TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 12:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Next
Author Message
PostPosted: Tue 07 Oct 2014 12:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
Inca mai gasim cate o bijuterie.


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 160.52 KiB | Viewed 10876 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Oct 2014 14:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Inca mai gasim cate o bijuterie.
Fotografia este realizata in anul 1965 si, judecand dupa culoare si dupa subtirimea dungii de sus, pare a fi unul din exemplarele lotului 89...94, achizitionat in acelasi an.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Nov 2014 09:53 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Privind la ultima poză, postată de Silviu, cu imaginea de la "Livadă", şi remarcând "borcanul" ce era pe colţul străzii, mi-am adus aminte de perioada în care în acest "borcan" îşi făcea serviciul miliţianul de la "rutieră" , renumitul....."Balerinul".... Din ce-mi amintesc, omul locuia pe "Carpaţilor", vis-a-vis de Metrom..... Astăzi, nu cred că mai este printre noi.....


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Nov 2014 10:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
15 noiembrie 1987.

http://kronpress.ro/wp-content/uploads/ ... /15nov.jpg


Attachments:
15nov.jpg
15nov.jpg [ 347.94 KiB | Viewed 10702 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 28 Dec 2014 09:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
"La Curtea de Fier".


Attachments:
Brasov.jpg
Brasov.jpg [ 100.35 KiB | Viewed 11187 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 29 Dec 2014 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Un subiect, legat strâns de poluarea din Braşov, dar pe care, sincer să fiu, nu ştiu unde să îl postez. Am considerat că aici e locul (mai) potrivit. Despre ce e vorba?
În "Prietenii Naturii" (volumul 5 al Enciclopediei practice a copiilor), la capitolul "Copiii, prieteni devotaţi ai naturii" apare o hartă monocrom, de culoare verde, în legătură cu poluarea. Harta este monocromă, verde şi, deşi nu spune de unde e, am dedus că e vorba de zona centrală a Braşovului. Denumirile sunt cele de atunci. Concret:
1: sunt încercuite şi haşurate:
-treimea sudică a străzii Armatei Roşii (Weiss?)
-Piaţa Centrală (cred că e Piaţa Star)
2: sunt doar încercuite
-zona străzilor Coresi, Cooperaţiei, Dinicu, Ciucaş şi partea sud-estică a străzii Postăvaru
-zona străzilor Maiakovski şi Sadoveanu
-zona străzilor Colonel Buzoianu, Lupeni şi Maior Granta (?)
Repet, nu se zice nimic concret. Deci, nu pot spune că erau cele mai puţin poluate sau, din contră, zone cu poluare ridicată. Fiind străzi înguste, nu îmi dau seama cât de bine se primeneşte aerul.

Dacă, într-adevăr, Piaţa 23 August e Piaţa Sfatului, atunci, sigur, poluarea e cu mult mai ridicată decât atunci şi, ca urmare, consider că:
-ori trebuie reintroduse troleibuzele
-ori trebuie introduse autobuze hibride (ideea autobuzelor electrice este, deocamdată, extrem de controversată)
şi, bineînţeles, restricţionat traficul. Că pe fosta 7 Noiembrie (Mureşenilor, dacă nu greşesc) e un trafic de nu-i adevărat.

Ca o completare, fiecare din cele 7 volume (teoretic, 8, dar nu ştiu nimic palpabil de volumul respectiv) are şi imagini monocrom, care variază în funcţie de volum; la 5 e verde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 29 Dec 2014 23:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Un subiect, legat strâns de poluarea din Braşov, dar pe care, sincer să fiu, nu ştiu unde să îl postez. Am considerat că aici e locul (mai) potrivit. Despre ce e vorba?
În "Prietenii Naturii"[...]
Cred ca incercuirile sunt puse doar din intamplare pe harta Brasovului, asa doar ca exemplu. Nu vad vreo legatura cu poluarea a respectivelor locatii.
Prin Piata Sfatului traficul este relativ scazut in ultimii patru ani, iar autobuze mai circula extrem de rar prin centru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 02 Jan 2015 00:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
In 1961, flota de troleibuze a crescut de la 38 la 47 de bucati (TV 2E), iar cea de autobuze de la 95 la 163 bucati. Au fost achizitionate autobuze noi de tip TV 2U (cca 13 bucati), restul plusului provenind din vehicule noi sau vechi transferate de la IRTA, de diferite marci si modele. La 1 aprilie 1961 s-a infiintat Intreprinderea de Transport Brasov, cu sediul si garajul de autobuze, troleibuze si taximetre in Str. 13 Decembrie nr. 11 (ulterior nr. 17) si garajul de autocamioane pentru transport local de marfa in Str. Mihai Viteazul nr. 98. Pentru transportul din zona subordonata administrativ, au fost repartizate aproximativ jumatate dintre autobuze.

