TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 17:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Author Message
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 23:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 233
Location: Brasov
Pai seara sunt 3 curse de autobuz pentru soferi. Fiecare cursa are alt traseu. Una dintre curse merge numai prin oras, a doua merge pana in Sanpetru, iar a treia pana in Sacele.
La fel se intampla si dimineata la 04:30.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Apr 2016 21:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 233
Location: Brasov
http://www.bizbrasov.ro/2016/04/20/foto ... e-un-taxi/

Uitati o imagine din inainte ca articolul sa fie modificat:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 14:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
ref. accidentul de aseara (Carpatilor / V. Alecsandri)

O banala deraiere de captatori ar fi dost fost picatura care a umplut paharul... Doi stalpi cu betonul fisurat la baza si armaturile distruse de rugina s-au prabusit, primul datorita socului primit de la un cablu de ancora, al doilea fiind tras de reteaua doborata de primul stalp. Un autoturism in mers a fost grav avariat, nu au fost din fericire victime. Inca un stalp a fost dat jos mai tarziu, fiind si el in pericol de prabusire. Doar in respectiva zona, cel putin alti 10-15 stalpi sunt in aceeasi stare de "bomba cu ceas". De restul orasului, ce sa mai vorbim...

Stalpii de pe Str. Carpatilor erau - culmea - cei mai noi din Brasov (1988), cu exceptia celor inlocuiti la modificarile de dupa 1990.
Analizand sectiunea de rupere, se observa ca din 12 armaturi de otel verticale, doar 4 mai existau, restul erau praf fin de rugina. Betonul puternic fisurat era impregnat cu zeama rosiatica de rugina. Un astfel de stalp nu mai are nici o rezistenta, se poate prabusi oricand din senin.

Filmul este cam asa:
1. In loc de corpuri de iluminat care acopera varful stalpului, s-au montat in ultimii ani improvizatii care permit intrarea apei meteorice la interiorul stalpului, aceasta adunandu-se la partea de jos.
2. Vopsirea aberanta repetata impiedica respiratia betonului si uscarea, apa patrunde in fisuri, le largeste si corodeaza armaturile. Firma ce presteaza iluminat public platit de municipiu (si care oricum foloseste stalpii RAT fara chirie) gaureste fara autorizatie - si exact in zona deja subrezita - stalpii, ca sa introduca noi cabluri. De la acest moment, degradarea continua accelerat, exponential. Ceasul bombei ticaie...
3. Stalpul cu rezistenta astfel compromisa se poate rupe spontan sau la o sarcina cu mult mai mica decat cea nominala.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 20:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 233
Location: Brasov
Din pacate sunt foarte multi stalpi cu probleme prin oras.
Am vorbit cu soferul, iar troleibuzul implicat este Volvo-ul 65, care nu a fost avariat. Acesta circula pe linia 33 si cobora de pe Vasile Alecsandri. Troleibuzul nu avea viteza deoarece acolo este o curba la 90 de grade iar lui 65 ii merge directia destul de greu.
De asemenea, soferul nu a avut nicio vina. Acesta mi-a povestit ca a trecut peste macaz fara sa-i sara captatorii, iar cand s-a uitat pe sensul opus a vazut cum o consola s-a rupt, cel mai probabil din cauza starii proaste, astfel declansandu-se o reactie in lant, in urma careia au cazut cei 2 stalpi si reteaua pe asfalt. Reteaua s-a desirat tocmai de la Metrom pana la Piata Decebal.
In urma incidentului au fost avariate 6 masini, 3 grav (Skoda careia i-a cazut stalpul pe motor la distanta de 10 cm de parbriz + o masina parcata dupa statia Metrom, careia i s-a infipt o consola prin plafon + alta masina lovita de al doilea stalp in partea din spate) si 3 masini zgariate de reteaua de troleibuz cazuta.

De mentionat ca nimeni nu a fost ranit, nimeni neavand nici macar o zgarietura, toti alegandu-se cu o sperietura zdravana.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 20:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 233
Location: Brasov
http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Brasov/Stiri/Doi+stalpi+de+sustinere+pusi+la+pamant+de+un+troleibuz


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 21:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
La cum arata zona sectiunii de la stalpii rupti (si de altfel partea inferioara a multor alti stalpi, inca nerupti, din Brasov), mi se pare foarte plauzibil ca micile tensiuni din sustinerea retelei, generate de vibratiile produse la trecerea troleibuzului, sa fi fost cauza adevarata a "macelului".

