TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 22 Sep 2018 06:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Propuneri
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 17:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Propuneri trasee troleibuze:
Triaj -Toamnei -Valea Cetatii
Triaj -Saturn (Noua) -Valea Cetatii.
Traseul 32 sa fie deservit de troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 17:54 
Adaugire:
-prelungire 8 in 8b pana pe Valea Cetatii, temporar, in anumite intervale;
-statii in interiorul centrelor comerciale de pe Calea Bucuresti;
-transport marit pe Str. De Mijloc si strazile care o leaga de Str. Lunga;
-prelungire 50, 51, pana pe Tocile.
-reconditionarea drumului dintre Invatatorilor si P. Solomon, urmata de (re)introducerea unui traseu pana la P. Solomon.
-o gandire sistematica a transportului pe intervale orare, astfel incat, cat mai multe linii sa fie deservite de midibuze in perioadele foarte putin aglomerate.
-o linie intre Stadionul Municipal si Ghimbav
-3 linii de noapte cu urmatoarele prop:
- o linie circulara cu doua sensuri (un fel de ring interior) si o linie pe centura exterioara (fostul 2N) cu mai multe devieri;
- sa fie deservite de microbuze/midibuze, cu paza si vanzare de bilete la sofer/gardian.
- intervalul orar sa fie: 12-1-2-4.30-6.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
O sa dispara capatul de linie Saturn, deoarece se va construi un giratoriu. Ca solutie, eu vad prelungirea traseului 8 pina la capat de linie Roman.

Nu vad rostul acelui 8 barat propus de Ionescu. Exista traseele 30, 32 si 33.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2007 15:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
-Ramine intoarcerea troleibuzelor de pe traseul 8 la Saturn, reconfigurata.

-Propunere in curs de acceptare: introducere troleibuze in Sinpetru.

-Propunere de perspectiva: prelungire retea de troleibuz pina in Harman.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2007 19:54 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 13:23
Posts: 21
Location: Brasov
Silviu Sintea wrote:
-Propunere in curs de acceptare: introducere troleibuze in Sinpetru.

Este prima veste buna de mult timp incoace. Dar ce inseamna "in curs de acceptare"? Ar fi cu adevarat o realizare laudabila, dar cum ramane cu Codreanu, care opereaza in prezent Sanpetrul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 19:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Toate propunerile sunt frumoase, dragii mei, dar sa vedem un pic si realitatea :cry: . Singurele trasee de troleibuze - dintre cele ramase - care se puteau usor justifica economic erau liniile 7 si 8. Ce masuri s-au luat ?
Linia 7 a fost redusa la starea de leguma prin mutarea traseului pe Str. Carpatilor, iar pe traseul liniei 8, se incep mereu alte si alte lucrari edilitare, care sa faca imposibila reiceperea circulatiei cu troleibuze. Probabil va veni iarna si acestea nu se vor fi terminat.
Apropo: largirea Caii Bucuresti nu se mai incepe, cel putin in viitorul imediat. A fost o scuza pentru dezafectarea retelei de contact din Calea Bucuresti, hotarata inca cel putin de anul trecut (vezi reconstruirea macazelor Str. Carpatilor-Bd Muncii si V. Alecsandri.
Ciudat este ca pe harta afisata in statii nu s-a operat aceasta modificare, desi era de mult timp iminenta la momentul intocmirii hartii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 21:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2060
Location: Brasov
Pe Carpatiilor incepand cu 1 iunie au inceput sa circule si 5 baratul si 7-le nu doar 33-ul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 01:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
1. Strada Carpatilor avea intr-adevar nevoie de o legatura de transport, insa nu spre zone distale, ci spre centrul orasului (mai ales ca linia 3 s-a desfiintat). Pana in 1983, pe Carpatilor circula 17 si era foarte solicitat pe aceasta sectiune, desi pe atunci nu existau decat cateva blocuri in zona. Ar fi fost de dorit o legatura spre centru, dar reteaua existenta nu o mai permite. Troleibuzele de pe 7 circula aproape goale de cand s-au deviat. Inainte, incarcarea lor era alta, multi calatori foloseau liniile 3 si 7 pana la Hidromecanica, evitand astfel aglomeratia de pe 5 - care aglomeratie este acum mult mai mare, la ore de varf in special.
2. Nu vreau sa spun nicidecum ca lucrarile edilitare care se fac au ca scop principal perturbarea circulatiei troleibuzelor. Multe fapte ma indreptatesc insa sa cred ca au fost si sunt folosite ca ocazii pentru a mai face cate un pas din strategia de eliminare pe neobservate a transportului electric. Imi pare rau, dar acestea sunt faptele.
Amintiti-va va rog ce s-a intamplat cu linia 3, inca cu cativa ani inainte de desfiintare. Avea un public numeros si fidel si circula la intervale scurte. Apoi, in fiecare vara, sub pretextul diverselor lucrari din centru, era suspendata cate 2-3-4 luni. Cu timpul, oamenii s-au obisnuit sa foloseasca in locul ei linia 5, desi era mai aglomerata. La fiecare repunere in functiune, linia 3 avea o frecventa mai proasta decat inainte. Desfiintarea ei nici nu a fost practic anuntata. Pur si simplu, dupa terminarea inlocuirii unei conducte de gaz, reteaua electrica nu mai exista. Linia 1 s-a scurtat atunci la Livada Postei, insa de 3 nu s-a pomenit nimic. Asta era cu ceva timp inainte de marea desfiintare si introducerea lui 50+50 barat. Pentru ca au fost calatori care aveau abonamente, s-a inventat atunci acel abonament "5 SP", care are pretul ca pt o linie dar permite transbordare intre linia 5 si liniile 50+50b. Este rusinos insa ca pentru un asemenea abonament, omul trebuie sa demonstreze cu acte ca are serviciul in zona. Se face din nou discriminare intre cei care folosesc transportul pentru a merge la locul de munca si restul calatorilor - si asta aduce cu politica IJTL din anii '80 :cry: .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 14:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Bine spus "haideti sa analizam cauzele anterioare..."
Intr-adevar, situatia prezenta nu este decat un epilog lamentabil a ceea ce nu s-a facut cum trebuie mai inainte. Intentionat sau nu, imaginea troleibuzelor a fost compromisa la maximum in ochii brasovenilor.
Inca de la infiintare, transportul cu troleibuze a fost subfinantat, vehicule moderne nu se aduceau la nivelul la care se aduceau totusi autobuze. Un bun exemplu este faptul ca ITBrasov nu avea dreptul sa se aprovizioneze cu piese de schimb pt troleibuze direct de la producator, ci numai prin intermediul ITBucuresti, adica numai daca acesteia din urma ii prisoseau. Apoi reteaua aeriana era de toata jena fata de Bucuresti, spre exemplu, unde s-au folosit repere mai fiabile, la inceputuri chiar sistem cu coarde gamma. Apoi, la extinderea retelei, s-a constatat ca nu exista putere instalata suficienta in statiile de transformare (poate unii isi mai aduc aminte de frecventele caderi ale retelei din anii '60-'70). Cand si aceasta problema a fost rezolvata, a aparut lipsa acuta a fortei de munca (intotdeauna mult mai prost platita decat la sectia autobuze). S-au adus tineri de la sate, care nu mai vazusera astfel de vehicule in viata lor. Dupa cursuri de 6 luni, si inca fara scoatere din productie, li s-a pus in mana volanul. Unii au facut fata, altii insa au pus rapid parcul circulant pe butuci. Cand s-a rezolvat si aceasta problema, nu erau suficiente vehicule pentru a acoperi cererea din ce in ce mai mare (datorata reducerii drastice a traficului cu autobuze in anii '80). Dupa ce statul a binevoit in sfarsit sa aduca puzderia de troleibuze DAC articulate, s-a restrictionat consumul de curent.

