TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 20 Nov 2018 10:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Author Message
PostPosted: Tue 19 Jan 2016 17:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Kappa wrote:
Prima zi de iarna mai grea in Brasov cu zapada mai multa si ger.
Cel ce a girat pe cel ce a distrus transportul din Brasov spunea asa: "Iarna nu-i ca vara". Adica - pentru cunoscatori - iarna se fura mult mai eficient decat vara. Din curse neefectuate, din deszapezire neefectuata, din facturi umflate etc.

Foarte interesant... Se vaieta RAT-ul ca n-are destule midibuze functionale nici pentru liniile din centru si plange dupa bani pentru alte midibuze (electrice), dar mai nou se folosesc midibuze in mod frecvent pe liniile 4 si 34!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 251
Location: Romania
Astazi la schimbul II, linia15. Independentei -Coresi-Triaj, era deservita de un Maz galben care evident se plimba gol. Pentru cei care nu cunosc aceasta linie, are ca medie aprox. 5 calatori pe cursa.( dus-intors).
In rest de pe toate liniile importante au lipsit in jur de 50% din tururi. Legat de starea tehnica/estetica a autobuzelor/troleibuzelor nici nu mai are rost sa scriu ceva pentru ca este dezastruoasa - cam acesta este tabloul de iarna al RATBV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 21:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Astazi toate troleibuzele care au iesit la traseu de dimineata, au iesit fiindca au fost tinute peste noapte in hale la caldura sau in parc pornite. Chiar si asa la schimbul 2 pe 8 au fost 4 troleibuze si un MAN articulat, deci 5/7 tururi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 22:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Nu-i nimic! Mai dam bani pe niste buline colorate, reclame la Wireless, panouri care iti arata temperatura si data, palate la capete de linii fara calatori, evenimente culturale etc.

Orice, dar sa nu atragem clientii, sa nu avem un parc de vehicule de calitate si mai ales nu, nu troleibuze - asta pare a fi ALEGEREA VIETII.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 22:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Nici nu-i de mirare ca atatea troleibuze au probleme cu electronica, cand nici macar electronistii nu au piese ca sa le repare. Ei cauta calculatoare si televizoare vechi de pe care iau diferite piese ca sa poata sa mai repare cate o placa de la electronica unui troleibuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Avand prea mult timp liber, azi am stat si am pandit cum decurg lucrurile in ceea ce priveste transportul in comun. De la 07:00 pana la 08:00 am remarcat urmatoarele:
- la Faget, la 07:10 a coborat un singur troleibuz pe linia 8, inspre Rulmentul, dupa care pana la 07:50 nu a venit decat un troleibuz "mititel" pe linia 7. La 07:50 au aparut doua troleibuze umplute pana la refuz, in cele din urma. Insa, pana sa apara aceste troleibuze, cam aceasta era situatia in statie (vezi imagine). Au fost doar 5 troleibuze de dimineata, la ore de varf. Si ca nu ziceti ca nu sunt nebun, mai jos o poza preluata de pe facebook.
sorinache96 wrote:
Astazi toate troleibuzele care au iesit la traseu de dimineata, au iesit fiindca au fost tinute peste noapte in hale la caldura sau in parc pornite. Chiar si asa la schimbul 2 pe 8 au fost 4 troleibuze si un MAN articulat, deci 5/7 tururi.

Posibil sa fi circulat, dar azi am urmarit, de asemenea, activitatea acestora intre orele 17:40 si 18:40. In acest interval au fost la traseu doar doua troleibuze (#70 si #72) si MAN-ul articulat #750. Iar asta se intampla la o ora pe care eu o consider de varf!!! Nu si domnii din RAT.
Autobuzele de pe linia 36 au circulat execrabil. Au venit 3 unul dupa celalalt!!! #638, #781 si #658! Eu nu am vazut in viata mea asa ceva pana acum, in Brasov. Sa nu mai pomenesc de orarul liniei 2 care e facut de-al dracului sa vina in coloana cu 36. Pe linia 7 lipsea astazi un tur.
Iar acestea sunt doar un mizilic.