Cred ca sunt stalpi in Brasov in care este foarte riscant chiar si sa dai cu piciorul, de exemplu cei vechi (unii de 57 de ani) de pe Bd. 15 Noiembrie sau Harmanului, cu console uneori extrem de lungi, inclinati, incovoiati si crapati complet in dreptul armaturilor de otel. Aceia au fost ganditi initial exclusiv pentru traversee, unii fiind mult retrasi de la aliniamentul bordurii, dar o minte luminata a pus pe ei console lungi si grele... Daca se vor rupe, vor zice ca troleibuzul sau soferul sunt de vina, nu idiotul care a dat ordinul de a modifica astfel reteaua.

Deci se pare ca nici deraiere nu a fost, ci doar vibratia normala a sistemului de ancorare. "Picatura" care lipsea ruperii primului stalp era infima!!! Iar faptul ca reteaua in cadere a mai antrenat si alti stalpi dovedeste cat de avariati erau deja acestia. Un stalp cu rezistenta normala nu se poate rupe de la un cablu, se rupe evident mai intai cablul.

Trebuie in urgenta inlocuiti stalpii total compromisi, apoi consolidati prin camasuire incepand din fundatie ce care "candideaza" la a fi rupti. Din ce bani? Din banii firmei care a gaurit cu inconstienta stalpii, dar si a primariei, care i-a trecut in patrimoniul RAT (desi sunt folositi concomitent la iluminatul public), stiind foarte bine care sunt problemele si fara a avea cea mai mica intentie de a le rezolva. De fapt, exact stalpii pe care avem asa-numitul "iluminat inteligent" sunt cei cu probleme; nu intamplator, fiind efectiv ciuruiti de firma respectiva.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 21:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
sorinache96 wrote:
Ho-hooo, mai incet cu despagubirile de catre RAT... Ce treaba are RCA-ul troleibuzului, cand acesta n-a acrosat direct nici partea de retea cazuta si nici stalpii? Se vede si din primele imagini ca era deja trecut de macaz, iar reteaua de partea lui nu a cazut, fiind doar mutilata de ancora din zona macazului, cea care a interactionat cu primul stalp rupt. Mi se pare incredibil ca purtatorul de cuvant al RAT acuza exact institutia care ii plateste salariul, cand inca ancheta de abia a inceput... Dar poate asa i s-a ordonat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 08 May 2016 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 263
Location: Romania
Poze de astazi- str.Carpatilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 02:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Sa mai puna un strat de vopsea (musai verde) pe stalpi, ca sa se tina in ea, ca betonul si otelul sunt praf.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 18:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Se văd deja 3 straturi de vopsea pe stâlpii ăia.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 09 Oct 2016 18:19 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 15
Accident in care un troleibuz si un autobuz RAT au fost implicate: http://brasovtv.com/index.php/eveniment/900-ultima-ora-accident-pe-bulevardul-saturn-un-autobuz-si-un-autoturism-sunt-implicate-2-persoane-ranite


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Nov 2016 16:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Al treilea dosar penal (deocamdata) pentru Nasul Mare ("Zeus"), care a "pastorit" direct si prin interpusi si a distrus intentionat transportul public brasovean, in primul rand pe cel electric, inclusiv in scopul favorizarii firmelor sale de taximetrie. Din pacate, inculpatul principal trage dupa el si alti oameni - care chiar nu au avut nici un folos de pe urma gainariilor sale. Caci exact de gainarii e vorba (deocamdata).

Quote:
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Brașov au dispus trimiterea în judecată,
sub control judiciar, a inculpatului

SCRIPCARU GEORGE, la data faptei și în prezent primar al municipiului Brașov, cu privire la săvârșirea infracțiunilor de:
- abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
- participaţie improprie la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul folos necuvenit,
și în stare de libertate a inculpatului