In prima parte a lunii mai a fost inaugurata linia 3 de troleibuze. Din acel moment, au fost desfiintate liniile de autobuze 5 (Sirul Beethoven - Berzei - Metrom), 5 barat (Sirul Beethoven - Carpatilor - Metrom) si 12 (Livada Postei - Poienelor - Steagul Rosu). Linia de autobuze 3 a devenit 13 (Gara - Avram Iancu - Bartolomeu) si 13 barat (Gara - Nicolae Iorga - Bartolomeu).

La 7 iulie, a avut loc renumerotarea traseelor ITBv.
Astfel:
- linia 1 (troleibuze) a ramas neschimbata (Cartier Schei - Timis-Triaj);
- linia 1 barat (troleibuze) a devenit linia 4 (Cartier Schei - Gara);
- linia 2 (troleibuze) a ramas neschimbata (Cartier Schei - Uzinele de Tractoare);
- linia 2 barat de autobuze a devenit linia 22 (Uzinele de Tractoare - Uzina Rulmentul);
- linia 3 (troleibuze), recent infiintata, a ramas neschimbata (Sirul Beethoven - Uzinele Steagul Rosu);
- linia 4 a devenit linia 11 (Piata 30 Decembrie - Bartolomeu);
- linia 4 barat a devenit linia 15 (Piata 30 Decembrie - Ancora Romana);
- linia 5 s-a reinfiintat pe alt traseu, ca troleibuz (Sirul Beethoven - Uzinele de Tractoare);
- linia 6 a devenit linia 10 (Sirul Beethoven - Uzinele Breiner Bela);
- linia 7 a devenit linia 12 (Piata 30 Decembrie - Stadion);
- linia 7 barat a devenit linia 16 (Piata 30 Decembrie - Suburbiu);
- linia 8 a devenit linia 18 (Sfatul Popular Regional - Stupini GOSTAT);
- linia 9 a devenit linia 19 (Piata 30 Decembrie - Pietrele lui Solomon);
- linia 10 a devenit linia 20 (Piata 30 Decembrie - Pietrele lui Solomon - Poiana Brasov Hotel Sport);
- linia 11 a devenit linia 17 (Piata centrala - Carpatilor - Steagul Rosu - Strand Noua);
- linia 21 s-a atribuit traseului spre Sacele-Satulung, preluat de la IRTA (Piata centrala - Steagul Rosu - Darste - Sacele).

Ulterior, celelalte linii externe au primit numere incepand cu 23, mai intai cele de legatura dintre Brasov si alte orase si localitatile componente ale acestora. Astfel, liniile 23, 24 si 25 faceau legatura cu Predealul, linia 26 cu Codlea, linia 27 cu Rasnov si linia 28 cu Zarnesti. Liniile de la 29-33 si 35 faceau legatura intre Brasov si alte comune, iar celelalte linii faceau legaturi diverse intre alte localitati, necirculand prin Brasov.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 02 Jan 2015 15:57 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
M-am uitat si eu pe harta sa vad corespondentele de acum.
- Cartier Schei ar fi Pe Tocile;
- Timis Triaj ar fi Triaj;
- Uzinele de Tractoare - Str. Turnului;
- Piata 30 Decembrie - Piata Unirii;
- Autogara - Intrare Piata Mihail Kogalniceanu (vis-a-vis de Hidromecanica)
- Gara - Gara Veche (str. Harmanului)
- Bartolomeu - Gara Bartolomeu.

Sunt si locuri pe care nu le-am identificat si poate ne ajuti Brassovia:
- Uzinele Brainer Bela - Comat?
- Suburbiu - Aurel Vlaicu? (Grivitei?)
- Stupini Gostat - ???

Linia 20 avea traseul pe drumul vechi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 02 Jan 2015 21:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Kappa wrote:
M-am uitat si eu pe harta sa vad corespondentele de acum.