Incotro, domnilor, cu aceasta bataie de joc? De ce?


Attachments:
_DSC0019 [Custom1].JPG
_DSC0019 [Custom1].JPG [ 504.3 KiB | Viewed 3699 times ]
Capture1.JPG
Capture1.JPG [ 29.3 KiB | Viewed 3698 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Jan 2016 01:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Ultima oara cand am verificat, erau pe linia 8 #66, #70, #72, #124 si #750, asta la ora 17.
Sa nu mai zic ca a lipsit toata ziua turul 4 pe linia 8, adica primul 8 de la Saturn (5:29).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Jan 2016 18:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
sorinache96 wrote:
Nici nu-i de mirare ca atatea troleibuze au probleme cu electronica, cand nici macar electronistii nu au piese ca sa le repare. Ei cauta calculatoare si televizoare vechi de pe care iau diferite piese ca sa poata sa mai repare cate o placa de la electronica unui troleibuz.
Stai ca asta e nimic pe langa ce probleme vor fi cu exploatarea microbuzelor electrice, pe care conducerea RAT tocmai se pregateste sa le achizitioneze. Plus ca, dupa ce vor veni chinezariile, nu vor mai fi bani pentru nimic altceva, ca tot fondul de intretinere-reparatii se va cheltui pe ele si tot nu va fi de ajuns. Se pare ca intr-adevar se confirma zvonul ca cineva este direct interesat in falimentarea RAT si de asta i se pun in carca tot felul de achizitii paguboase in mod intentionat. Sa ne gandim doar la cat se cheltuieste pentru incalzirea si intretinerea spatiilor imense construite la capete de linii, sau cat va costa intretinerea minunatelor panouri de afisaj semifunctionale si a automatelor de bilete, cat va costa incalzirea pe timp de iarna a electrobuzelor parcate la interiorul halelor care vor trebui construite/reabilitate etc. Cohorte de furnizori "de-ai casei" rad si sarbatoresc de pe-acum! Apoi urmeaza falimentul, executia silita a proprietatilor imobiliare vizate deja de "experti", vreo firma gen Codreanu sau chiar ea cadorisita cu concesiunea pe tot Brasovul etc. Asta in timp ce alte orase (Timisoara, Cluj etc) investesc in infrastructura adevarata si in confortul pasagerilor: linii de troleibuz si tramvai, vehicule la intervale dese de succedare. Noi, in schimb, am ales calea Constantei lui Mazare si Coiciu: falimentul planificat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jan 2016 07:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46562
Frigul năprasnic din ultimele zile a afectat şi activitatea Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov. Astfel, deşi la orele de vârf RAT are în trafic peste 140 de autobuze şi troleibuze o serie dintre acestea au cedat fiind nevoie de relocarea unor mijloace de transport de pe anumite rute pe cele care rămâneau descoperite.

Purtătorul de cuvânt al RAT Braşov, Silviu Ștefan, ne-a declarat că principala problemă care a apărut pe timpul gerului atât la autobuze, cât şi la troleibuze a fost îngheţarea instalaţiilor de aer. „În perioadele în care am avut temperaturi de -20 de grade Celsius, chiar -30 de grade dimineaţa au apărut defecţiuni la instalaţiile de aer. Alte probleme nu au fost, dar odată ce instalaţiile de aer nu mai funcţionează şi mijloacele de transport nu mai puteau circula, fiindcă se blocau uşile. Cele cu defecţiuni au fost retrase la garaj, se remedia defecţiunea, iar apoi se întorceau în trafic”, a explicat Silviu Ștefan. Din această cauză, în anumite intervale orare graficele orare nu au mai putut fi respectate, astfel că pe linia 5, unde frecvenţa este de aproximativ 5 minute, autobuzele au venit în staţie şi la un interval de mai bine de 15 minute, iar pe linia 36, unde frecvenţa este 10 minute, autobuzele au circulat chiar şi cu o frecvenţă de 25 de minute. Acest lucru a stârnit nemulţumirea călătorilor mai ales că din cauza lipsei unor maşini de pe trasee autobuzele au fost foarte aglomerate, iar unii călători au fost nevoiţi să rămână în staţie pentru a-şi „încerca norocul” la următorul autobuz.

