TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 19 Apr 2024 02:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Next
Author Message
PostPosted: Mon 05 May 2014 01:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Copia unui film cinematografic de scurt metraj ce prezinta Brasovul din iarna 1962-1963 - un adevarat regal de imagini in miscare cu vehiculele de transport in comun brasovene de la acea vreme:

http://www.dailymotion.com/video/xqp37e ... -partea-iv

- la min 10.40: autobuz Mao Tse-Dun oprit in statia Cinema Maxim Gorki de pe Str. Lunga;
- la min 12.02: desfasurare cu autobuz TV 1U luand curba pe Str. Beethoven;
- la min 12.16: troleibuzul TV 2E nr. 48, apropiindu-se de Poarta Schei;
- la min 12.20: troleibuzul TV 2E nr. 31 trecand pe sub Poarta Schei;
- la min 14.56: troleibuz TV 2E model 1959 din primele 10 sosite, in Piata 23 August;
- la min 15.12: troleibuz TV 2E model 1959 si autobuze TV 2U model 1961;
- la min 15.45: troleibuz TV 2E model 1959 in fata Teatrului de Stat;
- la min 15.56: autobuz TV 2U model 1960 (dintre primele livrate, cu grile de ventilatie posterioare) pe Bulevardul Lenin;
- la min 16.07: troleibuze TV 2E pe Calea Bucuresti;
- la min 19.42: vechiul teleferic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 21:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
troleibuzul TV 2E nr. 31 trecand pe sub Poarta Schei
Lumea este mica, acelasi troleibuz se poate vedea in spate, intr-un detaliu dintr-o imagine ce a mai fost postata aici, iar in fata lui este "fratiorul" 32.


Attachments:
32, 31 detaliu.jpg
32, 31 detaliu.jpg [ 142.17 KiB | Viewed 9773 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Superbe poze. Din pacate ochii unora nu merita sa vada asemenea bijuterii. Ar fi frumos sa ramana in lumea lor cu autobuze electrice si sa tina ciocul mic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 23:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Superbe poze. Din pacate ochii unora nu merita sa vada asemenea bijuterii. Ar fi frumos sa ramana in lumea lor cu autobuze electrice si sa tina ciocul mic.
Nu mai fi suparat... E loc sub soare pentru toti. Intotdeauna 80% din lume merge cu turma, din oportunism, dar asta nu inseamna ca adevarul nu merita spus si faptele bune nu trebuie daruite acestei lumi, asa cum o fi ea!

Despre ultima poza, cea cu 32+31, inclin sa cred ca este chiar de la momentul inaugurarii liniei spre Steagul Rosu (mai 1961, tocmai ce se implinesc saptamana asta 53 de ani). Argumente: lipsa cifrelor de tabla ce indicau linia in caseta de sus (ele au aparut abia prin 1962), anotimpul primavaratic si interesul fotografului de a imortaliza momentul intr-un mod cat mai graitor - se vede ca troleibuzele au fost regizate sa stea pe loc, iar imaginea este luata de sus, probabil dintr-un autoturn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 May 2014 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Referitor la 31 si 32. Nu cumva acestea au fost initial in alt oras pentru ca apoi sa vina in Brasov? Intreb pentru ca la vremea aceea reparatiile se faceau totusi de buna calitate, ITBv mai avea oameni la intretinere cu care sa se mandreasca. Si mai exista un precedent cu cele patru TV2 intercalate intre TV20.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 May 2014 11:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Kappa wrote:
Referitor la 31 si 32. Nu cumva acestea au fost initial in alt oras pentru ca apoi sa vina in Brasov? Intreb pentru ca la vremea aceea reparatiile se faceau totusi de buna calitate, ITBv mai avea oameni la intretinere cu care sa se mandreasca. Si mai exista un precedent cu cele patru TV2 intercalate intre TV20.
Ai dreptate partial. In cadrul reparatiilor capitale, se facea intr-adevar intr-o vreme treaba "boboc" - cu greu deosebeai un vehicul nou de unul tocmai iesit din RK. Nu insa acelasi lucru se intampla la reparatiile generale sau la cele ocazionale, cand se faceau carpeli mai reusite sau mai penibile.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 May 2014 22:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Continuam seria "bijuterii la Brasov".
Troleibuzul DAC 117EA cu numarul 144, oprit in statie la Biserica Neagra, decembrie 1984.

In film, la min 02:51-02:56.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 May 2014 09:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56061
Bul. Victoriei.


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 95.41 KiB | Viewed 9670 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 Jun 2014 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56061
Iata inca un crampei de istorie...