In ianuarie 1990, toate restrictiile au disparut, si pentru scurta vreme, transportul cu troleibuze a mers brici. Vehicule erau din belsug, si toate aproape noi. In schimb, la parcul de autobuze era catastrofa.

Cu toate acestea, din 1991 se incepe in mod de neinteles inlocuirea troleibuzelor cu autobuze pe unele linii: mai intai s-a probat pe 1 barat si 31 barat, apoi s-a aplicat definitiv aceasta masura pe liniile 4, 6 si 16. Linia 9 barat fusese desfiintata, iar 10 drastic redusa, doar la ore de varf, ramanand doar 10 barat.

Dar poate faptul cel mai revoltator s-a petrecut prin 1999 sau 2000, cand s-a terminat razboiul din fosta Iugoslavie. Atunci, Statul Roman a primit diverse despagubiri din partea americanilor. S-a oferit Brasovului
gratuit un lot de 70 troleibuze Ikarus noi-noute, in contul acestor despagubiri. Nu stiu daca era vorba despre vehicule originale maghiare sau despre achizitionarea unora pe bani americani de la fabrica din Arad.
Ziarele au comentat pe larg subiectul. In cele din urma, majoritatea din Consiliul Local a hotarat sa nu accepte oferta. Orice comentariu e de prisos.

Insa culmea n-a fost acum, ci cu ocazia aducerii "jafurilor" de Constanta.
Personal, cred ca asta mai mult a daunat decat a ajutat imaginii transportului electric. Existau inca pe atunci circa 110 troleibuze in Brasov, si daca ar fi fost intretinute, erau absolut suficiente, tinand cont ca doar 70 ieseau zilnic pe traseu. Puteau sa aduca troleibuzele constantene ca piese de schimb, dar sa nu le lase sa umble pe roti.

Restul s-a petrecut recent si nu mai vreau sa insist.
Iata de ce, daca sunt chestionati brasovenii vor raspunde ca nu doresc troleibuz. Intrebare: dar la introducerea troleibuzului, in 1959, li s-a cerut parerea brasovenilor ?
Cred ca autoritatile centrale si cele locale nu ar mai trebui, cel putin in probleme de strategie energetica, de ecologie si dezvoltare durabila, sa se ghideze dupa parerea lui x si y, adica sa o dea pe panta electorala.
Transportul electric s-a dovedit a corespunde peste tot in lume, doar ca acest lucru nu se (re)cunoaste in Romania. Toate jongleriile contabile care se straduiesc sa demonstreze contrariul sunt jalnice. In plus, transportul electric nu are pierderi "colaterale" legate de atractia romanului pentru motorina. Cred de altfel ca acest din urma aspect a fost si unul din motivele pentru care s-a incercat pe vremuri sa se accelereze electrificarea transporturilor in Romania. Deh, a ramas doar o amintire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 17:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Reteaua electrica din Valea Cetatii a fost inaugurata in 1986. In 1990 s-a dat doar in functiune "scurtatura" care fusese construita in 1989 pe Bulevardul Muncii. Pana atunci s-a circulat numai prin Str. Vasile Alecsandri. Ca sa fim corecti, pe linia 31 barat, care isi mutase capatul de linie din Str. Castanilor la Gara (si pe care au circulat inainte de 1989 atat autobuze cat si troleibuze, fiind apoi suspendata o data cu lucrarile la centrul civic), au reaparut in 1992 troleibuzele, schimbandu-se si numerotarea liniei din 31 barat in 32. Cat priveste linia 33, cea mai mare parte a lucrarilor de pe Str. Carpatilor fusesera deja efectuate in 1988-1989, iar punerea in functiune a tronsonului s-a tot tergiversat dupa 1990, din cauze pe care nu le cunosc. Linia 33 s-a infiintat abia la sfarsitul lui 1993 sau inceputul lui 1994, la scurt timp dupa ce liniile 3, 3 barat, 5 si 7 revenisera pe Str. Berzei. Restul de asa-zise infiintari sau extinderi de linii de troleibuz (32-Rulmentul, 1 barat-Str. Lunga, 30, 5 barat) nu sunt decat redistribuiri ale vehiculelor disponibile in urma altor desfiintari sau a reducerilor de frecventa pe traseu.