RAT a investit în preîncălzitoare

Tocmai pentru a nu avea probleme cu pornirea autobuzelor în zilele geroase, RAT Braşov a semnat ieri un contract în vederea achiziţiei de preîncălzitoare şi piese de schimb pentru aceste echipamente. Practic, dacă autobuzele sunt dotate cu astfel de sisteme, şoferii nu mai au surpriza neplăcută ca dimineaţa, din cauza frigului, motoarele să nu mai pornească şi să fie nevoie de utilizarea „tradiţionalelor” făclii cu care se încălzesc anumite componente ale motorului, astfel ca mijlocul de transport să poată porni. Valoarea achiziţiei echipamentelor achiziţionate era estimată la suma de 195.362 de lei, fără TVA, iar în urma licitaţiei a scăzut la 150,681.96 de lei, contractul fiind adjudecat de firmele Repdrum SRL din Oradea şi Nebo Consus SRL din Braşov. „Este vorba de un contract anual şi în principal sunt achiziţionate piese de schimb pentru preîncălzitoarele care există deja în dotarea autobuzelor pe care le avem în parcul auto, dar au fost cumpărate şi câteva preîncălzitoare noi, pentru a avea un stoc de rezervă în cazul în care vor apărea defecţiuni la unele echipamente pe timpul iernii”, a explicat Silviu Ștefan.


http://www.bzb.ro/stire/ger-de-ingheata ... ele-a94421


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jan 2016 08:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Nu sunt primele zile cu ger din istoria Brasovului. De ce nu s-au achizitionat pana acum?
Or fi incercat baietii cu festila dar autobuzele contemporane au mult plastic si nu merge ca pe vremea TV-urilor si Roman-urilor.
Si apoi iarna, in zilele geroase, soferii misunau de pe la 4 in garaj. Acum sunt boieri si se duc la 6.
Vorba lui Brassovia: investitii in buline si constructii megalomanice, nu in infrastructura adevarata si confortul pasagerilor.
Chiar ma uitam la programul de functionare al noilor case de bilete. L-V: 6 -14, S-D: inchis. La ce s-au mai cheltuit bani pe modernizari inutile? Iar acum in perioada rece casierele stateau cu paltoanele pe ele, la fel ca si in casele de bilete din anii 80.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jan 2016 19:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
Frigul năprasnic din ultimele zile a afectat şi activitatea Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov.
Frigul nu a fost "naprasnic", nici macar noaptea temperaturile nu au coborat sub -18 grade. In anii 70, se intampla frecvent in ianuarie ca sa se inregistreze zile in sir temperaturi sub -25 si chiar sub -30 grade, si totusi autobuzele si troleibuzele circulau. Mai greu, dar circulau, pentru ca directorul numit de Partid (ca si acum, de altfel) stia ca nu e vesnic si ca nu poate face chiar orice mizerii calatorilor.

