla de intoarcere a transportului in comun din piata :evil: . Este un scenariu de groaza, dar care din pacate este mai posibil ca oricand.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tunel Tampa
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 17:58 
Brassovia wrote:
...
Chiar daca astazi ar parea uriase, costurile unui asemenea tunel devin neinsemnate in raport cu avantajele pe care le aduce prin echilibrarea incarcarii retelei rutiere. ...

Exista o actualizare de calcul -provenind din surse credibile- pt. costurile acestei investitii?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 21:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Din cate stiu, nimeni nu a comandat deocamdata un studiu mai aprofundat care sa estimeze nivelul costurilor in acest caz concret - Tampa. Aceste costuri variaza cu siguranta in functie de structura subterana ce trebuieste perforata. Voi incerca sa contactez pe cineva de specialitate sa primim macar niste actualizari ale ordinului de marime pentru kilometrul de tunel cu o anumita sectiune, dar cred ca unele informatii exista deja in aceasta privinta, intrucat se proiecteaza autostrada Sinaia-Brasov. Costul specific pe km al unui tunel al acestei autostrazi ar putea fi luat pentru inceput in calcul ca o prima estimare destul de exacta si pentru tunelul Tampa. Din pacate nu detin acum date, ultima oara am avut tangenta cu subiectul acesta cu ceva timp in urma, si lucrurile au evoluat de atunci.

Insa atentie: circulatia intr-un oras este asemenea sangelui din corpul uman. Uneori, costurile de a nu face o interventie la timp sunt mult mai mari decat cele ale interventiei si daunele pot fi iremediabile.
Un organ care nu primeste sange este mort. La fel se intampla si cu o zona urbana cu circulatie proasta.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tunel Tampa
PostPosted: Thu 01 Nov 2007 22:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
dobrovio wrote:
Brassovia wrote:
...
Chiar daca astazi ar parea uriase, costurile unui asemenea tunel devin neinsemnate in raport cu avantajele pe care le aduce prin echilibrarea incarcarii retelei rutiere. ...

Exista o actualizare de calcul -provenind din surse credibile- pt. costurile acestei investitii?

Ultima actualizare probabila a costurilor - 2003, Consiliul Judetean Brasov - 11 milioane euro.
Probabil datorita evolutiei 2003-2007, acest cost este acum dublu. Nu stiu daca se refera la o sectiune de tunel cu patru sau doar doua benzi. Ca termen de comparatie, este cat 200 apartamente de bloc sau 70 autobuze noi. Nu am verificat personal informatia.
Vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Tampa,_Brasov


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2007 20:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Statia Livada Postei. Astfel de dotari moderne apar doar aici si la Bartolomeu (adica in acele terminale de unde s-au eliminat troleibuzele).
Din pacate spatiul de trecere dintre panoul publicitar transversal si bordura este de numai cca. 85 cm, fiind foarte periculos (daca doi oameni incearca sa treaca in acelasi timp, unul risca sa ajunga sub rotile autobuzului). S-a adoptat solutia constructiva cu doua panouri publicitare, concesionate unei firme care la randul ei face publicitate pentru alte firme.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Mar 2008 17:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Ca urmare a inchiderii circulatiei auto pe pasajul din Str. Zizinului, incepand cu data de 1 aprilie (fara gluma!) si pana la terminarea lucrarilor de reparatii, traseul liniei de autobuze 34 se va scinda in doua ramuri:

- Livada Postei - Pasaj Zizinului (cu intoarcere pe sub pasaj pe Str. Crinului - statie terminus langa magazinul alimentar);
- Poligrafie - Carfil - SUT ICIM - CET [- Str. Timis-Triaj].

Biletele validate pe o ramura sunt valabile si pe cealalta in prelungire.

Transbordarea calatorilor intre Pasaj Zizinului si Poligrafie se va face prin mers pe jos intre cele doua statii, traversand calea ferata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Mar 2008 19:45 
Brassovia wrote:
[...]Transbordarea calatorilor intre Pasaj Zizinului si Poligrafie se va face prin mers pe jos intre cele doua statii, traversand calea ferata.[...]