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 29.39 KiB | Viewed 10136 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 12 Jul 2014 13:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Priveam zilele trecute noile indicatoare de statii colorate "in sorcova", dupa modelul targusoarelor de provincie frustrate, care tocmai descopera culorile curcubeului. Sigur nu vei vedea asa ceva nicicand intr-o metropola adevarata. Dar problema lor mare este ca scrisul este prea mic si greu lizibil, iar in statiile cu refugiu continua sa lipseasca indicatoarele de la trotuar, fiind imposibil unui calator neinitiat sa-si dea seama din interiorul vehiculului in ce statie a ajuns, iar calatorului ce asteapta in statie lipsindu-i informatia despre locul exact unde vehiculul va opri cu usa din fata. Si mi-am adus aminte ca - in urma cu mai bine de 40 de ani - la Brasov erau introduse, dupa model occidental, indicatoare de statii iluminate noaptea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Jul 2014 18:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tv 20 - troleibuz si autobuz


Attachments:
Telefoane 1974.jpg
Telefoane 1974.jpg [ 120.8 KiB | Viewed 9954 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Jul 2014 21:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
TV 2, la gara.


Attachments:
GBV.jpg
GBV.jpg [ 99.53 KiB | Viewed 7735 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Jul 2014 14:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
O componenta a transportului brasovean a reprezentat-o intre 1956-1990 sectia de taximetre. Pana in anul 1956 nu au existat taximetre de stat la Brasov. In 1990, sectia de taxiuri IJTL a fost transformata in SA, dupa ce tocmai fusese improspatat parcul auto cu Dacii noi, si ulterior instrainata pe nimic unui smecher de Bucuresti. Partea din spate a platformei RAT din Str. Harmanului a fost astfel smulsa din trupul initial al autobazei.


Attachments:
Pobeda.jpg
Pobeda.jpg [ 73.26 KiB | Viewed 9879 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 15:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
În imaginea asta: download/file.php?id=131598 este, cumva, TV Turist?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 15:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
download/file.php?id=131897

Troleibuzul acesta e frate geamăn cu 416-le constănţean. O serie extrem de rară şi, dat fiind faptul că a circulat pe 41-le din Constanţa (linie dotată cu troleibuze mult mai performante ca restul), nu exclud posibilitatea ca şi cel braşovean să fie unul vehiculele destinate exportului. Clujul, de exemplu, nu a avut aşa ceva. Bucureştiul - dacă a avut un astfel de model, nu cred că au fost prea multe exemplare nici acolo. Schema agreată era pe fond albastru, nu galben.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 17:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
În imaginea asta: download/file.php?id=131598 este, cumva,TV Turist?

Nu, este un TV 2-U model 1960 din primele serii, ce aveau grile mari de ventilatie la spate si "urechiuse" laterale pe acoperis pentru priza de aer. In filmare circula pe linia 10 de atunci (Poarta Schei - Uzina 2), pe Bulevardul Lenin (actual 15 Noiembrie). Era exact ca si cel din atasamentul alaturat.


Attachments:
TV2U-1960.jpg
TV2U-1960.jpg [ 102.46 KiB | Viewed 9799 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 17:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=131897