Sunt si locuri pe care nu le-am identificat si poate ne ajuti Brassovia:
- Uzinele Brainer Bela - Comat?
- Suburbiu - Aurel Vlaicu? (Grivitei?)
- Stupini Gostat - ???


Initial Intreprinderile Metalurgice Dumitru Voinea, au devenit dupa nationalizare Uzinele Breiner Bela, iar din 1963 Fabrica de suruburi Brasov.

Gara Suburbiu era situata la intersectia strazilor Plevnei cu Aurel Vlaicu (B-dul Grivitei neexistand la acea data).

Stupini Gostat era situat la intersectia straziilor Albinelor cu Fundaturii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 03:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Seby wrote:
Kappa wrote:
M-am uitat si eu pe harta sa vad corespondentele de acum.

Sunt si locuri pe care nu le-am identificat si poate ne ajuti Brassovia:
- Uzinele Brainer Bela - Comat?
- Suburbiu - Aurel Vlaicu? (Grivitei?)
- Stupini Gostat - ???


Initial Intreprinderile Metalurgice Dumitru Voinea, au devenit dupa nationalizare Uzinele Breiner Bela, iar din 1963 Fabrica de suruburi Brasov.

Gara Suburbiu era situata la intersectia strazilor Plevnei cu Aurel Vlaicu (B-dul Grivitei neexistand la acea data).

Stupini Gostat era situat la intersectia straziilor Albinelor cu Fundaturii.

Corect Seby.
Cu mentiunea ca fosta D. Voina, respectiv Breiner Bela s-a impartit in doua - Fabrica de suruburi (Uzina 1) si Uzina 2, capatul de linie fiind la Uzina 2. De asemenea, capatul de linie de la Triaj era pe Fundatura Harmanului de azi, in dreptul depoului (de abia in 1963 s-a deschis pasajul nou si noul traseu al DN 11). Linia spre Suburbiu se pare ca intorcea la transformatorul de pe Mihai Viteazul, nu intra pe Plevnei spre halta. Autogara de pe Str. Mihail Kogalniceanu se mutase din zona Balcescu/Politehnicii/Castelului si a fost folosita in comun cu IRTA, pana in 1962.

Liniile preorasenesti dinspre vest aveau statii pe Al. I. Cuza la "Dezrobirea" (CIBO) si pe Lunga la "Maxim Gorki" (Astra), apoi in comun la Gara Bartolomeu. Deci erau intr-un fel rapide la interiorul orasului. Despre celelalte nu am date asupra statiilor lor, dar probabil erau tot asa doar in puncte importante.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
Pozele le-am facut in anul 2000 sau 2001.

46.


Attachments:
46.jpg
46.jpg [ 162.63 KiB | Viewed 11011 times ]
46a.jpg
46a.jpg [ 149.36 KiB | Viewed 11011 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
206.


Attachments:
206.jpg
206.jpg [ 150.17 KiB | Viewed 11011 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
919.


Attachments:
919.jpg
919.jpg [ 196.41 KiB | Viewed 11009 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56074
205, 534 (?).


Attachments:
205.jpg
205.jpg [ 170.17 KiB | Viewed 11008 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 00:51 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Gara Suburbiu era situata la intersectia strazilor Plevnei cu Aurel Vlaicu (B-dul Grivitei neexistand la acea data)


Între acea intersecţie şi M200 e o distanţă considerabilă. Concret, unde anume era acea gară?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 20:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Quote:
Gara Suburbiu era situata la intersectia strazilor Plevnei cu Aurel Vlaicu (B-dul Grivitei neexistand la acea data)


Între acea intersecţie şi M200 e o distanţă considerabilă. Concret, unde anume era acea gară?

Banuiesc ca la capatul Strazii Plevnei era imposibil sa intorci normal autobuzul, foarte greu chiar si din trei miscari. Pana in 1980, aceasta strada avea o gatuire datorata unor cladiri ce ieseau mult in afara din aliniament. Pe partea cu vechea Strada Grivitei (ce se intindea doar la nord de Plevnei si doar de partea vestica a caii ferate) a existat un canton mare de acari, care ocupa practic si acest spatiu triunghiular disponibil. La bariera era probabil un rambleu cu taluzuri. Deci nu era un loc bun pentru un capat de linie, si oricum traseul de autobuz nu era in mod special gandit pentru servirea acelei halte cu trafic nu prea mare de pasageri, ci a intregului cartier "Suburbiu", construit in anii 20, in general. Halta Suburbiu avea un caracter pronuntat tehnic, fiind punct de ramificatie M200 + M300 + ramura Brasov-Triaj veche.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
A existat "18"-le. Pe ghidul caracterizat ca fiind din 1974 e dat traseul, foarte sec "Braşov-Stupini" Autogară-strada Aurel Vlaicu şi , de acolo, nimic. Mergea ca şi 40-ul? Sau mergea pe actuala Stadionului până la intersecţia cu "Lungă" şi, de acolo, spre nord, până la Stupini? E posibil ca, în perioada anilor 1965-1980 să nu fi fost nicio construcţie pe locul unde, în prezent, sunt Baumax, Hotelul Alinalex, Hotelul Trifan (care pare să se ruineze)