RADU CRISTIAN, la data faptei director al Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov, cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În perioada 2007 – 2015, inculpatul Scripcaru George, în calitatea menționată mai sus, și-a exercitat influența reală asupra directorului Regiei Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov și l-a determinat să-și încalce atribuțiile de serviciu și să achiziționeze succesiv, pe parcursul celor nouă ani, patru autoturisme marca Skoda Superb ce au fost puse ulterior, în mod formal, la dispoziția primăriei Brașov, semnându-se în acest sens mai multe contracte și acte adiționale.
Scopurile urmărite de edil au fost obținerea unor foloase necuvenite pentru sine, constând în folosința exclusivă a mașinilor respective, dar și neplata costurilor pentru întreținerea/utilizarea acestora (vinietă, asigurarea CASCO, RCA, ITP, revizii și reparații).
Pentru a ascunde faptul că autoturismele date în mod succesiv în folosința Primăriei Brașov sunt utilizate în interesul său personal, inculpatul Scripcaru George a solicitat aceleiași persoane din conducerea R.A.T. Brașov ca, în cazul în care pe adresa societății vor veni solicitări din partea Poliției Rutiere, să fie comunicat numele vreunui angajat care astfel să fie sancționat contravențional în locul edilului.
Ca urmare a acestui demers, la data de 12 martie 2009, a fost încheiat un proces verbal prin care o altă persoană a fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de 120 lei și 2 puncte penalizare, menționându-se că a depășit viteza maxim admisă în localitate, în timp ce conducea unul din autoturismele respective.
În realitate, autoturismul fusese condus de inculpat, rezultatul fiind obținerea de foloase necuvenite pentru acesta,constând în faptul că nu figurează în evidențele Poliției cu sancțiuni contravenționale și nu a plătit amenda respectivă.
În același context, în perioada 2013-2015, în scopul facilitării utilizării de către primarul Scripcaru George a unuia dintre autoturisme, inculpatul Radu Cristian, în calitate de director al Regiei Autonome de Transport (R.A.T.) Brașov, exercitându-și defectuos atribuţiile de serviciu, a dispus întocmirea şi semnarea unei convenţii prin care s-a acordat folosinţa gratuită a mașinii în interesul personal al edilului şi ulterior a aprobat sumele de bani necesare pentru întreţinerea acesteia.
Prin acest demers, inculpatul Radu Cristian a cauzat un prejudiciu de 88.164,14 lei pentru R.A.T. Braşov concomitent cu obținerea unor foloase necuvenite pentru inculpatul Scripcaru George constând în utilizarea autoturismului fără suportarea costurilor de întreţinere.

Consecința acestei conduite infracționale a edilului fost prejudicierea societății respective cu 630.665,33 lei, reprezentând contravaloarea autoturismelor achiziționate și cheltuielile suportate cu întreținerea/utilizarea acestor autoturisme, sumă cu care Regia Autonomă de Transport Brașov RA s-a constituit parte civilă în procesul penal.
În cauză, procurorii anticorupție au instituit măsura asiguratorie a popririi asupra conturilor bancare, ce aparțin celor doi inculpați.
De asemenea, a mai fost instituită măsura asiguratorie a sechestrului asupra unui imobil ce aparține inculpatului Radu Cristian.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Brașov, cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.

Inculpatul Scripcaru George a mai fost trimis în judecată în alte cauze pentru infracțiuni similare, vezi comunicatele nr. 124/VIII/3 și 1340/VIII/3 din 16 februarie respectiv 3 noiembrie 2016.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Nov 2016 16:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Rechizitoriul complet.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Dec 2016 08:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 136
Location: Brasov/Varsovia
Aseara cursa de personal a derapat in sensul giratoriu de la Faget. Autobuzul implicat este MAZul 658.

Sursa: Grup Facebook: Info Trafic Brasov


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Dec 2016 09:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
FBW58 wrote:
Aseara cursa de personal a derapat in sensul giratoriu de la Faget. Autobuzul implicat este MAZul 658.


Dupa cum se vede, soseaua nu era deszapezita! Firma ce se ocupa de deszapezirea drumurilor din Brasov si Primaria nu si-au facut treaba!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Jan 2017 22:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Troleibuze pe liniile 3, 8 şi 10, astăzi:
Attachment:
IMG_3369.jpg

Attachment:
IMG_3383.jpg

Attachment:
IMG_3362.jpg



Ah, am uitat, primarului nu-i place sârma.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Jan 2017 16:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Silviu wrote:
FBW58 wrote:
Aseara cursa de personal a derapat in sensul giratoriu de la Faget. Autobuzul implicat este MAZul 658.