Troleibuzul acesta e frate geamăn cu 416-le constănţean. O serie extrem de rară şi, dat fiind faptul că a circulat pe 41-le din Constanţa (linie dotată cu troleibuze mult mai performante ca restul), nu exclud posibilitatea ca şi cel braşovean să fie unul vehiculele destinate exportului. Clujul, de exemplu, nu a avut aşa ceva. Bucureştiul - dacă a avut un astfel de model, nu cred că au fost prea multe exemplare nici acolo. Schema agreată era pe fond albastru, nu galben.
Da, 144-le brasovean a avut cativa fratiori identici la Constanta. La Bucuresti, nu. Schema era caracteristica autobuzelor livrate catre ITA in acea perioada, fiind o ciudatenie ca a aparut si la troleibuze.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Jul 2014 02:03 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
La minutul 12: 17 al scurt-metrajului, cu foarte puţin înainte de troleibuzul TV 2E cu numărul 48, se vede un TV cu acea grilă de ventilaţie arhicunoscută. Autobuzul pare un TV 2U, dar, având în vedere că, la mine, imaginile se văd, uneori, sacadat nu am reuşit să văd foarte clar autobuzul. Geamurile zenitale nu am reuşit să le văd. Să fie un prototip de TV 20 U care să nu aibă acel cozoroc prezent la modelul de serie? Parcă, totuşi, e TV 2U.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Jul 2014 02:21 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
Legat de troleibuzul 48. E, cumva, modelul cu siglă triunghiulară care a fost urmat de o altă serie de modele cu siglă circulară sau, deja face parte din seria "definitivă" cu siglă triunghiulară? Pare să semene cu 4251-le bucureştean. M-am uitat la parbriz. Are două geamuri mari, drepte, şi două gemuleţe triunghiulare, în lateralul celor mari. Altfel spus, o configuraţie ca la 32, troleibuz cu siglă circulară. Un parbriz diferit de 4574-le bucureştean, care are doar două foi de geam, curbate.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Jul 2014 19:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
La minutul 12: 17 al scurt-metrajului, cu foarte puţin înainte de troleibuzul TV 2E cu numărul 48, se vede un TV cu acea grilă de ventilaţie arhicunoscută. Autobuzul pare un TV 2U, dar, având în vedere că, la mine, imaginile se văd, uneori, sacadat nu am reuşit să văd foarte clar autobuzul. Geamurile zenitale nu am reuşit să le văd. Să fie un prototip de TV 20 U care să nu aibă acel cozoroc prezent la modelul de serie? Parcă, totuşi, e TV 2U.
Dar bineinteles ca este un TV 2U! Si este chiar un exemplar de serie, fabricat in 1961 - dupa schema de vopsire. Acest TV 2U trece insa fugitiv, fiind vizibil doar o fractiune de secunda, de aceea nu l-am mentionat in postarea mea. Insa, cu putin inainte de el, ia curba pe Str. Beethoven un frumos TV 1U (probabil culoare bleu), care se vede si din lateral si din spate destul de clar.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Jul 2014 19:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Legat de troleibuzul 48. E, cumva, modelul cu siglă triunghiulară care a fost urmat de o altă serie de modele cu siglă circulară sau, deja face parte din seria "definitivă" cu siglă triunghiulară? Pare să semene cu 4251-le bucureştean. M-am uitat la parbriz. Are două geamuri mari, drepte, şi două gemuleţe triunghiulare, în lateralul celor mari. Altfel spus, o configuraţie ca la 32, troleibuz cu siglă circulară. Un parbriz diferit de 4574-le bucureştean, care are doar două foi de geam, curbate.
Nu, dupa 48 nu a mai urmat nimic cu sigla rotunda. In cursul anului 1960 s-a renuntat la sigla rotunda (probabil cand au inceput sa fie prodese si autobuze TV 2).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Jul 2014 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
Referitor la seria de troleibuze fara "cucuvea". Cum se făcea afişarea numărului de traseu?
-în spatele parbrizului
-pe o placă exterioară, cu nişte ghidaje, procedeu utilizat la Timişoara: download/file.php?id=15836


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Jul 2014 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 618
download/file.php?id=133187

Parbrizul are, deja, geamurile curbate. E contingent 1964?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Jul 2014 18:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
http://www.transira.ro/bb3/download/file.php?id=133187

Parbrizul are, deja, geamurile curbate. E contingent 1964?
Parbrizul a fost curb incepand cu 1962, dar acest exemplar are farurile de tip 1963+ si schema de vopsire de tip 1964+. Deci, daca nu e vreo refacere cu ocazia RK, poate fi din contingentele 1964-1968.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Jul 2014 18:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Cum se făcea afişarea numărului de traseu?
-în spatele parbrizului
-pe o placă exterioară, cu nişte ghidaje, procedeu utilizat la Timişoara: download/file.php?id=15836
Se afisa traseul in fata printr-o tabla pusa in spatele parbrizului, la inceput doar cu numarul traseului, mai tarziu si cu itinerarul. De altfel, la Brasov, nici cele cu caseta dreptunghiulara nu au folosit-o niciodata pentru scopul pentru care fusese creata, precum la Cluj. Nu am vazut la Brasov sa fi avut vreodata acel cadru cu placa de stiplex vizibil la Bucuresti la seria omoloaga, sau cu tabla la Timisoara. Este foarte posibil sa fi avut toate din fabricatie cadrul gol, dar sigur atunci a fost de timpuriu demontat la Brasov, oricum stiplexul ar fi fost ceva prea costisitor pentru pretentiile din provincie...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Aug 2014 06:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56061
Apare si celebrul DAC 109 UD?

Foto: Viorel Simionescu.


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 121.46 KiB | Viewed 9901 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Aug 2014 15:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Apare si celebrul DAC 109 UD?
De data asta, nu! Sunt doar doua Setra, trei Fiat, o Karosa si un Roman 111 RD.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Aug 2014 19:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56061
Hotel Carpati.


Attachments:
Hotel Carpati.jpg
Hotel Carpati.jpg [ 140.49 KiB | Viewed 9789 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Aug 2014 19:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56061
Anul 1976.


Attachments:
1976.jpg
1976.jpg [ 193.36 KiB | Viewed 10214 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Sep 2014 21:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bomboana retelei de troleibuze brasovene de altadata: tronsonul care strabatea centrul istoric.


Attachments:
Bomboane fine de ciocolata.jpg
Bomboane fine de ciocolata.jpg [ 141.55 KiB | Viewed 10095 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group