Tot pe acel ghid am găsit două linii care par a fi barate: 26-le şi 27-le. Amândouă duceau la vest de Braşov şi constat că acel 26 existent în 2012 (şi, oarecum, ciudat, dat fiind faptul că era deservit doar de midibuze; n-am văzut, niciodată, vreun autobuz standard sau articulat pe acea linie) nu are legătură cu fostul 26 B, prezent pe ghidul la care fac referire.
Teoretic, trebuia să mă documentez exact cum stă treaba cu acel 26 misterios, dar având în vedere experienţa neplăcută pe care am avut-o (efectiv, nu a oprit în staţia la care vroiam să cobor; mergeam în recunoaştere, să văd, exact, unde e Paradisul Acvatic) nu m-a mai interesat acest aspect, preferând să merg cu 40-ul care, totuşi, oprea în toate staţiile şi respecta orarul. De aceea n-am înţeles ce s-a dorit cu acel 26. O dublare a 40-ului? Sau avea, de la un moment dat, traseu diferit. Înţelesesem că ori 40-ul, ori acel 26 misterios ar fi urmaşii fostului 18. 26 care nu mai exista în 2013.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 22:24 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
OAB wrote:
Quote:
Gara Suburbiu era situata la intersectia strazilor Plevnei cu Aurel Vlaicu (B-dul Grivitei neexistand la acea data)


Între acea intersecţie şi M200 e o distanţă considerabilă. Concret, unde anume era acea gară?


Distanta este foarte mica, se poate face in 2-3 minute intr-un ritm de mers normal.
O poza cu gara respectiva (se vede in fundal) a fost postata in 2011 pe orasulmemorabil.ro la urmatoarea adresa: "http://orasulmemorabil.ro/gara-mica/".