Dupa cum se vede, soseaua nu era deszapezita! Firma ce se ocupa de deszapezirea drumurilor din Brasov si Primaria nu si-au facut treaba!


Trotuarele nu au fost deszăpezite nici acum, zăpada a îngheţat şi a format un strat de gheaţă gros de câţiva centimetri. Mormanele de zăpadă din staţiile RATBv au îngheţat şi ele, deci pot fi escaladate uşor dacă se nimereşte ca autobuzul să fie cu uşa fix în dreptul lor (nu vă aşteptaţi ca şoferii să se uite în oglindă dacă uşile se pot deschide sau nu).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 19 Feb 2017 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 214
Location: Brasov
A inceput cotetzarea pentru soferi la Mercedes Citaro. Primul vazut de mine #589.
Realizata din materiale de prost gust, cu atarniciuri la parbriz, este mandria soferului.
Speram ca macar Citaro sa scape de bricolaje.
In Bucuresti s-au facut cabine (cotetze) la Citaro? Daca nu, ar trebui soferii trimisi in schimb de experienta la RAT Brasov.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Feb 2017 11:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
În Bucureşti s-a cerut prin caietul de sarcini cabina separată de salon. La primele 400 de autobuze peretele avea spaţii pe deasupra şi pe dedesubt, ceea ce i-a deranjat pe domnii şoferi... aşa că s-a solicitat la Mercedes să se remedieze problema, fiind realizat un kit de modificare (bucăţi de plastic prins cu şuruburi discrete, garnitură de cauciuc între bare şi bandă adezivă de culoarea peretelui - o lucrare îngrijită dacă mă întrebaţi pe mine), aplicat pe toate autobuzele în cauză. Ultimul lot de Citaro Euro 3 şi cele Euro 4 au venit cu cabina mai bine separată. Totuşi, separarea nu era ermetică precum la Dac, au fost lăsate nişte fante pentru ca aerul cald băgat prin priza de sub scaunul şoferului să ajungă şi în salon. Evident, fantele au fost acoperite cu scotch din prima zi.
Ceva similar a fost şi la troleibuzele Irisbus, primele 10 au cabina diferită de restul.

Acum îmi dau seama că am ,,îndrăgit" atât de mult aceste (hârburi de) autobuze, că nu le-am mai făcut poze de interior după ce s-au modificat cabinele. Iată versiunea iniţială de cabină, la care ,,trăgea curentul şi intra mizeria" din salon:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Aug 2017 23:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Deşi R.A.T.Bv. a devenit societate pe acţiuni - adică RATBv S.A. - vechile metehne mor greu. Practic, societatea lucrează la cota de avarie, aşteptând parcă o privatizare către cine trebuie. Lucru care ar putea fi posibil după desfiinţarea completă a transportului electric, preconizată pentru anul viitor.

După o zi prin Braşov - 14.08.2017, cu program de zi lucrătoare - concluziile sunt sumbre.
Există orare afişate în fiecare staţie. Dar sunt mai mult orientative, pentru că numărul de ture lipsă este îngrozitor de mare. Exemple:
- pe linia 17 lipseau cel puţin 2 vehicule. De exemplu, cursa de la 14:19 din Livada Poştei nu s-a efectuat.
- pe linia 5 lipseau cel puţin 2 vehicule şi mai erau şi consecutive. De la Roman nu a plecat niciun autobuz la 11:12 şi nici la 11:24
- pe linia 8 lipsea 1 tur, la 18:36 nu a trecut nimic pe la Gemenii spre Rulmentul (şi era să pierd trenul de 19:00).