Vreau sa spun ca, desi existau proiecte deja incepute de extindere a retelei de troleibuze (anii '80 - pe Avram Iancu, 1990 - pe Sos Cristianului) si a celei de tramvai (bucla de statie spre Darste fiind executata in 1989), s-a preferat sa nu li se mai dea curs. Daca e bine sau nu ce s-a facut, istoria ne va arata. Eu nu vreau sa fiu judecatorul nimanui. Insa cel care stie si zice ca face un lucru bun, de ce il face pe ascuns si cu teama ? Haide sa n-o mai lungim: toate desfiintarile din Romania au fost mult mai profitabile decat infiintarile. Aici e jena.

De acord ca investitia initiala intr-o linie de troleibuz (infrastructura, vehicule) este mult mai mare decat intr-una de autobuz. Ca sa nu mai vorbim de tramvai. Insa costurile totale de exploatare sunt sensibil mai mici (vezi literatura de specialitate). Mai sunt si avantajele pentru mediu. Iar Brasovul avea, de bine de rau, o retea functionala, care nu trebuia decat intretinuta.
In lume se desfiinteaza troleibuzul mai ales din motive de estetica urbana, dar si de scadere dramatica a cererii de transport in comun in general. O linie de troleibuze nu poate fi rentabila daca nu ai o frecventa a vehiculelor care sa justifice tinerea retelei sub tensiune. Banuiesc ca o frecventa de 15 minute este la limita acceptabilului. Creand linii de troleibuze cu frecventa scazuta pe traseu (20-60 min), falimentezi de fapt premeditat operatorul traseului.

Este si un fel de cerc vicios, care face ca atunci cand transportatorul reduce intervalele de succedare pe un traseu ca urmare a scaderii cererii, calatorii ramasi sa prefere alte alternative de deplasare, si sfarsitul traseului respectiv nu mai e departe. Nu poti organiza transport in comun cu o retea ultra-ramificata daca numarul calatorilor nu depaseste un prag critic (si sunt formule matematice pentru asta). Timpul de acces la statie si timpul mediu de asteptare sunt elemente la care calatorul roman este foarte sensibil, mai ales ca, pe buna dreptate, nu se prea increde in orarele afisate. In alte tari, situatia este mult diferita.

Daca nu te deranjeaza, Ionescu, am rugamintea sa ne spui varianta care o sti referitor la cele 70 de troleibuze Ikarus. Presa prezinta uneori lucrurile denaturat. Totusi, un fapt este cert: troleibuzele nu au venit - si acest lucru nu a fost in favoarea brasovenilor. Eu vad aici cheia in toata chestiunea cu aspectul dezolant al parcului de troleibuze, dupa 1998, pe care l-ai mentionat. A avut sau nu cineva interes direct ca aspectul transportului cu troleibuze sa ramana dezolant ? (in afara de taximetristi, bineinteles). THAT is the question :twisted: .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Brassovia wrote:
A avut sau nu cineva interes direct ca aspectul transportului cu troleibuze sa ramana dezolant ? (in afara de taximetristi, bineinteles). THAT is the question :twisted: .

Da. Sa il distruga. Firma de familie a unui trio cu pulpe.

Paradoxal, primarul Brasovului spunea acum vreo doua luni la o televiziune locala cum ca el nu a dat ordin sa fie dezafectata reteaua de troleibuz!!! (aprpopo de asta, azi baietii au terminat de desfiintat reteaua pe ambele sensuri ale Caii Bucuresti, de la Spiatlul Judetean spre Autocamioane).

Raspund acum intrebarii adresate de catre Bogdan, referitor la demersurile noastre. Ce doresc? Sa se recupereze prejudiciul creat.
Cine va plati? Nu eu stabilesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Ionescu wrote:
Inca ceva, orice s-ar spune transportul electric este mult mai scump decat cel cu combustibili lichizi.


Fals.
O analiza ti-o ofera Gunter Mackinger, TROLLEYMOTION


Ionescu wrote:
Inca o intrebare: de ce tari dezvoltate nu investesc in trolee? Din cate cunosc eu tendinta la orasele medii este: local-central masini si periferic trenuri.

Italia a investit si investeste. Vezi LECCE si BOLOGNA.

Germania -Solingen va achizitiona 15 troleibuze noi.

Elvetia -se reinnoieste parcul de troleibuze in marile orase. Unele vor inlocui troleibuzele cu tramvaie.
Sigur, altele cu autobuze cu GPL.

Austria -Klagenfurt doreste introducerea troleibuzelor.

Spania -Castellon doreste o retea de troleibuze deservita, pt. inceput, de catre 3 troleibuze.

Franta -Marsilia, Grenoble -se discuta despre reintroducerea troleibuzelor. Nancy doreste achizitionarea unor troleibuze clasice, renuntind la cele "ghidate" -pe pneuri.

Anglia -Leeds, proiect pt. troleibuze bi-articulate.

Belgia -inlocuire parc troleibuze in Gent.

Olanda -Arnhem iti spune ceva, domnule Ionescu?

Suedia -Landskrona

Norvegia -Bergen

Inchei demolind o ineptie debitata de catre directorul TURSIB: exista un oras din Europa care si-a schimbat parcul de troleibuze prin fonduri europene nerambursabile. Exista si imprumut BERD, pentru achizitionarea a 100 troleibuze in Vilnius.
Insa, dati exemple de finantari nerambursabile pt. tramvaie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 17:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Dupa cum se poate observa, problema cu introducerea/eliminarea troleibuzelor din Brasov ar fi gandita de unii cam in felul acesta:

"Partidu' a dat, Partidu' a luat - numele Partidului fie binevotat !"