Intrebarea mea este. Exista in zona un pasaj subteran de traversare a caii ferate sau se vor lua masuri speciale de protejare a pietonilor ce vor traversa calea ferata? Nu de alta dar se circula destul de repede pe acolo si nu cred ca se doreste transformarea trecatorilor nevinovati in popice - Doamne fereste. Ori poate nici nu s-a gandit cineva la asa ceva...
PS. Dupa ce m-am ambalat m-am gandit ca circulatia pietonala se va desfasura tot pe pod, dar poti sa stii?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Mar 2008 20:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Trole Man wrote:
Exista in zona un pasaj subteran de traversare a caii ferate sau se vor lua masuri speciale de protejare a pietonilor ce vor traversa calea ferata?

Teoretic pietonii vor circula pe unul din trotuarele podului. Insa, ca sa ajunga de la statia noua a lui 34 de sub pod pana sus pe acesta, trebuie sa foloseasca o scara cu vreo 8 rampe, cu trepte degradate si foarte incomode, si ale carei paliere sunt confundate de oamenii strazii cu toalete publice. Noaptea, in lipsa luminii, e si mai neplacut. Traversarea la nivel a caii ferate este foarte periculoasa in acest punct unde exista 4 linii principale de mare trafic. Din experienta anterioara (acest pasaj a mai fost reparat cu cativa ani in urma), e de prevazut ca multi vor prefera sa se expuna riscului de a fi loviti de tren decat sa urce treptele.

Aici se atinge o problema de circulatie la care nu s-a dorit cu adevarat o rezolvare pana acum, si anume obligarea CFR de a-si ingradi liniile ferate pe teritoriul orasului, la fel ca in orice tara europeana. A incercat cu vreo 10 ani in urma Primaria asa ceva, dar CFR-ul fiind stat in stat, n-a miscat nimic. O cunostinta care lucra ca si asistent la Spitalul Judetean imi povestea, pe vremea cand traficul feroviar era mai mare, ca nu exista saptamana in care sa nu fie adus de urgenta la spital cel putin un om lovit de tren in zona liniilor care traverseaza orasul. Era vorba doar de aceia care supravietuiau in prima instanta macar, de multe ori grav mutilati. Restul ajungeau direct la morga - de unde si multimea de cruci de pe terasamentul caii ferate.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pod Str. Zizinului
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 13:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Brassovia wrote:
... e de prevazut ca multi vor prefera sa se expuna riscului de a fi loviti de tren...

Lucrarile sunt prevazute a se incheia in 15.03.2009.:oops:

In anii anteriori s-au consolidat cea mai mare parte din stalpi (cu exceptia celor din imediata vecinatate a caii ferate principale, care sunt de altfel si cei mai solicitati).

Acum se efectueaza consolidarea trotuarelor, consolidarea grinzilor, refacerea reazemelor aproape distruse de rugina (unele sectiuni sunt rezemate provizoriu prin prese hidraulice si calupi din stejar). Va urma cred consolidarea ultimilor stalpi, refacerea izolatiilor si probabil montarea unor rosturi mai eficiente intre sectiuni (principala problema a acestui pod, inca de la darea sa in folosinta in 1972, fiind aceea ca au loc deplasari relative foarte mari intre sectiuni.

Pietonii, printre care copii si batrani, biciclisti si persoane cu handicap, traverseaza zi si noapte magistrala de cale ferata (compusa din 4 linii principale de mare viteza + 2 industriale nefolosite) dupa cum se poate vedea. Fotografia nu este facuta la ora de varf, ci la un moment cu trafic pietonal foarte redus (duminica la pranz).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 15:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Dupa ce podul de pe DN1, de la Predeal-Malu Ursului, a avut probleme grave de rezistenta, o sectiune suferind o scufundare cu inclinare, toate podurile facute dupa acelasi sistem, cu stalpi rotunzi foarte zvelti, la inceputul anillor 70, au intrat in vizor pentru reparatii, la un eventual seism fiind in pericol de prabusire. Lipsa luarii in calcul a fortelor reale in caz de cutremur, economia de materiale, executia mediocra, dar si degradarea in timp datorata proastei intretineri si a infiltrarii apelor au facut din aceste poduri un pericol public.