În rest, vehiculele sunt întreţinute după cum se pricepe şoferul, că doar de aia şoferul e titular (la ora schimbului se duce în garaj cu tot cu maşină)... iar fiecare şofer îşi împopoţonează maşina cum vrea: autocolante, bibelouri pe bord, maimuţoi de pluş la oglindă, mochetă pe jos, iar uşa 1 e monopol pentru şofer la troleibuze şi la BMC-uri. De pe MAN-uri cad tablele de rugină, dar motoarele încă trag bine, iar finisajele interioare se menţin relativ în regulă. BMC-urile low-floor luate în 2012 vibrează la ralanti, MAZ-urile verzi mai au puţin şi se dezmembrează, dar tot merg mai lin decât BMC-urile. Conecto-urile arată şi merg cel mai bine, de aia sunt primele pe lista de casări...
Despre MAZ-urile galbene şi MAN-urile vechi nu pot să mă pronunţ, am văzut doar 2 - 3 la traseu. Dar a avut grijă RATBv să le cumpere RCA la aproape toate.
Troleibuzele FBW din Neuchâtel sunt într-o stare dezastruoasă, iar asta e puţin spus. Deşi estetic arată ca noi, compresoarele nu fac faţă, RATBv nebăgând prea mulţi bani în reparaţie. Direcţia este pneumatică, iar un defect la compresor poate avea consecinţe destul de grave.
Citaro-urile încă arată bine... am văzut pe liniile 2, 9, 16, 17b, 34, 34b. Cei care merg cu linii precum 5, 23 sau 31 se pare că nu merită autobuze mai noi, sunt bune MAZ-urile.

Reţeaua de troleibuz este într-un hal fără de hal. Vopsirea stâlpilor şi eliminarea acelor căpăcele de pe vârful lor, combinat cu găurile date de firma de iluminat public şi cu vechimea mare a lor a făcut ca mulţi stâlpi să aibă armăturile vizibile şi ruginite sau chiar rupte. Consolele sunt ruginite şi rotite pe stâlpi cu colier cu tot de tensiunile induse în reţea de captatoare. Piesele de separaţie sunt vechi, firul este vizibil subţiat din cauza uzurii, ungerea se face doar cu ungătorul o dată la n ani. Cu excepţia reţelei liniei 8, care a suferit nişte reparaţii (a se citi cârpeli) în 2006 şi pe care se poate circula cât de cât decent, restul reţelei din oraş nu permite viteze mai mari de 20 - 25 km/h, ceea ce face troleibuzele nişte mijloace de transport folosite doar de cei care n-au de ales şi nu le vine altceva când trec prin staţie. Oricum, traseele rămase sunt nişte glume proaste (cu excepţia liniei 8). Cioturile de reţea nouă montate în mega-giratoriile scripcareze sunt montate foarte aproape de trotuar, iar elementele de curbă au rază mică, făcând ca troleibuzele să nu le poată aborda cu mai mult de 10 - 15 km/h. În plus, în majoritatea giratoriilor, banda 1 este pentru obligatoriu dreapta, doar că troleibuzul nu se poate angaja pe banda 2 sau 3, neajungând la reţea. Şoferii maşinilor din Braşov ştiu asta, dar cei din afara Braşovului claxonează la greu manevrele greoaie ale troleibuzelor. În plus, în giratorii nu prea încap vehiculele articulate... un autobuz sau troleibuz articulat mătură minim 2 benzi.
Vehiculele sunt urmărite prin GPS. Troleibuzele nu pot ţine timpii de mers din cauza stării reţelei, ba chiar şi unele autobuze au probleme. Şoferii se plâng că n-au timp nici să se uşureze, că lucrează 10 ore jumătate pe zi şi că salariul lor de încadrare e de 1450 lei (adică minimul pe economie). Se mai plâng şi de lipsa şoferilor (una din cauzele lipsei de ture de pe majoritatea traseelor). Deşi sunt gata să pun pariu că motorina pentru cursele lipsă apare ca fiind consumată.

Să vorbim puţin şi de traseele de autobuze. Dacă în trecut era avantajat Nordul Bartolomeului, iată că acum Timiş-Triaj a ajuns mare hub urban. Nu credeţi? Păi altfel de ce 34 vine la 9 minute la ore de vârf? La fel ca 8, ca 17, ca 4, ca 6... linie importantă acest 34, nu? În plus, se efectuează cu sfinţenie cursele de pe 9, 15 (linie importantă, domne', acest 15) şi 2 (care 2 nu mai are niciun rost, oricum vine o dată pe oră şi cam în tandem cu 7).
2, 34b şi 37 au fost scurtate la Hidro A... că din Tractorul nu ai nevoie în centru, nu? Mergi cu 36 o dată la 11 minute, dacă nu lipseşte autobuzul şi ai abilităţi de alpinist peste cei deja aflaţi în autobuz. Cei din Craiter nu au votat cum trebuie, iar 34b oricum e o glumă proastă, mereu cuplată cu un 34, care are clienţi doar de la Gemenii la Centură, dacă se nimereşte în faţa lui 34.
În rest, 51 merge doar în fundul unui 4, 21 şi 35 merg doar cuplate cu un 17 de la Saturn la Noua şi retur. Da' măcar s-a făcut o staţie pentru 17 şi 35 la giratoriul de la Saturn, dar doar pe un sens.
Cursele de retragere nu iau călători, chiar dacă vorbim de trasee precum Noua - Hărmanului sau Timiş-Triaj - Bartolomeu.
Ora de vârf la Braşov se termină la 18:30, de la ora aia începe retragerea masivă de pe trasee, evident, turele lipsă toată ziua nu sunt compensate măcar după ora aia.
Ah, da, linia 17b, deşi te ajută să ajungi la Canionul 7 Scări, are doar 6 curse în week-end, că cine merge pe munte în week-end, nu?!