Ce inseamna "conducerea municipalitatii" in limbaj juridic ?
Ziarul respectiv este cred cel mai atent in redarea cat mai cuprinzatoare a realizarilor din Brasov incepand de prin 2003, asa ca nu cred ca se putea strecura o informatie eronata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 18:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Brassovia wrote:
Ce inseamna "conducerea municipalitatii" in limbaj juridic ?


Eu stiu ca era nevoie de Hotariri de Consiliu Local, reteaua de troleibuz facea parte dintr-un anume patrimoniu, cineva o administra (ghici daca RAT Bv are in concesiune transportul din municipiu!), o intretinea (vezi normative), altcineva schimba corpurile de iluminat noi cu voi ...


Ma stapinesc in a spune (deocamdata) multe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 19:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Distinctia intre trasee de autobuze si trasee de microbuze (care de fapt nu sunt catusi de putin microbuze, ci autobuze in toata regula), precum si intentia de a crea o autobaza de asa-zise microbuze la fostul depou, construirea in anii 90, cu mare cheltuiala, a garajului din Valea Cetatii intr-o locatie cu destinatie de zona de agrement (de care de fapt nu era catusi de putin nevoie), precum si locatia atractiv-imobiliara a aproape-defunctei sectii de troleibuze - toate acestea ar putea fi semnele ca nu RAT va face in viitor transport in comun la Brasov. Poate doar netezeste calea urmasului (sau urmasilor) si cauta sa-l scape de mostenirea incomoda a transportului electric.

Ar fi trist sa nu ma insel. Cred ca lumea din Brasov n-a prea calatorit in orasele (mai mici, ce-i drept) in care ce spun aici s-a intamplat deja, sa vada cu propriii ochi ce-ar insemna punerea RAT pe butuci. Altfel n-ar sta atat de indiferenta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 19:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Lumea cred ca e atit de preocupata de problemele proprii incit are ochii (mintii si ai sufletului) opaci. Dar lumea va regreta ca a TACUT.
Insa a fost o campanie de presa concertata si concentrata asupra desfiintarii transportului electric. Presa scripcareza doar asta a facut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 22:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ionescu wrote:
Cateva propuneri: ...

Foarte bine sesizata necesitatea ca Str. Lunga si intreaga zona sa fie legata mai bine de restul orasului. In ultima vreme, de pe Str. Lunga s-au desfiintat liniile 1 barat si 9 (mai demult fusesera desfiintate 6 si 9 barat). Desi inca circula foarte multe trasee, cu exceptia lui 5, toate ajung doar la Livada Postei. Asta face ca 5 sa fie artificial solicitat, in vreme ce pe 14, 14 barat, 15, 15 barat, 41 incarcarea vehiculelor sa nu fie una rentabila.

Insa nu cred ca prelungirea lui 1 este solutia. Exista 1 barat inspre Bartolomeu, alimentarea buclei sale de intoarcere de la Stadionul Tineretului se face din reteaua de pe Str. Stadionului. Cu putin efort, buna credinta si mai putina ura pe troleibuze, liniile 1 barat si 5 barat ar putea fi prelungite (ca troleibuze!) cu inca o statie pana la giratoriul din fata Bisericii Bartolomeu. La statia de la Complexul Comercial exista spatiu pentru a se amenaja un loc de stationare (1 banda de circulatie este oricum nefolosibila fiindca dispare brusc la intersectia cu Str. Ioan Bogdan.

Daca nu sustin prelungirea lui 1, sustin in schimb prelungirea lui 4, pe Str. Lunga, pana cel putin la giratoriul de la Biserica. Astfel nu ar mai dubla inutil pe 51 si toata zona Brasovechi ar avea din nou un mijloc de transport catre gara (din 1990 cand s-a desfiintat 9 barat, aceasta legatura nu mai exista).

De asemnenea, cred ca toate traseele care vin din Bartolomeu si au capat de linie la Livada Postei ar fi mult mai util sa aiba un alt terminus, posibil langa Posta (cu reconectarea Eroilor-Iuliu Maniu, cum era odinioara), sau la Magazinul Star (cu permisiunea circulatiei in contrasens intre Modarom si Balcescu), avand apoi intoarcere prin N. Iorga. Ar aduce foarte multe avantaje calatorilor si ar descongestiona Livada. Inteleg ca s-a dorit o reducere a dispeceratelor (fiind sacrificate capetele de linii de la Piata Unirii si Poarta Schei), dar nu are sens sa inghesui intr-o statie 21 de trasee, iar viitorul este al GPS-ului, indiferent cat de mult incearca unii sa-l tot amane.

Corecta mi se pare si observatia privind reinfiintarea liniei 3 (sau poate prelungirea lui 50 la Astra!). Pe aceasta ar putea circula autobuze normale sau de capacitate scazuta si ar degreva tronsonul comun cu 5 de binecunoscuta aglomeratie. Insa pe 51 ar fi nevoie de autobuze normale, nu mici. Sper ca interdictia de a utiliza autobuze normale sau articulate in centru sa fie ridicata, actuala generatie de vehicule mari pot circula in centru fara probleme, bineinteles acolo unde se justifica. In toata Europa centrala si de vest poti sa vezi autobuze/troleibuze articulate circuland pe stradute inguste din centrele istorice, ba chiar si tramvaie de mare capacitate, iar uneori toate acestea circula chiar pe zone pietonale (evident, cu restrictii de viteza si semnalizare adecvata). Toate acestea nu deranjeaza pe nimeni acolo, dar noi se pare ca suntem iarasi mai catolici decat papa. Dimpotriva, o penetrare a centrelor istorice cu mijloace de transport in comun, avand statii la distante mici si judicios amplasate, conduce la scaderea traficului de vehicule personale, care ocupa de 12 ori mai mult asfalt pentru acelasi nr. de pasageri transportati. In mod absurd, in Brasov se incurajeaza insa acestea din urma, in detrimentul transportului public, iar deplasarea pe jos in centru a fost recent drastic ingreunata prin desfiintarea sau mutarea aiurea a celor mai importante treceri de pietoni din zona. Si apoi ne vaietam ca se produc ambuteiaje si cerem bani de la UE sa ne platim nepriceperea.