Attachments:
1958-Gara-mica-dinspre-intersectia-Grivitei-cu-Plevnei0001.jpg
1958-Gara-mica-dinspre-intersectia-Grivitei-cu-Plevnei0001.jpg [ 105.82 KiB | Viewed 10857 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 23:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
A existat "18"-le. Pe ghidul caracterizat ca fiind din 1974 e dat traseul, foarte sec "Braşov-Stupini" Autogară-strada Aurel Vlaicu şi , de acolo, nimic. Mergea ca şi 40-ul? Sau mergea pe actuala Stadionului până la intersecţia cu "Lungă" şi, de acolo, spre nord, până la Stupini? E posibil ca, în perioada anilor 1965-1980 să nu fi fost nicio construcţie pe locul unde, în prezent, sunt Baumax, Hotelul Alinalex, Hotelul Trifan (care pare să se ruineze)
Autogara ITBv a functionat intre anii 1970-1974 chiar in incinta fostei statii CFR Suburbiu, iar autobuzele stationau pe terasamentul neasfaltat din fata cladirii. De acolo, linia 18 parcurgea spre nord Bulevardul Grivitei, trecea podul peste calea ferata si cobora pe bretea in Str. Buzesti, pe care isi continua drumul. Apoi cotea pe Ecaterina Teodoroiu si iesea in Calea Feldioarei pe o ramura a acestei strazi care nu mai exista astazi (era foarte apropiata de Str. Abatorului si a disparut in anii 80 cand s-a extins abatorul). Mai departe circula ca si astazi. Nu exista 40 pe atunci, a existat o vreme o linie cu doua curse pe zi, 13 barat, pe traseul Gara - Aurel Vlaicu - Stupini - ICCS, singura care a circulat direct pe DN 13 pe vremuri.
Merita de adaugat ca, dupa ce capatul traseului s-a mutat la Autogara 2 ITA (Str. Avram Iancu) si linia a devenit astfel foarte intortocheata, unii soferi de pe linia 18, in special la intoarcere, "uitau" sa mai intre pe la Abator, scurtand-o direct pe DN 13, incalcand regulamentul. Si trebuie sa recunosc ca era o practica foarte frecventa, tolerata intr-un fel tacit. Motivul era starea foarte proasta a asfaltului si pavajului de pe Str. Buzesti, E. Teodoroiu si Calea Feldioarei, dar si castigarea de timp.
OAB wrote:
Tot pe acel ghid am găsit două linii care par a fi barate: 26-le şi 27-le. Amândouă duceau la vest de Braşov şi constat că acel 26 existent în 2012 (şi, oarecum, ciudat, dat fiind faptul că era deservit doar de midibuze; n-am văzut, niciodată, vreun autobuz standard sau articulat pe acea linie) nu are legătură cu fostul 26 B, prezent pe ghidul la care fac referire.
Teoretic, trebuia să mă documentez exact cum stă treaba cu acel 26 misterios, dar având în vedere experienţa neplăcută pe care am avut-o (efectiv, nu a oprit în staţia la care vroiam să cobor; mergeam în recunoaştere, să văd, exact, unde e Paradisul Acvatic) nu m-a mai interesat acest aspect, preferând să merg cu 40-ul care, totuşi, oprea în toate staţiile şi respecta orarul. De aceea n-am înţeles ce s-a dorit cu acel 26. O dublare a 40-ului? Sau avea, de la un moment dat, traseu diferit. Înţelesesem că ori 40-ul, ori acel 26 misterios ar fi urmaşii fostului 18. 26 care nu mai exista în 2013.
Liniile 26A si 27A (gresit scrise in unele ghiduri ca 26b si 27b) erau sezoniere si doar in weekend, avand traseele Brasov-Codlea-Strand Codlea si respectiv Brasov-Rasnov-Cabana Cheia. Au existat si 26 local (Codlea-Strand Codlea) si 27 barat (Brasov-Cristian). Linia 26 din anul 2012 a fost insa cu totul altceva si in prezent este asimilata oarecum de linia 41, respectiv scopul ei a fost acela de a servi zona Str. Izvorului si Baciului din Stupini, neavand absolut nici o legatura cu vechiul 26 din anii 60-70, si nici cu cel din anii 80, care fusese o linie cu caracter de cursa directa unica la ora de varf, fiind un succesor al lui 13 barat de care vorbisem mai sus (Saturn-Gara-Vlaicu-Bartolomeu-Ghimbav-ICCS). Deci: 40 si defuncta 26 nu sunt succesori ai lui 18, ci au venit in completarea acestuia, mult mai tarziu. Linia 18 si-a schimbat de multe ori capatul din Brasov: la inceput (1957) se numea linia 8 si pleca din Piata Unirii, apoi de la Livada Postei (1960), pe Str. Lunga. Din 1967 s-a scurtat de la Bartolomeu (Str. Stadionului, unde a fost Autogara ITBv intre 1967-1970). Apoi din autogara mutata la Suburbiu, dupa desfiintarea barierei de pe Str. Lunga (1971) facand acel ocol prin Str. Buzesti. Apoi, din ultima parte a anului 1974, din noua autogara 2 a ITA. Apoi, din 1984, din spatele Garii Bartolomeu (situatia mentinuta si azi).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2015 03:45 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Aproape că nu-mi vine să cred că pe locul actualului giratoriu Aurel Vlaicu-Plevnei erau linii de tren. Pe schemă:
-una merge paralel cu actuala Racoviţă
-două continuă pe actualul "Griviţei" spre sud-est.
Din câte am înţeles, vechea gară a Braşovului era complet în alt loc decât gara actuală. Pe unde mergeau liniile de pe Griviţei şi cea paralelă cu Racoviţă? Erau chiar magistralele M200 şi M300? Sau erau nişte linii industriale? Sau nişte linii gen HEV, racordate, undeva, cu cele spre Săcele?

Dacă e posibil, rog a se posta o hartă cu tot Braşovul pe care să fie trecute traseele acelor ex-linii ferate care treceau prin actualul giratoriu Griviţei-Aurel Vlaicu-Plevnei. Eventual, cu culori diferite pentru M200 şi M300.
Vă mulţumesc anticipat.
Legat de 18, îmi face impresia că se dorea a fi şi linie periurbană şi linie care să deservească zona Vorort-Bartolomeu, că altfel, nu îmi explic traseul întortocheat pe care îl avea.