Oricum RAT Brasov are propriul sau sistem de a masura marimile fizice, precum temperatura aerului de exemplu. Astazi, la temperaturi de -6 grade, Panourile Vietii indicau -14 grade. Probabil ca sa aiba scuza ca nu ies harburile la traseu. Deci RAT este de pe alta planeta, in care pentru calatori nu conteaza cand vine urmatorul autobuz de pe linia X, ci ei stau in statie doar de dragul de a afla temperatura aerului, cu o aproximatie de plus/minus 8 grade.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jan 2016 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46562
RAT Brasov nu respecta programele stabilite prin HCL, neexecutand anumite curse. Furt?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jan 2016 20:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu wrote:
RAT Brasov nu respecta programele stabilite prin HCL, neexecutand anumite curse. Furt?
E veche cam de trei ani nerespectarea programelor pe liniile principale. Acum dezastrul doar a crescut in amploare si exceptia a devenit regula. Pe 5, 6, 8, 16, 17, 23, 31, 36, 50, 51 lipsesc adeseori chiar si jumatate din tururi. Tare sunt curios daca sunt sau nu pontate cursele neefectuate, unde se duce motorina alocata acestora si cum se platesc salariile soferilor carora regia nu le da masina cu care sa circule. Mai demult aveau specializare dubla, respectiv in lipsa de masina lucrau ca mecanici in garaj. Poate o sa ajungem sa isi aduca autobuz de-acasa, eventual cu baterii. Eu banuiesc ca se trec ca executate si cursele fictive, ca altfel nu ar sta atat de linistita conducerea regiei.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jan 2016 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46562


http://stiri.rttbrasov.ro:8085/SitePage ... x?idc=2398


Attachments:
maz rat 9.png
maz rat 9.png [ 973.53 KiB | Viewed 3644 times ]
rat inghetat.png
rat inghetat.png [ 878.93 KiB | Viewed 3644 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jan 2016 16:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu wrote:
http://stiri.rttbrasov.ro:8085/SitePages/DetaliiStire.aspx?idc=2398
Inca o mare minciuna pedista pe langa celelalte milioane, colportata de mass-media "favorabila" si, bineinteles, de postul tv proprietate privata (sub acoperire) a primei viori din orchestra orasului. Nu s-au inregistrat -29 grade, ci -18.
Quote:
Unele curse ajungand sa fie chiar anulate
Doar vreo 30%. Un fleac, i-am ciuruit. Ghinion.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jan 2016 18:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Kappa wrote:
Nu sunt primele zile cu ger din istoria Brasovului. De ce nu s-au achizitionat pana acum?
Or fi incercat baietii cu festila dar autobuzele contemporane au mult plastic si nu merge ca pe vremea TV-urilor si Roman-urilor.


,,Preîncălzitoarele" astea nu sunt, de fapt, instalaţii sirocol? Le avem şi la Bucureşti pe Citaro, nu cred că au funcţionat vreodată, pentru că niciodată nu s-a alocat cotă de motorină pentru ele (doar dacă vreun şofer o fi ,,salvat" suficient într-o zi cât să îi rămână şi pentru sirocol a doua zi dimineaţă).
Prima dată când am citit titlul articolului m-am gândit la o hală acoperită sau, măcar, o tubulatură cu aer cald sau cu apă caldă, cum se făcea înainte de '89.

Brassovia wrote:
Astazi, la temperaturi de -6 grade, Panourile Vietii indicau -14 grade.