Informarea călătorilor: în staţii sunt afişate hărţile din 2011, automatele de bilete nu vând abonamente de o zi, şoferii nu vând bilete, engleză nu ştiu nici şoferii, nici tanti de la bilete de la gară (o doamnă respectabilă la vreo 60 de ani şi 90 de kg, cu un şort albastru la brâu). Multe chioşcuri se închid la ora 14, la multe automate nu merge plata cu cardul.
În 4 am dat de un străin care voia să ajungă la Autogara 2 să ia autobuz de Râşnov... bilet nu reuşise să cumpere, până la urmă i-am arătat unde să coboare să ia bilet şi i-am zis ce să ia.
Panourile informative afişează doar orele din grafic. Dovadă că la Noua era afişajul cu o oră în urmă şi afişa plecările trecute.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Aug 2017 20:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Sâmbătă am trecut iar prin Braşov. De data asta cu bicicleta, ca să nu depind de RATBv. Transportul se menţine în continuare jalnic... mai frumos, lipsesc ture de pe 20 şi 50! Da, aţi auzit bine, sâmbăta lipsesc ture de pe 20 şi 50!

Să începem cu linia 20. În mod normal circulă la 30 de minute pe timpul zilei, asta înseamnă 2 autobuze. Cursele de la şi 30 minute se făceau cu BMC-ul 778. Cealaltă maşină era un Conecto. Care Conecto la 13:55 alerga ca disperatul pe la Camera de Comerţ să ajungă la Livadă... ori a plecat târziu din garaj pentru schimbul 2, ori înlocuia un autobuz defect sau lipsă.

Acum cu 50... pentru început, un print screen de pe http://www.ratbv.ro cu orarul liniei 50:
Attachment:
Untitled.png


Acum să vedem plecările de la Pietrele lui Solomon (nu de la Solomon cum zice RATBv):
- 14:46 - #664
- 14:58 - #662
- 15:09 - PAUZĂ
- 15:20 - #661 (sosit la 15:16)
- 15:31 - #664 (sosit la 15:26)
- 15:43 - #662 (sosit la 15:36)
Pe drum în jos, până la Pe Tocile nu am văzut alt 50, deci gaura nu fusese astupată.

Să vedem o parte din cei care aşteaptă:
Attachment:
IMG_7164.jpg


După ce vine maşina, mai apare lume:
Attachment:
IMG_7166.jpg


Se lasă cu îmbrânceli, înjurături... cei din staţie dau buzna peste cei care vor să coboare. Nişte pensionari se bagă şi se scot reciproc din diverse părţi anatomice... alţii discută de ceva eveniment organizat de PSD în zonă. Cei 3 de pe bancă şi femeia din dreapta nu au mai încăput (mai sunt şi alţii, la umbră, care nici nu au mai încercat să se apropie de midibuz, nu aveau şanse). Celălalt grup e cel care era să rămână în autobuz.
Attachment:
IMG_7167.jpg


Midibuzul pleacă... noroc că aceste BMC-uri au suspensie cu arcuri foi şi nu cu perne de aer, că altfel spărgea pernele pe acolo. Mă gândesc cum e cu frânele la vale cu maşina supraîncărcată...
Attachment:
IMG_7168.jpg


Bonus, deşi din altă zonă a Braşovului: Dacă e ora 16:16, la ce mă mai interesează că a fost un 15 la ora 16:00? Ca să ştiu că l-am pierdut şi nu are rost să îl mai aştept?
Attachment:
IMG_7173.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group