Nu ştiu de ce, dar îmi face impresia că, într-o perioadă s-a dorit:
-o dezvoltare a transportului urban pe calea ferată
-o interconectare a transportului feroviar cu cel rutier local şi periurban (metropolitan, dacă pot să-i zic aşa).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2015 10:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Liniile feroviare construite de către MAV au fost realizate astfel încât gările să fie cât mai aproape de centrele localităţilor. Probabil ţăranii maghiari, precum şi cei din zonele anexate Ungariei nu se dădeau de ceasul morţii că vine calu' de fier şi le mănâncă sufletele, spre deosebire de cei din Vechiul Regat.

Dezvoltarea Braşovului, dar şi lipsa de interes în promovarea transportului feroviar (pe vremea aia oricum n-aveai de ales, pe rutele mai lungi aveai doar tren, chit că stăteai în gară juma' de zi) au dus la mutarea gării şi a liniei. Pun pariu că, dacă Complexul Feroviar Braşov nu era atât de mare, se găsea Scripcaru să mute gara pe undeva prin Hărman, ca să ia terenul de sub ea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2015 17:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
Pun pariu că, dacă Complexul Feroviar Braşov nu era atât de mare, se găsea Scripcaru să mute gara pe undeva prin Hărman, ca să ia terenul de sub ea.
Vezi sa nu ai gura rea... Deja se fac demersuri pentru desfiintarea triajului si construirea unuia nou miniatural la Bod, pe bani europeni... La fel, se doreste inglobarea cladirii garii de calatori intr-un mall care sa ocupe complet toata actuala piata a garii... La fel, se doreste preluarea si transformarea Regionalei CFR in hotel...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2015 18:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Legat de 18, îmi face impresia că se dorea a fi şi linie periurbană şi linie care să deservească zona Vorort-Bartolomeu, că altfel, nu îmi explic traseul întortocheat pe care îl avea.
Linia 18 era intr-adevar suburbana, dar servea si intreprinderile din Bartolomeu, de la inceputul Caii Feldioarei. A devenit intortocheata abia in momentul in care s-a desfiintat trecerea la nivel a Strazii Lungi (1971-2005), pana atunci circula direct peste calea ferata pe Str. Lunga. Tangenta de deviere a DN 13 (prelungirea Grivitei) s-a dat in folosinta in 1970 si trecea prin camp gol pana dupa 1990.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Feb 2015 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Kappa wrote:
De pe blogul orasulmemorabil.ro.


Attachments:
6.jpg
6.jpg [ 333.78 KiB | Viewed 10634 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Feb 2015 16:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Mai deunazi, pe alt forum, un fost si bine apreciat pe vremuri forumist, intreba despre cum o fi fost dotat transportul public pe vremea primarului Ghise la Brasov, probabil intrigat de faptul ca brasovenii nerecunoscatori n-ar aprecia acum suficient „norocul” ce i-a coplesit in anii 2004-20xx. Pentru ca este un subiect de discutie interesant, dau aici acest raspuns, in speranta ca poate cineva care vizitează ambele forumuri ii face serviciul de a-i transmite datele care-l intereseaza.
Ioan Ghise a fost primar al Brasovului intre anii 1996–2004, fiind tot timpul in situatie de opozitie fata de majoritatea oculta PSD+PDL care a existat si exista inca in consiliul local.

Trecand la subiect, in anii 1996–2004, in transportul public din Brasov s-au intamplat cam urmatoarele.