De asemenea, cred ca ar fi de dorit si o legatura intre centru si Bulevardul Vlahuta. Aceasta a existat pana in 1983 (fosta linie 21, Livada Postei-Harmanului-Vlahuta-Uzina 2). Se poate gandi eventual ca traseul sa se continue de la ITC in zona Florilor, cu circulatie pe Branduselor-Micsunelelor-Crinului (strazi recent modernizate), posibil in continuare si pe noua artera de pe aliniament CFR Astra, pana la Saturn. Daca frecventa pe acest nou traseu ar fi de macar la 15 min (cum era cea a liniei vechi 21), ar fi un adevarat sprijin pentru locuitorii acestor zone marginase uitate pana acum de edili. In plus, ar conduce indirect la reducerea aglomeratiei care a devenit deja suparatoare pe traseele 6 si 22. Repet insa, nu are rost sa se mai infiinteze trasee cu intervale de succedare intre vehicule de 30 sau 60 minute: calatorii vor prefera sa foloseasca alte variante, mai ales daca isi fac abonament!

Vorbim insa vorbe de vorbe atata vreme cat RAT-ul nu de grija calatorilor moare, ci de grija cui si cand va da in primire. Singura speranta esta ca dl. Primar sa dejoace batalia pe ciolanul RAT care se duce in CL si nu numai, ramanand in istorie ca si cel care a salvat transportul public brasovean de la o privatizare de pomina dupa modelul Mazare sau Sechelariu...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 22:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46456
Despre ce primar vorbiti? Despre doamna Scripcaru de la RAT Brasov, cumva?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 23:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Silviu Sintea wrote:
Despre ce primar vorbiti? Despre doamna Scripcaru de la RAT Brasov, cumva?

Cu riscul de a parea ridicol sau insuficient informat, repet ce am mai spus: orice om are dreptul sa fie maine mai bun, mai atent la necesitatile semenilor sai, mai priceput si mai intransigent in primul rand cu sine insusi, decat este azi. Nu trebuie sa condamnam inaintea vesniciei erorile (chiar si ororile) sale, ci sa incercam, prin exemplul propriu si cunostintele de specialitate pe care avem norocul sa le posedam, sa-l sprijinim sa treaca peste increngatura de prejudecati si patimi in care este prizonier. Cu totii mai avem multe de facut in acest sens.

Faptul ca pot sa inteleg, omeneste, slabiciunea cuiva, nu inseamna insa ca trebuie in mod automat sa si fiu de acord cu ea si sa i-o intretin (eventual pentru posibilele avantaje de moment). Nu e rusine sa fii slab, ci sa nu recunosti acest lucru.

Este un lucru extrem de greu de realizat, dar nu imposibil: sa te pui in situatia de a favoriza nasterea unui dialog constructiv chiar cu aceia care nu il doresc... sa nu renunti, chiar cand esti ridiculizat si lovit "peste bot".
Nu cred ca am nici eu aceasta putere, dar uneori cand exista buna intentie lucrurile curg de la sine. Nu neaparat in directia pe care noi acum si aici o consideram corecta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 23:32 
Nu cred ca a existat ura pe trolee, ci doar afaceri. Ca doar nu a violat pe nimeni troleul in copilarie.
Din cate am vazut la Livada Postei nu este nenorocire. Daca pana acum se mergea in centru cum se mergea cum tocmai acum dupa modificari nu se mai poate? Nu... Treaba este alta. Exista visul romanesc al oricui de a avea o masina si de a o etala peste tot.
Nu cred ca duble sens pe Eroilor ar fi o solutie. E bine cum e acum. Tocmai de aceea am zis ca liniile acelea ar putea fi prelungite la P. Unirii/Pe Tocile. Se va reveni probabil la autobuze de capacitate mai mare in centru.
Asa, referitor la intervale. Nu intervalele decid daca o linie este folosita sau n ude populatie. Din ce am vazut linia 21 actuala este intens folosita. Daca nu am dreptate... Nu poti avea toate liniile cu intervale de 5-10 minute... Ar deveni un oras de fiare mari in loc de un oras de fiare mici. O sa fac rost de grafice de aici din orasul meu, sa vedeti. Consider ca graficele afisate pe RAT sunt ok. Poate un pic chiar prea fortate.
Haideti sa o luam altfel daca nu se facea nimic, cum credeti ca ar fi aratat azi transportul public si infrastructura in oras?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 23:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ionescu wrote:
Tocmai de aceea am zis ca liniile acelea ar putea fi prelungite la P. Unirii/Pe Tocile. Se va reveni probabil la autobuze de capacitate mai mare in centru.
Haideti sa o luam altfel daca nu se facea nimic, cum credeti ca ar fi aratat azi transportul public si infrastructura in oras?

1. In ultima vreme, inainte de marea desfiintare, liniile 12, 14, 15 si 34 isi pierdusera pe portiunea centrului clientela pe care ne-o aducem aminte din copilarie. De vina a fost desigur si lunga perioada in care acestea nu au functionat (1983-1991) dar si frecventa prea scazuta si nerespectarea orarelor (tipica pentru defunctul dispecerat Piata Unirii!).
Insa cred ca ai dreptate intr-o privinta: liniile dinspre Bartolomeu ar putea circula facand un tur al centrului, pana la Poarta Schei si inapoi pe Balcescu. Nu cred ca se mai justifica urcarea lor in Schei.

2. Referitor la situatia de "autogara" a statiei Livada Postei: faptul ca o improvizatie functioneaza datorita unor masuri exceptionale (desfiintarea timpilor de stationare la Livada Postei, atat de necesari pentru regularizarea traficului in caz de ambuteiaje), nu inseamna ca nu trebuie sa ne gandim si la o rezolvare pe taramul normalitatii si al profesionalismului.