Acest pod are doar doua benzi de circulatie, in conditiile in care toata Strada Zizinului, avand lungime de 3 km, este deja largita la 4-6 benzi. Deci podul, chiar consolidat, va reprezenta in continuare o gatuire a traficului. Acesta a fost astfel amplasat, incat pentru o eventuala largire ar trebui extins pe ambele parti laterale, ceeace ar fi practic extrem de costisitor si ar conduce la aparitia unor noi imbinari-problema. Deci trebuie sa-ti dau dreptate; doar ca Brasovul nu e in Germania, populatia sa de origine germanica, care a luptat 7 secole pentru a nu lasa prada orasul barbarilor a disparut astazi, iar barbarii au ajuns sa stapaneasca orasul in voie, jefuind fara oprelisti sub privirile tandre ale sefilor lor din Bucuresti, cu care isi impart prada.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 14:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Acum doua zile au inceput primele lucrari pentru introducerea mega-giratiei in asa-zisul centru civic, cu reconfigurarea intersectiei Calea Bucuresti / Zizinului / Toamnei / 15 Noiembrie.

Se lucreaza la largirea la trei benzi a bretelei de dreapta din 15 Noiembrie spre Calea Bucuresti, la desfiintarea bretelei Toamnei - 15 Noiembrie (abia finalizata recent, tot din bani publici!!!), la marirea razelor de racordare ale Str. Toamnei. Din cum arata lucrarea, nu se va pastra banda pentru transportul in comun pe contrasens, iar pietonii vor avea si ei foarte mult de suferit prin desfiintarea unor treceri si semafoare.

Despre consecintele in materie de trafic, nu mai insist, decat ca ele se vor resimti nu numai in zona afectata de modificari, dar pe o arie mult mai extinsa: 13 Decembrie, Castanilor, 15 Noiembrie, Spitalul Judetean etc.

Concret, la ce putem sa ne asteptam pentru transportul in comun, in general:

1. Disparitia unor statii foarte importante pentru calatori / mutarea acestora in pozitii dezavantajoase (Hidromecanica spre centru - linii 5, 5b, 6, 7, 17, 22, 30, 31, 34, 52; Toamnei spre Astra - linii: 32, 35; Onix si Mesota spre Gara - linii 1, 1b, 4, 37, 51).
2. Lungirea parcursului pentru 16 trasee, consumuri mai mari de carburanti si curent, frecventa mai proasta si intarzieri datorate blocajelor.
3. Scaderea si mai pronuntata a clientelei RAT, liniile afectate fiind de fapt cele mai solicitate din oras.

Din punct de vedere al transportului electric, situatia e si mai grava:

- Linia 1 barat va fi cea mai afectata de noua configuratie, datorita necesitatii inscrierii vehiculelor pentru luare la stanga de pe 15 Noiembrie pe Toamnei, putand fi fie desfiintata, fie inlocuita cu autobuze, fie mutata pe Aurel Vlaicu-Garii. (Aceeasi dificultate, plus lungirea si intortocherea traseului si pentru liniile de autobuze 4, 37, 51).
- Liniile 5 barat, 7, 30 vor putea circula pe un sens pe Toamnei-Koganiceanu-Grivitei, iar pe celalalt fie pe Grivitei-Kogalniceanu-Hidromecanica, fie pe actualul traseu.
- Cam 3,8 km de cale simpla troleibuz vor fi dezafectati in prima etapa, neluand in calcul si Bd. Victoriei.
- Scenariu mai pesimist (dar foarte posibil, chiar daca nu imediat): inlocuirea totala cu autobuze a traseelor 1b, 5b, 7, 30, 33.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 15:33 
Ce solutii exista in acest sens? Transformarea liniilor 1B si 30 in autobuze e clara, din pacate. Nu au cum sa faca macazuri de inscriere a lor viraj spre stanga. Si in mod normal si 7 va fi transformata in autobuze.
Practic, aceste linii vor disparea, datorita scaderii oamenilor care vor folosi serviciile RAT, probabil ca intr-un an, Brasovul nu va mai avea transport in comun, doar masini... Probabil ca unii dintre ei au legaturi cu dealerii de masini si cu supermarket-urile deasemenea. Totul e o afacere...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 15:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Petrolul si Automobilul conduc in prezent lumea, nu respectul pentru Dumnezeu, om si natura.
Pe plan local, acestea se diversifica in mii si mii de alte bisnitarii de tot soiul. Fiecare dupa constiinta lui.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 21:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
CARTIERUL SCHEI RUPT TOTAL DE RESTUL ORASULUI