1. In privinta organizarii si a interfetei cu clientii

– S-au dotat unele statii importante cu refugii acoperite, lucru pana atunci total inexistent la Brasov.
– S-a trecut la aplicarea unei hotarari (HCL) din 1992, care prevedea obligatia afisarii in statii a programelor de circulatie. Aceasta s-a facut in doua etape, dupa cum urmeaza: a) in perioada 1996–1998 s-au afisat intervalele de succedare pentru multe dintre trasee, dar exclusiv la capetele de linii; b) in perioada 2001–2003 s-au afisat treptat in toate statiile din municipiu orele exacte de trecere a vehiculelor, pentru toate liniile, cu exceptia liniei de troleibuz 9 (nu cunosc motivul, probabil era vizata de reorganizare). Aceasta initiativa a fost o premiera nationala (nici azi nu exista in Bucuresti) si a preluat practica europeana in materie, singurul aspect criticabil fiind modesta alcatuire tehnica a „caietelor” metalice pentru rasfoit din statii, dar si astazi sistemul inca functioneaza in doua dintre cele mai aglomerate statii de parcurs din centru, respectiv Piata Teatrului si Castanilor.
– Toate statiile au beneficiat de indicator de statie propriu standardizat (stilul rotund), iar cele ruginite ramase din vremea IJTL au fost inlocuite in mare parte.
In majoritatea statiilor cu trafic important existau case proprii de bilete, cu program non-stop in zile de lucru si redus in zile de odihna, in total cateva zeci de chioscuri, plus la dispecerate si la cabina de urmarire de la Patria.
– Traseul spre Poiana Brasov (linia 20) era supus inca controlului obligatoriu la urcarea in vehicul. Pe traseu circulau concomitent intre 3 si 12 vehicule, in functie de cererea de transport (acum mai sunt doar 1-2).
– S-au programat si pus in functiune afisajele digitale pe troleibuzele care le-au avut in dotare (Vetter/SHO); toate celelalte afisaje erau standardizate, cu caractere mari bine lizibile, pe placi rigide din material lemnos presat sau pe rulouri din panza.

2. In privinta traseelor si frecventei de circulatie
– S-a reinfiintat in anul 1997 linia 35, suspendata inca din 1984, s-a mărit la triplu capacitatea pe linia 17 (reinfiintata in 1992), toate acestea în conditiile pastrarii in functiune si a liniei 17 barat (Poienelor - Noua) pentru ranforsare.
– S-au permanentizat si organizat cu mai multe curse traseele din centrul istoric ce fusesera suspendate in 1984 si circulasera la nivel foarte scazut intre 1990–1995, respectiv liniile 12, 14 si 15.
– S-au infiintat in perioada 2001–2003 liniile 36, 37 şi 21 (ultima initial fara indicativ, sub numele „Noua–Triaj”).
– S-a extins programul de circulatie al liniei de troleibuz 33, si in afara orelor de varf.
– S-a prelungit linia de troleibuz 1 barat de la Livada Postei la Stadionul Municipal (2001).
– S-a prelungit linia de troleibuz 32 la orele de varf pana la Rulmentul (2001), ulterior separandu-se in doua linii distincte: 32 şi 30 (2003).
– Frecventa pe toate traseele de baza era in unele cazuri dubla sau tripla fata de ceea ce exista in prezent, de exemplu la ore de varf pe linia 101 (actual 8) se circula la 3–4 min, pe linia 32 la 5 min, pe linia 6 la 4 min, pe linia 22 la 6-7 min, pe linia 7 la 10-15 min, pe linia 1b la 10 min, pe liniile 2 si 3 la 12 min, pe linia 10b (actual 23b) la 10 min etc etc etc.
– S-a introdus transport metropolitan unificat cu orasul Predeal (1999–2001), respectiv liniile 40 (Poienelor – Predeal Malu Ursului), 41 (Poienelor – Predeal – Paraul Rece, curse selectate), 42 (Predeal Malu Ursului – Cab. Trei Brazi, sezoniera), 43 (Predeal interior), 44 (Predeal Malu Ursului – Paraul Rece).
– S-a pastrat transportul de noapte pe 4 linii (1N, 2N, 3N, 4N), la nivelul din anii 80.

3. In privinta infrastructurii transportului electric

– Sectiunile "grele" de circulatie de la troleibuze beneficiau de dubla alimentare, unele de tripla alimentare din substatii de redresare diferite si care puteau fi comutate telecomandat la nevoie. Existau in total 9 substatii, dintre care 7 pentru troleibuze (S1-S6 si S8) si 2 pentru tramvaie (S11, S12).
– Linia tramvaiului a fost reabilitata pe portiunile de curbe si s-a inlocuit asfaltul impropriu de acolo cu paviment din calupuri de bazalt (2003–2004).
– Nu s-a desfiintat nici macar 1 (un) metru de retea de troleibuz, nici macar din cele pe atunci inactive (Str. Turnului, Bd. Grivitei, Str. Zizinului). Transportul electric asigura mai mult de 2/3 din total in 1996 si inca aproape 3/5 din total in 2004. Nimeni nu a furat cuprul din reteaua aeriana in acea perioada, nici sina de tramvai, nici alte dotari ori instalatii fixe.
– In toata "Epoca Ghise", nu s-a desfiintat nici o linie de troleibuz, cu exceptia liniei 3 barat (Castanilor - Poienelor), care avea doar o cursa si jumatate pe zi, la orele de varf ale diminetii.