Panourile alea nu au termometru în ele, ora e luată de pe internet, de la un serviciu gratuit (gen Wundergorund, AccuWeather, MeteoBlue sau chiar ANM) sau cu plată. Temperatura e măsurată unde e staţia meteo cea mai apropiată a acelui serviciu, staţie care poate să fie şi la Întorsura Buzăului. De exemplu, Wunderground măsoară temperatura la Ghimbav (deci în câmp), deci temperatura afişată pe site ca fiind de la Braşov e, de fapt, cea din Ghimbav.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Jan 2016 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Azi, am intrebat o doamna dispecer motivul pentru care nu se mai pot incarca cartelele nenominale si de ce nu se elibereaza altele noi. Nu am primit un raspuns concret, dar umbla vorba ca sistemul nu ar fi pus la punct, iar controlorii nu sunt dotati cu aparate de verificat (informatia nu provine de la doamna dispecer). Am intrebat cat va dura situatia, din nou, niciun raspuns concret.
O alta treaba aiurea: au fost scoase si biletele pentru studenti. Acum li se baga pe gat un abonament de 35 lei. Sistemul de anuntare al statiilor din autovehicule nu functioneaza, panourile nu arata nimic, azi am ramas cu un bilet de tip nou in aparatul vechi de compostare (este prea scurt si sunt probleme la imprimarea datei). A trebuit sa anunt soferul la capat de linie, iar acesta m-a ajutat sa il recuperez, desi nu mai era bun de nimic, fiind plin de tus. Macar sa composteze altii, daca eu nu am putut. Totul merge anapoda... Aiurea am ajuns.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Jan 2016 17:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
SPA29 wrote:
... umbla vorba ca sistemul nu ar fi pus la punct, iar controlorii nu sunt dotati cu aparate de verificat (informatia nu provine de la doamna dispecer). Am intrebat cat va dura situatia, din nou, niciun raspuns concret.
E totul varza si consemnul este "mucles", pentru ca au declarat in fals ca s-a receptionat sistemul. Primaria este buna de plata, ar trebui sa dea inapoi banii de la UE pentru ca nu a respectat termenele.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jan 2016 18:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46562
La nivelul municipiului Brasov, ca urmare a adoptarii HCL 589/27.11.2015 si inclusiv a Planului de Servicii al RAT Brasov pentru 2016, actualul transport public local nu mai este un servicui public, ci a devenit un serviciu privat, intrucat a pus mai presus de interesele si nevoile comunitatii, ale cetateanului, interesele si necesitatile unei societati comerciale, fie ea si sub masca unei regii autonome. In plus, o parte importanta din veniturile RAT Brasov provin din taxele si impozitele pe care fiecarea cetatean al acestui oras le plateste catre Primaria Brasov, in schimbul carora ar trebui sa beneficieze de servicii publice, inclusiv servicii publice de transport in comun.

Prin noul Plan de Servicii al RAT Brasov, cetatenii cartierului Tractorul, unul dintre cartierele aflate intr-o dezvoltare exploziva in ultimii ani, nu mai beneficiaza de astfel de servicii. Si aceasta intrucat RAT Brasov a decis ca nu au nevoie. Fara sa ii consulte si fara sa tina seama de miile de reclamatii pe care cei care calatoresc cu mijloacele de transport in comun din acest cartier le-au facut in fiecare an vizavi de conditiile inumane de calatorie din zona, dimineata de dimineata. In conditiile in care nu faceau fata afluxului de calatori doua linii care legau cartierul Tractorul de Centrul orasului – liniile 2 si 36 -, RAT Brasov a decis sa anuleze o linie – 2 -, pe care sa o scurteze la Rulmentul – Camera de Comert, dimineata ajungandu-se acum la performanta remarcabila ca autobuzele de pe linia 2 sa circule cu o singura persoana la bord pe tronsonul Onix- Camera de Comert: soferul, care nu se poate da jos!

Motivatia celor de la RAT Brasov pentru aceasta decizie senzationala a fost, conform anunturilor postate in statii, mijloacele de transport in comun si pe site-ul regiei, urmatoarea: “eliminarea suprapunerilor de trasee aproape identice, lipsa cererii de transport ce se inregistreaza pe anumite trasee, echilibrarea fluxurilor de calatori“. Este evident ca modificarea operata la nivelul transportului public din cartierul Tractorul s-a facut strict din birouri, fara o minima verificare pe teren si fara a incerca macar una dintre zecile de propuneri facute, cu ocazia sesizarilor, de locuitorii din cartier. Era si normal ca autobuzul 2 sa circule mai mult gol, in conditiile in care pe portiunea de traseu care se suprapunea cu cel al lui 36 (Biserica Tractorul-Livada Postei si retur) acesta era pus sa circule la distanta de 1-2 minute fata de 36, in loc sa fie pus intercalat, la 5 minute unul de celalalt.