3. Cum "daca nu se facea nimic..."? Pai chiar nu s-a facut nimic timp de 10 ani, probabil pentru ca nu era transat inca cine va profita pe termen lung de pe urma existentei RAT-ului. Si cei care nu au facut atunci nimic, ba chiar au impiedecat pe altii sa faca ceva, au devenit brusc foarte atenti si amabili cu dotarea RAT cu vehicule (doar sa nu fie electrice). V-ati pus vreodata problema cat a pierdut orasul in acesti 10 ani? A pierdut sansa unui transport in comun european, care sa dea suficiente motive calatorului sa-l prefere pentru deplasarea in oras, chiar in opozitie cu masina personala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Oct 2007 00:07 
Pai io ce zic, nu s-a facut in 10, s-a miscat in 4... Asta e. Ne place, nu ne place. Din contra, nu m-ai inteles, sustin reintoarcerea liniilor de midibuze sus in Schei.
Pentru ca nu ma pricep, intreb, ce era profesionist sa se faca la Livada Postei? S-a facut o giratie, care din surse, am inteles ca functioneaza de bine de rau, s-a largit oleaca strada... Ce sa mai faci mai mult acolo? I-a luat si pe taximetristi care ocupau linistiti 2 benzi.
In fine, probabil ca nu inteleg eu. Probabil ca o fi mai rau ca inainte si eu nu imi dau seama.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Oct 2007 00:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ionescu wrote:
Pai io ce zic, nu s-a facut in 10, s-a miscat in 4... Asta e. Ne place, nu ne place. Din contra, nu m-ai inteles, sustin reintoarcerea liniilor de midibuze sus in Schei.
Pentru ca nu ma pricep, intreb, ce era profesionist sa se faca la Livada Postei? S-a facut o giratie, care din surse, am inteles ca functioneaza de bine de rau, s-a largit oleaca strada... Ce sa mai faci mai mult acolo? I-a luat si pe taximetristi care ocupau linistiti 2 benzi.
In fine, probabil ca nu inteleg eu. Probabil ca o fi mai rau ca inainte si eu nu imi dau seama.

Am inteles si sustin partial reaparitia altor trasee in centrul istoric (vezi mai sus).

Nu este vorba de sensul giratoriu, ma refer strict la situatia de a avea 21 trasee in aceeasi statie, cu pietoni (inclusiv copii) care umbla derutati pe carosabil, asteapta pe peroane periculos de inguste. Ma refer si la faptul ca timpii de stationare la Livada Postei erau tehnologici necesari pentru a preveni nerespectarea orarelor datorita problemelor din trafic. Ma refer si la faptul ca nu e nici un avantaj, ca sa schimbi 2 mijloace de transport ca sa ajungi dintr-o parte in alta a centrului orasului. Ma refer si la faptul ca taximetristii nu numai ca nu au fost mutati din Livada Postei, dar li s-a rezervat o zona mai privilegiata, cred ca este unicul caz din Europa civilizata unde taxiurile au parcare (legala!) in chiar mijlocul zonei dintre alte peroane rezervate transportului in comun.

Iata un exemplu simplu de cat de bine a fost totul gandit: pleci cu nevasta din centrul civic (Hidromecanica) si vrei sa ajungi in centrul istoric (Piata Sfatului).
Ai trei variante:

1. Mergeti pe jos. Costa 0 lei, face bine la sanatate si dureaza 30-35 de minute.

2. Mergeti cu taxiul. Costa 6 lei, dureaza 10-15 minute si nu mirosi putoarea nici unui nespalat.

3. Luati un autobuz pana pe Iorga sau la Livada. Apoi altul pana la Maternitate (caci vechea statie nu mai exista). Dupa aceea va intoarceti 350 m inapoi in Piata Sfatului, in fine mai ocoliti 50m, pentru ca trecerea de pietoni veche a disparut. Toate acestea costa tot 6 lei (ca si cu taxi-ul) si dureaza minimum 25 minute (adica cam de doua ori mai mult). Te rog cand ai ocazia sa verifici in teren cele afirmate.

Nu mai comentez decat atat: asta inseamna falimentare eficienta, nu modernizare eficienta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Oct 2007 03:23 
Solutia mea, practicata: masina pana la Livada si apoi pe jos pana in piata sfatului fix 5-8 minute... nuj daca e optim, dar e mai bun decat varianta de mai sus.
Cat despre nespalat... asta nu e vina autoritatilor. La Delft (NL), taximetristii au peron linga peroanele autobuzelor. Am mai vazut si in alte locuri. Transportul in comun nu este serviciu privat ci un serviciu public menit sa ii satisfaca pe toti de la nespalat, la academician.
Deasemenea, mutarea statiei la maternitate cu 50m, nu mi se pare o catastrofa. Mi-aduc aminte cu putin in urma cand incaramasese statia de la Vatra Ardealului, se facea coada de masini imensa mai ales cand era cate un card de autobuze oprind in mijlocul strazii.
Dar nu aici e problema, ca asa gasim argumente si contraargumente la infinit. Eu nu am spus ca sistemul e perfect sau extraordinar, dar este cat de cat reglementat. Ma linisteste faptul ca exista niste hartii in statii si pe net cu niste orarii, ma linisteste faptul ca nu mai imping la Piata Unirii gioarse care ma umple de fum inauntru, etc, etc... Pentru ca sistemul este de parte de a fi bun venim cu propuneri si solutii.
Dar hai sa terminam si sa rugam admin sa stearga ceea ce e offtopic.
Sunt convins ca ai si tu idei si propuneri, te rog expune-le si sa le comentam strict la obiect.
Pana una alta mie imi place cum s-a schimbat fatza orasului si a cartierului unde mai vin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Oct 2007 15:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ionescu wrote:
Solutia mea, practicata: masina pana la Livada si apoi pe jos pana in piata sfatului fix 5-8 minute... nuj daca e optim, dar e mai bun decat varianta de mai sus.

Ma bucur ca am ajuns la aceeasi concluzie: centrul istoric al Brasovului nu mai e accesibil practic decat de la Livada Postei. Daca trebuie sa vedem in asta un progres sau nu, las pe altii sa aprecieze.