In zilele de 3, 4, 5, 6 si 7 septembrie, dupa orele 18, liniile 50 si 52 sunt suspendate, linia 51 circula doar intre Gara-Livada Postei, iar 50 barat doar intre Liceul Saguna-Pietrele lui Solomon. Motivul: le este lene sa devieze circulatia pe timpul "Cerbului de Aur" prin Str. Castelului.

In anii 90, s-a putut circula cu un traseu in timpul Cerbului (linia naveta 35: Livada Postei-Teatru-Balcescu-Beethoven-Poarta Schei-Piata Unirii). Acum, desi exista midibuze BMC care intra usor pe strazi inguste, nu se mai doreste ca cetatenii din Schei sa aiba vreo legatura cu restul orasului. Deh, mentalitatea stapanilor fata de slugile lor, contribuabilii, a evoluat intre timp...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44901
Se stie ca locuitorii din Schei nu au dorit niciodata ca acel profesoras de sport numit Scripcaru sa le fie primar.

Au cerut troleibuze articulate.
Au protestat cind reteaua de troleibuz din Schei era dezafectata.

Stie cineva? Nu, pentru ca ziarele brasovene pot fi categorisite ca fiind Gazeta de perete a Primariei.
Stim noi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Sep 2008 22:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Din pacate, schema actuala a retelei de transport RAT Bv, seamana mai degraba cu un grafic care ne arata rezultatele electorale din fiecare cartier si localizarea shoppingariilor principalilor sponsori de partid. Bartolomeul, Stupiniul si Triajul sunt pline de trasee inutile. In schimb, nu vedem niciodata aici controlori de bilete.

In acelasi timp, vedem ca Scheiul, Centrul Istoric, Centrul Civic, Noua si chiar Astra sunt cartiere pedepsite, ultimele doua si ca urmare a concurentei comerciale pe care o face Bartolomeului zona Calea Bucuresti.

Sa te razbuni pe o persoana nu e un gest de lauda. Cum s-ar califica atunci razbunarea pe un cartier intreg, sau pe un oras?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Din pacate, schema actuala a retelei de transport RAT Bv, seamana mai degraba cu un grafic care ne arata rezultatele electorale din fiecare cartier si localizarea shoppingariilor principalilor sponsori de partid. Bartolomeul, Stupiniul si Triajul sunt pline de trasee inutile. In schimb, nu vedem niciodata aici controlori de bilete.


Foarte bine punctat. Sa nu uitam de faptul ca locuitorii Stupiniului sunt "rasfatati" cu Conecto, calatoresc gratis (prin faptul ca nu composteaza bilete de calatorie), li se permite sa distruga aceste autobuze, in timp ce noi brasovenii platim aproape cel mai scump bilet din tara (1,50 lei/calatorie) si ne chinuim prin MAZ-uri ce mai mult se tarasc si se despica...
De ce vedem MAZ-uri in Livada Postei? Pe linii precum 4, 6, 31, 36, etc (linii importante pentru majoritatea locuitorilor din Brasov)? De ce vedem Conecto pe 40, 41? De ce cei din regie primesc indicatii de la cei de sus?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Sep 2008 22:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
S-a spus ca linia 20 n-ar fi rentabila. Are 12 km de drum cu pante si curbe, dar fara intersectii si blocaje de trafic (cu exceptia zilelor de la inceputul lui ianuarie), doar 2-3 statii, uneori nefiind necesara oprirea in ele. Pe aceasta linie, calatorul plateste pentru o calatorie de 12 km tariful de 3,50 lei.