In acest moment, la orele de varf (intervalele 7,00-8,00 si 14,00-17,00), este o adevarata aventura si lupta pentru supavietuire in autobuzele 36, singurele care mai fac legatura cu centrul orasului, din aceasta cauza multi dintre elevi intarziind zilnic la scoala, iar adultii la serviciu, intrucat nu au efectiv cum sa se urce in autobuzele incarcate la peste 300% din capacitate. Supraincarcare ce nu inseamna doar lipsa oricarui confort pentru calatori, ci si aparitia mult mai rapida a defectiunilor la mijloacele de transport in comun.


http://brasovromania.net/2016/01/brasov ... d-pe-tron/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Feb 2016 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 251
Location: Romania
Astazi , putin dupa ora 12 (ora care nu este de varf in Brasov) - Statia Dacia.
Legenda sageti :
- cu galben: midibus pe Linia 4;
- cu verde: pasager pe scari, care nu mai incapea in midibus;
- cu albastru: prima usa inchisa;
- cu rosu: 3 pasageri care nu au mai putut urca in midibus.


Attachments:
linia 4 -dacia.jpg
linia 4 -dacia.jpg [ 117.49 KiB | Viewed 3563 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Feb 2016 18:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
wilhelm ciprian wrote:
Astazi , putin dupa ora 12 (ora care nu este de varf in Brasov) - Statia Dacia.
Legenda sageti :
- cu galben: midibus pe Linia 4;
- cu verde: pasager pe scari, care nu mai incapea in midibus;
- cu albastru: prima usa inchisa;
- cu rosu: 3 pasageri care nu au mai putut urca in midibus.
Si celalalt autobuz de pe linia 4, desi unul de 12 m, era complet depasit la ora 14, calatorii neputand urca in statia de la Patria, de plin ce era. RAT are interdictie sa serveasca bine publicul pe sectiunea Gara - Centru, pentru ca sa nu deranjeze interlopii-taximetristi-ilegali de la gara, care au protectie totala de la Inalta Stapanire. Acesta este de fapt si adevaratul motiv al scurtarii traseelor 34b si 37, ca sa nu mai existe nici din intamplare alternative la aglomeratia cronica de pe 4 si 51.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Feb 2016 17:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Panourile de informatii din statii sunt absolut penibile. Lasand la o parte faptul ca, pe unele, textele apar trunchiate sau dublate, sau ca unele nu sunt deloc vizibile din cauza chioscului aplasat tocmai in fata lor (vezi Patria), informatiile sunt practic nule. Nici vorba de GPS, datele afisate nu au nici o legatura cu pozitia reala in spatiu a mijlocului de transport respectiv, ci sunt copiate dupa orarul curselor. Astfel, toate vehciulele care sosesc cu 2-3-5 minute si chiar mai mult inaintea timpului calculat nu sunt afisate decat abia la mult timp dupa ce au trecut prin statie...!!! Mai ales seara si la ultimele curse, acest lucru este absolut jenant, toate masinile trec practic cu mult inainte sa fie anuntate de "tabela". Unele intervale sunt date in minute, altele in format orar, dar nici unele nu au legatura cu realitatea din trafic. Ciudatenii si in notarea traseelor: apar 34C, 34T si 34R pe sensul spre Livada Postei. Bine macar ca au renuntat la afisarea "temperaturii", si ea fara legatura cu realitatea din Brasov.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Feb 2016 00:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
In data de 10 februarie pe la ora 17, se inregistrau aproximativ +5-6 grade C, in statia Patria am surprins autobuzul Man 760 cu capacul motorului ridicat, probabil starea tehnica "exceptionala" a determinat soferul sa ridice capacul motor, sau exista la RAT motor cu racire pe aer?
Propun totusi primariei Brasov ca pe timp de vara cand se vor inregistra temperaturi de +35 grade C sau chiar peste, sa amplaseze in statiile "strategice" gen Patria, Livada, bidoane de 10L cu apa (daca se poate rece) pentru racirea motoarelor supraincalzite, de incompetenta si prostia din primaria Brasov. In vremurile bune, pe marginea caii ferate, pentru locomotivele cu aburi , erau amplasate cismele pentru aprovizionarea cu apa in statii, eu propun sa revenim direct la tractiunea pe aburi ca atunci era mai bine. :twisted:


Attachments:
februarie.jpg
februarie.jpg [ 225.82 KiB | Viewed 3517 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 08:37 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Sunt chioscuri care nu au fost folosite niciodata, chioscuri care au fost amplasate si apoi ridicate de RAT Brasov si depozitate in incinta de pe str. Harmanului si chioscuri care au program L - V 8 - 14 .
Automatele de bilete uneori se blocheaza si nu iau bani. Calatorii mai in varsta nu stiu sa cumpere bilete la acele automate cu toata interfata prezentata. Sunt si calatori mai tineri care nu stiu sa utilizeze automatul, la fel cum nu am stiut nici eu la inceput.
Am vrut sa imi fac si eu card pentru abonament. Dupa ce s-a chinuit vanzatoarea vreo 5 minute pe faimosul laptop Fujitsu mi-a returnat CI spunandu-mi ca iar le-a cazut sistemul si nu imi poate face decat pe tichet de carton.
Sunt inca autobuze in care noile validatoare nu functioneaza si calatorii umbla nauci de la un validator la altul sa isi faca biletul.
Am intrebat despre modul de alimentare al cardului electronic si nimeni nu stie dintre cei de la chioscuri. De asemenea ce se intampla daca alimentez cardul si abonamentul este inca valid.
Am intrebat controlori despre validarea cardului de abonament in conditiile in care nu functioneaza validatoarele noi si mi s-a spus ca se poate circula si fara a valida, iar daca este aglomeratie si nu se poate valida cardul nu este o problema. Principalul este ca el sa existe si sa fie valabil.
La faimosul telefon info RAT Brasov raspunde robot care cere datele persoanei care suna, parca acest lucru este foarte important si nu problema care se ridica.
O mare bulibaseala pe bani europeni.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 08:50 
Kappa wrote:
De asemenea ce se intampla daca alimentez cardul si abonamentul este inca valid.
Asta nu ar trebui sa fie o problema, la Bucuresti (si presupun ca se utilizeaza un sistem similar) poti avea simultan pe acelasi card atat abonamentul, cat si bani/portofel electronic. La validare, prioritar este abonamentul, adica intai se verifica daca acesta e valabil pe linia unde te afli si abia apoi trece la portofel.
Mai concret, daca esti in 178 si ai abonament pe toate liniile urbane, validatorul "vede" ca ai abonament valabil si cu asta basta.
In schimb, se pot intampla si situatii tampite, de genul ca, desi esti in 178, daca soferul a "uitat" sa seteze corect traseul si a "ramas" setat pe o linie preoraseneasca, atunci validatorul "vede" ca abonamentul tau nu e valabil pe preorasenesti si te "ciupeste" din banii de pe card...


Top
  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Kappa wrote:
O mare bulibaseala pe bani europeni.
Bulibaseala pentru noi, calatorii. Pentru Ei, scopul s-a atins: au halit banii firmele de casa care trebuiau sa-i haleasca, ce conteaza ca totul e anapoda, incropit pe genunchi, non-functional. Important e sa fie buline si beculete colorate, asta le place africanilor. Dupa aproape o jumatate de an dupa ce RAT si Onor Primaria au raportat IN FALS ca sistemul finantat a fost finalizat, inca nu functioneaza toate panourile celebre, iar cele ce functioneaza prezinta date strict din planificare, nu furnizate de GPS. Ora de plecare apare cea din orarul teoretic si ramane pe afisaj chiar daca autobuzul a trecut deja de 3-4 minute (caz frecvent) si chiar daca nu mai vine deloc, din lipsa de vehicule in traseu. O mare teapa pe bani publici, europeni sau nu (chioscurile deja ruginite, nefunctionale in mare parte si care ocupa aproape toata latimea trotuarului, creand premize de accidentare, nu faceau parte din proiectul european initial si nici nu au autorizatie de construire).