Departe de mine orice dorinta de a polemiza sau de a nu recunoaste ce s-a facut bun. In primul rand mi se pare foarte bun faptul ca totusi, dupa 10 ani (1992-2002) de la emiterea unei hotarari de CL prin care RAT era obligat sa afiseze programul exact de circulatie in statii, acest lucru chiar s-a facut. Trec cu vederea ca ultimele curse de seara se retrag in general mai devreme decat in orar sau ca in zile de sarbatoare ori in afara orelor de varf a zilelor de lucru sunt pe traseu mai putine vehicule decat este planificat, acestea recuperand partial decalajul orar prin marirea vitezei comerciale peste limita unei calatorii in conditii de securitate. Lucrurile acestea, ca si problema motorinei, se vor rezolva prin GPS.

Ma bucura de asemenea ca cea mai mare parte a vehiculelor sunt acum noi, chiar daca metehnele non-europene inca persista: lipsa sau dezafectarea sistemului de impiedicare a pornirii vehicului cu usile deschise, blocarea jumatatii usii din fata, cabine improvizate, perdelute-abtibilduri-mascote pe bord, plimbarea rudelor si prietenilor in cabina soferului, vorbitul pe celular si fumatul din mers, spaga de la calatorii fara bilet si lipsa caldurii iarna in salon etc. Toate acestea pot parea chiar neesentiale, privind cat de frumos arata autobuzul pe din afara - mai mare dragul. Esential ca sa-ti pastrezi buna dispozitie este sa-l privesti fara sa ai nevoie neaparata de el. Sper ca ai simtul umorului.

Despre propuneri, cred ca ar fi de dorit mai inainte un dialog "live" si nu doar virtual intre cei care le emit, poate chiar intre Transira si RAT. Apoi trebuie hotarata o strategie generala pe termen lung in privinta transportului urban (corelat in mod obligatoriu cu cel preorasenesc-metropolitan). Asta inseamna un studiu facut de specialisti pe baza experientei din tarile mai dezvoltate, si nu pe baza comenzii politice sau a intereselor unor afaceristi ai locului. Mai inainte de asta, totul - repet - nu reprezinta decat vorbe de vorbe. Nu neg ca e posibil ca din mici confruntari sa nu iasa ceva imbunatatiri de moment, insa acestea vor dispare in timp daca sistemul insusi nu se va insanatosi. Parazitii de regula nu omoara un organism imediat, dar in timp il afecteaza grav. Imi cer scuze daca sunt considerat off-topic, dar totusi propunerea mea este cat se poate de concreta: sa studiem pe termen lung insanatosirea sistemului de transport urban din Brasov - poate vor avea nevoie si copiii nostri de el. Oricum, asta ar fi benefic si pentru automobilistii care nu se mai injosesc sa recurga la el, caci un transport in comun eficient reduce aglomeratia de pe arterele de circulatie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Oct 2007 23:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
emil1980 wrote:
O revenire a tramvaiului in Brasov sub forma de "metrou usor" ar fi viabila ? (eventual prelungit pana in Darste).

La momentul infiintarii tramvaiului electric (1987) exista un mare flux de pasageri intre zonele industriale Autocamioane si Tractorul-Rulmentul, prin cartierele situate pe inelul interior. Aceasta a fost probabil ratiunea alegerii acestui traseu. Planul de extindere al tramvaiului cuprindea si alte tronsoane, insa realizarea tuturor acestora depindea de lucrari edilitare prealabile extrem de costisitioare: largiri de strazi dens construite, pasaje supra- si subterane noi, strapungeri etc. Astfel a ramas doar o linie de tramvai, si aceasta cu o cale de rulare prost realizata. Daca atunci nu s-au alocat bani pentru reabilitari sau extinderi, acum, cand moartea marii industrii a schimbat radical structura deplasarilor in oras si la carma acestuia sunt adversari declarati ai transportului electric, cred ca sunt si mai putine sanse. :cry: In plus, pe terenurile pe care ar fi trebuit largit inelul interior de circulatie, creandu-se astfel si spatiul necesar unei platforme proprii de rulare a tramvaiului rapid ("metro usor" mi se pare un termen mult exagerat, chiar pentru linia 41 din Bucuresti), s-au autorizat noi constructii comerciale iesite pana in trotuar. Mai este si alta problema cu zona Darste: patronii de comert din Bartolomeu sunt mai cu motz :twisted: , astfel ca aici se extind si se infiinteaza in permanenta linii de transport, ba chiar exista 3 trasee gratuite care strabat de aici tot orasul in lung si-n lat. Cei din Darste reprezinta concurenta acestora dintai, iar pentru mijloacele de transport spre zona Saturn si Darste exista o interdictie tacita de suplimentare (vezi aglomeratia cronica de pe 6, 22, 17, 21, 35), ba chiar s-a propus la un moment dat devierea traseelor 17, 21 si 35 pe o alee ingusta nou creata pe langa gardul Roman S.A., asa incat sa nu mai traverseze zona complexelor comerciale de pe Calea Bucuresti.

Dar cum istoria ne dovedeste ca pana la urma solutiile economice sunt cele care castiga pe termen lung, nu exclud ca intr-o alta conjunctura sa revina in Brasov transportul pe sine. Sub ce forma si cat de extins - este greu de prevazut. Actualmente directiile cele mai incarcate ca si trafic sunt: Darste-Calea Bucuresti-Centru, Saturn-Centru, Gara-Centru, Gara-Saturn si Valea Cetatii-Centru. Daca pe Calea Bucuresti si Saturn inca s-ar putea gandi pe anumite zone largirea sectiunii arterelor, mai inspre centru sinele ar trebui sa intre in subteran, ca metrou usor de mica adancime. Probabil ca atunci cand motorina va fi ingrozitor de scumpa si energia electrica se va produce in proportie mai mare fara ardere de combustibili fosili, se vor produce inevitabil si reasezari ale sistemelor de transport :roll: . Sper ca avem voie macar sa ne gandim la viitor, ca despre prezent unii ne-am cam lamurit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2007 13:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ionescu wrote:
...si cand Brasovul osa fie Las Vegas...