Sa luam ca termen de comparatie linia 40, pe care nimeni nu are curajul sa o declare nerentabila, desi autobuzele (nu de putine ori articulate) calatoresc la sub 10% din capacitate. Pentru cursele Stupini-Saturn, calatorul plateste pentru o calatorie de 13,5 km (daca chiar plateste...), tariful de 1,50 lei. Si traseul strabate in total 7 intersectii aglomerate si are vreo 22 opriri in statii!!!

Iata ce inseamna sa fii pentru unii muma, si pentru altii ciuma.

Si nu m-ar mira sa vad azi-maine dubele sau autocarele turcesti ale vreunui privat servind linia 20, si acesta nu s-ar mai plange ca nu e rentabila.

Imi cer scuze pentru off-topic, dar totusi este vorba de o "deviere". Nu o deviere de circulatie, ci o deviere de la cel mai elementar bun simt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Sep 2008 18:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
La 1 octombrie se va relua circulatia pe pasajul Str. Zizinului. Este de asteptat ca traseul liniei 34 si cursele judetene afectate de inchiderea acestuia sa revina la normal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Apr 2009 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Datorita lucrarilor care se executa pe Strada Carierei, circulatia pe liniile 14 si 14 barat se deviaza dupa cum urmeaza:
Dus: Livada Postei - Str. Lunga - C. Fagarasului - Sos. Cristianului - Str. Caramidariei - Rasaritului (Fabrica de Var).
ÃŽntors: (Fabrica de Var) Rasaritului - Str. Carierei - Str. Pictor Andreescu - Str. Lunga - Livada Postei.

Informatii preluate de pe site-ul regiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 May 2009 21:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
In jurul datei de 1 iunie, Soseaua Cristianului va deveni o fundatura destinata agentilor comerciali din zona, intreg traficul urmand a fi deviat pe podul de pe Calea Fagarasului si pe breteaua nou construita. Bariera CFR va fi desfiintata. Lucrarea ar fi fost deja terminata, dar, dupa turnarea asfaltului finit, s-a constatat ca trebuie tocmai spart, pentru pozarea unor camine de instalatii... In zona au aparut si nu mai putin de 3 (trei) giratorii, unul dupa altul. :twisted:

Este cel putin bizar ca, in perspectiva legarii Brasovului la autostrada spre Bucuresti doar prin DN 73 (la Rasnov), se incarca cu tot traficul acel pod (cu doar doua benzi pe sens) de pe DN 1, si asa la limita capacitatii sale. De fapt, ar fi fost necesar un pod de inca 4 benzi in locul actualei bariere si largirea la 8 benzi a portiunii dintre ruina fostului Stadion Municipal si Biserica Bartolomeu. Toate acestea ar fi fost perfect posibile tehnic si absolut necesare datorita apropiatei mutari a iesirii spre Bucuresti tot prin Bartolomeu, dar nepriceperea factorilor de decizie si interesele comerciale din zona au dictat contrariul.

Vom asista probabil si cel putin la devierea liniei 15 barat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Jun 2009 22:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Inaugurarea bretelei Sos. Cristianului - pasaj Calea Feldioarei bate la usa. Musuroaiele celor trei giratorii erau astazi asaltate de zeci de lucratori, care puneau pe ele deja celebrele pietroaie de calcar si aranjamente florale, semn ca va fi o taiere de panglica de cel mai inalt nivel. De aceea probabil nimeni nu sufla nimic prin presa si nu s-a anuntat exact data, ca asa e protocolul impus in astfel de cazuri - totul sa ramana secret pana la momentul x, si doar o televiziune sa aiba voie sa transmita.