Money back, hotilor! Europa e prea ingaduitoare cu minciunile voastre!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 18:29 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2055
Location: Brasov
Ar mai fi cateva chestiuni: de ce aceste panouri functioneaza pe timpul noptii? Transport de noapte nu mai avem - au avut grija sa-l scoata din uz, la timpul potrivit. Iluminatul stradal se opreste inainte de a se face zi, iar seara este pornit foarte tarziu, din ratiuni economice, cica.

O alta problema este linia 2. De cand au ciuntit-o, cara aer. Transbordarea catre alte linii ce duc in Livada este greu de facut intr-un timp scurt. Singura legatura catre Tractorul si marele mall este taiata. De ce? Exista riscul sa devina o linie prea rentabila? Chiar asa conducatori scrantiti are RAT?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 20:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
SPA29 wrote:
Ar mai fi cateva chestiuni: de ce aceste panouri functioneaza pe timpul noptii? Transport de noapte nu mai avem - au avut grija sa-l scoata din uz, la timpul potrivit.
Ei, hai, cum sa nu avem transport de noapte... Exista o cursa in weekend pe linia 20 care pleaca de sus la 0.00 si s-a bagat si o alta cursa pe 22 in zile de lucru care pleaca de la Stadion la 0.00. Plus MAZ-ul verde care se plimba de ani de zile prin tot orasul pana la ora 02.00, nu prea inteleg in folosul cui, caci angajatii RAT isi termina serviciul in jurul orei 24.00.
SPA29 wrote:
Iluminatul stradal se opreste inainte de a se face zi, iar seara este pornit foarte tarziu, din ratiuni economice, cica.
Da, primarul este foarte bun gospodar si el a dat ordin prietenilor de la Flash sa tina Brasovul in bezna doua ore pe zi, ca sa poata cumpara pentru oras energie electrica cat mai scumpa de la baietii destepti.
SPA29 wrote:
O alta problema este linia 2. De cand au ciuntit-o, cara aer. Transbordarea catre alte linii ce duc in Livada este greu de facut intr-un timp scurt. Singura legatura catre Tractorul si marele mall este taiata. De ce? Exista riscul sa devina o linie prea rentabila? Chiar asa conducatori scrantiti are RAT?
Raspunsul la toate intrebarile legate de orare ce se suprapun intentionat (50/51/52, 3/16, 2/7, 6/22/34, 23/23b/25 etc) precum si la interconectari stupide de transbordare este unul singur: Nu, nu sunt intamplari nefericite, sunt urmare a faptului ca oameni puternici din primarie si din RAT au multe taxiuri in circulatie in municipiu, deci conflict de interese. La fel, ma intrebam intr-o zi de ce, in statia "Universitate" de pe Grivitei, taxiurile parcheaza chiar in alveola, orarele liniilor RAT sunt tot timpul smulse (linia 3 circuland oricum in trenulet cu 16), iar panoul matricial - desi in functiune - nu afiseaza decat indicativul liniilor, nu si orele de trecere...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 23:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 238
Location: Brasov
Maz-ul verde care se plimba pana la ora 02:00 noaptea, este autobuzul care duce soferi de la schimbul 2 acasa de la garajele din rulmentul si bartolomeu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 23:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
sorinache96 wrote:
Maz-ul verde care se plimba pana la ora 02:00 noaptea, este autobuzul care duce soferi de la schimbul 2 acasa de la garajele din rulmentul si bartolomeu.
N-ar fi mai potrivite 2-3 microbuze, fiecare pentru o anumita zona a orasului? Oamenii se plimba cam prea mult asa, dupa terminarea schimbului.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group