4. In privinta dotarii cu vehicule
Parcul de troleibuze existent a fluctuat in jurul a 130 de vehicule, articulatele detinand suprematia pana in 2004; au fost achizitionate: 15 troleibuze Rocar 212E in 1996–2000 (98–107, 109–112 si 114–115) , 1 troleibuz nou Rocar 217E in 1997 (108) plus 24 de troleibuze ex-Constanta Rocar 217E in 2002–2003 (116–139), 8 troleibuze FBW/Hess 91GTS (911, 913-920), 2 troleibuze Daimler Benz O305GT (921, 922), 5 troleibuze Rizzi/Vetter SHO18 (201, 203-206) si 3 troleibuze Rizzi/Vetter SHO11 (207-209) in 2001 – deci in total achizitionate 58 de troleibuze (16 noi si restul SH), dintre care 40 articulate, mult peste ce s-a achizitionat dupa 2004.
Parcul de autobuze existent a fluctuat foarte usor in jurul valorii medii de 132 de vehicule, dintre care in medie 25 articulate; au fost achizitionate: 2 autobuze Rocar 112UDM in 1996 (526, 527), 1 autobuz Rocar/De Simon U412-260 in 1999 (528), 19 autobuze Mercedes O305G in 2000 (529–547), 7 autobuze Neoplan 8008MIC in 2000 (548–554), 10 autobuze MAN SL223 in 2002 (555–564), 5 autobuze MAN SL260 in 2003 (565–569) – deci in total achizitionate 44 de autobuze, dintre care 19 articulate, acestea din urma fiind autobuzele de calitatea cea mai buna care au circulat vreodata-ever la Brasov (ex-Frankfurt/M).
Parcul de tramvaie a crescut de la 20 la 32 de vagoane si au fost achizitionate SH: 12 Rathgeber in 1997 (21-32), 9 Duewag articulate (33-40, 42) in 2000 si 16 Tatra (43-54, 1, 3, 4, 6, 11, 12) in 2003 – deci in total achizitionate 37 de vagoane, dintre care 23 motoare si 14 remorci.
Per ansamblu, s-au achizitionat deci pentru RAT in "Epoca Ghise" un numar de 139 de vehicule, dintre care 68 articulate. Numarul total de vehicule era in 1996 de 342 (dintre care 165 articulate si 16 dublu-articulate!!!), iar in 2003 era de 283 (dintre care 109 articulate). La ore de varf, erau atunci in circulatie concomitent: 85 troleibuze, 75 de autobuze si 18 vagoane de tramvai. Acum mai exista in total in parcul RAT doar vreo 210 vehicule, din care (atenţie!) 28 midibuze si doar vreo 50 de articulate. Dar şi din astea un sfert stau pe dreapta defecte şi alt sfert n-au şoferi.

5. In privinta numarului de personal, a calificarii si a salarizarii
Nici nu incape comparatia cu prezentul. Cine doreste poate sa dezvolte acest subiect, eu unul nu o voi face pentru ca nu sunt sadic de felul meu si acest forum este citit si de angajatii RAT.

Foto atasate: (c) Silviu.


Attachments:
541, 155, 5780.jpg
541, 155, 5780.jpg [ 248.45 KiB | Viewed 10413 times ]
529.jpg
529.jpg [ 175.18 KiB | Viewed 10410 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
Poza 2008:
https://www.flickr.com/photos/70966383@N03/8020355610


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
Eu zic ca e bine sa avem toate linkurile cu albumele oraselor. Aici Brasov:
https://www.flickr.com/photos/fototak/s ... 8073543294


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 May 2015 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
O superba imagine preluata de pe http://orasulmemorabil.ro/category/blog/page/7/ datata in 1976.


Attachments:
1976.JPG
1976.JPG [ 93.21 KiB | Viewed 10225 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 May 2015 22:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Iar pentru cei care au putin timp, am descoperit un site superb:

Imagini din 1988.

http://www.fortepan.hu/


Attachments:
77517.jpg
77517.jpg [ 105.88 KiB | Viewed 10219 times ]
77518.jpg
77518.jpg [ 55.96 KiB | Viewed 10219 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group