Puieti de pomi si iarba semanata recent decoreaza marginile drumurilor, iar rigola din beton prefabricat era infrumusetata prin inutila si ridicola tencuire (care va dura pana la primul inghet). Cel putin doua din cele trei rotogoale puteau sa lipseasca, caci spre Hornbach si alte eventuale magazine ce pot apare aici se putea face acces prin bretea paralela, legata doar din buclele de racordare la pod. In felul acesta, traficul major de pe DN 1 ar fi ramas neperturbat, fara nici o trecere peste axul sau. Dar n-ar mai fi fost mandretea de priveliste de admirat, cu masinile care graviteaza in jurul placintei precum satelitii, iar cateodata mai ies in mod periculos de pe orbita ideala.

Statia lui 46 de la Hornbach a fost repozitionata chiar in curbura giratoriului adiacent, pe prima banda, contrar normativelor. Desi pe aceasta linie circula ditamai autobuzele cu doar unu-trei pasageri, s-au lipit numeroase afise in vehicule care atrag atentia ca biletele de pe alte linii nu sunt valabile in prelungire prin transbordare pe 46. In mod ciudat, linia 28 pare ca va circula dinspre Bartolomeu-Nord spre centru facand un mare ocol tot pana la acel giratoriu, desi putea sa intre scurt pe sub pod si apoi direct pe acesta. Trecerea la nivel cu calea ferata (magistrala 200) este foarte prost si tardiv semnalizata, ca de altfel toate celelalte treceri create dupa 2004. Noroc ca mecanicul trenului te vede la timp, opreste garnitura cu un scrasnet scurt si-ti face semn din mana sa treci mai repede... :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 18:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Suparare mare la ultima "vizita de lucru". O serie de lucrari "minate", sau doar neter-minate, au amanat inaugurarea lucrarilor mai sus amintite, iar muncitorii sunt in plina agitatie sa dea gata pana maine, cand minunea va intra in functiune. Insusi Printul Asfaltului, a coborat astazi din ceruri cu elicopterul sau negru cu numar personalizat dupa prescurtarea propriului nume (la fel ca si in cazul mertzanului negru), inspectand santierul si dand astfel de inteles tuturor ca treaba e groasa. Pentru dansul, la fel ca si pentru Printul Fabricilor, nu va fi o problema, caci nu prea mai utilizeaza autoturismul prin Brasov, iar in cer inca nu s-au facut giratorii.

Punctul forte este ca, probabil la recomandarea unor cetateni cu mai multa scoala, se pastreaza totusi si vechea legatura cu bariera peste calea ferata. Cel putin pana cand se vor vedea rezultatele din "perioada de proba", in care se vor face monitorizari intense ale situatiei de catre militienii din subordine.

Dar, la proiectarea noului drum, nu s-a tinut cont de pastrarea vechii legaturi, asa ca, daca iesi din Brasov pe Sos. Cristianului, te trezesti ca, la numai trei metri dupa axul caii ferate pe care o traversezi prin trecere la nivel cu bariere manuale, se afla instalat indicatorul octogonal "Stop". :twisted: In cazul acesta, potrivit Codului Rutier, trebuie obligatoriu sa opresti inaintea lui, fara a-l depasi, pentru a te asigura si a ceda prioritatea. Ori, daca faci astfel, inseamna ca te opresti exact pe axul caii ferate. Daca nu prinzi repede ocazia de a te strecura pe drumul cu prioritate, risti chiar sa fii lovit de tren (semnale acustice nu exista la lasarea barierei manuale...), iar cei care stau in urma la coada risca sa le coboare bariera pe capota masinii. Mai mult, ca un element suplimentar de dificultate, iesirea vechiului drum in cel nou este axata pe contrasens si nu exista insule de dirijare pe asfalt, astfel incat o coliziune frontala pe saptamana nu ar mai mira pe nimeni.

Dar sunt si guri care afirma ca intentionat se doreste producerea unui accident, pentru a avea argumente in favoarea desfiintarii totale a caii ferate Brasov-Zarnesti, care sta ca un ghimpe in coasta copiilor mosului, proprietari de terenuri adiacente. Si in cazul trecerii la nivel din Str. Lunga, s-a procedat identic, desi in ambele cazuri se puteau adopta cu usurinta rezolvari care sa nu lezeze siguranta rutiera si feroviara.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 233 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group