Cineva s-a gandit deja ca Brasovul risca sa concureze Las Vegas-ul la iluminat nocturn, asa ca s-au scos vechii stalpi de pe marile bulevarde, care erau dispusi la 40m pe ambele laturi, fiind chiar zilele acestea inlocuiti cu unii noi, dispusi cam la 50m si doar pe o singura latura. Strazi precum Republicii, Eroilor, 15 Noiembrie, Iuliu Maniu au acum iluminat doar pe o parte, si inca si cu becuri mai rare. N-ar fi nici o problema, unii suntem obisnuiti cu astfel de initiative laudabile inca din anii 80, dar mi-e frica ca biciclistii care vor circula cu exces de viteza pe noile piste ce ar putea apare, vor darama din neatentie noii stalpi de iluminat: acestia au o sectiune de doar cativa mm din tabla zincata, fata de cei cativa cm de otel cat aveau ceilalti, care au luat evident calea fierului vechi (intalnindu-se probabil acolo la o cafea cu sinele de tramvai, reteaua de cupru sau tramvaiele Duewag solicitate zadarnic pentru un muzeu al tehnicii). Nu sunt off-topic - e tot o problema de circulatie si asta cu biciclistii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 12:05 
Am o propunere, poate merge de discutat cu cei de la RAT: reelectrificarea liniei 32.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 15:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
tubus wrote:
Linia 3 si 5B ar putea fi prelungita pina la Stad. Municipal chiar si fara retea dela Stad. Tineretului. Doar Volvourile, G&S si Vetterele au motor auxiliar destul de puternic ca sa functioneze si ca autobuze au motor pe benzina sau motorina. In alte tari se poate si asa.

Exista alimentarea, exista stalpi metalici, console si fir din desfacerile anterioare, exista echipe care in lipsa de lucru la retea sunt puse sa faca alte treburi necalificate prin oras. Intr-o saptamana-doua s-ar putea face aceasta lucrare. Problema este insa ca atunci aceste linii de troleibuz chiar ar avea calatori, ba poate ar trebui suplimentat programul. Iar calatorii ar fi multumiti, inclusiv cei de pe linia de autobuze 5, care nu ar mai fi atat de aglomerata in continuu. Dar se pare ca tocmai asta nu se vrea.

Cu motorul auxiliar, ai zis bine: "in alte tari se poate".

Eu totusi mai sper in mintea romanului de pe urma. Poate acest prim averisment dat de criza mondiala (vor urma si altele mai grave) ii trezeste pe edilii nostri la realitate. Si realitatea a fost dintotdeauna aceasta: troleibuzul nu polueaza si este mai eficient in exploatare decat autobuzul. Doar ca niste contabili invart cifre si niste consilieri incalcesc traseele si programele, in asa fel incat sa para ca lucrurile ar sta exact pe dos. Da Doamne romanului mintea de pe urma!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 18:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Daca tot veni vorba de propuneri, am si eu trei, care nici macar nu presupun cheltuieli. Doar bunavointa si dorinta de a veni in sprijinul calatorilor si de a asigura o calitate mai buna a serviciului de transport public. E vorba despre masuri de servire mai buna a zonei Centrului Civic, zona care a suferit recente sistematizari, in urma carora reteaua de transport a ramas cu unele dezechilibre.

1). Propun ca la Statia "Hidro B" sa opreasca toate liniile care circula spre Valea Cetatii si Carpatilor + linia 35 (adica 3, 5b, 7, 10, 30, 31, 32, 35), ramanand astfel la Statia "Hidro A" (in prezent foarte aglomerata) doar liniile care circula spre Calea Bucuresti, Saturn, Zizinului, Triaj si Gara (adica 1, 4, 5, 6, 17, 22, 34, 37, 52). Avand in vedere frecventa (foarte) scazuta de pe liniile 3, 5b, 7, 10, 30 si 35, statia "Hidro B" nu va fi suprasolicitata, asa cum banuiesc ca au existat temeri.

Avantaje: calatorii pot beneficia de o servire mai buna prin reducerea considerabila a timpului de asteptare in statii si vehiculele vor avea o incarcare mai uniforma. Astfel, spre Valea Cetatii, calatorii care in prezent asteapta la Hidromecanica si se inghesuie exclusiv in vehiculele de pe linia 31, vor avea la dispozitie inca 4 trasee: 3, 10, 30 si 32.


2). Propun modificarea liniilor 51 si 52 astfel incat in ambele sensuri sa treaca pe la Hidromecanica (pe la "Hidro A" inspre Gara, respectiv Saturn si pe la "Camera de Comert" inspre Pe Tocile). Astfel, s-ar realiza fara transbordare legatura dintre noul Centru Civic si centrul istoric al orasului, legatura care in prezent nu exista, din pacate decat pe un sens, si doar la intervalul mult prea mare de 30 min (linia 52 spre Saturn). Zona Hidromecanica are multe institutii publice si este in dezvoltare, fiind inadmisibila lipsa unei legaturi directe cu centrul vechi (care in trecutul recent a existat, prin fostele linii 1, 3, 4 si 34).

Daca se doreste pastrarea legaturii asigurate in prezent pe un sens de linia 51 (Castanilor-13 Decembrie-Gara), se poate devia linia 37, chiar in ambele sensuri, pe Str. 13 Decembrie. Astfel, s-ar obtine si avantajul descongestionarii pietii garii.

3). Propun ca autobuzele liniilor 22, 34 si 52 sa opreasca si in statia "Toamnei" in sensul spre centru, deoarece nu exista nici pe Str. Zizinului statie corespondenta cu cea de pe sensul opus. Pentru servirea statiei "Mesota" ar ramane doar linia 6, cu frecventa foarte buna si care oricum nu intra pe la Camera de Comert.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group